Viimeinen kirjoitukseni (m->n)

salainen ihastuksesi

Olen aina se "salainen ihastus"; se jolle ei kerrota mitään vaikka tunnetaan paljon. Sain tietää ensimmäisen kerran lukion lopussa (2008), että luokkalaiseni oli ihastunut minuun. Koska hän ei ikinä kertonut minulle, tiemme erkanivat lakkiaispäivänä. Oma aikani ei riittänyt luokkalaisteni kanssa keskusteluun ja jouduin lähtemään, vaikka meillä olisi ollut mahdollisuus puhua. Jälkikäteen kävi ilmi, että hän oli ihastunut minuun. Varmaan satutin häntä; satutin myös itseäni. EN HALUA LOUKATA KETÄÄN! Minua on kehuttu komeaksi ja hyvännäköiseksi mieheksi. Ne kehut tulivat sukulaisilta, mutta olen alkanut uskoa että niissä saattoi olla jotain perää. Seuraus tälle on yksinkertainen: "tuhoan kaiken mihin kosken". Joku on minulle vain kaveri, mutta ihastuukin minuun salaa ja en huomaa hänen ihastumistaan. Ties kuinka monta kertaa näin on käynyt, en tiedä. Olen itse ujo, ja ollut salaisesti ihastunut (1st time 2008). Ikävä kyllä minun oli koettava se; ymmärrän nyt miltä niistä ihmisistä tuntui, koska en saanut ensirakkaudeltani minkäänlaista vastakaikua. Lopputulos oli masennus ja vihlova suru. En toivo sellaista kenellekään. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut todella paljon helpompaa jos olisin lähestynyt ensirakkauttani js hän olisi haukkunut minut lyttyyn. Omiin arvoihini (ainakin näissä asioissa) kuuluvat

1) toisten kuunteleminen
2) huomaavaisuus
3) ystävällisyys ja muiden arvostaminen
4) yritän ymmärtää muita ihmisiä ja maailmaa sekä itseäni

En aina ole läheskään kaikkea mitä arvostan (1-4). Haluaisin olla, ja pyrin käyttäytymään siten. Koska haluan vain hyvää, satutan itseäni jatkuvasti. Tarvitsisin kumppanin, jolloin tätä kaikkea ei enää tapahtuisi näin usein (Tämä ei silti ole mikään seuranhakuilmoitus [vähintäänkin kyseenalainen tällaisella palstalla]!).

Haluankin sanoa, ennen kun jätän tämän palstan lopullisesti, että SALAINEN IHASTUMINEN ON SYVÄLTÄ! Salainen ihastuja satuttaa paitsi itseään myös ihastuksensa kohdetta pahimmassa tapauksessa verisesti. Olen saanut pienen trauman ihastumista kohtaan. En halua katsoa ketään silmiin ja olen miettinyt pitäisikö minun alkaa vältellä jopa hymyilemistä. Tämä menee siis jo aika pitkälle. Ongelmana on vain se, että koin itse ihastumisen vähän aikaa sitten. En voi vältellä ihmistä, johon olen itse ihastunut. Ujona miehenä ymmärrän ettei ole helppo mennä puhumaan, mutta tein sen lopulta. Sain pakit, mutta teko pudotti valtavan taakan hartioiltani. Tulin siihen tulokseen, että tästä lähtien kerron tunteeni aina heti. Lisäksi kysyn muiden tunteista välittömästi jos epäilen niitä olevan olemassa. Kaikki tämä vaatii käsittämätöntä rohkeutta, enkä tiedä pystynkö siihen... vähintäänkin pitäisi yrittää.

Ihmisten pitäisi kertoa. Se olisi kaikille helpompaa. PYYDÄ VAIKKA SUNNUNTAIKAHVILLE JOS KAIKKI MUU TUNTUU YLIVOIMAISELTA! Pelkkä tieto ei tapa ketään, ainakaan jos on kyse tykkäämisestä. Luulisi että itse kukin haluaa kuulla muiden tykkäävän hänestä. Kertomatta jättäminen voi tappaa jos se herättää riitävän voimakkaita reaktioita ihastuksen kohteessa. Ainakin se sattuu ihan helvetisti.

Tämän olen kokenut. Asia on yksi oman elämäni suurimmista kipupisteistä. Toivottavasti joku voi oppia siitä jotain tai ainakin laajentaa näkökulmaansa.

Kiitos niille, jotka jaksoivat lukea pitkähkön tekstini! Hyvää kevättä!

-Mies Helsingistä

2

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi hyvä kirjoitus

AAMEN.

• Satuttaahan ne

joko hylätyksi tuleminen, tai suoraan torjutuksi.
      Jos suoraan torjutaan, se on helpompi ymmärtää, ei ehdi tulla syviä tunteita, jää vähemmän arpia sydämeen.
      Kerää rohkeus, ei aina voi onnistua, mutta ei aina tule pakkejakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3948
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 130
      855
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      804
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      730
    Aihe