ÅLKÅÅ TILATKO MITÄÄN INFURN.COMISTA

Olli L.

Totaalisen paska firma. Äärettömän pitkät toimitusajat ja jos haluat perua tilauksen eivät palauta rahoja. Älkää tehkö samaa virhettä kuin itse ja tilatko täältä yhtään mitään.

171

13893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmanpallotuolia

      Myös minä menin samaan lankaan. Toimituspäivä kerrottiin vasta maksun (visa) jälkeen ja se oli kuukausien päässä. Yritin perua tilausta sähköpostitse, enkä saanut vastausta. Lopulta tuli vastaus, jossa kerrottiin, että tilauksen peruutus ei ole mahdollista.
      Laitoin sitten luottokunnan asialle ja jollain konstilla he saivat tilauksen peruttua, eikä laskua tullut.

    • Lukekaa small print

      Oletko ollenkaan lukenut Terms and Conditions -kohtaa? Tilatessa nimittäin vahvistaa ymmärtäneensä ja hyväksyy nämä ehdot.

      DELIVERY TIMES

      With the exception of products in stock, your ordered product will be custom-built according to your personal preferences, which makes the delivery vary between 10 to 18 weeks.

      Eli tuotteita ei ole yleensä varastossa, vaan ne valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaisina. Tilaus siis merkitsee tällaista toimeksiantoa valmistuttaa tuote. Jos tuote on jo työn alla jossain tehtaassa, asiakas peruuttaakin tilauksensa, koska kestää liikaa. Hallelujaa.

      • Jamerkivi

        Itse tilasin ja maksoin kattolampun viime vuoden syyskuussa, ensi viikolla tulee täyteen 8 kk. Ymmärrän pitkät toimitusajat ja olin niihin varautunut mutta olisiko jo aiheellista kysellä mikä kestää?


      • Designlamppu
        Jamerkivi kirjoitti:

        Itse tilasin ja maksoin kattolampun viime vuoden syyskuussa, ensi viikolla tulee täyteen 8 kk. Ymmärrän pitkät toimitusajat ja olin niihin varautunut mutta olisiko jo aiheellista kysellä mikä kestää?

        Sama juttu, eikä lukuisiin sposteihin/soittopyyntöihin vastattu, ennenkuin uhkasin ilmoittaa poliisille... Nyt 8 kk odoteltu tilauksen saapumista, ja lopulta (uhkausviestini jälkeen) ilmoittivat, että yritys on mennyt velkasaneeraukseen... Tästä ei tietenkään asiakkaita ole informoitu mitenkään, vaan ilmoitettu vain epämääräisesti "tilauksen viivästymisestä"... Kylläpä nyt oma tyhmyys ja hyväuskoisuus sapettaa!


      • Tuolien ostaja
        Designlamppu kirjoitti:

        Sama juttu, eikä lukuisiin sposteihin/soittopyyntöihin vastattu, ennenkuin uhkasin ilmoittaa poliisille... Nyt 8 kk odoteltu tilauksen saapumista, ja lopulta (uhkausviestini jälkeen) ilmoittivat, että yritys on mennyt velkasaneeraukseen... Tästä ei tietenkään asiakkaita ole informoitu mitenkään, vaan ilmoitettu vain epämääräisesti "tilauksen viivästymisestä"... Kylläpä nyt oma tyhmyys ja hyväuskoisuus sapettaa!

        Mulla ne ei vastaa viesteihin ollenkaan. Mitä mä teen? Oon maksanut melkein 300e tuoleista jotka tilasin tammikuussa!!


      • Marc Sadler
        Designlamppu kirjoitti:

        Sama juttu, eikä lukuisiin sposteihin/soittopyyntöihin vastattu, ennenkuin uhkasin ilmoittaa poliisille... Nyt 8 kk odoteltu tilauksen saapumista, ja lopulta (uhkausviestini jälkeen) ilmoittivat, että yritys on mennyt velkasaneeraukseen... Tästä ei tietenkään asiakkaita ole informoitu mitenkään, vaan ilmoitettu vain epämääräisesti "tilauksen viivästymisestä"... Kylläpä nyt oma tyhmyys ja hyväuskoisuus sapettaa!

        Sama täällä, lamppu maksettu ja toimitus piti olla 7.6.2014. Innolla tuota odotin. Nyt en löydä mitään sähköpostiosoitetta, johon ottaa yhteyttä. Kerrotko, jos sinulla on joku toimiva osoite. Tuliko ilmi onko velkasaneerauksessa espanjalainen yhtiö vai onko olemassa suomalainen yhtiökin?


    • ..........
      • Olli L.

        Lisäys vielä ekaan viestiin.
        Sähköpostitse sain vastauksen firmasta, jossa LUPASIVAT maksaa 80% rahoista takaisin tililleni 30:n päivän kuluessa. Nyt odotellut jo pitkästi toista kuukautta ja uskon etten tule niitä takaisin saamaan.


    • Lähes tonni meni

      Sama juttu, rahat jumissa edelleen, nyt jo kuusi viikkoa. Tilattujen tuotteiden toimitusaika meni yli 34 viikon (!), joten ehtojen mukaan saan rahat takaisin 30 päivässä. Toistaiseksi olen saanut lukuisia selityksiä ja vetoamista joulukiireisiin. Samanlaisia kokemuksia arvostelusaitilla http://www.trustpilot.co.uk/review/www.infurn.com. Asiakaspalvelu on kohteliasta ja tuotteet kiinnostavia (joskin tietenkin replikoita eikä "aitoja"), mutta so what jos ovat huijareita.
      Täytyy jutella pankin kanssa kuinka Mastercardilla maksettujen ostosten ja mahdollisen petoksen kanssa toimitaan. Markkinointi toimii tehokkaasti, mutta niin toimivat nigerialaiskirjeetkin...

      Tosin tiedän erään joka sai Groupon -tarjouksessa olleen säkkituolin ihan OK ajassa. Poikkeus vahvistaa säännön!
      VAROKAA!!

    • Erittäin tyytyväinen

      Lueskelin näitä kommentteja täällä ja arvioin, että eipä tuo haittaa tuo pitkä toimitusaika. Saanpahan tosi halvat säkkituolit lasten jo silloin rempattuihin huoneisiin. Hämmästys oli suuri, kun paketit tuotiin viikon sisällä tilauksesta kotiovelle. Kiitos Infurn!! Hyvät tuolit halvalla, ilman toimituskuluja ja nopeasti. Ei voi valittaa.

      • ..........

        Eli tilasit tuotteita, jotka olivat varastossa heti toimitettavina. Joita ei alettu tilauksen mukaan teettää jossain.


    • 111
    • infurn.com huijaa!

      VAROKAA INFURN.COM KAUPPAA!! Tilasin maaliskuun alussa 3 tuotetta ja toimitusajaksi luvattiin 11.7. Tuotteita ei kuulu ja kun kirjauduin nettikauppaan, viesti oli että tuotteen laatu ei läpäissyt sisäistä tarkastusta ja toimitus viivästyy 1-8 vkoa. KUSETUSTA!!

      Ei mitään erottelua minkä tuotteen väitetty laatu ei mennyt läpi ja missä ovat muut tuotteet? Firma veloitti tilitäni 300 euroa ja en ole saanut tuotteen tuotetta neljässä kuukaudessa. Reklamaatiooni ei vastata.

      Ja mitä tulee edellä mainittuun aleen, -33'% ale on ollut neljän kk:n aikana n. 14 kertaa esillä. VAROKAA!!!

    • Varoittava esimerkki

      Älkää ihmeessa tilatko Infurnista yhtään mitään. Itse peruin tilaukseni heti sen jälkeen kun näin toimitusajan joka oli yli 18 viikkoa. Odottelen takaisin rahojani, jo 7 viikkoa... Lupauksia tosin on tullut maksusta aiemmin jo Infurnilta. Rahoja ei.

    • artek3

      siis infurm myy kopioita. miten tuo on edes mahdollista....

      • sisustan

        Onko siis myös hyviä kokemuksia??


      • Entinen nettitilaaja
        sisustan kirjoitti:

        Onko siis myös hyviä kokemuksia??

        Hei Tilasin tyhmyyttäni kyseisestä firmasta huonekaluja (pöytäryhmän). Seuraavana päivänä kuitenkin peruin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tilauksen, kuitenkin tililtäni meni rahat ja kesti yli luvatun 30 vrk ja monta kyselyä ennen kuin sain rahat takaisin! Tuli petetty olo. Aikomukseni oli vaihtaa tuotteet toiseen saman firman ryhmään, mutta nyt en kyllä toista vastaavaa ostosta sieltä tee. Kaiken kaikkiaan lisäsi epäluottamusta nettikauppoja kohtaan.


      • Susanne

        Tuotteiden kopiosuoja ja tekijänoikeudet vanhenevat tietyssä ajassa. En tosin muista, monessako vuodessa.


      • mä vaan
        Susanne kirjoitti:

        Tuotteiden kopiosuoja ja tekijänoikeudet vanhenevat tietyssä ajassa. En tosin muista, monessako vuodessa.

        tais olla suomessa jotain 80v tekijän kuolemasta, ja suomenlain mukaan myös kopion ostaja on rikollinen..


      • Toimistosta
        mä vaan kirjoitti:

        tais olla suomessa jotain 80v tekijän kuolemasta, ja suomenlain mukaan myös kopion ostaja on rikollinen..

        Ei pidä paikkaansa. Tekijänoikeuslain tuomat oikeudet ovat voimassa tekijän eliniän 70 vuotta kuolemasta. Tekijänoikeuslaki ei kuitenkaan koske tällaisia tuotteita vaan enemminkin taiteellisia tuotokdia (musiikki, valokuvat jne). Patentti ja mallisuoja ovat voimassa vain 20-25 vuotta. Täysin laillista siis.


    • EVP13

      APUA! Tänään töissä selailin netissä mööbeleitä ja infurn.com löytyikin kivoja ale mööbeleitä, sitten kun tulin kotiin ja googlasin palautteet ja keskustelut kyseisestä firmasta ja järkytyin onko niin että ne suoraan sanottuna huijaa? niin pitkä toimitus aika? sehän on ihan järjetöntä... Mites nyt kun mä periaatteessa tilasin jo yhden tuolin mutta en maksanut sitä vielä? tuli siis spostiin vain lasku joko tilisiirto tai luottokortti..niin ei kai siinä tarvi mitään tehdä jos jättää vaan maksaamatta niin eihän ne mitään tuotetta lähetä?

    • infurn.com ihan p***

      JA mikäköhän se niitten spostin osoite mahtaa olla? katsoin kaikki sivut läpi niin ei näy missään.... no huh huh

    • schumi69

      Eli nämä säkkituolit siis ovat ihan legittiä kamaa ja toimitetaan ajoissa? No, laitoin tilauksen, katsotaan...

    • Hillerri

      Jaha, kiva lukea tällästä keskustelua kun juuri itsekkin tilasin säkkituolin. No katotaan kuinka käy täälläkin... Toivottavasti myös muille hyvin...

    • lilianna3

      Mäkin olin tilaamassa säkkituolia mutta tilinumero on virheellinen jonka sain s-postissa.. missä mättää?

      • Haluu tilata.

        Olin kanssa säkkituolia tilaamassa mutta Viite ei kelpaa. Ihan tilisiirtona tekemässä. Tarvii varmaan tehdä uus tilaus ja maksaa visalla jos olisi helpompaa.
        Kirjoittakaa koska säkkituolinne saapuu.

        VOISIKO JOKU KIRJOITTAA TÄNNE MAKSUTIEDOT JOTKA KELVANNEET!!


      • ..auts..
        Haluu tilata. kirjoitti:

        Olin kanssa säkkituolia tilaamassa mutta Viite ei kelpaa. Ihan tilisiirtona tekemässä. Tarvii varmaan tehdä uus tilaus ja maksaa visalla jos olisi helpompaa.
        Kirjoittakaa koska säkkituolinne saapuu.

        VOISIKO JOKU KIRJOITTAA TÄNNE MAKSUTIEDOT JOTKA KELVANNEET!!

        Tilinro:
        ES6801824572410201526507

        onko osoite tuo Englanti vai Espanja?


    • ....................

      Minulle sanottiin puhelimessa, että 2 viikkoa maksusta, niin säkkituoli on minulla. Oli tilauksessa pieniä ongelmia ja siis soittivat minulle.
      Nooh tänään kirjauduin sinne sivuille ja siellä olikin, et toimitus 18.11.2013.
      Ööh, tuohonko muka kaksi viikkoa?
      Puhelimessa vielä totesin, että sehän kiva, kun tulee niin nopeasti ja sanoi, että nämä tulevat kahdessa viikossa.
      Joopa joo... Katotaan! En voi siis suositella.
      Laitoin kyllä viestiä sinne, että mikäs, kun ensin sanotaan, että toimitusaika 2vk ja sitten se muuttuu kahdeksi kuukaudeksi. EN OLISI tilannut, jos olisin tuon tiennyt.

      • V****U

        Tilasin myös säkkituolin.. Maksettu syyskuun lopulla ja toimitus 29.11.. Lupasivat myös kahdessa viikossa. Juuri pistin yhteydenotto pyynnön. Katsotaan mitä sanovat. PITKÄ 2 VIIKKOA!!


    • 18+10

      - Tilaus tehty 13.9.2013
      - Tilaus toimituksessa 24.9.2013
      - Toisen tuotteen toimituksessa ongelmia, kyseisen tuotteen rahat palautettu 24.9.2013

      En nyt tiedä mikä teillä on vikana kaupan kanssa. Osa tuotteista on pitkillä toimitusajoilla, mutta mitä siitä?
      Itkettekö muidenkin kauppojen suhteen, ja haukutte ne, jos tuote tai tuotteet jäävät jälkitoimitukseen?

    • ....

      Itse tilasin myös säkkituolin n. 3 viikkoa sitten. Hetken mietein näitä keskusteluja selaillessani että meneeköhän rahat nyt hukkaan mutta uskalsin lopulta kuitenkin hyväksyä tilauksen. Ja kappas, tuossa tuo nyt nököttää olkkarissa, vaikka toimituspäiväksi luvattiin 18.11.
      Sivustoltahan selkeästi näkee että toimitusajat ovat pitkät, itse tarkistan nämä asiat aina ennen tilaamista mistään nettisivustolta. Ja maksun hyväksyessään hyväksyy myös kaupan toimitusehdot.
      Ja tuohon maksamiseen, jos ongelmia viitteen kanssa, kokeile laittaa annettu viitenumero ( tilausnumero ) viesti-kohtaan niin pitäs mennä läpi.

      • säkkifanille..

        Niin, säkkituolit maksavat Kiinasta hankittuna Infurn.comille ehkä kaksi euroa ja yrityksellä on siten varaa pitää niitä varastossa.
        SÄKKITUOLIT SAATTAVAT TULLA KOTIIN, MUU TAVARA EI!!!!


    • Minä tilasin BigBoy XXL- säkkituolin eilen, eli 11.10. Luvataan toimitus ennen joulua. Katsotaan kuinka käy! Ihastuin tuohon isoon säkkituoliin ja halusin tilata sellaisen, vaikkakin tilausajat ovat pitkiä. Itse ymmärrän sen, tuleehan tuote tuolta jostain huitsin nevadasta asti. Pääasia on, että tuote jossain vaiheessa tulee! :)

      • Susanne

        Toimitus on varmastikin ennen joulua - oliko tarkennettu, että kyseessä on vuoden 2013 joulu?


    • hetu3

      Tilasin äsken sen säkkituolin ja sähköpostiin tuli tilausvahvistus mutta multa oli veloitettu vain toimituskulut 19€ ??? Säkkituolin kohdalla oli 0,00

      En nyt tajua ollenkaan... jos tuoleja ei ole niin miksi toimituskulut veloitettiin silti?

    • hetu3

      pistinpä sinne nyt meiliä... antaas kattoa... Aika kummallista ja tilaushistoriassa ei näy mitään...

    • kissinkiikku

      Ongelmana lienee se, että aina kun mainostavat aggressiivisesti - niin kuin tällä hetkellä todella monilla suosituilla keskustelupalstoilla yms - tilauksia tulee kerralla niin suuri rysäys, että koko lafka menee jumiin.
      Juuri nyt eivät toimi edes nettisivut.
      Saattaahan se olla nurinkin koko firma. Toivottavasti saatte tilaamanne tavarat tai ainakin rahat takaisin.

    • hetu3

      nyt oli taas tullut uudelleen se tarjous siitä tuolista... eilenhän se tarjousaika päättyi kun kello meni nollille mutta tänään taas uusi satsi. Tilauksia oli laskurin mukaan tehty muistaakseni 657kpl...

    • Susanne

      Tilasin myös ko. firmasta ja sain tilaamani tuotteet noin VUODEN MYÖHÄSSÄ eli se 3kk 12kk myöhästymistä. Sain myöhästymisestä muutamaan eri otteeseen prosenttihyvityksinä tilauksen loppusummasta sen verran, että nyt on sisällä noin 600€ ostorahaa...
      Lisäksi huonekalujen nahka ei mielestäni vastannut niitä nahkanäytteiden laatua.

      • Susanne

        Siis ei ole kyse jostain tämänhetkisestä "joulukiiremyöhästelystä":
        Tilasin tuotteet 2010 kesällä ja viimeisin toimitettiin 2011 loppusyksystä. Jos on aikaa odotella, niin mikäs siinä. Vastaavat kuitenkin kiitettävästi sähköposteihin.


      • heh heh hee.
        Susanne kirjoitti:

        Siis ei ole kyse jostain tämänhetkisestä "joulukiiremyöhästelystä":
        Tilasin tuotteet 2010 kesällä ja viimeisin toimitettiin 2011 loppusyksystä. Jos on aikaa odotella, niin mikäs siinä. Vastaavat kuitenkin kiitettävästi sähköposteihin.

        TIESITTEKÖ ETTÄ TUOTTEET VALMISTETAAN KIINASSA JA NAHKA ON YLEENSÄ KOIRAN NAHKAA TAI JONKUN MUUN VILLIELÄIMEN, MYYRÄT JNE.
        NE VÄRJÄTÄÄN MYRKKYPITOISILLA VÄREILLÄ, VAARAKSI ALLERGIKOILLE.
        OSTAKAA OSTAKAA, ORGANISAATIO NAURAA JA HIEROO SETELEIDEN KUIVATTAMIA KÄSIÄÄN.
        TIEDÄN PALJON, AASIASSA OLLEENA.


    • min9

      Kuukausi takaperin vastaani tuli mainos nuista bigboy säkkituoleista ja ajattelin heti että haluan tommosen, kun ei ole kovin taloutta kuraan vetävä hintakaan. No sitte ajattelin et katson onko kyseisestä firmasta mitään kokemuksia ja päädyin lukemaan näitä. Huonojen ja muutaman hyvän kokemuksen luettua päätin kokeilla tilata, sillä minua ei haitannu pitkä toimitusaikakaan, kunhan vain saisin tuolin. Vähän silti jäi kaivelemaan takaraivoon jos sitä ei sitten koskaan tuliskaan. No tilasin siis tuon bigboy säkkituolin 24.9 ja maksoin sen vasta seuraavana päivänä. Seuraavalla viikolla oli infurnin sivuille ilmestyny että toimitetaan 28.11 ja ei sit muutako oottelemaan. No huvikseen sitten kävin viime vloppuna infurnin sivuilla katteleen olisko sinne tullu mitään uutta tietoa ja yllätykseksi oli. Olin saanu paketin jäljitysnumeron ja että paketti oli jo postin lajittelussa. Tänään 18.10 sain puhelun ja tuo bigboy säkkituoli on nyt olohuoneessa eli sain sen yli kuukausi ennen luvattua. Eli näyttäis ettei ainakaan säkkituolien toimituksessa ole mitään ongelmaa. Ps. jää miettimään pitäiskö tilata toinenkin? hihii :D

      • Jyri

        Tilasin 17.9 säkkituolin kun hinta oli 59e ("normaalisti" 129e, niin varmaan :D) ja luvattiin "VÄLITÖN TOIMITUS".

        No, välitön toimitus kesti "vain" 2,5 viikkoa ja säkkituolikin on ihan kopiop*skalaatua verrattuna kalliimpaan Fatboy-valmistajaan :D Sopii lähinnä isoksi selkänojaksi ja keräämään pölyä lattialta.

        En jaksa kuitenkaan palauttaa kun rahojaan saa odotella kuitenkin pari kk.

        ÄLKÄÄ IHMISET MENKÖ NÄIHIN; ITSE OLIN TYHMÄ JA MENIN!


    • konosöör

      Mikä swidhu noissa säkkituoleissa on että ihmiset niitä tilaa? Muodoton muovipussi täynnä styrokshileitä. Hirveä.

    • Ulkosuomalainen

      Infurn ei toimita tuotteita (lukuunottamatta noita sakkituoleja) tai palauta rahoja ennenkuin haastat firman oikeuteen. Ja se on aika hankala ja kallis prosessi, joten usemmissa tapauksissa he voivat pitaa rahat.

      Firman osoite ja pankkitili ovat Espanjassa. Onnea vaan jos aiotte saada rahat takaisin sielta.

      Kannattaa lukea vaikka trustpilot.com - sivuja jos tekee mieli tilata heilta huonekaluja. Ehka mieli muuttuu....

    • hetu3

      "Mikä swidhu noissa säkkituoleissa on että ihmiset niitä tilaa? Muodoton muovipussi täynnä styrokshileitä. Hirveä. "

      Selkävaivaisena säkkituoli on mulle aivan paras lepopaikka... ehkä niitä siksi tilataan että niissä on perskuleen hyvä istua, vaikka hirveän näköisiä ovatkin...

    • kookoo

      Itse tilasin Infurnista yli 500 eurolla huhtikuussa 2013 ja tiesin kyllä pitkän toimitusajan ja olin valmis odottamaan koska halvalla saa. Osa tuotteista tulikin lokakuussa ja laatu oli hyvää. Vielä odottelen lopputoimitusta, se oli näköjään siirtynyt lokakuusta joulukuuhun ja infurn tilille tullut 10% kauppahinnasta hyvityksenä. Tulkoon sitten joulukuussa loput, kunhan vaan tulee. Sellaista se on kun pitää halvalla saada. Jostain se on aina pois. Olen tilannut myös muista replikoita tekevistä, luotettavin on Bluesuntree mutta siellä tuotteiden laatu on mielestäni heikompaa.

    • Elinamoil

      Toimiiko teillä tuon kyseisen lafkan nettisivut? En ole eilen enkätään päässyt. Tilasin itse pari kk sitten pari tuolia, toimitus oli tammikuussa 2014, olisin mennyt tarkastamaan tilauksen tilanteen,mutta nyt en pääse tuonne sivuille. Katotaan millon satun ne nyt sitten saamaan..

    • NettiTilaaja

      Tässä kun näitä lueskelin niin tuli mieleen mm. eBay jossa kans tosi pitkiä toimitusaikoja mutta aina mulle sieltäkin on tavarat tulleet, eikä aina ole ollut yksityinen myyjä.
      Itse tilasin kanssa säkkituolin juuri ja nyt vaan alan odotteleen sen tuloa. Uskon että se sieltä tulee. Harmillista että monilla niin huonoja kokemuksia :(

      Mutta tosiaan, on tosi tosi monia sivuja joissa toimitusajat super pitkät mutta loppujen lopuks tuote tulee. Paras esimerkki ehkä juuri tuo eBay. Maksut tuolla täytyy tehdä heti PayPal saitin kautta.

      • Odottaja

        Tilasin kaksi tuotetta vähän yli 300 eurolla elokuussa. Alunperin niiden piti tulla jouluviikolla (4 kk tilauksesta). Ilokseni huomasin joitakin aikoja sitten, että toimitusaika on lyhentynyt kuukaudella ja tuotteet tulisivat marraskuun loppupuolella. Tänään kun menin katsomaan tilannetta, olikin toimitusaika siirtynyt ensi vuoden puolelle - peräti puolen vuoden päähän tilauksen jättämisestä.

        Epäilyksen tunteet ovat vaihdelleet ja niinpä etsin käyttäjäkokemuksia täältä netistä. Se rohkaisee, että tavara sentään kulkee, vaikka aikaa meneekin. Pääasia, ettei raha vain katoa.

        Kun saan tavarat kotiin, kirjoitan tänne kokemuksestani tämän firman kanssa, mm. onko laatu kohdallaan.


      • raku
        Odottaja kirjoitti:

        Tilasin kaksi tuotetta vähän yli 300 eurolla elokuussa. Alunperin niiden piti tulla jouluviikolla (4 kk tilauksesta). Ilokseni huomasin joitakin aikoja sitten, että toimitusaika on lyhentynyt kuukaudella ja tuotteet tulisivat marraskuun loppupuolella. Tänään kun menin katsomaan tilannetta, olikin toimitusaika siirtynyt ensi vuoden puolelle - peräti puolen vuoden päähän tilauksen jättämisestä.

        Epäilyksen tunteet ovat vaihdelleet ja niinpä etsin käyttäjäkokemuksia täältä netistä. Se rohkaisee, että tavara sentään kulkee, vaikka aikaa meneekin. Pääasia, ettei raha vain katoa.

        Kun saan tavarat kotiin, kirjoitan tänne kokemuksestani tämän firman kanssa, mm. onko laatu kohdallaan.

        Hei!
        Tilasin tuoleja huhtikuussa ja nyt on jo kolmas kerta kun toimitusta siirrettiin 3-4 kk siis nyt jo ensi vuoden puolelle. Tässä tilanteessa kyllä loppui viimeinenkin toivo ja usko tämän firman rehellisyyteen. Tällainen toiminta pitäisi saada jotenkin loppumaan...


      • Odottaja
        Odottaja kirjoitti:

        Tilasin kaksi tuotetta vähän yli 300 eurolla elokuussa. Alunperin niiden piti tulla jouluviikolla (4 kk tilauksesta). Ilokseni huomasin joitakin aikoja sitten, että toimitusaika on lyhentynyt kuukaudella ja tuotteet tulisivat marraskuun loppupuolella. Tänään kun menin katsomaan tilannetta, olikin toimitusaika siirtynyt ensi vuoden puolelle - peräti puolen vuoden päähän tilauksen jättämisestä.

        Epäilyksen tunteet ovat vaihdelleet ja niinpä etsin käyttäjäkokemuksia täältä netistä. Se rohkaisee, että tavara sentään kulkee, vaikka aikaa meneekin. Pääasia, ettei raha vain katoa.

        Kun saan tavarat kotiin, kirjoitan tänne kokemuksestani tämän firman kanssa, mm. onko laatu kohdallaan.

        Täällä sitä odotellaan yhä! Tilauksestani ja rahojen maksamisesta on kulunut jo PUOLI VUOTTA, ja toimitusaika siirtyy aina vain kauemmaksi.

        Kun olen valittanut kieltämättä jo tosi kiukkuisena, on minulle soitettu kahdesti ja lupailtu tuotteiden tulevan jo piakkoin. Hetkeksi toimitusaika siirtyykin lähemmäksi, mutta kun kävin taas liki tätä aikaa katsomassa tilannetta, on toimitusaika singonnut TAAS yli kuukaudella eteenpäin!

        "Laadusta ei kukaan ole valittanut, hyvää kannattaa odottaa", yritti Infurnin asiakaspalvelun (paska duuni!) tyttönen pehmittää tilannetta.

        Lähetin taas viestiä ja jään odottelemaan minkälaisia selityksiä saan tällä kertaa.

        Kunhan LAATU rantautuu ja löytää perille kotiimme, kerron sitten tämän farssin happy/unhappy endistä.


    • eija11

      No huh huh, enpä tajunnu näitä viestejä lueskella ennenkä nyt vasta.... Eilen tilasin tuon säkkituolin myös, mistä sen toimitusajan näkee? Sokeana luotan tuohon "toimitus ennen joulua" -mainokseen, mutta kunhan ennen kesää tulis, niin saan sen tonne terassille minne sen haluankin.... Laatu.... No kunhan olis ehjä.... Ja kestäis edes yhden kesän.....

    • Mirjumi

      Itse tilasin säkkituolin 27.9.2013 ja kotiin se saapui 22.10.2013, vaikka lupailtu toimitusaika tiedoissa oli 29.11.2013. Jos tämä nyt ketään rauhoittaa. :) Tänään tilasin sitten toisen!

      • Hei säkkifanittajat!

        Mikä ihmisiä vaivaa että tulevat tänne mainostamaan että saivat jonkun kuttuisen 59 € säkkituolin kotiinsa ja fiilistelevät ostoksiansa. "Vau, asuntoni arvo nousi välittämästi kymppitonnilla, kuin sain tämän desing-ihmeen kotiini. Kympin arvoista toimintaa"

        Aivan luokaton nettifirma se on, menkää sivulle http://www.trustpilot.fi/review/www.infurn.com ja totuus paljastuu.


    • positiivinen1

      te ihmiset olette...sivuillakin jopa lukee että tuotteet tehdään käsin joten sillon toimitus on hieman pitempi!! itse sain järjettömän hyvää palvelua ja katossani roikkuu oikein kaunis lamppu

      • Starfish78

        positiivinen1, kauanko kesti että lamppu tuli himaan? 10-18 vkoa vai vähemmän?


      • Älä puhu jargonia

        No kuka helvetti niitä sitten valmistaa, kun tuntuu siltä että 90% tuotteista ei täytä laatukriteerejä.


    • inrunin uhri

      haluaisin kysya,miten voin peruta tillaukseni? jos joku autaisi.

    • Starfish78

      Juuri näin, ja ei lainkaan...
      Tilasin eilen illalla Mastercardillani Infurnista valaisimen ja eksyin vasta sitten esim tälle palstalle. Kauhistuin ja aloin kaupanpurkuproseduurin. Tilillä näkyi jo katevaraus ja soitin pankkiini, eivät voi asialle mitään muuta paitsi kuolettaa koko kortin. No way. Soitto Suomen Paytrailiin, jossa ilmenee yllätys, Infurn.com ei ole edes heidän listoilla eikä siis käytä heidän verifioimia maksutapoja (=epäluotettavaa).

      No, otan infurn.com:n palautelomakkeen kautta yhteyttä englanniksi ja ilmaisen että haluan purkaa koko diilin, josta mailiini tulee vahvistusposti. 30 min päästä nainen soittaa SUOMEKSI ja ilmoittaa että toki käy kaupan purku, ei ongelmia. Rupattelin vielä hetken niitä näitä, kertoi että pitkä toimitusaika on ongelma asiakkaiden suuntaan, mutta kamat kyllä valmistuu ja tulee himaan. Itse en kuitenkaan halunnut jäädä 4 kk odottelemaan. Asiakaspalvelija soitteli muuten Lontoosta...

      Eli kyllä siitäkin firmasta voi kamaa tilata, jos malttaa odotella. Älkää pelotelko turhia. Pienen riskin ehkä ottaa, mutta toisaalta hinnat ainakin ovat todella halpoja esim toiseen vastaavaan designersrevolt.com iin verrattuna.

      • Takaisinmaksusta..

        Voisitko käydä kommentoimassa, kun saat rahasi takaisin. Minulle luvattiin myös rahat takaisin odotettuani turhaan 8kk ja tehtyäni kolme reklamaatiota. Nyt on mennyt 2 viikkoa ja rahoja ei ole näkynyt, tosin takaisinmaksun sanottiin tapahtuvan 30pv sisällä. Täällä vaan ihmiset valittivat ettei rahoja ole kuulunut http://www.trustpilot.fi/review/www.infurn.com


    • NO INFURN

      Tilasin Infurnista tuolin 3.7. tätä vuotta ja toimitusaikaa on siirretty kolmesti! Kun toimitusaikaa siirrettiin kolmannen kerran,kirjoitin sähköpostia,jossa kerroin lakipykälöiden kanssa kuluttajanoikeuksia.

      Pianhan sieltä tuli vastausviesti,jossa pahoiteltiin jälleen muuttunutta toimitusaikaa. Lupasivat toimittaa tuolini 15.12. mennessä. Nähtäväksi jää, pitääkö lupaus. Tänään ei ainakaan ollut minkäänlaista seurantanumeroa tilauksestani. Vaikka lupaavat,että tilauksen etenemistä pystyy seuraamaan valmistumisesta toimitukseen.

      Nähtäväksi jää,saanko tuolia tuohonkaan päivään mennessä. Jos en, onneksi kuluttajansuojalaki on turvana. Tutustukaapa kyseiseen oikeuteen! En voi todellakaan suositella kyseistä lafkaa...

    • flo1

      Onko kukaan tehnyt kuluttaja-asiamiehelle tästä ilmoitusta? Auttaiskos se, eikä täällä nuriseminen.. Tosin kiitokset tästä ketjusta, enpä tule tilanneeksi sieltä mitään.

    • huijareita

      ÄLKÄÄ KUKAAN MELKO HALPAAN JA OSTAKO INFURNISTA YHTIKÄS MITÄÄN !!!
      minä tyhmä menin tilaamaan tästä huijarifirmasta ...tilauksen toimitusaikaa on siirretty nyt jo kahdesti ja asiakaspalvelu valehtelee silmät ja suut täyteen ... joku liisa sieltä lontoocitystä soittelee ja puhuu koko ajan itsensä pussiin !!!

    • nbvkfgj

      miksi ette osta visalla? luottokunnalle viesti ja kauppa on peruttu. nettikaupoissa eteenkin on perumisaika, sanoi myyjä mitä lystää.

    • Vanhempi rva

      Täällä myös yksi, joka meni halpaan niin että hävettää. Ei kovin paljon ole kokemusta nettikaupanteosta ja sitten kävi näin huono tuuri että osui tämmöinen firma heti alkuunsa. Älysin etsiä tätä kokemustietoa vasta sen jälkeen kun olin jo tilannut ja maksanut. Olen ostanut 5.11.2013 sieltä kuusi ruokapöydän tuolia ja toistaiseksi toimitusajaksi on merkitty 13.3.3014 alkava viikko. Kun tätä viestiketjua lukee niin kovin epätodennäköistähän tuo taitaa olla. Mietin vain että eikö tässä todellakaan ole kuluttajalla mitään oikeuksia. Voisiko tällaisessa tilanteessa esim. nostaa ryhmäkanteen petoksesta. Vai näinkö on että tyhmyydestä sakotetaan meikäläistä nyt olantakaa.

    • Älä tilaa

      Älkää tilatko mitään! Tilasin kesäkuun 2013 alussa tuolin ja tilaus siirtyi ja siirtyi, kunnes totesin, että 4kk toimitusaika on mennyt umpeen ja vaadin rahoja takaisin. Kovasti näyttää sekin kestävän, juuri ennen joulua tuli alla oleva viesti:

      "Kiitos viestistä. Katsoin peruutettua tilaustasi tiedoistamme ja huomasin, että hyvityksesi on vielä taloustoimiston käsittelyssä. Koska hyvitystä ei ole vielä suoritettu, lähetin viestin esimiehelleni ja hyvityksenne on nyt viety kiireellisenä eteenpäin. Keskustelin esimieheni kanssa ja hän sanoi kiireellisten hyvitysten maksettavan 14 arkipäivän kuluessa.



      Pahoittelemme syvästi aiheutunutta harmia.

      Ystävällisin terveisin,
      Liisa
      "

      Eli aina löytävät jonkun syyn.. Onneksi maksoin VISAlla joten rahat saan takaisin, tällä hetkellä lähetän päivittäin viestejä heille, että missä rahani ovat. Mielenkiinnosta haluan nähdä maksavatko ikinä.:D

      • Hewi

        Minulla vain positiivisia kokemuksia tähän mennessä. Olin tosi huolissani lueskellessani näitä kommentteja tällä sivustolla. Tilasin ennen joulua Poul Hennigsenin Snowball lampun, toimitus luvattiin jouluksi ja nythän se iloisesti tuossa pöydän yllä keikkuu. Laatu on moitteeton, ei valittamisen sijaa.
        Nyt toiveikkaana odottelen maaliskuuksi luvattua tuolia. Olen valmis odottamaan pitkänkin toimitusajan kunhan tuotteet tulevat perille ja ovat laadultaan moitteettomia. Kyllä niitä tuotteita saa odottaa vaikkapa Vepsäläisen kauttakin ostettuna. Viimeksi sieltä ostin pöydän, jonka toimitusaika Italiasta oli yli 3 kuukautta.

        Happy :) ihana lamppu kohtuu hinnalla.


      • rantahurrihuijari
        Hewi kirjoitti:

        Minulla vain positiivisia kokemuksia tähän mennessä. Olin tosi huolissani lueskellessani näitä kommentteja tällä sivustolla. Tilasin ennen joulua Poul Hennigsenin Snowball lampun, toimitus luvattiin jouluksi ja nythän se iloisesti tuossa pöydän yllä keikkuu. Laatu on moitteeton, ei valittamisen sijaa.
        Nyt toiveikkaana odottelen maaliskuuksi luvattua tuolia. Olen valmis odottamaan pitkänkin toimitusajan kunhan tuotteet tulevat perille ja ovat laadultaan moitteettomia. Kyllä niitä tuotteita saa odottaa vaikkapa Vepsäläisen kauttakin ostettuna. Viimeksi sieltä ostin pöydän, jonka toimitusaika Italiasta oli yli 3 kuukautta.

        Happy :) ihana lamppu kohtuu hinnalla.

        KUKA VOI OLLA NIIN TYHMÄ ETTÄ MAKSAA TUOTTEEN ETUKÄTEEN.
        MINÄ MAKSAN VASTA KUN TUOTE ON KÄDESSÄ.
        JA JOS MYYJÄ VAATI MAKSUN ETUKÄTEEN, PITÄKÖÖT ROMUNSA.


      • Many?

        Ihan samalla tavalla ja aika samassa aikataulussa minulle on vastailtu! Nyt tein rikosilmoituksen ja lähetin kaikki, onneksi iPadista lähettämäni ja kuvaamani, kymmenet viestit luottokorttiyhtiöön. Saas nähdä milloin rahat tulee, mutta tulee joka tapauksessa joskus!
        Mutta hyvät ystävät, antakaa koko firman olla!


    • hetu3

      Mä ainakin köllöttelen parasta aikaa erittäin tyytyväisenä limenvihreässä säkkituolissani ja näpyttelen läppärillä... Muuta en aiokkaan tuolta tilata, tämä riittää :)

    • Täyttä kusetusta

      Hieman epäileväisenä täälläkin tuotteita odotellaan. Marraskuun lopulla tilasin neljä tuolia, vahvistus kyllä tuli, mutta sen jälkeen en ole saanut mitään vastausta viesteihini. Asiakaspalvelua heillä ei siis todellakaan ole ja apua kysymyksiin on turha odottaa. Tilauksessa ilmoitettiin toimitus 16.12., mutta ei ole vielä kuulunut. Minulla ei siis ole hajuakaan, onko tuotteet tulossa vai ei, koska viesteihini ei vastata. Olen koittanut ottaa yhteyttä sekä heidän nettisivujensa kautta että sähköpostilla. Jännä juttu, että sivut ovat täydellisellä suomen kielellä, mutta palvelua ei kuitenkaan saa, ei suomeksi eikä englanniksi. En suosittele tilaamaan Infurnilta mitään. Ja opetuksen olen itse ainakin saanut ja jatkossa googlaan mahdolliset keskustelupalstat ennen kuin tilaan jostain. Ja myöskään mitään ei kannata maksaa ennakkoon, vaan luottokortilla!

    • Kokemusta on

      Monet nettikauppiaat tarkoittavat toimitusajalla sitä aikaa mikä kuluu kun ovat saaneet maksuvahvistuksen/maksun siihen kun ovat TOIMITTANEET tuotteen postiin/rahdinkuljettajalle.
      Esim. Euro1supply

      • Kokemusta on

        Unohdin sanoa että Euro1supply on kans noitten toimitusaikojen ja aftersales toimintojen osalta kovasti tuon Infurn.com:in kaltainen. Eli älä tilaa mitään.
        Jos kuiteski tilaat niin maksu luottokortilla ja varaudu 1-3 kk odotukseen kunnes tuote on sun näpeissä. Tosin poikkeuksiakin on ...


    • Esiioo

      Jos toimisi tuo nettisivu, niin vois kirjautua sisään katsomaan mikä toimituksen tila! Ei oo sivut toimineet taas muutamaan viikkoon!

      Syyskuussa olen tuoteni tilannut. Onko tosiaan näin että jos 4kk kuluu eikä tuotetta tule, niin saa tuotteen JA rahat takaisin?

      • Infurn huijattu

        Vaikka heidän sopimusehdot sanovat ettei tilausta voi peruuttaa kuin vasta 18 viikon odottamisen jälkeen, voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa jos sitä ei ole vielä toimitettu. Heidän toimitusehtonsa ovat EU:n 97/7/EY etämyynnin direktiivin vastaiset moneltakin osalta, joten käytännössä Infurnin on aivan turha vedota tuohon.

        En voi muuta suositella kuin että peruutat tilauksesi välittömästi jotta voit alkaa odottelemaan rahojasi takaisin. Jos sanovat ettet voi peruuttaa tilausta, vetoa EU:n 97/7/EY direktiivin 6. artiklan ja 1. kohtaan joka oikeuttaa sinut peruuttamaan tilauksen.

        Samoin vaadi rahojasi takaisin 30 kalenteripäivän sisään siitä kun olet tilauksen peruuttanut. Peruutus pitää tehdä kirjallisesti esim sähköpostilla. He tulevat takuuvarmasti sanomaan että saat rahat takaisin 30 työpäivän sisällä mutta tämäkin on lain vastainen. Voit vedota samaisen direktiivin 6. artiklan 2. kohtaan.

        Voit olla aivan varma että rahojasi et heiltä tule takaisin saamaan, joten toivottavasti maksoit luottokortilla jotta voit alkaa vaatimaan rahoja sieltä takaisin. Tämä kannattaa aloittaa hyvissä ajoin jo ennen tuota 30 päivän umpeutumista.

        Niin... ja tämä firmahan ei tuotteita toimita muuta kuin niitä "sisäänheitto" säkkituoleja ja lamppuja millä ihmiset saadaan uskomaan että kyseessä on luotettava yritys.


    • Täytty kusetusta

      Aiempaan viestiini viitaten, ensimmäinen neljästä tuolista saapui tällä viikolla. Toimitusajaksi oli siis ilmoitettu 16.12.2013, mutta totuus oli 10.1. Eli ainakin jotain toimittivat, toivottavasti loputkin.

      Tuoli oli moitteettomassa kunnossa eli tyytyväinen olen. Tuote täytyi noutaa itse postista, mikä yllätti, kun luulin, että totta kai tuodaan kotiin asti.

    • Käyttäjätunnus

      Hei, lueskelin näitä jo aiemmin... Vähän hirvitti, mutta ajattelin sitten ottaa pienen riskin; tilasin ja maksoin 4.1.14 kaksi säkkituolia: kummityttöni oli nimenomaan tuollaista pyytänyt syntymäpäivälahjaksi. Toisen tilasin kotiin, lähinnä ajattelin sitä koirilleni.... Iloisesti yllätyin, kun ensimmäinen säkkituoli oli jo eilen 15.1.14 toimitettu ja toisesta ilmoitettiin, että tulee tänään. Ensimmäinen oli juuri odotetun lainen ja tuntui koekäytössä ihan mukavalta ihmisillekin. Ja kelpasihan se meidän koirillekin. Kummitytön kappale tullee sitten tänään, toivottavasti väri miellyttää häntä.
      Halun nyt vaan kertoa, että ainakin säkkituolit tulivat melko reippaasti. En uskaltanut aikaisempien viestien perusteella todellakaan toivoa tällaista alle kahden viikon toimitusaikaa. :)

      • Don't panic

        Tilattiin neljä tuolia muistaakseni marraskuun puolella. Toimituksen piti alunperin olla joulukampanjan vuoksi käsittääkseni ennen aattoa. Tuolit tulivat tällä viikolla - hetkisen myöhässä siis, mutta so what. Laatu on hyvä, ja olen täydellisen tyytyväinen.

        Firmalla varmasti on omat ongelmansa, mutta epäilisin, että suuri osa negatiivisesta leimasta selittyy myös klassisella koira & kalikka -mekanismilla - tyytyväisillä asiakkailla ei ole varmastikaan niin suuria intressejä tulla purkamaan kokemuksiaan verkkoon.


    • anna5

      INFURN on täysi huijausfirma!
      Tein tilauksen, minkä peruin koska toimitusaika oli 7kk.
      Rahat piti palautua 30 päivän kuluessa -no nyt on mennyt 7kk ja rahoja ei ole kuulunut vaikka olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.
      Nyt tilanteeni on se että voisin riitauttaa asian, mutta siinä menisi vuosi.

      Eli unohtakaa tilaukset tältä firmalta!!!

    • Hanami

      tietääkö kukaan missä ja kenen toimesta tuotteet valmistetaan?
      Tämä INFURN tuntuu ensi näkemältä just siltä, että liian hyvää ollakseen totta ja todennäköisesti ei olekkaan...

    • Ei ihan kusetusta

      Aiemmin kirjoitinkin tänne, että täyttä kusetusta koko touhu. Mutta nyt kaikki neljä tilaamaani tuolia ovat saapuneet. Toimitus piti olla ennen joulua, mutta tulikin kuukauden myöhässä. Eipä haittaa, tulivat kuitenkin. Ja kaikki vieläpä juuri ne, mitkä olin tilannutkin. En ehkä voi suositella kellekään tilaamaan tuolta, koska toimitus on niin epävarmaa ja asiakaspalvelua ei käytännössä ole. Mutta toki, jos riskejä uskaltaa ottaa, niin siitä vaan! Pitkä toimitusaika (jonka sivuillaan ennakkoon mainitsevat) on ihan ymmärrettävää. Eihän heillä kaikkia tuotteita voi olla valmiina varastolta lähetettäväksi ja kun ulkomailta tulevat mahdollisimman halpoja yhteyksiä käyttäen, niin toimitus ymmärrettävästi kestää. Omat tuolini tulivat Espanjan, Tanskan ja Turun kautta Helsinkiin.

    • Infurn huijattu

      Jes jes, viikko sitten tein kirjallisen korttireklamaation Nordeaan ja nyt on rahat takaisin tilillä.

      Trustpilot:in sivu on täynnä negatiivisia arvosteluja Infurnista, joten kyllä tämän puljun toiminta on täysin huijausta. Jos joku hullu tuolta nyt haluaa välttämättä tilata tavaraa niin maksa nyt ihmeessä luottokortilla!

    • NO INFURN

      Olen kirjoittanut tänne aiemmin ja kertonut, kuinka olen joutunut odottamaan tilaamaani tuotetta. Lukuisista yhteydenotoistani huolimatta InFurn ei lopulta vastannut kyselyihini koskien tuotteen toimitusaikaa. Tilasin siis erään tuolin 3.7.13 ja se saapui tänään kotiovelleni! Vähän yli 7kk siihen meni...
      Nyt kuitenkin huomasin, että tuolini on epäkurantti. Siinä on mustia pilkkuja siellä täällä. Kyse on Ghost-tuolista joka on muovia. Pilkut näyttävät olevan tuolin valumuovissa eli tuolin "sisällä".
      Laitoin juuri reklamaation ja kuvia tuolista. Jännityksellä odotan mitä vastataan, jos vastataan. Sivuilla mainittu korkea laatu-vaatimus ei todellakaan täyty minun hankintani kohdalla.
      Vaikka tuoli nyt saapuikin, en voi suositella kenellekään tilaavan kyseisestä firmasta mitään!! Ehkä noita kaikkien "rakastamia" säkkituoleja, koska niitä saa ilmeisesti suurempia aikoja odottamatta.
      Mietin vaan, että kuinka kauan kyseinen firma voi Suomen markkinoilla porskutella. Eikö kuluttaja-asiamiehellä tai muulla taholla ole mahdollisuuksia kieltää kyseisen firman toiminnan Suomessa? Tai ettei firma saisi tuoda Suomeen tavaraa? Hankala homma, kun rajat ovat auenneet EUhun liittymisen myötä, mutta tarkkana kannattaa siis olla!

      • petetty1

        Olen itse tilannut 5/13 tuolin ja sen piti saapua elokuussa, toimitus siirtyi lokakuuhun ja sen jälkeen joulukuuhun. Olin yhteydessä firmaan ja sieltä vakuuteltiin että tuoli tulisi jouluksi. Kuinkas ollakaan toimitus olikin taas kerran siirtynyt helmikuuhun 2014. Peruutin koko tilauksen ja tässä sitä odotellaan rahoja takaisin, en maksanut luottokortilla. Olen joka päivä laittanut viestiä ko. firmaan enkä aio antaa periksi. Tällä viikolla lähetän kaikki ostoon liittyvät paperit kuluttaja-asiamiehelle, en tiedä onko tästä mitään apua. Mutta sen olen päättänyt, etten periksi en anna.


      • Infurn huijattu
        petetty1 kirjoitti:

        Olen itse tilannut 5/13 tuolin ja sen piti saapua elokuussa, toimitus siirtyi lokakuuhun ja sen jälkeen joulukuuhun. Olin yhteydessä firmaan ja sieltä vakuuteltiin että tuoli tulisi jouluksi. Kuinkas ollakaan toimitus olikin taas kerran siirtynyt helmikuuhun 2014. Peruutin koko tilauksen ja tässä sitä odotellaan rahoja takaisin, en maksanut luottokortilla. Olen joka päivä laittanut viestiä ko. firmaan enkä aio antaa periksi. Tällä viikolla lähetän kaikki ostoon liittyvät paperit kuluttaja-asiamiehelle, en tiedä onko tästä mitään apua. Mutta sen olen päättänyt, etten periksi en anna.

        Älä missään nimessä anna periksi! Tässä tapauksessa sinun tulisi kääntyä Euroopan kuluttajakeskuksen puoleen jonne voit toimittaa valituksen. Alla linkki heidän nettisivuilleen josta lomake löytyy:

        http://www.ecc.fi/Page/84729b5f-964f-4ddb-befc-ccf1f4da28be.aspx

        Näköjään Maikkarikin on kirjoittanut varoittavan artikkelin Infurnista:

        http://www.mtv.fi/koti/sisustus/artikkeli.shtml/2013/10/1817984/euroopan-kuluttajakeskus-varoittaa-design-nettikaupasta

        Kannattaa harkita myös rikosilmoituksen jättämistä...


    • Petetty1

      Periksi en anna, kiitos vaan kannatuksesta ja linkeistä. Tuon Maikkarin linkin olen lähettänyt Infurille ja muitakin kommentteja heidän toimistaan. Olen kyllä viesteissäsi käyttänyt aika kovaa kieltä, mutta he ovat sen ansainneet. Lippu korkealla taistossa ja olen kaikille tutuille ja tuntemattomille antanut "hyvää" mainosta ko. firman toiminnasta.

    • jiijii1

      Itse tilasin säkkituolin eilen (24.1..2014) osoitteesta www.designfurn.com/fi, noh nettisivu ei sen jälkeen enään ole toiminut ja sain sähköpostiini viestin jossa kerrotaan että voin seurata tilaustani nettisivuilta (jotka siis eivät nyt toimi). Tämä designfurn on ilmeisesti samaa paskaa kuin tämä infurn. Silti jotkut ovat saaneet tuotteensa, tosin pitkällä toimitusajalla, joten aion olla vielä toistaiseksi kärsivällinen asian suhteen. En kyllä enään ikinä tilaa vastaavista "furn" sivuilta mitään.

      • Apinaa huijataan.

        Käsittämätöntä että täällä jupistaan jostain toimitusajoista, kun suurimpana ongelmana on se, että kyseinen firma myy PIRAATTITUOTTEITA! Täältä et todellakaan saa Aarnioa, Hennigseniä tai mitään muutakaan, vaan halvan kiinalaisen kopion. Ja samalla teet rikoksen tukemalla tätä tekijänoikeuksia raiskaavaa yritystä.. Ei varmaan omatunto paljoa kolkuttele?


    • Ahneen Pnen loppu

      Suomalaisten ahneus näitä kaikki nettihuijauksia ruokkii. Silloin kun luulee saavansa aidon Vuittonin laukun hintaan 200 € ja Jacobsenin pallotuolin alle 700 euron niin on jo pahasti harhainen. Jos tuollainen kusetus menee läpi ja tilauksen tekee niin onhan siitä oppirahat maksettava, valitettavasti.

      • jiijii11

        Tottahan tuo! Tässä tapauksessa kyseessä ei ollut merkki tuote, vaan pelkkä halvalla väännetty versio FatBoysta, merkki oli joku BigBoy XXL. Ensimmäinen reaktioni oli että, VIHDOIN! joku tekee näitä säkkituoleja halvalla, ilman sen kummempaa brändiä!


    • Vinkkejä kaipaava

      Jos luottokorttiyhtiö on onnistunut palauttamaan rahanne, niin miten menettelitte? Jos kyse oli custom-tuotteista, niin peruutitteko tilauksen heti 18 viikon jälkeen vai onnistuitteko peruuttamaan tuotteen infurnille jo ennen sitä vetoamalla esimerkiksi 97/7/EY direktiivin 6. artiklan ja 1. kohtaan?

      Mitä muita vinkkejä antaisitte, jotta voisin saada tilaukseni peruttua rahani takaisin?

      • Infurn huijattu

        1. Peruuta tilauksesi välittömästi sähköpostilla! - Infurnin tuotteet eivät ole "custom" tuotteita, joten tilauksen voi peruuttaa milloin tahansa kunhan sitä vain ei ole vielä lähetetty sinulle. Jotta kyseessä olisi custom-tuote, olisi tuote pitänyt valmistaa antamasi mittojen mukaan esim korkeammat tuolin jalat.

        2. Pyydä Infurnia vahvistamaan tilauksen peruuttaminen sähköpostitse.

        3. Koska Infurn ei tule vastaamaa sähköpostitse viestiisi, uudelleen lähetä aikaisemmin lähettämäsi peruutus kolmen työpäivän kuluttua

        4. Tässä välissä Infurnilta todnäk joku sinulle soittaa, mutta älä missään nimessä suostu pitämään tilausta avoinna! Painota että haluat peruuttaa tilauksen ja haluat peruutuksesta kirjallisen vahvistuksen sähköpostiisi.

        5. Koska Infurn ei tule vieläkään vahvistamaan peruutusta kirjallisesti, lähetä peruutus kolmannen kerran 7-10 päivää sen jälkeen kun alunperin peruutit tilauksen.

        6. Toimita luottokorttiyhtiöösi korttireklamaatio jossa kerrot että uskot tulleesi huijatuksi. Kerro, että useista yrityksistä huolimatta et ole saanut Infurnia vahvistamaan tilauksen peruutusta todistaen näin että olet ollut aktiivinen osapuoli. Lisää liitteksi lähettämäsi sähköpostit. Mainitse myös että Trustpilot ja tämä foorumi on "täynnä" huijatuksi tulleita asiakkaita.

        Tällä tavoin sain omat rahani takaisin viikossa tuon reklamaation jättämisestä. Itselläni on nyt tasan 30 kalenteripäivää siitä kun peruutin oman tilaukseni enkä vieläkään ole heistä mitään muuta kuullut kuin tuon yhden epämääräisen puhelun.

        Jos nyt käykin niin että Infurn lähettää tuon vahvistuksen kirjallisena, voit joko odottaa tuon 30 kalenteripäivää ennen korttireklamaation tekemistä tai tee se korttireklamaatio siltikin heti. Tällöin sinun pitää korostaa sitä että uskot vahvasti tulleesi huijatuksi Infurnin toimesta ja netti on täynnä esimerkkejä heidän toiminnastaan.


    • Vinkkejä kaipaava

      Kiitos tuhannesti Infurn huijattu! Olenkin jo suurimman osan mainitsemistasi asioista tehnyt. Yllätyksekseni sain vihdoin ja viimein Infurnilta sähköpostia. He yrittävät vedota siihen, että tilausta ei voi peruuttaa ennen kuin 18 viikkoa on kulunut tilauksesta. Laitan sinne taas vastineen, jossa vetoan uudelleen EU-direktiiviin etämyynnistä (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0007:FI:HTML).

      Ilmeisesti kuitenkin jonkinlaista toivoa on, että saisin tilaukseni peruttua ja jopa rahani takaisin..

      • Älä tilaa

        Kirjoittelin tänne aiemmin samalla nimimerkillä, tein valituksen Luottokunnalle, koska olin maksanut Visalla ja rahat olivat tililläni viikossa (130€). Ikinä en tilaa enää mitään huijausfirmasta, sen opin.


      • Infurn huijattu

        No niin, ei muuta kuin korttireklamaatiota tekemään. Sait juuri Infurnilta kirjallisena vahvistuksen etteivät he suostu peruuttamaan tilausta vaikka sinulla on siihen lain mukaan oikeus. Kannattaa varmaan vielä kerran laittaa viestiä Infurnille että lain mukaan sinulla on oikeus peruuttaa tilaus, koska kyseessä ei ole lain mukaan "custom" tuote. Mutta ei sinun enempää kannata odotella vaan laita suoraan reklamaatio menemään. Infurn vain pyrkii pitämään rahasi niin pitkään kuin vain mahdollista...

        Mun veikkaus, sulla on rahat takaisin luottokortilla 10. helmikuuta ;-)


    • Many?

      Hyviä uutisia! Jes, sain rahani takaisin. tilauksen tein 6/2013 tavara piti tulla 26.10.2013, eipä näkynyt eikä kuulunut. Kuten edelläkin olen kirjoittanut, olin sinne tosi paljon yhteydessä. Onneksi kuvasin iPadista lähettämäni valitukset ja erehtyivät jopa lähettämään yhden meilin, jotka lähetin Nordean reklamaatio osastolle. Nyt muutama sata euroa on onnellisesti takaisin tililläni eikä Infurnin huijareilla! Tehkää hyvät ihmiset, jotka onneksenne olette maksaneet luottokorteilla, reklamaatiot niin saatte kyllä rahanne takaisin!

    • ei malttamatton

      Onko kukaan saanut oikeita huonekaluja kotiinsa pitkän odotuksen jälkeen?

    • Petetty1

      Sain tammikuun loppupuolella kohteliaan anteeksipyytävän sähköpostiviestin, että heidän tietokoneohjelmansa on hajonnut ja kaikki viimevuoden palautusmaksut ovat pahasti myöhässä. Siis aivan uskomattomia viestejä, olen odottanut rahojani joulukuusta asti ja vielä en ole niitä saanut. Kuluttaja-asiamies on lähettänyt sinne tiedustelun ja nyt on luvattu että rahat tulisivat 14pv sisällä. Sitkeyttä tämä työ vaatii, mutta joka päivän lähetän heille muistutuksen siitä, että ovat varastaneet minun rahani.

    • Vinkkejä kaipaava

      Väliaikatietoina, että luottoyhtiö on palauttanut luotolleni rahani käsittelyn ajaksi. Käsittelyaika on 2 kuukautta. Onkohan nyt, miten varma, että saan oikeasti pitää rahani? Kannattaakohan minun varalta lähettää edelleen Infurnille pyyntöjä tilaukseni peruuttamisesta? Tilaamani tuotteet pitäisi saapua vasta huhtikuun lopulla, mutta mietityttää se, että mitä jos kävisikin niin, että Infurn (ihmeenkaupalla) toimittaisi tuotteet minulle ennen kuin saan luottoyhtiöltä vahvistuksen, että reklamaationi on käsitelty ja asia ok..

      • Infurn huijattu

        Kun olet peruuttanut tilauksesi kirjallisesti, myyjällä ei ole enää oikeutta toimittaa tilausta. Jos myyjä vielä peruutuksen jälkeenkin toimittaa tilauksesi, sinä voit kieltäytyä vastaanottamasta tilausta ja tällöin et ole vastuussa toimitus/palautuskuluista. Itse en missään nimessä vastaanottaisi tilausta vaikka tavarat joskus oven taakse tulisivatkin.

        Missään nimessä ei kannata olla enää huolissaan nyt kun olet saanut rahasi takaisin. Infurn vetoaa tuohon 18 viikon toimitusaikaan koska tuotteet ovat muka custom-made. Näin olisi ainoastaan silloin jos tuote valmistettaisiin erityisesti antamasi mittojesi mukaisesti. Näin ei kuitenkaan ole joten sinulla on oikeus peruuttaa tilaus milloin tahansa, mutta viimeistään seitsemän päivää sen jälkeen kun olisit vastaanottanut tilauksen.

        Sitten pitää vielä korostaa sitä että kauppiaan tulisi toimittaa kirjallisena tieto esim siitä miten voit peruutta tilauksesi sen jälkeen kun olet tehnyt tilauksen (Kuluttajansuoja etäsopimuksissa direktiivi, 5. artikla, 1. kohta.). Tämä tarkoittaa esim sähköpostilla. Tieto kauppiaan nettisivulla ei riitä. Ainakaan minun tilauksessani mitään peruutusehtoja ei toimitettu kirjallisesti joten tämänkin osalta minulla oli oikeus peruuttaa tilaus milloin tahansa. Samaisen artiklan mukaan custom valmistetut tuotteetkin voi perua milloin tahansa mutta viimeistään seitsemän päivää mahdollisen toimituksen jälkeen. Ja jos toimituksenkaan yhteydessä ei toimiteta peruutusehtoja, voit peruuttaa tilauksen max 3kk sisään. tuotteen vastaanottamisesta.


    • Vinkkejä kaipaava

      Onko tuosta jotain direktiiviä/lakia olemassa, että myyjällä ei ole oikeutta toimittaa tuotetta minulle, kun olen sen kirjallisesti peruuttanut (ensimmäinen peruutus alle viikko tilauksesta)? Siis tarkoitan, että lukeeko se näin suorasanaisesti jossain direktiivissä, jotta voin perustella asiani Infurnille?

      • Infurn huijattu

        Jahas, pitipäs lukea vähän tarkemmin tuota direktiiviä. Jos tilaus on peruutettu ennen sen vastaanottamista, ei tuotteen tilaajalla ole velvoitetta vastaanottaa tuotetta eikä tilaaja myöskään ole velvollinen maksamaan toimitus- taikka palautuskuluja.

        Sinuna en enää laittaisi yhtään ainoata viestiä Infurnin suuntaan jos olet jo kerran tilauksen selkeästi peruuttanut sekä saanut rahasi takaisin.


    • toimii1

      Tänään tulossa tuoli... Ei kestänyt kun 1,5kk ja suosittelen! :)

    • huijattu hölmö

      Voi v.... tilattu syyskuun alussa Block-lamppu 59e, eikä näy! Kysynyt olen monta kertaa ja kerran jo ilmoitin haluavani perua tilauksen,tuli vain vastaus että viikolla 8... Kerran soittivat ja just toi suomalainen nainen niin kohteliaasti puhui liirumlaarumia. Rahat on menneet visalta jo silloin syyskuussa, pystynkö vielä saamaan ne luottokunnan kautta,vai miten tää menee?

      • Varokaa

        Tilasin 14.11.2013 Lampun ko. firmasta. Toimituksen piti tulla 27.3.2014, johon jo hurjan pitkä toimitusaika. Maaliskuussa tuli viesti että toimitus myöhästyy, mutta saat seuraavasta tilauksestasi -10%. Uutta toimitusaikaa ei ilmoitettu. Maksoin ostoksen onneksi luottokortilla, otin yhteyttä luottokuntaan viime viikolla. Katsotaan kuinka asia etenee..


    • Design rakastaja

      Voin itse sanoa, että odotus aika on kyllä pitkä.. mutta vihdoin sain tuotteeni ja en voi olla tyytyväisempi laatuun ja siihen miten täydellisesti ne sopii meidän sisustukseen. En kyl tosiaan olisi voinut saada samaa esim kaupasta ja vielä niin hyvällä hinnalla. Tuli mieleen vanha sanonta että kyllä hyvää kannattaa odottaa tai että asia on odottavan arvoista :) Henkilökohtaisesti sain ihanaa palvelua suomalaiselta naiselta puhelimitse! Oikea firma he ovat, mutta odotus on kyl pitkä.

    • Tuoliton

      Tilasin INFURNista 2 tuolia elokuussa 2013, eikä niitä kuulu vieläkään. Saapa nähdä saanko rahani takaisin. Pitää varmaan olla yhteydessä luottokuntaan minunkin.

    • Ei-enää-odottaja

      Luin kaikki edellä kerrotut tarinat ja vakuutuin siitä, etten halua Infurnin tuotteita kotiini. Tilasin kaksi kapistusta (RAR-keinutuolin ja Arco-valaisimen) yli puoli vuotta sitten. Toimitusaika on siirtynyt koko ajan eteenpäin, nyt taas yli kuukauden päähän.

      Omatuntoni on soimannut siitä, että osallistun varkauteen tilaamalla ja sitä kautta hyväksymällä kopioinnin. Nyt tulee loppu sille: perun kaupan ja alan taistella rahojani takaisin.

      Ehkä tarvitsin kaiken tämän tajutakseni lopulta, että kunnia (ja raha) tulee antaa niille, joille se kuuluu (designereille ja taiteilijoille)!

      Toivonpa tosiaan, että joku ottaisi Infurnin ja vastaavat kelmifirmat suurennuslasin alle. Olisi loistavaa väikkäriainesta!

    • Vinkkaaja

      Huijattu hölmö: teehän reklamaatio luottokunnalle. Laita liitteeksi kaikki mahdollinen dokumentaatio tilauksestasi kuten infurnille lähettämäsi peruutus. Tutustu tässä keskustelussa mainittuun direktiiviin ja ohjeisiin. tsemppiä!

    • infurn.com huijaa

      JESS!! sain vihdoin rahani takaisin, elin vuoden olivat fyrkat infurn.comin hallussa ja sain 0% korkoa takaisin.

      Ei tullut mitään omista reklamaatioistani yrityksen suuntaan. Rahat luvattiin maksaa 30 arkipäivän kuluessa, mutta mitään ei kuulunut. Lopulta olin yhteydessä luottokorttifirmaan ja palautus tuli tililleni.

      Nyt se on saletti, että infurn.com -sivun mainoskirjeet menevät roskapostiksi ja pitäkööt tunkkinsa!

      • Pöllämystynyt

        Luottokorttimaksu on ainoa pelastus tässä kohdin...Onneksemme!!


    • orginal3

      Hahaha. Eiköhän näille kopioiden tilaajille ole ihan oikein että rahat läks. Tilatkaa aidot tuotteet suomesta niin saatte laatua eikä tarvitse pelätä huijatuksi tulemista :D

    • eka kertaa huijattu

      Kerronpa minäkin Infurn-tarinani. Menin halpaan ennen joulua, joulukuun alussa, kun hain haulla block-valaisin : http://www.infurn.com/fi/harri-koskinen-block-valaisin - tuonne ohjauduin ja innostuksissani tilasin 2 kpl valaisimia, siellä oli taarjous vain tänään yms juttuja, jotka tuntuivat innostavilta…..tehtyäni tilauksen maksoin luottokortilla, kuten muutenkin tilatessani nettikaupoista ….. enne uloskirjautumista kävin kuitenkin katsomassa tilaushistorian ja huomasin että tuotteet toimitetaan huhtikuussa 2014…..no koskapa olin suunnitellut ne joululahjaksi peruin samantien tilauksen.
      Se olikin hieman vaikeapi juttu, kun ei meinannut löytyä minkäänlaisia yhteystietoja koko yritykseen! No lähetin viestin soittopyyntikohdassa, joka löytyi. Seuraavana päivänä minulle soitettiin tuntemattomasta numerosta, johon en kuitenkaan vastannut. Seuraavana päivänä tli sähköpostiini ilmoitus että olivat tavoitelleet ja näin sain yhteystiedot.
      Olen lähettänyt heille sähköpostia säännöllisesti kolmen ja puolen kuukauden ajan ja saan vastauksen Sini-nimiseltä henkilöltä Suomesta. Hän on ilmoittanut , että tilaus on peruuntunut ja rahat palutetaan minulle.
      No nyt on kulunut yli 3,5 kk ja odotan edelleen rahojen palautusta! Tämä Sini on kyllä vastannut erittäin ystävällisesti kyselyihin, ja ilmoittanut ilmoittavansa ”talousosastolle”….. jep, jep
      Odotan rahoja edellee ja VAROITAN ÄLÄ IKINÄ OSTA TÄSTÄ ”FIRMASTA” MITÄÄN!

    • sikamaista

      Kunpa olisin perehtynytnäihin viesteihin ennen tilausta. Älkää todellaan tilatko mitään Infurnista. Täydellistä huijausta. Laittakaa rahat vaikka nigerialaisten kiertokirjeisiin. Sieltäkin tulee yhtä hyvä tulos

    • Ei-enää-odottaja!

      Niinpä tulin tieni päähän odotellessani vastinetta rahoilleni, jotka lähes yhdeksän kuukauden ajan ovat olleet Infurnin hallussa. Kuukausi toisensa perään on toimitusaikaa siirretty eteenpäin. Nyt odotan vain rahojani takaisin. Ei koskaan enää kauppoja tämän firman kanssa! Jos haluat säilyttää mielenrauhasi, älä tilaa Infurnilta!!!

    • Lillahilla

      Sama kokemus täällä. ÄLKÄÄ MISSÄÄN TILANTEESSA SEKAANTUKO TÄHÄN FIRMAAN! Vedättävät tilausten kanssa, eivätkä palauta rahoja. Lupaava toimittaa tuotteet ja taas lupaavat ja lupaavat ... Kun saat vihdoin peruttua tilauksen, rahoja ei tule takaisin!

    • 58 vk tilauksesta

      Itsellä menossa viikko 58 tilauksesta. Katsotaan ja ootellaan tuleko oikeasti ikinä mitään. Ei kannata tilata.

    • Älä tilaa

      Voi kun olisin tämän sivun löytänyt ennen tilaustani! Yhden tuolin tilasin, mutta kun toimitusta venytettiin kerta toisensa jälkeen, peruin tilauksen. Nyt Euroopan kuluttajavirasto on yrittänyt kuukausia saada rahojani takaisin. Asiakaspalvelusta kyllä vastataan, mutta rahat meni kyllä ihan taivaan tuuliin :/

    • Starfish78

      Laitoin tän just TrustPilotiin, yrittäkää suomentaa. Kiteytettynä, ottakaa yhteys luottokorttifirmaanne, sitten rikosilmoitus, sitten pankkiinne:

      I made an order with my Master Card worth 515€ in November 2013. Then called the whole thing off. I contacted the company about 20 times and got various explanations about everything. I made a complaint to Master Card and my bank Danske Bank Finland. I reported to police. Now in April 2014 I got my money back from Danske Bank, but it had nothing to do with Infurn.com

      I do a lot of orders via internet from various companies.
      I strongly advise everyone to make NO ORDERS WHAT SO EVER from Infrun.com.
      It looks really reliable and even have (fake) Verified by Visa -logo on their web pages. It makes me sick that companies like Infurn can still keep on going like nothing.

      • Hölmö idiootti

        Tunnen itseni täydelliseksi idiootiksi. Tilasin vuoden vaihteessa pöydän ja 5 tuolia hintaan 1259 euroa. Idiootti kun olin maksoin pankin kautta, en siis luottokortilla. Olen saanut viestin, että "tilauksesi toimituksessa on ilmennyt ongelma, joten toimitus tulee viivästymään". Varasin eilen tämän päivän aamuun soittopyynnön, jota ei ole kuulunut. Lähetin sähköpostilla uuden soittopyynnön. Mahdankohan koskaan saada tilausta perille? Onko joku pankin kautta maksanut saanut koskaan rahojaan takaisin firmalta? Vai onko vaan parempi toivoa, että tuotteet joskus saapuvat? Voikun olisin lukenut tämän ketjun viestit ennen tilaustani. t: Hyväuskoinen Hölmö


      • odotellaan toiveikka
        Hölmö idiootti kirjoitti:

        Tunnen itseni täydelliseksi idiootiksi. Tilasin vuoden vaihteessa pöydän ja 5 tuolia hintaan 1259 euroa. Idiootti kun olin maksoin pankin kautta, en siis luottokortilla. Olen saanut viestin, että "tilauksesi toimituksessa on ilmennyt ongelma, joten toimitus tulee viivästymään". Varasin eilen tämän päivän aamuun soittopyynnön, jota ei ole kuulunut. Lähetin sähköpostilla uuden soittopyynnön. Mahdankohan koskaan saada tilausta perille? Onko joku pankin kautta maksanut saanut koskaan rahojaan takaisin firmalta? Vai onko vaan parempi toivoa, että tuotteet joskus saapuvat? Voikun olisin lukenut tämän ketjun viestit ennen tilaustani. t: Hyväuskoinen Hölmö

        Meillä myös toivotaan tuotteiden tulemista nyt on luvattu tulevaksi kesäkuun puolessavälissä. Pitkä toimitusaika ei haittaa, jos tavara tulee....olisivat kyllä voineet ilmoituksessa sen kertoa ennen laskun maksamista.


      • Petetty1
        Hölmö idiootti kirjoitti:

        Tunnen itseni täydelliseksi idiootiksi. Tilasin vuoden vaihteessa pöydän ja 5 tuolia hintaan 1259 euroa. Idiootti kun olin maksoin pankin kautta, en siis luottokortilla. Olen saanut viestin, että "tilauksesi toimituksessa on ilmennyt ongelma, joten toimitus tulee viivästymään". Varasin eilen tämän päivän aamuun soittopyynnön, jota ei ole kuulunut. Lähetin sähköpostilla uuden soittopyynnön. Mahdankohan koskaan saada tilausta perille? Onko joku pankin kautta maksanut saanut koskaan rahojaan takaisin firmalta? Vai onko vaan parempi toivoa, että tuotteet joskus saapuvat? Voikun olisin lukenut tämän ketjun viestit ennen tilaustani. t: Hyväuskoinen Hölmö

        Sain eilen ikävän viestin Euroopan kuluttaja- asiamiehen soitettua, asiani on ollut muutaman kuukauden siellä selvityksen alla ja nyt näyttää siltä, että rahoja on turha odottaa saavansa takaisin. Vuosi sitten tilasin tuolin ja en käyttänyt Visaa maksussa vaan normaalia pankkitiliä. Marraskuussa peruutin tilauksen ja siitä saakka olen odottanut rahojeni palautusta, todennäköisesti turhaan.


      • Miudis
        Hölmö idiootti kirjoitti:

        Tunnen itseni täydelliseksi idiootiksi. Tilasin vuoden vaihteessa pöydän ja 5 tuolia hintaan 1259 euroa. Idiootti kun olin maksoin pankin kautta, en siis luottokortilla. Olen saanut viestin, että "tilauksesi toimituksessa on ilmennyt ongelma, joten toimitus tulee viivästymään". Varasin eilen tämän päivän aamuun soittopyynnön, jota ei ole kuulunut. Lähetin sähköpostilla uuden soittopyynnön. Mahdankohan koskaan saada tilausta perille? Onko joku pankin kautta maksanut saanut koskaan rahojaan takaisin firmalta? Vai onko vaan parempi toivoa, että tuotteet joskus saapuvat? Voikun olisin lukenut tämän ketjun viestit ennen tilaustani. t: Hyväuskoinen Hölmö

        Minä tilasin 1.10.2013 tuolin päällisen, eikä vieläkään ole tullut :/
        Olen 2 kertaa ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja ovat vaan pahoitelleet ruuhkaa. En usko että koskaan saan tätä tilausta...no en tilaa tästä firmasta enää ikinä!


    • kyllästynyt minä

      Nyt kuulkaa lopettakka jo kirjoittelu tästä firmasta! En ole käyttänyt ,enkä ole henkilökuntaa tai muutakaan tuttua! Olis vaan ihan kiva lukea tätä palstaa ilman että se AINA alkaa tän saman viestiketjun jutuilla! Varmaan monen mielestä ihan p---a juttu, mut eiköhän se ajallaan selviä , suuntaan tai toiseen....

      • kyllästynyt urpoihin

        Ei hyvää päivää mikä itsekeskeinen urpo... Ihmiset menettävät rahaa tälle huijari firmalle vielä tänäkin päivänä ja joku jaksaa valittaa siitä että palsta alkaa AINA tällä ketjulla. On sullakin ongelmat...

        Ihan pirun hyvä vain että tämä näkyy kaikille ensimmäisenä joten osaavathan ihmiset välttää tätä firmaa. Kyllä tämä ketju kuolee aikanaan sitten kun tämän firman huijaukset / toiminta loppuu.


    • suosittelen

      Jos mattoja tarvii niin ne kannattaa tilata tuolta: http://www.lanka-tekstiili.fi/category/5/matot

      Se on Suomalainen yritys joka tekee itse matot kuteista lähtien. He väittävät toimitusajaksi 14 vrk, mutta sieltä on joskus tullut tilaamani tuotteet jo seuraavana päivänä.

      Ja kun ottaa laskulle tai postiennakolla, niin ei voi mennä rahat hukkaan....

    • Älä tilaa

      Terveisiä Euroopan kuluttakeskuksesta, joka on hoitanut valitustani yli puoli vuotta:

      Valitettavasti tuon nyt huonoja uutisia. Meidän Englannin toimipiste on ehdottanut, että päätämme asian käsittelyn tuloksettomana. He eivät ole saaneet enää mitään vastauksia myyjältä ja näyttäisi, että tämä Englannissa oleva asiakaspalvelu on lopettanut toimintansa, asiakaspalvelupiste on ilmeisesti maksukyvyttömyysselvityksessä. Espanjassa yritys ei ole meidän Espanjan toimipisteen tietojen mukaan kirjoilla, sieltä löytyy vain jokin postilokero. Näin tuomioistuimen ulkopuolisin sovintomenettelyin emme valitettavasti ole päässeet nyt positiivisiin tuloksiin. Yrityksestä on tullut yli 1000 valitusta ympäri Eurooppaa. Suomesta tosin vain muutamia. Meidän johtaja harkitsee asian tiedottamista myös poliisille, vaikkei sillä tämän teidän yksittäisen riita-asian kannalta olekaan välttämättä merkitystä.

      Teillä on aina mahdollisuus aloittaa oikeudenkäynti yritystä vastaa. Mutta en oikeasti osaa nyt sanoa, voisinko sitä suositella. Tällä hetkellä ei ole ihan tarkkaan selvillä, missä yritys on fyysisesti kirjoilla ja vaikka oikeudessa saisikin kuluttajalle myönteisen päätöksen, takeita siitä, että yritys pystyisi maksamaan, ei ole.

    • Varokaa

      Tilasin 14.11.2013 Lampun ko. firmasta. Toimituksen piti tulla 27.3.2014, johon jo hurjan pitkä toimitusaika. Maaliskuussa tuli viesti että toimitus myöhästyy, mutta saat seuraavasta tilauksestasi -10%. Uutta toimitusaikaa ei ilmoitettu. Maksoin ostoksen onneksi luottokortilla, otin yhteyttä luottokuntaan viime viikolla. Katsotaan kuinka asia etenee..

    • Danskebankistakaan e

      Eipä ole enää turvassa edes luottokortilla. Soitin DanskeBankiin ja heillä kuulemma valitusaika on 60 päivää, siis lyhyempi kuin alunperinkään luvattu toimitusaika. Mystistä, summa joka on kohdallani kyseessä on pieni, mutta periaatekysymys onkin se mikä eniten saa kiehumaan. En jätä asiaa tähän.

    • Jake696

      Täähän meni mielenkiintoiseksi, kyselin tänään myöhästyneen toimituksen tilaa koska tulee. Sain englanninkielisen sähköpostin josta ymmärtäisin infurn on konkurssissa ja joku uusi firma yrittää toimittaa jo tehdyt tilaukset, mutta mitään varmuutta tavaroiden saamisesta ei ole eikä aikatauluja. Nyt sitten tutkimaan mites rahat sais takas.

      • Pöllämystynyt

        Juurikin saman sähköpostin sain - tosin en edes kysellyt mitään...Odottelin vain suhteettoman pitkän toimitusajan puitteissa tuolejani...


    • Pöllämystynyt

      Tälläinen on INFURNin tämän hetkinen tilanne, alla sähköposti - Tänään tullut sähköposti. Itsellä tuotteita sisällä tilattu 24.4.2014 Toimistuspäiväksi luvattu 1.9.2014. Olisin odottanut, mutta nyt soitin pankkiin ja ONNEKSENI maksoin luottokortilla ja sain hyvät ohjeet siihen, miten toimia, jotta saan rahani takaisin. FIRMA TÄYSIN ALA-ARVOINEN ja voi olla, että säkkituolinsa saa toimitetuksi, mutta muuhun en usko!!! Mietin rikosilmoituksen tekemistä ihan sen vuoksi, että saataisiin suomenkieliset nettisivut ja koko firma ainankin suomesta out!!




      Dear Customer
      We apologise for any inconvenience caused to you in the past, especially since the beginning of May 2014 regarding your outstanding order.

      Unfortunately infurn.com has suffered financial difficulties due to the loss of several business partners from February 2014 onwards.

      Please be advised that the group of companies behind the web shop infurn.com have instructed UHY Hacker Young LLP (Turnaround and Recovery Specialists) to review the financial position of the group of companies.

      Due to UHY Hacker Young LLP's review of the financial situation of the group and after discussions with them, it is apparent that the group of companies are insolvent and shall all be entering an insolvency process.

      Due to the impending Liquidation of Infurn Limited, the service company of the group which ran the business of customer support, you were not informed of this situation. Infurn Limited ceased trading on 2 May 2014 as they were dependent on funding from the trading company of the group, Livingdesign SL.

      We are in the process of instructing lawyers/insolvency experts in Spain with the assistance of UHY Hacker Young LLP to assist with the restructuring of Livingdesign SL.

      However, in the meantime, it has been decided that a new operator, DSGN Sales and Support Facilities Limited will take over the web shop (Infurn.com) from 2 May 2014. The purpose of this company is to try to honour all existing customer orders, however at this stage we are unable to confirm our ability to do so.

      This company shall not be taking over any of the liabilities of the Infurn.com group and cannot provide any guarantee on delivery times of orders.

      We understand our customers? position but we kindly ask you to provide us with time in order to ascertain the level of outstanding orders and whether they can be fulfilled.

      You shall be contacted soon with a further update.

      Kind regards,
      INFURN Group

      • tyrmistynyt

        Kerro ne ohjeet!!!


      • iso-jussi

        Kerro ne ohjeet!!!


      • huijattu3

        Sain samanlaisen viestin ja haluaisin myös tehdä rikosilmoituksen. Jos joku on jo tehnyt rikosilmoituksen, niin kertokaa miten tulisi toimia.


      • Turha toivo
        huijattu3 kirjoitti:

        Sain samanlaisen viestin ja haluaisin myös tehdä rikosilmoituksen. Jos joku on jo tehnyt rikosilmoituksen, niin kertokaa miten tulisi toimia.

        Rikosilmoituksen teosta ei ole mitään hyötyä. Mistä ajattelit firmaa syyttää? Ei konkurssi ole rikos. Jos rahat ovat loppu niin ne ovat loppu.

        Tämä viimeisin fiasco on vain yksi lenkki Infurnin pitkällä uralla tällä saralla. Ovat toimineet jo ainakin kolmessa eri maassa ennen tätä viimeistä, nyt siirtyvät jälleen seuraavaan maahan ja aloittavat alusta. Jos googlettaa Infurn niin näkee että ovat pettäneet tuhansia asiakkaita eivät ainoastaan Suomessa, vaan myös Ranskassa, Italiassa, Saksassa ja muutenkin ympäri Eurooppaa. 100 % varmasti kukaan ei tule firmalta saamaan rahojaan takaisin. Luottokorttiyhtiö on ainoa joka ehkä voi auttaa. Jos on käteisellä maksanut niin se on sitten voi voi.

        Ja täytyy sanoa että ei käy tippaakaan sääliksi nämä asiakkaat joita on huijattu. Ryhtyvät tietoisesti ostamaan väärennettyjä tuotteita joltain epämääräiseltä tuottajalta kun "halvalla saa". Selkesti VARASTAVAT suunnittelijan työtä. Ei minkäänlaista moraalia tai omantunnontuskia. Siispä olen erittäin iloinen että kerrankin osui näillä röyhkeillä varkailla omaan nilkkaan.


      • huijariko sankari?
        Turha toivo kirjoitti:

        Rikosilmoituksen teosta ei ole mitään hyötyä. Mistä ajattelit firmaa syyttää? Ei konkurssi ole rikos. Jos rahat ovat loppu niin ne ovat loppu.

        Tämä viimeisin fiasco on vain yksi lenkki Infurnin pitkällä uralla tällä saralla. Ovat toimineet jo ainakin kolmessa eri maassa ennen tätä viimeistä, nyt siirtyvät jälleen seuraavaan maahan ja aloittavat alusta. Jos googlettaa Infurn niin näkee että ovat pettäneet tuhansia asiakkaita eivät ainoastaan Suomessa, vaan myös Ranskassa, Italiassa, Saksassa ja muutenkin ympäri Eurooppaa. 100 % varmasti kukaan ei tule firmalta saamaan rahojaan takaisin. Luottokorttiyhtiö on ainoa joka ehkä voi auttaa. Jos on käteisellä maksanut niin se on sitten voi voi.

        Ja täytyy sanoa että ei käy tippaakaan sääliksi nämä asiakkaat joita on huijattu. Ryhtyvät tietoisesti ostamaan väärennettyjä tuotteita joltain epämääräiseltä tuottajalta kun "halvalla saa". Selkesti VARASTAVAT suunnittelijan työtä. Ei minkäänlaista moraalia tai omantunnontuskia. Siispä olen erittäin iloinen että kerrankin osui näillä röyhkeillä varkailla omaan nilkkaan.

        Niin tämä tästä vielä puuttui että onkin asiakkaan ihan oma syy, että häntä huijataan. Eli viestisi on siis, että eikun vaan huijaamaan hölmöjä, jotka eivät tajua designista mitään?!


      • Turha toivo
        huijariko sankari? kirjoitti:

        Niin tämä tästä vielä puuttui että onkin asiakkaan ihan oma syy, että häntä huijataan. Eli viestisi on siis, että eikun vaan huijaamaan hölmöjä, jotka eivät tajua designista mitään?!

        Nimenomaan näin! Jos jotain lamppua myydään kaupassa hintaan 8500 euroa ja Infurn väittää myyvänsä saman lampun hintaan 700 euroa niin luulisi tyhmemmälläkin alkavan raksuttaa että tässä ei nyt voi olla kaikki kunnossa ja että tämä ei voi olla ihan laillista tämä kauppa. Mutta silti nämä asiakkaat tilasivat, kun ahneus iski ja onhan se niin ihqua omistaa ihana design-lamppu vaikka se onkin Kiinassa tehty surkea väärennös.

        Kun varkaalta varastetaan niin sehän on ihan reilua ja rehellistä toimintaa.

        Jos todellakin olet ihan vaan tilannut "kivan näköiset huonekalut" eikä sinulla ollut MINKÄÄNLAISTA aavistusta mitä niiden huonekalujen oikeasti pitäisi maksaa, niin olet varmasti todella pienessä vähemmistössä. Veikkaan että tuhannesta asiakkaasta 999 tiesi ihan tarkkaan mitä oli tekemässä.

        Ja kiva että olet tehnyt rikosilmoituksen, jos sinulle tulee siitä parempi mieli. On kuitenkin parasta että hyväksyt että rahat ovat täysin varmasti menneet etkä mitään takaisin saa. Kyseinen firma on konkassa, omistajat ovat siirtyneet muille maille, ja rahat jotka mahdollisesti ovat jäljellä on jo aikoja sitten siirretty tileille joista niitä ei löydä poliisi eikä oikeuslaitos.


    • Teamwork

      Oisko hyvä, että tälle sivustolle voisi laittaa toimintaohjeet? Säästyttäisiin ruuhkilta, koska niin moni joutuu nyt tutkimaan miten pitäis toimia?

      • huijattu3

        MInä tilasin INFURNILTA kivan näköiset huonekalut enkä ollut sen taivaan tietoinen, että niiden pitäisi olla jotain designia tai väärennettyjä. Nyt varmaan saan viestejä, että olempa tyhmä kun en tiedä/tunnista designia! Joka tapauksessa otin yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen, josta vastasivat että kun yritys on luvannut toimittaa tuotteet eikä vastaa yhteydenottoihin, on tässä kyse sopimusoikeudellisesta asiasta, joka itsessään ei ole rikos. Yrityksen toiminnan perusteella, he kuitenkin välttelevät vastuuta esimerkiksi vaihtamalla sijaintipaikkaansa maasta toiseen, jolloin tämä voisi täyttää rikoksen tunnusmerkistön.
        Tein rikosilmoituksen netin kautta: https://www.poliisi.fi/rikosilmoitus


    • Entinen nettisoppail

      Niin on tosiaan aivan p......stä koko putiikki. Ei kannata erehtyä tilaamaa.
      Tei sen virheen, että tilasin tuotteen marraskuussa ja sain ilmoituksen, että tuote
      toimitetaan seuraavan vuoden maaliskuussa, joten peruin tilauksen. Sain ilmoituksen, että maksamani rahat palautetaan 18 viikon kuluttua niinkuin tilausehdoissa mainittiin. Kun tuo 18 viikkoa oli kulunut kysyin rahojeni perään. Ilmoitettiin, että siihen lasketaan vielä 30 päivää.
      Sekin on jo kulunut eikä rahoja kuulu.
      Joten ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET EREHTYKÖ

    • Timppa L.

      WARNING!!!! Tässä Infurnin vastaus/tiedote tilaustaan odottaville asiakkaille.
      Date: 27.4.2014.

      Dear Customer
      We apologise for any inconvenience caused to you in the past, especially since the beginning of May 2014 regarding your outstanding order.

      Unfortunately infurn.com has suffered financial difficulties due to the loss of several business partners from February 2014 onwards.

      Please be advised that the group of companies behind the web shop infurn.com have instructed UHY Hacker Young LLP (Turnaround and Recovery Specialists) to review the financial position of the group of companies.

      Due to UHY Hacker Young LLP's review of the financial situation of the group and after discussions with them, it is apparent that the group of companies are insolvent and shall all be entering an insolvency process.

      Due to the impending Liquidation of Infurn Limited, the service company of the group which ran the business of customer support, you were not informed of this situation. Infurn Limited ceased trading on 2 May 2014 as they were dependent on funding from the trading company of the group, Livingdesign SL.

      We are in the process of instructing lawyers/insolvency experts in Spain with the assistance of UHY Hacker Young LLP to assist with the restructuring of Livingdesign SL.

      However, in the meantime, it has been decided that a new operator, DSGN Sales and Support Facilities Limited will take over the web shop (Infurn.com) from 2 May 2014. The purpose of this company is to try to honour all existing customer orders, however at this stage we are unable to confirm our ability to do so.

      This company shall not be taking over any of the liabilities of the Infurn.com group and cannot provide any guarantee on delivery times of orders.

      We understand our customers? position but we kindly ask you to provide us with time in order to ascertain the level of outstanding orders and whether they can be fulfilled.

      You shall be contacted soon with a further update.

      Kind regards,
      INFURN Group

    • lkgkfkfkfkgkflflfffl
    • päänhakkaajapoika

      iltasanomat sent me

    • Infurn
    • Kerttu Malinen

      mä tilasin tuolin 28kk sitten, vielä odotan. Maksoi ihan kivasti 4200€. No pitää tilata toisesta paikasta sitten.

    • Surullinen Raukka

      Hei kaikki. Halusin vielä tähän lisätä, että DesignFurn on sama firm ku Infurn, ja myös IconicaDesigns... joten älkää tilatko niistä.! Firma on tosiaan konkurssissa ja heidän yli 170 työntekijää eivät myöskään saa yli 3 kuukauden palkkaa.

    • Pöllämystynyt

      Nyt niitä ohjeita miten toimia jos olette maksaneet ostoksenne luottokortilla: Ensin palautelomakkeen kautta INFURNille peruutus tilauksesta. Tilausnumero ja ite laitoin englanniksi viestin, jossa kerroin, että haluan peruttaa tilauksen se ja se. Ilmoitin myös, että rahat voi palauttaa sille luottokorttitilille, jolta rahat ovat heille tulleet. Laitoin myös saman viestin sähköpostiosoitteeseen. Viestissä pitää myös kysyä milloin rahat palautuvat. Pankin ohjeen mukaan odotin näihin viesteihin viikon verran vastausta (jota ei tietenkään tullut!!!) Sitten vielä yksi viesti eli sama viesti uudelleen...muutaman päivän odotus ja kun ei mitään vastausta kuulunut niin sitten kaikista laitetuista viesteistä tuloste ja kopioiden kanssa pankkiin. Vein myös INFURNin "oma tili"-sivusta, jossa tilaukseni päivämäärä, tuotteet, hinta jne näkyi, tässähän näkyi jo sitten se älyttömän pitkälle mennyt toimituspäiväkin. Otin kopion myös luottokorttitililtä jossa siis näkyi ko. firmalle maksettu summa. Pankissa tulee tehdä reklaamatio luottokorttifirmaan. Itse sain n. puolentoista viikon kuluttua pankista ilmoituksen, jossa kerrottiin, että rahat palautetaan n. viikon kuluessa luottokorttitililleni vaikkakin asian käsittely vienee n. 2 kk. Mikäli asian tutkimisessa ilmenee jotakin epäselvää, ottavat yhteyttä. Korot ja mahdolliset muut kulut palautetaan 2 kk:n käsittelyajan jälkeen. Mainittakoon, että rikosilmoitusta en tehnyt, koska firmalle ei suomen viranomaiset mahda mitään ,koska koko firmaahan ei oikeastaan ole...Oppia ikä kaikki sanoisin.

      Ja vielä niille, jotka täällä sättivät designistä sun muusta - en usko, että kukaan meistä tilanneista on kuvitellutkaan tilaavansa aitoja design-tuotteita vaan onpahan vaan halunnut erottua massasta ja uskaltaneet ajatella hankkivansa vähän erilaista, kohtuuhintaista kamaa kotiinsa eikä tuota Isku-Asko-Masku-Ikea-tusinatavaraa, jota kaikki huushollit jo on pullollaan...

      • Uskottavaa

        "en usko, että kukaan meistä tilanneista on kuvitellutkaan tilaavansa aitoja design-tuotteita"

        Ei tietenkään, vaan on kuvitellut saavansa laittoman kopion design-tuotteesta halvalla.

        "uskaltaneet ajatella hankkivansa vähän erilaista, kohtuuhintaista kamaa kotiinsa eikä tuota Isku-Asko-Masku-Ikea-tusinatavaraa, jota kaikki huushollit jo on pullollaan."

        Joo, jonkun feikki-Corbusier -tuolin tilaaminen se vaatiikin tosi uskallusta!!

        Jos oikeasti haluaa sisustaa kotinsa erilaisella, kohtuuhintaisella kamalla niin sitä löytyy kyllä ihan varmasti ilman että tarvitsee varastaa suunnittleijoiden työtä ja tukea rikollista toimintaa.

        Ai niin, jonkun verran sympatiaa voi tietysti tuntea niitä kohtaan joilta jäi säkkituoli saamatta; niitä ainakin reilusti myytiin ihan omalla nimellä eikä Fatboy-tuoleina. 99 % muusta Infurninin tarjonnasta sitten olikin silkkaa valehtelua eli ihan sumeilematta mainittiin suunnittelijan nimi ja tuotteen alkuperäinen nimi.

        Ei edelleenkään minkäänlaista sympatiaa tähän haksahtaneita kohtaan. Osa sentään älysi maksaa luottokortilla ja saa rahansa takaisn. Käteisellä maksaneet ottakoon opiksi ja ehkä ovat ensi kerralla fiksumpia.


      • JUho Salama
        Uskottavaa kirjoitti:

        "en usko, että kukaan meistä tilanneista on kuvitellutkaan tilaavansa aitoja design-tuotteita"

        Ei tietenkään, vaan on kuvitellut saavansa laittoman kopion design-tuotteesta halvalla.

        "uskaltaneet ajatella hankkivansa vähän erilaista, kohtuuhintaista kamaa kotiinsa eikä tuota Isku-Asko-Masku-Ikea-tusinatavaraa, jota kaikki huushollit jo on pullollaan."

        Joo, jonkun feikki-Corbusier -tuolin tilaaminen se vaatiikin tosi uskallusta!!

        Jos oikeasti haluaa sisustaa kotinsa erilaisella, kohtuuhintaisella kamalla niin sitä löytyy kyllä ihan varmasti ilman että tarvitsee varastaa suunnittleijoiden työtä ja tukea rikollista toimintaa.

        Ai niin, jonkun verran sympatiaa voi tietysti tuntea niitä kohtaan joilta jäi säkkituoli saamatta; niitä ainakin reilusti myytiin ihan omalla nimellä eikä Fatboy-tuoleina. 99 % muusta Infurninin tarjonnasta sitten olikin silkkaa valehtelua eli ihan sumeilematta mainittiin suunnittelijan nimi ja tuotteen alkuperäinen nimi.

        Ei edelleenkään minkäänlaista sympatiaa tähän haksahtaneita kohtaan. Osa sentään älysi maksaa luottokortilla ja saa rahansa takaisn. Käteisellä maksaneet ottakoon opiksi ja ehkä ovat ensi kerralla fiksumpia.

        Miten luulet että kun olen maksanut luottokortilla saisin rahat takaisin?


      • Uskottavaa
        JUho Salama kirjoitti:

        Miten luulet että kun olen maksanut luottokortilla saisin rahat takaisin?

        No samalla tavalla kuin esim. nimimerkki Pöllämystynyt. Monet luottokorttiyhtiöt korvaavat asiakkaalle tämän maksaman rahan, jos myyjä ei toimitakaan tuotetta.

        Ei sekään aina toimi ja onhan noissa usein aikarajakin, mutta mahdollisuus on sentään olemassa.

        Sen sijaan monet maksoivat suoraan Infurnin tilille missä tapauksessa se on rahoille 100 % varmasti bye bye.


      • Pöllämystynyt
        Uskottavaa kirjoitti:

        "en usko, että kukaan meistä tilanneista on kuvitellutkaan tilaavansa aitoja design-tuotteita"

        Ei tietenkään, vaan on kuvitellut saavansa laittoman kopion design-tuotteesta halvalla.

        "uskaltaneet ajatella hankkivansa vähän erilaista, kohtuuhintaista kamaa kotiinsa eikä tuota Isku-Asko-Masku-Ikea-tusinatavaraa, jota kaikki huushollit jo on pullollaan."

        Joo, jonkun feikki-Corbusier -tuolin tilaaminen se vaatiikin tosi uskallusta!!

        Jos oikeasti haluaa sisustaa kotinsa erilaisella, kohtuuhintaisella kamalla niin sitä löytyy kyllä ihan varmasti ilman että tarvitsee varastaa suunnittleijoiden työtä ja tukea rikollista toimintaa.

        Ai niin, jonkun verran sympatiaa voi tietysti tuntea niitä kohtaan joilta jäi säkkituoli saamatta; niitä ainakin reilusti myytiin ihan omalla nimellä eikä Fatboy-tuoleina. 99 % muusta Infurninin tarjonnasta sitten olikin silkkaa valehtelua eli ihan sumeilematta mainittiin suunnittelijan nimi ja tuotteen alkuperäinen nimi.

        Ei edelleenkään minkäänlaista sympatiaa tähän haksahtaneita kohtaan. Osa sentään älysi maksaa luottokortilla ja saa rahansa takaisn. Käteisellä maksaneet ottakoon opiksi ja ehkä ovat ensi kerralla fiksumpia.

        En todellakaan puhunut mistään naurettavista säkkituoleista - nehän ovat lastenhuoneen kamaa...Puhuin huonekaluista!! Ja näitä säkkituolejahan tämä firma kaiketi on toimittanut asiakkalle edes jonkin verran...Eikä sun sympatiaas kyllä täälä varmaan kukaan kaipaakkaan!! Minä sain jo rahani takaisin - ei harmita - mutta opin taas jotakin...Sen sijaan niiden puolesta kyllä harmittaa jotka eivät saa omiaan pois!


      • Pöllämystynyt
        Uskottavaa kirjoitti:

        No samalla tavalla kuin esim. nimimerkki Pöllämystynyt. Monet luottokorttiyhtiöt korvaavat asiakkaalle tämän maksaman rahan, jos myyjä ei toimitakaan tuotetta.

        Ei sekään aina toimi ja onhan noissa usein aikarajakin, mutta mahdollisuus on sentään olemassa.

        Sen sijaan monet maksoivat suoraan Infurnin tilille missä tapauksessa se on rahoille 100 % varmasti bye bye.

        Niin - Laitoin noita ohjeita tuonne .. 19.6. muistaakseni. Rahat ovat nyt palautuneet tililleni - eli siihen meni reklamaation käsittelystä noin viikko kuten lupasivatkin viestissään, siitä kun reklamaation kävin Nordeassa tekemässä noin 2 viikkoa!


      • Pöll'mystynyt
        JUho Salama kirjoitti:

        Miten luulet että kun olen maksanut luottokortilla saisin rahat takaisin?

        Juho! Lue ohjeeni muutamaa viestiä ylempää...ja alempanakin on vähän lisätietoa...


      • Pöllämystynyt
        Pöllämystynyt kirjoitti:

        En todellakaan puhunut mistään naurettavista säkkituoleista - nehän ovat lastenhuoneen kamaa...Puhuin huonekaluista!! Ja näitä säkkituolejahan tämä firma kaiketi on toimittanut asiakkalle edes jonkin verran...Eikä sun sympatiaas kyllä täälä varmaan kukaan kaipaakkaan!! Minä sain jo rahani takaisin - ei harmita - mutta opin taas jotakin...Sen sijaan niiden puolesta kyllä harmittaa jotka eivät saa omiaan pois!

        Sitäpaitsi se, että luottokorttiyhtiöt maksavat rahoja takaisin perustuu siihen, että HE ovat itseasiassa menneet samaan lankaan ts. Luottokorttiyhtiöt tekevät firmojen kanssa sopimuksen siitä missä mikin luottokortti käy...Käytännössä siis me kuluttajat olemme luottokortteinemme "uhreja" sillä kohtaa kun luottoyhtiön meille myöntämää korttia käyttäen jotakin esim. INFURNISTA ostamme.kortillamme.Luottoyhtiö on kuitenkin vastuussa myöskin omista sopimuksistaan firmojen kanssa ja firmat tietenkin luottoyhtiöille ja näin ollen luottoyhtiöt saavat ja ottavat oikeuden olla esim. konkurssipesiän velkojana (ja ovat ykkös-saajia) yksittäisen kuluttajan puolesta joka siis on näissä asioissa yksinään halivilivoo..


    • Hoopo2

      Olen tilannut 4 tuolia tammikuun puolivälissä, arvioitu toimituspäivä piti olla muistaakseni 18.5. Sen jälkeen tuli tuo pariin kertaan tänne kopsattu viesti, ja nyt ei sitten löydy netistä enää firman sivujakaan,
      Maksoin luottokortilla, kuollaksenikaan en enää muista oliko se Mastercard vaiko Visa, vahva veikkaus että em. koska en Visaa juuri käytä. LIeneekö mitään mahiksia saada Danskebankin kautta rahojaan takaisin, kun tässä on sekin pieni mutka matkassa että tuli tuon jälkeen vaihdettua pankkia eikä mun tiliä siellä ole enää olemassakaan? No, onneksi kyse ei ole kuin 350e laskusta, mutta vituttaa se silti.

    • Tahvo

      No nyt sitten tuli tällaista viestiä .... " insolvency administrators", mitä ne on?. Ja uskoisko nyt että jotain kontaktia otetaan...

      Dear INFURN customer,

      further to our last email to all INFURN customers, we regret to inform you that the website has now stopped trading. After numerous attempts to secure the required funds to keep the site running, it has been impossible for the new operator DSGN to continue the business. It has therefore been decided, with the advice of the appointed adviser to the Group, UHY Hacker Young LLP, that all operations are to be suspended.


      If you had an order with any of our companies, and it has not been delivered yet, partially or at all, you will be contacted by new insolvency administrators, which are to be announced soon, responsible for winding up of respective company with which you placed your order.


      As all companies have stopped trading with immediate effect, we are unable to provide you with any service support.


      We apologise for the disruption this may cause to you, and we are really sorry that we are unable to fulfil your order, as we would have liked.


      Regretful,

      Infurn.com

      • Ei toivoa

        Konkurssipesän hoitajiahan nuo ovat, ja aivan selvä että rahoja ei takaisin tule. Firman konkurssissa lähes kaikki muut menevät asiakkaiden edelle kun mahdollisia rahoja aletaan jakamaan. Infurn ei ole pystynyt maksamaan edes työntekijöidensä palkkoja muutamaan kuukauteen, joten jos konkurssipesässä jollain ihme konstilla jotain rahaa on (eivätkä nuo veijarit ole hyvissä ajoin siirtäneet rahoja muualle, kuten luultavaa on) niin ne menevät jo palkkohin. Sitten jonossa ovat firmat jotka ovat toimittaneet Infurnille tavaraa ja palveluja, ja niin edelleen.

        Mutta kun nuo konkurssipesän hoitajat ottavat yhteyttä niin kannattaa rekisteröityä velkojaksi heidän ohjeidensa mukaan; silloin saa ainakin tietoa prosessin etenemisestä (vaikka ei se lopputulosta muutakaan).


      • Juho salama
        Ei toivoa kirjoitti:

        Konkurssipesän hoitajiahan nuo ovat, ja aivan selvä että rahoja ei takaisin tule. Firman konkurssissa lähes kaikki muut menevät asiakkaiden edelle kun mahdollisia rahoja aletaan jakamaan. Infurn ei ole pystynyt maksamaan edes työntekijöidensä palkkoja muutamaan kuukauteen, joten jos konkurssipesässä jollain ihme konstilla jotain rahaa on (eivätkä nuo veijarit ole hyvissä ajoin siirtäneet rahoja muualle, kuten luultavaa on) niin ne menevät jo palkkohin. Sitten jonossa ovat firmat jotka ovat toimittaneet Infurnille tavaraa ja palveluja, ja niin edelleen.

        Mutta kun nuo konkurssipesän hoitajat ottavat yhteyttä niin kannattaa rekisteröityä velkojaksi heidän ohjeidensa mukaan; silloin saa ainakin tietoa prosessin etenemisestä (vaikka ei se lopputulosta muutakaan).

        Kuulin jostai että esim japanilaiset seuraa kolme vuotta firmaa miten toimii ja kuinka tekee hommansa ennenkö lähtee ostamaan / tekemään yhteistyötä.
        Täytyy ottaa tästä eteenpäin silmä käteen ja tutkia asioita ennenkö pistää 300 euroa design huonekaluihin :D

        Varmana tulee uusia samanlaisia huijauksia ja luulenpa että samat veijarit asialla.


      • pöllämystynyt

        Höpön löpön - täyttä sontaa tuo viesti!!! Ikinä eivät tilatut tuotteet valmistu, eli jos sinulla on mahdollisuus ts. olet maksanut luottokortilla niin ala hoitamaan asiaa pankkisi kautta..


      • Ei toivoa
        pöllämystynyt kirjoitti:

        Höpön löpön - täyttä sontaa tuo viesti!!! Ikinä eivät tilatut tuotteet valmistu, eli jos sinulla on mahdollisuus ts. olet maksanut luottokortilla niin ala hoitamaan asiaa pankkisi kautta..

        Mitä helvettiä sinä höpötät???????? Tietenkään tuotteet eivät valmistu ja mitään rahoja ei konkurssipesästä takaisin tule. Sitähän tuossa kysyttiin ja siihen olen vastannut.

        Se on taas aivan eri asia että ne, jotka ovat maksaneet luottokortilla, voivat todellakin saada rahansa takaisin. Mutta ne rahat eivät tule Infurnilta eivätkä Infurnin konkurssipesältä vaan luottokortin myöntäneeltä firmalta.


    • hoopo2

      No se nyt ei lohduta yhtään, ettei omat ostokseni olleet edes minkään kuuluisan suunnittelijan design-kopioita, kunhan vaan maalaisromanttiset kivat tuolit muuten vaan. Pitkään emmin niiden tilaamista, mutta lopulta sen tein, olisinpa päättänyt jaksaa vielä etsiä sopivia tuoleja muualta.
      No, kunhan nuo konkurssinhoitajat ottavat yhteyttä, toki rekisteröidyn, mutta eipä tosiaan taida toivoa olla. Enää ei löydy mitään sähköpostiosoitettakaan jonne laittaa viestiä ja tiedustella tavaroitaan, kuten yllä olevassa viestissä neuvottiin, eikä mitään kopioita tilaussivustaan kun nettisivut on poistettu, ainoa todiste on tilausvahvistus. Ja liekö sitten liikaa aikaakin kulunut luottokorttifiman suhteen, eli ei taida olla toivoa saada rahoja takaisin sieltäkään.

      • Pöllämystynyt

        Tässäpä pari ainankin vielä minun reklamaatioita tehdessäni toiminutta osoitetta:

        [email protected] - ja tästä osoitteesta tuli oikein automaattinen vastauskin(INFURN: Hänen tapauksensa on luotu [Case #], jonka muuten liitin myös pankkissa tekemääni reklamaatioon.

        Toinen mihin laitoin oli:

        [email protected]

        Toivon totisesti, että saatte asiaanne eteenpäin ja mahdollisimman moni saisi rahansa pois...kyllä tää niin paska ja ikävä prosessi oli..Mutta hyvä opetus myös - ja toivon, että mahdollisimman monelle vain opetus - ei rahojen menetys lopullisesti


    • hoopo2

      Täytynee alkaa arjen tultua selvitellä danskebankin kanssa asiaa. Laitan nyt jo heti viestiä noihin ylläoleviin sähköposteihin, vaikka tuskin sieltä edes automaattivastausta tulee.

    • hoopo2

      Yllättävästi nuo yllä olevat sähköpostiosoitteet eivät toimi, sales eikä support, Samantien tulee ilmoitus että "mailbox unavailable ".

    • Halpaan mennyt

      Euroopan kuluttajakeskus:
      "Yritys on useampaan kertaan vaihtanut maata, johon se on rekisteröitynyt ja tällä hetkellä se on rekisteröitynyt Irlantiin"

      "Olette ollut yhteydessä Euroopan kuluttajakeskukseen koskien Infurn –nimistä yritystä. Olemme saaneet lisätietoa nyt kyseisen yrityksen toiminnan ongelmista niin Espanjassa, Englannissa kuin myös Irlannissakin. Useista yrityksistä huolimatta yrityksen taustavoimia ei ole onnistuttu tavoittamaan. Espanjan toimipisteeltämme saadun tiedon mukaan kyseessä on yritysrypäs, jonka toimijat ovat ongelmallisia paitsi kuluttajansuojaan liittyvistä myös verotuksellisista syistä. Yrityksen toiminnasta on raportoitu valvontaviranomaisille ja Espanjan poliisille.

      Näin ollen on selvää, että mitään mahdollisuuksia maksunpalautukseen neuvotteluteitse ei ole olemassa. Euroopan kuluttajakeskusten verkoston tehtävänä on selvitellä ja sovitella rajat ylittävän kaupan riita-asioita. Koska verkostollamme ei ole valvontaan liittyviä toimivaltuuksia, rajoittuu mahdollisuutemme vain sovintoratkaisuiden tavoitteluun. Valitettavasti joudumme tästä syystä päättämään asianne käsittelyn tähän.

      Meiltä kysytään usein, miten tämän tyyppisiä ongelmayrityksiä olisi mahdollista välttää. Mitään yksiselitteistä keinoa tähän ei ole. Rajat ylittävän kaupan näkökulmasta turvallisin tapa toimia on tehdä hankintoja luottokortilla suojatussa yhteydessä"

    • Luottokunta_auttoi_h

      Näkyy olevan Infurnin jatkajan nimi Swivel UK, ainakin Infurnin osoittesta sinne ohjataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe