Auris farmari 2013 päihittää kilpailijat tilan käytöllä

Kiala Viulu

Toyota Auris Touring
Sports on 28,5 senttiä
pidempi kuin
viistoperäinen Auris, joten
tavaroita mahtuu
tuntuvasti enemmän
mukaan.

Farkun ruuman tilavuus on 530 litraa eli 170 litraa
enemmän kuin
viistoperämallissa.

Tila on tehokkaasti käytössä, koska tavaratila on
suorareunainen.
Hybridiversiossakaan
tilasta ei tarvitse tinkiä, koska hybridijärjestelmän
akut on sijoitettu
takaistuinten alle.

Geneven autonäyttelyssä
esiteltiin useita
keskikokoisia
farmarimalleja ja tavaratilan
tilavuudessa Auris farmarin
päihittävät muun muassa Volkswagen Golf Variant,
Skoda Octavia Combi ja Dacia Logan MCV.

www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/tallainen-on-toyota-auris-farmarin-ruuma/1308493

86

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleva auris omistaja

      Hyvimpä Auris päihitti "ruuman" koossa pahimmat kilpailijat, joten muista onnettomista surkeuksista selvä ja tärkein voittn jo ennen myynnin alkua

      Eipä ihme, että Toyota farkkua on tilattu jo yli 2000 kpl ennakkoon, joten odotettu shokeerava myynti on selvä jo ennakkoon

      www.autobild.fi/artikkeli/26004/monen-kuolaama-kayttofarmari-esitellaan-pariisissa/

      • F30 2.0DA

        Rattia ei edelleenkään saa lähemmäs, vain kauemmas. Auto on ergonomiaa lukuunottamatta ihan hyvän oloinen mutta jää sisustan eleganssissa kauas uuden RAVin taakse. Harmi vaan että tojo ei tarjoa mitään potkukkaampaa vaihtoehto automaatin kanssa mihinkään malliin.


      • P a s k a a !

        "Eipä ihme, että Toyota farkkua on tilattu jo yli 2000 kpl ennakkoon, joten odotettu shokeerava myynti on selvä jo ennakkoon"
        Maahantuojan myyntitavoite Aurisille tänä vuonna on 2000 auroa, joten ennakkotilauksia ei varmasti ole muutamaa sataa enempää


      • ...
        F30 2.0DA kirjoitti:

        Rattia ei edelleenkään saa lähemmäs, vain kauemmas. Auto on ergonomiaa lukuunottamatta ihan hyvän oloinen mutta jää sisustan eleganssissa kauas uuden RAVin taakse. Harmi vaan että tojo ei tarjoa mitään potkukkaampaa vaihtoehto automaatin kanssa mihinkään malliin.

        ...


      • lukutaito...

        Huomasithan, että Kiala puhui taas kerran läpiä päähänsä. Tuossa artikkelissa Auris Wagon päihitti "ruuman" koossa vain oman viistoperäisen serkkunsa, senkin melko marginaalisesti vaivaisella 170 litralla.

        "Geneven autonäyttelyssä esiteltiin useita keskikokoisia farmarimalleja ja tavaratilan tilavuudessa
        > AURIS FARMARIN PÄIHITTÄVÄT MUUN MUASSA Volkswagen Golf Variant, Skoda Octavia Combi ja Dacia Logan MCV."<

        Voisitte te Tojofanaatikotkin jo tajuta, että varsnkin Kiala Viulun tapauksessa lähdekritiikki on äärimmäisen suotavaa.

        että se siitä "selvästä ja tärkeinmmästä voittosta jo ennen myynnin alkua."


    • P.Alikka

      Jotain ongelmaa ymmärtää kirjoitettua tekstiä? Vai miten tuo Auris nyt päihittää kilpailijat? Ihan fiksun näköinen tuo kontin muoto ja suunnilleen samaa kokoluokkaa kun tässä Avensiksessa, mutta uudet Octavian ja Golfin tavaratilat tarjoaa yli 600 litraa tilavuutta...

      • Muut paljon parempia

        Eihän nyt Kiala tajua, että muissa on enemmän tilaa.

        Aurisin myynti Euroopassa jää aivan marginaalisen pieneksi.


      • odotetaan vuosi
        Muut paljon parempia kirjoitti:

        Eihän nyt Kiala tajua, että muissa on enemmän tilaa.

        Aurisin myynti Euroopassa jää aivan marginaalisen pieneksi.

        Ei se kovin suureksi voikaan kasvaa, kun markkinaosuudeksi koko merkillä odotetaan 4,2%. Siis koko Euroopassa, Turkki ja Venäjä mukaan lukien.


      • AurisTS2014
        Muut paljon parempia kirjoitti:

        Eihän nyt Kiala tajua, että muissa on enemmän tilaa.

        Aurisin myynti Euroopassa jää aivan marginaalisen pieneksi.

        Sulla ei ole varaa ostaa mitään, turhaan siis uikutat.


      • Farkku
        AurisTS2014 kirjoitti:

        Sulla ei ole varaa ostaa mitään, turhaan siis uikutat.

        Aivan monella ei ole varaa Auris hybrid touring sports farkkuun.


    • Kiala Viulu
      • Mielen Rauha

        Ei tällaista saa julkistaa Toyotasivustolla koska se herättää
        närästyksen tunnetta das auto ja muilla saksanseisoja
        preemiumihärpäkesivustoilla kun käyvät täällä kuikuilemassa
        ja alkaa se kilpalaulanta toyotauskonnosta ja pelletutkimuksesta.
        Olen tosi pahoillani jos päivänne on pilalla


      • Laatuautoilija.
        Mielen Rauha kirjoitti:

        Ei tällaista saa julkistaa Toyotasivustolla koska se herättää
        närästyksen tunnetta das auto ja muilla saksanseisoja
        preemiumihärpäkesivustoilla kun käyvät täällä kuikuilemassa
        ja alkaa se kilpalaulanta toyotauskonnosta ja pelletutkimuksesta.
        Olen tosi pahoillani jos päivänne on pilalla

        Lexushan valittiin maailmanhistorian huonoimmaksi autoksi:

        http://forums.motortrend.com/70/9301849/the-general-forum/top-gear-lexus-sc430-is-the-worst-car-in-the-histo/index.html

        Lelux-kuskit saavat olla tyytyväisiä historian huonoimpaan autoon. Meikäläinen ei moiselle mutterikasalla alentuisi ajamaan.


      • köfffff

        osta tojota niin suhisee ,moottorit ikuisuuden jäljissä turboista. tojota se vaan suhisee..hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


      • Fuckkkkkkk
        köfffff kirjoitti:

        osta tojota niin suhisee ,moottorit ikuisuuden jäljissä turboista. tojota se vaan suhisee..hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        Köffff onko sut perseraiskattu pentuna vai potkittu vittuun Ford-palstalta kun olet tullut tänne idioottimaisten kirjoitustesi kanssa.


      • silkkaa faktaa

      • Koho

    • Kiala Viulu
      • Kili Pili

        Hei tero !!!! Missä kohtaa kerrottiin olevan luokkansa paras ? Kiala jatkaa aina vaan paskanjauhantaa ja vääristelyä.


      • Aven sisko

        Noh noh. Katsotaanpas mitä tässä Kiialan linkissä oikein todetaan:
        -Aurisin "tavoite" on olla Corollaa nuorekkaampi. (Ei onnistunut)
        -takaistuimen polvitilat edeltäjään verrattuna ovat kutistuneet
        -pääntilasta on niukkuutta
        -Penkkien sivutukien väli jää kapeaksi, ristiseläntukea ei ole ja istuinosa on liian lyhyt
        -Ohjauspyörän pituussäätöä ei käytännössä ole
        -Tavaratila on luokkansa keskiarvomitoissa jos otetaan huomioon välipohjan alla oleva tila
        -tavaratilan kynnys on korkea
        -Tämä oli varmasti huumoripalaksi tarkoitettu: "Moottori on vapaasti hengittävien 1,6-litraisten parhaimmistoa. Tyhjäkäynnillä se sammuu helposti tottumattoman käsissä."
        -Kierroksia käytettäessä moottori jurisee tuttuun Toyota-sävyyn
        -Sammutusautomatiikkaa ei yllättäen ole
        -Kaarrettaessa ohjaustuntuma heikkenee
        -Jousitus on pintakova ja epämukava.
        -Tuuli suhisee ja moottorin ääni häiritsee, jos aiotaan pysyä ahdettujen moottorien kintereillä.
        -Sisustus on hyvin muovinen. Materiaalit ovat kovamuovisempia kuin yhdessäkään kilpailijassa
        -istuimissa on käytetty halpaa peruskangasta
        -1,6-litrainen jää kauas bensaturbojen väännöstä; mallistosta puuttuvat bensaturbot kokonaan!
        -Luotettavuus todettiin koeajon aikana hyväksi (8/10), mutta tiepalvelua ei ole
        -yksityiskohdat eivät ole tyylikkäitä
        -Huoltovälit ovat lyhyet.


      • väärinkäsitys

        Kiala on taas kerran käsittänyt asiat väärin. Luokan paras on saanut arvosanan 9,5, Auriksen arvosana on 8,4.


      • Jo keikkuu
        väärinkäsitys kirjoitti:

        Kiala on taas kerran käsittänyt asiat väärin. Luokan paras on saanut arvosanan 9,5, Auriksen arvosana on 8,4.

        Jos tahallisesta väärinymmärryksestä saisi pokaalin, Kialalla sen koko olisi niin suuri, että maapallo keikahtaisi akseliltaan.


    • Kiala Viulu

      Toyota Verson hinnat laskivat alle 26 000 € ja erityisesti dieselin huomattavasti alentuneen kulutuksen vuoksi. Myös varustetasot nousivat ja paranivat, mutta eivät nostaneet hintoja, päinvastoin.

      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-painoi-verson-hinnan-alle-26-000-euron

      • Kialan lisämuisti

        Unohdit Kiala kertoa myös, että artikkelissa mainitaan "Pudotus edeltäjään on vaatimaton alun toistasataa euroa."


    • Ei kiitti

      Tuossakin on kymppitonni liikaa. Kyseessähän on vain tojo. Ei kiitos.

      • Ei kiitti

        otan silti


      • Ei niillä ajeta
        Ei kiitti kirjoitti:

        otan silti

        jos otat, et aja.

        koske monia tojojakin, koska ovat jollakin todennäköisyydellä pois ajosta. kun silloin ei saa ajaa kun vietetään takaisinkutsuja.


    • Kiala Viulu
      • M.O.T.

        Näinhän tuo on mennyt jo kohta provopetterin pienen iän.
        Vikareenalle tuli hopia ja häpiä ja muut saksanseisojat vielä
        kauempana kärjestä. Interbrändin listoilla tais olla Vikareenakin
        kaukana kärjestä jossa Toyota tietenkin loisti autoista ykkösenä.


      • Tojo ei pärjää
        M.O.T. kirjoitti:

        Näinhän tuo on mennyt jo kohta provopetterin pienen iän.
        Vikareenalle tuli hopia ja häpiä ja muut saksanseisojat vielä
        kauempana kärjestä. Interbrändin listoilla tais olla Vikareenakin
        kaukana kärjestä jossa Toyota tietenkin loisti autoista ykkösenä.

        Jälleen on maailman arvostetuimman autolehden Auto Motor und Sportin valistunut eurooppalainen lukijakunta valinnut maailman parhaat autot 2013 eri luokissa. Tässä tulokset:

        http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-besten-autos-2013-alle-sieger-der-leserwahl-6391588.html

        Miniautot

        1. VW Up
        2. Opel Adam
        3. Mini
        4. Fiat 500
        5. Mini Coupe
        6. Smart Fortwo
        7. Aston Martin Cygnet
        8. Ford Ka
        9. Opel Agila
        10. Skoda Citigo

        Pikkuautot

        1. Audi A1
        2. VW Polo
        3. Mini Paceman
        4. Ford Fiesta
        5. Opel Corsa
        6. Alfa Romeo Mita
        7. Citroen DS3
        8. Seat Ibiza
        9. Renault Clio
        10. Fiat 500 L

        Kompaktiluokka

        1. VW Golf
        2. Mercedes A-sarja
        3. Audi A3
        4. BMW 1-sarja
        5. BMW 1-sarja Coupe
        6. Mercedes B-sarja
        7. Ford Focus
        8. Operl Ampera
        8. VW Beetle
        10. Alfa-Romeo Giulietta

        Keskiluokka

        1. BMW 3-sarja
        2. Audi A5/Sportback
        3. Mercedes C-sarja
        4. Mercedes C Coupe
        5. Audi A4/Allroad
        6. BMW 3 Coupe
        7. VW Passat
        8. Ford Mondeo
        9. Opel Insignia
        10. VW CC

        Ylempi keskiluokka

        1. BMW 5-sarja
        2. Audi A6/Allroad
        3. Audi A 7 Sportback
        4. Mercedes E-sarja
        5. Mercedes E-sarja Copupe
        6. Jaguar XF
        7. BMW % GT
        8. Volvo V70/Xc70
        9. Lexus GS
        10. Citroen C6

        Luksusautot

        1. BMW 6er Gran Coupé
        2. Porsche Panamera
        3. Mercedes CLS
        4. Audi A8
        5. Mercedes S-sarja
        6. BMW 7-sarja
        7. Aston Martin Rapide
        9. Mercedes CL
        9. Bentley Continental GT
        10. VW Phaeton

        Maastoautot

        1. Mercedes G
        2. Porsche Cayenne
        3. Audi Q5
        4. BMW X5
        5. BMW X6
        6. BMW X3
        7. Mercedes M-sarja
        9. Range Rover
        10. VW Touareg

        Urheiluautot

        1. Porsche 911
        2. Mercedes SLS AMG
        3. Audi R 8
        4. BMW 6-sarja
        5. Aston Martin Vanquish
        6. Wiesmann GT
        7. Ferrari F12 Berlinetta
        8. Lamborghini Aventador
        9. Ferrari 458 Italia
        10. Bugatti Veyron Vitesse

        Avoautot

        1. Mercedes SLS AMG Roadster
        2. Porsche 911 Cabrio
        3. BMW 6 Cabrio
        4. Mercedes SL
        5. Porsche Boxter
        6. Audi R8 Spyder
        7. Audi A5 Cabrio
        8. BMW Z4
        9. Wiesmann Roadster
        10. Mercedes SLK

        Tila-autot

        1. VW Multivan
        2. VW Touran
        3. VW Sharan
        4. Mercedes Viano
        5. Opel Zafiro
        6. Ford S-Max
        7. Ford B-Max
        8. Ford C-Max
        8. VW Caddy
        10. Mercedes Citan


      • das das
        Tojo ei pärjää kirjoitti:

        Jälleen on maailman arvostetuimman autolehden Auto Motor und Sportin valistunut eurooppalainen lukijakunta valinnut maailman parhaat autot 2013 eri luokissa. Tässä tulokset:

        http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-besten-autos-2013-alle-sieger-der-leserwahl-6391588.html

        Miniautot

        1. VW Up
        2. Opel Adam
        3. Mini
        4. Fiat 500
        5. Mini Coupe
        6. Smart Fortwo
        7. Aston Martin Cygnet
        8. Ford Ka
        9. Opel Agila
        10. Skoda Citigo

        Pikkuautot

        1. Audi A1
        2. VW Polo
        3. Mini Paceman
        4. Ford Fiesta
        5. Opel Corsa
        6. Alfa Romeo Mita
        7. Citroen DS3
        8. Seat Ibiza
        9. Renault Clio
        10. Fiat 500 L

        Kompaktiluokka

        1. VW Golf
        2. Mercedes A-sarja
        3. Audi A3
        4. BMW 1-sarja
        5. BMW 1-sarja Coupe
        6. Mercedes B-sarja
        7. Ford Focus
        8. Operl Ampera
        8. VW Beetle
        10. Alfa-Romeo Giulietta

        Keskiluokka

        1. BMW 3-sarja
        2. Audi A5/Sportback
        3. Mercedes C-sarja
        4. Mercedes C Coupe
        5. Audi A4/Allroad
        6. BMW 3 Coupe
        7. VW Passat
        8. Ford Mondeo
        9. Opel Insignia
        10. VW CC

        Ylempi keskiluokka

        1. BMW 5-sarja
        2. Audi A6/Allroad
        3. Audi A 7 Sportback
        4. Mercedes E-sarja
        5. Mercedes E-sarja Copupe
        6. Jaguar XF
        7. BMW % GT
        8. Volvo V70/Xc70
        9. Lexus GS
        10. Citroen C6

        Luksusautot

        1. BMW 6er Gran Coupé
        2. Porsche Panamera
        3. Mercedes CLS
        4. Audi A8
        5. Mercedes S-sarja
        6. BMW 7-sarja
        7. Aston Martin Rapide
        9. Mercedes CL
        9. Bentley Continental GT
        10. VW Phaeton

        Maastoautot

        1. Mercedes G
        2. Porsche Cayenne
        3. Audi Q5
        4. BMW X5
        5. BMW X6
        6. BMW X3
        7. Mercedes M-sarja
        9. Range Rover
        10. VW Touareg

        Urheiluautot

        1. Porsche 911
        2. Mercedes SLS AMG
        3. Audi R 8
        4. BMW 6-sarja
        5. Aston Martin Vanquish
        6. Wiesmann GT
        7. Ferrari F12 Berlinetta
        8. Lamborghini Aventador
        9. Ferrari 458 Italia
        10. Bugatti Veyron Vitesse

        Avoautot

        1. Mercedes SLS AMG Roadster
        2. Porsche 911 Cabrio
        3. BMW 6 Cabrio
        4. Mercedes SL
        5. Porsche Boxter
        6. Audi R8 Spyder
        7. Audi A5 Cabrio
        8. BMW Z4
        9. Wiesmann Roadster
        10. Mercedes SLK

        Tila-autot

        1. VW Multivan
        2. VW Touran
        3. VW Sharan
        4. Mercedes Viano
        5. Opel Zafiro
        6. Ford S-Max
        7. Ford B-Max
        8. Ford C-Max
        8. VW Caddy
        10. Mercedes Citan

        haha saksalaien vetää kotiin päin vw up ekana ja skoda citigo kymmenentenä vaikka kyseessä on SAMA auto!!!!


    • Missä ne on?

      Missä tohjot? Pärnäsen korjaamolla?

    • köffff

      auris farmarin päihittävän muun muuassa... testatiinko autot geneven auto näyttelyssä.ei ei eiei.vielä kerran ei, sinun tyhmiä johto päätöksiä. tuleeko uuteen aurikseen ,takuuna uusi puoli moottori,palovakuutus,kansi remontti.ym ym ym ym.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii haaaaaaa hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    • Pentttti

      Auriksessa yritetään siis myydä 530 litraa ilmaa mukana ja siitä riemuitaan?
      Helppohan noita on paineilmalla pullistella yli kuutionkin kokoon kuten Skodat, mutta kyllä tavarankuljetusautot ja -henkilöt on ihan erikseen.

      • ??????????????????

        Ei sitä ilmaa myydä erikseen ,se tulee kaupan tekiäisinä
        samaan hintaan. Onkohan se vikareenassa lisävarusteena
        lisähintaan ?


    • takdaksi

      Olisikohan Auriksen hybridi-farkusta taksiinkin? Tai Prius :sta? Luulisi noiden ainakin olevan suositumpia taksiin kuin perus-Priuksen, joka on aika nihkeä tiloiltaan ja kuitenkin Aurista kalliimpi.
      Prius on kyllä saatamam ruma, mutta ei sen luulisi olevan taksissa ratkaisevaa.

      • hobitteja vähän

        "Olisikohan Auriksen hybridi-farkusta taksiinkin?"

        Onko Suomessa riittävästi kääpiöitä?


      • fghjkldtfyghj

        "ei sen luulisi olevan taksissa ratkaisevaa"

        Niin sitä luulisi. Moni kuitenkin tolpalla "valikoi" autonsa, jos mahdollista. Toki sillä ei ole rengille väliä, nouseeko Priuksen kyytiin mummo joka haluaa kyydin torin toiselle puolelle vaikka kottikärryllä, vai joku joka ottaa pitemmän matkan ja haluaa thdä sen sitten tyylillä ja mukavuudella.


    • Kiala Viulu

      Japanilainen Toyotaon
      säilyttänyt asemansa
      luotetuimpana
      automerkkinä Suomessakin

      www.marmai.fi/uutiset/suomalainen luottaa toyotaan volvoon ja volkswageniin/a2175846

      • Mielen Rauha

        Itsetäänselvyydet eivät ole uutisia. Trollihörhöille tiedoksi !
        Kohta alkaa "pelletutkimus"- riekkuminen ja kaivetaan "oikeita tutkimuksia"
        saksalaisesta "maailman arvostetuimmista" julkaisuista kumoamaan
        "pelletutkimkset, palstan ylivoimaisella enemmistöllä"


    • Kiala V:n lisämuisti

      Myyntitykki Kiala Viulu unohti taas innoissaan lukemansa todellisen sisällön.

      Tosiasiassahan linkissä todetaan mm. seuraavaa:

      > "Toyota Auris Touring Sports on 28,5 senttiä pidempi kuin VIISTOPERÄINEN AURIS, joten tavaroita mahtuu tuntuvasti enemmän mukaan.

      > "Farkun ruuman tilavuus on 530 litraa eli 170 litraa enemmän kuin VIISTOPERÄMALLISSA"

      > "Geneven autonäyttelyssä esiteltiin useita keskikokoisia farmarimalleja. Kontin tilavuudessa Auriksen PÄIHITTÄVÄT MUUN MUASSA Volkswagen Golf Variant, Skoda Octavia Combi ja Dacia Logan MCV"

      Eli Uusi farkku- Auris ei suinkaan päihitä KILPAILIJOITAAN tilankäytöllään, vaan ainoastaan VIISTOPERÄISEN SISARMALLINSA. Sitä vastoin farkku- auris ottaa tilankäytössä pahasti pataan monilta kilpailijoiltaan.

      Kiala Viuluhan on aiemminkin unohtanut mm. mainita tiettyjä faktoja linkittämistään uutisista, joten jonkun on toimittava Kialan lisämuistina jotta kaikki faktat saadaan tuotua esille...

      • Eri järjestys

        "Kontin tilavuudessa Auriksen PÄIHITTÄVÄT MUUN MUASSA Volkswagen Golf Variant, Skoda Octavia Combi ja Dacia Logan MCV""


        joo, siltähän se livenäkin näyttää.

        Olisiko tojofanaatikoille mahdollista pysyä totuudessa kanssa?


    • Kiala Viulu

      Koeajossa Toyota GT86 vm. 2013



      Keväällä 2012 Geneven
      autonäyttelyssä esitelty
      Toyota GT86 herätti jo
      konseptimallina paljon kiinnostusta. Suomeen auto saatiin
      heinäkuussa 2012.

      www.automerkit.fi/uutiset/koeajot/artikkelit/koeajo-toyota-gt86-2013.html

      • Oliko sama?

        Olikos juuri tämä se malli, joka oli nolosti TM:n talvitestin viimeinen. Siltä sijaltahan olisi pitänyt löytyä lähinnä joku tarjouslada.

        Mutta testattu, mikä testattu. "Laatu" puhukoon puolestaan.


      • Anti-Terska

      • stoc broker

    • Pitää miettiäkin

      "Auris farmari 2013 päihittää kilpailijat tilan käytöllä "

      Enpä sanoisi. Auriksen etutilatkin ovat lähinnä samaa tasoa kuin jossain Kia Riossa. Eli luokkaa pienemmän kanssa tasoissa.

      Ja halpiksissa kun mennään, niin ekana tutkisin kyllä nuo uudet seatit ja skodat. Aika hyvä tuotteita sieltä.

      • prolleriedaileri

        Yksi ahtaimmista kuskintiloista oli muuten 5-bemussa. Muuten olen kaikkiin pikkuautoihinkin mahtunut. No mahtui siihen bemuunkin, mutta jotenkin ahdistavan staattisessa asennossa siinä oli pakotettu olemaan, jalat ottivat vasemmalta ja oikealta kiinni.

        Jos ei mies autoon mahdu ja mittaa on alle 195cm, niin olisiko syytä tarkistaa ajoasento? On tainnut jäädä päälle se teinipoikien juttu, että penkki ihan taakse, että vaikuttaisi oikein isolta ja miehekkäältä? Kun paljon parempi ajoasento olisi hyvin edessä, niin että ratin kehä jää ranteiden alle rennosti taaksepäin nojautuessasi ja kädet rennosti edessä pitäessäsi. Eli polvet ovat silloin melko koukussa, eivät todellakaan suorana polkimille saakka.


      • Jtff

        Ei mittään Espanjan ja Tsekin ihmeitä, kiitos. :D


    • N.Auris

      Kuvan perusteella ruumassa oli vähänlaisesti suoraa reunaa.

      Näytti myös kovin matalalta tavaratila, aivan kuin Avessa. Ei hyvä.

    • Tsekkasin hiukan

      Auris muistuttaa liikaa vanhaa mallia. Ja nokka aivan kumma viutura. Ei hyvä. Saisi kai sitä muotoillakin noita autoja.

      Tavaratillaa voi mittailla kuinka tykkää, mutta ei se nyt sen isommalta näytä kuin kokoluokassaan mikä tahansa. Kuskin tilat eivät ole pitkälle tarpeeksi isot ja penkki tehty ilmeisesti lapsille. Liian lyhyt penkki.

      • 80,90,2000luku

        Joo toista se on huikeesti muotoillu passat, golf, skoda...ne on oikein huimia luomuksia.


    • näin on marjat

      Toyota ei voi koskaan tehdä sellaista autoa, että se näillä palstoilla kelpaisi. Vaikka olisi tavaratilaa 3 000 litraa ja konepellin alla ärjyisi 250 hv, 400 nM turboahdettu bensamoottori ja muotoilu olisi jotain Lamborghinin ja Aston Martinin väliltä. Syynä on se, että kyseessä on japanilainen automerkki. Ja japanilaisuus ei sovi rasististen peräkammarin poikien pirtaan täällä kylmässä pohjolassa.

    • aasia ei premium

      Suomessa Saksa on aina ollut kova sana... siksi vain saksasta tulee se aito premium-auto, oli se sitten VW, Opel, Ford, kalliimmista puhumattakaan. Näin palstoilla uskotaan.

    • Naurattaa!

      No eipä tuo nauris tainnu kummonen olla kun hävisi halpisauto Skodallekin ja vielä tuulilasissa, joka on tojon mainoslehti!

      • Kiala Viulu

        Toyotalla on
        Yhdysvalloissa myynnissä
        RAV4:ää kookkaampi
        katumaasturi

        www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/pienia-paljastuksia-tulevasta


      • vofdvkdåvdvkb

        2 päivän testilläkö se auton paremmuus katsotaan?


      • Rehu

        Mitä sua haittaa kun ei sulla ole varaa ostaa mitään autoa. :D


    • Edustusautoilija

      Suosittelen Tojouskovaisille koe-ajoja muilla automerkeillä,niin muuttuisi teidän kieroutunut käsitys Tojotaa kohtaan.Itse pidän Tojotaa todellisena halpis,muovi rimpulana.

      • nl l vf7n

        Sähän voit pitää vaikka mummus persettä maailman parhaimpana...ketä se kiinnostaa?
        Kymco taitaa olla sun edustuspeli.


      • Edustusautoilija
        nl l vf7n kirjoitti:

        Sähän voit pitää vaikka mummus persettä maailman parhaimpana...ketä se kiinnostaa?
        Kymco taitaa olla sun edustuspeli.

        Osu ja uppos,uskovainen.


    • vai tilaihme

      Olkoon takakontti miten iso tahansa mutta takapenkillä istutaan tiiviisti polvet suussa niinkuin ennenkin.

      • vkpvvl

        Mitä helvettiä niitä jalkoja suuhun täytyy tunkea?...oletkohan ihan oikein ymmärtänyt kuinka autossa istutaan.

        Eiköhän saman kokoluokan autot ole aika lähellä toisiaan.


    • Tyhmä

      Hohhoijjaa - tulipahan taas eksyttyä varsinaisten asiantuntijoiden asialliselle keskustelupalstalle.

      • koko

        maailman järki on täällä.......suom24 se on tsattsatsaa


    • kupla puhkeaa

      Juu muutaman litran suuremmat tilathan ne merkitsevät ihan kaikkea.
      Kuinkas kantaa kuormansa, perinteisesti ei kovinkaan hyvin??

      • miksei kerrota

        että takajalkatilat ovat ahtaat ja takapenkki liian matalalla. Onhan se hyvä että ne kauppakassit kulkevat mukavasti mutta ihmiset joutuvat kärsimään.


      • kertauksen vuoksi
        miksei kerrota kirjoitti:

        että takajalkatilat ovat ahtaat ja takapenkki liian matalalla. Onhan se hyvä että ne kauppakassit kulkevat mukavasti mutta ihmiset joutuvat kärsimään.

        Auris farkku tavaratila 530 l
        Octavia Combi 610 l
        ja ne muut tilat, Octavia pesee 6 - 0.
        8 cm pidempi akseliväli ja moderni suunnittelu tekee ihmeitä.


      • Itävolkkari
        kertauksen vuoksi kirjoitti:

        Auris farkku tavaratila 530 l
        Octavia Combi 610 l
        ja ne muut tilat, Octavia pesee 6 - 0.
        8 cm pidempi akseliväli ja moderni suunnittelu tekee ihmeitä.

        Taavi on susiruma ja muotoilultaan vanhanaikainen laatikko.
        vähän niinkuin vanhat yli kymmenvuotiaat saksalaiset.
        Skodalla brändiarvo on olematon ja naapurit pitävät sitä edelleen
        itäautona ja aina joutuu selittelemään että volkkari ainakin omistaa
        tehtaan ja että tämäkin on melkein volkkari. Ei se okein innosta vaikka
        olisikin 80 litraa enemmän tavaratilaa,kun ei sitä tilaa jatkuvasti minnekkään
        tarvita ja keulassa on se pesäpalloräpylälogo josta saa päänsärkyä ja
        näppylöitä. Toyotan ostamista ei koskaan tarvi perustella eikä selitellä.
        Kaikki tietävät että valinnassa ei ole otettu riskejä ja varmuus ja huolettomuus
        ovat olleet etusijalla. Korkeaa merkkiuskollisuutta ei saavuteta millään
        epävarmoilla vikaherkillä rimpuloilla.


      • Heh heh
        Itävolkkari kirjoitti:

        Taavi on susiruma ja muotoilultaan vanhanaikainen laatikko.
        vähän niinkuin vanhat yli kymmenvuotiaat saksalaiset.
        Skodalla brändiarvo on olematon ja naapurit pitävät sitä edelleen
        itäautona ja aina joutuu selittelemään että volkkari ainakin omistaa
        tehtaan ja että tämäkin on melkein volkkari. Ei se okein innosta vaikka
        olisikin 80 litraa enemmän tavaratilaa,kun ei sitä tilaa jatkuvasti minnekkään
        tarvita ja keulassa on se pesäpalloräpylälogo josta saa päänsärkyä ja
        näppylöitä. Toyotan ostamista ei koskaan tarvi perustella eikä selitellä.
        Kaikki tietävät että valinnassa ei ole otettu riskejä ja varmuus ja huolettomuus
        ovat olleet etusijalla. Korkeaa merkkiuskollisuutta ei saavuteta millään
        epävarmoilla vikaherkillä rimpuloilla.

        Toyota on susirumempi ruostekasa. Toyota on brändikyselyssä sijalla 15. ja naapurit pitävät sitä riisipussina. Ajo-ominaisuuksia ei ole eikä tule.
        Toyotan omistamista pitää selitellä miksi sotkeutui riisipussiin eikä ostanut oikeaa autoa. Kaikki ovat nähneet Toyotan valtavat takaisinkutsumäärät, oikeudenkäynnit, ja jumbosijat vertailutesteissä.


      • TiiviTaavi?
        Heh heh kirjoitti:

        Toyota on susirumempi ruostekasa. Toyota on brändikyselyssä sijalla 15. ja naapurit pitävät sitä riisipussina. Ajo-ominaisuuksia ei ole eikä tule.
        Toyotan omistamista pitää selitellä miksi sotkeutui riisipussiin eikä ostanut oikeaa autoa. Kaikki ovat nähneet Toyotan valtavat takaisinkutsumäärät, oikeudenkäynnit, ja jumbosijat vertailutesteissä.

        Myydäänkö Taavia muualla kuin vanhoissa itäeuroopan maissa
        Suomi mukaan lukien? Toyotan myynti on maailmanlaajuista ja
        Luotettavan Interbrandin mukaan brandiarvo on automaailman
        paras kun Taavia ei listassa näkynyt lainkaan. Toyota merkkisiä
        autoja ostetaan maailmassa eniten koska ostajat haluavat tietenkin
        parhaan vastineen rahoilleen.
        PS. mikä on brändikysely?
        Onko kyselty kaikilta Taavin omistajilta?


      • Heh heh
        TiiviTaavi? kirjoitti:

        Myydäänkö Taavia muualla kuin vanhoissa itäeuroopan maissa
        Suomi mukaan lukien? Toyotan myynti on maailmanlaajuista ja
        Luotettavan Interbrandin mukaan brandiarvo on automaailman
        paras kun Taavia ei listassa näkynyt lainkaan. Toyota merkkisiä
        autoja ostetaan maailmassa eniten koska ostajat haluavat tietenkin
        parhaan vastineen rahoilleen.
        PS. mikä on brändikysely?
        Onko kyselty kaikilta Taavin omistajilta?

        Eihän sitä paljon Skodaa myydä Länsi-Euroopassa kuten ei Tojoakaan.
        Tojoa myydään paljon Afrikassa ja Aasiassa. Vastinetta rahalleen Tojon ostaja ei saa missään.
        Brändikysely on se missä tavallisilta ihmisiltä kysellään auton brändiarvostusta. En tiedä onko kysytty Skodan omistajilta, tuskin vaivautuisivat vastaamaan. Taitaa olla se testimenestys heille tärkeämpi.


      • 130cab
        Heh heh kirjoitti:

        Eihän sitä paljon Skodaa myydä Länsi-Euroopassa kuten ei Tojoakaan.
        Tojoa myydään paljon Afrikassa ja Aasiassa. Vastinetta rahalleen Tojon ostaja ei saa missään.
        Brändikysely on se missä tavallisilta ihmisiltä kysellään auton brändiarvostusta. En tiedä onko kysytty Skodan omistajilta, tuskin vaivautuisivat vastaamaan. Taitaa olla se testimenestys heille tärkeämpi.

        Esim Saksassa joka tietenkin kai luetaan tuohonb länsi maihin kuuluvaksi myytiin skodaa tammi- kesä aikana 77t kpl ja tojoa 36t kpl eli aikamoinen ero tuolla markkinalla pelkästään.


      • merkkiuskollisuus?
        Itävolkkari kirjoitti:

        Taavi on susiruma ja muotoilultaan vanhanaikainen laatikko.
        vähän niinkuin vanhat yli kymmenvuotiaat saksalaiset.
        Skodalla brändiarvo on olematon ja naapurit pitävät sitä edelleen
        itäautona ja aina joutuu selittelemään että volkkari ainakin omistaa
        tehtaan ja että tämäkin on melkein volkkari. Ei se okein innosta vaikka
        olisikin 80 litraa enemmän tavaratilaa,kun ei sitä tilaa jatkuvasti minnekkään
        tarvita ja keulassa on se pesäpalloräpylälogo josta saa päänsärkyä ja
        näppylöitä. Toyotan ostamista ei koskaan tarvi perustella eikä selitellä.
        Kaikki tietävät että valinnassa ei ole otettu riskejä ja varmuus ja huolettomuus
        ovat olleet etusijalla. Korkeaa merkkiuskollisuutta ei saavuteta millään
        epävarmoilla vikaherkillä rimpuloilla.

        Käyttäähän jotkut valkoisia Adidas-tennisukkia kaikkien asujen kanssa, onkos brändillä ja merkkiuskollisuudella jotain arvoa käyttäjälle?


      • Vastine rahalle
        Heh heh kirjoitti:

        Eihän sitä paljon Skodaa myydä Länsi-Euroopassa kuten ei Tojoakaan.
        Tojoa myydään paljon Afrikassa ja Aasiassa. Vastinetta rahalleen Tojon ostaja ei saa missään.
        Brändikysely on se missä tavallisilta ihmisiltä kysellään auton brändiarvostusta. En tiedä onko kysytty Skodan omistajilta, tuskin vaivautuisivat vastaamaan. Taitaa olla se testimenestys heille tärkeämpi.

        "vastinetta rahalleen Tojon ostaja ei saa missään" Tyhmempää kommenttia
        voi odottaa vain täysin aivottomalta automyyjältä.
        Ei taida hemmo tietää että Toyota on maailman myydyin automerkki.


    • Tärkein puuttuu

      Johan oli taas lehtijuttu. Minkä maailmankatsomuksen mukaan kuvassa oleva Auris farkun tavaratila on suorareunainen?

      Ja kun kerran artikkelin tarkoituksena ilmeisesti on kertoa farmarin tavaratilasta, niin miksi toimittaja ei ole ottanut mittaa taskuun ja mitannut tavaratilan kokoa? Ainakin minulle tavaratilan koko ja käyttökelpoisuus hahmottuisi paljon paremmin, jos litratilavuuden sijaan kerrottaisiin tasapohjaisen tilan leveys kapeimmasta kohdastaan ja tilan pituus.

      Täydet litrat saa hötykäyttöön vain pakkaamalla tavaratilan täyteen pieniä kasseja ja pusseja. Isojen tavaroiden kuljetusta rajoittaa useimmiten tilan leveys tai pituus.

    • HSD -10

      Ja sitten pitäisi huomioida myös tavaratilan korkeus, Toyotasta kun ottaa ne välipohjat pois (joita ei ole Octaviassa lainkaan) niin tavaratilan korkeus kasvaa lähes 10 cm eli litroissa lähes 100 litraa. Mittauksissa tuo välipohja kun on paikallaan niin Octavian tavaratila onkin suurempi kuin Aurisissa, tuskin kukaan Aurisin omistaja jättää niitä välipohjia paikalleen vaan poistaa ne saman tien jolloin Toyotassa tilaa onkin saman verran kuin Skodassa. Toyotassa tuo tavaratila on lähes 60 cm korkea, Skodasta en tiedä.

      • Kynnys haittaa

        Välipohjan kanssa on vähän niin ja näin. Raskaita tavaroita on helpompi käsitellä, jos ne voi nostaa tavaratilan reunan päälle ja työntää perille. Vastaavasti autoa tyhjennettäessä raskaat tavarat voi vetää tavaratilan reunalle ja ottaa vasta siitä kantoon.

        Ilman välipohjaa painavien tavaroiden, esimerkiksi jonkun 30 kiloisen matkalaukun tai vesikanisterin lastaus on melkoista punnertamista.

        Mun mielestä yksi suurimpia farkun etuja hatcbackiin tai sedaniin verrattuna on nimenomaan kynnyksetön tavaratila.


      • 130cab

      • vai 30 kg
        Kynnys haittaa kirjoitti:

        Välipohjan kanssa on vähän niin ja näin. Raskaita tavaroita on helpompi käsitellä, jos ne voi nostaa tavaratilan reunan päälle ja työntää perille. Vastaavasti autoa tyhjennettäessä raskaat tavarat voi vetää tavaratilan reunalle ja ottaa vasta siitä kantoon.

        Ilman välipohjaa painavien tavaroiden, esimerkiksi jonkun 30 kiloisen matkalaukun tai vesikanisterin lastaus on melkoista punnertamista.

        Mun mielestä yksi suurimpia farkun etuja hatcbackiin tai sedaniin verrattuna on nimenomaan kynnyksetön tavaratila.

        Finnairilla max 23 kg tai menee ylimaksua ja kyllä sellaisen kantelu ja työntely on kuules vähän raskasta muutenkin. Käsi venyy ja kahva katkeaa.


      • tilaa romuille ?
        130cab kirjoitti:

        Mitä näet kun katsot videosta kohtaa joka alkaa n.55sek kohdalta?
        http://www.youtube.com/watch?v=h-kP8tUkn7Q

        Valtava kynnys. Joutuuko kookkaat matkalaukut laittamaan sinne poteroon ja sitten repimään ne sieltä ylös. Todella epäkäytännöllistä.


    • Seat X5

      Toledossa on 550 litraa kontti liftbackissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe