ASP-tilin purku?

Pöllöäijä 21-v

Juu elikkä tämmönen tilanne olis nyt kyseessä, aloitin vuosi sitten ASP-tilin ja tavoitetilin Osuuspankissa. Nyt olen tosin tullut oisiin aatoksiin tuon asp-tilin osalta, ne ensimmäisen vuoden neljännes talletukset on siis nyt maksettu (600euroa eli se minimi 150euroa/neljännes) eli puolet, ajaksi sovittiin aluksi 2 vuotta.

Nyt olen tosin tullut siihen tulokseen että mieluummin haluaisin saada nuo asp tilillä olevat rahat tuonne tavoite tilille, sillä asunnon hankkiminen on vielä hyvin kaukana.
Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja opiskelun jälkeenkin saattaa olla mahdollista että siirryn työskentelemään ulkomaille (Amerikka, Englanti tai mahdollisesti joku muista EU-maista) eli luonnolisesti se ensimmäinen asunto saatta hyvinkin olla joissakin näistä joten ei taida Suomessa tehty asp-tili paljon siellä painaa muutenkaan(?)

Mutta kuitenkin jos haluan rahat pois tuolta Asp-tililtä pois (eli edellämainittu 600 euroa) menetänkö siinä rahaa? Eli Maksaako tuo tilin purku jotain muuta kerätyn koron lisäksi?

Pankkiin varmaan menen käymään parin viikon kuluessa muutenkin mutta olisko jollain tietoa näin alustavasti että meneekö siinä hirveät purkumaksut? Täysin tohelo näissä asioissa myönnetään, samaan toheloimisen piikkiin menee koko tilin avaaminen alunperinkin

5

12940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunnon jo ostanut

      ASP-tilin lopetus ja rahojen pois ottaminen ei maksa sinulle mitään. Et kuitenkaan saa sitä extra korkoa etkä muita bonuksia.

      Kannattaa muistaa, että ASP-tilin voi perustaa vain kerran ja jos nyt suljet tilin et voi enää ikinä perustaa sellaista uudestaan.

    • kysysysysysy282

      pystyykö sen perustamaan toisessa pankissa ???

    • fagg000ts

      täyttä paskaa jauhatte täällä. ASP tilin voi avata uudestaan, jolloin säästäminen vain aloitetaan alusta !
      itse lopetin noin vuosi sitten ASP:in ja perustin sen uudestaan tänään.

      • hdfg

        Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?


      • elpeflfp
        hdfg kirjoitti:

        Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?

        :`DDDD

        sä onneksi tiedät kyseisen kirjoittajan elämäntilanteen ?
        mitä jos vaikkapa lomautettu ja vuokra maksettavana ?
        onko järkeä ottaa lainaa jos on rahaa säästössä..?

        mieti ensi kerralla kun kirjoitat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe