http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/jattiselvitys paljasti maailman luotettavimman pclapparin karjessa melkoinen yllatys/a897523
Toiseen sijaan pääsi Acer joka oli aika yllätys.
Maailman luotettavimmat pc läppärit
33
1511
Vastaukset
- Kalakkuna
Tuskin ainakaan näyttöjen osalta.
- aceristix
Eipä se kannettavista jotain ymmärtävälle suurikaan ylläri ole. Muutaman satasen marketläppäreillä Acer miehittää sijat 2 ja 5
Lenovo miehiä se taas itkettää kun tässäkin testissä, jatkuvista mainospuheista huolimatta, paraskin Lenovo on kymmenes:)- 18+4
Näkyy olleen Windows-softatesti. Ei edes väitetty, että olisi mitattu itse laitteiden kestävyyttä tai hyvyyttä jollain tapaa. Laskettiin käyttiksen tilttaamisia 3:n kuukauden ajan. Olemme kaikki iloisia siitä, että Acerit kestivät sen 3 kuukautta.
Lopputuloksena mäkkärin windows-emulaattorissa pyörivä Windows kaatui harvemmin, kuin "aidoissa" windows-koneissa. Sama ilmiö oli Windows 3.11:n aikana. Kun IBM:n OS/2:n DOS-ikkunassa ajettiin Windows 3:11:stä, niin se oli stabiilimpi, kuin "natiivi" Windows 3.11. Ei mitään uutta auringon alla. - jep jep
18+4 kirjoitti:
Näkyy olleen Windows-softatesti. Ei edes väitetty, että olisi mitattu itse laitteiden kestävyyttä tai hyvyyttä jollain tapaa. Laskettiin käyttiksen tilttaamisia 3:n kuukauden ajan. Olemme kaikki iloisia siitä, että Acerit kestivät sen 3 kuukautta.
Lopputuloksena mäkkärin windows-emulaattorissa pyörivä Windows kaatui harvemmin, kuin "aidoissa" windows-koneissa. Sama ilmiö oli Windows 3.11:n aikana. Kun IBM:n OS/2:n DOS-ikkunassa ajettiin Windows 3:11:stä, niin se oli stabiilimpi, kuin "natiivi" Windows 3.11. Ei mitään uutta auringon alla.jutusta parempi versio
http://www.tietokone.fi/uutiset/paras_windows_kone_on_applen_macbook - aceristix
18+4 kirjoitti:
Näkyy olleen Windows-softatesti. Ei edes väitetty, että olisi mitattu itse laitteiden kestävyyttä tai hyvyyttä jollain tapaa. Laskettiin käyttiksen tilttaamisia 3:n kuukauden ajan. Olemme kaikki iloisia siitä, että Acerit kestivät sen 3 kuukautta.
Lopputuloksena mäkkärin windows-emulaattorissa pyörivä Windows kaatui harvemmin, kuin "aidoissa" windows-koneissa. Sama ilmiö oli Windows 3.11:n aikana. Kun IBM:n OS/2:n DOS-ikkunassa ajettiin Windows 3:11:stä, niin se oli stabiilimpi, kuin "natiivi" Windows 3.11. Ei mitään uutta auringon alla.Onhan se hyvä, että sait irti edes sen mistä testistä on kyse:) Mac saa hivenen eteen puhtaalla asennuksella. Rautatestit ovat luku sinänsä eikä Acer tai muut market-koneet ole neljä kertaa enemmän maksavia yritysläppäreitä huonompia niissäkään testeissä.
Vihtasaverikon aikaisia Win 3.11/DOS viritelmiä, joissa muuttujia oli kyllin, ei ole syytä asiaan sotkea. Jokainen muistaa 286-ajoita nämä asiat
Vapaasti suomennettuna testin ydin on tässä:
Halvat market-koneet pärjäävät vakaudessa kolme-neljä kertaa enemmän maksaville koneille.
”Tuloksemme on jo pitkään osoittaneet, että Acer-koneet ovat hyvin vakaita ja hyvin toimivia, mutta löytää E1-571 niin korkealla listalla oli yllättävää jopa meille. Syynä on, että Acer E-sarjaa pidetään enemmän lähtötasona verrattaessa muihin sarjoihin, kuten V-sarja (jonka löydät 5. sijalta). Voisit ostaa lähes 3 Aceria yhden hinnalla MacBook Pro 13 "3, hinnalla. Tämä on erinomainen vaihtoehto talousarviota ajatteleville yrityksille, jotka haluavat isomman tietokoneen (15 "6). Selvyyden vuoksi, hintaa ei ole otettu huomioon laskettaessa pisteitä. Tämä kone on 2. sijalla pelkästään sen suorituskyvyn ja vakauden takia.
Testissä oli, HP, Lenovo, Dell, Samsung, Asus, Acer, Toshiba ja Applen koneita siinä järjestyksessä kuinka monta konetta kukin testiin toi, eli eniten HP.n ja vähiten Applen.”
Nyt testattavana oli esim. yrityksille, miksei myös kuluttajalle, ensiarvoisen tärkeä eri koneiden käyttöjärjestelmän vakaus kuormituksessa. Olemme kaikki pahoillamme ettei Lenovo, joka ei ole IBM, pärjännyt, siitäkään huolimatta, että sen koneita oli toiseksi eniten testissä.
Lenovoa suositellaankin ainoastaan Word-tekstinkäsittelyyn, josta se suoriutuu kaatumatta kuten minun vieläkin toiminnassa oleva Compro,286-prossulla, WP Dos ympäristössä. "Ei mitään uutta auringon alla".
Lopuksi on kiitettävä vapusta joka kiihkottomasti on pyrkinyt jakamaan täällä fakta tietoa ja toi tämänkin tutkimuksen esiin. Loppupelissähän tarkoitus on antaa vinkkejä ostopäätöksensä kanssa pähkäileville.
- HP:sta puhumattakaan
Missä oli Ass-us?
- korjaaja.
Siinähän tuon näkee, ettei se Aceri ole suinkaan markkinoiden pahinta kuraa.
HP:n ja Asuksen kiiltävät koneet työllistää tällä hetkellä eniten, kun Fujitsu-Siemenssit ovat kadonneet korjaamolta jo vanhuuttaan.
HP:n ymmärtää, kun niitä on myyty todella paljon, mutta Asusksen laatu ihmetyttää, niitä on myyty kuitenkin paljon vähemmän. Silti niitä on jatkuvasti korjattavana.
HP:n ProBookit sensijaan ovat kestäviä. Dell on kallis ja laadukas. Lenovo menee kokoajan vaan muovisemmaksi.
Samsungit, Toshibat ja Sonyt on verrattain harvinaisia korjaamolla, mutta eipä niitä ole paljoa myytykkään. - Koko Totuus:.?!1+
.
Kertooko tämä nyt vain se valmistajan bloatwarella kyllästetyt kaatuu ja vähemmän kyllästetty ei kaadu
Olisi pitänyt olla samanlainen tyhjästä asennus valmistajan aivan pakolliset pätchit ja alkaa verrata vasta sitten
. - ei testattu oikein
Mitä tarkoitetaan tuolla "luotetuin pc läppäri"?
- ei niin
Yksinkertaista: sillä tarkoitetaan sitä, että otetaan kaupan hyllystä läppäri ja lasketaan kolmen kuukauden ajan miten usein Windows kaatuu. Siinä kaikki. Ei sillä siis mitään "luotettavaa läppäriä" tarkoitettu.
- top_10
Mitenhän luotettava tuo käytetty metodi mahtaa olla? Markien ja mallien suhde niiden kappalemäärään maailmalla?
Entä listan ukopuolelle jäneet lukemattomat laitemallit, ovatko kaikki ne siis kärkikyppiä heikommalla sijalla?
Myös Dell oli varsin edukseen edustettu, mutta yllättän vain yksi Lenovo listalla ja sekin listan vimeisenä. Entäs vaikkapa ThinPad T-sarjalaiset?
- - ->
Background and Methodology
Our servers hold data from millions of machines. We chose a sample of 150,000 laptops and analyzed their data between January 1st, 2013 and April 1st, 2013, and analyzed application crashes, application hangs, blue-screens-of-death, boot time and number of background processes to try and come up with a comparison that represents the real user experience when using a PC. - hou-hou
"Mitenhän luotettava tuo käytetty metodi mahtaa olla? "
No, ensinnäkin se oli enemmän WIndows-testi, kuin laitetesti. Laitetesteissä on yleensä tullut kovin erilaisia tuloksia... Ja toisekseen, meinaatko että tällä on yhtään mitään merkitystä? Yrityskannettavia ovat isot Dellit, HP:n pro- ja elitebookit sekä Lenovon T-sarjalaiset. Niin on nyt ja niin on huomenna. Henkilöt, jotka ovat käyttäneet ammatikseen noita yrityskannettavia, eivät helpolla halpoihin kuluttajakoneisiin sorru. On siinä käyttötuntumassa ja rakenteen laadussa sen verran eroa.- top_10
>> No, ensinnäkin se oli enemmän WIndows-testi, kuin laitetesti.
Niinpä juurikin. _ _ _ Ylempänä joku kirjoitti, että Lenovot ovat yhä muovisempia. Häneltä vain jäi manitsematta yleistävässä kommentissaan se, että Lenovo on laajentanut mallisarjastoaan kattamaan laajemman käyttäjäkategorian, jokaiselle jotakin. Tulee rinnastaa sitä mikä on rinnastettavissa, eli Lenovon suuren yleisön mallit ja yritysmallit erikseen. Sama tietysti muidenkin merkkien kohdalla kuten Dell, HP Pro jne.
Mitä tuohon muutaman kuukauden kaatuilutestiin tulee, siis Windowsin, ei kannettavan itsensä raudan vuoksi ja sen perusteella laittaa laitteita luotettavuusjärjestykseen, niin siinä mennään täysin metsikön puolelle.
Kaikkiin laitteisiin tulisi tehdä toisiaan vastaava puhdan Windowsin asennus ja tarkkailla sitten tilannetta.
Pikemminkin tulisi ottaa vaikkapa yrityskäyttöön riittävän pitkäksi ajaksi samanlaisiin olosuhteisiin testattavaksi markettirimpulat ja yrityskannettavat ja katsoa sitten mikä on todellinen laitteiden luotettavuus (ja käytettävys).
Toisekseen nuo markettirimpulat tahtovat toisinaan hajota pian takuun loputtua samalla kun yrityskannettavat kestävät kovassakin ammattikäytössä vaikka miten pitkään.
Hyvin vanhoja (XP Pro) Think Pad T-sarjalaisia kuten Dellinkin vastaavia on edelleen myynnissä täydessä iskussa. Ainoa ongelma on raudan tehokkuuden jälkeen jääminen.
Ps. Itselläni on ollut Lenovon L520-sarjalainen noin kahden vuoden ajan aamusta iltaan työpöydällä käytössä ja toisinaan reissussakin, eikä ole vielä toistaiseksi kertaakaan kaatunut. - aceristix
top_10 kirjoitti:
>> No, ensinnäkin se oli enemmän WIndows-testi, kuin laitetesti.
Niinpä juurikin. _ _ _ Ylempänä joku kirjoitti, että Lenovot ovat yhä muovisempia. Häneltä vain jäi manitsematta yleistävässä kommentissaan se, että Lenovo on laajentanut mallisarjastoaan kattamaan laajemman käyttäjäkategorian, jokaiselle jotakin. Tulee rinnastaa sitä mikä on rinnastettavissa, eli Lenovon suuren yleisön mallit ja yritysmallit erikseen. Sama tietysti muidenkin merkkien kohdalla kuten Dell, HP Pro jne.
Mitä tuohon muutaman kuukauden kaatuilutestiin tulee, siis Windowsin, ei kannettavan itsensä raudan vuoksi ja sen perusteella laittaa laitteita luotettavuusjärjestykseen, niin siinä mennään täysin metsikön puolelle.
Kaikkiin laitteisiin tulisi tehdä toisiaan vastaava puhdan Windowsin asennus ja tarkkailla sitten tilannetta.
Pikemminkin tulisi ottaa vaikkapa yrityskäyttöön riittävän pitkäksi ajaksi samanlaisiin olosuhteisiin testattavaksi markettirimpulat ja yrityskannettavat ja katsoa sitten mikä on todellinen laitteiden luotettavuus (ja käytettävys).
Toisekseen nuo markettirimpulat tahtovat toisinaan hajota pian takuun loputtua samalla kun yrityskannettavat kestävät kovassakin ammattikäytössä vaikka miten pitkään.
Hyvin vanhoja (XP Pro) Think Pad T-sarjalaisia kuten Dellinkin vastaavia on edelleen myynnissä täydessä iskussa. Ainoa ongelma on raudan tehokkuuden jälkeen jääminen.
Ps. Itselläni on ollut Lenovon L520-sarjalainen noin kahden vuoden ajan aamusta iltaan työpöydällä käytössä ja toisinaan reissussakin, eikä ole vielä toistaiseksi kertaakaan kaatunut.Ilman muutahan se on väärin testattu jos sinun Lenovo on jo kaksi vuotta kestänyt:) Turha siihen on sellaisen pikkufirman kuin Soluton jonka palvelimilla on miljoonia koneita, ja joista nyt 150.000 konetta testattiin, tulla urputtamaan. Mitenkähän Windowsin vakauteen liittyy onko koneessa muovi vai magnesiumkuoret? Yritysmallina tuota Carboniakin markkinoidaan:)
Rinnastaa voisi kaksi Applea puhtaalla asennuksella, toinen kaatuu, toinen ei.
Nyt testattiin Windowsin vakautta eri laitevalmistajien koneilla, ajureilla, tauhkalla jne. (Eli suomennettuna, miksi se Windows Lenovossa kaatuilee ja Acerissa ei.) Testin tuloksia ei ole edes tietokonejulkaisut asettaneet kyseenalaiseksi. Halpa muovikuori kotimikro pärjää hyvin, on vakaa ja hinnaltaan pienyrityksille hyvä valinta. Kestävyyteen, jota ei nyt testattu, ei mitenkään vaikuta se onko kone ostettu marketista vai kivijalkaliikkeestä tai…
Edelleen, palvelimillaan olevien miljoonien koneiden joukosta he ovat aiemminkin merkille panneet Acerin vakauden ja luotettavuuden.
Yrityskannettavien suurimmat erot kotimikroihin ovat elinkaari, kannettavuus. käyttömukavuus, rakennelujuus, roiskevesitiiviys, akunkesto, näppis, näyttöominaisuudet ja niistä koostuva hintaero. Käyttöjärjestelmän/koneen vakautta, jota testattiin, nämä eivät suoraan tuo. Isoilla yrityksillä on kuitenkin sama ohjelmistolevykuva kaikkiin koneisiin jolla sitä saadaan.
- 5+8
"Itselläni on ollut Lenovon L520-sarjalainen noin kahden vuoden ajan aamusta iltaan työpöydällä käytössä ja toisinaan reissussakin, eikä ole vielä toistaiseksi kertaakaan kaatunut. "
Ihmettelen myöskin tuota jatkuvaa kaatuilua ja sen tilastointia. Itselläni on viimeisen 5 vuoden aikana kaatunut kone kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla kyseessä oli Asuksen miniläppäri, joka meni solmuun kun katselin tikulta leffoja lentokonetta odotellessa. VLC kaatui, vanha versio kai. Mutta ei varsinainen läppärini kaatuile, eikä hirtä kiinni. Mistä on oikein kyse? - fujitsu owner
Mun mielestä ei voi puhua luotettavuus testistä jos koneita on seurattu 3kk harvoinpa mikään kone siinä ajassa rikki menee! En tiedä miten yleinen acer on mutta järkiään kaikki acerit mitkä tiedän on mennyt vuodessa parissa pazkax ni ei se kyllä kovin hyvää kuvaa siitä anna!
Itselläkin oli acer joka toimi vajaa kaksi vuotta moitteettomasti mutta se ei varoitellut yhtään kuin sormia ois napsauttanu niin se meni paskaksi! Jäi kyllä merkistä niin huono kuva että...
Oikeasti kestävät ja hyvät koneet on mielestäni asus toshiba fujitsu ja lenovo! Dell:lissä on jo alle puolenvuoden päästä monilla ollut ylikuumenemis ongelmia ja huolto palvelu on niin huono että verkossakin dellin huolto on saanut nimen dell hell! Hpssä samat kuumenemis ongelmat ja acer on niin epäluotettava että se nyt voi hajota mistä vaan halvalla ja halvoista osista kun on tehty niin eikait siltä paljoa voikkaan odottaa vähän kuin köyhän miehen läppäreitä. Sony ja samsung ovat kans semmosia vuoden läppäreitä joita ei voi suositella. Packard bellistä ei kokemuksia siitä en osaa sanoa!- Kalakkuna
Tuon fujitsun ottaisin pois listastasi.
Amilossa näytönohjain ainakin lasahti alta aika yksikön ylikuumenemisongelmien takia.
Piti paistella pitsauunissa näytönohjain että koneen sai taas elon merkkejä. - Kalakkuna
Ja Samsung on tosiaan itsellä ollut jo 2-3 vuotta suunnilleen, miniläppäri, edelleen kuin uusi.
atakuutakin kun valmistaja uskaltaa laitteelle antaa enemmän kuin vuoden niin se kertoo hieman laadusta. - HP Probook pitkäikäisin
Alumiinikuoriset HP:n Proobookit ovat raudaltaan luotettavimpia. Ne ovat myös ainoita läppäreitä joihin voi itse vaihtaa tuulettimen yhtä helposti kuin hdd:n tai muistin, avaamalla takakannesta luukun tuulettimen kohdalta.
Kaikissa muissa läppäreissä tuuletinta pääsee vähän jo puhdistamaan vasta pitkän ja hankalan purkamisen jälkeen, ja siltikään sitä ei voi vaihtaa ehjään. Eikä puhdistuskaan auta jos laakerihin on mennyt liikaa pölyä. Joten läppäri heitetään muutaman vuoden päästä roskiin tuollaisen halvan pienen muovituulettimen takia ja ostetaan uusi 299 läppäri tilalle, kun huoltokin tulisi todella kalliiksi jos ei ole kotivakuutusta pienellä omavastuuosuudella. - pavilion on surkea
"Hpssä samat kuumenemis ongelmat"
Tuo koskee HP:n pavilion malleja, niistä aina emolevy kärähtää n. vuodessa ja koneesta tulee roskistavaraa.
Meillä on toimistolla paljon 2-3v vanhoja probookkeja, ja missään niistä ei ole minkäänlaisia kuumenemisongelmia. - No jaa'a...
Ei sillä merkillä niin isoa merkitystä ole, mutta hinnalla on jonkin verran, sehän kertoo suoraan jotain siitä, miten laadukkaita osia on voitu käyttää.
- fidjcd,cde
HP Probook pitkäikäisin kirjoitti:
Alumiinikuoriset HP:n Proobookit ovat raudaltaan luotettavimpia. Ne ovat myös ainoita läppäreitä joihin voi itse vaihtaa tuulettimen yhtä helposti kuin hdd:n tai muistin, avaamalla takakannesta luukun tuulettimen kohdalta.
Kaikissa muissa läppäreissä tuuletinta pääsee vähän jo puhdistamaan vasta pitkän ja hankalan purkamisen jälkeen, ja siltikään sitä ei voi vaihtaa ehjään. Eikä puhdistuskaan auta jos laakerihin on mennyt liikaa pölyä. Joten läppäri heitetään muutaman vuoden päästä roskiin tuollaisen halvan pienen muovituulettimen takia ja ostetaan uusi 299 läppäri tilalle, kun huoltokin tulisi todella kalliiksi jos ei ole kotivakuutusta pienellä omavastuuosuudella.Se Probookien alumiini on vaan koristeena. HP käyttää termiä Durafinish. Eli tarkoitus on estää naarmujen syntyminen pahiten kulutukselle alttiisiin kohtiin. Pelkkää kosmetiikkaa. Yritysläppärissä ei tarvittaisi moista tarpeetonta skeidaa.
- Niin ja niin . . .
Ei mikään ihme, että Apple on huipulla, koska tekevät vain kalliita koneita laadukkaista komponenteistä, eivätkä ollenkaan halpismalleja pilaamaan mainettaan.
Mikä tahansa saman hintainen kone on iha yhtä luotettava, koottuna laadukkaista komponenteistä. Massa valmistajilla halplismallit pilaa menestyksen näissä tilastoissa. :) - jebzus
Itselläni on Acerin kannettava (onko tuo nyt v3 vai 5) josta maksoin 560€.
Hintaansa nähden todella laadukas, ei narise eikä nitise ja "raudan" puolelta todella hyvä (2.2 GHz dual-core, RAM 4gb joka on laajennettavissa 8gb asti, nämä eivät hirveästi sano minulle mitään). Se on hiljainen eikä kuumene kovassakaan käytössä. Näytön koko on jotain 17 tuumaa, se on kirkas ja väririkas. Kannettavassa oleva näppäimistö on mukavan jämäkkä sekä hyvin viimeistelty, sillä on todella miellyttävä kirjoittaa. Seuraava (Windows) kannettavani tulee olemaan myös Acer.- joooooooooooooooo1
Aceri onkin euroopan ostetuin ja parhain läppäri
- aceristix
Kylläpä on hupaisaa väliin lueskella tänne kirjailtuja juttuja. Fujitsu-omistajan ymmärrys ei riittänyt edes siihen mistä testissä oli kyse. Lisäksi hän on tullut siihen käsitykseen että Acer muuttuu omia-aikojaan paskaks. Koneestaan hän ei kykene yksilöimään mikä komponentti petti. Paska mi paska ja kaikki muutkin hänen tiedossaan oleva Acerit ovat paskaksi muuttuneet:) On kuulemma vielä halvoista osista tehty, mikä on paljon sanottu kun mitään käsitystä koneen sisuskaluista ei ole. Mitähän todellisuudessa tapahtui? Oisko akku loppunut tai kossupullosta näppikselle lorahtanut, tekstistä päätellen. Tietämättömyys ei estä häntä reippaasti nimeämään hyviä ja huonoja merkkejä. Mitään käsitystä siitä, onko Länsi-Euroopan toiseksi ostetuin Acer, kovin yleinen Suomessa hänellä ei ole. Ei niinmuodoin Packard Bell koneesta, joka käytännössä on myös Acer.
Seuraavaksi väläyttää HP.n omistaja. Hänellä on kone josta ainoana maailmassa voi tuulettimen puhdistaa ja vaihtaa huoltoluukun kautta. Ilmeisesti myyntimies on tämän hänelle kertonut, eikä muita merkkejä ole ollut. Kuitenkin monien merkkien, liki kaikkien, mallistoista löytyy tuulettimelle yltävä huoltoluukku. Itselläni sellaisia on Amilon 1538 ja Acerin 7520. Molemmista olen pölyjä putsannut, laakerin sisältä en kylläkään:) Toki jos omistaa ristipäämeisselin voi vaihtaa/puhdistaa tuulettimen vaikka se olisi vähän syvemmälläkin koneen uumenissa. Tosin jos hänen visiossaan 299 euroa maksava kone kestää muutaman vuoden ei kannata koneen aukomista edes opetella vaan myydä Huuto-netissä 50 eurolla, meisseli-miehille:)- fujitsu owner
Acer uskollisuutesi on kyllä ihailtavaa... Mutta jos nyt kerran rupeat irvailemaan etten tiedä mitään koska itse pidät acerista niin paljon niin kerron sinulle miten omalla kohdallani oikeasti kävi! Oma acerini jäätyi vaan aivan yhtäkkiä kone oli käytössä normaaliin nettiselailuun elokuvien katseluun ja kevyehköön pelaamiseen tuossa käytössä se siis itsellä oli! Koneen laadusta kertoi jo jotain se kun ajattelin pölyt puhdistaa vähän tarkemmin sai koko koneen purkaa aivan atomeiksi ja usko tai älä oli kyllä melkoisen heppoisen oloisista komponenteista ja halvan ja kuin kertakäyttöosien näköisiä osia!
Omasta aceristani meni todennäköisesti kovalevy rikki! Mainitaan nyt tähän vielä se että ensimmäinen fujitsu kesti itsellä kunnioitettavat 7 vuotta sitten rupesi kuumenemaan ja sitä konetta ei ole avattu tai putsattu koskaan eikös tuossa ole jo melkoinen laatuero???
Kone ei tietenkään niin kauan ollut itselläni vaan oli pikkuveljellä ja siskolla sitten viimeisinä elinvuosinaan! Mainitaan nyt tähän väliin vielä se ettet pääse vitsailemaan että olisi ollut omaa syytä niin aukaisin acerin vasta sitten kun se oli jo sanonut sopimuksensa irti...
Muiden kokemukset acer kannettavien epäluottamuksesta ovat aitoja ja koska tutuillakin on ollut acer koneita niin tiedän kyllä mitä ongelmia niissä on ollut en minä täällä mitään kuulopuheita levittele ;) ! Minulla on ollut monta erimerkkistä läppäriä ja acer erottui joukosta selkeästi heikon laadun takia. Enää en aijo koskaan acer koneisiin koskea on mennyt niihin niin luotto! Että ei ole kone sen takia särkynyt että se olisi viskattu seinään tai kaadettu viinaa päälle! Minä kohtelen omaa konettani aina ihan normaalisti joskus saattaa johonkin vähän pölyä kertyä jne mutta eipä ne yleensä siitä rikki ole menneet yhtä lukuunottamatta. Mutta pyrin pitämään aina koneen siistinä... - aceristix
fujitsu owner kirjoitti:
Acer uskollisuutesi on kyllä ihailtavaa... Mutta jos nyt kerran rupeat irvailemaan etten tiedä mitään koska itse pidät acerista niin paljon niin kerron sinulle miten omalla kohdallani oikeasti kävi! Oma acerini jäätyi vaan aivan yhtäkkiä kone oli käytössä normaaliin nettiselailuun elokuvien katseluun ja kevyehköön pelaamiseen tuossa käytössä se siis itsellä oli! Koneen laadusta kertoi jo jotain se kun ajattelin pölyt puhdistaa vähän tarkemmin sai koko koneen purkaa aivan atomeiksi ja usko tai älä oli kyllä melkoisen heppoisen oloisista komponenteista ja halvan ja kuin kertakäyttöosien näköisiä osia!
Omasta aceristani meni todennäköisesti kovalevy rikki! Mainitaan nyt tähän vielä se että ensimmäinen fujitsu kesti itsellä kunnioitettavat 7 vuotta sitten rupesi kuumenemaan ja sitä konetta ei ole avattu tai putsattu koskaan eikös tuossa ole jo melkoinen laatuero???
Kone ei tietenkään niin kauan ollut itselläni vaan oli pikkuveljellä ja siskolla sitten viimeisinä elinvuosinaan! Mainitaan nyt tähän väliin vielä se ettet pääse vitsailemaan että olisi ollut omaa syytä niin aukaisin acerin vasta sitten kun se oli jo sanonut sopimuksensa irti...
Muiden kokemukset acer kannettavien epäluottamuksesta ovat aitoja ja koska tutuillakin on ollut acer koneita niin tiedän kyllä mitä ongelmia niissä on ollut en minä täällä mitään kuulopuheita levittele ;) ! Minulla on ollut monta erimerkkistä läppäriä ja acer erottui joukosta selkeästi heikon laadun takia. Enää en aijo koskaan acer koneisiin koskea on mennyt niihin niin luotto! Että ei ole kone sen takia särkynyt että se olisi viskattu seinään tai kaadettu viinaa päälle! Minä kohtelen omaa konettani aina ihan normaalisti joskus saattaa johonkin vähän pölyä kertyä jne mutta eipä ne yleensä siitä rikki ole menneet yhtä lukuunottamatta. Mutta pyrin pitämään aina koneen siistinä...Kiintolevy on kuluvaosa eikä ole tietokone merkkikohtainen, on siis aivan yhdentekevä missä koneessa se rikkoutumishetkellä on. Western Digital ja Seagate kiintolevyvalmistajina hallinnoivat nykyään 90% markkinoista. Ainoastaan Toshiba pienistä enää sinnittelee mukana. Joten se siitä Acerin huonoudesta.
Kuluvien osien vaihtoa varten kuten kova/kiintolevy on kannettavissa, minikannettavat poislukien, huoltoluukku josta sen voi vaihtaa eikä konetta tarvitse purkaa. Normaalisti 12vuotias nuori osaa työn ja käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen.
Muut kuin omat kokemukset esineistä asioista mistä tahansa ovat aina kuulopuheita ja ainakin itselläni niitä kuunnellessa hymynpoikanen karehtii suupielessä. kertojan ”asiantuntemuksesta” riippuen
Kun lueskelee koneitaan ja niiden kestävyydellä kerskuvien juttuja, niistä uupuu tyyten tärkein. Ei koneen ikä ole merkitsevä vaan käyttötunnit. Vanha toimiva kotimikro hylätään hyllyyn uudenkoneen tekniikan, käyttöjärjestelmän, ominaisuuksien takia. Uuden läppärin kaatuessa kaivetaan vanha läppäri kaapista ja kirjaillaan palstoille vanhusta kehuvia arvioita. Sillä, että koneen ominaisuudet, prosessoriteho, näytönohjain, muisti, ym. ja tai niistä johtuva lämmöntuotto uuteen verrattuna on marginaalinen, ei ole merkitystä. Vanha tekstinkäsittelyyn tarkoitettu IBM on rautaa ja sillä sipuli.
On satoihin nouseva kannettavien kotimikrojen määrä joita olen sukulaisille tuttaville, vieraammallekin milloin tupakkiaskinhinnalla milloin talkootyönä aukonut. Samaan hintaluokkaan kuuluvien kotimikrojen sisuskalut eivät komponenttien laadun puolesta poikkea juurikaan toisistaan. Tuuletus, komponenttisijoittelu kylläkin. Tässäkään oikeata tai väärää ei ole. Merkilläkin on kovasti vähän merkitystä. Toimivuus/kesto on enemmänkin tuurissa. Maanantai kipaleita on kaikista neljäsosa ja ainoa johon kuluttaja voi vaikuttaa on mahdollisimman pitkä takuu-aika, tällä hetkellä 3vuotta. On enemmänkin kuin luultavaa, että siinä ajassa kone jatkuvassa käytössä on tapansa näyttänyt, ja vakavimmat virheet/korjaukset lähinnä kylmäjuotokset tehty valmistajan piikkiin. Pöly on suurin ongelma ja pajalle takuuajan päättymisen jälkeen joutuvista 80% kärsii pölyn aiheuttamasta ylilämmöstä. Siksi varsinkin tuulettimen jäähdytysritilöitä vasten puskema pölypatja tulisi aika-ajoin poistaa. Se, että joku merkki kestäisi toisia paremmin puhdistamatta on suurinta hölynpölyä. - laadukas jäähdytys
aceristix kirjoitti:
Kiintolevy on kuluvaosa eikä ole tietokone merkkikohtainen, on siis aivan yhdentekevä missä koneessa se rikkoutumishetkellä on. Western Digital ja Seagate kiintolevyvalmistajina hallinnoivat nykyään 90% markkinoista. Ainoastaan Toshiba pienistä enää sinnittelee mukana. Joten se siitä Acerin huonoudesta.
Kuluvien osien vaihtoa varten kuten kova/kiintolevy on kannettavissa, minikannettavat poislukien, huoltoluukku josta sen voi vaihtaa eikä konetta tarvitse purkaa. Normaalisti 12vuotias nuori osaa työn ja käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen.
Muut kuin omat kokemukset esineistä asioista mistä tahansa ovat aina kuulopuheita ja ainakin itselläni niitä kuunnellessa hymynpoikanen karehtii suupielessä. kertojan ”asiantuntemuksesta” riippuen
Kun lueskelee koneitaan ja niiden kestävyydellä kerskuvien juttuja, niistä uupuu tyyten tärkein. Ei koneen ikä ole merkitsevä vaan käyttötunnit. Vanha toimiva kotimikro hylätään hyllyyn uudenkoneen tekniikan, käyttöjärjestelmän, ominaisuuksien takia. Uuden läppärin kaatuessa kaivetaan vanha läppäri kaapista ja kirjaillaan palstoille vanhusta kehuvia arvioita. Sillä, että koneen ominaisuudet, prosessoriteho, näytönohjain, muisti, ym. ja tai niistä johtuva lämmöntuotto uuteen verrattuna on marginaalinen, ei ole merkitystä. Vanha tekstinkäsittelyyn tarkoitettu IBM on rautaa ja sillä sipuli.
On satoihin nouseva kannettavien kotimikrojen määrä joita olen sukulaisille tuttaville, vieraammallekin milloin tupakkiaskinhinnalla milloin talkootyönä aukonut. Samaan hintaluokkaan kuuluvien kotimikrojen sisuskalut eivät komponenttien laadun puolesta poikkea juurikaan toisistaan. Tuuletus, komponenttisijoittelu kylläkin. Tässäkään oikeata tai väärää ei ole. Merkilläkin on kovasti vähän merkitystä. Toimivuus/kesto on enemmänkin tuurissa. Maanantai kipaleita on kaikista neljäsosa ja ainoa johon kuluttaja voi vaikuttaa on mahdollisimman pitkä takuu-aika, tällä hetkellä 3vuotta. On enemmänkin kuin luultavaa, että siinä ajassa kone jatkuvassa käytössä on tapansa näyttänyt, ja vakavimmat virheet/korjaukset lähinnä kylmäjuotokset tehty valmistajan piikkiin. Pöly on suurin ongelma ja pajalle takuuajan päättymisen jälkeen joutuvista 80% kärsii pölyn aiheuttamasta ylilämmöstä. Siksi varsinkin tuulettimen jäähdytysritilöitä vasten puskema pölypatja tulisi aika-ajoin poistaa. Se, että joku merkki kestäisi toisia paremmin puhdistamatta on suurinta hölynpölyä."Kiintolevy on kuluvaosa eikä ole tietokone merkkikohtainen, on siis aivan yhdentekevä missä koneessa se rikkoutumishetkellä on."
Puolijohdekomponenttien elinikä puolittuu aina kun lämpötila nousee 10C. Myös kovalevyjen käyttöikä huononee mitä kuumemmassa koneessa niitä käytetään.
Esim. HP Proobookissa on sen verran hyvä jäähdytys että tehokkaasta prossusta huolimatta on emolevyn, hdd:n ja muiden komponenttien lämpötilat aika matalia. Acer, Asus, Toshiba ja muut halpavalmistajat (myös HP:n halvemmat mainstream mallit), niissä on liikaa säästetty valmistuskustannuksissa ja valittu mahdollisimman huono ja halpa jäädytysjärjestelmä ja kotelo. Kustannuksia karsittaessa on arveltu että riittää että muut komponentit toimivat, vaikka niiden lämpötilat ovat korkeammat. Tämä näkyy suoraan koneen käyttöiässä. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
aceristix kirjoitti:
Kiintolevy on kuluvaosa eikä ole tietokone merkkikohtainen, on siis aivan yhdentekevä missä koneessa se rikkoutumishetkellä on. Western Digital ja Seagate kiintolevyvalmistajina hallinnoivat nykyään 90% markkinoista. Ainoastaan Toshiba pienistä enää sinnittelee mukana. Joten se siitä Acerin huonoudesta.
Kuluvien osien vaihtoa varten kuten kova/kiintolevy on kannettavissa, minikannettavat poislukien, huoltoluukku josta sen voi vaihtaa eikä konetta tarvitse purkaa. Normaalisti 12vuotias nuori osaa työn ja käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen.
Muut kuin omat kokemukset esineistä asioista mistä tahansa ovat aina kuulopuheita ja ainakin itselläni niitä kuunnellessa hymynpoikanen karehtii suupielessä. kertojan ”asiantuntemuksesta” riippuen
Kun lueskelee koneitaan ja niiden kestävyydellä kerskuvien juttuja, niistä uupuu tyyten tärkein. Ei koneen ikä ole merkitsevä vaan käyttötunnit. Vanha toimiva kotimikro hylätään hyllyyn uudenkoneen tekniikan, käyttöjärjestelmän, ominaisuuksien takia. Uuden läppärin kaatuessa kaivetaan vanha läppäri kaapista ja kirjaillaan palstoille vanhusta kehuvia arvioita. Sillä, että koneen ominaisuudet, prosessoriteho, näytönohjain, muisti, ym. ja tai niistä johtuva lämmöntuotto uuteen verrattuna on marginaalinen, ei ole merkitystä. Vanha tekstinkäsittelyyn tarkoitettu IBM on rautaa ja sillä sipuli.
On satoihin nouseva kannettavien kotimikrojen määrä joita olen sukulaisille tuttaville, vieraammallekin milloin tupakkiaskinhinnalla milloin talkootyönä aukonut. Samaan hintaluokkaan kuuluvien kotimikrojen sisuskalut eivät komponenttien laadun puolesta poikkea juurikaan toisistaan. Tuuletus, komponenttisijoittelu kylläkin. Tässäkään oikeata tai väärää ei ole. Merkilläkin on kovasti vähän merkitystä. Toimivuus/kesto on enemmänkin tuurissa. Maanantai kipaleita on kaikista neljäsosa ja ainoa johon kuluttaja voi vaikuttaa on mahdollisimman pitkä takuu-aika, tällä hetkellä 3vuotta. On enemmänkin kuin luultavaa, että siinä ajassa kone jatkuvassa käytössä on tapansa näyttänyt, ja vakavimmat virheet/korjaukset lähinnä kylmäjuotokset tehty valmistajan piikkiin. Pöly on suurin ongelma ja pajalle takuuajan päättymisen jälkeen joutuvista 80% kärsii pölyn aiheuttamasta ylilämmöstä. Siksi varsinkin tuulettimen jäähdytysritilöitä vasten puskema pölypatja tulisi aika-ajoin poistaa. Se, että joku merkki kestäisi toisia paremmin puhdistamatta on suurinta hölynpölyä.Kyllä minun koneet on olleet aina jokapäiväisessä käytössä ja yleensä myös kokoajan päällä että vähäinen käyttö ei ole itselläni ollut todellakaan pikemminkin päinvastoin! Noh hyvä jos joku tykkää acereista mutta suhteellisen paljon siitä löytyy negatiivista sanottavaa kuin acerin googlettaa verrattuna toisiin merkkeihin. Ja kyllä minä uskon että ei ne kaikki kiukunpurkaukset ole hölynpölyä kun ollaan harmistutta acerin laatuun :D
- Korjaaja.
WD:n tai Seagaten levy kun kosahtaa, ei se katso mikä logo koneen kannesta löytyy.
- boy???????????
Onko se HP sitten parempi kuin Asus?
- Muuhun en ota kantaa
HP:n työkoneet on kestäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592