Ruokakermat ja rasvasekoitteet valmistetaan teollisesti maidosta, kasvirasvasta ja tärkkelyksestä. Järkyttävimmät versiot on pilattu aromivahventeilla ja esanssilla, esim. juuston tai sipulin aromeilla. Kaikissa on turhia lisäaineita ja e-koodeja.
Te, jotka käytätte näitä tehdasvalmisteita, kertokaa yksikin syy käyttää niitä eikä kermaa, joka tulee lehmästä. Te, joilla on jonkinlainen makuaisti, kertokaa millä tavalla ne muka ovat parempia kuin oikea kerma?
Ruoka"kerma"
14
3681
Vastaukset
- koska ne ovat
jalostaneet sellaisen lehmän joka lypsää pelkää kermaa?
- maito on vasikalle
Minä en halua ruokaani maidon makua. Esim kastikkeeseen, ei herrantähden mitään oikeaa kermaa vaan kasvirasvasekoitetta, koska kerma kuuluu kahviin tai täytekakkuun. Se on makuasia, nääs
- rokkakokki
Makuasiapa hyvinkin. Syöt varmaan myös mieluummin pakastevihanneksia kuin tuoreita ja käytät säilykehedelmiä vaikka tuoreita olisi saatavilla?
Oikeastaan pitäisi kieltää kerma sanan käyttö näiltä epäterveellisiltä korvikkeilta. Niitä ei kenenkään pitäisi käyttää.
- Panhandle
Eihän monissa niistä käytetäkään sanaa "kerma". Kevyimmät eivät ole ruokakermoja, vaan purkissa lukee pelkästään "ruoka".
Ruokakermat syntyivät, kun ihmiset halusivat ruokiin "kermaisuutta'" ilman kerman tuomia kaloreita. Kevytkermat (yms) eivät sovi ruuanlaittoon, koska ne juoksettuvat. Ruokakermoista ja vastaavista on tehty kuumentamisen kestäviä.
Minusta olisi hyvää asiakaspalvelua, jos kaikissa maito-, juusto- ja vastaavissa ruuanlaittoon käytettävissä tuotteissa olisi erikseen mainittu, kestävätkö ne kuumentamisen vai eivät. Senhän voi kertoa pienellä symbolikuvalla, jos teksti ei pieneen pakkaukseen mahdu, esimerkiksi kattilan kuva olisi aika selvä. - äit-sy
Panhandle kirjoitti:
Eihän monissa niistä käytetäkään sanaa "kerma". Kevyimmät eivät ole ruokakermoja, vaan purkissa lukee pelkästään "ruoka".
Ruokakermat syntyivät, kun ihmiset halusivat ruokiin "kermaisuutta'" ilman kerman tuomia kaloreita. Kevytkermat (yms) eivät sovi ruuanlaittoon, koska ne juoksettuvat. Ruokakermoista ja vastaavista on tehty kuumentamisen kestäviä.
Minusta olisi hyvää asiakaspalvelua, jos kaikissa maito-, juusto- ja vastaavissa ruuanlaittoon käytettävissä tuotteissa olisi erikseen mainittu, kestävätkö ne kuumentamisen vai eivät. Senhän voi kertoa pienellä symbolikuvalla, jos teksti ei pieneen pakkaukseen mahdu, esimerkiksi kattilan kuva olisi aika selvä.kyllähän niissä se sanotaan.
- Panhandle
äit-sy kirjoitti:
kyllähän niissä se sanotaan.
En puhu pelkästään ruokakermoista, vaan esimerkiksi tuorejuustoissa ei yleensä ole merkintää kuumentamisen kestosta.
- Se on makuasia
Se on makuasia miten ja mitä kukakin tykkää käyttää.Itse en välitä kermasta,
muutoin kuin täytekakussa,joissakin leivoksissa ja kahvissa ehkä,mutta
ilmankin menee.- rok kok
Aloittaja kritisoikin keinotekoisten ja lisäaineita sisältävien valmisteiden käyttöä juuri niiden teollisen valmistusprosessin ja epäaidon koostumuksen takia.
Sille ei voi mitään jos uusavuttomien tumpeloiden makuaisti on niin kieroonkasvanut, että pitää sakeutusaineilla ja esansseilla maustetun vesi-kasvisrasvasekoituksen makua parempana kuin aidon kerman.
- elliivo
Ja eniten naurattaa näiden kummallisuuksien hinta :) Mauttomasta törkystä ihmiset maksavat järjettömiä hintoja. Oikea kerma on edullisempaa ja se maistuu. Eikä se maistu maidolta vaan kermalta. Minä olen käyttänyt myös kahvikermaa ruoanlaitossa ja se käy todella hyvin aivan samoin kuin kuohukerma. Yhdelläkään ruokakermalla en ole kerman makua saavuttanut.
- aitoa maitoa ja
keinokermat
http://www.kuntolehti.com/ravinto/maito-ongelmat/
http://www.atfreeforum.com/suomenkarja/viewtopic.php?p=6912&sid=797a05d3a5ff7db0c5bdf6c13d9837ec&mforum=suomenkarja
krri kaikkein jalostetuin eli monen prosessin läoikäynyt, viimeksi lisätään nk maidonvalkaisua - Juustofani
Valion ruokakermat tehdään ihan aidosta kermasta ja maustettuihin käytetään ihan oikeaa juustoa. Ei se teollinen ihan hirveästi kotiruuasta eroa, keitetään se ruoka kotonakin.
- siili1
Minun silmäni avautuivat, kun tarjosin ruokakerman jämiä koirilleni ja ne kävelivät tiehensä. Ja nuo syövät kyllä ihan mitä vaan, toinen pistelee poskeensa toisen pa.. kakatkin.
Kertonee paljon siitä, että nuo "kermat" ovat aika kaukana elintarvikkeesta. Enpä ole tuon jälkeen niihin koskenut. Joku ihme juttu niissä kevyttuotteissa on kyllä muutenkin, itse olen vain hoikistunut kun vaihdoin aitoon kermaan ja luomuvoihin. Vanhempani vannovat kaiken maailman kevyttuotteiden nimeen ja keskivartalo senkun muhevoituu. - Suomenmieli
Miksi ostaa kermaa jatkettuna? Vispikermasta saa mitä hyvänsä ja yhtä kevyttä kun käyttää vähemmän tai sekoittaa maitoon.Tarvittaessa voi tärkkelyksellä sakeuttaa. Meijerit kyllä mielellään näitä turhakkeita uusavuttomille valmistavat, sillä lisäarvo on valtava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462