Ihmettelen, miksi tällä palstalla tukikeskuskustelu tiivistyy kiistakentäksi tukien saajien ja niiden vastustajien välille.Miksi täällä ei anneta viljelijöiden keskustella tukien sisällöstä, säädöksistä ja muutoksista ihan ammattilinjalla? Aina tulee väliin kommentoija ilkeään sävyyn ja keskustelu siirtyy taas samoille urille....
Kummastuttaa pientä viljelijää !
24
184
Vastaukset
- Juu...
Samaa mieltä...
Tuossa
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_149_2006_p.shtml
epäoikeudenmukaisessa tukierossa riittäisi keskusteltavaa...
"Onko ministeriössä tehty tietoinen päätös siitä, että tuotanto siirtyy C-alueelle? Jos näin ei ole, niin nyt ministeriössä olisi hyvä tiedostaa se tosiasia, että nykyiset toimet johtavat vääjäämättä tuotannon siirtymiseen C-alueelle. Jos tuotanto siirtyy, niin ovatko kuluttajat valmiita maksamaan korkeammalla tuella tuotetut tuotteet ja ylituotannon? Jossain vaiheessa tilanne valkenee myös kuluttajalle. Komissionkin suunnalta on jo ihmetelty, miksi kotieläintilat häviävät etelästä."
"Edellisissä tukineuvotteluissa esitetyt tilamallilaskelmat eivät vastaa olemassa olevaa käytäntöä. Laskelmat olivat tarkoitushakuisia, ja niiden avulla haluttiin hävittää tukierot eri tukialueiden väliltä. Maataloustuottajat ovat tehneet keskuudessaan muutaman tilan osalta laskelmat tukieroista, ja laskelmien lopputulokset eli tukieron suuruus yllätti pistokokeen tekijätkin. Esimerkit ovat todellisia tilanteita olemassa olevilta tiloilta, mikä tarkoittaa ainakin Etelä-Suomessa sitä, että peltotukien optimointi onnistuu harvoin. Eläinmäärät ja -lajit määräävät sen, mitä pelloilla kulloinkin kasvaa."
"Jos 40-lehmäisen maitotilan tukieron suhteuttaa käytäntöön, niin sillä ostaisi Maaseudun Tulevaisuuden lukijoiden suosikkiauton (Volvo V 70) joka neljäs vuosi. Rahaa jäisi vielä käyttökuluihinkin. Tai vastaavasti tukierolla saisi rivitalonpätkän kirkonkylältä ja useasta kaupungista voisi ostaa yksiön ja maksaisi sen samassa neljässä vuodessa. Investointeja tekevän maidontuotantotilan esimerkissä tukierolla kuolettaisi lypsyrobotin ja automaattiruokkijan navettarakennuksineen ja muine kalusteineen 15 vuodessa. Tai vaihtoehtoisesti palkkaisi työntekijän lähes koko vuodeksi joka vuosi. Tällä hetkellä Etelä-Suomessa vielä eletään maidontuotannosta ja jokunen tila uskaltaa investoidakin. Kuitenkaan vastikään investoineen tai investointia harkitsevan tilan näkökulmasta vallitseva tukiero ei ainakaan kannusta. Yrittäjäominaisuudet ja oma osaaminen eivät enää ratkaisekaan tukieron vääristämää kilpailua. Onko tämä tukiero käytännössä tarpeen, ja ennen kaikkea onko se tasa-arvon ja yrittäjyyden kannalta oikein? Maidon tuotantokustannuksethan ovat koko maassa lähes samat.."
Noin niin kuin avauksena...- En ymmärrä
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
- Sanon...
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
Että meillä tukiero ei vastaa todellisia olosuhde-eroja vaan luo täysin järjenvastaisen kannattavuuseron rajan vieläpä niin että maamme ne osat joilla yleensä ottaen luonnonolojen puolesta olisi järkevintä tuottaa kannattavat heikommin.
- Että maan
Sanon... kirjoitti:
Että meillä tukiero ei vastaa todellisia olosuhde-eroja vaan luo täysin järjenvastaisen kannattavuuseron rajan vieläpä niin että maamme ne osat joilla yleensä ottaen luonnonolojen puolesta olisi järkevintä tuottaa kannattavat heikommin.
parhaat asiantuntijat ovat erehtyneet vedä käteen !
- ---
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
---
- ---
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
---
- ---
--- kirjoitti:
---
---
- Asiantuntijat?
Että maan kirjoitti:
parhaat asiantuntijat ovat erehtyneet vedä käteen !
Jaa että asiantuntijat? He ehdottivat alunperin mm suurinta osaa Pohjanmaata B-alueeseen mutta poliittisilla päätöksillä Pohjanmaa siirrettiin C-alueeseen. Että sellaiset asiantuntijat juu...
- C alueet
Asiantuntijat? kirjoitti:
Jaa että asiantuntijat? He ehdottivat alunperin mm suurinta osaa Pohjanmaata B-alueeseen mutta poliittisilla päätöksillä Pohjanmaa siirrettiin C-alueeseen. Että sellaiset asiantuntijat juu...
jaettu neljään luokkaan ja pohjanmaa on alin, ja käy yksiin lämpösummakartan kanssa, kannallesi ei ole mitään perusteita..
- ---
Että maan kirjoitti:
parhaat asiantuntijat ovat erehtyneet vedä käteen !
---
- ---
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
---
- ---
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
---
- ---
---
- ---
Sanon... kirjoitti:
Että meillä tukiero ei vastaa todellisia olosuhde-eroja vaan luo täysin järjenvastaisen kannattavuuseron rajan vieläpä niin että maamme ne osat joilla yleensä ottaen luonnonolojen puolesta olisi järkevintä tuottaa kannattavat heikommin.
---
- ---
En ymmärrä kirjoitti:
mitä halua sanoa, EU tukee heikompia tuotantoalueita myös Suomessa.
---
- ---
Sanon... kirjoitti:
Että meillä tukiero ei vastaa todellisia olosuhde-eroja vaan luo täysin järjenvastaisen kannattavuuseron rajan vieläpä niin että maamme ne osat joilla yleensä ottaen luonnonolojen puolesta olisi järkevintä tuottaa kannattavat heikommin.
---
- ---
---
- siksi kun
Asiantuntevalle keskustelulle löytyy ihan omat saittinsa.
- Ei mikään
sitä kiellä tälläkään palstalla !
- ---
---
- isot tuet maajussil
Jotenkin huomannut sellaisen asian että eivät nuo metsässä eläneet oikein osaa kommikoida muiden kanssa, kun aina on isot tukiaiset makseltu mettän perälle.
- ei kapungeissa
ole metsää ?
- tuunaaari
vähän sama homma suuria palkankorotuksia saaneilla
- ---
tuunaaari kirjoitti:
vähän sama homma suuria palkankorotuksia saaneilla
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683