Onko kenelläkään kokemuksia neitystkookosöljyn antamisesta atooppiselle ja/tai allergiselle sakemannille? Olen kuullut että muutama amstaffi olisi saanut tästä valmisteesta apua.... Olen nyt antanut omalle atoopikko-allergikko urokselleni tätä parin viikon ajan, mutta tietenkään vielä ei ole nähtävissä tuloksia.
Koirani turkki kiiltää upeasti, mutta iho on kuiva ja kutiseva, ei hilseile. Muuna hoitona meillä pesut ja erilaiset kosteuttavat suihkeet ja Allerderm, suun kautta Atopica ja tarvittaessa Prednison. Ruokinta raaka hevosenliha ja tattaripuuro, kuivamuonista käy Orijen 6 Fresh Fish. Lisänä myös Nutrolin öljy.
Kiinnostaisi tietää onko kukaan muu kokeillut neitsytkookosöljyä?
Neitsytkookosöljyä atooppiselle ja allergiselle sakulle?
9
544
Vastaukset
- Sakemanni 4,5v
Edellä mainitusta öljystä ei ole kokemusta, mutta meillä sakemanni narttu on erittäin allerginen kaikelle mahdolliselle sekä ulkona kukkivalle että erilaisille ruoka-aineille ja kaikelle muulle mahdolliselle. Meillä ihon kuivuminen ja rapsuttelu loppui kun vaihdoin kuivamuonan Booster merkkiseen ja aloin antamaan joka päivä B-vitamiini tabletin ruoan mukana sekä lorauksen tavallista rypsiöljyä. Ihan ihmisten B-vitamiinia, valkoinen purkki punainen kansi, Multi B-Vita. Kuivamuonan mukana annan raakaa kanan, kalkkunan tai naudan lihaa. Kerran viikossa tonnikalaan öljyssä purkillinen. Kokeile tuota B-vitamiinia ja rypsiöljyä. Tietysti myös kuivamuona kannattaa kokeilla. Booster merkkistä kuivamuonaa ja B-vitamiinia suositteli yksi pitkänlinjan koirankouluttaja kun näki meidän koiran. Näillä meillä saatu apu kuivaan ja kutiavaan ihoon. Nyt turkki kiiltää ja iho voi hyvin ja koira ei rapsuttele itseään kuin satunnaisesti. Kuivamuonasta löytyy lisätietoa ja jälleenmyyjät www. boosterpower.fi.
- Sekalinjainen
Hei ja kiitos vinkistä! Kävin katsomassa Boosterin kotisivuilla, mutta valitettavasti se ei sovellu meille, koska koirani on allerginen kanalle ja kalkkunalle kuten myös naudalle ja sianlihalle. Rypsiöljyä ollaan kokeiltu mutta siitä ei ollut apua. B-vitamiinia kokeiltiin Vetzyme-tableteilla (panimohiivaa) mutta silläkään ei tuntunut olevan vaikutusta. Mutta jos kokeilisi tuota Multi B-Vitaa...
Hassua, omakin koirani on 4,5 vuotias... mutta on kait häviävän pieni mahdollisuus että olisivat pentuesisaruksia? Oma urokseni on Etelä-Suomesta, sekalinjainen lähes puhdas käyttis, emä suomalainen ja isä Saksan tuonti.
Ihanaa joka tapauksessa että olette löytäneet sinun koirallesi sopivan ruokavalion, josta on ollut apua :-). - Sakemanni 4,5v
Sekalinjainen kirjoitti:
Hei ja kiitos vinkistä! Kävin katsomassa Boosterin kotisivuilla, mutta valitettavasti se ei sovellu meille, koska koirani on allerginen kanalle ja kalkkunalle kuten myös naudalle ja sianlihalle. Rypsiöljyä ollaan kokeiltu mutta siitä ei ollut apua. B-vitamiinia kokeiltiin Vetzyme-tableteilla (panimohiivaa) mutta silläkään ei tuntunut olevan vaikutusta. Mutta jos kokeilisi tuota Multi B-Vitaa...
Hassua, omakin koirani on 4,5 vuotias... mutta on kait häviävän pieni mahdollisuus että olisivat pentuesisaruksia? Oma urokseni on Etelä-Suomesta, sekalinjainen lähes puhdas käyttis, emä suomalainen ja isä Saksan tuonti.
Ihanaa joka tapauksessa että olette löytäneet sinun koirallesi sopivan ruokavalion, josta on ollut apua :-).Meijän koira on syntynyt heinäkuussa 2008. Pitäisi olla puhdasrotuinen, mutta en ole varma, ei ole rekisterissä. Koira tuli meille kun oli 1v4kk. Silloinen omistaja sanoi, että on Alajärveltä hakenut. Emästä ja isästä ei ole tietoa. Eivät taida olla pentuesisaruksia........
- Sekalinjainen
Sakemanni 4,5v kirjoitti:
Meijän koira on syntynyt heinäkuussa 2008. Pitäisi olla puhdasrotuinen, mutta en ole varma, ei ole rekisterissä. Koira tuli meille kun oli 1v4kk. Silloinen omistaja sanoi, että on Alajärveltä hakenut. Emästä ja isästä ei ole tietoa. Eivät taida olla pentuesisaruksia........
Hei,
no juu, eivät ole pentuesisaruksia mutta kohtalotovereita kuitenkin...
Hyvää jatkoa teille!
- öljytty
Koirasta en osaa sanoa tässä kohtaa, mutta ihmiskokeilusta kyllä. Olen itse atooppisesta ihottumasta kärsivä ja öljysin taannoin hiukseni neitsytkookosöljyllä, pistinpä suuhunkin lusikallisen. Ihottumaani niskassa sillä ei juurikaan vaikutusta, tämän hetkinen kuiva pakkassää ei ole hyväksi, mutta hiukset kiiltää ja kampaaja kehui.
- nutrolian öljyjä
apteekista (saa muuten netistä halvemmalla), olen antanut nyt meidän sakemanni Essille jonkin aikaa, ikää on jo 13v 8 kk 6pv neidillä!
Aikanaan oli allergiaa ja kaapi itteään, puolivuotiaana ell antoi kortisoni kuuria jatkuvasti ja kun oli 6,5vuotta, oli maksa-arvot yli tuhat, meinasi delata silloin, tuli kuumetta ym. ja toinen ell lopetti kortisoni kuurin sitten, eli sai elämäänsä yli puolet kuin olisi lähtenyt pois silloin!
Yrjölänpuuro ja vehnättömät mykyt ym vehnättöämät Hauhaut on ruokana hänellä, samoin meidän bokseri-sakseri ja sakseri-sharpei neideillä tuon öljyn ja multidog vitamiinin lisäksi, samoin ruoan lopuksi AB-piimää ja hauhau puruluita hampaille ym. vehnätöntä koko porukalle! - sakusaku22
Hei, allerderm on erittäin hyvä, ja akuuttivaiheessa voi käyttää esim päivittäin alkuun. Me on saatu siitä todella hyvä apu. Kookosöljyä voi käyttää, eikä ole haitallista mutta hyötyä ei kukaan voi lisätä. Itse olen lisännyt ruokaan kausiluontoisesti biotiiniä, ja sitä voi suositella. Yhdistää esim Viacutanin kanssa kuuriksi. Uskoisin auttavan yhdistelmänä Allerderm 1xpvä viikon ajan yms harventaen, Biotiini Forte esim 3kk ajan, ja lisänä Viacutan. Jos ei apua voit aina palata kookosöljyyn.
- sakusaku22
Tai siis piti sanomani että neitsytkookosöljy ei ole haitallista, ja moni siitä apua on voinut saada. Itse koen sen lähinnä sopivaksi ylläpitohoitoon, kun ihon tilanne on ns jo rauhoittunut eikä enään kuiva tai hilseilevä. Lisäksi Nutrolinin vaihdoin omalla ihosairaalla allergikolla tähän http://www.jahtivahti.fi/koirien-ruoat/jahtivahti-omegaoljy/ ja olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. Lisäksi jos koira pystyy syömään, suosittelisin syöttämään myös raakaa lohta ja lihaa papanan lisäksi.
- Sekalinjainen
sakusaku22 kirjoitti:
Tai siis piti sanomani että neitsytkookosöljy ei ole haitallista, ja moni siitä apua on voinut saada. Itse koen sen lähinnä sopivaksi ylläpitohoitoon, kun ihon tilanne on ns jo rauhoittunut eikä enään kuiva tai hilseilevä. Lisäksi Nutrolinin vaihdoin omalla ihosairaalla allergikolla tähän http://www.jahtivahti.fi/koirien-ruoat/jahtivahti-omegaoljy/ ja olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. Lisäksi jos koira pystyy syömään, suosittelisin syöttämään myös raakaa lohta ja lihaa papanan lisäksi.
Kiitos kaikista näistä vinkeistä, kaikkea oikeastaan ollaan jo kokeiltukin! Otetaan nyt ensiksi kuuri Allerderm 1 x pvä viikon ajan ja lisäksi tuo Biotiini Forte. Viacutan ei meillä oikein toiminut, ei myöskään lohiöljy, joten taidetaan pysyä Nutrolinissa.
Tupla-annos Atopicaa ei myöskään auttanut joten aika toivottamalle tuntuu...
Tsemppiä ja aurinkoista kevättä kaikille tämän saman ongelman kanssa painiville!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303868
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131849Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631314Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951245Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671115Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5971- 47901
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356868Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26841En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39841