mikä oli ensimmäinen hevonen millä ratsastit ? :)

mertsi98

itse aloitin ratsastuksen lämminverisella ravihevosella :) ruuna nimeltää smokin fox .mosse oli aivan loistava heppa :/ oli hirveen rauhallinen ja kiltti .. ravi ja laukka oli aivan loistavaa :/ opin mossella heti ekalla kerralla ratsastaa ravin ja käynnin ( heti eka kerra jälkee ei tarvinu talutusta ) mosse oli minun siskoni hevonen ... ehdin vain vuoden ratsastaa mossella kunnes se jouduttii lopettaa

25

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosopiskelija

Yhdellä tallilla jolla oli pieni Niisku niminen shettistamma.. Alussa olin vähän epävarma ratsastaja ja jopa jännitin sitä pientä suht kilttiä niiskuponia:D niisku oli hauskan näköinen poni ja vähän laiska ratsastaa tai sitten en osannut sitä vielä ratsastaa.. Nykyään olen ratsastanut jo 7 vuotta ja on pari omaakin ponia ja opiskelen hevosalaa:)

• laiskaponi

Bruno(brunjo) ponilla vantaalla että se oli laiska XD

• Siittä tulee pian 9 vuotta, mutta pinnistän muistia :D New Forest-poni, ratsastus koululla! Se oli ihana ja jo 19 vuotias. Ja ennen kuin joku sanoo, että se oli liian vanha, sanon, että se oli opetus mestari! Talutuksessa kiltti, mutta yksin kun meni niin jos meni joku väärin se kyllä osoitti sen. Nyttemmin kuulin, että se on lopetettu eläkekodissa. :'(

• nelsssoon

just.me.myself.and.i: mikä tuon ponin nimi oli? Ettei vaan topi ja missä tallilla? Ja itse nelssonilla, iso pv-lv ruuna.. toosi laiska

• Just. Me. Myself.
        nelsssoon kirjoitti:

just.me.myself.and.i: mikä tuon ponin nimi oli? Ettei vaan topi ja missä tallilla? Ja itse nelssonilla, iso pv-lv ruuna.. toosi laiska

Vallu sen nimi tais olla :,) Ihana ponny. Kokkolassa asusteli.

• ...

puoliverisellä nimeltään sassi (: nykyään viettää mammapäiviä salossa, varsa tulee keväällä!

• aijaa vai tällästä

moi!
        Elikkäs ratsastin ekalla kerralla Lunalla, vuonohevosella. Siltä tuli hankittua eka käynti-ja ravikokemus:) ei täällä kysytty millä hevosella seuraavaks ratsastit mut menin seuraavaks possulla(vuonohevonen);)

• pikkuratsastaja1

Alotin jossai vähä alle 4 vuotiaana ratsastamaan tallilla jolla äiti kävi ratsastamassa. Tallin omistajan tyttö piti minulle tunteja omalla pienellä shettiksellään Gaialla. Sillä pikku ponilla opin itse käynnit , ravit ja laukat :)

• Ridaaja2

Ensimmäinen poni jolla ridasin TALUTUKSESSA oli sirkuksen välitauolla oleva ruunikko tamma. Siitä minulla ei ole muistikuvia, vaan paremmin muistan kimon Laurin, joka oli tampereella. Se oli ihana

• heponen3

Eka heppa oli Rätinki niminen suokki joka nykyään laukkailee jo vihreillä laitumilla. Kiltti ku mikä ja täydellinen alottelijan ratsu ja olikin silloin 7 vuotta sitten minun suuri suosikkini

• Hevoshullu89

Kassu niminen shettistamma :) Oli ihana

• Dokka

Dokka-niminen vuonis,aivan mahtava opettaja lapsille aina kiltti ...Opin sillä käynnit ja ravit mutta en silloin uskaltanut laukata...

• SofkuBest

Semmosella poni ruunalla jonka nimi oli Peter Pan V (Pete) ja se oli semmone kiva valkone söpis:3

• Nainen24w

Naapurin vanhalla suomenhevostammalla tuli ihan ekana ratsastettua.
      Sitte sainkin kaks shettistä hoitoponeiksi ja niitä tuli hoidettua/ratsastettua siihen saakka kunnes ne myytiin :S
      Sit vuoroon tuli kiukkuinen vanha ravuri ja sen kuoleman jälkeen kävin ravitallilla hepoja hoitamassa.
      Sit satunnaisesti leireillä ja kaverin äidin ravuria kävin kanssa liikuttamassa.

• Karkki<3

Karamillalla

• öö,en keksi

Minulla Icke, joka asuu Ponikoululla.
      www.ponikoulu.fi

• lottariina1

Ratsastuskoulun omistajan tyttö piti mulle yksityis tunteja pienellä shettiksellä Gaialla. Oli tarpeeksi pieni jotta uskalsin nousta selkään ;)

• Roso

Anni snow oli eka talutustuntieni poni. Eka heppa oli Tobian, "Topi" Semmonen lyllerösuokki. 8)

• nakki ja remy

Mulla eka Nakki niminen poni ja toka Remy niminen hevonen, jolta korkeutta löytyy semmoset 167cm.
        Molemmat Suursuolla.
        Olin n.5 vuotias.

• hepskukkuu111

Ekalla tunnillani Tuomarinkylän Ratsastuskoulun alkeiskurssilla menin Suleima af Tolnella. Tunti meni heppahepulien merkeissä, koska maneesin katolta vyöryi lunta kovaäänisesti maahan. Aika pelottava tuntihan se oli juuri aloittaneelle. Jatkossa olen lähes aina mennyt kauniilla tummanruunikolla Corea-hevosella. :D

• Snakey

Luvian ratsastuskoululla , ponilla Puppe (Bybby?) joka oli hieman itsepäinen :D meni aina siihen yhteen tiettyyn nurkkaan seisomaan. Entinen sirkusponi oli.

• maskuu1

maskun ratsutila kaisa suomenhevonen tykkää ruuasta mutta ei ole syöppö semmonen rauhallinen tytön tyllerö mussukka

• AIKOINAAN

AIKOINAAN KOKEILIN VILJOLLA < SUOMENHEVONEN. VOIS TAAS ALOITTAA

• Suokit<3

Mäki alotin suokilla:)En muista sen nimee:(Se oli mun serkun heppa mut se kuoli:(

• dumi

Tällä aloitin ratsastuskoulussa n. 15 vuotta sitten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe