Plitvicka Jezeran kansallispuisto (Kroatia)

????

kuka tietäisi sanoa kuinka pitkä matka on duprovnik istä Plitvicka Jezeran kansallispuisto (Kroatia) ja kannattaako mennä itse omalle retkelle vai järjestetäänkö sieltä valmiita retkiä? miten matka kannattaa tehdä?
ei kiinnosta itse vuokrata kulkupeliä. kenellä olisi kokemusta?
onnistuuko retki 1 päivän päiväretkenä ?

luin vr sivuilta, että tämä puisto oli listattu euroopassa 10 kauneimman joukkoon.

4

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian pitkä

      Onhan tuo pitkä matka ettei taida yhden päivän aikana onnistua. Splitistä lyhyempi ja Zadarista vielä lyhyempi matka.

    • Akiantti

      Hei kyssäri,

      Tässä jotakin Dubrovnik lähtöpisteenä -juttuja kun kulkee omalla henkilöautolla tai turistibussin (jos sei ei poikkeile liikaa) kyydissä

      Jos olet ajanut jossakin Suomen kolmesta isoimmasta kaupungista, pärjäät kyllä Kroatiassakin.

      maps.google.fi antaa matka-ajaksi Plitvitce -matkalle reilut 5 tuntia suuntaansa. Paikka on hieno, en voi muuta sanoa, käynyt kun olen. Jos puistossa aikoo viettää 4 tuntia, on aikabudjetti suurinpiirtein 5 1 4 1 5. Eikä vielä ole syöty tai kaffiteltu, otetaanko kellosta lisäaikaa vai vähennetäänkö puistossa oloa? Keskusteluita seuranneena on jäänyt muistiin jonkun neuvo: osta liput etukäteen, aamuisin on ruuhkaa kassoilla.

      Luulenpa, että lähes yhtä hyvä valinta olisi Krka -niminen luonnonpuisto, perin vesipitoinen sekin. Sinne on matkaa reilut 3 tuntia suuntaansa (Dubiksesta). Siellä saa uidakin, jota Plitv:ssa ei saa tehdä. Krka sijaitsaee Splitistä luoteeseen, tietä myöten mitattuna n. 70km päässä sieltä. Haluaisin käydä!

      Biokovon luonnonpuisto on taas vuoristossa - ihan mukava sekin. 2,5 tunnin päässä, Makarskan kohdalla. Siellä lämpötila on n 6-10 astetta vähemmän kuin alhaalla.

      Mostar Bosnia-Herzegovinassa on lyhyen matkan päässä. Albania - sen haluaisin nähdä - se on jo 4-5 tunnin päässä.

      Ota seuraavalla reissulla Zadar pääpaikaksi. Sieltä on kohtuumatkat kumpaankin vesistöiseen luonnonpuitoon, eikä paha matka vaikka Split'iinkään. Muista saaret!

      Ja hyviä vinkkejä on lisää toisissa ketjuissa.

      • ???

        kiitti hyvistä vinkeistä ehkä menemme Krka -niminen luonnonpuistoon tällä kertaa.
        autoiltu on pitkin eurooppaa myös isoissa kaupungeissa se ei ole ongelma, mutta nyt ei kiinnosta itse ajella. nyt on vain 6 päivän reissu ja studio varattu booking com:ista niin ei viitsi yö reissuja tehdä.
        tämä on eka reissu kroatiaan seuraava reissu täytyy tehdä eri paikkaan niin pääsee näkemään muuta uutta. bosniaan varmasti tarvii mennä ja ehkä montenegroon.


      • hipahippula
        ??? kirjoitti:

        kiitti hyvistä vinkeistä ehkä menemme Krka -niminen luonnonpuistoon tällä kertaa.
        autoiltu on pitkin eurooppaa myös isoissa kaupungeissa se ei ole ongelma, mutta nyt ei kiinnosta itse ajella. nyt on vain 6 päivän reissu ja studio varattu booking com:ista niin ei viitsi yö reissuja tehdä.
        tämä on eka reissu kroatiaan seuraava reissu täytyy tehdä eri paikkaan niin pääsee näkemään muuta uutta. bosniaan varmasti tarvii mennä ja ehkä montenegroon.

        Jos ei Plitviceen saakka tule lähdettyä kannattaa ehdottomasti käydä Krkissa. Se on todella kaunis ja ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Splitistä olen itse käynyt järjestetyllä retkellä, ehkä Dubrovnikistakin niitä järjestetään. Omalla kyydillä toki kun menee pystyy vaikuttamaan aikatauluun. Jos menet järjestetylle retkelle suosittelisin ottamaan evästä mukaan. Retkiläisille ruokailua tarjotaan,mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että ruokapaikoisa kovasti ruuhkaa ja ruokia sai odottaa melko kauan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe