Lasten kanssa Kroatiaan!?

lomalainen

Mitä tekemistä lapsille löytyy Kroatiassa, kokemuksia? Olemme lähdössä toukokuun lopulla 12 ja 14 -vuotiaiden poikien kanssa Splitin ja Dubrovnikin välimaastoon. Vesiurheilumahdollisuuksia ilmeisesti on runsaasti, mutta löytyykö esim. vesi- ja/tai huvipuistoja ym. paikkoja, joissa voisi välillä piipahtaa?

4

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalainen

      Suuresta keskusteluinnokkuudesta voinee päätellä, ettei Kroatia juurikaan tarjoa lapsille/nuorille mitään muuta kuin vesiurheilutoimintaa. No snorklailu, vesihiihto ym. toiminta on toki kivaa, toivottavasti vedet ovat jo lämpimiä tuolloin! :)

      • viides kerta kroatia

        Toukokuu on niin alkukesää ettei kaikki paikat ole vielä auki. Niitä vesipuistoja ja huvipuistoja ei ole näkynyt. Vesi voi olla vielä viileää, mutta siihen tottuu. Rannoilla on tilaa. Sen verran laaja käsite on tuo Splitin ja Dubrovnikin välimaasto, ettei osaa antaa mitään vinkkejä mitä kannattaa tehdä. Itse olen asunut Dubrovnikissa, Omisissa ja Makarskan rivieraan kuuluvissa: Podgora, Tucepi ja Makarskan kaupunki. Päiväseltään olen käynyt Splitissa, Trokirissa ja Krkan kansallispuistossa Sibenikin lähellä. Heinäkuussa mennään taas Tucepiin. Ajankohtana ei paras mutta mennään synttäreitä viettään. Paras aika olisi kesäkuu ja ehkä syyskuu jopa lokakuu. Joitakin paikkoja on jotka on liian eristätyneitä eli vaatii auton käyttöä ja lapset saattaa kyllästyä kun ei ole mitään tekemistä.


    • lomalainen

      Kiitos vastauksesta.
      Näin olen kanssa ymmärtänyt ja lukenut mitä edellä kerroit. Tuonne Krkaan on aikomus mennä, vaikka meidän majapaikasta sinne on melko pitkä matka, yhdistetään Splitin reissuun. Me ollaan Orebicissa ja sieltä pääsee lautalla mukavasti läheisille saarille, Hvar, Mljet ja Korcula. Venettä ajateltiin vuokrata ja kenties vesihiihtosukset. Ensi viikolla on lähtö, toivottavasti säät suosii :)

      • viides kerta kroatia

        Orebic näyttää kivalta paikalta.Aika tiukka reissu jos meinaatte käydä krkassa ja splitissä. Ei päivä riitä, jos ei lähde aamulla aikaisin. Kanattaa ajaa moottoritietä Sibenikiin päin josta on opasteet krkaan (moottoritie on maksullinen,halpa toimii kuin ajaisi parkkihalliin ja poistuttaessa lipuke maksetaan ihan oikeille ihmisille). Paluu matkan voi vaikka ajaa rantatietä Trokirin kautta (käymisen arvoinen paikka)splitiin. Splitissä rannassa ns linnoituksen sisällä oleva kaupungin osa on hieno paikka. Makarskan kaupunki pieni ja nätti sekä Omisin jokiristeily ovat myös hyviä käyntikohteita. Tietenkin matkat asuinpaikastanne ovat pitkiä joten paikkoja joutuu karsimaan ja voihan se Orebic olla sen mukava paikka ettei sieltä tarvitse lähteä minnekkään. Hyvää matkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe