Internet selaimet

Internet Explorer

Mikä olisi paras Internet selain minulle kun tahdon että selain ei säilyttäisi mitään muita historia tietoja kuin käyttäjätunnus/salasana ja aktiiviset kirjautumiset, millä asetuksilla sitä ehdoittamaasi selainta tulisi käyttää?

Mikäli mielessäsi on muita mielipiteitä Internet selaimista, kertoisitko minullejotta edes vähän tietäisin noista mahdollisista Internet selaimista, olen aina käyttänyt vain Internet Explorer selainta ja olen ilman tarkempia selityksiä kuullut että parempiakin selaimia olisi kuin Internet Explorer.

Kiitos

48

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdffgfd
    • IE9 ja IE10 ovat aivan loistavia selaimia. IE8 alkaa olla jo vanha, mutta ainahan voi kokeilla muitakin. Oma suosikkini oli Seamonkey silloin kun IE oli versiossa 8 ja alle.

http://www.seamonkey-project.org/

• google chrome..

Chromee oon käyttäny täs pari vuotta putkeen,ja aina kun välillä kokeilee noita muita mm.IE ja mozillaa huomaa taas hetken päästä mielellään palaavansa chromeen..kätevä,kevyt ja nopea tämä chrome

• Samoin minäkin olen käyttänyt muita selaimia mutta Chrome on ollut niistä parhain ja yksinkertaisin.

• Kaapo4v

Chrome ja incognito- tila, niin ei jää historiaa yms...

• 10-10

""" Samoin minäkin olen käyttänyt muita selaimia mutta Chrome on ollut niistä parhain ja yksinkertaisin. """

Et siis ole käyttänyt Chromiumia?

• Käytän Lubuntussa, joka taas on matkaläppärissäni. ( Toimii siinä nopeammin kuin Win7).

• Täällä taasen käytellään iE10 ja Google Chromea rinnakkain, periaatteessa en chromea tarvitsisi mutta sisään rakenettu flash on se mikä pitää sen koneella, eipä tarvitse erikseen latailla flashia.

• 0hm0

Vapunen: Miksi et käytä Chromea siinä Lubuntussa, kun se on parhain ja yksinkertaisin?

• 0hm0

sori oli vähän tyhmä kysymys minulta :=) Itse käytän operaa on hyvä ja nopia

• Kaapo4v

Mulla ubuntu 18.04 ja käytän Chromee

• 9-pallox

Minuakin kiinnostaisi, että miksi Vapunen ei käytä Chromea jos se on parhain.

• Koska Chrome on tehty Chromium selaimesta ja ulkoisesti ne muistuttaa toisiansa. En näe järkeä asentaa Chromea Lubuntuun.

• Hohhoijaatiii

Koska Chrome asentaminen on järkevää ihan kaikkiin järjestelmiin.

• Firefoxaaja_

Firefox 19. Voit helposti määritellä Firefoxin asetuksista tiedot jotka haluat tallentuvan muistiin. Lisäosista löytyy myös hyödyllisiä laajennuksia joilla voi rajoittaa tarpeettomia tietojen pyörittelyä selaimen sisuksissa.

• Salasanoja ei kannata tallentaa selaimeen kun ne nyt saattaa kadota seuraavan päivityksen yhteydessä.

Selaimen kannattaa tallentaa tiedostoja väliaikaisesti, että niitä ei tarvitse ladata verkosta uudelleen. Nopeuttaa valtavasti selailua.

Firefox ESR:ää suosittelen luotettavuuden ja jatkuvuuden takia.

• dragon...
    • Firefox19/Midori

Midori on paras vaikka käytänkin firefoxia laajennusten takia.

• ixquick?

• Etkö lukenut?
        ixquick? kirjoitti:

https://startpage.com/?r=4703
        mitä eroo tällä on ixquickiin?

Ixquick

Toimii samalla tavalla kuin Startpage, mutta käyttää Googlen lisäksi myös muita hakukoneita. Ixquick suojaa yksityisyyttäsi samoin keinoin kuin Startpage.

• EN lukenut
        Etkö lukenut? kirjoitti:

Ixquick

Toimii samalla tavalla kuin Startpage, mutta käyttää Googlen lisäksi myös muita hakukoneita. Ixquick suojaa yksityisyyttäsi samoin keinoin kuin Startpage.

katsoin vaan ixquick-linkin, mut selvis kuitenki että startpage on haultaan monipuolisempi.

• No,
        EN lukenut kirjoitti:

katsoin vaan ixquick-linkin, mut selvis kuitenki että startpage on haultaan monipuolisempi.

eikö asia ole juuri päinvastoin koska Ixguick käyttää Googlen lisäksi muitakin hakukoneita!

• ixquick & duckduckgo

Koetin hieman etsiä, mutta en saanut selville minkä tahon tarjoamista selaismista on kyse.

Toisaalta mikä takaa sen etteivät nekin kerää ja säilyttele hakutietoja lupauksiensa vastaisesti?

- https://ixquick.com/suo/

- https://duckduckgo.com/

• 9-pallox

"""Midori on paras vaikka käytänkin firefoxia laajennusten takia. ""

EI OLE

Vapunen on jo kertonut, että Chrome on paras.

Vapunen ei kyllä perustellut tätä.

• Hohhoijaatiii

Chrome on paras

• Kopioi ja liitä

Moi, ihmettelen miten Internet Expoler selaimella saa kopioitua ja liitettyä, aikaisemmassa koneessa sai mutta tässä ei onnistu, joudun aina vaihtamaan selaimen google Gromeen tai firefoxiin, jos kopioin linkin.

Eli, rivi joka pitäsi maalata on Internet selaimessa kahdessa osassa eli kaksi palkkia ja jos maalaan rivin ja koitan klikata muokkaa kohdasta kopio, ei mitään tapahdu, samon hiiren kakkospainikkeella ei löydy kopioi osaa, eli en mitenkään saa Internet selaimella kopioitua ja uusin versio taitaa olla selaimesta tämä ja kone windows 7 ja Asus.

• Mitähän mahdat tarkoittaa kahdella palkilla? IE9:ssä on vain yksi yhdistetty osoite/ hakupalkki ja siihen / siitä kopioiminen toimii aivan moitteettomasti.

IE10 on vielä testiversio ja siinä on vielä bugeja.

• kopioi ja liitä

Tarkoita tätä, minulla on nyt tämä sivu päällä ja osoiterivi ylhäällä menee näin http:// keskustelu.suomi24.fi/node11291295 sen jälkeen jotain kuvia kuten suurennuslasi ja selvä väli eli erillinen palkii, jossa lukee internet selaimet-apua alo....x

Eli nuo teksit ovat eri palkissa ja siksi niitä ei voi kopioida, olisko tämä sitten se 10 versio selaimesta? Mistä näen mikä versio Intenet Expoleria minulla on ladatuna?

• Jos tarkoitat tätä http://aijaa.com/uHBM1r niin siitä ei voi kopioida, se on välilehden otsikko. IE version näet klikkaamalla rattaan kuvaa oikealla ylhäällä ja sieltä "Tietoja internet...."

• kopio ja liitä

Kiitso tiedosta, Internet 9 ) näytti oleva selain, tarkoitin sitä vasemmanpuoleista palkkia, sitä en voi jostain syystä kopioida, kun maalan sen ja koitan kopoida ei onnistu eli kun klikkaan muokkaa kohdasta, niin kopio kohta on himmeä ei ei anna kopioida, sama hiiren kakkospainikeella, kuitenkin noilla muilla selaimilla se onnistuu..

• Kyllä se toimii joten kyse jostain vain sinun koneessasi ilmenevästä ongelmasta. Koita resetoida selain http://aijaa.com/j3J9G3

• kopioi ja liitä

Miten jos tuon selaimen resetoi, niin vaikuttaako se tietoturvaan ym? Kokeilin n tuota ja siinä kysyttiin, että oletko varma ja puhuttiin, jostain selaimen tietoturvasta, niin en uskaltanut vielä tuota kokeilla. Eli jos tuon ohjene mukaan tekee, palaako selain entiselleen via joutuuko asentamaan uudelleen toimintoja, kuten Flash Playeria ym ja vaikuttaako tuo tietoturvaan?

• Tietoturva pysyy ennallaan jos et ole aikaisemmin tehnyt jotain omia säätöjä.

Flash playeristä en osaa sanoa mutta sehän on vaivaton asentaa uusiksi jos tarvitsee.

http://get.adobe.com/flashplayer/

Muista ottaa google toolbar ruksi pois ennen asennusta.

• kopio ja liitä
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Tietoturva pysyy ennallaan jos et ole aikaisemmin tehnyt jotain omia säätöjä.

Flash playeristä en osaa sanoa mutta sehän on vaivaton asentaa uusiksi jos tarvitsee.

http://get.adobe.com/flashplayer/

Muista ottaa google toolbar ruksi pois ennen asennusta.

Mistä sen google toolbar ruksin löytää ja miksi pitää ottaa pois ennen asennusta?

• kopio ja liitä kirjoitti:

Mistä sen google toolbar ruksin löytää ja miksi pitää ottaa pois ennen asennusta?

Aika harvoi ihmiset haluavat mainostoolbareja selaimeensa jollainen google toolbarkin on babylonin ja muiden vastaavien tapaan. Yleensä ihmiset pitävät niitä haittaohjelmina jollaisia ne tavallaan ovatkin vaikka ovat laillisia.

Se pitää ottaa pois Flash asennuspaketin latauksen yhteydessä.
        Tuosta ruksi pois: http://aijaa.com/ni3Lzk

• Ja mahdollinen mcafee, joka tuli minulle kun tein pientä flashin asennus ohjetta aikaisempaan ketjuun.

• kopio ja liitä

Tein sen resetoinnin, mutta ei auttanut, jotain tässä koneessa on koska ei internet E selaimella pysty edellenkään kopioimaan, mutta muilla selaimilla pystyy., no vaihdan selainta kun tarvitsee kopioida.
      Miten muuten saan takaisin nuo työkalut, muokkaa ym, tuonne palkin alle pysyvästi, kun nyt tulevat esiin vain kun painan alt näppäintä, mutta miten ne saa pysymään esillä, aiemmin olivat esillä, ettei tarvitsisi sitä alttia aian painaa, vaikka tämä ei kopioikaan, mutta sama ongelma myös firefoxissa.. Kiitos.

• Ylhäältä palkista tyhjällä kohdalla hiiren oikea nappi > Valikkorivi tulee nkyviin.

Jos Firefoxissa on sama vika niin vika ei taida olla selaimissa vaan jossain muualla. No jos toimii jossain selaimessa ja se riittää niin ok.

• kopio ja liitä

Kiitos löytyi ja Firefoxissa se kopionti toimii, että jotain siinä selaimessa on.

• 0hm0

""IE10 on sitten virallisesti julkaistu Win7 versiolle joten se kannattaa asentaa. ""

Miksi se kannattaa asentaa jos Chrome on paras?

• 0ssi

Miten tämä nyt oli?

• Chrome ja Raptr

Itse käytän Chromea kanssa mutta joskus käyttelen Raptr nimistä selainta se ei ole itse asiassa luotu selaimeksi se on Pelicommunity ja siinä on seuraavat toimet
      -Peli Communityt Steam/Xbox/PS3 Peleihin
      - Tallentaa ja antaa sinun kommentoida pelikertaasi kun lopetat.
      .- Ohjelmassa on suoraan Twitter Facebook ja Youtube Gmailja kaikkia muitakin
      - Voita palkintoja kun pelaat ja saat achiementteja
      -Screenshots ja Video nauhoitus (Nauhoitus tulossa seuraavassa versiossa)
      - Netti selain joka täyttää nuo vaatimuksesi eli
      Ei tallenna sivuhistoriaa eikä tallenna salasanoja jollet ruksaa sitä sivustolla
      ja kaikkea muutakin en ole itsekkään viel kaikkea kokenut
      -ohjelmassa on Chat ja siinä on kaikki jota siinä sitten on kerroin siis Ominaisuudet ja Selain ominaisuudet.

• missävika

internet explorer yhteys katkeaa ja tulee teksit ei vastaa. Ei aukea enää senjälkeen ennenkuin tietokone on sammutettava ja taas käynnistettävä.

• vanha

jakkaraongelma

• 00100
        vanha kirjoitti:

jakkaraongelma

Tuttu juttu Jakkara-Matille

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6183
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3416
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3308
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2525
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2091
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1656
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1443
    Aihe