Pieni perheriita saunatontusta

Tonttuileva rouva

Pientä väittelyä puolison kanssa...aiheena siis saunatontut. Ihan mielenkiinnosta kyselen mielipiteitänne =)

Laittaisin saunaan isoäidin perintönä tulleen posliinisen saunatontun koristeeksi. Puolison mielestä sitä ei sinne voi laittaa, koska saunatontut ovat demonisia hahmoja, eivätkä kuulu kristityn kodin "kalustukseen". Omasta mielestäni se on lähinnä koriste-esine. Mitäs mieltä olette asiasta ?

58

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posliini2

Tonttu taitaa olla niin ruma ettei sitä sen takia kannattaisi esille laittaa.

• ----------

Minulla on kolme lasista puhallettua kissahahmoa. Kissat ovat joidenkin uskisten mielestä demoneita, mutta uskokoon mitä haluavat, minä suosin mielelläni suomalaista käsityötaidetta. Fiskarsista ne ostin.

• hölmöyttä

Helluntaipalstalla oli joskus keskustelua "epäpyhistä" ja demonisista esineistä sekä paikoista. Huvitti se taikausko: esimerkiksi Afrikasta tuodut puuveistokset neuvottiin hävittämään, niiden mukana kun kulkee kaiken maailman henkiä.

Vanhojen shamaanien rituaalipaikkojen liepeillä aistittiin pahuuden läsnäolo ja kaikkea muuta sontaa.

Ei voi kuin päivitellä ihmisten hölmöyttä.

• ------------
        hölmöyttä kirjoitti:

Helluntaipalstalla oli joskus keskustelua "epäpyhistä" ja demonisista esineistä sekä paikoista. Huvitti se taikausko: esimerkiksi Afrikasta tuodut puuveistokset neuvottiin hävittämään, niiden mukana kun kulkee kaiken maailman henkiä.

Vanhojen shamaanien rituaalipaikkojen liepeillä aistittiin pahuuden läsnäolo ja kaikkea muuta sontaa.

Ei voi kuin päivitellä ihmisten hölmöyttä.

On minulla muutama afrikkalainenkin esine. Yksi on jonkinlainen miehenpää. Mitähän pahaa se minulle mahtaa aiheuttaa.

• 1xuusi

--------------
        Jaa mitä. En oo koskaan kuullutkaan. Mulla oli kaksi pitkäikäistä mustaa kissaa ja nyt harmaa, joka tuolla nukkuu.

Tontut eivät minusta oikein ole kauniita. Tiedän kyllä yhden jolla oli 18 tonttua etupihalla. Tottufriikki. Jos ei yhteisymmärrystä löydy niin laittaisin muut tontut pois ja jättäisin sen puolisotontun. ;)

• ------------ kirjoitti:

On minulla muutama afrikkalainenkin esine. Yksi on jonkinlainen miehenpää. Mitähän pahaa se minulle mahtaa aiheuttaa.

Sama juttu, meillä on jokunen Afrikasta tuotu kasvorefieli ja abstraktimpi puuveistos sekä Egyptistä tuotuja kissaveistoksia ja joitakin muita jostakin laahattuja rihkamia joista varmasti voi vetää yhtäläisyyksiä kyseisten kulttuurien vanhoihin uskomuksiin. En usko niissä kuitenkaan henkeä olevan, kuollutta puuta ei muuta.

Jos joku niissä jotakin henkiä aistisi niin luulen kyse olevan vain taikauskon joka on lähtöisin reaalimaailmasta irrallisiin maailmankuvaan.

• No, perherauhan vuoksi voisi tontun laittaa muualle?

En koe että millään esineillä olisi mitään maagisia vaikutuksia. Joten asiaa ei ehkä pitäisi liioitella. Raja menee esim. siinä kun alkaa kumarrella niitä ja vaikka eineksiä kantamaan.

Jos tonttu noin paljon pelottaa puolisoasi, niin asiaa voi miettiä vaikka niin, että onko se tärkeä ja oleellinen juttu?

• En koe että millään

Mummonmuori elää tunteesta toiseen - huomenna kaikki voi olla jo toisin...

• soromnoo

Hommaa myös baalinpatsas, saat paljon lisää hyvää lihavaa riitaa.

Harvinaisen perilläolevä yksilö, tuo ex. miehesi.

• Dara

Vähän olen samoilla linjoilla mummomuorin kanssa. Esineet ovat esineitä, eivät mitään demoneita enkä nyt muutenkaan viattomia saunatontturaukkoja lähtisi demonisoimaan. Mutta ihan perherauhan vuoksi kannattanee kuunnella puolisonkin mielipidettä. Yhteinenhän se koti on kumminkin ja kummallakin pitäisi toki olla sanavaltaa sen sisustukseen. Itse olen torpannut parit mieheni ehdotukset ihan vaan siksi, kun ne eivät ole minusta vaan olleet nättejä ;) Ja olen mieheni takia luopunut muutamista omasta mielestäni kivoista ideoista, joista hän ei ole pitänyt.

• paavin mestaus?

Linjat on papittarein linjat - äitkirkko iloitsee.

• Dara
        paavin mestaus? kirjoitti:

Linjat on papittarein linjat - äitkirkko iloitsee.

No, jos se sinua yhtään lohduttaa, niin minä en ole mikään papitar ja minulle on ihan se ja sama mitä mieltä mikään äitikirkko mahtaa mun mielipiteistäni koskien kodin sisustamista olla ;)

• mennään Tunteilla
        Dara kirjoitti:

No, jos se sinua yhtään lohduttaa, niin minä en ole mikään papitar ja minulle on ihan se ja sama mitä mieltä mikään äitikirkko mahtaa mun mielipiteistäni koskien kodin sisustamista olla ;)

Sielugast reissu: Raamattu ei Sinulle näemmä elämänohjeeksi kelpaa - papittarien lailla.

Ehken olet se palstan psykoloogi?

• Dara
        mennään Tunteilla kirjoitti:

Sielugast reissu: Raamattu ei Sinulle näemmä elämänohjeeksi kelpaa - papittarien lailla.

Ehken olet se palstan psykoloogi?

Sorry, mutta en tajua mistä puhut. Koska olen ateisti, ja sen toki aika selvästi täälläkin sanonut, en tosiaan Raamatusta erityisesti elämänohjeita etsi, vaikka on sielläkin toki ihan hyviä ja kannatettavia neuvoja. Kuka on palstan psykologi?

• Hei

Hyviä vastauksia täällä on jo tullutkin. Saunatontut ja posliinikissat ovat koriste-esineitä, tavaroita siinä kuin mikä tahansa muukin roina. On höpöhöpöä antaa niille mitään muita merkityksiä. Tottakai joku voi palvoa vaikka vanhaa isoisän saapasta jos siltä tuntuu. Asia lienee parisuhdetekninen ja kyse on tosiaan kotirauhasta kuten Dara hyvin kertookin.

Tuikku-pappi

• hmmm.

Voihan sitä joku palvoa vaikka raamattua ja ajatella, että raamattu on pyhä esine. Hmm. Mistäs minulle tuollainen tulikaan mieleen? Oliskohan ollut muutaman vuoden takaisesta keskustelusta, jossa papit sanoivat, että raamattuja pitää kohdella kunnioittavasti ja jos haluaa raamatusta eroon, niin olisi soveliasta viedä se vaikka seurakuntaan, vai miten se meni.

• aina paranee

> On höpöhöpöä antaa niille mitään muita merkityksiä.

Jännä juttu että pappi kertoo ettei demonisia merkityksiä voi nähdä olevaisissa esineissä. Varmaan ei voi nähdä myöskään pyhiä merkityksiä eikä minkäänlainen lööperin uskominen muutenkaan ole soveliasta.

• Kieltämättä aika huvittava ajatusmaailma puolisollasi mutta jos hän kokee suurtakin ahdistusta saunatontuista, niin neuvoisin heittämään tontut mäkeen.

Tosin saunaan jää kuitenkin se aito saunatonttu, joten parasta olisi varmaan polttaa koko höskä.

• 1xuusi

Älä nyt pelottele toisia.

• ajakaa ulos riivaaji

Tonttu tekee sen itse: käskettynä intti että ne lähde. Väittely kesti parisen tuntia. Sitten sanoin sille että nyt nukuttaa, käsky on annettu ja sinä tottelet. Krooh.

Puoli vuotta myöhemmin Sauna paloi kivijalkaan. Hmm. Pakkohan sen oli käskettynä lähteä...

Ja kaikki tapahtui tarkasti Sanan mukaan, Sanan jota te tässkin yhdessä pilkkaatte. Tehkää parannus!

"Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. "

• Tehkää Parannus!
        ajakaa ulos riivaaji kirjoitti:

Tonttu tekee sen itse: käskettynä intti että ne lähde. Väittely kesti parisen tuntia. Sitten sanoin sille että nyt nukuttaa, käsky on annettu ja sinä tottelet. Krooh.

Puoli vuotta myöhemmin Sauna paloi kivijalkaan. Hmm. Pakkohan sen oli käskettynä lähteä...

Ja kaikki tapahtui tarkasti Sanan mukaan, Sanan jota te tässkin yhdessä pilkkaatte. Tehkää parannus!

"Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. "

Tästä juuri johtuu pakottava tarve papitterien nyyhky-uskontoon. Äitikirkon ohjelmoimien baalinpalvojien 'usko' on pelkkää uskontoa, siukkista ja eritoten Raamatun rienaamista.

"Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon." Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa p e rkelettä, niin se teistä pakenee. " Jaak.

Kuinka te korskeat tontuttaret kykenisitte mitään vastustamaan - saatikka p e rkelettä - kun himoissanne ylpeilette Jumalan Sanaa vastaan?

• bisnes isän bisnes

Ongelmatilanteissa on aina parasta kääntyä ammattiauttajan puoleen, miehesi ei näet ymmärrä mitään.

Kun seuraavan miehen kanssa tulee erimielisyys mistä tahansa, parasta on taas tukeutua tukiryhmääsi papittariin. Sitten yksimielisesti voitte ekumenian (=roomanvalta) hengessä hakea taas ammattiauttajan kanssa uutta $$$-avioeroa. Kuunnelkaa tätä ohjetta kaikki naiset: näin pidämme tukiryhmiemme tulotason vakaana.

Tonttuilu

Ammattilaisten asia. Kysy asiaa siis ennemmin meedioitten palstalta: minkäkokoinen ja värinen kulttiesineen tulisi olla nopeimman meditaatio yhteyden ja tietenkin öisten kolinain saavuttamiseksi.

He voivat ehdottaa myös tiettyjä tauluja $$$$.$$ tahi esim. mustan auringon IHS-musiikkia. Afrikasta lähetyssaarnajain tuomien puuesineiden, erityisesti veriuhri kauhojen käyttö on parasta. Ainakin papit suosivat näitä, papittarista en tiedä. Jos löytyy semmoinen millä tuhansia joutavia lapsia on teurastettu, kas se on kauhojen nk turbo-malli.

Toki kaikilla näillä saat yhteyden henkimaailmoihin, halvemmat on vaan työläämpiä käyttää, kynttilöitä palaa enemmän. Mutta jos tuon opit, siitähän voit kehittää vaikka bisneksen?

• Delete 1234567890

Papitar, Kohta taas deletoidaan?

• papitar'
        Delete 1234567890 kirjoitti:

Papitar, Kohta taas deletoidaan?

Heti kun tässä muilta asioilta ehtii ;)

• Hauska Witsikö

• Hauska Witsikö kirjoitti:

Tässä kaupassa olisi rouville tosi iso kokoelma aitoa mediaatiotonttua, osalla vielä heken voimassa p e r kele takuukin ?

Katsopa aitoa tarjontaa, nämä päihittää kirkon joulutontuttaret mennen tullen.

http://www.worthpoint.com/worthopedia/african-tribal-bronze-sculpture-93815854

http://athames.com/books-cds-dvds-media/rare-occult-books/shamanic-witch.html

Ethän ole vain Balttis? Ehkä et, ehkä olet.

Kuitenkin, ivailusi on jo aika karkeaa. Miksi olet viehättynyt tuollaisista pimeistä asioista, joita linkitit?

• Hei tonttukot hyppik

En koe että millään esineillä olisi mitään pimeitä vaikutuksia. Joten asiaa ei ehkä pitäisi karkeaksi liioitella. Papitkin pitävät näitä tyylikkäinä koristeina piironkinsa päällä.

Raja menee esim. siinä kun alkaa kumarrella niitä uesammin kuin 2krt/vrk ja vaikka eineksiä kantamaan. Suitsukkeen poltto näiden lepyttämiseksi on ok. Pihan ja saunat voit huoleti täyttää nillä ääriään myöten, koristeinahan ne ovatkin niin söpöjä.

Jos Balttis noin paljon pelottaa, niin asiaa voi miettiä vaikka niin, että onko se tärkeä ja oleellinen juttu?

• Taitaa mennä sinulla jo liian lujaa?

Onko sinun kodissasi esineitä ensinkään? Johan kaikesta voidaan etsiä kaikenmaailman henkijuttuja, kun oikein kaivelemaan aletaan. Se ei ole enää koivin tasapainoista ja mielestäni se kertoo, ettei Jumala ole tällaisen henkilön elämässä. Enemmänkin henkivaltojen otteessa.

• Jouluton ttu
        mummomuori kirjoitti:

Taitaa mennä sinulla jo liian lujaa?

Onko sinun kodissasi esineitä ensinkään? Johan kaikesta voidaan etsiä kaikenmaailman henkijuttuja, kun oikein kaivelemaan aletaan. Se ei ole enää koivin tasapainoista ja mielestäni se kertoo, ettei Jumala ole tällaisen henkilön elämässä. Enemmänkin henkivaltojen otteessa.

Etsin kotia.

• *Faith*

Eiköhän aloituksesi jo sinänsäkin puhu omaa kieltään. Jos tontusta syntyy RIITAA, silloin siinä on jokin pielessä.

• 1xuusi

Tunteet siirtyvät. Perheriita on nyt palstariita ;)

• kaikki hyvin
        1xuusi kirjoitti:

No sehän on hyvä. Nyt ne voi siellä perheessä sopia rauhassa asiasta, kun me riidellään täällä niiden puolesta.

• pirulliset tontut
        kaikki hyvin kirjoitti:

No sehän on hyvä. Nyt ne voi siellä perheessä sopia rauhassa asiasta, kun me riidellään täällä niiden puolesta.

Siinäs näitten. Ei pidä laskea tonttuja sisään kotiinsa kun niissä on riita sisäänrakennetuna - kuin entinen pullon henki.

• tonttu ei saa unta
        pirulliset tontut kirjoitti:

Siinäs näitten. Ei pidä laskea tonttuja sisään kotiinsa kun niissä on riita sisäänrakennetuna - kuin entinen pullon henki.

Tontut on hyviä. Kotitontut piti ennen huolta talosta ja eläimistä, kun isäntäväki ei huomannut kaikkea tai nukkui.

"Kotitonttu illoin kulkee, auki jääneet lukot sulkee..."
        Tämä on aapisesta, mutten muista enempää.

• YLEn ohjelmoidut
        tonttu ei saa unta kirjoitti:

Tontut on hyviä. Kotitontut piti ennen huolta talosta ja eläimistä, kun isäntäväki ei huomannut kaikkea tai nukkui.

"Kotitonttu illoin kulkee, auki jääneet lukot sulkee..."
        Tämä on aapisesta, mutten muista enempää.

Namitontut on imeliä. Ja sisällä lisänä hammapeikko. Ime sitä ja riitele.

Lapsesta se aivopesu on alkanutkin, tässä tarinassa saunan lauteilta...

Kun on Hesarin päälle syntynyt, sillä pyyhitty, aamunavaus Hesarista on Totuus. Eikövaikka.

• tuntuuko susta
        1xuusi kirjoitti:

Ja tämä 'musta tuntuu' -vokaatio on papittaren pap piuden peruste!

• EL. ak:IM

Tonttuileva rouva

Jos sulle ei ole iso rasti dissata tonttu, niin tee niin. Puolisollesi nähtävästi on tärkeää olla ilman tonttua. Se on vain patsas. Ellei se edusta sulle jotain muuta.

• Miehetär

Tontuttaret, täyttäkää Saunanne tontuilla. Niiden kanssa on kiva heittää löylyä, miehet ovat vain haitaksi.

• Uskomaton Tonttu

Kävin brittiläisen tontun kanssa saunassa. Se juoksi ulos eka löylynheiton jälkeen vaikka mä sanoin että kun vettä heittää niin lämpötila laskee ja olo helpottuu.

Ei sekään uskonut ei.

• Löylyä Lissee

Tytöt! Käykääpä katsomassa montako tonttua nyt on saunassa?

• siukkuja tontuil

No, montako niitä oli? Vai onko se niin täynnääe ettei ovikaan aukea?

• EL: ak:IM

Tonttuileva rouva

Tehkää kompromissi. Tonttu saunaan. Puolisosi saa kuitenkin saunakaljoissaan kus-ta sen tontun päälle. Voittakoon sitkeämpi, koska sille rituaali on tärkeämpi. Joko se ei enään jaksa kus-ta sen hiipalakin päälle, tai et itse jaksa pestä sitä ku-sen hajua siitä tontusta. Kuten saunan seinistä, paneeleista ja lattialta.

Ja sillai kaikki voittaa.

• Rapanhapakko

Minulla on enoni perintönä matkamuistona tuomansa nepalilainen rukousmylly. Täynnä palinkielisiä harakanvarpaita paperirullalla. Ongelmatilanteessa sen pyörittelystä ei ollut enempää apua kuin Jeesuksen rukoilusta aiemmin.

Kätevää toki, että ovat mekanisoineet rukoilemisen. Huijausta silti. Tosin saattaahan se teksti sisällä olla kirouksiakin, heh.

• Peikkovaara

• housecleaning

Sohaisen nyt ehkä mehiläispesään, mutta kysyn kuitenkin, missä esineissä (jos missään) voi mielestänne nähdä jotain demonista sidettä ja minkä takia? Tämä ketju nyt on mennyt aika lailla vitsailuksi, mutta käsitin, että uskovatkin pitävät tuollaisia tonttuja aika neutraaleina ja harmittomina esineinä. Entä vaikkapa Buddha-patsaat? Tai hindujumalat?

Buddhahan ei ole jumala ensinkään, siis buddhalaisuudenkaan mukaan, mutta silti olen joidenkin kristittyjen kuullut sanovan, että se on epäjumalankuva. Entä sitten nuo hindupatsaat, joita koriste-esineinä myydään? Ovatko ne neutraaleja, ellei niitä ala palvoa? Vai onko niissä itsessään jotain voimaa?

Se joka sanoo niissä olevan voimaa, eikö samalla perusteella tonttupatsaissa ole voimaa? Nehän perustuvat mytologiaan ja niihin on uskottu samaan tapaan, kuten myös maahisiin, keijuihin jne.

Mikä tekee esineestä vaarallisen hengellisessä mielessä (jos mikään)? Mistä tietää, kantaako se mukanaan jonkinlaista kirousta ja jos kantaa, missä vaiheessa tai miten se on kirottu?

• Se joka ymmärtää, niin Raamatussa selkeästi sanotaan että nuo ovat vain kiveä, puuta, savea jne. eikä niissä ole mitään henkivoimia. Siksi niitä on aivan turhaa palvoa.

Jotenkin tämä on mennyt siihen, että palvomisena pidetään jo esineen pitämistä kotona tai pihassa. Jossain ketjussa vastattiin että ihan mikä tahansa esine voi olla ”demoni”.

• *Faith*

Erittäin hyvä kysymys, mutta aihe on niin laaja, ettei kysymykseesi ole mitään tyhjentävää tai yksiselitteistä vastausta. Periaatteessa mikä tahansa esine voi olla paha, ja siihen voi olla useita eri syitä.

Ensiksikin netistä löytyy englannin kielellä listoja okkultistisista esineistä. Näitä löytyy varmaankin joka kodista, eikä kaikista tarvitse välttämättä luopua. Helpoimmin hävittäminen sujuu, kun pyytää rukouksessa Jumalaa kertomaan, mitä pitää hävittää.

http://www.onetruecatholicfaith.com/Roman-Catholic-Articles.php?id=246&title=Forbidden Occultic Objects and Practices&category=Many Other Topics&page=1

http://www.exposeoccult.com/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=109

http://www.jesusisthelight.net/OBJECTS.htm

Okkultististen esineiden lisäksi on sitten esineitä, joihin liittyy tavalla tai toisella jotain negatiivista - yksinkertaisimmillaan ikäviä muistoja. Sellaiset esineet, jotka eivät tunnu hyviltä tai joissa tuntuu olevan jokin vikana, kannattaa hävittää.

Esine voi olla myös hengistä saastunut tai kirottu. Hengistä saastuneen esineen voi saada kotiinsa vaikkapa kirpputorilta, antiikkimyymälästä, huutokaupasta, tai perintönä. Yhteistä hengistä saastuneille esineille on se, että ne ovat perintökaluja, ja yleensä arvokkaita. Tyypillisin tällainen "esine" on talo.

Tyypillisin noituuteen liittyvä paha esine on "paketti". Talosta tai pihamaalta löytyy jokin outo nyytti tai nyssykkä, jonka sisällä on jotain iljettävää. Paketissa on yleensä solmuja - joskus hyvinkin paljon.

Harvinaisin ja vaarallisin pahojen esineiden laji ovat sitten kirotut esineet. Kyseessä voi olla mikä vaan esine, jossa tuntuu olevan jokin pielessä. Esine on yleensä saatu lahjaksi joltain epämiellyttävältä (ulkomaalaiselta) henkilöltä. Kirotut esineet liittyvät aina mustaan magiaan, ja mustan magian tarkoitus on aina tappaa. Musta magia toimii, vaikka kohteeksi joutunut henkilö ei uskoisi noituuteen, tai tietäisi siitä yhtään mitään. Demonit vaan alkavat yhtäkkiä kiusata, ja sitä jatkuu ja jatkuu, jos esinettä ei hävitetä ja kohdehenkilö tule uskoon. Mikään muu ei mustaan magiaan auta.

Tässä vielä pari hyvää sivustoa, joista voi olla apua:

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajistavapautuminen2.htm

http://www.greatbiblestudy.com/haunted_homes_land.php

• *Faith* kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys, mutta aihe on niin laaja, ettei kysymykseesi ole mitään tyhjentävää tai yksiselitteistä vastausta. Periaatteessa mikä tahansa esine voi olla paha, ja siihen voi olla useita eri syitä.

Ensiksikin netistä löytyy englannin kielellä listoja okkultistisista esineistä. Näitä löytyy varmaankin joka kodista, eikä kaikista tarvitse välttämättä luopua. Helpoimmin hävittäminen sujuu, kun pyytää rukouksessa Jumalaa kertomaan, mitä pitää hävittää.

http://www.onetruecatholicfaith.com/Roman-Catholic-Articles.php?id=246&title=Forbidden Occultic Objects and Practices&category=Many Other Topics&page=1

http://www.exposeoccult.com/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=109

Okkultististen esineiden lisäksi on sitten esineitä, joihin liittyy tavalla tai toisella jotain negatiivista - yksinkertaisimmillaan ikäviä muistoja. Sellaiset esineet, jotka eivät tunnu hyviltä tai joissa tuntuu olevan jokin vikana, kannattaa hävittää.

Esine voi olla myös hengistä saastunut tai kirottu. Hengistä saastuneen esineen voi saada kotiinsa vaikkapa kirpputorilta, antiikkimyymälästä, huutokaupasta, tai perintönä. Yhteistä hengistä saastuneille esineille on se, että ne ovat perintökaluja, ja yleensä arvokkaita. Tyypillisin tällainen "esine" on talo.

Tyypillisin noituuteen liittyvä paha esine on "paketti". Talosta tai pihamaalta löytyy jokin outo nyytti tai nyssykkä, jonka sisällä on jotain iljettävää. Paketissa on yleensä solmuja - joskus hyvinkin paljon.

Harvinaisin ja vaarallisin pahojen esineiden laji ovat sitten kirotut esineet. Kyseessä voi olla mikä vaan esine, jossa tuntuu olevan jokin pielessä. Esine on yleensä saatu lahjaksi joltain epämiellyttävältä (ulkomaalaiselta) henkilöltä. Kirotut esineet liittyvät aina mustaan magiaan, ja mustan magian tarkoitus on aina tappaa. Musta magia toimii, vaikka kohteeksi joutunut henkilö ei uskoisi noituuteen, tai tietäisi siitä yhtään mitään. Demonit vaan alkavat yhtäkkiä kiusata, ja sitä jatkuu ja jatkuu, jos esinettä ei hävitetä ja kohdehenkilö tule uskoon. Mikään muu ei mustaan magiaan auta.

Tuohon kyllä sanon, että höpö höpö. Ehkä jos on niin henkimaailman lumoissa, tuota voi jollain tapaa pitää uskottavana.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Tuohon kyllä sanon, että höpö höpö. Ehkä jos on niin henkimaailman lumoissa, tuota voi jollain tapaa pitää uskottavana.

Mummomuori,

Kiitos pikaisesta palautteestasi. Hyvää illan jatkoa! :)

• Sodoman Seireeni
        *Faith* kirjoitti:

Mummomuori,

Hampaaton palstamuorimme kertoili taas kaikki mitä kaljun päänahkan alla kiilui. Hiukka hintelä oli tua ote tällä kertaa.

• demonikahlitut
        Sodoman Seireeni kirjoitti:

Hampaaton palstamuorimme kertoili taas kaikki mitä kaljun päänahkan alla kiilui. Hiukka hintelä oli tua ote tällä kertaa.

Mummolle höpöä aiheeseen löytyykin okkultistien palstoilta, tässä aiheesta rikastuvien näytettä

Hauska Witsikö 17.2.2013 16:15 -2 Tässä kaupassa olisi rouville tosi iso kokoelma aitoa mediaatiotonttua, osalla vielä heken voimassa p e r kele takuukin ? Katsopa aitoa tarjontaa, nämä päihittää kirkon joulutontuttaret mennen tullen.

• *Faith* kirjoitti:

Mummomuori,

Olen pahoillani, mutta nämä kuuluvat mielestäni samaan sarjaan kuin esim. että kuolleen kelloa ei pidä ottaa itselleen, kuolleen kello pysähtyy ja se tietää että hän tulee hakemaan kellonsa pitäjää. Tai kun pelikorteilla pelaa, silloin kutsuu paholaista luokseen.

Jos kaikkea mahdollista alkaa pitämään henkimaailman touhuina, se on mielestäni jo aivan täyttä okkultismia.

• demonikahlitut kirjoitti:

Mummolle höpöä aiheeseen löytyykin okkultistien palstoilta, tässä aiheesta rikastuvien näytettä

Hauska Witsikö 17.2.2013 16:15 -2 Tässä kaupassa olisi rouville tosi iso kokoelma aitoa mediaatiotonttua, osalla vielä heken voimassa p e r kele takuukin ? Katsopa aitoa tarjontaa, nämä päihittää kirkon joulutontuttaret mennen tullen.

Tuota, koska sinä olet niin kiinnostunut okkultismista, niin ehkäpä haet noita itsellesi? En tarvitse moisia tyhjäkkeitä. Sitä paitsi, jos haluan kotiini koriste-esineitä, osaan tehdä niitä itsekin.

• housecleaning
        *Faith* kirjoitti:

Kiitos Faith noista linkeistä.

Ymmärrän, että sellainen, jolla ei noista asioista ole kokemusta, pitää niitä höpöjuttuina. Itse en pidä, koska minulla on aiheesta omakohtaista kokemusta.

• *Faith*
        housecleaning kirjoitti:

Kiitos Faith noista linkeistä.

Ymmärrän, että sellainen, jolla ei noista asioista ole kokemusta, pitää niitä höpöjuttuina. Itse en pidä, koska minulla on aiheesta omakohtaista kokemusta.

Ole hyvä. :)

Arvasit ihan oikein, että tämä aihe on kun sohaisisi muurahaispesään - ja niin arvasin minäkin. Päätin kuitenkin vastata, kun tässä ketjussa näyttää olleen esinejutuista aika paljon epäselvyyttä. Minullakin on näistä asioista omakohtaista kokemusta, enkä minä muuten näistä asioista maailmalle kuuluttaisikaan. Tiedän, kuinka suureen hätään ihmiset voivat joutua esim. pelattuaan spiritismiä, eikä heitä monikaan osaa auttaa. Niinpä puhun pimeyden voimista, sainpa osakseni millaista palautetta hyvänsä.

Jos kertoisin, mitä itselleni ja eräille muille ihmisille on tapahtunut, joillakin lukijoilla saattaisivat mennä yöunet useammaksikin yöksi - ja joku voisi saada jonkun irtoriivaajan itseensä. Siksi en kerro. Etenkin mustaan magiaan liittyy mitä saatanallisimpia ilmiöitä - sellaisia, joita ei vilkkaimmassakaan mielikuvituksessaan voisi itse keksiä.

Esineistä löytyy englanniksi paljonkin tietoa jos teet hakuja vaikkapa sanoilla "cursed objects", "haunted objects", "occult objects" tai "black magic". Aiemmin mainitsemani greatbiblestudy.com on kuitenkin paras tietämäni nettilähde. Sivustolta löytyy ihan kaikki, mitä ihmisen ikinä tarvitsee tietää pimeyden voimista. :)

• *Faith* kirjoitti:

Ole hyvä. :)

Arvasit ihan oikein, että tämä aihe on kun sohaisisi muurahaispesään - ja niin arvasin minäkin. Päätin kuitenkin vastata, kun tässä ketjussa näyttää olleen esinejutuista aika paljon epäselvyyttä. Minullakin on näistä asioista omakohtaista kokemusta, enkä minä muuten näistä asioista maailmalle kuuluttaisikaan. Tiedän, kuinka suureen hätään ihmiset voivat joutua esim. pelattuaan spiritismiä, eikä heitä monikaan osaa auttaa. Niinpä puhun pimeyden voimista, sainpa osakseni millaista palautetta hyvänsä.

Jos kertoisin, mitä itselleni ja eräille muille ihmisille on tapahtunut, joillakin lukijoilla saattaisivat mennä yöunet useammaksikin yöksi - ja joku voisi saada jonkun irtoriivaajan itseensä. Siksi en kerro. Etenkin mustaan magiaan liittyy mitä saatanallisimpia ilmiöitä - sellaisia, joita ei vilkkaimmassakaan mielikuvituksessaan voisi itse keksiä.

Esineistä löytyy englanniksi paljonkin tietoa jos teet hakuja vaikkapa sanoilla "cursed objects", "haunted objects", "occult objects" tai "black magic". Aiemmin mainitsemani greatbiblestudy.com on kuitenkin paras tietämäni nettilähde. Sivustolta löytyy ihan kaikki, mitä ihmisen ikinä tarvitsee tietää pimeyden voimista. :)

Oletko miettinyt mitä tuo sinusta kertoo?

Käytät paljon aikaasi henkimaailman kanssa. Tutkit sitä ja opetat muille. Aika erikoista evankeliumia?

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Oletko miettinyt mitä tuo sinusta kertoo?

Käytät paljon aikaasi henkimaailman kanssa. Tutkit sitä ja opetat muille. Aika erikoista evankeliumia?

"Oletko miettinyt mitä tuo sinusta kertoo?"

Kenelle? Jumalalle vaiko ihmisille? Jos Jumala on minuun tyytyväinen, se riittää - ja silloin kun Jumala on minuun tyytyväinen, monikaan ihminen ei minusta tykkää.

"Käytät paljon aikaasi henkimaailman kanssa."

24/7, josta pimeyden voimien kanssa ehkä muutaman prosentin verran.

"Tutkit sitä ja opetat muille."

Jep.

"Aika erikoista evankeliumia?"

Joidenkin on raivattava niitä esteitä, jotka vaikeuttavat evankeliumin levittämistä ja vastaanottamista.

• Rapanhapakko

Olen syntynyt -62 ja minun lapsuudessani oli vuokrakaksiossa asuvalla valkokaulusköyhälistölläkin varaa viikoittain käyvään siivoojaan.

Se täti oli Jehovan todistaja!
      Muistan kun tuo siivotessaan rikkoi legoista rakentamani kameleontin ja sille leikisti kuolinilmoituksen väsättyäni haukkui jumalattomaksi.

Pääsiäisen aikaan paheksui rairuohoa ja koristeita: "Täällä sitä vaan tipuja palvotaan!"

Lakkasi käymästä meillä, koska meillä kuulemma oli "Paha silmä", joka sai hänet sairastumaan. Myöhemmin olen kuullut, että "paha silmä" kuuluu juuri jehovien mystiikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe