Kun toinen rakastaa vain ystävänä

epätoivoinen rakkaus

Laitoin tämän myös tunnepuolelle, kun huomasinkin tämän kategorian vasta nyt.

Monen vuoden ystävyyden jälkeen menin rakastumaan läheisimpään ystävääni. Olemme monesti aiemmin ystävyytemme aikana todenneet rakastavamme molemmat toisiamme, mutta aina ennen kyse on molempien puolelta ollut pelkästä ystävärakkaudesta. Olemme toisinaan puhuneet kuin parisuhteessa olevat, kutsuneet toisiamme erilaisilla hellittelynimillä (rakas, kulta, muru jne.) myös ihan arkipuheen yhteydessä, eikä siis pelkästään osana vitsiä.

Minun tunteeni tosiaan syvenivät romanttiseen rakastumiseen, mutten saanut otettua asiaa esille ystäväni kanssa. Puheemme jatkoivat samoja linjoja, enkä saanut selville, olivatko muruttelumme pelkkää vitsiä vai eivät. Ystäväni sanoi kerran puolivitsillä olevansa rakastunut minuun.

Minä päädyin lopulta tunnustamaan tunteeni ystävälleni. Kerroin myös pelkoani siitä, että pilaisin ystävyytemme rakastumiseni myötä, mutta ystäväni vakuutti, ettei hän aio minua hylätä asian takia. Kävi kuitenkin selväksi, että ystäväni rakastaa minua yhä edelleen vain järjettömän rakkaana ystävänä. Tämä mursi sydämeni. Olen itkenyt kaikki löytämäni kyyneleet ja niiden jälkeen paikalla on vain tyhjä olo. Teen kaikkea kuten ennenkin, mutta missään tekemässäni ei ole tunnetta mukana, ajatukseni ovat jatkuvasti ystävässäni. Emme ole enää puhuneet toisillemme.

Vaikka tiedän nyt, ettei meistä voi tulla paria, en saa itseäni lopettamaan haaveilua siitä, että ystäväni huomaisikin rakastavansa minua enemmänkin kuin ystävänä. En tiedä voinko enää pitää ystävääni ystävänäni, koska tieto tunteidemme erilaisuudesta musertaa minut aivan täysin. Olemme kuitenkin olleet ystäviä jo monen monta vuotta ja hän on ollut minulle pitkään elämäni tärkein henkilö, enkä silti haluaisi menettää häntä. Kamala tilanne, en halua menettää häntä, mutta en kestä olla hänen lähelläänkään.

Mitä tällaisessa tilanteessa oikein voi tehdä? "Uutta matoa koukkuun" on minulle turha ehdottaa: en ole koskaan seurustellut, olen ikäni aikana ollut muutaman kerran ihastunut ja tasan tämän yhden kerran olen rakastunut toiseen ihmiseen.

4

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Che_

Niin se uutta matoa koukkuun nyt sattuu vaan olemaan se ainoa tapa, ja ajattele asia näin jos olet ollut ihastunut muutaman kerran niin eiköhän se kolmaski kerta joskus tule, ihastuminen on paljon myös itsestä kiinni (ruokkiiko / antaako itsensä ihastua), kuten huomaat olet ihastunut tähän ihmiseen ajan kanssa kun olet leikkinyt hänen kanssa hyvin "läheistä" ystävää ja murutellu etc. olet siis ruokkinut hiljalleen itsesi ihastumaan ... vastakkaisen sukupuolen kanssa ei olla ystäviä ilman minkäänlaisia takajatuksia niitä tulee jommalle kummalle jossain kohtaa aina ... that's just how the cookie crumbles. Ja tämmöset jutut sattuu mutta sulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin unohtaa tämä ihminen ja matkustaa kohti uusia pettymyksiä muuten jäät junnaamaan tuohon samaan oravanpyörään, trust me been there done that ...

• 959687

Laita vittuun Englantisi suomen kieli on rikkaampi..

ymmärretään... huomaaks MÄ osaan Angielsku kuin sitä ei muut osaisi

• 1#2#

Ensin kysyt mitä tehdä....samaan hengenvetoon "minulle turha ehdottaa......

EI helppoa neuvonantajalle! kyllä teit vaikeaksi..

• aino84_1

Tiedän tunteesi. Olen itse ollut ihastunut yhteen todella läheiseen ystävään, jonka kanssa saan ja joudun olemaan tekemisissä päivittäin. Tarinamme alkoi jo muutamia vuosia sitten, kun itse olin pitkässä parisuhteessa toisen kanssa. En tienny ystäväni ihastuksesta ja itse pidin hänestä jo silloin todella paljon, mutta koska olin varattu, en tietenkään voinut itseni antaa ajatella asiaa enempää.

Erottuani poikaystävästäni, huomasin vähitellen kaikkien yhteisten ystäviemme yrittävän järjestää välillemme suurta rakkaustarinaa painostamalla ystävääni tekemään aloitteen suhteeni. Lopulta he järjestivät niin, että asia oli pakko ottaa puheeksi. Juttelimme pitkään ja hän kertoi minulle tykänneen minusta jo kauan, mutta koska olin varattu ei hän ollut voinut tehdä asian eteen mitään. Nyt kun meistä oli tullut yhä vaan paremmat ystävät, hän sanoi pelkäävänsä metävänsä minut jos nyt antaisi ihastuksensa nousta uudelleen pintaan.

Hän varoitti minua, etten saisi toivoa liikaa, eikä hän luvannut mitään, mutta kävimme siitä huolimatta muutaman kerran ulkona yhdessä ja juttelimme todella paljon. Kaikki alkoi näyttää siltä, että ehkä meistä tulisikin jotain. Sitten hän yhtäkkiä käänsikin kelkkansa ja sanoi minulle näkevänsä minussa vain ystävän, ei sen enempää. Olin aivan murtunut. Olin antanut itseni ihastua yhä vain syvemmin ja sitten saankin pakit.

No kaikesta huolimatta ystävyytemme muuttui jopa läheisemmäksi kuin aikasemmin ja edelleen olemme päivittääin tekemisissä. Pakkien jälkeen epäilin monesti, että hänellä saattaisi sittenkin olla tunteita minua kohtaan. Ihmettelin esimerkiksi sitä, miksi ihmeessä ihminen joka tietää toisen pitävän itsestään enemmän kuin ystävänä, tulee useita kertoja nukkumaan kainaloon, kun olimme juhlinnan jälkeen jääneet toisen ystävän luokse yöksi. Lopulta uskaltauduin ottamaan asian uudelleen puheeksi, pakeista oli silloin kulunut reilusti yli puoli vuotta. No asialle ei käynyt yhtään sen paremmin kuin ensimmäiselläkään kerralla. Nyt järkeni sanoo, että ei meistä tule koskaan enempää kuin parhaat ystävät, mutta silti rakastan häntä niin paljon ja muuta en pysty ajattelemaankaan. Minua edelleen häiritsee monet asiat, joiden vuoksi kuvittelen hänellä olevan vieläkin tunteita minua kohtaan, mutta olen ajatellut ettei auta spekuloida asiaa vaan todeta vaan, että kaikki on pelkkää kuvitteluani. Viimeksi eilen ystäväni toi minut tyhjään kotiin juhlien päätteeksi ja vitsaili kuitenkin samalla, että olisin hänenkin luokseen voinut tulla yöksi..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe