Onkos täällä muut hakenut opiskelemaan ympäristöteknologiaa? Onko vaikeaa päästä sisään ja minkälaista siellä on opiskella? =D Ite hain Turun amkiin kyseiselle puolelle..
Ympäristöteknologiaa
7
427
Vastaukset
- Huomautan kuitenkin
Kaikkein vaikeinta on löytää opiskelun jälkeen alan työpaikkaa. Tämä on taas niitä hypealoja, joista puhutaan paljon mutta joilla tehdään todellisuudessa vähän.
- 2+12
"Kaikkein vaikeinta on löytää opiskelun jälkeen alan työpaikkaa."
Internet - maailma, jossa kenelläkään ei ole töitä.
- 2+34
Jos sovit kuntasektorille, niin on jonkinlaista mahdollisuutta työllistyä.
- koulutus4
Moikka! ite hain kanssa turkuun. Onkohan sinne tulossa paljon hakijoita, uusi ala kyseessä kuitenkin? Vähän pelottaa toi työllistyminen. Ja pääsykokeissa ei ole kauhean vaikea matikka, mutta entä opiskellessa?
- Shangshi
Hain myös turkuun tätä ympäristöteknologiaa. Vähän mietityttää miten siellä on järjestetty nuo kaikki käytännön hommat. Mistä esim. tuutorit tulevat? Yleensä ovat olleet koulutusohjelman kakkosvuoden opiskelijoita, mutta mites nyt, kun kyseessä on hyvin tuore koulutusohjelma (ensimmäiset sisään tänä vuonna). Pohdin myös sitä, että mahtaakohan koko opiskelu sitä "hakemista" ensimmäisenä vuonna niin opettajien ja oppilaiden kohdalla. Kun aikaisempaa kokemusta ei ole kellään.
Kiinnostaisi puhella ja jakaa ajatuksia muitten kanssa ketkä ovat turkuun ympäristöteknologiaa hakeneet!:)- Innopeda
Tulossa on superhyvä, uusi koulutusohjelma, joka pitää sisällään niin uudenlaisen tavan oppia kuin mahdollisuuksia kansainvälistymiseenkin. Hakijoita oli aika paljon, yli neljä ensisijaista hakijaa aloituspaikkaa kohti ja toissijaisia vielä rutkasti enemmän. Vaikka koulutusohjelma on uusi on tutoroinnista ja muista opiskelijaa palvelevista seikoista huolehdittu. Opiskeluympäristö on monialainen ja opiskeljoiden oppimista varmistetaan useilla tavoilla.
Tsemppiä pääsykokeisiin!
- LAMKista
Täällä päin on yhden vuoden ympäristötekniikkaa opiskellut LAMKista. Itse koulu on hyvin persiistä, opettajat ynnämuut, mutta ympäristöala on suht mielenkiintoinen. Siis jos vaan aidosti välittää ympäristöstä ja tulevaisuudesta.
Meitä aloitti yli 60 opiskelijaa ja suurin osa ei ymmärrä matikasta/fysiikasta/kemiasta yhtään mitään. Ei oikeastaan haittaa, vaikka et matikkaa tai fysiikkaa suuremmin ymmärräkään, pienellä vaivannäöllä kursseista selviää. Kemian osaaminen on tärkeää, koska luonnon prosessit on kemiallisia prosesseja ja niiden ymmärtäminen helpottaa itse työn ymmärtämistä.
Olisin jatkanut itse opiskelua toisellekin vuodelle, mikäli koulu olisi ollut sen arvoinen. Ala on hyvin laaja ja ympäristötekniikan insinööri pystyy tekemään hyvinkin erilaisia töitä niin julkisella kuin yksityisellä puolella. Hyvän liikeidean ja kekseliään pään omistavat voivat menestyä myös omalla yrityksellä. Minä valitettavasti jätän alan ja koulun sikseen ja suuntaan enemmän ihmislähtöiselle alalle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462