Maalämpö

Lisää lämpöä koppiin

Onko kellään muulla enää maalämmön keruuliuoksena freeziumia kuin meillä v. 2000 rakennetussa talossa. Ja jos on onko käynyt niin, että se pakkasilla sakkaantuu, pysäyttää koneen häiriötilaan, tarvitsee enemmän tilaa paisuntasäiliöön eli tunkee säiliöstä ulos pakkasten kovetessa. Nyt olen kyllästynyt siinä määrin, että maalämpöasentajan ehdotuksesta olemme siirtymässä etanoliin ( saapa nähdä miten vaihtotyö näin sydäntalvella onnistuu?). Siitä saadut kokemukset kun ovat myönteisemmät. Onko kokemusta vastaavista aineongelmista?

3

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thermia

Kyllä on Freezium käytössä. Rakennettin talo v.2000-2002 ja sama sakkautumis- vaiva alkanut meilläkin juuri näinä päivinä - sakkakuppi täyttyy noin parissa minuutissa. Freezium valittiin , kun piti olla ympäristöystävällinen ja muutenkin hyvä aine, mutta tämä ongelma tyli täysin yllättäen. Aion kyllä ottaa yhteyttä Kemiralle, vaikka aikaa on mennytkin näin kauan.
      Tiedätkö onko maalämpöasentajallasi vastaavia kokemuksia?
      Mitenkä aiotte puhdistaa maapiirin putkiston siitä sakasta, ja seinämiin muodostuneen ja kovettuneen kerroksen, joka lähtenee juuri kylmän vaikutuksesta
      liikkeelle.
      Aineen silloinen myyjä täälläpäin (Pirkanmaalla) on mennyt konkurssiin ja sen nykyinen edustaja haisteli viemääni näytettä ja totesi , että siihen olisi sekoitettu glygolia aineen "jatkamiseksi" . Hän muisteli , että se RS-yhtiöt olisi ollut jo v. 2001 konkurssikypsä. Sakkaantumisilmiö johtuisi siten glygolin hajotessa nitriitiksi.
      Aine on nyt tarkemmissa tutkimuksissa ja saa nähdä , mitä selviää.

• Herra auta!

ja poks sanoi koneet,BUHAHAA;BUHAHAA
      Älkkää horjuko uskossanne!

• nibe_7kw_

Minulla on ollut vuodesta 2002 ja vieläkin ihan hyvälle näyttää. Ei ole sakkaantunut. Hain aineen suoraan kemiran tehtaalta oulusta, niin ei ole ollut välikäsiä. Pumppukin pelittänyt vielä ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1710
    2. Miltä ne katseet tuntui?

😇
      Ikävä
      105
      1195
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1071
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      979
    5. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      128
      877
    6. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      51
      870
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      848
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      745
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      729
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      719
    Aihe