Audiatur et altera pars

Semper.Fidelis

Audi alteram partem (or audiatur et altera pars) is a Latin phrase that literally means "It should be heard [audiatur] also the other party", "hear [audi] the other side too", or "hear the alternative party too". It is most often used to refer to the principle that no person should be judged without a fair hearing in which each party is given the opportunity to respond to the evidence against them.

Wikipedia selostaa tuohon tapaan sanontaa, 'kuultakoon myös toista osapuolta'. No, onhan minua kuultukin (tai luettu), ei sen puoleen.

Pari levollista ja rauhaa rakentavaa kommenttia lieventänee muutaman vaatteensa repäisseen kiihkoa, tai sitten ei...

Jonahin veljeydestä sen verran, etten ole missään veljeyttämme ylistellyt. Mutta ei minulla ole mitään aihetta hänen rakentavaa asennettaan väheksyä, kaukana siitä. Olemme eri mieltä joistakin uskon perusasioista. Kummallistako? Ei varmaan! Vieköön Jumala työtään totuudessa eteenpäin niin minussa kuin Jonahissakin.

Tahallinen synti? Sellaista haluan karttaa kuin ruttoa. Samaa asennetta syntiin suosittelen jokaiselle uskon kilvoittelijalle.

Riitelyä greeenin kanssa? Vastaan max. noin 1/30 -osaan hänen tuotannostaan. Todistakoon se jotain alttiudestani astua hänen kanssaan samanlaisen "evankeliumin kenkiin". Olen paljon silitellyt ja rakkaudella paijannut, ehkä jo liian paljon, riitahenkeen tarttunutta ja rakastunutta palstaystävääni. Ammattiapua en sentään voi luvata.

Kirjoitanko liian kärkevästi? Ehkäpä, ainakin joidenkin mielestä. Sanoman esillesaaminen ei näillä foorumeilla ole helppoa. Siksi on kohtuullista ja perusteltua ilmaista asiansa ajoittain värikkäästi.

PS. Odotellaan nyt tämän semper-vesilasimyrskyn laantumista;).

68

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.kiusaantunut

      Semper! Ymmärrän miksi sanoit ettei greeeen puhu totta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11191845#comment-59448879-view

      Joten on mahdoton olla ystävä hänen kanssaan vaikka haluaisikin. Ei minullakaan ole pohjimmiltaan mitään häntä vastaan.

      Olen vähän hämmentynyt siitä miten paljon hän sinusta kirjoittaa meille muille. Ja nyt on löytänyt Raamatusta ne helvettiä koskevat kohdat.

      Olen vähän säikähtänyt miten raivoissaan hän on. Kalamoksen viestiä laittaa, ja se että kirjoittaa jotain sinua vastaan on merkki oikeaoppisuudesta hänelle.

      Ja kalamos vain odottaa maailmanloppua.(Ne hänen kotisivut..)

      Lähden käppäilemään tästä terveysasemalle hakemaan lisää saikkua.

      Toivon mukaan kun sieltä palaan niin tämä vesilasimyyrsky on ohi.

      • greeeeen

      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Kiusaantunut, minä olen kylläkin jo todistanut täällä ->

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11196612

        ...että SEMPER ITSE VALEHTELEE!

        Asiasta viidenteen: minulla oli kerran ystävä, peruskouluajoista viime kesään asti, yli 20 vuotta. Hänellä oli tapana kertoa minulle kulloisenkin miesystävänsä virheistä.

        Hän ei koskaan valehdellut. Hän aina puhui totta.

        Kun hänellä oli kaksi pientä lasta ja hänen miehensä toimi rekkakuskina, hän valitti siitä kun mies odotti työnsä jälkeen valmista ateriaa sen sijaan että olisi rientänyt kysymään miten vaimon päivä oli mennyt, tuo ystäväni syytti miestä itsekkääksi siaksi.

        No, onhan se vähän itsekästä.. Totta.

        Ystäväni keksi miehestä vaikka mitä puutteita.

        Yritin varoitella ystävää ettei se syyttelyvimma johda mihinkään hyvään. Sitten miehelle riitti. Hän alkoi pahoinpidellä ystääväni.

        Nyt miehessä jo alkoikin todella olla vikaa.

        Lisäksi mies oli käsittänyt minun neuvoni niin että minä olin rakastunut häneen, ja ilmaisi myös ihastuksensa minuun.

        Ystäväni kosti ottamalla kapakasta uuden miehen, jolle haukkui nyt jo entistä miestään.

        Sinä olet tuon ystäväni kaltainen. Sinä et valehtele. Sinä vain huomaat Semperin viat ja puhut niistä toisille. Toimit aivan samoin kuin ystäväni miehensä kanssa.

        Semper voisi suuttua. Ei kukaan jaksa jos aina vain virheistä moititaan.

        Hän on kuin se ystäväni mies: viimeiseen asti yrittää sovinnolla. Kauan hän jaksaa? En halua nähdä päivää jolloin hänelle riittää.

        Toki hänellä on oma elämänsä josta voimansa saa.

        Varoitan sinua kuten varoitin ystävääni, jonka siis tunsin 20 vuoden ajalta. Tuo ei johda mihinkään hyvään.

        Ei ole reilua sotkea kaikkia muita sotaanne. Etsiä kumppaneita, vedota heidän sanomisiin.

        Niin ystävänikin teki ja rakkaus kuoli. Tuli ero josta lapset kärsivät kaikkein eniten.

        Niin ei olisi käynyt jos ystävälläni olisi ollut hiukan sallivampi asenne.

        Meilläkin meni välit poikki. Häntä, ystävääni ei elämässäni enään ole. On vain muistot 20 vuoden ajalta. Nyt sinä olet hän.


      • Eenokki 12
        greeeeen kirjoitti:

        Kiusaantunut, minä olen kylläkin jo todistanut täällä ->

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11196612

        ...että SEMPER ITSE VALEHTELEE!

        En näe semperin valehdelleen, mutta te ette käsitä muuta puhetta kuin mikä tunnustaisi teidän olevan savista tai greeniä ja unhoittamatta vielä suuremmaksi profeetaksi. Myös jaikalia suuremmaksi opin ja elämän profeetaksi, kaikessa synnittömyydessänne.
        Muistinvaraisessa kirjoituksessa saatta ilmentyä hieman poikkeavaa kirjoitusta, kuitenkin asian pysyessä kirjoittavan teemassa, joten semper tuskin on syyllistynyt mihinkään jumalattomuuteen.


      • Totuustoimisto
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Asiasta viidenteen: minulla oli kerran ystävä, peruskouluajoista viime kesään asti, yli 20 vuotta. Hänellä oli tapana kertoa minulle kulloisenkin miesystävänsä virheistä.

        Hän ei koskaan valehdellut. Hän aina puhui totta.

        Kun hänellä oli kaksi pientä lasta ja hänen miehensä toimi rekkakuskina, hän valitti siitä kun mies odotti työnsä jälkeen valmista ateriaa sen sijaan että olisi rientänyt kysymään miten vaimon päivä oli mennyt, tuo ystäväni syytti miestä itsekkääksi siaksi.

        No, onhan se vähän itsekästä.. Totta.

        Ystäväni keksi miehestä vaikka mitä puutteita.

        Yritin varoitella ystävää ettei se syyttelyvimma johda mihinkään hyvään. Sitten miehelle riitti. Hän alkoi pahoinpidellä ystääväni.

        Nyt miehessä jo alkoikin todella olla vikaa.

        Lisäksi mies oli käsittänyt minun neuvoni niin että minä olin rakastunut häneen, ja ilmaisi myös ihastuksensa minuun.

        Ystäväni kosti ottamalla kapakasta uuden miehen, jolle haukkui nyt jo entistä miestään.

        Sinä olet tuon ystäväni kaltainen. Sinä et valehtele. Sinä vain huomaat Semperin viat ja puhut niistä toisille. Toimit aivan samoin kuin ystäväni miehensä kanssa.

        Semper voisi suuttua. Ei kukaan jaksa jos aina vain virheistä moititaan.

        Hän on kuin se ystäväni mies: viimeiseen asti yrittää sovinnolla. Kauan hän jaksaa? En halua nähdä päivää jolloin hänelle riittää.

        Toki hänellä on oma elämänsä josta voimansa saa.

        Varoitan sinua kuten varoitin ystävääni, jonka siis tunsin 20 vuoden ajalta. Tuo ei johda mihinkään hyvään.

        Ei ole reilua sotkea kaikkia muita sotaanne. Etsiä kumppaneita, vedota heidän sanomisiin.

        Niin ystävänikin teki ja rakkaus kuoli. Tuli ero josta lapset kärsivät kaikkein eniten.

        Niin ei olisi käynyt jos ystävälläni olisi ollut hiukan sallivampi asenne.

        Meilläkin meni välit poikki. Häntä, ystävääni ei elämässäni enään ole. On vain muistot 20 vuoden ajalta. Nyt sinä olet hän.

        No olipa HYVÄ kirjoitus !!!


      • k.kiusaantunut
        Totuustoimisto kirjoitti:

        No olipa HYVÄ kirjoitus !!!

        :)))


      • Totuustoimisto
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        :)))

        Tosi on : ) ) )


      • greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Asiasta viidenteen: minulla oli kerran ystävä, peruskouluajoista viime kesään asti, yli 20 vuotta. Hänellä oli tapana kertoa minulle kulloisenkin miesystävänsä virheistä.

        Hän ei koskaan valehdellut. Hän aina puhui totta.

        Kun hänellä oli kaksi pientä lasta ja hänen miehensä toimi rekkakuskina, hän valitti siitä kun mies odotti työnsä jälkeen valmista ateriaa sen sijaan että olisi rientänyt kysymään miten vaimon päivä oli mennyt, tuo ystäväni syytti miestä itsekkääksi siaksi.

        No, onhan se vähän itsekästä.. Totta.

        Ystäväni keksi miehestä vaikka mitä puutteita.

        Yritin varoitella ystävää ettei se syyttelyvimma johda mihinkään hyvään. Sitten miehelle riitti. Hän alkoi pahoinpidellä ystääväni.

        Nyt miehessä jo alkoikin todella olla vikaa.

        Lisäksi mies oli käsittänyt minun neuvoni niin että minä olin rakastunut häneen, ja ilmaisi myös ihastuksensa minuun.

        Ystäväni kosti ottamalla kapakasta uuden miehen, jolle haukkui nyt jo entistä miestään.

        Sinä olet tuon ystäväni kaltainen. Sinä et valehtele. Sinä vain huomaat Semperin viat ja puhut niistä toisille. Toimit aivan samoin kuin ystäväni miehensä kanssa.

        Semper voisi suuttua. Ei kukaan jaksa jos aina vain virheistä moititaan.

        Hän on kuin se ystäväni mies: viimeiseen asti yrittää sovinnolla. Kauan hän jaksaa? En halua nähdä päivää jolloin hänelle riittää.

        Toki hänellä on oma elämänsä josta voimansa saa.

        Varoitan sinua kuten varoitin ystävääni, jonka siis tunsin 20 vuoden ajalta. Tuo ei johda mihinkään hyvään.

        Ei ole reilua sotkea kaikkia muita sotaanne. Etsiä kumppaneita, vedota heidän sanomisiin.

        Niin ystävänikin teki ja rakkaus kuoli. Tuli ero josta lapset kärsivät kaikkein eniten.

        Niin ei olisi käynyt jos ystävälläni olisi ollut hiukan sallivampi asenne.

        Meilläkin meni välit poikki. Häntä, ystävääni ei elämässäni enään ole. On vain muistot 20 vuoden ajalta. Nyt sinä olet hän.

        Kiusaantunut, sanot Semperistä näin:

        >>Hän on kuin se ystäväni mies: viimeiseen asti yrittää sovinnolla. Kauan hän jaksaa? En halua nähdä päivää jolloin hänelle riittää.>Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.>En tarkoita enkä ole koskaan tarkoittanut sitä, mitä yrität jälleen kerran valheellisella viestilläsi tuoda esiin>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.


      • enseminägreeenollut
        greeeeen kirjoitti:

        Kiusaantunut, sanot Semperistä näin:

        >>Hän on kuin se ystäväni mies: viimeiseen asti yrittää sovinnolla. Kauan hän jaksaa? En halua nähdä päivää jolloin hänelle riittää.>Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.>En tarkoita enkä ole koskaan tarkoittanut sitä, mitä yrität jälleen kerran valheellisella viestilläsi tuoda esiin>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

        http://ekso.sarjakuvablogit.com/2012/06/09/en-se-mina-ollut/


    • greeeeen

      >>greeeeen
      16.1.2013 09:24

      Mielenkiintoista, että Semper ottaa taas kerran kantaa, kun on kyse SAMASTA ASIASTA ml213:n opettamana, kuin jota myös Jonah opettaa. Jonahin samanlaiseen opetukseen Semper ei ota koskaan kantaa, vaan tätä hän sanoo veljekseen. Se kertoo paljon Semperin todellisista tarkoitusperistä ja sydämen tilasta. Mikään rehellinen harhaoppien kajauttelija hän ei ole, vaikka niin väittää. Semper vastustaa vain niitä, jotka kokee itselleen jotenkin uhaksi, tai joista ei muuten vain henkilöinä pidä.

      >>Toivon, että sinä Jonah, ystäväni ja veljeni Herrassa, vielä kysyt Jumalalta, kuka Jeesus on.

    • pohdittavksi

      Et kirjoita kärkevästi, vaan ilkeästi ja ivallisesti.

      Mies, joka ei kykene hillitsemän kieltään, ei kykene hillitsemään itseään missään muussakaan asiassa, joten on täysin mahdotonta ottaa vastaan tällaiselta henkilöltä muutakaan opetusta.

      Jaak. 3:2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

      Ps. 34:14 varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;

      1 Piet. 3:10 Sillä: joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,

      Jaak. 1:26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

      • Onneksi meillä on vanhurskas tuomari, joka tuntee sydämemme.
        Minä EN halua käyttää ilkeitä sanontoja, vaikka sellaista luulet.

        Puutun keskusteluun turhia kursailematta silloin, kun aihetta näen. Teemana ei ole "varovaisen pehmoilmaisun kultaiset ohjeet", vaan rakentava keskustelu Jumalan sanaan liittyvistä kysymyksistä.

        Hengellisiin aiheisiin liittyy herkkiä omantunnon kysymyksiä.
        Totutusta kaavasta poikkeavan näkemyksen esittäminen voi laukaista tunnepohjaisen, jopa harkitsemattoman, reaktion.
        Onhan se ikävää, jos oikeassaoleminen vaarantuu ja kunnia koetaan uhatuksi. Sellainen tuo kutinaa, jonka kaikki tuntevat.

        Suostun olemaan väärässäkin, jos Sana on minua vastaan.
        Tästä jatketaan Sanan totuutta ja lähimmäisiä kunnioittaen!

        Onko sinun oikeassaolemisesi vaarantunut? Miltä se tuntui?
        Siteeraamiisi jakeisiin suhtaudun nöyrästi, otan niistä oppia.

        PS.
        Ja nyt tutkailemaan Hound Dogin mielenkiintoista avausta!


      • vana
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Onneksi meillä on vanhurskas tuomari, joka tuntee sydämemme.
        Minä EN halua käyttää ilkeitä sanontoja, vaikka sellaista luulet.

        Puutun keskusteluun turhia kursailematta silloin, kun aihetta näen. Teemana ei ole "varovaisen pehmoilmaisun kultaiset ohjeet", vaan rakentava keskustelu Jumalan sanaan liittyvistä kysymyksistä.

        Hengellisiin aiheisiin liittyy herkkiä omantunnon kysymyksiä.
        Totutusta kaavasta poikkeavan näkemyksen esittäminen voi laukaista tunnepohjaisen, jopa harkitsemattoman, reaktion.
        Onhan se ikävää, jos oikeassaoleminen vaarantuu ja kunnia koetaan uhatuksi. Sellainen tuo kutinaa, jonka kaikki tuntevat.

        Suostun olemaan väärässäkin, jos Sana on minua vastaan.
        Tästä jatketaan Sanan totuutta ja lähimmäisiä kunnioittaen!

        Onko sinun oikeassaolemisesi vaarantunut? Miltä se tuntui?
        Siteeraamiisi jakeisiin suhtaudun nöyrästi, otan niistä oppia.

        PS.
        Ja nyt tutkailemaan Hound Dogin mielenkiintoista avausta!

        "Siteeraamiisi jakeisiin suhtaudun nöyrästi, otan niistä oppia."

        T O T T A .

        Sinusta Semper on kasvamassa palstan PARAS kirjoittaja.

        Ilo aina lukea selkeitä tekstejäsi, ole veli Herrassa SIUNATTU.


      • sanajonoja
        vana kirjoitti:

        "Siteeraamiisi jakeisiin suhtaudun nöyrästi, otan niistä oppia."

        T O T T A .

        Sinusta Semper on kasvamassa palstan PARAS kirjoittaja.

        Ilo aina lukea selkeitä tekstejäsi, ole veli Herrassa SIUNATTU.

        Täällä on erilaisia kirjoittajia.

        Parhaita ei ole eikä tule.


      • ~~tähkäpää~~
        sanajonoja kirjoitti:

        Täällä on erilaisia kirjoittajia.

        Parhaita ei ole eikä tule.

        Ei ole, eikä tule EI, ellei Jumala saa koskettaa huuliamme (sormenpäitämme) tulisilla hiilillä ja puhdistaa niitä!

        Kuten tapahtui Jesajan kohdalla.
        Jesaja 6
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        6. Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta,
        7. ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".

        Se koskee, tuntuu ja sattuu, mutta se tekee terveeksi!

        Ja tuo puhdistus on lähdettävä sydämestä asti, sillä siellä on sanojemme majapaikka ja sitä hedelmänä ulos tulee, mitä siellä majailee.

        Saa.tana voi heitellä meidän mieleemme pahoja ajatuksia ja näkemyksiä muista, mutta jos me toimimme kuten Jumalan Sana opettaa, pidämme ajatuksemme kuuliaisina Kristukselle, nuo Saa,tanan heittelemät nuolet eivät pääse tekemään sydämeemme majaa ja silloin sydämestämme tulee sanoina ulos vain sitä, mikä on Krsituksen mielen mukaista.

        Jokainen meistä tietää, että Kristuksen mielen mukaista ei ole lähimmäistemme halveksunta, ivaaminen, piikittely, ali-arvioiminen tai loukkaaminen, yms.

        On eri asia, jos se on tahatonta, sillä kukaanhan meistä ei kykene koskaan olemaan kaikille mieliksi.

        Mutta jos ihmiselle on useamman kerran sanottu ihan asiallisesti samasta asiasta ja tuo saman kaltainen toiminta jatkuu edelleen muuttumattomana,
        on silloin selvästikin kysymyksessä ihan tahallinen toiminta, joka kertoo siitä, että jo siellä sydämen tasolla on jotain "ei niin tervettä kasvua", joka ei halua taipua parannukseen.


      • greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Ei ole, eikä tule EI, ellei Jumala saa koskettaa huuliamme (sormenpäitämme) tulisilla hiilillä ja puhdistaa niitä!

        Kuten tapahtui Jesajan kohdalla.
        Jesaja 6
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        6. Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta,
        7. ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".

        Se koskee, tuntuu ja sattuu, mutta se tekee terveeksi!

        Ja tuo puhdistus on lähdettävä sydämestä asti, sillä siellä on sanojemme majapaikka ja sitä hedelmänä ulos tulee, mitä siellä majailee.

        Saa.tana voi heitellä meidän mieleemme pahoja ajatuksia ja näkemyksiä muista, mutta jos me toimimme kuten Jumalan Sana opettaa, pidämme ajatuksemme kuuliaisina Kristukselle, nuo Saa,tanan heittelemät nuolet eivät pääse tekemään sydämeemme majaa ja silloin sydämestämme tulee sanoina ulos vain sitä, mikä on Krsituksen mielen mukaista.

        Jokainen meistä tietää, että Kristuksen mielen mukaista ei ole lähimmäistemme halveksunta, ivaaminen, piikittely, ali-arvioiminen tai loukkaaminen, yms.

        On eri asia, jos se on tahatonta, sillä kukaanhan meistä ei kykene koskaan olemaan kaikille mieliksi.

        Mutta jos ihmiselle on useamman kerran sanottu ihan asiallisesti samasta asiasta ja tuo saman kaltainen toiminta jatkuu edelleen muuttumattomana,
        on silloin selvästikin kysymyksessä ihan tahallinen toiminta, joka kertoo siitä, että jo siellä sydämen tasolla on jotain "ei niin tervettä kasvua", joka ei halua taipua parannukseen.

        Tähkäpää, kirjoitat asioista, joita minäkin olen monesti sanonut. Esim. tämä ->

        >>greeeeen
        15.10.2012 17:35

        Vesi, jota Hän Itse antaa meille, tulee MEISSÄ sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iänkaikkiseen elämään. Eli Jumalan Sana meissä kasvattaa jotakin suurta - sellaista, joka antaa meille avaimen iänkaikkiseen elämään.>Ja kun tämä lähde toimii, ei paha pääse enää uutta pesää ihmisen sisälle rakentamaan. Saamme vastustaa syntiä Hänen yhteydessään ja voimassaan.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Tähkäpää, kirjoitat asioista, joita minäkin olen monesti sanonut. Esim. tämä ->

        >>greeeeen
        15.10.2012 17:35

        Vesi, jota Hän Itse antaa meille, tulee MEISSÄ sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iänkaikkiseen elämään. Eli Jumalan Sana meissä kasvattaa jotakin suurta - sellaista, joka antaa meille avaimen iänkaikkiseen elämään.>Ja kun tämä lähde toimii, ei paha pääse enää uutta pesää ihmisen sisälle rakentamaan. Saamme vastustaa syntiä Hänen yhteydessään ja voimassaan.

        Ja esim. näin olen kirjoittanut asiasta aloittajalle, siis Semperille, hänen kiusatessa selkeästi tahallaan Jaikalia ->

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10589940#comment-54733770

        En voi ymmärtää ja hyväksyä tuollaista tahallista toisen ihmisen ivaamista, pilkkaamista ja kiusaamista, jota Semper harrasti tuossakin keskustelussa, ja johon mm. Teapot puuttui. Tuo on vain yksi esimerkki lukuisista.


      • ~~tähkäpää~~
        greeeeen kirjoitti:

        Ja esim. näin olen kirjoittanut asiasta aloittajalle, siis Semperille, hänen kiusatessa selkeästi tahallaan Jaikalia ->

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10589940#comment-54733770

        En voi ymmärtää ja hyväksyä tuollaista tahallista toisen ihmisen ivaamista, pilkkaamista ja kiusaamista, jota Semper harrasti tuossakin keskustelussa, ja johon mm. Teapot puuttui. Tuo on vain yksi esimerkki lukuisista.

        Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.

        Kuten Raamattu sanoo, että mistä toista tuomitsemme, siihen itsemme pian syypäiksi huomaamme ja on antanut myöskin ohjeen siitä, että jos näkee veljensä / sisarensa toimivan väärin, on sävyisyyden hengessä ohjattava häntä pois tuosta tilasta muutaman kerran ja ellei hän ota siitä vaarin, on viisasta jättää hänet sen tuomarin käsiin, joka oikein tuomitsee.

        Minulla on pohojalaaset juuret, jossa on paljon määrätynlaista Puukkojunkkari-tyyppistä uhoamisen perinnettä edelleen, tosin se ilmenee nykypäivänä huumorin muodossa. :)
        Ja kun oikein uhotaan antavansa samalla mitalla takaisin, aina kuitenkin tuodaan esille se, että kannattaako juuri tässä tilanteessa liata omia käsiään (puukkoaan). 8D

        Tätä aasiansiltana käyttäen muistuttaisin siitä, että vaikka kuinka kokisimme olevamme oikealla asialla ja totuuden torvina, on rukoiltava Jumalallista viisautta ja harkintaa löytää se raja, ettemme mene itse sille puolelle, joka alkaa saastuttamaan ja likaamaan meitä itseämme ja ympäristöämme.
        Eli turhaan ei ole Raamattu varmastikaan antanut meille ohjetta näihinkään tilanteisiin.

        Ja haluaisin nyt ihan sydämen lämmöllä (toivottavasti sen aistit) Sinua varoittaa tästä "rajasta", kuten Raamattu sanoo, että on hyvä sopia silloin, kun vielä olemme matkalla....jne.

        Joten suosittelen, jätetään tässä ja nyt yhdessä Semepr.Fidelis:kin, kuten meidät kaikki muutkin, Jumalan, suuren ja oikeamielisen tuomarin käsiin ja luotetaan siihen, että Hän kykenee kaikelle laittamaan pisteen ja stopin juuri sillä sekunnilla, kun Hän näkee sen tarpeelliseksi ja parhaaksi!

        Toivon ja rukoilen, että läytäisit sellaisen luottamuksen Jumalaan, että kykenisit jättämään tämän asian Hänen käsiinsä!
        Vaikka oikeudentuntosi kuinka huuttaa jotain muuta, niin muista, että se on aina meidän sielullisen minämme ominaisuus ja se on asetettava kuuliaiseksi Kristukselle.


      • greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.

        Kuten Raamattu sanoo, että mistä toista tuomitsemme, siihen itsemme pian syypäiksi huomaamme ja on antanut myöskin ohjeen siitä, että jos näkee veljensä / sisarensa toimivan väärin, on sävyisyyden hengessä ohjattava häntä pois tuosta tilasta muutaman kerran ja ellei hän ota siitä vaarin, on viisasta jättää hänet sen tuomarin käsiin, joka oikein tuomitsee.

        Minulla on pohojalaaset juuret, jossa on paljon määrätynlaista Puukkojunkkari-tyyppistä uhoamisen perinnettä edelleen, tosin se ilmenee nykypäivänä huumorin muodossa. :)
        Ja kun oikein uhotaan antavansa samalla mitalla takaisin, aina kuitenkin tuodaan esille se, että kannattaako juuri tässä tilanteessa liata omia käsiään (puukkoaan). 8D

        Tätä aasiansiltana käyttäen muistuttaisin siitä, että vaikka kuinka kokisimme olevamme oikealla asialla ja totuuden torvina, on rukoiltava Jumalallista viisautta ja harkintaa löytää se raja, ettemme mene itse sille puolelle, joka alkaa saastuttamaan ja likaamaan meitä itseämme ja ympäristöämme.
        Eli turhaan ei ole Raamattu varmastikaan antanut meille ohjetta näihinkään tilanteisiin.

        Ja haluaisin nyt ihan sydämen lämmöllä (toivottavasti sen aistit) Sinua varoittaa tästä "rajasta", kuten Raamattu sanoo, että on hyvä sopia silloin, kun vielä olemme matkalla....jne.

        Joten suosittelen, jätetään tässä ja nyt yhdessä Semepr.Fidelis:kin, kuten meidät kaikki muutkin, Jumalan, suuren ja oikeamielisen tuomarin käsiin ja luotetaan siihen, että Hän kykenee kaikelle laittamaan pisteen ja stopin juuri sillä sekunnilla, kun Hän näkee sen tarpeelliseksi ja parhaaksi!

        Toivon ja rukoilen, että läytäisit sellaisen luottamuksen Jumalaan, että kykenisit jättämään tämän asian Hänen käsiinsä!
        Vaikka oikeudentuntosi kuinka huuttaa jotain muuta, niin muista, että se on aina meidän sielullisen minämme ominaisuus ja se on asetettava kuuliaiseksi Kristukselle.

        Tähkäpää, en anna Semperille samalla mitalla takaisin. Vasta jos ryhtyisin vääristelemään, ivaamaan ja pilkkaamaan Semperin tavalla, voisit sanoa minun olevan hänen kanssaan samassa suossa.

        Paavali sanoi näin:

        16 Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi! (2. Tim. 4:16)

        Paavali siis toivoi, ettei hänen yksinjättämistään luettaisi ('ohi kävelleille') ihmisille viaksi. Tuo ei kerro siitä, että meidän tulee jättää lähimmäisemme yksin hänen ollessa väärien syytösten uhrina. Enkä näe Raamatussa sellaista kohtaa, joka käskee perääntyä pahan edessä. Miellelläni näkisin, mihin kohtiin sinä, Tähkäpää, viittaat minua ohjeistaessasi.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Tähkäpää, en anna Semperille samalla mitalla takaisin. Vasta jos ryhtyisin vääristelemään, ivaamaan ja pilkkaamaan Semperin tavalla, voisit sanoa minun olevan hänen kanssaan samassa suossa.

        Paavali sanoi näin:

        16 Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi! (2. Tim. 4:16)

        Paavali siis toivoi, ettei hänen yksinjättämistään luettaisi ('ohi kävelleille') ihmisille viaksi. Tuo ei kerro siitä, että meidän tulee jättää lähimmäisemme yksin hänen ollessa väärien syytösten uhrina. Enkä näe Raamatussa sellaista kohtaa, joka käskee perääntyä pahan edessä. Miellelläni näkisin, mihin kohtiin sinä, Tähkäpää, viittaat minua ohjeistaessasi.

        Kysyn vielä sinulta, Tähkäpää, että oletko sinä sitä mieltä, että jos Semper jatkaa valehtelua jostakin henkilöstä, tulee valheiden antaa vain rehottaa?!

        Oletko sitä mieltä, että vaikka on päivänselvää, että MINÄ EN VALEHDELLUT sanoessani, että Semper opettaa, että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä tahallistakin syntiä, minun vain pitäisi antaa Semperin maalailla minut valehtelijaksi?!

        Sanohan vielä, Tähkäpää, rehellisesti, näetkö sinä tuomistani lainauksista tuon kyseisen tosiasian, ja siis sen, että MINÄ EN VALEHDELLUT?!


      • ~~tähkäpää~~
        greeeeen kirjoitti:

        Tähkäpää, en anna Semperille samalla mitalla takaisin. Vasta jos ryhtyisin vääristelemään, ivaamaan ja pilkkaamaan Semperin tavalla, voisit sanoa minun olevan hänen kanssaan samassa suossa.

        Paavali sanoi näin:

        16 Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi! (2. Tim. 4:16)

        Paavali siis toivoi, ettei hänen yksinjättämistään luettaisi ('ohi kävelleille') ihmisille viaksi. Tuo ei kerro siitä, että meidän tulee jättää lähimmäisemme yksin hänen ollessa väärien syytösten uhrina. Enkä näe Raamatussa sellaista kohtaa, joka käskee perääntyä pahan edessä. Miellelläni näkisin, mihin kohtiin sinä, Tähkäpää, viittaat minua ohjeistaessasi.

        No esim. tässä on hyvä ja mielestäni aika kattavakin ohje tällaisiin tilanteisiin.

        Room. 12
        17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
        18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
        19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
        20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
        21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

        Tässä toinen, johon tuossa tekstissäni viittasin:

        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

        Tässä lainaamassasi kohdassa
        16 Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi! (2. Tim. 4:16)
        on kysymys aivan muusta tilanteesta, kuin mikä täällä on ja mikä aikaansaa tätä eripuraa, joten tuo Raamatunkohta ei ole millään tavoin rinnastettavissa tähän tilanteeseen.

        Eikä tarkoitukseni ole Sinua ohjastaa, vaan vastata vain viestiisi omalla näkemykselläni asiasta ja jos Sinä katsot parhaaksi toimia toisin, niin silloin toimit siten ja olet itse vastuussa Jumalasi edessä siitä, miten olet toiminut.


      • greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        No esim. tässä on hyvä ja mielestäni aika kattavakin ohje tällaisiin tilanteisiin.

        Room. 12
        17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
        18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
        19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
        20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
        21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

        Tässä toinen, johon tuossa tekstissäni viittasin:

        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

        Tässä lainaamassasi kohdassa
        16 Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi! (2. Tim. 4:16)
        on kysymys aivan muusta tilanteesta, kuin mikä täällä on ja mikä aikaansaa tätä eripuraa, joten tuo Raamatunkohta ei ole millään tavoin rinnastettavissa tähän tilanteeseen.

        Eikä tarkoitukseni ole Sinua ohjastaa, vaan vastata vain viestiisi omalla näkemykselläni asiasta ja jos Sinä katsot parhaaksi toimia toisin, niin silloin toimit siten ja olet itse vastuussa Jumalasi edessä siitä, miten olet toiminut.

        Siis missä on se raamatunkohta, johon täällä on ennenkin vedottu, ja joka sanoo, että vääryyttä tekevää saa vain varoittaa muutaman kerran?

        En ole kostanut Semperille.

        Tuossa Tim. 4:16:ssa on toki kyse muusta tilanteesta, mutta edelleenkin se kertoo minun mielestäni siitä, että väärin syytettyä tulisi puolustaa. Kuten myös tämäkin ->

        17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)


      • ~~tähkäpää~~
        greeeeen kirjoitti:

        Siis missä on se raamatunkohta, johon täällä on ennenkin vedottu, ja joka sanoo, että vääryyttä tekevää saa vain varoittaa muutaman kerran?

        En ole kostanut Semperille.

        Tuossa Tim. 4:16:ssa on toki kyse muusta tilanteesta, mutta edelleenkin se kertoo minun mielestäni siitä, että väärin syytettyä tulisi puolustaa. Kuten myös tämäkin ->

        17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)

        Matt. 18
        15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

        Samasta luvusta:
        21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.


      • greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Matt. 18
        15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

        Samasta luvusta:
        21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

        Siis Matt. 18 koskee seurakuntayhteyttä, jossa tosiaan voidaan toimia noin, ja muutoinhan Raamattu opettaa antamaan katuvalle veljelle anteeksi, mutta Semperhän vain jatkaa pahoja tekojaan ilman katumuksen häivää, muita syytellen.

        3 Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi.

        4 Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: 'Minä kadun', anna hänelle anteeksi."

        (Luuk. 17:3-4)
        __________

        Eikä tässä muutenkaan ole kyse mistään minun anteeksiannostani, vaan useita eri uskovia kohtaan harjoitetusta vääryydestä.

        Sellaista raamatunkohtaa, jossa lähimmäisemme käsketään jättää pahantekijän armoille tälle (pahantekijälle) annetun muutaman varoituksen jälkeen, en edelleenkään ole saanut.


      • lisää opiskelua
        greeeeen kirjoitti:

        Kysyn vielä sinulta, Tähkäpää, että oletko sinä sitä mieltä, että jos Semper jatkaa valehtelua jostakin henkilöstä, tulee valheiden antaa vain rehottaa?!

        Oletko sitä mieltä, että vaikka on päivänselvää, että MINÄ EN VALEHDELLUT sanoessani, että Semper opettaa, että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä tahallistakin syntiä, minun vain pitäisi antaa Semperin maalailla minut valehtelijaksi?!

        Sanohan vielä, Tähkäpää, rehellisesti, näetkö sinä tuomistani lainauksista tuon kyseisen tosiasian, ja siis sen, että MINÄ EN VALEHDELLUT?!

        Ja vai TAHALLISTA syntiä Semperi opettaa tekemään ! Luepa sitten vielä uudemman kerran Room 7: 14-25. Siinäkin puhuu USKOVA paavali, ei Semperi. 1 Joh 1-2 luku , siinä kirjoittaa uskova Johannes. Kaikkein parasta olisi lukea kaikki kirjoitukset konaisuudessaan, saa paremman selvyyden.


      • ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.

        Kuten Raamattu sanoo, että mistä toista tuomitsemme, siihen itsemme pian syypäiksi huomaamme ja on antanut myöskin ohjeen siitä, että jos näkee veljensä / sisarensa toimivan väärin, on sävyisyyden hengessä ohjattava häntä pois tuosta tilasta muutaman kerran ja ellei hän ota siitä vaarin, on viisasta jättää hänet sen tuomarin käsiin, joka oikein tuomitsee.

        Minulla on pohojalaaset juuret, jossa on paljon määrätynlaista Puukkojunkkari-tyyppistä uhoamisen perinnettä edelleen, tosin se ilmenee nykypäivänä huumorin muodossa. :)
        Ja kun oikein uhotaan antavansa samalla mitalla takaisin, aina kuitenkin tuodaan esille se, että kannattaako juuri tässä tilanteessa liata omia käsiään (puukkoaan). 8D

        Tätä aasiansiltana käyttäen muistuttaisin siitä, että vaikka kuinka kokisimme olevamme oikealla asialla ja totuuden torvina, on rukoiltava Jumalallista viisautta ja harkintaa löytää se raja, ettemme mene itse sille puolelle, joka alkaa saastuttamaan ja likaamaan meitä itseämme ja ympäristöämme.
        Eli turhaan ei ole Raamattu varmastikaan antanut meille ohjetta näihinkään tilanteisiin.

        Ja haluaisin nyt ihan sydämen lämmöllä (toivottavasti sen aistit) Sinua varoittaa tästä "rajasta", kuten Raamattu sanoo, että on hyvä sopia silloin, kun vielä olemme matkalla....jne.

        Joten suosittelen, jätetään tässä ja nyt yhdessä Semepr.Fidelis:kin, kuten meidät kaikki muutkin, Jumalan, suuren ja oikeamielisen tuomarin käsiin ja luotetaan siihen, että Hän kykenee kaikelle laittamaan pisteen ja stopin juuri sillä sekunnilla, kun Hän näkee sen tarpeelliseksi ja parhaaksi!

        Toivon ja rukoilen, että läytäisit sellaisen luottamuksen Jumalaan, että kykenisit jättämään tämän asian Hänen käsiinsä!
        Vaikka oikeudentuntosi kuinka huuttaa jotain muuta, niin muista, että se on aina meidän sielullisen minämme ominaisuus ja se on asetettava kuuliaiseksi Kristukselle.

        Tähkis: >>Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.


      • ~~tähkläpää~~
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tähkis: >>Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.

        Pyydän anteeksi Semper.Fidelis Sinulta, jos tuo toteamukseni loukkasi,
        mutta kuten olen Sinulle aiemminkin mainninut, minunkin mielestäni kommunikointisi on aika ajoin - "ei niin fiksua ja asiallista" - ja valehtelisin ja olisin kaksinaamainen, jos en sitä tunnustaisi Sinulle.

        Koska olen huomannut, että tästä samasta asiasta on Sinulle ennenkin mainittu ja monet muut ovat kielenkäytöstäsi samaa mieltä, tuo se väkisinkin mieleeni suon, josta et kykene omin voimin nousemaan ylös, vaan poljet tuon asian kohdalla siellä paikallasi, sillä uskon, että olet ihan vilpittömin mielin liikkeellä evankeliumin eteenpäin viemiseksi, mutta ehkäpä tähän kielenkäyttöösi on jokin syy, miksi et kykene sitä saamaan ns. "aisoihin".

        Ja enhän MINÄ ystävä hyvä ole Sinua sinne suohon laulanut 8D
        Sinähän olet siellä ollut jo paljon ennen minun tänne foorumille tulemistani (aiemmista teksteistä päätellen) joten joku muu "Väinämöinen" (Venla) on sen jo aiemmin aikaansaanut. 8D
        Ja uskon totta tosiaankin jo, että minä voin Sinun mielestäsi ja puolestasi suksia ihan vapaasti täältä suolle, mutta harmiksesi, en nyt ainakaan tässä vaiheessa vielä aio tuota toivettasi toteuttaa. :)

        Enkä missään nimessä epäile sinun perustustasi / kalliotasi, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että ei olisi pahitteeksi 8D vaikka hiemaan viipyisit Herran kasvojen edessä tuon ilmaisutapasi kanssa, koska se loukkaa ja haavoittaa monia ja tuskin Sinä sitä haluat?

        Minua harmittaa toisinaan ihan vietävästi :) että moni loistava kommenttisi ja tekstisi hukkuu jonkin viimeisen "ei niin mukavan" lausahduksen alle :(
        koska et millään malta olla laittamatta hieman sarkasmia tai ironiaa mukaan? :)

        Usko tai älä, mutta itsekin olen joutunut tekemään suuren työn kohdallani tuon asian kanssa, enkä ole siitä ihan puhtailla papereilla tälläkään hetkellä,
        mutta huomaan jo, milloin Pyhä Henki tulee minussa mureheelliseksi, kun olen niin toiminut ja tässä on mielestäni yksi esim. siitä, miten emme ole täysin synnittömiä, vaikka haluammekin vaeltaa kuuliaisuudessa ja toimia kaikin tavoin vilpittömin mielin.

        Ja eihän tämä kommentisi ollut ollenkaan tosikkomainen niihin verrattuna,
        mitä olen aiemmin Sinulta saanut, sillä olenhan tekstiesi mukaan jos jonkinmoinen haahuilija ja huuhailija, tai milloin mielistelijä yms. yms. :)

        Mielestäni tämä viestisi oli ensimmäinen, jossa aistin olevan jo rahtusen lämpöäkin jossain rakosessa, eli kyllä sitä Sinussa varmastikin on, kunhan se sieltä vain pääsisi esille.
        (Noh, tämä loppuosahan oli juuri sitä sarkasmia / ironiaa, jonka toivon, että sellaisena ymmärrät?!) 8D

        Hyviä matkan jatkoja kaikesta huolimatta :) Sinulle toivotellen!


      • greeeeen
        ~~tähkläpää~~ kirjoitti:

        Pyydän anteeksi Semper.Fidelis Sinulta, jos tuo toteamukseni loukkasi,
        mutta kuten olen Sinulle aiemminkin mainninut, minunkin mielestäni kommunikointisi on aika ajoin - "ei niin fiksua ja asiallista" - ja valehtelisin ja olisin kaksinaamainen, jos en sitä tunnustaisi Sinulle.

        Koska olen huomannut, että tästä samasta asiasta on Sinulle ennenkin mainittu ja monet muut ovat kielenkäytöstäsi samaa mieltä, tuo se väkisinkin mieleeni suon, josta et kykene omin voimin nousemaan ylös, vaan poljet tuon asian kohdalla siellä paikallasi, sillä uskon, että olet ihan vilpittömin mielin liikkeellä evankeliumin eteenpäin viemiseksi, mutta ehkäpä tähän kielenkäyttöösi on jokin syy, miksi et kykene sitä saamaan ns. "aisoihin".

        Ja enhän MINÄ ystävä hyvä ole Sinua sinne suohon laulanut 8D
        Sinähän olet siellä ollut jo paljon ennen minun tänne foorumille tulemistani (aiemmista teksteistä päätellen) joten joku muu "Väinämöinen" (Venla) on sen jo aiemmin aikaansaanut. 8D
        Ja uskon totta tosiaankin jo, että minä voin Sinun mielestäsi ja puolestasi suksia ihan vapaasti täältä suolle, mutta harmiksesi, en nyt ainakaan tässä vaiheessa vielä aio tuota toivettasi toteuttaa. :)

        Enkä missään nimessä epäile sinun perustustasi / kalliotasi, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että ei olisi pahitteeksi 8D vaikka hiemaan viipyisit Herran kasvojen edessä tuon ilmaisutapasi kanssa, koska se loukkaa ja haavoittaa monia ja tuskin Sinä sitä haluat?

        Minua harmittaa toisinaan ihan vietävästi :) että moni loistava kommenttisi ja tekstisi hukkuu jonkin viimeisen "ei niin mukavan" lausahduksen alle :(
        koska et millään malta olla laittamatta hieman sarkasmia tai ironiaa mukaan? :)

        Usko tai älä, mutta itsekin olen joutunut tekemään suuren työn kohdallani tuon asian kanssa, enkä ole siitä ihan puhtailla papereilla tälläkään hetkellä,
        mutta huomaan jo, milloin Pyhä Henki tulee minussa mureheelliseksi, kun olen niin toiminut ja tässä on mielestäni yksi esim. siitä, miten emme ole täysin synnittömiä, vaikka haluammekin vaeltaa kuuliaisuudessa ja toimia kaikin tavoin vilpittömin mielin.

        Ja eihän tämä kommentisi ollut ollenkaan tosikkomainen niihin verrattuna,
        mitä olen aiemmin Sinulta saanut, sillä olenhan tekstiesi mukaan jos jonkinmoinen haahuilija ja huuhailija, tai milloin mielistelijä yms. yms. :)

        Mielestäni tämä viestisi oli ensimmäinen, jossa aistin olevan jo rahtusen lämpöäkin jossain rakosessa, eli kyllä sitä Sinussa varmastikin on, kunhan se sieltä vain pääsisi esille.
        (Noh, tämä loppuosahan oli juuri sitä sarkasmia / ironiaa, jonka toivon, että sellaisena ymmärrät?!) 8D

        Hyviä matkan jatkoja kaikesta huolimatta :) Sinulle toivotellen!

        Tyttä asiaa kirjoittaa Tähkäpää.


      • k.kiusaantunut
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tähkis: >>Mutta ymmärrätkö sen, että olet uponnut samaan suohon hänen kanssaan tällä takaa-ajollasi.

        Ihan viisaasti kirjoitat. Nimmari tähkäpää osaa arvostella, se on maailman helpointa. Hän kokee itse olevansa"turvassa", tämähän on lopulta sinun ja greeeeenin kina.

        Hän ei arvostele vain sinua vaan myös Greeeeniä. Te olette hänen mielestään jossain "suossa", molemmat, et vain sinä.

        "..nostan ihmisiä ylös; en upota enkä kaada."

        Ihan kivasti kirjoitat, mutta näköjään näiden arvostelijoiden aivokapasiteetti ei riitä muuhun kuin vikojen etsimiseen.

        Tähkäpää löysi kirjoituksestasi sarkasmia. Itse kirjoitit että olet totisella asenteella liikkeellä.

        Tähkäpään sarkasmia on se että hän on löytänyt kirjoituksesta lämpöä.

        Pelkkää ilkeilyä moinen "sarkasmi", kun ei voi edes sitä yhtä myönteistä asiaa kirjoittaa tosissaan.

        Sarkasmi on huumorin alalaji jossa kohde voi hyvällä syyllä loukkaantua. Tuossa hänen kirjoituksessaan ei ollut mitään huumoria.

        Tai sitten hänen mielestään oli. Siinä tapauksessa todella outo huumorintaju. Tässä teille sarkasmia.

        Enempään en pysty. Tilanne eli se että greeeen on kirjoittanut vuosia vain sinusta(rakastunut jollain tavalla ehkä?)ja ns.virheistäsi on sairas. Huolta herättävä, ei herätä minussa ainakaan halua vitsailla aiheesta sen enempää.


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Siis Matt. 18 koskee seurakuntayhteyttä, jossa tosiaan voidaan toimia noin, ja muutoinhan Raamattu opettaa antamaan katuvalle veljelle anteeksi, mutta Semperhän vain jatkaa pahoja tekojaan ilman katumuksen häivää, muita syytellen.

        3 Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi.

        4 Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: 'Minä kadun', anna hänelle anteeksi."

        (Luuk. 17:3-4)
        __________

        Eikä tässä muutenkaan ole kyse mistään minun anteeksiannostani, vaan useita eri uskovia kohtaan harjoitetusta vääryydestä.

        Sellaista raamatunkohtaa, jossa lähimmäisemme käsketään jättää pahantekijän armoille tälle (pahantekijälle) annetun muutaman varoituksen jälkeen, en edelleenkään ole saanut.

        Sinä katsot olevasi jonkinlainen hyväntekijä joka ei tee syntiä. Viesteistäsi päätellen.

        Puolustat Semperin "uhreja"aivan kuin nämä olisivat täydellisiä.

        Esim.jaikal ei sitä ole. Hän on todella vastenmielinen tapaus. Hän ei koskaan myönna olevansa väärässä, ja on kuin saippuanpala josta ei saa otetta.

        Sinä olet samaa sarjaa.

        Kalamoksesta Semper kirjoittaa että hän on "hurahtanut". Minulle tuo kirjoittaa maailmanlopusta, joka tulee 1000 vuoden päästä.

        Ei nouse hissi aivan ylös asti.

        En halua jälkimmäisestä sanoa mitään pahaa. Mutta maailmanlopun miettiminen ei ole tervettä, hyvänen aika.

        Mutta mitä sinä niistä, Greeeeen. Sinulle nuo kirjoitukset ja kirjoittajat ovat vain ase Semperiä vastaan.

        Et osaa huolestua lähimmäisestäsi. Sinussa ei ole rakkautta.

        Ja siksi kehoitankin sinua lukemaan tarkasti mitä Semper sinulle viestittää: tee parannus.

        ..Tosin tulee mieleen että jospa sinä olet rakastunut Semperiin? Olet turhautunut kun et saa häntä.

        Se voisi olla yksi syy sille miksi omistat kaikki viestisi hänelle. Onko totta?


    • Palstaa seuranneena

      jonkun vuoden, voin sanoa, että täällä on uskovia, jotka ovat ymmärtäneet hengellisen elämän perusasiat niin, että voin sanoa, samoin kuin Raamatussa
      Filip.3:15: Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä.

      Täällä on uskovia, jotka ovat ihan aidosti kokeneet uudestisyntymisen. Voisin luetella listan heistä, jotka kirjoittavat rekisteröidyillä nikeillään, kuin myös heistä, jotka ovat kirjoittaneet pitkään, ilman rekisteröintiä, mutta silti samalla nimimerkillä,
      mutta jota en tietenkään voi tehdä, etten aiheuttaisi enempää eripuraa, kuin tällä palstalla on jo nyt nähtävissä.

      Jos todella katsomme asiaa siltä kannalta, että on uskovia, jotka kertovat miten ovat kokeneet uskoon tulonsa ja miten ymmärtäneet sen jälkeisen elämän, niin palstalta todella löytyy niitä, jotka - vaikka jossain kohdin ovatkin erimieltä, ovat silti uskossa ja kohdanneet Vapahtajan - ja heidän kirjoituksensa eli hedelmänsä sen osoittavat ja siksi minun mielestäni ei ole hyväksi se, että me, joille Jumalan Sana on avautunut jonkin muun kohdan suhteen, alkaisimme heidän kanssaan väittelemään, vaan luottaisimme siihen, mitä edellämainittu Raamatun kohta sanoo, jonka toin esille.

      Onhan Raamatussa lupaus siitä, miten Jumala on alkanut meissä hyvän työn - ja jos me todella luotamme Jumalaan, niin uskomme Hänen myöskin toimivan meidän jokaisen kohdalla, niinkuin Hän parhaaksi näkee ja vievän työnsä päätökseen.

      Mitä tulee Greeenin ja Asiastakyseen kirjoituksiin, niin ymmärrän heitäkin, vaikka en ole täysin samaa mieltä siitä, ettäkö uskovina emme koskaan lankeaisi tai että me itsessämme pystyisimme varjelemaan jokaisen syntiajatuksen täysin, niin ettemme me koskaan lankeaisi, emmekä hairahtuisi missään kohden. Sen uskon, että mitä kauemmin olemme uskossa, sitä enemmän harjaannumme erottamaan hyvän pahasta ja opimme tuntemaan Jeesusta ja Hänen tahtoaan ja saamme voiton meitä hallitsevasta synnistä, mutta jos joku väittää pystyvänsä kaikenaikaa vastustamaan kaikkea syntiä, niin sellainen menee jo ylihengellisyyden puolelle, koska Raamatun
      mukaan kaikenlainen vääryys ja laittomuus on syntiä ja jos joku väittää pystyvänsä aina ja kaikessa tekemään Jumalan tahdon mukaisesti - se on täyttä valhetta.

      Meidän jokaisen hengellinen kasvu on vielä kesken - vasta perillä olemme täydellisiä ja siksi jokainen, joka väittää pystyvänsä täällä ajassa jo vastustamaan täydellisesti omasta lihastaan nousevia, kuin saa.tanan aikaansaamia kiusauksia,
      ilman, ettäkö ei joutuisi taisteluun sitä vastaan tai etteikö olisi koskaan langennut kiusauksiin tai etteikö tarvitsisi Jumalan voimaa - puhuu omiaan ja korottaa itseään
      eli valehtelee.

      • Hyvä etä Ymmärrät Asiakyse ja Green !! Niin sitten jää vain se yx pulma sulle että sun tulis tulla uskoon siihen että Raamattu on totta ja ihminen ei lankea jos on todella tullut oikeesti uskoon.. Niinkuin Sana sanoo että tulis tehdä vahvaxi Uskon tie niin ei lankea ja että 24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

        Anna kunnia HÄNELLE JA LOPETA OMAT PÄÄJELMÄT..


      • savonarola kirjoitti:

        Hyvä etä Ymmärrät Asiakyse ja Green !! Niin sitten jää vain se yx pulma sulle että sun tulis tulla uskoon siihen että Raamattu on totta ja ihminen ei lankea jos on todella tullut oikeesti uskoon.. Niinkuin Sana sanoo että tulis tehdä vahvaxi Uskon tie niin ei lankea ja että 24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

        Anna kunnia HÄNELLE JA LOPETA OMAT PÄÄJELMÄT..

        PITI OLLA PÄÄTELMÄT ,, TIETYSTI...


      • ~~tähkäpää~~

        Hyvää ja rakkaudellista, kuin myöskin Jumalallista viisautta omaavaa tekstiä.

        Voin yhtyä täysin noihin ajatuksiin.

        Just eilen illalla jälleen pohdiin sitä, josta olen täällä aiemminkin kirjoittanut, että joskus tuntuu ihan siltä, että me olemme täysin unohtaneet tässä kaikessa sen työn, mitä Jumala tekee meidän jokaisen kohdalla, jotka olemme Hänet elämäämme vastaanottaneet ja laittaneet sivuun luottamuksemme siihen, että "Hänkin kykenee jotain tekemään".

        Uskon, että jokainen ymmärtää tuon ilmaisuni "Hänkin...", sillä ihan tuollaiselta se kuulostaa ja tuntuu, kun täällä etsimme, tongimme ja kaivelemme toinen toisistamme erheitä ja virheitä ja yritämme niitä sitten sivusta korjailla ja ohjailla toinen toistamme oman mielemme mukaiseen "oikeaan", emmekä muista, että meistä jokainen on Jumalan työpöydällä ja HÄN tekee ja valmista meitä itse kutakin tarvitsemaansa käyttöä varten.

        Kuten Jeremia 18 kertoo
        3. Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
        4. Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

        Joten jätetään toinen topisemme Hän voimallisiin käsiinsä ja luotetaan siihen, että HÄN KYKENEE LUOMAAN JA MUOVAAMAAN MEISTÄ JOKAISESTA JUURI SEN ASTIAN, MINKÄ HÄN ITSE PARHAAKSI NÄKEE, jos ja kun olemme itsemme Hänen käsiinsä luovuttaneet.

        Ja muistetaan tämä:
        Jes. 10
        15. Korskeileeko kirves hakkaajaansa vastaan, tai suurenteleeko saha heiluttajaansa vastaan? Ikäänkuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva saisi koholle sen, joka ei ole puuta!


      • ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Hyvää ja rakkaudellista, kuin myöskin Jumalallista viisautta omaavaa tekstiä.

        Voin yhtyä täysin noihin ajatuksiin.

        Just eilen illalla jälleen pohdiin sitä, josta olen täällä aiemminkin kirjoittanut, että joskus tuntuu ihan siltä, että me olemme täysin unohtaneet tässä kaikessa sen työn, mitä Jumala tekee meidän jokaisen kohdalla, jotka olemme Hänet elämäämme vastaanottaneet ja laittaneet sivuun luottamuksemme siihen, että "Hänkin kykenee jotain tekemään".

        Uskon, että jokainen ymmärtää tuon ilmaisuni "Hänkin...", sillä ihan tuollaiselta se kuulostaa ja tuntuu, kun täällä etsimme, tongimme ja kaivelemme toinen toisistamme erheitä ja virheitä ja yritämme niitä sitten sivusta korjailla ja ohjailla toinen toistamme oman mielemme mukaiseen "oikeaan", emmekä muista, että meistä jokainen on Jumalan työpöydällä ja HÄN tekee ja valmista meitä itse kutakin tarvitsemaansa käyttöä varten.

        Kuten Jeremia 18 kertoo
        3. Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
        4. Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

        Joten jätetään toinen topisemme Hän voimallisiin käsiinsä ja luotetaan siihen, että HÄN KYKENEE LUOMAAN JA MUOVAAMAAN MEISTÄ JOKAISESTA JUURI SEN ASTIAN, MINKÄ HÄN ITSE PARHAAKSI NÄKEE, jos ja kun olemme itsemme Hänen käsiinsä luovuttaneet.

        Ja muistetaan tämä:
        Jes. 10
        15. Korskeileeko kirves hakkaajaansa vastaan, tai suurenteleeko saha heiluttajaansa vastaan? Ikäänkuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva saisi koholle sen, joka ei ole puuta!

        Tämä edelläoleva vastauksena "Palstaa seuranneena" viestiin.


      • Kiitos vastauksesta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Tämä edelläoleva vastauksena "Palstaa seuranneena" viestiin.

        nimim. tähkäpää! Tällä palstalla saa niin harvoin aitoa ja oikeanlaista palautetta!


      • greeeeen

        Sinä 'Palstaa seuranneena', oletko niellyt sen valheen, että asiastakyse tai minä sanoisimme itseämme täydellisiksi ja synnittömiksi? Oletko niellyt senkin valheen, että väittäisimme olevamme jotakin itsessämme, ilman Jumalan voimaa?!

        Ei, niin en sano, enkä ole nähnyt koskaan asiastakyseenkään sellaista sanovan, vaan ->

        asiastakyse:

        >>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

        Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

        Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.


    • Olet hyökkännyt Greenin vaatimus että jokainen tulis Puhdas Pyhä ja Vapaa . Ja nyt sitten leikkit suurta latinalaista professori joka etsi myötätuntoa ja hyväxyntä siitä palstalaisilta
      . Lopeta ajoissa niin pääset niin paljon helpommalla ennenkuin Jumala lopettaa sun touhusi.

    • En ole hyökännyt

      mitään. enkä ketään vastaan - se on sinun arviosi, Savonarola, vaan olen tuonut esille sen totuuden, johon itse uskon ja sinullekin sanon: et todellakaan ole synnitön, etkä voi itsessäsi niin väittää - jos väität sellaista, olet hengellisesti sokea tai valehtelet.

      • Missäkö paikkassa olet sanonut ?? Ihana Green !!! Jumalalla on meille Voima tehdä meitä tässä ajassa täysin puhtaita nuhteettomia täydellisiä ja Pyhiä niinkuin uskovia tulis olla nyt tässä ajassa kaikkille todistuxessa ja valona Jeesuxen lähteestä,, että meillä on suuri voimakas elävä Jumala joka voi tehdä meidät todistuxexi jopa kahdella x-llä maailmalle : )

        Älähän nyt hermostuu vaikka mun texti osui ja uppoi sun syntikasaan !! Kirjaudu vaan sisään ja ota rauhallisesti !! Katsos Poika voi tehdä sua heti vapaaxi jos tahdot Uskoa sitä Jumalan Uskolla...

        Älä enä houkkuttele mukaan heikoja pieniä voimattomia sieluja jotka hopertelevat uskossa pikku hilja tielle,,, vaan astu Jumalan Valoon joka sanoo TEE RATKAISUN NYT.. ELIKÄ NYT !!!

        Tee nyt täyskäännön äläkä enää suututa Jumala ja ole niskuri niinkuin muinoin Israelilasiet olivat jotka halusi leikkiä erämaassa sýnnin kanssa ja puolustelivat elämä niin paljon kun ehtivät ja oma uskonto..


    • greeeeen

      Tämä Semperin ketju on lähtöisin siitä, että Semper itse VALEHTELI minusta. ->
      ________________________________________

      >>greeeeen
      16.1.2013 11:39

      Koska Semper ei pystynyt mitään väittämiään valheitani näyttämään, vaan laittoi tulemaan vain lisää syytöstä, käsittelen tätä asiaa nyt itse.
      ________________________________________

      Aloituksessa oleva ensimmäinen viesti ja kaikki sen sisältämä syytös tuli Semperiltä suoraan tämän viestini alle ->

      >>greeeeen
      16.1.2013 08:22

      Enpä ole koskaan tuomiosta puhunut muuta kuin tuomalla suoraa Raamatun Sanaa.

      Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.

      >>En tarkoita enkä ole koskaan tarkoittanut sitä, mitä yrität jälleen kerran valheellisella viestilläsi tuoda esiin.

      Esimerkiksi näin Semper sanoo:

      >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
      joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
      Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
      kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

      • Voi sentään!

        Osaatko sinä Greeen lopettaa ollenkaan? Onko sinun vaikea vapautua Semperistä?


      • greeeeen
        Voi sentään! kirjoitti:

        Osaatko sinä Greeen lopettaa ollenkaan? Onko sinun vaikea vapautua Semperistä?

        Osaatko sinä vastata suoraan kysymykseen: Valehtelinko minä, vai oliko Semper sittenkin opettanut niin kuin sanoinkin, eli että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä myös tahallista syntiä?!


      • Oli katkera kiivaus
        greeeeen kirjoitti:

        Osaatko sinä vastata suoraan kysymykseen: Valehtelinko minä, vai oliko Semper sittenkin opettanut niin kuin sanoinkin, eli että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä myös tahallista syntiä?!

        Greeeeen, sulla näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa "vapautua Semperistä". Mä tiedän kyllä tuon tunteen ihan omasta kokemuksesta vuosien takaa.

        Neuvon, että lukisit vaikka kirjan "Anteeksiantamisen voima". Rukoile, että Jeesus vapauttaisi sut. Sillähän ei loppupeleissä ole merkitystä kuka on tehnyt väärin vaan kuka on antanut anteeksi.


      • greeeeen
        Oli katkera kiivaus kirjoitti:

        Greeeeen, sulla näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa "vapautua Semperistä". Mä tiedän kyllä tuon tunteen ihan omasta kokemuksesta vuosien takaa.

        Neuvon, että lukisit vaikka kirjan "Anteeksiantamisen voima". Rukoile, että Jeesus vapauttaisi sut. Sillähän ei loppupeleissä ole merkitystä kuka on tehnyt väärin vaan kuka on antanut anteeksi.

        Eli et siis pysty vastaamaan suoraan kysymykseen: Valehtelinko minä, vai oliko Semper sittenkin opettanut niin kuin sanoinkin, eli että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä myös tahallista syntiä!

        Ymmärrän kyllä vastaamattomuutesi, koska sinähän olisit joutunut joko sanomaan rehellisesti sen, että minä EN VALEHDELLUT, vaan Semper todellakin opettaa noin, tai sitten valehtelemaan Semperin puolesta...


      • Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

        Eli et siis pysty vastaamaan suoraan kysymykseen: Valehtelinko minä, vai oliko Semper sittenkin opettanut niin kuin sanoinkin, eli että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä myös tahallista syntiä!

        Ymmärrän kyllä vastaamattomuutesi, koska sinähän olisit joutunut joko sanomaan rehellisesti sen, että minä EN VALEHDELLUT, vaan Semper todellakin opettaa noin, tai sitten valehtelemaan Semperin puolesta...

        NALKUTTAJA. Etsi nyt vaihteeksi vikoja muistakin. Mutta siitä varmaan ollaan tänne kirjoittajien kanssa yhtä mieltä, että olet suurisuisin, -kirjaimisin patologinen verbaalihäirikkö.
        Kaipaisin henkilöön käyvän tekstisodan sijaan keskustelua uskonasioista, vaikkapa nyt jotensakin kietoutuen helluntailaisuuteen. Onko greeeeen helluntailainen seurakuntayhteydeltään ja sitä rataa? Mitä muuta todistusta sinulla on armahtavasta Jumalasta, kuin ettei Semper nyt sitä sun tätä...

        Tässä on nyt sitten minun lankeamiseni. Saanko anteeksi. En varmaankaan, koska oma syntireppusi paisuu ylitse.


      • greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

        NALKUTTAJA. Etsi nyt vaihteeksi vikoja muistakin. Mutta siitä varmaan ollaan tänne kirjoittajien kanssa yhtä mieltä, että olet suurisuisin, -kirjaimisin patologinen verbaalihäirikkö.
        Kaipaisin henkilöön käyvän tekstisodan sijaan keskustelua uskonasioista, vaikkapa nyt jotensakin kietoutuen helluntailaisuuteen. Onko greeeeen helluntailainen seurakuntayhteydeltään ja sitä rataa? Mitä muuta todistusta sinulla on armahtavasta Jumalasta, kuin ettei Semper nyt sitä sun tätä...

        Tässä on nyt sitten minun lankeamiseni. Saanko anteeksi. En varmaankaan, koska oma syntireppusi paisuu ylitse.

        Ved. 2, kiitos mielipiteestäsi.

        Semper väitti minun valehtelevan, mutta valehtelikin itse, ja tuli sitten vääristelemään asiaa uudessa aloituksessaan. Siitä tässä on kyse.


      • Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

        Ved. 2, kiitos mielipiteestäsi.

        Semper väitti minun valehtelevan, mutta valehtelikin itse, ja tuli sitten vääristelemään asiaa uudessa aloituksessaan. Siitä tässä on kyse.

        Valehdelkaa vaikka molemmat ihan helluntailaisten laskuun. Helluntaipastoreiden kanssa keskustellessa, en ole havainnut riitahenkeä. Toisin, kuin sinussa. Tämähän on Semperin aloitus. Ja nyt ei siitä'kään oikein tiedä, miten suhtautuisi?

        Mutta kaivoit itse meidän väleiltämmeaikaisemmista kommenteistamme ne kaikkein inhottavimmat mainesanat. Mutta kun luet Semperin aloitusta Raamattupalstalta elokuussa Aitomaan kirjan pohjalta. Siinä myös kalamos osallistui keskusteluun hedelmällisesti erimieltä olevaisina, mutta kuitenkin ilman toisten syyttelyä. Minusta Semper keskusteli ihan asiapohjalta. Annettakoon kunkin persoonallinen ilmaisutapa suvaittu.Itse kaivoit ne ikävimmät uutiset itseäni kohtaan. Itse olen ne unohtanut, vaikka sattuivatkin loukkaavasti.

        Etkö voisi itsekin antaa anteeksi, ja jättää taaksesi, valehteleeko jokun tai puhuuko totta? Anna Jumalankin välillä tuomita ja Pyhän Hengen ohjata käyttäytymistäsi.Kun sanoin, että "olet huippu uskova", niin tarkoitan myös sitä. Mutta se vaatii mielen muutosta. Koska aineksista minä puhun, enkä ollenkaan mielistele lihasi piirteitä.

        Jos Semper mielestäsi valehtelee, niin kerro se tyynesti mainiten kaksi tai kolme kertaa. Sen jälkeen sinun on Jumalan sanan mukaan jätettävä asia, Herran haltuun.

        Sun täytyy nyt irrottautua psyykkisestä riippuvuudesta toistaa samaa asiaa. Väitteesi käy sinua itseäsi vastaan, vaikka olisit oikeassakin? Voit ihan sivistynneessä muodossa kertoa hänelle ongelmasta, mikä ei mielestäsi pidä paikkaansa, ymmärrätkö?

        Greeeeenin tehtävä on aluksi rauhottua ja vetäytyä vaikkapa rauhalliseen rukouspaastoon. Emme voi toiselta vaatia enempää, kuin mihin henkilö kykenee sillä kertaa. Minusta Semper kuitenkin kykenee vääntäytymään monelle mutkalle tarvittaessa, siis ihan keskustelunarvoisesti. Sinäkin kykenet ihan älyllisesti, mutta luonne ei anna periksi. Olenko oikeassa?

        Raamattu sanoo: "Älkää olko niin kovin hurskaita omasta mielestänne!"

        Mutta sinulta Greeeeen vois ihan kohtuudella vaatia mielen muutosta.


      • skeidaa vain skeidaa
        greeeeen kirjoitti:

        Ved. 2, kiitos mielipiteestäsi.

        Semper väitti minun valehtelevan, mutta valehtelikin itse, ja tuli sitten vääristelemään asiaa uudessa aloituksessaan. Siitä tässä on kyse.

        Olet greeen aivan uskomaton skeidanpyörittäjä, etkö häpeä?


      • greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

        Valehdelkaa vaikka molemmat ihan helluntailaisten laskuun. Helluntaipastoreiden kanssa keskustellessa, en ole havainnut riitahenkeä. Toisin, kuin sinussa. Tämähän on Semperin aloitus. Ja nyt ei siitä'kään oikein tiedä, miten suhtautuisi?

        Mutta kaivoit itse meidän väleiltämmeaikaisemmista kommenteistamme ne kaikkein inhottavimmat mainesanat. Mutta kun luet Semperin aloitusta Raamattupalstalta elokuussa Aitomaan kirjan pohjalta. Siinä myös kalamos osallistui keskusteluun hedelmällisesti erimieltä olevaisina, mutta kuitenkin ilman toisten syyttelyä. Minusta Semper keskusteli ihan asiapohjalta. Annettakoon kunkin persoonallinen ilmaisutapa suvaittu.Itse kaivoit ne ikävimmät uutiset itseäni kohtaan. Itse olen ne unohtanut, vaikka sattuivatkin loukkaavasti.

        Etkö voisi itsekin antaa anteeksi, ja jättää taaksesi, valehteleeko jokun tai puhuuko totta? Anna Jumalankin välillä tuomita ja Pyhän Hengen ohjata käyttäytymistäsi.Kun sanoin, että "olet huippu uskova", niin tarkoitan myös sitä. Mutta se vaatii mielen muutosta. Koska aineksista minä puhun, enkä ollenkaan mielistele lihasi piirteitä.

        Jos Semper mielestäsi valehtelee, niin kerro se tyynesti mainiten kaksi tai kolme kertaa. Sen jälkeen sinun on Jumalan sanan mukaan jätettävä asia, Herran haltuun.

        Sun täytyy nyt irrottautua psyykkisestä riippuvuudesta toistaa samaa asiaa. Väitteesi käy sinua itseäsi vastaan, vaikka olisit oikeassakin? Voit ihan sivistynneessä muodossa kertoa hänelle ongelmasta, mikä ei mielestäsi pidä paikkaansa, ymmärrätkö?

        Greeeeenin tehtävä on aluksi rauhottua ja vetäytyä vaikkapa rauhalliseen rukouspaastoon. Emme voi toiselta vaatia enempää, kuin mihin henkilö kykenee sillä kertaa. Minusta Semper kuitenkin kykenee vääntäytymään monelle mutkalle tarvittaessa, siis ihan keskustelunarvoisesti. Sinäkin kykenet ihan älyllisesti, mutta luonne ei anna periksi. Olenko oikeassa?

        Raamattu sanoo: "Älkää olko niin kovin hurskaita omasta mielestänne!"

        Mutta sinulta Greeeeen vois ihan kohtuudella vaatia mielen muutosta.

        Mietihän Ved. 2, jos minä pistäisin sinusta tulemaan tuollaisen valheellisen vuodatuksen, jonka Semper laittoi minusta... Haukkuisin sinut valehtelijaksi, vaikka olisit kirjoittanut täyttä totta...

        Ved. 2, toin aikaisemmin palstalle esimerkkejä siitä, miten rumasti Semper on sinua kohdellut. Sinun kirjoituksissasi en näe samantasoista pilkkaa, mutta se on nyt tässä sinun niin kovasti minua ruotiessasi ja ohjeistaessasi sanottava, että itse kävit todella kovan ja pitkän 'sodan' Semperiä vastaan, ja nähdäkseni ihan vain itseäsi puolustaaksesi. Mietihän välillä sitä... (tiedän kyllä, että tämä poikii todennäköisesti taas viharyöpyn).


      • greeeeen
        skeidaa vain skeidaa kirjoitti:

        Olet greeen aivan uskomaton skeidanpyörittäjä, etkö häpeä?

        Kiitos mielipiteestäsi.


      • greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

        Valehdelkaa vaikka molemmat ihan helluntailaisten laskuun. Helluntaipastoreiden kanssa keskustellessa, en ole havainnut riitahenkeä. Toisin, kuin sinussa. Tämähän on Semperin aloitus. Ja nyt ei siitä'kään oikein tiedä, miten suhtautuisi?

        Mutta kaivoit itse meidän väleiltämmeaikaisemmista kommenteistamme ne kaikkein inhottavimmat mainesanat. Mutta kun luet Semperin aloitusta Raamattupalstalta elokuussa Aitomaan kirjan pohjalta. Siinä myös kalamos osallistui keskusteluun hedelmällisesti erimieltä olevaisina, mutta kuitenkin ilman toisten syyttelyä. Minusta Semper keskusteli ihan asiapohjalta. Annettakoon kunkin persoonallinen ilmaisutapa suvaittu.Itse kaivoit ne ikävimmät uutiset itseäni kohtaan. Itse olen ne unohtanut, vaikka sattuivatkin loukkaavasti.

        Etkö voisi itsekin antaa anteeksi, ja jättää taaksesi, valehteleeko jokun tai puhuuko totta? Anna Jumalankin välillä tuomita ja Pyhän Hengen ohjata käyttäytymistäsi.Kun sanoin, että "olet huippu uskova", niin tarkoitan myös sitä. Mutta se vaatii mielen muutosta. Koska aineksista minä puhun, enkä ollenkaan mielistele lihasi piirteitä.

        Jos Semper mielestäsi valehtelee, niin kerro se tyynesti mainiten kaksi tai kolme kertaa. Sen jälkeen sinun on Jumalan sanan mukaan jätettävä asia, Herran haltuun.

        Sun täytyy nyt irrottautua psyykkisestä riippuvuudesta toistaa samaa asiaa. Väitteesi käy sinua itseäsi vastaan, vaikka olisit oikeassakin? Voit ihan sivistynneessä muodossa kertoa hänelle ongelmasta, mikä ei mielestäsi pidä paikkaansa, ymmärrätkö?

        Greeeeenin tehtävä on aluksi rauhottua ja vetäytyä vaikkapa rauhalliseen rukouspaastoon. Emme voi toiselta vaatia enempää, kuin mihin henkilö kykenee sillä kertaa. Minusta Semper kuitenkin kykenee vääntäytymään monelle mutkalle tarvittaessa, siis ihan keskustelunarvoisesti. Sinäkin kykenet ihan älyllisesti, mutta luonne ei anna periksi. Olenko oikeassa?

        Raamattu sanoo: "Älkää olko niin kovin hurskaita omasta mielestänne!"

        Mutta sinulta Greeeeen vois ihan kohtuudella vaatia mielen muutosta.

        Ja vielä Ved 2:lle.

        Kun Semper syyti sen valheellisen syytöstulvan päälleni, pyysin häntä näyttämään, missä valehtelen. Sen sijaan, että Semper olisi niin tehnyt, laittoi hän vain tulemaan lisää valheita minusta ja teki tämän uuden aloituksen, jossa alkoi vääristelemään lisää asioita. Eli valheen päälle tulee lisää valhetta ja käsiteltävää. Tämän jatkuminen tai loppuminen on Semperin käsissä. Sen olen monestikin todennut.


      • Paavalikin
        greeeeen kirjoitti:

        Osaatko sinä vastata suoraan kysymykseen: Valehtelinko minä, vai oliko Semper sittenkin opettanut niin kuin sanoinkin, eli että uudestisyntynyt uskovakin tekee yhä myös tahallista syntiä?!

        vastaa Greenille:Room 7:14-25, ja Johannes, 1Joh 1-2 luvut. Miten sinä vastaat heille ? ? Älä OHITA tekstejä.


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi.

        Kuka täällä valehtelee? Sinua sanotaan skeidanpyörittäjäksi ja sinä olet mielissäsi.

        Esität sitä, valheellisesti.

        Minä kyllä tunnistan millainen olet. Siksi en tähän asti ole kirjoittanut sinusta kuten olisin voinut kirjoittaa.

        Suutut helposti.

        Tämäkin"myrsky vesilasissa"alkoi siitä kun raivostuit jostain ihan pikkuasiasta.

        Ajaojahtisi Semperiä kohtaan on sellaista että voisin sanoa että paljon ilkeämminkin Semperi olisi voinut sinusta sanoa, kuin vain valehtelijaksi.


    • neuvoa.

      Jos sinä suhtaudutkin levollisesti Greenin kanssa keskusteluun, niin sinä tällä jatkuvalla samojen asioiden jankkaamisella saat ehkä toiset uskovat hermostumaan ja lankeamaan. Raamatussa neuvotaan, että harhaoppista karta, varoitettuasi pari kertaa, kannattaa miettiä mikä on rakentavaista itselleen ja muille.

      • greeeeen

        Vai että levollisesti suhtautuu Semper kanssani keskusteluun!? Tuollaista syytöstulvaa, joka Semperiltä nytkin tuli minua kohtaan, ei todellakaan voi sanoa levolliseksi suhtautumiseksi. Kaiken lisäksi nuokin syytökset olivat paikkansapitämättömiä samoin kuin niin monesti ja monen ihmisen kohdalla muulloinkin.


      • Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

        Vai että levollisesti suhtautuu Semper kanssani keskusteluun!? Tuollaista syytöstulvaa, joka Semperiltä nytkin tuli minua kohtaan, ei todellakaan voi sanoa levolliseksi suhtautumiseksi. Kaiken lisäksi nuokin syytökset olivat paikkansapitämättömiä samoin kuin niin monesti ja monen ihmisen kohdalla muulloinkin.

        Tässä on kysymys nyt myös siitä, että jos sinun kanssasi jatkaaa saman toistoa, jankaamista. Niin tässäpä syyllistyy ihan samaan mutalammikkoon, mihin Green on syyllistynyt,. En jaksa enää laskea, montako e:tä pittää laittaa koko nimerkkiin. Mutta kertooko jo itsestään nimimerkin asettajasta jotain?
        Kertoo: Sairasta!
        Minäpä varsin sekaannun minulle kuulumattomaan asiaan. Minä henkilökohtaisesti SYYTÄN sinua epäkristillisestä käyttäytymisestä, ja kristittyjen välisten ristiriitojen lietsomisesta. Syytän myös siitä, että pilaat käytökselläsi kristillisen evankeliumin julkihäpäisemisestä, lietsomalla riitaa ja epäsopua. Olet paatunut riidankylväjä.
        Semper menee sinusta ohi vasemmalta ja oikealta. Olet poikennut suoralta tieltä.
        Palaa oikealle tielle (Vrt.Jer.). Mutta he eivät kuulleet kehoitusta, joten he kaatuivat kaatuvien joukkoon, kun Minä heitä rankaisen, sanoo Herra! Kysykää muinaisia polkuja, kysykää mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä,niin te löydätte levon sielullenne", Mutta he vastasivat: "Emme vaella". (Jer.6.16)
        Näin on vastauksesi koettu.


      • Ved.2 kirjoitti:

        Tässä on kysymys nyt myös siitä, että jos sinun kanssasi jatkaaa saman toistoa, jankaamista. Niin tässäpä syyllistyy ihan samaan mutalammikkoon, mihin Green on syyllistynyt,. En jaksa enää laskea, montako e:tä pittää laittaa koko nimerkkiin. Mutta kertooko jo itsestään nimimerkin asettajasta jotain?
        Kertoo: Sairasta!
        Minäpä varsin sekaannun minulle kuulumattomaan asiaan. Minä henkilökohtaisesti SYYTÄN sinua epäkristillisestä käyttäytymisestä, ja kristittyjen välisten ristiriitojen lietsomisesta. Syytän myös siitä, että pilaat käytökselläsi kristillisen evankeliumin julkihäpäisemisestä, lietsomalla riitaa ja epäsopua. Olet paatunut riidankylväjä.
        Semper menee sinusta ohi vasemmalta ja oikealta. Olet poikennut suoralta tieltä.
        Palaa oikealle tielle (Vrt.Jer.). Mutta he eivät kuulleet kehoitusta, joten he kaatuivat kaatuvien joukkoon, kun Minä heitä rankaisen, sanoo Herra! Kysykää muinaisia polkuja, kysykää mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä,niin te löydätte levon sielullenne", Mutta he vastasivat: "Emme vaella". (Jer.6.16)
        Näin on vastauksesi koettu.

        Nukutko suruttomuudessa levollisesti Ved. 2 ? Kysy nyt ihan ensimmäisenä että onko Jumalan suuri evankeliumi annettu että sä tulisit vapaaxi Jumalan Pyhyyden ja Puhtauden saavuttamista siinä suuressa vapaudessa mihin evankeliumi vie. Lopeta nyt hyvä ihminen jarruttamaan Evankeliumin Voiman ja Sanoman ihmisille..


      • J.Cal..
        savonarola kirjoitti:

        Nukutko suruttomuudessa levollisesti Ved. 2 ? Kysy nyt ihan ensimmäisenä että onko Jumalan suuri evankeliumi annettu että sä tulisit vapaaxi Jumalan Pyhyyden ja Puhtauden saavuttamista siinä suuressa vapaudessa mihin evankeliumi vie. Lopeta nyt hyvä ihminen jarruttamaan Evankeliumin Voiman ja Sanoman ihmisille..

        no tuossa kirjoituksessasi ei kyllä savonarola ole päätä eikä häntää. Ved.2:n kirjoitus oli raitista, raamatullista tervettä oppia, siis pitäytyen täysin Jumalan sanaan.

        Olet vähän kyllä ulalla!!


      • greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

        Tässä on kysymys nyt myös siitä, että jos sinun kanssasi jatkaaa saman toistoa, jankaamista. Niin tässäpä syyllistyy ihan samaan mutalammikkoon, mihin Green on syyllistynyt,. En jaksa enää laskea, montako e:tä pittää laittaa koko nimerkkiin. Mutta kertooko jo itsestään nimimerkin asettajasta jotain?
        Kertoo: Sairasta!
        Minäpä varsin sekaannun minulle kuulumattomaan asiaan. Minä henkilökohtaisesti SYYTÄN sinua epäkristillisestä käyttäytymisestä, ja kristittyjen välisten ristiriitojen lietsomisesta. Syytän myös siitä, että pilaat käytökselläsi kristillisen evankeliumin julkihäpäisemisestä, lietsomalla riitaa ja epäsopua. Olet paatunut riidankylväjä.
        Semper menee sinusta ohi vasemmalta ja oikealta. Olet poikennut suoralta tieltä.
        Palaa oikealle tielle (Vrt.Jer.). Mutta he eivät kuulleet kehoitusta, joten he kaatuivat kaatuvien joukkoon, kun Minä heitä rankaisen, sanoo Herra! Kysykää muinaisia polkuja, kysykää mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä,niin te löydätte levon sielullenne", Mutta he vastasivat: "Emme vaella". (Jer.6.16)
        Näin on vastauksesi koettu.

        Edelleenkin olen puuttunut Semperin harjoittamaan pahuuteen ja muutoin (aina kun se on ollut mahdollista kenenkään tulematta vääristelemään, ivaamaan jne.) olen keskustellut asioista. Niissä pitäytyisin hyvin mielelläni, mutta kuten mm. Jaikal on todennut, se on tällä palstalla mahdotonta.


      • outolintutavattu
        greeeeen kirjoitti:

        Edelleenkin olen puuttunut Semperin harjoittamaan pahuuteen ja muutoin (aina kun se on ollut mahdollista kenenkään tulematta vääristelemään, ivaamaan jne.) olen keskustellut asioista. Niissä pitäytyisin hyvin mielelläni, mutta kuten mm. Jaikal on todennut, se on tällä palstalla mahdotonta.

        mitä sinä keskustelet,kun et tee muuta kuin semper sitä ja semperi tätä -avauksia ?!


    • jisjsjsj

      Jsjsjuwanjawmj

    • kuollut kieli

      latina on kuollut kieli jota vain roomankatoliset käyttävät messutessaan kuolleita liturgioitaan

    • Eihän ole muusta kyse kun se että semper ei Usko että voi todella vapautua ja tulla ihana uskova heti kun Jumala muuttaa hänet semmoisexi. Elikä voi päästä lihasta minkä kautta synti tekee työtä,,

      • äxästä vapauteen

        Milloin se tapahtuu savoaron kohdalla ?Jumalako sinun kauttasi jankuttaa vaiko olisiko se sa ihan itse ?


      • äxästä vapauteen kirjoitti:

        Milloin se tapahtuu savoaron kohdalla ?Jumalako sinun kauttasi jankuttaa vaiko olisiko se sa ihan itse ?

        Jankuttamisesi on kyllä ihmeellinen Ved 2 ! Mistä saat voiman ? Samasta lähteestäkö kun semper.. Kysy nyt ihmeessä mix pyhä henki tänä päivänä ei ohjaa ihminen evankeliumiin joka tekee ihminen vapaaxi Todella vapaaaaaaaaaaaa...


      • J.cal...
        savonarola kirjoitti:

        Jankuttamisesi on kyllä ihmeellinen Ved 2 ! Mistä saat voiman ? Samasta lähteestäkö kun semper.. Kysy nyt ihmeessä mix pyhä henki tänä päivänä ei ohjaa ihminen evankeliumiin joka tekee ihminen vapaaxi Todella vapaaaaaaaaaaaa...

        Mitähän sinä oikein puhut savonarola? Ei tästäkään ota millään selvää. Älä sinä póika höpötä noin paljon, vai onko kielesi muu kuin suomi? Oletan ettet ymmärrä siis kaikkea suomenkielellä kirjoitettua. Kirjoituksesi eivät vastaa edelleenkään niihin, joihin kommentoit.


      • J.cal... kirjoitti:

        Mitähän sinä oikein puhut savonarola? Ei tästäkään ota millään selvää. Älä sinä póika höpötä noin paljon, vai onko kielesi muu kuin suomi? Oletan ettet ymmärrä siis kaikkea suomenkielellä kirjoitettua. Kirjoituksesi eivät vastaa edelleenkään niihin, joihin kommentoit.

        Niin koska jankutat niinkuin EU-N HERROJA JOTKA HALUAA HEIDÄN MIELEENMUKAINEN VASTAUS..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe