Kokemuksia Mannerheimin lastensuojeluliiton laitoksista?

MLL- kokemuksia

Myös Mannerheimin Lastensuojeluliitto on Pelastakaa Lapset ry:n, Diakonissalaitoksen ja SOS- lapsikylän tapaan tanakasti kiinni suomalaisessa lapsibisneksessä ja lastensuojelupolitiikan vallankahvoissa. Neuvola- ,lastenhoito- ja puhelinpäivystystoiminnassaan ansioitunut mutta punaorpojen kyykytykseen ja pedofiliahysterian lietsontaan syyllistynyt järjestö ylläpitää yllätyksekseni edelleen lastensuojelulaitoksia.

Kertokaa tälle palstalle kokemuksenne MLL:n lastensuojelulaitoksista esim:

Sieppijärven lastenkoti

Vanhamäen lastenkoti

Korkeavuorenkadun nuorisokoti Korkkis

Marjaniemen nuorisokoti Marjis

10

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MLL-Historiaa

      Sekä Mannerheimin lastensuojeluliitto (MLL) että Pelastakaa Lapset ry saivat alkunsa yläluokkaisten rouvien tarpeesta punorpojen asenteelliseen uudelleenkasvatukseen.

      Suomen sisällissota 1918 jätti maahamme arviolta noin 20 000 ns. punaorpoa. Todellisuudessa luku paisui huomattavasti suuremmaksi monen punavangin lapsen jäädessä heitteille. Suomen sisällissodan aikanahan ja vielä sen jälkeenkin valkoisen osapuolen viha kohdistui myös näihin täysin viattomiin orpoihin.
      Suuri punaorpojen joukko yritettiin aikoinaan sijoittaa jotenkin valkoiseen Suomeen. Vuosien 1918-1919 taitteessa satoja lapsia siirrettiin pohjanmaalle uudelleen kasvatettaviksi. Monet äidit kieltäytyivät antamasta lapsiaan sijaiskoteihin.
      Kun Suomen valtio ryhtyi maksamaan kunnille puolet punaorpojen huollosta aiheutuneista kustannuksista, punaorpokoteja ryhdyttiin rakentamaan innolla. Kasvatus oli isänmaallista ja uskonnollista.Esimerkiksi Jämsässä Nuorten Naisten Kristillinen yhdistys perusti tytöille punaorpokodin maalaistalon rakennukseen. Turun Lausteelle perustettiin kokonainen yhteisö, Orpola Oy.

      Äitiensä luo jääneet lapset saivat köyhäinhuoltoavustusta. Punalesket eivät saaneet mitään. Jotkut heistä kävivät työssä. Ne, jotka eivät jostain syystä kyenneet ansiotyöhön tai eivät muuten saaneet työtä, saivat kunnalta avustusta mutta samalla he menettivät äänioikeutensa.
      Useista löydetyistä punaleskien kirjeistä käy ilmi, ettei punaleskille tahdottu jostain syystä edes antaa minkäänlaista työtä. He kuuluivat mukamas sinne minne miehensäkin. Äidit kuitenkin sinnittelivät lastensa kanssa.

      "Vielä 1918 syksyllä Köyhäinhoitolehti kirjotti erittäin jyrkästi punaleskistä ja heidän kyvystään hoitaa äitiystehtävää:

      "Vielä on suuri vaara punaisissa naisissa. He ovat osoittautuneet useimmissa tapauksissa kauhistuttaviksi hirviöiksi ja pedoiksi. He ovat olleet kamloita ilmiantajia ja murhiin yllyttäjiä. He ovat riehuneet ase kädessä ja tehneet kammottavia murhia. Suurelta osin noiden naisten kodit ja niissä annettu kasvatus on syynä hirvittävän kauheaan sisällissotaamme. Punaisten raakuuksissa ennen kaikkea paljastui punaisten kotien ja näitten naisten raakuus, mikä hirvittävässä julmuudessaan hakee vertaansa. Yhteiskunnan ehdoton velvollisuus tästä lähtien on oleva, etteivät tällaiset hirviöt saa enää lapsia kasvattaa ja niihin istuttaa julkeaa raakuuttaan sekä kalvavaa vihaansa, joka saastustaan lapsen sielunelämän. Tässä täytyy tulla luja kontrolli ja sen aikaansaaminen on ennen kaikkea köyhäinhoitoviranomaisten tehtävä. Kaikissa vähänkin arveluttavissa tapauksissa on lapset eroitettava tällaisista hirviöistä. Yhteiskunnan etu ja säiytysvaisto sitä vaatii."

      Punaleskien oli pyydettävä apua juuri näiltä köyhäinhoitoviranomaisilta. Tilanne oli suoranainen katastrofi, kun punaleski joutui yksin hankkimaan elatuksen lapsijoukolleen. Tyypillinen työläisperheen asunto oli huone yhteisellä keittiöllä. Sosiaalihallitus ja sosiaaliministeriö edellyttivät, että avustusta nauttiviin koteihin tehtiin tarkastuskäyntejä. Punalesket olivat kontrollin kohteita. Äideistä oli huutava pula.

      Yhteiskunnan palauttaminen raiteilleen alkoi lasten hädästä, kun valtiovalta, kunnat, hyväntekeväisyys- ja naisjärjestöt ryhtyivät pelastamaan sotaorpoja ja kasvattamaan heistä "kunnon kansalaisia". Punaorpojen huolto vaikutti paljon Suomen lastensuojelutyöhön. Tällöin perustettiin satoja lastenkoteja, lastenseimiä ja päiväkoteja. Keskeinen vaikuttaja tässä työssä oli presidetin puoliso Ester Ståhlberg. Alkunsa saivat tuolloin myös Mannerheimin Lastensuojeluliitto sekä Pelastakaa Lapset ry.
      ”Punikkien kakarat” saivat kokea kauheita sodan melskeissä mutta myös sen jälkeen ikätovereidensa sekä vanhempien ihmisten tahoilta."
      http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2008/12/punaorvot-1918.html

      • palvelukokemus

        Soitin Mannerheimin lastensuojeluliiton puheenjohtajalle, lastenpsykiatrian professorille Tuula Tammiselle. Tarkemmin sanoen hänen vastaajaansa.

        Jätin viestin että olen tämmöinen liftariäiti jolle kävi näin-ja-näin ja toivoisin hänen ottavan kantaa mielivaltaiseen toimintaan lastensuojelussa, koska se ahdistaa todella monia perheitä. Hän voisi asemansa vuoksi auttaa suurta joukkoa pienellä vaivalla.

        Tuula Tamminen soitti minulle takaisin. Ilmoitti, että hän ei voi ottaa kantaa yksityistapauksiin eikä halua ottaa kantaa yleisesti eikä ehdi eikä... Pyyntöjä hänelle tulee kuulemma valtavasti. Sanoi että voi tehdä kantelun tai muun valituksen, no senhän toki tiesin ennestäänkin.

        Hän ei voinut kuvitella, miksi häneltä edes pyydetään, joten kysyin miksi hän on hankkiutunut lastensuojeluliiton puheenjohtajaksi jos hän ei halua suojella lapsia. Hän kysyi minulta vastakysymyksen että olenko ajatellut miksi jouduin tuommoiseen tilanteeseen, olisiko kannattanut tehdä jotain toisin.

        Että semmoinen lastensuojelija. Ei yllättänyt yhtään. Olen joskus itse kurssittautunut MLL:n lasten ja nuorten puhelimen päivystäjäksi ja sehän on hieno idea ja tärkeää palvelua. Mutta muuten MLL on etääntynyt hyvin kauas elävästä lapsesta ja sen lapsen suojelemisesta.
        http://liftariaiti.blogspot.fi/2009/07/lastensuojelija-tuula-tamminen-mll.html


      • lonely rainbow
        palvelukokemus kirjoitti:

        Soitin Mannerheimin lastensuojeluliiton puheenjohtajalle, lastenpsykiatrian professorille Tuula Tammiselle. Tarkemmin sanoen hänen vastaajaansa.

        Jätin viestin että olen tämmöinen liftariäiti jolle kävi näin-ja-näin ja toivoisin hänen ottavan kantaa mielivaltaiseen toimintaan lastensuojelussa, koska se ahdistaa todella monia perheitä. Hän voisi asemansa vuoksi auttaa suurta joukkoa pienellä vaivalla.

        Tuula Tamminen soitti minulle takaisin. Ilmoitti, että hän ei voi ottaa kantaa yksityistapauksiin eikä halua ottaa kantaa yleisesti eikä ehdi eikä... Pyyntöjä hänelle tulee kuulemma valtavasti. Sanoi että voi tehdä kantelun tai muun valituksen, no senhän toki tiesin ennestäänkin.

        Hän ei voinut kuvitella, miksi häneltä edes pyydetään, joten kysyin miksi hän on hankkiutunut lastensuojeluliiton puheenjohtajaksi jos hän ei halua suojella lapsia. Hän kysyi minulta vastakysymyksen että olenko ajatellut miksi jouduin tuommoiseen tilanteeseen, olisiko kannattanut tehdä jotain toisin.

        Että semmoinen lastensuojelija. Ei yllättänyt yhtään. Olen joskus itse kurssittautunut MLL:n lasten ja nuorten puhelimen päivystäjäksi ja sehän on hieno idea ja tärkeää palvelua. Mutta muuten MLL on etääntynyt hyvin kauas elävästä lapsesta ja sen lapsen suojelemisesta.
        http://liftariaiti.blogspot.fi/2009/07/lastensuojelija-tuula-tamminen-mll.html

        Loistava aloitus!

        Kerta kaikkiaan hyvä alustus kuin lukisi tämän hetkisistä tapahtumista, vaikka olemme menneet jo vuosikymmeniä eteenpäin asioista joista tässä aloituksessa puhutaan.

        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


        `Hän ei voinut kuvitella, miksi häneltä edes pyydetään, joten kysyin miksi hän on hankkiutunut lastensuojeluliiton puheenjohtajaksi jos hän ei halua suojella lapsia. Hän kysyi minulta vastakysymyksen että olenko ajatellut miksi jouduin tuommoiseen tilanteeseen, olisiko kannattanut tehdä jotain toisin.`


        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Lierointa käytöstä osoittaa vastakysymysten heitto, koska se on vallankäyttöä ja laittaa kysyjän altavastaajaksi sekä häpeään vetoamalla haluavat turvat tukkoon. Häpeällistä!


      • Se mällää!
        palvelukokemus kirjoitti:

        Soitin Mannerheimin lastensuojeluliiton puheenjohtajalle, lastenpsykiatrian professorille Tuula Tammiselle. Tarkemmin sanoen hänen vastaajaansa.

        Jätin viestin että olen tämmöinen liftariäiti jolle kävi näin-ja-näin ja toivoisin hänen ottavan kantaa mielivaltaiseen toimintaan lastensuojelussa, koska se ahdistaa todella monia perheitä. Hän voisi asemansa vuoksi auttaa suurta joukkoa pienellä vaivalla.

        Tuula Tamminen soitti minulle takaisin. Ilmoitti, että hän ei voi ottaa kantaa yksityistapauksiin eikä halua ottaa kantaa yleisesti eikä ehdi eikä... Pyyntöjä hänelle tulee kuulemma valtavasti. Sanoi että voi tehdä kantelun tai muun valituksen, no senhän toki tiesin ennestäänkin.

        Hän ei voinut kuvitella, miksi häneltä edes pyydetään, joten kysyin miksi hän on hankkiutunut lastensuojeluliiton puheenjohtajaksi jos hän ei halua suojella lapsia. Hän kysyi minulta vastakysymyksen että olenko ajatellut miksi jouduin tuommoiseen tilanteeseen, olisiko kannattanut tehdä jotain toisin.

        Että semmoinen lastensuojelija. Ei yllättänyt yhtään. Olen joskus itse kurssittautunut MLL:n lasten ja nuorten puhelimen päivystäjäksi ja sehän on hieno idea ja tärkeää palvelua. Mutta muuten MLL on etääntynyt hyvin kauas elävästä lapsesta ja sen lapsen suojelemisesta.
        http://liftariaiti.blogspot.fi/2009/07/lastensuojelija-tuula-tamminen-mll.html

        palvelukokemus 23.2.2013 11:11

        Ei Mannerheiminls.llä ollut aikaa minullekkaan! Ei siis kuunnella tai toimia syrjittyjen ja väärinkohdeltujen lastemme ja perheemme hyväksi.

        Vai tarpeeksi isot kalat kiinnostaa MLL:ää!


      • palvelukokemus kirjoitti:

        Soitin Mannerheimin lastensuojeluliiton puheenjohtajalle, lastenpsykiatrian professorille Tuula Tammiselle. Tarkemmin sanoen hänen vastaajaansa.

        Jätin viestin että olen tämmöinen liftariäiti jolle kävi näin-ja-näin ja toivoisin hänen ottavan kantaa mielivaltaiseen toimintaan lastensuojelussa, koska se ahdistaa todella monia perheitä. Hän voisi asemansa vuoksi auttaa suurta joukkoa pienellä vaivalla.

        Tuula Tamminen soitti minulle takaisin. Ilmoitti, että hän ei voi ottaa kantaa yksityistapauksiin eikä halua ottaa kantaa yleisesti eikä ehdi eikä... Pyyntöjä hänelle tulee kuulemma valtavasti. Sanoi että voi tehdä kantelun tai muun valituksen, no senhän toki tiesin ennestäänkin.

        Hän ei voinut kuvitella, miksi häneltä edes pyydetään, joten kysyin miksi hän on hankkiutunut lastensuojeluliiton puheenjohtajaksi jos hän ei halua suojella lapsia. Hän kysyi minulta vastakysymyksen että olenko ajatellut miksi jouduin tuommoiseen tilanteeseen, olisiko kannattanut tehdä jotain toisin.

        Että semmoinen lastensuojelija. Ei yllättänyt yhtään. Olen joskus itse kurssittautunut MLL:n lasten ja nuorten puhelimen päivystäjäksi ja sehän on hieno idea ja tärkeää palvelua. Mutta muuten MLL on etääntynyt hyvin kauas elävästä lapsesta ja sen lapsen suojelemisesta.
        http://liftariaiti.blogspot.fi/2009/07/lastensuojelija-tuula-tamminen-mll.html

        Tiesitkö muuten että Tuula Tamminen on Pitkäniemen mielisairaalan lastenosaston pitkäaikainen johtaja?


    • Noitien aika.

      Helena Molander oli MLL:n toiminnanjohtajana ja sai paljon julkisuuttaa taistelussa Eeva Vikatmaan kanssa, Molanderin yhteistyökumppani oli Leena Muranen, hän antoi vääriä todistuksia lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, lupasi kirjoittaa todistuksen insestistä 2200:lla eurolla näkemättä lasta.
      Hänet tuomittiin vankilaan perättömistä todistuksista.

      He näkivät mörköjä kaikkialla ja tuhosivat käsittääkseni monia perheitä.
      Molander julkaisi kirjan Lapsi aikuisten armoilla, joka sai kritiikkiä osakaseen.

      Lue Juha Varton Molanderin kirja-arvostelu.

      http://netn.fi/496/netn_496_kirja6.html
      ----------

    • Pettynyt iskä

      Kyllä täytyy sanoa, kuinka ammattitaidotonta porukkaa on Marjis niemeä käyttävässä laitoksessa, ainut ammattilainen joka oli lähti hänkin oikeisiin töihin, Tyttäremme on ollut jo jonkun tovin siellä ja meidän vanhempien omasta toiveesta. Tyttären käyttäytyminen oli liian kova tehtävä meille, näin ollen uskoimme että kyseinen laitos osaisi auttaa.? No toisin kuitenkin kävi. Kaikkien odotusten vastaisesti; tyttö saa tehdä mitä haluaa ja mistään ei joudu vastuuseen?? Aina aloitetaan ¨puhtaalta pöydältä' kerta toisensa jälkeen. Vanhempina joudumme itse onkimaan tiedon miten tällä hetkellä menee. Erillaisista vakavistakin asioista, joita olemme varmuudella ilmoittanut tapahtuvaksi, Marjis heittää tiedon ¨roskiin¨! Laitoksen johtajan sanoin, ¨kyllä, olen sinisilmäinen mutta se on vain hyvä asia¨!! Marjiksen edesottamuksista voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon. Jos vain olisi mahdollista, vaihtaisin heittämällä laitoksen missä oikeesti tartutaan olemassa oleviin ongelmiin, eikä vain uskota ¨sinisilmäisenä¨ nuren puheita!

      • Apua vanhemmille

        Minkälaista mielenterveyspalvelua teille vanhemmille on tarjottu ja oletteko ottaneet tarjotun avun vastaan?


    • Metsässä ollaan

      Ei ole apu tainnut kelvata. Kauna on suuri.

    • Anonyymi

      Korkkiksen ikkunasta uhkasi nuori hypätä alas toissa iltana. Nuori nainen otti yhteyden Hätäkeskukseen, mutta apua ei tullut. Ja avunpyyntö peruttiin, kun nuori meni sisälle. Tuli mieleen kesän 2022 episodi myös. Pahaolo tuntuu olevan nuorien mielissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe