Mitä tekemistä lapsille löytyy Kroatiassa, kokemuksia? Olemme lähdössä toukokuun lopulla 12 ja 14 -vuotiaiden poikien kanssa Splitin ja Dubrovnikin välimaastoon. Vesiurheilumahdollisuuksia ilmeisesti on runsaasti, mutta löytyykö esim. vesi- ja/tai huvipuistoja ym. paikkoja, joissa voisi välillä piipahtaa?
Lasten kanssa Kroatiaan!?
4
1781
Vastaukset
- lomalainen
Suuresta keskusteluinnokkuudesta voinee päätellä, ettei Kroatia juurikaan tarjoa lapsille/nuorille mitään muuta kuin vesiurheilutoimintaa. No snorklailu, vesihiihto ym. toiminta on toki kivaa, toivottavasti vedet ovat jo lämpimiä tuolloin! :)
- viides kerta kroatia
Toukokuu on niin alkukesää ettei kaikki paikat ole vielä auki. Niitä vesipuistoja ja huvipuistoja ei ole näkynyt. Vesi voi olla vielä viileää, mutta siihen tottuu. Rannoilla on tilaa. Sen verran laaja käsite on tuo Splitin ja Dubrovnikin välimaasto, ettei osaa antaa mitään vinkkejä mitä kannattaa tehdä. Itse olen asunut Dubrovnikissa, Omisissa ja Makarskan rivieraan kuuluvissa: Podgora, Tucepi ja Makarskan kaupunki. Päiväseltään olen käynyt Splitissa, Trokirissa ja Krkan kansallispuistossa Sibenikin lähellä. Heinäkuussa mennään taas Tucepiin. Ajankohtana ei paras mutta mennään synttäreitä viettään. Paras aika olisi kesäkuu ja ehkä syyskuu jopa lokakuu. Joitakin paikkoja on jotka on liian eristätyneitä eli vaatii auton käyttöä ja lapset saattaa kyllästyä kun ei ole mitään tekemistä.
- lomalainen
Kiitos vastauksesta.
Näin olen kanssa ymmärtänyt ja lukenut mitä edellä kerroit. Tuonne Krkaan on aikomus mennä, vaikka meidän majapaikasta sinne on melko pitkä matka, yhdistetään Splitin reissuun. Me ollaan Orebicissa ja sieltä pääsee lautalla mukavasti läheisille saarille, Hvar, Mljet ja Korcula. Venettä ajateltiin vuokrata ja kenties vesihiihtosukset. Ensi viikolla on lähtö, toivottavasti säät suosii :)- viides kerta kroatia
Orebic näyttää kivalta paikalta.Aika tiukka reissu jos meinaatte käydä krkassa ja splitissä. Ei päivä riitä, jos ei lähde aamulla aikaisin. Kanattaa ajaa moottoritietä Sibenikiin päin josta on opasteet krkaan (moottoritie on maksullinen,halpa toimii kuin ajaisi parkkihalliin ja poistuttaessa lipuke maksetaan ihan oikeille ihmisille). Paluu matkan voi vaikka ajaa rantatietä Trokirin kautta (käymisen arvoinen paikka)splitiin. Splitissä rannassa ns linnoituksen sisällä oleva kaupungin osa on hieno paikka. Makarskan kaupunki pieni ja nätti sekä Omisin jokiristeily ovat myös hyviä käyntikohteita. Tietenkin matkat asuinpaikastanne ovat pitkiä joten paikkoja joutuu karsimaan ja voihan se Orebic olla sen mukava paikka ettei sieltä tarvitse lähteä minnekkään. Hyvää matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612