Autohamsteri

carhamster

Eikähän Lapuallakin oo tähärellisempiä asioota, ku jonku pihan sisällön kyttääminen. Pannahan ny ensi tuo kevyen liikenteen väylä kuntohon. Ja Lapuan kaupungin budjetti on ollu alijäämäänen 1997 lähtien. Sille pitääs teherä jotaki. Jättäkää ny herrantähäre toisten pihat rauhahan. Pikkusieluusta hommaa.
Venälääset loikottaa yrinjätteetä suoraan jäämerehen ja täällä hierotahan jonku pihaa niinku kipiää pillua.

22

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khkslsdknvdk

      Näin on. Naapurin pihas on aina ne suurimmat epäkohorat ja omaa pihaa ei nähärä ollenkaa. Mutta mä luulen jotta täs tapaukses järkipuhes ei auta. Mikä liä kommunisti jota tuallaanen vaivaa. Ei se marisija pakosti Lapualaanen ole. Ei sukaan tääläkää tuallaasia elä. Hullulle kulukaa riittää kun ajaa ohi. Jos on sellaanen luanto niin kyllä se kohtehia keksii joka pualella mistä maraata.

    • Hommat asiallisesti

      Tämä onkin tärkeä asia ja hyvä että tuli esiin. Oma piha on oma, ja siellä saa tehdä kaikenlaista.

      Oma pihakaan ei kuitenkaan ole lakien yläpuolella. Lait alkaa säädellä aina tuvan rakentamiseseen liittyvisät asioista ja siitä sitten eteenpäin.
      Kenellekään ei kuulu lukeeko kirjaa, tekeekö perhoja, kutooko mattoja vai ottaako päiväunia omassa pihassa.
      Mutta - omassa pihassa, ja varsinkaan taajama-alueella ei saa tehdä kuitenkaan monia asioita.

      EI-asiat voivat liittyä huumausaineiden käyttöön, ampuma-aseiden käyttöön, moottoriajoneuvoihin ja humalatilaan, pahoinpitelyyn jne.
      Myös romuajoneuvojen säilytys kuuluu näihin. Niille on ihan omat paikkansa ja sääntönsä. Missään tapauksessa lainmukainen paikka ei ole tavallinen omakotitontti.

      • huhuhhuhuhuhuhuhu

        Jaa että omassa pihassa ei saa olla kännissä. Sähän ny varsinaanen sankari olet! Oikeen kyläpoliisi! :)


      • ssss10
        huhuhhuhuhuhuhuhu kirjoitti:

        Jaa että omassa pihassa ei saa olla kännissä. Sähän ny varsinaanen sankari olet! Oikeen kyläpoliisi! :)

        Voithan olla kännissä vaikka joka päivä, mutta kun et häiritse muita. Etkö oikein ymmärrä tälläisiä normi sääntöjä? Ei Lapuallakaan saa asua kuin pellolla!!


      • Ei mitä vaan
        ssss10 kirjoitti:

        Voithan olla kännissä vaikka joka päivä, mutta kun et häiritse muita. Etkö oikein ymmärrä tälläisiä normi sääntöjä? Ei Lapuallakaan saa asua kuin pellolla!!

        Saahan sitä laillisesti vaikka juoda ittsensa hengiltä omassa pihassa. Mutta "moottoriajoneuvoihin ja humalatilaan" -yhdistelmään ei sattua siinä välissä. Pikku siivuissa et saa leikata nurmikkoa päältäajettavalla, etkä saa viedä rantasaunalle polttopuita mönkijällä, vaikka kuinka olisist omalla maalla.


    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkol

      Miksi tällaisen asian annetaan olla palstalla esillä vuosien ajan? Miksi ylläpito ei toimi kun olisi aihetta?

    • eipä huolta

      Just niin.
      Jos kyse olisi vaan pihan rumuudesta tuskin siitä enää kukaan jauhaisikaan. Mutta tässä omatoimisessa autohajottamossa ollaan lain väärällä puolella niin että heilahtaa ja sellasta ei taas kenenkään pidä pitkässä juoksussa katsella.

      Asian voisi hoitaa tyylikkäästi, ihan vaan kun siirtää romutoiminnan oikealle alueelle. Ja Hups, huolet on hävinneet!

    • fooorttimiäs

      Autot on tässä asiassa sivuseikka, sulla on selvästi vain tarve puuttua muiden ihmisten asioihin . Saat siitä sisältöä elämääsi kun joku reagoi näihin marinoihisi. Siispä antakaa trollaajan olla, kyllä se itse lopettaa ennenpitkää. Kevät tulee ja valo lisääntyy koko ajan.

    • siivooja69

      Onkohan piha saatu siivottua?

    • Sama virkamies

      Miksi kevyenliikenteen väylää ei jo tehdä? Kaupungin hommat on taas normitilantees: tekemistä vajaa valamista.

      Voi jee$us mitä touhua.

    • Jyystäjä

      Se on aivan törkiää säilyttää autonraatoja
      pihassansa varsinkin kun ohikulkijat ne näköö !
      Törkiää on ja kiukuttaa!!

    • Cliineri

      Onko piha jo siivos?

      • miko2323

        aika hyvin on!


    • pönttöööö

      mä laittelisin 10 autoa lisää iha vaan teidän kiusaksi. niin jos piha olisi mun mitä vittua se kellekään kuuluu.

    • Sirkkuliisi

      Mun naapurin piha on kauhia, klumppuunen ku mikä!

    • Pilleripurkki

      Ei tämän jutun aloittaja varmaan penaalin terävin kynä taida olla tai lääkkeet ainakin jääneet ottamatta.

    • Munpa

      Mun naapurin piha on oikeasti mun piha.

    • Anonyymi

      Tiet on nyt pantu kuntoon ja koulu rakennettu, mutta jotkut asiat ei koskaan muutu.

    • Anonyymi

      Eli laittoman autopurkamon pitäjäkö jatkaa vaan laillisen polun syrjässä. Niinkö se menöö, että joittenkin pitää noudattaa lakia ne jokka ei ymmärrä tai halua, ei sitten tarvitte olla ihmisiksi?

    • Anonyymi

      Mun naapuri ei varmaa ikää oo käyny ruokakaupassa en tiedä mitä syö.sieniä varmaa ku on niin kalapiaki. Varmaan sen emäntä kantaa työmaansa keitiöstä kaikki tähteet. Kyllä on nukuus huipussaan.

      • Anonyymi

        On fiksuutta olla haaskaamatta mitään. Olet siis PÖLJÄ!


    • Anonyymi

      Mikäs se jäteasema on joka on lapualta seinäjoelle päin oikialla pualella tiätä aivan tiän viäres kaamia kaaos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe