Ruoka"kerma"

kerm

Ruokakermat ja rasvasekoitteet valmistetaan teollisesti maidosta, kasvirasvasta ja tärkkelyksestä. Järkyttävimmät versiot on pilattu aromivahventeilla ja esanssilla, esim. juuston tai sipulin aromeilla. Kaikissa on turhia lisäaineita ja e-koodeja.

Te, jotka käytätte näitä tehdasvalmisteita, kertokaa yksikin syy käyttää niitä eikä kermaa, joka tulee lehmästä. Te, joilla on jonkinlainen makuaisti, kertokaa millä tavalla ne muka ovat parempia kuin oikea kerma?

14

3681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska ne ovat

jalostaneet sellaisen lehmän joka lypsää pelkää kermaa?

• maito on vasikalle

Minä en halua ruokaani maidon makua. Esim kastikkeeseen, ei herrantähden mitään oikeaa kermaa vaan kasvirasvasekoitetta, koska kerma kuuluu kahviin tai täytekakkuun. Se on makuasia, nääs

• rokkakokki

Makuasiapa hyvinkin. Syöt varmaan myös mieluummin pakastevihanneksia kuin tuoreita ja käytät säilykehedelmiä vaikka tuoreita olisi saatavilla?

• Oikeastaan pitäisi kieltää kerma sanan käyttö näiltä epäterveellisiltä korvikkeilta. Niitä ei kenenkään pitäisi käyttää.

• Panhandle

Eihän monissa niistä käytetäkään sanaa "kerma". Kevyimmät eivät ole ruokakermoja, vaan purkissa lukee pelkästään "ruoka".

Ruokakermat syntyivät, kun ihmiset halusivat ruokiin "kermaisuutta'" ilman kerman tuomia kaloreita. Kevytkermat (yms) eivät sovi ruuanlaittoon, koska ne juoksettuvat. Ruokakermoista ja vastaavista on tehty kuumentamisen kestäviä.

Minusta olisi hyvää asiakaspalvelua, jos kaikissa maito-, juusto- ja vastaavissa ruuanlaittoon käytettävissä tuotteissa olisi erikseen mainittu, kestävätkö ne kuumentamisen vai eivät. Senhän voi kertoa pienellä symbolikuvalla, jos teksti ei pieneen pakkaukseen mahdu, esimerkiksi kattilan kuva olisi aika selvä.

• äit-sy
        Panhandle kirjoitti:

Eihän monissa niistä käytetäkään sanaa "kerma". Kevyimmät eivät ole ruokakermoja, vaan purkissa lukee pelkästään "ruoka".

Ruokakermat syntyivät, kun ihmiset halusivat ruokiin "kermaisuutta'" ilman kerman tuomia kaloreita. Kevytkermat (yms) eivät sovi ruuanlaittoon, koska ne juoksettuvat. Ruokakermoista ja vastaavista on tehty kuumentamisen kestäviä.

Minusta olisi hyvää asiakaspalvelua, jos kaikissa maito-, juusto- ja vastaavissa ruuanlaittoon käytettävissä tuotteissa olisi erikseen mainittu, kestävätkö ne kuumentamisen vai eivät. Senhän voi kertoa pienellä symbolikuvalla, jos teksti ei pieneen pakkaukseen mahdu, esimerkiksi kattilan kuva olisi aika selvä.

kyllähän niissä se sanotaan.

• Panhandle
        äit-sy kirjoitti:

kyllähän niissä se sanotaan.

En puhu pelkästään ruokakermoista, vaan esimerkiksi tuorejuustoissa ei yleensä ole merkintää kuumentamisen kestosta.

• Se on makuasia

Se on makuasia miten ja mitä kukakin tykkää käyttää.Itse en välitä kermasta,
      muutoin kuin täytekakussa,joissakin leivoksissa ja kahvissa ehkä,mutta
      ilmankin menee.

• rok kok

Aloittaja kritisoikin keinotekoisten ja lisäaineita sisältävien valmisteiden käyttöä juuri niiden teollisen valmistusprosessin ja epäaidon koostumuksen takia.

Sille ei voi mitään jos uusavuttomien tumpeloiden makuaisti on niin kieroonkasvanut, että pitää sakeutusaineilla ja esansseilla maustetun vesi-kasvisrasvasekoituksen makua parempana kuin aidon kerman.

• elliivo

Ja eniten naurattaa näiden kummallisuuksien hinta :) Mauttomasta törkystä ihmiset maksavat järjettömiä hintoja. Oikea kerma on edullisempaa ja se maistuu. Eikä se maistu maidolta vaan kermalta. Minä olen käyttänyt myös kahvikermaa ruoanlaitossa ja se käy todella hyvin aivan samoin kuin kuohukerma. Yhdelläkään ruokakermalla en ole kerman makua saavuttanut.

• aitoa maitoa ja
    • Juustofani

Valion ruokakermat tehdään ihan aidosta kermasta ja maustettuihin käytetään ihan oikeaa juustoa. Ei se teollinen ihan hirveästi kotiruuasta eroa, keitetään se ruoka kotonakin.

• siili1

Minun silmäni avautuivat, kun tarjosin ruokakerman jämiä koirilleni ja ne kävelivät tiehensä. Ja nuo syövät kyllä ihan mitä vaan, toinen pistelee poskeensa toisen pa.. kakatkin.

Kertonee paljon siitä, että nuo "kermat" ovat aika kaukana elintarvikkeesta. Enpä ole tuon jälkeen niihin koskenut. Joku ihme juttu niissä kevyttuotteissa on kyllä muutenkin, itse olen vain hoikistunut kun vaihdoin aitoon kermaan ja luomuvoihin. Vanhempani vannovat kaiken maailman kevyttuotteiden nimeen ja keskivartalo senkun muhevoituu.

• Suomenmieli

Miksi ostaa kermaa jatkettuna? Vispikermasta saa mitä hyvänsä ja yhtä kevyttä kun käyttää vähemmän tai sekoittaa maitoon.Tarvittaessa voi tärkkelyksellä sakeuttaa. Meijerit kyllä mielellään näitä turhakkeita uusavuttomille valmistavat, sillä lisäarvo on valtava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe