Ei S-pankki myöntänyt S-Etukortti Visa Credit/Debit :O

Nauran S:lle :DDDDDD

Olin aivan ällikällä lyöty, kun tuli kirje, jossa odotin olevan kortin tunnusluku
Mutta lukikin, ettei minulle voitu myöntää hakemaani korttia.

Syytä ei kerrottu.

Kovasti oli kehotettu minua monta kertaa kassoilla tilin ottamiseen.

Minulla ei ole mitään maksuhäiriöitä ikinä ollut.
Omistan uudehkon asunto-osakkeen kaupungin keskustassa, johon ei muuta lainaa kuin parikymmentätuhatta € taloyhtiölainaa.
Ikää on vähän yli 60v ja eläkkeelle jäin vastikään.
Alle 4000 € laina on Nordeasta, jota tarvitsin saamani perinnön järjestelyyn - on paljon maksamisia ennenkuin perintörahat ovat tilillä. Tätä lainaa hakiessani sain Nordeassa todella hyvän ja asiantuntevan kohtelun.

Oli tarkoitukseni siirtää raha-asiani S-pankkiin.
Mutta ei, kun ei ja saappaat jalkaan, sanoi renkipoikakin piian aitassa.

Naurattaa :DDDDDDDD
Ei ole puotipuksuista pankkiireiksi :)))))))))

47

11288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Mikähän vika on aloituksessa, kun miinus tuli?

      • hehhehhehhe

        Aloituksessa ei ole mitään vikaa, mutta näillä palstoilla liikkuu ihmisiä, jotka huvittelevat tuota miinusnäppäintä räpläämällä.


    • Ei hakijasta kiinni

      Ei tässä mitään vikaa ollut (aloituksessa).

      Itselläni on s-pankin kortti, jonka pyytäessäni halusin sellaiseksi. että varaa katteen aina, kun ostan sillä. Sellaista korttia ei kyseinen virkailija osanut tilata, vaikka pyysin. Pyysin siis itselleni ja miehelleni kyseisellä ominaisuudella toimivaa korttia.

      Oletko tehnyt korttihakemuksen muuten verkkopankissa. Voisit tietenkin mennä sinne s-pankkiin ja kertoa miksi haluat kyseiseen pankiin pankkikortin. Voi ehkä saada. Toinen kysymys on se, että kuinka paljon laitoit kortin luottorajaksi. Luottoraja voi olla esteenä. Pankki katsoo sinun eläketuloa ja on ns. arvioinnut tulosi olevan pienempi kun ehkä todellisuudessa on ja siksi ei myönnä korttia.

      Itse olen tullut siihen tulokseen, että kunnollisesta pankista saa parempaa palvelua ja siitä olen myös valmis itse maksamaan. Nykyään olenkin tyytynyt ottamaan s-bonukset vain. Korttia en todellakaan uusi, kun menee vanhaksi. Olen meinaan pettynyt tähän, että ei osata perusasioita ja mainostetaan itseänsä pankiksi.

      • ap.

        "Ei hakijasta kiinni"
        Kiitos vastauksestasi!

        kysyt:
        "Oletko tehnyt korttihakemuksen muuten verkkopankissa."

        Hakemuksen tein S-pankin toimipisteessä asiakaspalvelijan n:o 2 kanssa yhdessä. Olisin kyllä odottanut tältä sen verran osaamista, että olisi täytetty niin, että kortti heltiää.
        Ei anna hyvää kuvaa osaamisesta eikä myönteistä kuvaa koko S-liikkeestä, kun ensin kassoilla mainostetaan ja houkutellaan ottamaaan S-pankkikortti ja sitten, kun hakee sitä, saa tietää S-kaupan mielestä olevansa asiakkaaksi kelpaamaton, epärehellinen ja epäluotettava hulttio.
        Olin ottanut verkkopankkitunnukset vähän ennen eläkepäätöstäni ja asiakaspalvelijan n:o 1 neuvosta jätettiin kortin hakeminen eläkkeen alkamiseen.
        Asiakasomistajan S-etukortti minulla on ollut alusta asti. Asiakasomistaja olen ollut nuoruudesta saakka, kun isä oli myymäläneuvoston jäsen ja sen minulle hommasi.

        "Luottoraja voi olla esteenä"

        Näin S-pankki neuvoo
        http://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/kortit/fi_FI/s_etukortti_visa_creditDebit/
        "Myönnetty luottoraja voi olla korkeintaan kaksi kertaa kuukauden bruttotulosi verran."
        Luottorajani oli noissa rajoissa.
        Ja kun vielä otetaan huomioon, että hakemuksen tein yhdessä asiakaspalvelijan n:o 2 kanssa, niin pitäisi hänen osata neuvoa pohtiessani sitä hakemusta tehdessämme, ettei luottorajaa merkitä liian korkealle. Luoton saaminen kun ei minulla ollut päätarkoitus tässä pankkitilissä.
        Tällainen osaamattomuus ei vakuuta muustakaan S-pankin ammattitaidosta.


      • hmmmmm3
        ap. kirjoitti:

        "Ei hakijasta kiinni"
        Kiitos vastauksestasi!

        kysyt:
        "Oletko tehnyt korttihakemuksen muuten verkkopankissa."

        Hakemuksen tein S-pankin toimipisteessä asiakaspalvelijan n:o 2 kanssa yhdessä. Olisin kyllä odottanut tältä sen verran osaamista, että olisi täytetty niin, että kortti heltiää.
        Ei anna hyvää kuvaa osaamisesta eikä myönteistä kuvaa koko S-liikkeestä, kun ensin kassoilla mainostetaan ja houkutellaan ottamaaan S-pankkikortti ja sitten, kun hakee sitä, saa tietää S-kaupan mielestä olevansa asiakkaaksi kelpaamaton, epärehellinen ja epäluotettava hulttio.
        Olin ottanut verkkopankkitunnukset vähän ennen eläkepäätöstäni ja asiakaspalvelijan n:o 1 neuvosta jätettiin kortin hakeminen eläkkeen alkamiseen.
        Asiakasomistajan S-etukortti minulla on ollut alusta asti. Asiakasomistaja olen ollut nuoruudesta saakka, kun isä oli myymäläneuvoston jäsen ja sen minulle hommasi.

        "Luottoraja voi olla esteenä"

        Näin S-pankki neuvoo
        http://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/kortit/fi_FI/s_etukortti_visa_creditDebit/
        "Myönnetty luottoraja voi olla korkeintaan kaksi kertaa kuukauden bruttotulosi verran."
        Luottorajani oli noissa rajoissa.
        Ja kun vielä otetaan huomioon, että hakemuksen tein yhdessä asiakaspalvelijan n:o 2 kanssa, niin pitäisi hänen osata neuvoa pohtiessani sitä hakemusta tehdessämme, ettei luottorajaa merkitä liian korkealle. Luoton saaminen kun ei minulla ollut päätarkoitus tässä pankkitilissä.
        Tällainen osaamattomuus ei vakuuta muustakaan S-pankin ammattitaidosta.

        En minäkään vakavissani harkitsisi S-pankkia, koska heidän toiminta vaikuttaa etupäässä siltä, että tileille maksetaan vain S-etukortilla ansaittuja bonuksia.

        Parempia pankkeja edelleen löytyy. Kysy vaikka Tapiolasta.


      • hyvin toimii
        hmmmmm3 kirjoitti:

        En minäkään vakavissani harkitsisi S-pankkia, koska heidän toiminta vaikuttaa etupäässä siltä, että tileille maksetaan vain S-etukortilla ansaittuja bonuksia.

        Parempia pankkeja edelleen löytyy. Kysy vaikka Tapiolasta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1850885

        Kriittistäkin suhtautumista näköjään on Tapiola Pankkiin.

        S-pankilla on YouTubekanava, nyt vasta huomasin: http://www.youtube.com/user/SPankki1?feature=watch

        Bonusten maksun lisäksi S-pankissa toimivat kaikki perustoiminnot. Esimerkiksi itselläni S-Pankki on täyskäytössä, yhtiövastikkeet ym. maksut hoituvat sieltä. Toistaiseksi en muuta pankkia tarvitsekaan.


      • ap.
        hyvin toimii kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1850885

        Kriittistäkin suhtautumista näköjään on Tapiola Pankkiin.

        S-pankilla on YouTubekanava, nyt vasta huomasin: http://www.youtube.com/user/SPankki1?feature=watch

        Bonusten maksun lisäksi S-pankissa toimivat kaikki perustoiminnot. Esimerkiksi itselläni S-Pankki on täyskäytössä, yhtiövastikkeet ym. maksut hoituvat sieltä. Toistaiseksi en muuta pankkia tarvitsekaan.

        Kiitos kommenteistanne, "hmmmmm3" ja "hyvin toimii" !

        "hyvin toimii" kirjoitit:
        "Bonusten maksun lisäksi S-pankissa toimivat kaikki perustoiminnot."

        Sori vaan, minua nauratti :))))))


      • S-kortti soi
        ap. kirjoitti:

        Kiitos kommenteistanne, "hmmmmm3" ja "hyvin toimii" !

        "hyvin toimii" kirjoitit:
        "Bonusten maksun lisäksi S-pankissa toimivat kaikki perustoiminnot."

        Sori vaan, minua nauratti :))))))

        Voit lohdutukseksi katsoa vaikkapa deuraavaa videota http://www.youtube.com/watch?v=dT6pnWFQuWo (otsikoitu "S-Pankki - Kortti Soi - Lyhyt Versio").


      • hyviä videopätkiä

      • ap.

      • hmm6
        hyvin toimii kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1850885

        Kriittistäkin suhtautumista näköjään on Tapiola Pankkiin.

        S-pankilla on YouTubekanava, nyt vasta huomasin: http://www.youtube.com/user/SPankki1?feature=watch

        Bonusten maksun lisäksi S-pankissa toimivat kaikki perustoiminnot. Esimerkiksi itselläni S-Pankki on täyskäytössä, yhtiövastikkeet ym. maksut hoituvat sieltä. Toistaiseksi en muuta pankkia tarvitsekaan.

        Tuossa ketjussa esitetyt asiat ovat aika mutua. Kannattaa todellakin uskoa kaikkeen mitä netissä vouhkataan, että kaverin isän tuttu sitä tätä ja tuota.


    • ap.

      Kenen syy?
      http://www.youtube.com/watch?v=RyAuO2b4NiA

      Varmaan minun.

      Huomasin tutkiessani korttihakemusta, että siihen oli jäänyt merkitsemättä tuo pieni Nordean muu laina (3890 € nyt).
      Asiakaspalvelija täytti hakemuslomakkeen kyselemällä nopeasti minulta ja huomasin ja vastasin ainoastaan asuntolainaa koskevaan kysymykseen. Enkä vielä katsellessani lomaketta siinä tilanteessa huomannut tuota puutetta.
      No, eipä mitään. Kohtalo puuttui ilmeisesti peliin :)
      Parempi näin.
      Jatkan hyvin tähänkin saakka sujunutta yhteistyötä Nordean kanssa, vaikka siitä joudun maksamaankin enemmän. S:stä otan boonukset ja maksutapaedut ja netistä voin tarkistaa S-tilin saldon, kun tuli otettua nettipankkitunnukset.

      • APlle_

        LOL eli LaughingOutLoud!!!

        Kiinnitin ketjun alussa huomion, että lainaa oli jostain syystä otettu. Ei sillä syyllä ole mitään väliä, kulutusluotossa on kova korko ja hoitokulut sen mukaiset. Sen jälkeen on viitattu luoton maksimimäärään eli kaksi kertaa bruttotulot. Tässä on tosiaan kysymys maksimimäärästä, ei siitä minkä tulee saamaan. Eikä maksimimäärää saada silloin kun on muutakin lainanhoitokulua kuin pelkästään haettavan luoton hoitokulut...

        Olisko asiakaspalvelijan pitänyt osata jotenkin nähdä, että sinulla on laina? Ihan varmasti on kysytty lainoista tietoja täytettäessä...

        Yhtä kaikki koska syytä ei kerrottu, syynä ei ole luottotiedot, vaan jokin muu. Olen aika varma, että syynä on yhdistelmä seuraavista:
        - luoton lyhennyserän suuruus
        - nettotulot - normaaliin elämiseen menevä kulutus
        - kenties ovat edellisestä pankista erikseen tiedustelleet lainoja ja saaneet vastauksen

        Jollei ne kohtaa niin luottoa ei haetunlaisena saa... Olen aika varma, että luotto heltiäisi luottorajaa laskemalla. Sen voi myöhemmin nostaa, kun on ensin näyttöä että lyhennys hoituu.


      • ap.
        APlle_ kirjoitti:

        LOL eli LaughingOutLoud!!!

        Kiinnitin ketjun alussa huomion, että lainaa oli jostain syystä otettu. Ei sillä syyllä ole mitään väliä, kulutusluotossa on kova korko ja hoitokulut sen mukaiset. Sen jälkeen on viitattu luoton maksimimäärään eli kaksi kertaa bruttotulot. Tässä on tosiaan kysymys maksimimäärästä, ei siitä minkä tulee saamaan. Eikä maksimimäärää saada silloin kun on muutakin lainanhoitokulua kuin pelkästään haettavan luoton hoitokulut...

        Olisko asiakaspalvelijan pitänyt osata jotenkin nähdä, että sinulla on laina? Ihan varmasti on kysytty lainoista tietoja täytettäessä...

        Yhtä kaikki koska syytä ei kerrottu, syynä ei ole luottotiedot, vaan jokin muu. Olen aika varma, että syynä on yhdistelmä seuraavista:
        - luoton lyhennyserän suuruus
        - nettotulot - normaaliin elämiseen menevä kulutus
        - kenties ovat edellisestä pankista erikseen tiedustelleet lainoja ja saaneet vastauksen

        Jollei ne kohtaa niin luottoa ei haetunlaisena saa... Olen aika varma, että luotto heltiäisi luottorajaa laskemalla. Sen voi myöhemmin nostaa, kun on ensin näyttöä että lyhennys hoituu.

        FOTFLOL sinullekin

        "Olisko asiakaspalvelijan pitänyt osata jotenkin nähdä, että sinulla on laina? Ihan varmasti on kysytty lainoista tietoja täytettäessä..."

        Ei tietenkään. Minä virheen tein, kun en tarkistaessani hakemusta sen lainan puuttumista huomannut.
        S-pankilla se on kerrasta poikki.

        http://www.youtube.com/watch?v=0tO8pRRjBpo


        Lähetin nettipankin kautta asiakaspalveluun kysymyksen kortin eväämissyystä. Sieltä vastattiin, etteivät perustele päätöstä.
        Kehotettiin hakemaan S-Etukortti Visa Debit.
        - Jätänpä hakematta.

        "kulutusluotossa on kova korko ja hoitokulut sen mukaiset"

        Neuvottelukysymys on tämä. Minulla korko sidottu euriboriin, 4,2 %. Laina oli alunperin 5000 €, laina-aika 3 v., nyt jäljellä 3890 €. Kuukausierä on 156 €. Lainan nostaessani oli pankin järjestelykuluja yms. n. 200 €. Ne kulut korvautuvat annettuani vakuudeksi osakekirjan ja en enää tarvitse tallelokeroa, josta jouduin maksamaan 60 €/v.

        "Tässä on tosiaan kysymys maksimimäärästä, ei siitä minkä tulee saamaan"

        Hakemani luottomäärä oli 2/3 siitä minun maksimistani.


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        FOTFLOL sinullekin

        "Olisko asiakaspalvelijan pitänyt osata jotenkin nähdä, että sinulla on laina? Ihan varmasti on kysytty lainoista tietoja täytettäessä..."

        Ei tietenkään. Minä virheen tein, kun en tarkistaessani hakemusta sen lainan puuttumista huomannut.
        S-pankilla se on kerrasta poikki.

        http://www.youtube.com/watch?v=0tO8pRRjBpo


        Lähetin nettipankin kautta asiakaspalveluun kysymyksen kortin eväämissyystä. Sieltä vastattiin, etteivät perustele päätöstä.
        Kehotettiin hakemaan S-Etukortti Visa Debit.
        - Jätänpä hakematta.

        "kulutusluotossa on kova korko ja hoitokulut sen mukaiset"

        Neuvottelukysymys on tämä. Minulla korko sidottu euriboriin, 4,2 %. Laina oli alunperin 5000 €, laina-aika 3 v., nyt jäljellä 3890 €. Kuukausierä on 156 €. Lainan nostaessani oli pankin järjestelykuluja yms. n. 200 €. Ne kulut korvautuvat annettuani vakuudeksi osakekirjan ja en enää tarvitse tallelokeroa, josta jouduin maksamaan 60 €/v.

        "Tässä on tosiaan kysymys maksimimäärästä, ei siitä minkä tulee saamaan"

        Hakemani luottomäärä oli 2/3 siitä minun maksimistani.

        Anteeksi virheen tein TAAS, pikkulainastani maksan korkoa n. 7%.

        Siksi tarvitsenkin henkilökohtaista pankkipalvelua kasvokkain, jossa olen huomannut virheitä tulevan molemmin puolin pankkitiskin. Mutta ne virheet ovat korjattavissa.


    • 4+14

      S-Pankille tulee luultavasti joka päivä kymmeniä jollei satoja luottokorttihakemuksia, joista päättämässä on pääkonttorissa hyvin pieni porukka. Eivät he mieti yhden hakemuksen kohdalla montaakaan sekuntia. Luulen sitä paitsi, että he tekevät päätöksensä koneellisesti.

      • ap.

        "Eivät he mieti yhden hakemuksen kohdalla montaakaan sekuntia. Luulen sitä paitsi, että he tekevät päätöksensä koneellisesti."

        Siinäpähän tekevät.

        No, Nordeassa saan henkilökohtaista palvelua, ja ennalta sovittuun aikaan istumme asiaani jo edeltäkäsin perehtyneen kokeneen pankkivirkailijan kanssa rauhallisessa tilassa ja jopa kiireettä. Pitkä pankkisuhde ja hyvä vakuus mahdollistivat edullisen pikku lainan perinnön yllättäessä. Korko on niin matala, etten sitä maksa pois heti, vaikka se olisi mahdollista.


      • Juu korot on matalia
        ap. kirjoitti:

        "Eivät he mieti yhden hakemuksen kohdalla montaakaan sekuntia. Luulen sitä paitsi, että he tekevät päätöksensä koneellisesti."

        Siinäpähän tekevät.

        No, Nordeassa saan henkilökohtaista palvelua, ja ennalta sovittuun aikaan istumme asiaani jo edeltäkäsin perehtyneen kokeneen pankkivirkailijan kanssa rauhallisessa tilassa ja jopa kiireettä. Pitkä pankkisuhde ja hyvä vakuus mahdollistivat edullisen pikku lainan perinnön yllättäessä. Korko on niin matala, etten sitä maksa pois heti, vaikka se olisi mahdollista.

        tohdikko sanoa kuinka pienellä prosentilla sait - on totta että nykyään voi saada lainaa korolla, ettei sitä oikein houkuttele maksaa poiskaan


      • ap.
        Juu korot on matalia kirjoitti:

        tohdikko sanoa kuinka pienellä prosentilla sait - on totta että nykyään voi saada lainaa korolla, ettei sitä oikein houkuttele maksaa poiskaan

        "tohdikko sanoa kuinka pienellä prosentilla sait"

        korko on 4,2 %


      • ap.
        Juu korot on matalia kirjoitti:

        tohdikko sanoa kuinka pienellä prosentilla sait - on totta että nykyään voi saada lainaa korolla, ettei sitä oikein houkuttele maksaa poiskaan

        Korjaan.
        Maksan n. 7 % korkoa pikkulainastani.

        Tosiasia on, että vaikka maksan kuukausimaksun pankkikortista ja nettitunnuksista Nordeaan, niin saan sen rahan korkojen kera takaisin henkilökohtaisena palveluna kasvokkain. Useiden vuosien ajalta tunnetaan tapani hoitaa raha-asioita joten saan sujuvasti tarvitsemani lainat ja matalat korot niihin = rahallinen hyöty. Inhimillinen henkilökohtainen palvelu antaa tunteen, että olen kunnon ihminen. Pankissa on sattunut virheitä tiskin molemmin puolin mutta ne virheet ovat olleet korjattavissa.

        S-pankin korttien ja nettitunnusten maksuttomuus varmasti tulisi minulle kalliimmaksi!
        Koneellisesti ja konemaisesti raha-asioita hoidettaessa menee näin, että meikä lensi rupusakkiin jotta MäisKiss.
        Kassalla ostoksia maksaessani olen laittanut samalla rahaa S-tililleni ja kovin huteralta on tuntunut, kun kassahenkilö on kysellyt toiselta kassalta ja tuskaillut sen asian kanssa - miettii, että minneköhän menee manini, tilille ovat toistaiseksi kyllä menneet, onneks.
        http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s


      • Halpoja korkoja
        ap. kirjoitti:

        Korjaan.
        Maksan n. 7 % korkoa pikkulainastani.

        Tosiasia on, että vaikka maksan kuukausimaksun pankkikortista ja nettitunnuksista Nordeaan, niin saan sen rahan korkojen kera takaisin henkilökohtaisena palveluna kasvokkain. Useiden vuosien ajalta tunnetaan tapani hoitaa raha-asioita joten saan sujuvasti tarvitsemani lainat ja matalat korot niihin = rahallinen hyöty. Inhimillinen henkilökohtainen palvelu antaa tunteen, että olen kunnon ihminen. Pankissa on sattunut virheitä tiskin molemmin puolin mutta ne virheet ovat olleet korjattavissa.

        S-pankin korttien ja nettitunnusten maksuttomuus varmasti tulisi minulle kalliimmaksi!
        Koneellisesti ja konemaisesti raha-asioita hoidettaessa menee näin, että meikä lensi rupusakkiin jotta MäisKiss.
        Kassalla ostoksia maksaessani olen laittanut samalla rahaa S-tililleni ja kovin huteralta on tuntunut, kun kassahenkilö on kysellyt toiselta kassalta ja tuskaillut sen asian kanssa - miettii, että minneköhän menee manini, tilille ovat toistaiseksi kyllä menneet, onneks.
        http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s

        okei, kulutusluotoksi ei tuo toki ole paljon, tosin ei taida luottokortinkaan vuosikorko olla juurikaan tuota isompi. Esim maksuton HypoVIsa n 8.5%.

        Toisaalta kyllä 7% korkoa on hankala saada pienellä riskillä tuottopuolelle. Itse kyllä maksaisin pois


    • Kiitos samoin! Perseestä koko S-pankki! Olen työssäkäyvä ihminen. Mitä vahinkoa voisin tehdä kortilla, joka varmentaa ostot aina?

    • Hakijasta kiinni

      Nimimerkki Possessiivisuffiksi

      Tarkista, että korttisi varmentaa ostoksesi aina s-pankissa. Ainoa kortti, joka todella tekee sen on Electon kortti.

      Meillä piti olla molemmilla sellainen kortti s-pankista, mutta todellisuudessa ei ollutkaan.

      Kerran tehdessäni isoja ostoksia ei varttu ja sitten, katselin verkkopankista, että tililllä on huomattavasti enemmän, kun pitäisi olla rahaa. Tarkempi tarkastelu sitten antoi vastauksen tähän. Onneksi katsoin tilin saldon, ennen ruokaostoksia.

      Jos katson verkkopankista tai automaatilta tilin saldon, ennen ostoksia haluan olla tietoinen, kuinka paljon suurinpiirtein tilillä katetta.

      S-pankin tili oli tarkoitus olla taloustili, eli ostamme ruuan ja muut yhteiset menot tililtä, koska homma ei pelanut saumattomasti tuon takia, että s-pankki ei tee aina katevarausta, päätin oman hyvinvoinnin vuoksi vaihtaa taloustilin kunnolliseen pankkiin, jossa katevaraus toimii.

      Omatili on sitten siihen, jos haluan esim. ostaa uusia vaatteita. Näin ei tule riitaa siitä, että rouva hummailee tai isäntä laittaa sitä autoa kaikilla rahoilla. Mistä rahat ruokaan?

      Meillä ei ole varaa saada luottotietomerkintää tai mitään muutakaan vastaavaa, jos ostamme parin vuoden kuluttua asunnon.

      Ei näytä hyvältä, jos on ylittännyt tilin ja sitten hakee kulutusluottoa tai lainaa. Tilin ylitysmaksut on järkyttäviä ja niistä jää aina merkintä pankkiin. Tiedän, ettei s-pankki myönnä asuntolainaa, mutta puhun asiasta nyt yleisellä tasolla.

      • S-pankkilainen

        Suosittelen ns taloustiiksi S-pankin tiliä, johon talouden jäsenille rinnakkaiset luottokortit. Ei tapahdu mitään tilin ylityksiä kun laittaa luottorajan tarpeeksi korkeelle ja maksaa laskun aina loppuun. On toiminut hienosti ainakin meillä.


      • Hakijasta kiinni
        S-pankkilainen kirjoitti:

        Suosittelen ns taloustiiksi S-pankin tiliä, johon talouden jäsenille rinnakkaiset luottokortit. Ei tapahdu mitään tilin ylityksiä kun laittaa luottorajan tarpeeksi korkeelle ja maksaa laskun aina loppuun. On toiminut hienosti ainakin meillä.

        Niin, että nimimerkillä s-pankkilainen syödään luotolla joka kuukausi. Kyllä ruoka pitää voida ostaa ilman luottokorttia eli tilillä on oltava katetta tai sitten käyttää käteistä. Kun syö luotolla eli ostaa perusruuankin luottokortilla on se vähän niin kuin valmiiksi olisi syönyt oman tilinsä.

        Minä en edes harkitse sellaista vaihtoehtoa. Sen verran on tullut opittua elämää, että maksan aina laskut pois ja sitten katson, mihin muuhun on varaa. Ylimääräiset rahat menee usein säästöön ja harrastuksiin.

        Tiedän, että kun maksaa luottokortin joka kuukausi kerralla ei tule korkoja maksettavaksi.

        Mutta mitäs, jos joku kuukausi ei tule normaalia tiliä tai joudut työttömäksi tai sairastut ja saat isoja ylimääräisiä laskuja. Kulutuksesi pysyy samana. Kestääkö talous?

        Mutta jokainen saa tietenkin hoitaa raha-asiansa oman ideologian mukaan ja en halua siihen mitenkään puuttua. En ihmettele enään näitä luottotietojen menettäneitä perheitä ja nuoria. Ei osata ostaa edes ruokaa ilman luottokorttia.


      • S-pankkilainen
        Hakijasta kiinni kirjoitti:

        Niin, että nimimerkillä s-pankkilainen syödään luotolla joka kuukausi. Kyllä ruoka pitää voida ostaa ilman luottokorttia eli tilillä on oltava katetta tai sitten käyttää käteistä. Kun syö luotolla eli ostaa perusruuankin luottokortilla on se vähän niin kuin valmiiksi olisi syönyt oman tilinsä.

        Minä en edes harkitse sellaista vaihtoehtoa. Sen verran on tullut opittua elämää, että maksan aina laskut pois ja sitten katson, mihin muuhun on varaa. Ylimääräiset rahat menee usein säästöön ja harrastuksiin.

        Tiedän, että kun maksaa luottokortin joka kuukausi kerralla ei tule korkoja maksettavaksi.

        Mutta mitäs, jos joku kuukausi ei tule normaalia tiliä tai joudut työttömäksi tai sairastut ja saat isoja ylimääräisiä laskuja. Kulutuksesi pysyy samana. Kestääkö talous?

        Mutta jokainen saa tietenkin hoitaa raha-asiansa oman ideologian mukaan ja en halua siihen mitenkään puuttua. En ihmettele enään näitä luottotietojen menettäneitä perheitä ja nuoria. Ei osata ostaa edes ruokaa ilman luottokorttia.

        Olen kuluttajana sellainen, että kulutuskäyttäytymiseeni ei vaikuta käytettävissä olevan rahan määrä millään tavalla, oli se sitten muovia tai käteistä. Käteistä en tosin ole käyttänyt vuosiin. Inhoan käteistä. Maksan aina kortilla.

        Maksutapa ei myöskään lisää menojen määrää.

        Minulle ei tule mitään ylimääräisiä laskuja - maksan vain ne laskut mitkä tiedän minulle tulevan joka tapaukessa. Palkan maksukaan ei oikein voi lakata ostoksieni ja luottokorttilaskun välisenä aikana - onhan irtisanomisturva nyt sentään kuitenkin kaikilla ja laskun eräpäivä tulee max 45pv viiveellä.

        On totta, että luottokortin käyttö edellyttää tietynlaista kurinalaisuutta taloudenpidossa eikä se niin ollen kaikille sovi.


      • Ensi kuu nälkäisenä?
        S-pankkilainen kirjoitti:

        Olen kuluttajana sellainen, että kulutuskäyttäytymiseeni ei vaikuta käytettävissä olevan rahan määrä millään tavalla, oli se sitten muovia tai käteistä. Käteistä en tosin ole käyttänyt vuosiin. Inhoan käteistä. Maksan aina kortilla.

        Maksutapa ei myöskään lisää menojen määrää.

        Minulle ei tule mitään ylimääräisiä laskuja - maksan vain ne laskut mitkä tiedän minulle tulevan joka tapaukessa. Palkan maksukaan ei oikein voi lakata ostoksieni ja luottokorttilaskun välisenä aikana - onhan irtisanomisturva nyt sentään kuitenkin kaikilla ja laskun eräpäivä tulee max 45pv viiveellä.

        On totta, että luottokortin käyttö edellyttää tietynlaista kurinalaisuutta taloudenpidossa eikä se niin ollen kaikille sovi.

        "S-pankkilainen"
        väität
        "Minulle ei tule mitään ylimääräisiä laskuja"

        ?
        Ei auto mene rikki yllättävästi ja siitä iso lasku?
        Eikö kodinkone hajoa?
        Sairastuminen, loukkaantuminen, ylimääräisiä laskuja?

        Ja herää myös kysymys, että miksi luottokorttia tarvitset, jos tiedät tulevien aikojen tulojesi ja menojesi määrän...- ja vieläpä sellaista luottokorttia, jossa luottoraja on TARPEEKSI korkealla...
        TARPEEKSI???


      • Myös kortin käyttäjä
        Ensi kuu nälkäisenä? kirjoitti:

        "S-pankkilainen"
        väität
        "Minulle ei tule mitään ylimääräisiä laskuja"

        ?
        Ei auto mene rikki yllättävästi ja siitä iso lasku?
        Eikö kodinkone hajoa?
        Sairastuminen, loukkaantuminen, ylimääräisiä laskuja?

        Ja herää myös kysymys, että miksi luottokorttia tarvitset, jos tiedät tulevien aikojen tulojesi ja menojesi määrän...- ja vieläpä sellaista luottokorttia, jossa luottoraja on TARPEEKSI korkealla...
        TARPEEKSI???

        En ole tuo S-pankkilainen, mutta kommentoinpa minäkin koska myös minä maksan kaikki ostokseni, myös päivittäiset ruokaostokset, luottokortilla (en tosin S-pankin).

        "Ei auto mene rikki yllättävästi ja siitä iso lasku?
        Eikö kodinkone hajoa?
        Sairastuminen, loukkaantuminen, ylimääräisiä laskuja?"

        Jos tuollaisia tulee niin sitten otan rahat niiden maksamiseen tililtä. Siellä on aina varakangasta rullalla useita tuhansia euroja. Ei tuolla ole käsittääkseni mitään tekemistä sen kanssa, maksaako ostoksensa luottokortilla!

        " ja vieläpä sellaista luottokorttia, jossa luottoraja on TARPEEKSI korkealla...
        TARPEEKSI??? "

        Niin, siis luottorajan pitää olla niin korkealla että se riittää hyvin koko kuukauden ostoksiin.

        Kuten S-pankkilainen, myös minä maksan luottokorttilaskun kerran kuukaudessa aivan kokonaan, oli se sitten suuruudeltaan 1000 tai 5000 euroa. Ei mene korkoa senttiäkään.

        Ostoksieni suhteen on aivan sama menevätkö ne kuukauden aikana käytetyt rahat tilitäni tipoittain joka ostoksen jälkeen, vai kerran kuukaudessa könttäsummana. Rahankäyttöni olisi samanlaista joka tapauksessa vaikka maksaisin käteisellä tai pankkikortilla.

        Nälkäisenä ei ole tarvinnut olla.


      • S-pankkilainen
        Ensi kuu nälkäisenä? kirjoitti:

        "S-pankkilainen"
        väität
        "Minulle ei tule mitään ylimääräisiä laskuja"

        ?
        Ei auto mene rikki yllättävästi ja siitä iso lasku?
        Eikö kodinkone hajoa?
        Sairastuminen, loukkaantuminen, ylimääräisiä laskuja?

        Ja herää myös kysymys, että miksi luottokorttia tarvitset, jos tiedät tulevien aikojen tulojesi ja menojesi määrän...- ja vieläpä sellaista luottokorttia, jossa luottoraja on TARPEEKSI korkealla...
        TARPEEKSI???

        Autoa olen koittanut huollattaa, jotta se ei yllättäen menisi rikki. Pesukoneemme on päältä täytettävä, joten se ei sovi sivultatäytettävälle koneelle tehtyyn paikkaan. Ollaan jo monta vuotta odotettu ja toivottu että menis nyt rikki ni sais ostettua uuden.

        Samoin kuin pesukone, autokin on jo 10v vanha ja mittarissa 200 tkm eli on aika oletettavaa että jompi kumpi tai molemmat menee rikki jossain kohtaa vaikka ei vielä ole menneetkään. Yllätyksenä rikkoontuminen ei siis varsinaisesti kyllä tule.

        Kun on autonkin rikkoontumiseen jo varauduttu, niin ihan pieni sairastuminen tai loukkaantuminenkaan ei aiheuta katastrooffia. Toki jos kaikki tapahtuu yhtäaikaa, niin sitten voi tulla tiukkaa, mutta varsin epätodennäköisiin riskeihin varautuminen ei ole järkevää muutenkaan.

        Tarpeeksi korkea luottoraja tarkoittaa sitä, että korttia käytettäessä ei tarvitse tietää paljon luottoa on jo käytetty tai paljon sitä on jäljellä. Samalla tavalla kun suoraan tililtä maksaessa tarvitsee tilillä olla tarpeeksi ettei tarvi miettiä paljon siellä on ja voiko jotain ostaa vai ei.


      • James Lyly
        Hakijasta kiinni kirjoitti:

        Niin, että nimimerkillä s-pankkilainen syödään luotolla joka kuukausi. Kyllä ruoka pitää voida ostaa ilman luottokorttia eli tilillä on oltava katetta tai sitten käyttää käteistä. Kun syö luotolla eli ostaa perusruuankin luottokortilla on se vähän niin kuin valmiiksi olisi syönyt oman tilinsä.

        Minä en edes harkitse sellaista vaihtoehtoa. Sen verran on tullut opittua elämää, että maksan aina laskut pois ja sitten katson, mihin muuhun on varaa. Ylimääräiset rahat menee usein säästöön ja harrastuksiin.

        Tiedän, että kun maksaa luottokortin joka kuukausi kerralla ei tule korkoja maksettavaksi.

        Mutta mitäs, jos joku kuukausi ei tule normaalia tiliä tai joudut työttömäksi tai sairastut ja saat isoja ylimääräisiä laskuja. Kulutuksesi pysyy samana. Kestääkö talous?

        Mutta jokainen saa tietenkin hoitaa raha-asiansa oman ideologian mukaan ja en halua siihen mitenkään puuttua. En ihmettele enään näitä luottotietojen menettäneitä perheitä ja nuoria. Ei osata ostaa edes ruokaa ilman luottokorttia.

        Hölyn pölyä, luottokortti hankitaan juuri sen luotollisuuden tähden. Mikä äly se on hankkia jos käyttää sitä vain pankkikorttina. Ostan kaiken luotolla ja kuukauden päätteeksi maksan pois, näin näen mihin rahani ovat menneet. Se on talouden hallintaa, eikä semmoinen käteisellä nyhrääminen.
        Taloudessa pitää aina olla puskuria sen verran ettei se jonkun mitättömän ylimääräisen menon takia kaadu, eikä hieman isommankaan menon takia.
        Talouden hallinta on enemmänkin luonnekysymys kuin luottokysymys, nuoruudella tai vanhuudella ei ole juurikaan asian kanssa tekemistä.
        Ainoa ongelma minkä olen kohdannut S-pankin kortilla on luottorajan ylittyminen ja sen seurauksena on harmillisesti joutunut käyttämään debit-puolta.


    • Hakijasta kiinni

      Ihan jokainen saa tehdä mitä haluaa.

      Itse olen sairastunut alle 35 -vuotiaana fyysiseen sairauteen ja tämän vuoksi tulot putosivat todella rajusti, kun jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle.

      Ammatiltani olen atk-ohjelmoija ja heidän kuukausipalkka on euroissa yli 3 000 euroa tällä hetkellä, joten kyllä siinä on tulot pudonnut. Silloin, kun eurot tulivat oli kuukausipalkkani yli 2 500 euroa.

      Joten ei naurattanut siinä yhtään, kun sairauskulut nousi todella paljon.

      Ensin opiskelet monta vuotta ja et ehdi tai pysty olemaan työelämässä, kun alle 10 vuotta tienaamassa.

      Joten, tulot putosi kunnolla yhdessä vuodessa. Joten, onneksi en ollut ostanut ruokaa ja muita välttämättömiä velaksi.

      Ja jos firma menee konkurssiin ei sieltä saa sitä irtisanomisen aikaa olla aina ja joskus palkkaturvasta saaminen vie aikaa. Kylllä se on monon kuva heti takapuoleeen ja parhaimmillaan työttömyys tai muuta rahoja saa odottaa yli 3 kuukautta. Joten kyllä siinä saa ihan kunnolla olla säästössä rahaa. Ei tapahdu aina, mutta on mahdollista.

    • 1121122232

      kaikki saa spankin visa debitin, jopa luottotiedottomat, aloitus on provo, huijausta!

      • 5+14

        Kysymys oli S-Pankin Credit/Debit-yhdistelmäkortista eikä Debit-kortista. Etkö osaa lukea?


    • saletti2

      S-pankki lupasi 10 000lainan, ensin sitä tyrkyttäen kuukausia, he myönsivät , jäi vaan siihen että lähetettiin vaadittava dokumentit, järjestelimme asiat jo, ja uskoimme saavamme luvatun lainan, emme saaneetkaan? Nyt ollaan lirissä asioiden kanssa, ei tietenkään pitäisi nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta kun asia oli ihan saletti, oli minusta ruma temppu pankilta, eikä mitään selvää syytä saatu koskaan tietää, miksi ei saatu.

      • selvitä

        mitäs dokumentteja laitoitte, jos soppii kysyä?


    • Naurut S-Pankille :D

      Juu samat sanat, en mene enään aneleen siirtoa s-pankkiin tileineni. Pidän sitten osuupankkini kuin tähänkin asti. Puotipuksu oli tämäkin joka teki tämän anomuksen ja kyseli välillä toiselta, että mites taas tää laitettiin, en mene enää NYT RIITTI kiitos vaan S-pankki ei tarvi lähetellä' kaikenmoisia mainoksia S-pankista, kusetustahan toi...........

    • S boikottiin!

      Sama juttu mulla! Kauheasti mainostavat,mutta eipä kelvannut töissä käyvän maksuhäiriöttömän yhäipän rahat S-pankille:) Mutta mulle vaan passaa! En enää käytä s-kaupan palveluja ollenkaan.Lakkautin tilin,jonne bonukset ovat tähän asti menneet.Onneksi lähelläni on muitakin kauppoja,joista valita:)

    • Vara valita pankki

      Katsokaa vaan niin ei kohta tavallisille pulliaisille myönnetä lainaa tai muutakaan luottoa.

      He saavat joilla takuita, omaisuutta, perintöjä ja ovat ns. kulta-asiakkaita suhteiden kautta pankin herroihin.

      Kaikki vaikeutuu ja rikkaat saavat kaiken. Näin se Suomi arvostaa tavallista kansalaista.

      Pankkejakin on monia ja kannattaa kilpailuttaa. Ulkomaiset ja bonus, optio sekä pankit, jossa johtajat omivat kaiken itselleen. Henkilöstö jää työttömäksi ja konttorit lakkautetaan.

      Suosi siis sellaista pankkia, joka arvostaa asiakkaitaan eikä kerää vain voittoja herroilleen ja hallituksilleen! Ulkomaiset pankkiyritykset voi jättää sivuun.

      • 14+6

        Köyhän on paha kilpailuttaa pankkeja. Pankki kun saa valita asiakkaansa, eikä köyhistä ole heille paljon hyötyä.


    • Katkeruutta

      AHAHHHAH!

      Huomaa miten katkaera jäbä on kun edes S-pankki ei moista köyhää asiakkaaksen! Hommaa enempi rahaa äläkä itke ja maksa velkasi!!!1111

    • vajaakki

      Kyllähän kaikki haluaa itselleen luottokortin, mutta kuin moni aikuisen oikeesti osaa käyttää sitä sit sillee, että se edes joskus olis ns. tyhjänä velasta? Kuin moni edes ajattelee, että luottokortti meksetaan pois joskus, kun sitä voi höylä kun ei jää kiinni.

      Nää jotka täällä purkautuu ettei saa korttia, nii tekee sitä sen takia, että kaikki vanhat pankit jo luuskattu. Kahdesta pankista jo kortit tapissa ja kolmas ei antanut ja viesti on mennyt ainoalle jäljellä olevalle.

      Tuolla joku sanoi, että kaikki saa Debitin. Debitin saa varmasti, jos on hoitanut asiat hyvin, mutta sen kyllä menettääkin jos elää päin punaista kokoajan.

      Sit tuo 35v atk-ammatti-ihmine. Se on totta, että kaikkee voi saada, mutta kaiken voi menttää. Ja jos vielä on siitä onnellisessa asemassa, että jää työkyvyttömäksi 3000e palkalla, nii se eläke on kuitenkin parempi kuin niillä vajaakuntoisilla jotka on tippunu suoraa eläkkeelle tai työhistoria on huono.

    • hakija3

      Onko kukaan hakenut s-lainaa heinäkuu 2013 ? Kuinka kauan teillä on menny päätöksen saamiseen siitä, kun laitoitte hakemuksen verkkopankissa?

      • Hakenut

        Kolmeviikkoa meni, hain 3000€ korotusta joustoluottoon sekä 3000€ luotollista Visaa, molemmat sain mitä hain. Mutta tosiaan tuo 3 viikkoa siihen meni liitteiden toimittamisesta.


    • Sano_ei_Äässille

      S-pankki on leikkipankki.

      Ampuvat itseään pahasti jalkaan tuolla käsittämättömällä, minimiluottorajalla haettujen debit/credit-korttien eväämisellä jopa melko varakkailta asiakkailta.

      • Kekkonen2

        SeÄ:lle... 8000EUR luottokortti haettu ja saatu, kysyttävää?


    • luotto1

      Paljonko joudut maksamaan väh. kuussa tuossa 8000 euron luottokortissa?

      • Kekkonen2

        maksan jokaisesta kortista luottorajan verran kuussa e laskuveloituksena eli S kortin tapauksessa 8000E/kk


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe