Aloitetaanpas uusi ketju, kun alkaa olla nuo alkuraskauden oireet ohi.
- Kuinka moni jo tuntee liikkeet. Niitä odottelen innokkaimmin.
- Kuinka monella jatkuu vielä pahoinvointi?
- Kohtahan monella on jo rakenneultrakin...
- jaetaan muutakin mielenpäällä olevaa :)
LA heinäkuussa 2013 16+0 ->
15
211
Vastaukset
- july 2013
Heips! Hyvä tämä uusi ketju, siellä vanhassa alkoi jo olemaan aika hiljaista :)
Nyt siis menossa 17 4 ja sellaista pientä hentoa "kuplintaa" tuntuu. Pahoinvointia ei ole ollut sen 11-12 viikon jälkeen ja rakenneultra alunperin olis 21 6 mutta taitaa aikaistua, sain tällä viikolla kuulla isän suvun kantavan luunkehityshäiriö sairautta, mies ei tästä juurikaan tiennyt koska hänellä se on niin lievä mutta jos periytyy pahana on todella hankala, tiedossa leikkauksia ym.. ja voi olla todella ikävän näköinen haitta :( eli täällä aika järkytyksen keskelle elelen, ja on niin petetty olo että tässä vaiheessa kuulen tästä ja saan tietoa kuinka kamala voi olla, anopin reakstio kun raskauteen oli että mitä!? meinaatte jatkaa sukua vaikka tämmönen?! ..no oishan tuosta voinut kertoa niin olisin ajatellut toisin! tässä nyt siis lisätutkimuksiin ja päätöksiä mitä tehdään :( mutta jos vauva tänne syntyy niin esim. alatie synnytykselle voi sanoa heipat ettei mene "kasaan" :( ja tiedossa hankalaa vauvaelämää :( ...Miten teillä muilla menee? :) - Shine..
Tuolla minun raskausajastani :)
http://shinebrightlikeadiamondlr.blogspot.fi/ - rv 22+0
Heippa!
Mulla oli rakenneultra puoli kuukautta sitten ja kaikki oli hyvin!Potkut on tuntunut viikoilta 16 asti ja nykyään jo todella kovaa.Ja kysyttiin sukupuolta ja poika on tulossa!Pahoinvointia ei enää ole, mitä nyt joskus jotain pientä yökötystä...Väsymys vaan on kova.Oletteko te jo hankkinut paljon tavaroita?Koska on laskettu? - mamais90
Heipparallaa, täällä yksinäinen odottaja miehen jättäessä meidät kuin nallin kalliolle rv 21 6 (vielä hetken ajan) :P LA 17.7.13
Kovasti potkuja jo tuntuu ja rakenneultrassa käyty (siellä kaikki hyvin ja kauniisti keskikäyrällä kasvaa pikkuinen!), tyttöä ennustavat 70% mahdollisuuksilla, joten pinkkiä on jonkin verran tullut ostettua, ensimmäinen pienokainen kun on kyseessä.
Alkuraskaudessa voimakasta pahoinvointia rv 14 saakka, jonka jälkeen helpotti, nyt ollut vain pientä yökötystä lähinnä, joka voimistuu jos on väsynyt tai huomaa että ruokailusta/välipalasta tms on mennyt liian kauan aikaa. Välillä kovempaakin kipua vatsan ja nivusten seudulla, mutta tämä kuulema normaalia, jos on kuitenkin ohimenevää. Muuten vointi mitä mainioin! :)
Tarvikkeita olen hommannut jo aikalailla paljon (kehto, yhdistelmävaunut, turvakaukalo jalusta, vaatteita).. Varattu lähinnä, haen liikkeestä lähempänä tarvetta.. Puuttuu isoimmista hankinnoista enää se ehkä isoin ostos; auto, tällähetkellä käytössä siis kaksiovinen pikkukippo, joten isompaan olisi tarvetta..
Tällähetkellä ehkä huolestuttaa se miten huomisessa neuvolassa suhtaudutaan siihen ettei isä olekaan enää kuvioissa mukana, vaan päätti jatkaa "teinielämää" ottamatta vastuuta lapsestaan.. Miten kaikki hoituu ja miten pärjään rahallisesti, siinä kovin huoli tällähetkellä. Tukiverkosto onneksi todella hyvä! Omat vanhemmat, suku ja monet ystävät ovat kovasti auttamassa kaikessa missä vain kykenevät, mikä on todella tarpeen tässä vaiheessa elämää, kun kaikki on uutta ja ehkä vaikeaakin aika ajoin (lasten hoito ei kuitenkaan pelota kun niitä hommia tehnyt paljon).
Tsemppiä kaikille odottajille, tuki on tarpeen ja hyvät keskustelut plussaa! :)
july 2013:lle onnea jatkotutkimuksiin, toivottavasti kaikki menisi hyvin! - Pikkukakkonen:)
Moikka kaikille! Täällä nyt menossa rv20 2, pienen liikkeet tuntuneet pari-kolme viikkoa ja nyt jo aika mojovia potkuja satelee :D Perjantaina rakenneultra joka jännittää jo tosi paljon. Itsellä on vähän sellainen kutina että tuolle meidän kohta 2v pojalle olisi sisko tulossa (on ollut TÄYSIN erilainen raskaus kun pojan kanssa) mutta saas nähdä miten käy! Muuten ihan ok olo mutta väsy on kova kun ei enää paljoa ehdi lepäilemään kun esikoinen pitää niin kiireisenä....
- kolmas heinäkuussa
Minulla on nyt 20 5. Keskiviikkoaamuna on rakenneultra. Se on kivaa. Ihana nähdä vauvan kuulumiset. Rauhallinen kaveri ja ei mitään ihmeempää. Yöt saa nukkua, niin päivällä jaksaa olla töissä. Tiedättekö saako aikaistetun äitiysloman alkupäivän aloittaa haluamaan päivänä? Mulla loppuu työt 1.6.ja äitiysloma alkaisi juhannuksena. La 31.7. Tämä on kolmas vauva ja saisi syntya jo heinäkuun puolen välin jälkeen.
- vauvahaaveita13
Heip! Täällä viikkola olisi 24 2 ja suht hyvin jaksellaan! Muuten ei mitään ongelmaa, mutta selkä on todella kipeä kun teen fyysisesti rankkaa työtä... :/ sinnittelen päivä päivältä eteenpäin, kovasti olen jo sairaslomaa miettinyt. Vajaan kahdenviikon päästä olisi taas lääkäri ja ultra, joten jos sinne jotenkin jaksaisin niin sitten katsoisin jatkot! Vauva on todella vilkasliikkeinen ja ilmoittaa kyllä itsestään potkuilla useaan otteeseen päivästä, yöt suunnilleen taitaa nukkua mutta aamulla jo aikasin potkut tuntuvat ;) Miten teillä muilla? Ootteko jo hankkineet miten vauvan tavaroita? Meillä on hieman vaatteita, turvakaukalo ja vaunut haettu tällä viikolla :) ei malttaisi odottaa kesään, ihanaa aikaahan tämä on
- muka"äiti"
Ketuttaa nuo kommentit: "saisi syntyä jo heinäkuun puolenvälin jälkeen" ja laskettu aika 31.7. Voisitko ajatella lapsen parasta ensisijaisesti etkä vain omaa napaasi?! Vaikka kuinka olisi jo kolmas lapsi!
- vähän liioiteltua
Siis nyt täytyy kyllä kysyä, että millähän lailla tässä äiti ajattelee vain omaa napaansa? En itsekään ymmärrä niitä, joka heti 37 0 poksuessa yrittävät saada synnytyksen käynnistymään, koska vauvan on yleensä silloin vielä parempi pysyä hetki kohdussa, mutta tuossahan puhuttiin "heinäkuun puolenvälin JÄLKEEN". Eli hänellä alkaa siinä jo viikko 39. Viikolla 39 syntyneet vauvat ovat yleensä jo valmiita tulemaan maailmaan ja sitä paitsi: eihän siinä äiti esittänyt muuta kuin toiveen, että saisi hänen puolestaan tulla jo silloin. Ei kai nyt tarvitse noin ylitulkita toisten viestejä? Kahden lapsen äitinä kirjoittaja kuitenkin oletettavasti tietää, ettei vauvan ole hyvä tulla liian aikaisin maailmaan.
- kolmas heinäkuussa
vähän liioiteltua kirjoitti:
Siis nyt täytyy kyllä kysyä, että millähän lailla tässä äiti ajattelee vain omaa napaansa? En itsekään ymmärrä niitä, joka heti 37 0 poksuessa yrittävät saada synnytyksen käynnistymään, koska vauvan on yleensä silloin vielä parempi pysyä hetki kohdussa, mutta tuossahan puhuttiin "heinäkuun puolenvälin JÄLKEEN". Eli hänellä alkaa siinä jo viikko 39. Viikolla 39 syntyneet vauvat ovat yleensä jo valmiita tulemaan maailmaan ja sitä paitsi: eihän siinä äiti esittänyt muuta kuin toiveen, että saisi hänen puolestaan tulla jo silloin. Ei kai nyt tarvitse noin ylitulkita toisten viestejä? Kahden lapsen äitinä kirjoittaja kuitenkin oletettavasti tietää, ettei vauvan ole hyvä tulla liian aikaisin maailmaan.
Todellakin tiedän mistä puhun. Kakkosen la oli myös kuun viimeinen päivä ja alkoi syntya vesien menolla 18.pv. Syntyissään oli melkein 4kg. Tiedän, että paras olla mahassä niin pitkään kuin voi mutta saa syntya kun siltä tuntuu. Onko jollakin pipo liian tiukalla? Mikä tilanne itselläsi?
- rv25
Menipä heti jollakulla rumaksi kommentointi.
Itse kuulun niihin kenen raskaus on ollut ihan helvettiä alusta saakka, ja loppua kohti pahenee. Sairaalassakin olen ollut useampaan otteeseen. Olen ikionnellinen jos lapsi syntyy jo viikolla 37 ettei tarvitse kipuisan ja huonovointisen äidin vatsassa saada omaa osaansa stressihormoneista. Ja lääkitystäkin joudun käyttämään.
Joskus raskaudet vaan on niin hankalia että on äidin ja lapsen etu jos lapsi kasvattelee loppumetreillä painoa vatsan ulkopuolella.
En siis tiedä alkuperäisen kirjoittajan tilannetta, mutta tässä omaani ja miksi itse toivon että käynnistetään jo viikolla 37.
- plaah4
Niin, lapsi tulee kun on valmis, se tulee kun tulee. Aika harvoin lapsi kai mahaan on jäänyt. Lapsen painolla on jotain tekemistä myös sen kanssa, mitä äiti on omaan suuhunsa raskausaikana mättänyt. Suurikokoisia vauvoja taitaa muutenkin tulla enemmän, jos äitikin on suurikokoinen, siis ihan rakenteeltaan. Aika harvoin 54kg ja 156 cm äiti yli 4 kiloista vauvaa synnyttää. Kyllä luonto tässäkin jollakin sorttia toimii. Kyllä se viimeistään synnytystilanteessa selviää, jos lapsi on niin isokokoinen, että ei alakautta mahdu tulemaan, sitten on muitakin keinoja tällasiten tilanteiden varalta. Jotenkin olen vaan saanut tarpeekseniaina näiden äitien jutuista, kuinka kammottavaa sitä lasta on kantaa ja saisi jo tulla suurinpiirtein viikolla 34. Ehkä hiukan ylireagoin. Toista odottelen itse ja olen sitä mieltä, että tulee,kun tulee eli silloin kun on täysin valmis. Ensimmäisellä kerralla lapsi syntyi 41 3 ja oli 3,5kg.
- ison vauvan äiti
Kyllä naiset ovat toinen toiselleen ihan karmeita. Tietämättä yhtään mitään yksityiskohtia "kolmas heinäkuussa" -nimimerkin raskaudesta, koosta ja ruokailutottumuksista aletaan vihjailla, että varmaan olet vaan syönyt sen lapsen isoksi. Jepjep. Itsehän olen 159 cm ja ennen raskautta 52 kiloa. Raskauskiloja tuli yhdeksän, sokereissa ei mitään häikkää, söin terveellisesti ja liikuin raskausaikana, mutta niin vain lapsi oli nelikiloinen ja isopäinen eikä mahtunut laskettuna aikana (jolloin synnytys käynnistyi) syntymään alateitse. Se "luonto" ei vaan AINA toimi. Ja minä en ollut ollenkaan kyllästynyt raskauteen ja todellakin olisin ihan mielelläni synnyttänyt vaikka viikolla 43, mutta kun ei se lapsi mahtunut ulos edes aiemmin. Ja "kolmas heinäkuussa" ei todellakaan ollut kyllästymässä raskauteen viikolla 34, kunhan toivoi, että lapsi syntyisi vähän ennen laskettua aikaa kun edellinen oli sen verran kookas. Aivan järkevä ja normaali toive. Jos lapsi on kovin iso, on aina suurempi mahdollisuus myös vaurioihin alatiesynnytyksessä, sekä lapsella että äidillä. Painoarviotkin kun ovat edelleen vain arvioita, voi lapsi olla reilusti isompikin kuin ennen synnytystä arvioidaan eikä näin ollen sektiota ehdoteta jos arvioidaan, että lapsi mahtuu alateitse syntymään. En itsekään pidä siitä, että toivotaan lapsen syntyvän liian aikaisin ihan vaan sen takia, että kun "kyllästyttää ja on niin hankala olla ja voivoi". Minusta tässä kuitenkin käytiin nyt haukkumaan väärää puuta.
- Tsimpe
Kyllä ne reippaasti alle 160 senttisetkin yli nelikiloisia vauvoja synnyttävät. Ei se odottajan pituus ja paino ole suoraan yhteydessä vauvan kokoon, siihen vaikuttaa moni muukin asia. Eikä lyhyellä ihmisellä ole välttämättä yhtään pienemmät paikat mistä puskea vauva ulos kuin pitkälläkään ihmisellä. Ja maha ja kohtu kyllä venyvät lyhyellä ja pienellä ihmisellä aivan yhtä lailla kuin pitkillä ja isoillakin.
Mulla on tilanne, että perussairauteni takia synnytys käynnistetään viimeistään rv 38. Tämä on turvallisuustekijä sekä minulle että lapselle. En ole todellakaan iloinen, että vauva ei saa välttämättä itse päättää milloin olisi valmis tulemaan, vaan synnytys on pakko käynnistää tuolloin. Tai jo aiemmin. Siitä olen kuitenkin iloinen, että olen vauvan kanssa hyvässä seurannassa ja tiedän tämän olevan meidän molempien etujen mukaista. Ja tärkeintähän on että vauva syntyy hengissä ja terveenä. Ja tärkeää on että minäkin selviän, sillä tarvitseehan vauvakin äitiään.
Tää oli nyt vähän eri juttu kuin synnytyksen toivominen mahdollisimman aikaisin. Itse en sitä tietenkään toivo, mutta tilanteessani siihen mennään pakosti. - M@rik@
LA 4.7 ja töitä olis vielä 5 viikkoo jälellä... Täytyy kyllä myöntää, että raskaaks alkaa käymään (oon päiväkodissa pienten puolella). Mutta jos vain suinkin pystyn, niin loppuun asti olen töissä. Vaavi potkiskelee ja mönkii ja jonkin verran on tullut jo tavaroita hankittua. Mukavaa ja jännittävää tämä ensimmäisen odotus. Kertoisko joku, on se "synnytystapaarviointi" ultra käynti vai mikä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911052
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
- 38434
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14431