Vakuutusyhtiöt ovat muka epämääräisessä bisneksessä!

Louer.

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=199814&lang=fi


Vakuutusyhtiöitten toimesta myydään liikenteeseen vaarallisia pommeja joista
linkki ohessa. Nämä raadot olisi ehdottomasti purettava.
Paljon pahempiakin kolariautoja on jatkuvasti myynnissä.

Autoja korjataan nyrkkipajoissa ympäri Suomea, niiden työnlaatua ei
mikään instanssi valvo.
Merkkiliikkeisiin niitä kannata viedä korjattavaksi, joten ne ohjautuvat
korjattavaksi halpoihin paikkoihin, joissa ei kaikkia paikkoja autosta
edes korjata asiallisesti, ja korjaaminen maksetaan valtaosin pimeästi.

Autoja korjautetaan paljon myös yksityisesti ja kukaan en valvo
maksetaanko niiden myynnistä saaduista myyntivoitoista veroja, voitot saattavat
olla kalliimmissa autoissa tuhansista yli kymmeneen tuhanteen euroon.

Rehellinen ja veronsa maksava yrittäjä ei pärjää ostotarjouksissa
jobbareille, jotka tekevät jatkuvasti pimeää kauppaa näillä vakuutusyhtiöitten myymillä autoilla.

Tilanne on pahentunut vuosi vuodelta ja veroja kiertävät jobbarit ovat
tällä hetkellä suurimpia ostaryhmiä. Autoja viedään suuria määriä myös
Viroon korjattavaksi ja tuodaan takaisin Suomeen myytäväksi.
Osat hankitaan myös Virosta. Suomeen ei siis mitään, paitsi pimeä myyntivoitto hämärämiesten taskuun.

Vakuutusyhtiöt pesevät kätensä, sillä auton myydään Autovahinkokeskus
Oy:n väittämäminä ja niiden tiloissa, mutta autojen kauppahinnat
maksetaan suoraan eri vakuutusyhtiöitten tileille. Yhtiöt myös omistavat
Autovahinkokeskukset, joita on Suomessa muutama.

Esim. Ruotsissa tällainen autonraatojen myynti liikenteeseen on laissa
kielletty ja samoin Saksassa, Ranskassa, Usassa ym. ym.
Kukaan ei tiedä montako kuolemankolaria on Suomessakin aiheutunut kun
joku tärkeä esim. ohjauksen osa on jäänyt vaihtamatta ja autoa on
korjattu heikosti, tai vikoja peitelty katsastuksissa. Kaikkia autoja
jotka myydään näillä Vahinkokeskuksista, ei tarvitse edes katsastaa.

Kyseessä on vakuutusyhtiöitten tapa säästää myymällä pahimmat vaurioautot kunnollisten korjaamoitten ulkopuolelle. Siitä seuraa, että autoja korjataan miten saattuu. Tämä on raadollista leikkimistä liikenneturvallisuuden kustannuksella. Jobbarit myös salaavat ostajilta pahatkin kolaronnit, eli pettävät ostajia.

Koska yksityisten välillä ei ole kuluttasuojaa, niin ainoa tapa saada korvauksia näistä petoksista on haastaa myyjä oikeuteen. Koska on kyse jobbareista, jotka eivät mitään maksa vaikka heidät korvauksiin tuomittaisiinkin, niin oikeuteen vieminenkään ei kannata.

Kaikelta edellä mainituilta ongelmilta vältyttäisiin, jos saataisiin aikaan vakuutusyhtiöille jokin juridinen kielto myydä kolariautoja yksityisille henkilöille, joilla ei ole laillista yritystä, joka on huolehtinut kaikista maksuistaan yhteiskunnalle.

Kaikkein parasta olisi kieltää vakuutusyhtiöiltä kaupanteko kolariautoilla kokonaan ja pakottaa yhtiöt korjauttamaan kolaroituja autoja vain viralllisissa merkkikorjaamoissa. Pahimmat, joista kuvakin pitäisi ehdottamasti purkaa, tai paaluttaa.

16

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Louer

      Otsikossa oli virhe! Ovat siis mukana on oikein.

    • automies

      Ssemmonen pikkuvirhe tuossa, että kaikki autot, jotka on vaurioituneena poistettu liikenteestä, pitää katsastaa ennen kuin saa liikenteeseen. Muuten on kyllä hyvää tekstiä ja samaa mieltä olen monessakin asiassa. Pitäisi lopettaa koko kolariautojen myynti liikenteeseen. Loppuisi hämäräbisnekset kuin seinään ja olisi liikenteessä turvallisempia autoja.

      • Louer

        Tiedän kyllä, että rekisteristä kolarin takia poistetut autot on katsastettava, mutta kaikkia AVK:sta myytäviä autoja ei tarvitse katsastaa.


    • virkamies on tyhmä

      Autoista osa poistetaan Suomen rekisteristä ja tuodaan tuontiautona uudelleen Suomeen. Näin korjauksissa määrättyjä tarkistuksia ei tarvita ollenkaan.

      • Uki 1

        Tuohon en kyllä usko. Silloinhan joutuu maksamaan autoveron Suomeen.


      • eipsä
        Uki 1 kirjoitti:

        Tuohon en kyllä usko. Silloinhan joutuu maksamaan autoveron Suomeen.

        Ei joudu kun se on kerran maksettu.


    • Kuikka Heitunen

      Autovahinkokeskus on Suomen sisäsiittoisen talous- ja verojärjestelmän synnyttämä mätäpaise, jota ei ilman korkeaa autoveroa olisi olemassakaan.
      Siis ainakaan muissa länsimaissa.

    • JobAriJob

      Syyhän ei ole kolarikorjaajissa vaan katsastusmiehissä, jotka sallivat tuollaiset autot liikenteeseen.

      "Vaurioituna" myytävästä autosta ei tarvitse esittää mitään todisteita tai pöytäkirjoja katsastuksessa, koska vaurio on senverran pieni = korjauksen jälkeen auto usein vastaa samanlaista ehjää tai jopa parempaa (mm. ruostesuojaus tehty paremmin).

      "Valvottuna" myydessä on aina esitettävä todisteet siitä mistä on pyydetty; esim. airbag, korin suoruus jne jne.

      On todellista huuhaa-puhetta väittää, että noita valvottavia kolarikorjauksia tehtäisiin jossain pimeissä autotalleissa. Se vaan on mahdotonta, autoa ei pysty oikomaan kotioloissa kukaan vaan siihen tarvitaan erikseen asiaan tarkoitetut hydrauliset "vetäjät".
      Se, että alalla on harmaata kauppaa ei sille voi mitään. Syyllinen on yksinomaan suomen kova verotus. Jos verotus olisi pienempää, ei kannattaisi ottaa riskiä jäädä kiinni vaan verot maksaisi jokainen. Jobbarit eivät kolariautoja fiksaile, korkeintaan fiksaavat ruostevaurioita. Kolarikorjauksiin tarvitaan jo jonkinverran osaamista.

    • Louer

      Vetolaite ei ole kummoinenkaan sijoitus, joten valvottuja korjauksia pystyy tekemään pikku pajoissa. Jonkinlaista ammattitaitoa se kuitenkin vaatii.
      Harmaakaupan syy ei ole verotus, sillä kaikien on vaan maksettava veroja tässä maassa.
      Luikurit ja huijarit eivät tietenkään maksaisi edes pienempiä veroja, mutta rehellisten yrittäjien on maksettava kaikki ne verot joita laki vaatii. Yhteisvarastolla pyörii jobbareita, joista muutama ei edes itse osta itselleen autoja, vaan ottavat natsan välistä ja varaavat oikean hintaisen auton jobbarille, joka korjauttaa autoja nimeomaan pikkupajoissa, sillä merkkikorjaamoissa ei korjaaminen ole kalleuden vuoksi edes mahdollista.

    • Hoh, hoijjaa.

      800 euroa tuosta raadosta on järkyttävä hinta. Tarkastaja joka on Citikan hinnoitellut ja kuvitteleen sitä vielä liikenteeseen, pitäisi viedä hoitoon.

    • paskanpuhuja
    • Hoh!

      Tiedätkö sinä tollo, että Usassa kymmeniä osavaltioita ja suurimassa osassa laki kieltää Suomessa sallitun myynnin.

    • Myyvät meriautojakin

      Autovahinkokeskus on toistaiseksi, kuten toimeksiantajansa vakuutusyhtiöt, ihan omilla säännöillään toimiva. Hinnoissa ei ole alvia, joten niiden pitäisi olla aikapaljon halvempia.
      Eiköhän tuo romujen sepittäminen kohta lopu, suurlujuusteräksisten korien korjaamien ei helpolla onnistu. Siis niin, että lujuus säilyy.
      Huomionarvoinen asia on myös, jos palo on sammutettu jauhesammuttimella, kosteuden ansiosta alkaa peltien ruostuminen ja sellaisesta romusta ei saa hyvää tekemälläkään.
      Jos linttaan on tyhjennetty sammutin, kannattaisi sellainen varmaan paalata. AVK:han kyllä myy mereen uponneenkin romun kirkkain silmin, mutta kyllä siinä tulevalle omistajalle on harmeja tiedossa.

    • Cannattaako

      Ja kun canväyläsähköissä osaa olla muutenkin hankalasti löydettäviä vikoja, voi voi sitä, joka kolaroidun ropposen vikoja joutuu tutkimaan. Liikkeeseenkään ei hinnan vuoksi voi viedä, menisi ehkä korjausprojekti miinukselle.

      • Tämä on tiedetty

        Ettei kolariautojen korjaus onnistu aina tai viitsitä tehdä kunnolla. Katsastusmiehen omatuntoa koetellaan linttoja rekisteröitäessä. Epävarma ritsa korjattu voi olla käyttäjälleenkn. Kolarissa tulleita korielektroniikavikoja ei aina ole korjattu, koska vakuutusyhtiö on ollut sitä mieltä, että vika on ollut jo aiemmin.
        Toivottavasti siirrymme pian länsimaiden käytäntöön ja paalataan romut.

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/lunastettu ja korjattu auto on katsastajan painajainen/201410705839?ref=


    • Anonyymi

      kotkaten ja paskoja myydään kiertäkää kaukaa. vak yhtiöt myy ensin sitte katsastusmiehille sysätty kontrolli. mut eihän ne tiedä kuinka korjaus on tehty, kun kaikki on peitelty . joku saa paskaa ja harmia. esim ruotsissa nää paskakolari autot menee romuksi, mut suomes ilman valvontaa, ihmisille vaivaa ja harmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2853
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1814
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      337
      1657
    4. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      15
      1518
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      30
      1173
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      28
      1119
    7. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      64
      1105
    8. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      999
    9. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      57
      931
    10. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      874
    Aihe