Jotenkin huvittaa keskustelu viineistä - snobit ryystää niitä ja arvottelee nyansseja. Kuitenkin kaikki unohtaa, että viini on elävä aine ja sen kuljetus, varastointi ja käsittely muuttaa sen laatua. Viini Suomessa todennäköisesti maistuu erilaiselta kuin sama kama Kaliforniassa puhumattakaan tuottajan varastossa.
Lisäksi minua kuvottaa viinin käyttö ruoanlaitossa - tuskin koskaan se parantaa makuja ja silti sitä halutaan tunkea joka paikkaan. "Hapokkuutta" saa muillakin keinoin.
Vinkusta
3
222
Vastaukset
- Conosseur
Avauksesi on vähintäänkin outo. Oliko tarkoituksesi vain tulla pätemään yksittäisellä viinifaktalla, jonka opit jostain? Vaikka maku muuttuisikin niin, eikö sitä enään saa arvioida? Makuhan voi muttua huonommaksi, erilaiseksi tai paremmaksi...tai ei juuri ollenkaan. Itse en pyri löytämään kaikkia tuoksuja tai makuja, maan ja taivaan väliltä, vaan ennemminkin maistamaan kokonaisuuden ja varsinkin yhdistelemään sopivaan ruokaan. Ruonalaittoon en ole käyttänyt, mutten pidä sitä mitenkään tavattomana... Silakkapihveille kuuluu piimä, nakkikeitolle maito ja sisäfileelle punkku! :D
Joillekkin voi keskustelu viineistä, niiden käsittelystä tai jopa viljelystä, olla huvittavaa. Toiset taasen tekevät työtä viininsä kera koko ikänsä. Eikä se aina naurata.
Miten niin kaikki unohtaa?
Ei tarvitse olla snobi tai joku muu intellektuelli, että pystyy eroittamaan hyvän
tai huonon viinin erot, ja miksikäs ei eri makusuunnista voisi keskustella. Kokonaan toinen asia on oma mieltymys. Voihan olla,että joku tykkää hapettuneesta jo melkein etikaksi muuttunesta litkusta.
Tuo viinin käyttö ruuanlaitossa on tietenkin vähän siitä kiinni,että mitäs
olisi tarkoitus saada aikaan. Mielestäni esim. Nakit ja Muusi tai Kaurapuuro
eivat välttämättä kaipaa mausteekseen viiniä.- typeryksen bongaaja
"Kuitenkin kaikki unohtaa, että viini on elävä aine ja sen kuljetus, varastointi ja käsittely muuttaa sen laatua. Viini Suomessa todennäköisesti maistuu erilaiselta kuin sama kama Kaliforniassa puhumattakaan tuottajan varastossa."
Entä sitten? Oleellista onkin se, millaista viini on silloin, kun sitä ollaan nauttimassa. Saman matkan se Suomeen tuotu viini on tehnyt niin minun kuin Möttösenkin ostaman pullon osalta.
"Lisäksi minua kuvottaa viinin käyttö ruoanlaitossa - tuskin koskaan se parantaa makuja ja silti sitä halutaan tunkea joka paikkaan. "Hapokkuutta" saa muillakin keinoin. "
Et siis ymmärrä mitään ruoanlaitosta! Ei sitä viiniä laiteta mihin tahansa ruokaan, esim. läskisoossiin tai makkarakeittoon. Se kuuluu ja sopii vain tiettyihin ruokiin, missä se korostaa joitain tiettyjä makuja ja tuo siihen oman säväyksensä. Ei sitä minkään hapokkuuden vuoksi ruokaan laiteta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568