Hakijamäärät opensijaisuuksiin/-virkoihin

gallupisti

Heippa! Kun olette hakeneet opettajan pitempiaikaisiin (lukukausi tai -vuosi) sijaisuuksiin tai virkoihin, niin paljonko kyseiseen pestiin on ollut hakijoita? Minkä aineen opettajan pesti on ollut kyseessä vai kenties luokanopettajan pesti, ja missä kaupungissa (tai ellette halua sanoa tarkkaa kaupunkia, niin ainakin maakunta ja se, minkä kokoisesta kaupungista/kunnasta suurin piirtein on ollut kyse)?

6

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äikän ope

Hesassa olen hakenut äidinkielen opettajan paikkoja (tuntiopettajuuksia) ja muita hakijoita on ollut n. 50. Puolen vuoden sijaisuuksiin muita päteviä hakijoita on ollut keskimäärin 7 parissa pienehkössä kaupungissa keski- ja etelä-Suomessa.

• opettajatyössä

Riippuen koulusta ja opettavasta aineesta pitempiaikaisiin määräaikaisuuksiin hakee 20-40 pätevää hakijaa - virkoja hakee 30-80 pätevää hakijaa Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

Huonoiten töitä löytyy:
      - biologia ja maantieto
      - historia, yhteiskuntaoppi
      - kielet
      - äidinkieli
      - kuvaamataito, käsityöt ja kotitalous
      - edes matemaattiset aineet eivät enää ole poikkeus. Näissäkin virkoja hakee 40 opettajaa perusasteella ja lukioissa muutaman kymmenen lisää... Monilla hakijoista on monen vuoden kokemus alalta.

Parhaiten työllistyvät:
      - erityisluokanopettajat
      - laaja-alaiset erityisopettajat

Parhaiten työllistyy muualle kuin yliopistokaupunkeihin ja kaupunkeihin, koska hakijoita on vähemmän, välttämättä ei lainkaan päteviäkään, ja etenkin jos on vielä parin vuoden työkokemus takanapäin.

• oponaopona

Yläkoulussa Etelä-Suomen pikkukaupungissa kaksi opon virkaa, viisi pätevää hakijaa.

• tiina18

Lukion ruotsin kielen lehtorin virkaan Vantaalle oli 66 hakijaa.

• abiko opoksi

Ohhoh, onko opoilla tosiaan noin paljon parempi työtilanne kuin aineenopettajilla?

• oponaopona

Opojen työtilanne on ainakin vielä erinomainen. Koulutusta on tosin lisätty mutta nyt muutaman vuoden sisään eläköityy runsaasti peruskoulun alkuvaiheissa pätevöityneitä opoja. Mitä työtilanne on sitten muutaman vuoden päästä, sitä en voi rehellisesti sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1105
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    Aihe