Vähättely,loukkaaminen ja ilkeily

liisa

Siinä kiusaajan keinot uhrinsa painamiseksi alas.
Kunpa osaisi olla välittämättä mutta kun se sattuu niin pirusti.

7

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työpaikkakiusattu

Terveiset työpaikkakiusaajille
      ======================
      V-Kaupungilla ei ainakaan saa apua, jos kiusaajana on lähiesimies ja esimies, jolloin ei auta edes työpaikan nimetyt työsuojeluhenkilöt, esim. meidän työpaikassa kiusaajaesimies itse nimesi mieleisensä työpaikan työsuojeluhenkilön, työntekijöiltä ei kysytty mitään. Ei auta niin ikään vaaleilla valitut työsuojeluvaltuutetut tai lainmukainen työterveydenhuolto. HUOM! LUE oikein: Työpaikan kiusaajaesimiehet valitsivat itse työpaikkaohjaajat, jotka olivat heille entisestään tuttuja ja kavereita. Lisäksi ihmetystä herättää se, että kaupungilla samaan ammattiosastoon JHL:n vieläpä samaan osastoon kuuluu niin työntekijät sekä lähiesimiehet ja esimiehet? Arvatkaa kuinka käy kun esimiehet ja työntekijät ovat samassa JHL:n ammattiosastossa? TIETÄKÄÄ TYÖNTEKIJÄT, että JHL:n ammattiliitto ei ole ainoastaan työntekijöiden liitto vaan sinne kuuluu myös esimiehet ja pomonne!!! Nämä kiusaja esimiehet kielletään ottamasta yhteyttä ammattiliittoon ongelmatilanteissa ja kiusaamistapauksissa, sanotaan että nämä asiat hoidetaan työpaikalla, mutta mitä tehdä tässä tapauksessa, kun kiusaajina ovat esimiehet. Mitä tarkoittaa kolme 000?
      V-Kaupungilla se tarkoittaa kait…
      Tarkoittaako se, että kielletään ettei kiusaamista ole tapahtunut ja kiusaamisongelmat lakaistaan maton alle eikä asioita selvitetä. Kiusaamistapaukset pyyhkäistään pois silmistä, jolloin kiusaajat sanovat vain ettei mitään kiusaamista ole ollut ja jatkavat kiusaamista! Näin kiusaamistapaukset hoidetaan.
      Työsuojeluvaltuutetut vain sanovat: V-Kaupungissa monessa työpaikassa kiusataan, et ole ainoa! Kaupungin työterveydenhuollossa työpaikkakiusattu joutuu sellaiseen rääkkiin ja painostuksen alaiseksi vielä monen vuoden kiusaamisen jälkeen. Kaupungin työpaikkaterveydenhuollossa ei saa puhua kiusaamisesta sen oikealla nimellä “kiusaaminen”. Yhteispalavereissa kiusaamisasiaa kierretään kuin “kissa kuumaa puuroa”. Eniten ihmetyttää kiusaajana olleiden esimiesten asema työterveyshuollossa työntekijän kuntokartoituksessa!? Työterveyshuollon järjestämässä yhteispalaverissa on mukana työntekijä, työsuojeluvaltuutettu, työterveyshoitaja, lääkäri, psykologi ja kiusaajana olleet esimiehet. Työterveyshuollossa ko. tilaisuudessa selvitetään kiusatun terveys, työkuntoa ja huom! jossa on mukana myös kiusaajana olleet lähiesimies ja alue-esimies, siis nämä kiusaajat ovat ratkaisemaan mitä kiusatulle pitäisi tehdä siirretäänkö toiseen tehtäviin, toiseen työpaikkaan, lähetetäänkö kallonkutistajalle, työkuntoutukseen vai eläkkeelle, siis aivan hullunkurista, toistan, siis että itse kiusaajat ovat mukana päätöksenteossa ratkaisemassa, siis pohtimassa kiusatun henkilön terveyttä ja kuntoa kiusattuna olevana ja miten se on vaikuttanut työntekijän työkykyyn. Eikö tästä tilanteesta paista jo epäkohdat ja epäoikeudenmukaisuus sekä työpaikkakiusaajana olevien lähiesimies ja alue-esimiehen jääviys, kun kiusaajat ovat ratkaisemassa kiusatun kohtalosta, miten pääsisivät eroon heidän kiusauksen kohteena olevasta työntekijästä. Tällaisessa tapauksessa: Mitä tehdä, jos kiusattu ei saa apua mistään? Kiusattu on kulkenut tämän kaiken läpi. Kiusaamista ei haluta selvittää eikä kiusattua puolusteta kaupungissa: Työpaikan työsuojeluhenkilö ei halua auttaa, syystä, samoin työohjaajat on työpaikkakiusaajaesimiesten valitsemia, entisestään tuttuja–> koska nämä ovat kiusaajalähiesimiehen ja kiusaaja-alue-esimiehen talutusnuorassa, koska oma asema voi heikentyä->työsuojeluvaltuutettu nostaa vain kädet pystyyn ja sanoo, ettet ole ainoa kaupungissa jota kiusataan->ammattiosasto-> luottamusmiehet pallottelevat kenelle asia kuuluisi->
      Kaupungilla työterveyshuolto, työterveydenhoitaja, lääkäri ei auta millään lailla tilanteessa, ovat kai työnantajan käskyläisiä! Pelkäävät työpaikkansa puolesta. Seuraavaksi onko mentävä korkeammalle taholle, jos kiusaaminen ei lopu ja kiusaajat eivät lopeta kiusaamista! Vai mikä on viimeinen vaihtoehto!? Työsuojelupiiri-> Kaupungin henkilöstöpäällikkö-> kaupungin valtuusto->kaupunginhallitus-> kaupunginjohtaja-> eduskunta->oikeusasiamies->Eu-oikeus

• eräs hankala ihminen

Ihan samat kokemukset minullakin! Kiusaamista ei yksiselitteisesti ole meidänkään julkisektorin työpaikassa, vaan

- kyse on väärinkäsityksistä
        - kiusaaja nyt vain on suuri persoona - ei suinkaan pahaa tarkoittava
        - kiusatuksi itsenä kokeva on hankala ihminen, joka itse aiheuttaa kohtelunsa

Näitä selityksiä meillä kuulee jokainen, joka kertoo tulleensa väärinkohdelluksi. Kiusaajina on aina sama porukka, joka on esimiesten suojeluksessa. Heitä puolustaa myös HR-ammattilaisten tiimi, joka lienee kehitellyt pomoille oikein vakiovastaukset ja -menettelytavat kiusaamistapausten maton alle laikaisuun.

• Mikä on
        eräs hankala ihminen kirjoitti:

Ihan samat kokemukset minullakin! Kiusaamista ei yksiselitteisesti ole meidänkään julkisektorin työpaikassa, vaan

- kyse on väärinkäsityksistä
        - kiusaaja nyt vain on suuri persoona - ei suinkaan pahaa tarkoittava
        - kiusatuksi itsenä kokeva on hankala ihminen, joka itse aiheuttaa kohtelunsa

Näitä selityksiä meillä kuulee jokainen, joka kertoo tulleensa väärinkohdelluksi. Kiusaajina on aina sama porukka, joka on esimiesten suojeluksessa. Heitä puolustaa myös HR-ammattilaisten tiimi, joka lienee kehitellyt pomoille oikein vakiovastaukset ja -menettelytavat kiusaamistapausten maton alle laikaisuun.

HR-ammattilainen?

• hoo poo?
        Mikä on kirjoitti:

HR-ammattilainen?

Suurissa firmoissa henkilöstöosastot ovat täynnä tällaisia. Heidän tarkka työnkuvansa ei ole tiedossani, mutta lyhenne tulee sanoista human resorses. Hyvin koulutettua väkeä, miettivät miten työntekijöistä saataisiin mahdollisimman paljon irti ja miten johdon tulee heitä käsitellä erilaisissa tilanteissa.

• ...

Ei hullujenhuoneelle kannata jäädä. Ota riski ja vaihda työpaikkaa, vaikka olisitkin huolissasi siitä, ettet saat hyviä suosituksia. Ei mädät muutu eikä ainakaan niin paljon, että niiden muuttumisesta olisi ratkaisevaa apua asialle. Suomalaiset on nössöjä4ever. Et sinä, mutta enemmistö.

• Minä vain

Vähättely on yksi pahimmista kiusaamisen muodoista, sitä on myös usein vaikea todistaa.

• käytä päätäsi

Mutta näille kiusaajapaskapäille kannattaa maksaa takaisin korkojen kera, jos siihen tarjoutuu mahdollisuus. Ja tehdä se niin, että pääset vielä itse poistumaan työpaikasta hyvissä ajoin. Itse olen maksanut takaisin muutamille minua kiusanneille työntekijöille. Mutta en vääryydellä, vaan pomojen asiaan puuttumisen kautta. Ovat saaneet nilkoilleen oikein kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe