Semper, sanot minulle tuolla 1. Joh. 5:18:n sanomaa koskevassa keskustelussa näin :
>>Semper.Fidelis
16.1.2013 08:45
Valehtelet tahallasi ja se on synti, vakava synti, greeen.
Annat väärän todistuksen ties monennenko sadannen kerran.
Keplottelet avoimen tarkoitushakuisesti ja vihamielisesti, jopa suorastaan vainoharhaisesti, uskonnollisella terminologialla.
En tarkoita enkä ole koskaan tarkoittanut sitä, mitä yrität jälleen kerran valheellisella viestilläsi tuoda esiin.
Tee parannus, jo tänään greeen, tee se tänään!
>>greeeeen
16.1.2013 08:47
Missä valehtelen? Kerro. Näytä.>Semper.Fidelis
16.1.2013 08:57
Ethän sinä mitään muuta teekään kuin valehtelet. Sen murheellisen tosiasian tietävät jo melko monet tällä palstalla. Toki on niitäkin, joita olet sielunvihollisen avustuksella onnistunut hämäämään.
Sinun AINOA motiivisi palstalla kirjoittamiseen on tuoda esiin valheellinen todistus niistä, jotka nousevat vastustamaan sinun uskonoppaasi harhaoppista ja eksyttävää Raamatun selitystä.
Äläkä vain nyt kysy todisteita. Jokainen viestisi kertoo enemmän tai vähemmän selvästi sinun vihamielisen ja Totuuden vastaisen mielenlaatusi ja herjaavan asenteesi, siis JOKAINEN viestisi.
En omista aivan erityisiä henkien erottamislahjoja, mutta sinun henkesi olen tunnistanut jo alusta alkaen. Olkoon Jumala sinulle laupias ja armahtavainen.
Semper, näytä väittämäsi valheeni
33
82
Vastaukset
- Vahva luulo.
Kummallista kun KirkkoisäTekiSen ei tule teidän riitojanne sotkemaan vaikka muuten on joka asiaan sekaantumassa? Epäilen että olette molemmat palstan aktiivisotkijan salanikkejä KatsoTässäSontaa.
- ota vaari tästä
etkö voisi jo lopettaa ja etsiä synneissäsi mielenmuutoksen armoa. ainakin nämä sun alotukset palstalla todistaa, että sä et ole vapautunut synnistä. älä siis kirjoittele totuutta vastaa.
- greeeeen
Tässä käsitellään nyt sitä, olenko valehdellut täällä jotakin. Siis Semperin väitettä.
- varjonyrkkeilyä
olisi paras että kukaan ei kirjoita tähän mitään.
antaa tämän tapauksen tapella yksin itsensä kanssa, sekin varmaan onnistuu.- greeeeen
Totuus asiassa on tuotu jo julki. SEMPER on meistä se, joka VALEHTELEE. Ks. viestini 16.1.2013 11:39.
Totuuden edessä ei auta henkilööni käyminen. Taaskaan.
Greeen, rakas lähimmäiseni, sinuun sopivat Jeesuksen sanat:
"Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." Joh.8:44. Semperiin kohdistamasi vaino jatkuvine valhevärityksineen todistaa, mikä on sinun "omaasi".
Valheen isäksi sinusta ei ole, mutta valheisäsi lapsi sinä tuolla asenteellasi olet; sen infernaalisen isän, johon Jeesus viittaa.
1.Joh.4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija." Avoimen vainoava asenteesi kuvastaa sokeaa vihamielisyyttä. Sellaiseen minulla ei ole osuutta.
Minä rakastan sinua sen Jeesuksen opetuksen ja kehotuksen mukaisesti, jonka voimme lukea Matteuksen evankeliumista:
Matt.5:43 "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Jumalan pelastavaa armoa ja vapautusta sinulle, greeen!
Toivoo sydämellisellä rakkaudella
SF
PS. Aloituksesi ei ole enemmän kommentoinnin arvoinen.- greeeeen
Semper, sinä ET PYSTY näyttämään mitään valheita minulta. Sinä syytät VÄÄRIN. Se on syntiä.
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Semper, sinä ET PYSTY näyttämään mitään valheita minulta. Sinä syytät VÄÄRIN. Se on syntiä.
...ja Semper, SINÄ valehtelet.
- HUOMIO
greeeeen kirjoitti:
Etkö sinä ole nähnyt, että tuo semper sanoo jonahia veljekseen. Etkö siitä käsitä minkä hengen kanssa olet tekemisissä. Jätä greeeen tuollaiset ja ala keskustella uskovaisten kanssa.
- aivan taatusti omani
HUOMIO kirjoitti:
Etkö sinä ole nähnyt, että tuo semper sanoo jonahia veljekseen. Etkö siitä käsitä minkä hengen kanssa olet tekemisissä. Jätä greeeen tuollaiset ja ala keskustella uskovaisten kanssa.
Voi raukkaparkaa hanki klasit sinäkin ota vaikka nämä... -O-O- kas noin !
- greeeeen
HUOMIO kirjoitti:
Kyllä, olen nähnyt. Aikaisemmin ihmettelin sitä, että Semper tosiaan sanoo veljekseen sellaista, joka opettaa vastoin Raamatun Sanaa, mutta enää en ihmettele. Minulle on käynyt hyvin selväksi se, että oikeasti Semper ei ole täällä pitämässä Jumalan Sanaa puhtaana (edes oman ymmärryksensä mukaan), vaan on vastustamassa HENKILÖITÄ, jotka eivät häntä miellytä. Hyvä esimerkki alla:
Jonah opettaa ihan samaa oppia, josta Semper kirjoittaa tänäänkin näin, keskustelun koskiessa pääasiassa ml213:n sanomaa ->
>>Semper.Fidelis
15.1.2013 10:14
Mikäli viittaat universalistiseen 'kaikki pelastuvat' opetukseen, niin olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kaunopuheisilla humanisteilla voi olla hyvinkin houkuttelevaa sanomaa.
Useimmiten nuo humanistit todellisuudessa rasvaavat ympäristöään hunajantuoksuisilla myrkkyvoiteilla. Moni kakku ja opetuskin päältä kaunis. Sisältä ne ovat täynnä Jeesuksen opin vastaista bluffia, inhimillistä hömppäevankeliumia. Varokaamme kaikkea eksytystä! - k.kiusaantunut
Semper suojaa... Semper ei pitänyt kun kirjoitit hänen opettavan että uskova saa tehdä tahallista syntiä. Siinä on valhe. Ei Semper, eikä Raamattu sellaista opeta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11191845#comment-59448879-view
1.Joh.2:1 on laitettu sinulle kahdesti ketjussa "1.Joh.5:18:n sanoma". Sen mukaan syntiä tekevä saa puolustajan joka on Jeesus. Muussa luvussa kehoitetaan välttämään syntiä, tietenkin. Ja yksilöidään synti veljen vihaamiseksi.
Kuinka sitä Raamattua kuuluu lukea? Ottamalla sieltä yksi jae, ja unohtamalla koko muu luku? Ja jos kaikki eivät tulkitse sitä sinun yhtä jaetta täysin samoin niin sitten on vuorossa saatanan manaus Raamatun avulla.
Plus itsensä erehtymättömäksi tekeminen.("En tee syntiä", "kukaan joka vihaa Semperiä ei tee syntiä")
Tulee mieleen ne itsemurhalentäjät vuonna 2001. Hurja viha ja sokea uskonnollisuus.
Uskonto laittaa hyvät ihmiset tekemään pahaa. - greeeeen
k.kiusaantunut kirjoitti:
Semper suojaa... Semper ei pitänyt kun kirjoitit hänen opettavan että uskova saa tehdä tahallista syntiä. Siinä on valhe. Ei Semper, eikä Raamattu sellaista opeta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11191845#comment-59448879-view
1.Joh.2:1 on laitettu sinulle kahdesti ketjussa "1.Joh.5:18:n sanoma". Sen mukaan syntiä tekevä saa puolustajan joka on Jeesus. Muussa luvussa kehoitetaan välttämään syntiä, tietenkin. Ja yksilöidään synti veljen vihaamiseksi.
Kuinka sitä Raamattua kuuluu lukea? Ottamalla sieltä yksi jae, ja unohtamalla koko muu luku? Ja jos kaikki eivät tulkitse sitä sinun yhtä jaetta täysin samoin niin sitten on vuorossa saatanan manaus Raamatun avulla.
Plus itsensä erehtymättömäksi tekeminen.("En tee syntiä", "kukaan joka vihaa Semperiä ei tee syntiä")
Tulee mieleen ne itsemurhalentäjät vuonna 2001. Hurja viha ja sokea uskonnollisuus.
Uskonto laittaa hyvät ihmiset tekemään pahaa.Etkö sinä, kiusaantunut, kykene ymmärtämään, että minä en edelleenkään sanonut, että Semper opettaisi, että tahallista syntiä saa tehdä, vaan sanoin, että hän opettaa, että uudestisyntynyt uskova tekee yhä tahallistakin syntiä? Ja tuo sanomani asia on täysin TOTTA!
- k.kiusaantunut
greeeeen kirjoitti:
Etkö sinä, kiusaantunut, kykene ymmärtämään, että minä en edelleenkään sanonut, että Semper opettaisi, että tahallista syntiä saa tehdä, vaan sanoin, että hän opettaa, että uudestisyntynyt uskova tekee yhä tahallistakin syntiä? Ja tuo sanomani asia on täysin TOTTA!
Mutta sehän on totta. Ainakaan minä en ole nähnyt yhtäkään uskovaista ihmistä joka ei tekisi puheissaan varsinkin syntiä. Esimerkiksi tuomioita lausutaan muka Jumalan nimissä ja Raamatunlausein, vaikka Raamattu kieltää tuomioiden antamisen.
Varsinkin se synti on yleistä tällä palstalla.
- greeeeen
Koska Semper ei pystynyt mitään väittämiään valheitani näyttämään, vaan laittoi tulemaan vain lisää syytöstä, käsittelen tätä asiaa nyt itse.
16.1.2013 08:22
Enpä ole koskaan tuomiosta puhunut muuta kuin tuomalla suoraa Raamatun Sanaa.
Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.
>>En tarkoita enkä ole koskaan tarkoittanut sitä, mitä yrität jälleen kerran valheellisella viestilläsi tuoda esiin.
Esimerkiksi näin Semper sanoo:
>>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.- JÄTÄ HEIDÄT
Sinä et vielä greeeen käsitä sitä tosiasiaa, että saastuneet JATKAVAT saastumista. Ei heitä voi ihmisvoimin muuttaa. Loukkaannut vain itse keskustellessasi heidän kanssaan. Valheita tulee vakavammassa ja vakavammassa muodossa. Eivät he tee totuutta, vaan puolustavat omaa herraansa. Laittomat eivät elä lain mukaan. Laittomuus etsii valtaa eksyttäkseen, JOS MAHDOLLISTA, valitutkin.
- ihanomanikkitaas
JÄTÄ HEIDÄT kirjoitti:
Sinä et vielä greeeen käsitä sitä tosiasiaa, että saastuneet JATKAVAT saastumista. Ei heitä voi ihmisvoimin muuttaa. Loukkaannut vain itse keskustellessasi heidän kanssaan. Valheita tulee vakavammassa ja vakavammassa muodossa. Eivät he tee totuutta, vaan puolustavat omaa herraansa. Laittomat eivät elä lain mukaan. Laittomuus etsii valtaa eksyttäkseen, JOS MAHDOLLISTA, valitutkin.
Eikö teillä ole eläviä naapureita joille voisitte oppianne saarnata, ja jättää tämä ilmaan hosuminen vähemmälle !
Menkää sinne jankkaamaan samaan tyyliin niin saatte palautettakin elävämmin. - greeeeen
JÄTÄ HEIDÄT kirjoitti:
Kyllä tuo näkyy selvästi täällä. Semperin kauhea valheellinen syytöstulva puhukoon omaa kieltään.
- greeeeen
ihanomanikkitaas kirjoitti:
Eikö teillä ole eläviä naapureita joille voisitte oppianne saarnata, ja jättää tämä ilmaan hosuminen vähemmälle !
Menkää sinne jankkaamaan samaan tyyliin niin saatte palautettakin elävämmin.Ja sinullako ei ole ilmeiseen totuuteen tässä asiassa mitään sanomista?!
SEMPER on meistä se, joka VALEHTELEE.
- en keksi mitään nikk
greenille on elämän ja kuoleman kysymys näyttää toteen oma täydellisyytensä, koska muutoin hän joutuu myöntämään tekevänsä syntiä, ja sehän ei sovi tuohon epäterveeseen oppiinsa.
siinäpä se elämä sitten kuluukin ja uudestisyntyminen vaan siirtyy siirtymistään, vaan itäs tuosta kun on jo täydelliseksi tullut.- greeeeen
Näytin vain todeksi sen, että SEMPER ITSE VALEHTELEE.
- Jätä jo!
greeeeen kirjoitti:
Anna valehdella. Sitä hän tekee, eikä sitä lopeta. Hän on aina valehdellut heistä, joita vastaan ei muuten voi käydä, kuin valehtelemalla.
- Nuhdettakin tarvitaa
greeeeen kirjoitti:
Greeeen, keskenkasvuisuutesi näkyy siinä, että jäät keskusteluyhteyteen sinne, missä valheita ja syytöksiä on. Ajattelet vamaankin, että on oikein puolustaa totuutta ja niin onkin, mutta vain määräajan, ei yli rajojen. Jeesus ei lupaa jäädä sinne, missä muutetaan Jumalan Sanaa. Ei oteta Sanaa vastaan, eikä sen takia Sanan tuojiakaan. Kasva jo ymmärtämään tämä asia. Ei valehtelijat lopu. Jos heidän kanssaan jää väittelemään, niin silloin ei sydän vielä tunne Herraa niin, että kykenisi kaikessa tunnustamaan Jeesusta. Se on aikamoinen este uudeksi tulemiseen. En epäile, että etkö kasva joka päivä sydänpäivää kohti, mutta pelkään, että olet itse nyt esteenä täydelliselle sydänpäivälle. Siunausta ja ajattele tätä asiaa. Älä anna kenenkään viedä hyvää osaasi.
- omanikki taas
Nuhdettakin tarvitaa kirjoitti:
Greeeen, keskenkasvuisuutesi näkyy siinä, että jäät keskusteluyhteyteen sinne, missä valheita ja syytöksiä on. Ajattelet vamaankin, että on oikein puolustaa totuutta ja niin onkin, mutta vain määräajan, ei yli rajojen. Jeesus ei lupaa jäädä sinne, missä muutetaan Jumalan Sanaa. Ei oteta Sanaa vastaan, eikä sen takia Sanan tuojiakaan. Kasva jo ymmärtämään tämä asia. Ei valehtelijat lopu. Jos heidän kanssaan jää väittelemään, niin silloin ei sydän vielä tunne Herraa niin, että kykenisi kaikessa tunnustamaan Jeesusta. Se on aikamoinen este uudeksi tulemiseen. En epäile, että etkö kasva joka päivä sydänpäivää kohti, mutta pelkään, että olet itse nyt esteenä täydelliselle sydänpäivälle. Siunausta ja ajattele tätä asiaa. Älä anna kenenkään viedä hyvää osaasi.
Olette umpisokeita sokeiden taluttajia,ja teette suurta syntiä ymmärtämättömyytenne tähden sanomalla valhettelijoiksi asioita ja henkilöitä joihin sellainen väite ei tee oikeutta.
Juututte sanoihin ja pilkkuihin ja nielette oman sokean kamelinne ilman kakisteluja samaan aikaan.
Koko oppirakennelmanne on sekavaja epäraamatullinen teko-oppi,jolla on liian vähän tekemistä terveen opin kanssa.
tehkää johtopäätökset ja toimikaa. - greeeeen
Monella eri nimimerkillä oletkin jaksanut höpötellä minusta ja asiastakyseestä. Nytkö niitä ei enää sitten irtoa enempää? :)
Näytätkö jo vihdoinkin, missä olen sanonut olevani synnitön ja täydellinen?
Raamatun totuus on kuitenkin se, että ->
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. (1. Joh. 3:9) - greeeeen
omanikki taas kirjoitti:
Olette umpisokeita sokeiden taluttajia,ja teette suurta syntiä ymmärtämättömyytenne tähden sanomalla valhettelijoiksi asioita ja henkilöitä joihin sellainen väite ei tee oikeutta.
Juututte sanoihin ja pilkkuihin ja nielette oman sokean kamelinne ilman kakisteluja samaan aikaan.
Koko oppirakennelmanne on sekavaja epäraamatullinen teko-oppi,jolla on liian vähän tekemistä terveen opin kanssa.
tehkää johtopäätökset ja toimikaa.Todellisuudessa Semper valehteli itse, joten häneen siis 'sellainen väite tekee oikeutta'.
- o p e
Vihdoinkin greeenillä kappalejako tekstissä, hyvä, hyvä, noin sitä pitää, kyllä sinäkin opit vielä kirjoittamaan, ehkä : ) ) ) melkein yhtä hyvin kuin semper.
- greeeeen
Onpa tainnut olla aina. :)
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Onpa tainnut olla aina. :)
...joitakin lyhyitä viestejä on mennyt kyllä ihan yhdenkin kappaleen voimin.
- SpedeMan
Minulle jäi vielä vähän epäselväksi noista Greeeeeeeeeenin jutuista että kuka oli valehdellut? Jossakin viestissä se mainittiin mutta taisi mennä ohi...
- sinäkössevalehtelit?
Epäselvyyttä >>Greeeeeeeeeenin jutuista että kuka oli valehdellut?
- SpedeMan
Jospa hän ajaa takaa omaa häntäänsä.
-"Sie valehtelet,en mie!
-Sanot veljeksesi vääräuskoista opettajaa"
Huoh,tähän tyyliin aina ja jokapäivä.......
Ette keskustele helluntailaisuudesta,
vaan TOISISTANNE!
Minne se usko on hävinnyt?
Ja sanoma..........:=((
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991957
- 711706
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91421- 751098
- 811040
- 951019
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.261004Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954