Eikö ole laihduttaminen vaikeaa!

ikuinennnlaihd.

On se kumma juttu eettä se on niin ylivoimaisen vaikeeta! Mutta niin se vain on, aina ollu.

94

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painot-on

Niin, ylipainohan on vain oire, kellä mistäkin.
      Heinäseipäisyyden perineitten helppo irvailla.

• herkkupersie

Niin, ylipaino vo kylläi johtua vaikkapa kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai joistakin lääkkeistä; cortisooni, insuliini...

• Jospa edes hymyn häi
        herkkupersie kirjoitti:

Niin, ylipaino vo kylläi johtua vaikkapa kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai joistakin lääkkeistä; cortisooni, insuliini...

Toki voi, mutta paljon useammin se on merkki henkisistä vaikeuksista, vaikkapa masennuksesta.
        Kun ihminen ei aina jaksa muuta kuin syödä, turruttaakseen pahaa oloaan, jota taas ylipaino enentää.
        Ylipaino-ongelmat voisivat vähetä, jos olisi vähän enemmän rakkautta maailmassa.

Kaikille kun ei kaikki ole itsestäänselvyyttä, kuin näiden palstojen misantroopeille, joita joskus tuntuu olevan kuin Vilkkilässä kissoja.
        Saa nähdä, mitä tapahtuu ennustetulle ihmisten elinajan pidentymiselle. Näillä näkymin suuresti epäilen.
        Syöpähän lisääntyy hälyttävästi, kun meidän länsimaisten elintavat leviävät kehitysmaihinkin.

Lihavuus on yksi sairaus, johon on helppo antaa reseptejä, jos ei itse siitä ole koskaan kärsinyt.
        'Ota itseäsi niskasta ja käy' - malliin.

• näin
        Jospa edes hymyn häi kirjoitti:

Toki voi, mutta paljon useammin se on merkki henkisistä vaikeuksista, vaikkapa masennuksesta.
        Kun ihminen ei aina jaksa muuta kuin syödä, turruttaakseen pahaa oloaan, jota taas ylipaino enentää.
        Ylipaino-ongelmat voisivat vähetä, jos olisi vähän enemmän rakkautta maailmassa.

Kaikille kun ei kaikki ole itsestäänselvyyttä, kuin näiden palstojen misantroopeille, joita joskus tuntuu olevan kuin Vilkkilässä kissoja.
        Saa nähdä, mitä tapahtuu ennustetulle ihmisten elinajan pidentymiselle. Näillä näkymin suuresti epäilen.
        Syöpähän lisääntyy hälyttävästi, kun meidän länsimaisten elintavat leviävät kehitysmaihinkin.

Lihavuus on yksi sairaus, johon on helppo antaa reseptejä, jos ei itse siitä ole koskaan kärsinyt.
        'Ota itseäsi niskasta ja käy' - malliin.

Myös masennus voi johtua fyysisistä vaivoista; kilpirauhasen vajaatoiminnasta, pitkäaikaisesta särystä...

http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/masennus/

Toisaalta taas, ainakin minun tuntemani pullukat vaikuttavat kaikkea muuta kuin masentuneilta. Iloisia, rempseitä, huumorintajuisia... Moni luuranko taas kulkee suupielet alaspäin ja märisee ja marisee kaikesta. Useinhan masennus ilmenee ruokahaluttomuutenakin.

• painot-on
        näin kirjoitti:

Myös masennus voi johtua fyysisistä vaivoista; kilpirauhasen vajaatoiminnasta, pitkäaikaisesta särystä...

http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/masennus/

Toisaalta taas, ainakin minun tuntemani pullukat vaikuttavat kaikkea muuta kuin masentuneilta. Iloisia, rempseitä, huumorintajuisia... Moni luuranko taas kulkee suupielet alaspäin ja märisee ja marisee kaikesta. Useinhan masennus ilmenee ruokahaluttomuutenakin.

Minusta kun tunnustaa, että tuo "lihavat on leppoisia" on vanhakantaista legendaa, kun on ollut vähän ruokaa eikä ainuttakaan lelua.
        Tuon mukaan ylipainoiset sairastuvat muita helpommin masennukseen, mitä taas lisää ylipainoa.
        Lihavien on myös oltava tavan mukaan iloisia, ettei huomattaisi ylipainon mahdollisesti aiheuttamaa häpeää.
        Netistä löytää melkein kaikkeen linkin kannattamaan omaa mielipidettään.

http://www.tohtori.fi/?page=4074915&id=3125435

• Läski on ihmiselle käsin-kosketeltavaa häpeää.
      Lihavien kyyneleet pehmittävät pulliansa ja kostuttavat leivoksensa.

Lylleröiden raahautuminen, saa lihavan raivon valtaan, jos ikkunasta, telkkarista, tietsikasta näkyy iloisesti riehakoiva kaunis pariskunta, jotka hoikkina telmivät nurmella tai hangella.
      Jalkakäytävää reunustavat muhkeat kiven-lohkareet tuottavat silloin lihavalle tuskaa.

H.

• Ihailen ihmisiä jotka ovat sinut itsensä kanssa ja kantavat koko kehonsa kauniisti ja ylväästi :)

• herkkupersie

Ei se laihduttaminen niin vaikeeta oo, mutta niin älyttömän tylsää. Kaikki mikä on hyvää, se lihottaa.

• Painon pudotus on helppoa. Painon pitäminen pudotetussa tasossa on vaikeampaa.

Helpoimmin lähtivät vaakanäyttökiloni 2011.
      Kahdessa kuukaudessa 6kg vain makailemalla ja syömällä valveillaollessa 2 - 4:n tunnin välein.

Olin tuhon mennessä käynyt salilla 8-vuotta, 5 - 6krt/viikko, noin 10h viikossa,
      ja painoni sahasi välissä 90 - 93,5kg.

Johtopäätös. Helpoimmin laihtuu makailemalla sohvalla.

• nipppppui

tietty muutit kovasti ruokavaliotasi.

• herkkupersie

Siinä sohvallalöhöilyssä on vaan semmonen nakki, että lihasmassa vähenee ja läskimassa kasvaa. Siitä se painon putoaminen. Punttisalilla käy päinvastoin. Ja sitten kun lihasmassa kasvaa, nin se alkaa antamaan vauhtia laihtumiseen.

Kyllä se laihtuminen on ihan siitä kiinni, että syö vaan vähemmän kaloreita kun käyttää. Kokeillut olen, mutta se on niin tylsää, kun kaikessa hyvässä on niitä kaloreita paljon. Ja hyvä on hyvää.

• "laiska-lasse"

Miten painottaisit taloremonttisi painoarvon, verrattuna puntteihin?
        Ettei vaan pääse sekään unohtumaan.

H.

• herkkupersie kirjoitti:

Siinä sohvallalöhöilyssä on vaan semmonen nakki, että lihasmassa vähenee ja läskimassa kasvaa. Siitä se painon putoaminen. Punttisalilla käy päinvastoin. Ja sitten kun lihasmassa kasvaa, nin se alkaa antamaan vauhtia laihtumiseen.

Kyllä se laihtuminen on ihan siitä kiinni, että syö vaan vähemmän kaloreita kun käyttää. Kokeillut olen, mutta se on niin tylsää, kun kaikessa hyvässä on niitä kaloreita paljon. Ja hyvä on hyvää.

Tunnistit jujun! Kyse oli ensimmäisen peräsuolisyövän leikkauksen jälkeisestä jaksosta jolloin sapuskan laatu ja ruokailuvälit olivat tärkeitä.

Vaakanäyttö todella muuttui lihasmassan vähennyttyä reisistä, pakaroista ja selästä.
        Kilot tulivat takaisin laardina muutamassa kuukaudessa.
        Nauhamitta ja itsekriittinen peiliin katsominen ovat vaakanäyttöä ja painoindeksiä objektiivisempia mittareita.

Vajaan vuoden kuntoutumisen jälkeen oli vielä lihasta kateissa 2,3kg ja laardijäämää aikaisempaan verrattuna 1,1kg.

Rasva % oli pahimmoillaan 18% aiemman 15% asemesta.

Em. syistä kehoitan ihmisiä halutessaan tarkastelemaan painoaan ensisijaisesti oman liikkumiskyvyn perusteella.
        Seuraavaksi rasva% ikä huomioon ottaen ja kunnon laitteilla määritettynä.
        Sitten mittanauha ja peili.

Vaaka ja indeksi kertovat muutoksesta mutta, esimerkkini valossa, sekin saattaa olla harhaan ja/tai itsepetokseen johtava!

• meeriamanda

Minulle laihdutus ei ole ollut läheskään niin vaikeaa kuin se et saa pysymään ne laihdutetut kilot pois.

Se onkin taitolaji, huomaamata voi ote löystyä ja vaaka on armoton.

• +kokemusta on+

Niin on, paljon helpompaa laihduttaa, vasta oikea voimien ponnistus on ylläpitää saavuttu paino.

• naisilla alle 90cm

vaakaan ei voi aina luottaa,vyötärönympärys on tärkein..

• on JOO tärkeäpi

tuo Vyötärö-pituus-indeksi, niin saapi jopa 80-luvun farkut vielä jalkaan jopa 2020 luvulla. ;)

Ja kyllähän suomalainen tohtorikin on samaa mieltä tuosta seikasta.

Unohda painoindeksi – tässä parempi keino!

http://www.tohtori.fi/?page=7874754&id=9131799

• BMI 22

Ota avuksi kalorilaskuri.fi, siis: helppoa laskea nautitut kalorit suhteessa liikuntaan. Täytyy vain muistaa olla rehellinen ja unohtaa jääkaappi ellei ole oikeasti nälkä.

Ihmisillä on nykyisin niin paljon vapaa-aikaa ja rahaa ostaa ihan mitä vaan - vaikka liikaa ruokaa - että ylipainosta on tullut maan- ja maailmanlaajuinen ongelma. Kaloreita pitäisi kuluttaakin, mutta kun ei kerrostaloasuja oikein edes keksi mitä hyötyliikuntaa tekisi - varinkin kun ei tarvitse tehdä välttämättä yhtään mitään. Halonhakkuu on "entisten hyvien aikojen" hommia?

Kiinteä ja siis myös lihaksikas ihminen on ihan hyvän näköinen, vaikka vaaka näyttäisi mitä. Uskokaa peiliä!

Motivaatio ja itsekuri on se mitä tarvitaan eniten. Jos ei niitä ole niin unohtakaa koko juttu.

• Jos laskee kaloreitaan niin heti alussa olisi hyvä tietää oman aineenvaihdunnan peruskulutus.
        Omani on 2230kcal/vrk ja siihen päälle valveillaolon lisä.
        Jonkin verran voi popsia jo tuohon peruskulutukseenkin.

• herkkupersie

"BMI 22"

Läheltä liippas, mutta ei ihan nappiin mennyt.

Ei pidä odottaa niin kauan, että nälkä tulee. Siinä "laiska-lasse" on oikeilla jäljillä, että on syötävä säännöllisesti ja usein, mutta vähän kerrallaan, vaikka ei olis nälkäkään. Kunhan katsoo, että ne välipalat ovat vähäkalorisia, eikä mitään pullaa, keksiä, suklaata, jätskiä...

• BMI 22
        laiska-lasse kirjoitti:

Jos laskee kaloreitaan niin heti alussa olisi hyvä tietää oman aineenvaihdunnan peruskulutus.

Tuo sivusto antaa laskentakaavan siihenkin, paitsi tietenkin lihaksikkailla ihmisillä jo perusaineenvaihdunta on suurempi kuin vähälihaksisilla.

Esimerkiksi minun "sallittu" kalorimääräni - ei liho ei laihdu - tälle päivälle on 1459 kcal, minkä siis kulutan jos vain istun persielläni. Koska olen ikäisekseni lihaksikas, tiedän luvun olevan hiukan alakantissa. Eihän tällaiset sivustot osaa perustaa laskentakaavojaan muuhun kuin keskivertoteorioihin, ja kalorilaskuri.fi -sivustolla ne on sukupuoli, ikä, pituus ja aamupaino.

Liikunnallisesta aktiivisuudesta sitten riippuu, kulutatko enemmän vai vähemmän kuin mitä olet ruokaluukustasi sisään tunkenut. Liikunnalla saan kalorirajaa nostettua tuonne 2000:een ja ylikin melko helposti. Saman sivuston ruokapäiväkirjasta taas löytyy aika yllättäviäkin juttuja eri ruokien sisältämistä kalorimääristä. Kannattaa vertailla.

Helppoahan painonpudotuksen siis pitäisi olla? Hmmm.

• L - L
        BMI 22 kirjoitti:

Tuo sivusto antaa laskentakaavan siihenkin, paitsi tietenkin lihaksikkailla ihmisillä jo perusaineenvaihdunta on suurempi kuin vähälihaksisilla.

Esimerkiksi minun "sallittu" kalorimääräni - ei liho ei laihdu - tälle päivälle on 1459 kcal, minkä siis kulutan jos vain istun persielläni. Koska olen ikäisekseni lihaksikas, tiedän luvun olevan hiukan alakantissa. Eihän tällaiset sivustot osaa perustaa laskentakaavojaan muuhun kuin keskivertoteorioihin, ja kalorilaskuri.fi -sivustolla ne on sukupuoli, ikä, pituus ja aamupaino.

Liikunnallisesta aktiivisuudesta sitten riippuu, kulutatko enemmän vai vähemmän kuin mitä olet ruokaluukustasi sisään tunkenut. Liikunnalla saan kalorirajaa nostettua tuonne 2000:een ja ylikin melko helposti. Saman sivuston ruokapäiväkirjasta taas löytyy aika yllättäviäkin juttuja eri ruokien sisältämistä kalorimääristä. Kannattaa vertailla.

Helppoahan painonpudotuksen siis pitäisi olla? Hmmm.

Oma aineenvaihdunnan peruskulutukseni on määritetty Tanhuvaaran jengin toimesta heidän InBody 720 vekottimellaan.
        Samassa tulosteessa on erittäin paljon hyödyllistä ja minulle myös ymmärtämätöntä tietoa.

En luota taulukoihin enkä yleisiin laskentakaavoihin.

Jos pelkkä vaakanäytön numeroiden lukuarvon pienentäminen on tavoitteena niin se todella on helppoa!

• Expimot
        laiska-lasse kirjoitti:

Jos laskee kaloreitaan niin heti alussa olisi hyvä tietää oman aineenvaihdunnan peruskulutus.

Tässä on pätevimmän oloinen laskukaava minkä olen löytänyt.
        Tuskin kuitenkaan pärjää tarkkuudessa kehonkoostumus- ja hengitysilmamittauksille.

Naiset: BMR = 655 ( 9.6 x paino kiloina ) ( 1.8 x pituus sentteinä) - ( 4.7 x ikävuodet )

Miehet: BMR = 66 ( 13.7 x paino kiloina ) ( 5 x pituus sentteinä ) - ( 6.8 x ikävuodet )

Lopuksi yllä olevan laskun tulos kerrotaan vielä aktiivisuuskertoimella.

Aktiivisuuskerroin (kerrotaan viimeiseksi)

1,2 Ei juurikaan liikuntaa
        1,375 Kevyttä liikuntaa, 1-3 kertaa viikossa
        1,5 Kohtalaista liikuntaa, 3-5 kertaa viikossa
        1,725 Raskasta liikuntaa, 6-7 kertaa viikossa
        1,9 Todella rankkaa liikuntaa, 2 kertaa päivässä, 7 kertaa viikossa tai raskas fyysinen työ raskas liikunta

• MammaMiau62

On se vaan ihmeellistä, kun lääkäri ja asiantuntija sanoo, että vyötärörasva on se ensimmäinen asia, joka häviää kun rupeaa laihduttamaan... Höh, ei ainakaan meikäläisen "uimarengas" ole hävinnyt minnekään...

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan takia ollut tyroksiinilääkitys jo useita vuosia ja sitä on aina vaan nostettu ja nostettu. Joku väitti, että kun kilpirauhanen rupeaa toimimaan taas kunnolla (tyroksiinitablettien avulla) niin painokin alkaa tippua melkein itsestään kun aineenvaihdunta kiihtyy. Höpöhöpö.

Olen yrittänyt laihduttaa karppaamallakin, mutta ei onnistunut! Keventäjäohjelmasta löysin minun kokoisen ihmisen vaatima kalorimäärä kun laihduttaa. Kun viikon pidin ruokapäikväkirjaa ilman laihdutusta huomasin, että syön vähemmän kaloreita päivittäin kuin mitä Keventäjät suosittelivat jos laihduttaisin! Eli pitäisi lisätä kaloreita!

Kolmekymmentä kiloa pitäisi pudottaa, mutta miten, se on kysymys? Onko muilla samanlaisia ristiriitaisia kokemuksia?

• sisu sisu

30 kiloa karisi aikoinaan syömällä vänemmän, eikä ole tulleet takaisin.

Ei siihen muuta tarvita, kuin sisua.

• MammaMiau62
        sisu sisu kirjoitti:

30 kiloa karisi aikoinaan syömällä vänemmän, eikä ole tulleet takaisin.

Ei siihen muuta tarvita, kuin sisua.

Joo, mutta kun syön jo alle sen, minkä minun pitäisi syödä... Eikä mitään tapahdu. Olenkohan luonnonoikku...
        Olen miettinyt, pitäisiköhän ruveta syömään samalla tavalla kuin ne, jotka ovat olleet mahalaukun ohitusleikkauksessa... Ruokalusikankokoisia annoksia pitkin päivää.... Se voisi tepsiä...! Nälkä taitaa vaan olla silloin ikuinen olotila...

• sisu sisu
        MammaMiau62 kirjoitti:

Joo, mutta kun syön jo alle sen, minkä minun pitäisi syödä... Eikä mitään tapahdu. Olenkohan luonnonoikku...
        Olen miettinyt, pitäisiköhän ruveta syömään samalla tavalla kuin ne, jotka ovat olleet mahalaukun ohitusleikkauksessa... Ruokalusikankokoisia annoksia pitkin päivää.... Se voisi tepsiä...! Nälkä taitaa vaan olla silloin ikuinen olotila...

Minä olen varmasti aikoinaan kokeillut kaikki ihmedieetit ja pillerit, mutta ruokaa vähemmän, sillä pitäisi laihtua.
        Eikö nuo kilpirauhashommat vaikuta painoon. Tutkituta aineenvaihduntasi.
        En sinusta puhu, mutta yksi tuttava puhuu aina, kuinka vähän syö, ja sitten napsii karkkia ja suklaata joka välissä.

• BMI 22

Ala vaan seurata tarkkaan syömiäsi kaloreita. Itse teen niin ja vilkaisen kalorilaskuri.fi -ohjelmasta päivälläkin pariin kertaan missä mennään. En tietenkään koko ajan seuraa tilannetta, esim. jos olen reissussa niin jätän seurannan suosiolla väliin.

Ohjelma on äkkipäätään ehkä vähän hankala käyttää, mutta kun sitä jonkin aikaa pyörittelee niin systeemi kyllä aukeaa. Pääasia ettei huijaa itseään, ei suurentamalla liikuntamäärää eikä varsinkaan pienentämällä suuluukusta sisään tunkemiaan ruokamääriä (unohtamalla merkitä muistiin, tai vaihtamalla vähän kuin vahingossa ruokatuotteen todellista vähäkaloripitoisemmaksi) .

Ohjelma on ilmainen käyttää, ellei halua kirjautua tarkemmin "ohjattavaksi". Minun kohdallani pelkkä seuranta riittää tsemppaajaksi; Jos illalla huomaan että överiksi meni/menee niin eiku lenkille!

• En tiedä onko se nyt niin vaikeaa. Tässä tuntuu hävinneen painosta vuoden alusta jo viitisen kiloa ilman mitään erityisiä dieettejä tai muita ponnisteluja. Enkä mie nyt mitenkään lihava ole koskaan ollut, enempi keskipainoinen.

• BMI 22

Sinä liikutkin ulkona paljon. Siinä se "viisasten kivi" taitaa olla.
        Vai jostain lähitornistako vaan lintuja bongailet, kameera kainalossa?

• BMI 22 kirjoitti:

Sinä liikutkin ulkona paljon. Siinä se "viisasten kivi" taitaa olla.
        Vai jostain lähitornistako vaan lintuja bongailet, kameera kainalossa?

No, viime marraskuusta lähtien olen joka päivä tehnyt vähintään tunnin, yleensä parin tai pidemmänkin, lenkin ulkona. Niin tänäänkin, sen lisäksi että pyöräilin työstä kotiin.

Lähimmillekin lintutorneille on tästä matkaa toistakymmentä kilometriä joten liikuntaa saa halutessaan.

• Melkein 40kg ..

Siis melkein 40 kg painoa pois seitsemässä kuukaudessa, et niin vaikea se laihdutus on.

EN LIIKKUNUT KUN PUDOTIN PAINOA !

Alku paino oli yli 118 kg ja vuoden vaihteessa paino oli 79 kg, pituus on lähes 1,80 m.
      Mies olen isolla M, ikää on nyt 64 ½ vuotta.

Tässähän se homma vasta on,
      kun pyrkii pitämään tuon painon noin 80 kg.

Joten ne sokerit = hiilarit pois, niin kyllä se rasva haihtuu kropasta, ei se sen vaikeampaa ole.

• BMI 22

No jos on 40 kg ylipainoa niin kyllä se aika hulppeasti lähteekin, suhteellisesti ottaen paljon helpommin kuin ne "muutama ylimääräinen". Nestettä ja läskistä höttöä on kropastasi lähtenyt. Painosi on nyt reilassa, mutta missä lihasmassa, onko sitä?

Nyt voisit alkaa jo liikkuakin. Kiinteytyisit ehkä, pikkuhiljaa. Paino voisi vaikka nousta, mutta näyttäisit paremmalta ja ehdottomasti olisit terveempi, ainakin jatkossa. Lihaksisto vahvistuisi; juuri se pitää kropan ryhdissä ja tukee rankaa ja niveliä, jotka ylipainosi aikaan on olleet aika kovilla.

Hieno saavutus tietenkin tuo -40 kg, nostan hattua.

• .--.,,.-.,
        BMI 22 kirjoitti:

No jos on 40 kg ylipainoa niin kyllä se aika hulppeasti lähteekin, suhteellisesti ottaen paljon helpommin kuin ne "muutama ylimääräinen". Nestettä ja läskistä höttöä on kropastasi lähtenyt. Painosi on nyt reilassa, mutta missä lihasmassa, onko sitä?

Nyt voisit alkaa jo liikkuakin. Kiinteytyisit ehkä, pikkuhiljaa. Paino voisi vaikka nousta, mutta näyttäisit paremmalta ja ehdottomasti olisit terveempi, ainakin jatkossa. Lihaksisto vahvistuisi; juuri se pitää kropan ryhdissä ja tukee rankaa ja niveliä, jotka ylipainosi aikaan on olleet aika kovilla.

Hieno saavutus tietenkin tuo -40 kg, nostan hattua.

Mitä nopeammin lähtee, sitä nopeampaa tulee takaisinkin. Itse aikoinaan laihduin kahdessa vuodessa 30 kg. Jotta se ei tule takaisin, se vaatii pysyvää ruokailu- ja asennemuutosta. Saahan jollain kaalikeittodieetillä irtoamaan montakin miinuskiloa nestettä, pikakarppauksella samoin.
        Mutta kuka jaksaa niillä olla pitkään, en minä jaksanut ainakaan.

Olkoon ylipainoa vaikka 400 kiloa, alun humpsahduksen jälkeen on ihan yhtä vaikeaa päästä päämääräänsä, kuin jos ylikiloja on 14, koettu on.
        Ja kuten sanottu, saavutetun painon ylläpito on se kaikkein vaikein asia.

Mutta miksi mestaroida, kuka laihtuu milläkin, jos niin haluaa, sekin on hyvä, jos ei liho, useinmiten.

• tuskin ruokaa

Vaikeaa on, tosin olen nähnyt kuvia kansoista piikkilankojen takana kovin olivat laihoja--mistäköhän johtui?

• vaippojen säästöä

Kyllä mekin sitten vanhustentalon vuodeosastolla laihdutaan, kun ei anneta ruokaa, että meitä on kevyempi käännellä eikä paskanneta niin paljon.

• Kaikkitietävä(kö)
        vaippojen säästöä kirjoitti:

Kyllä mekin sitten vanhustentalon vuodeosastolla laihdutaan, kun ei anneta ruokaa, että meitä on kevyempi käännellä eikä paskanneta niin paljon.

Hah. mitä tuossa enää sitten kääntelemistäkään tarvii jos laatu on tuo. Ettei vain olisi omaa mielikuvitustasi tuollaiset hoitotyön kriteerit?

• ammattisalaisuuksia
        Kaikkitietävä(kö) kirjoitti:

Hah. mitä tuossa enää sitten kääntelemistäkään tarvii jos laatu on tuo. Ettei vain olisi omaa mielikuvitustasi tuollaiset hoitotyön kriteerit?

Ei ihan mielikuvitusta. Jotkut hoitoalan ammattilaiset kuiskailevat huolimattomuuttaan kaikenlaista työnantajansa tietämättä.

• Kaikkitietävä(kö)
        ammattisalaisuuksia kirjoitti:

Ei ihan mielikuvitusta. Jotkut hoitoalan ammattilaiset kuiskailevat huolimattomuuttaan kaikenlaista työnantajansa tietämättä.

En usko eikä pidä paikkaansa tuo mitä väität.Ei kai hoitajatkaan mitään hirviöitä ole.

• jokutaasen

Totta turiset siellä piikkilankojen takana laihtui jokainen ja nämä läskimahat täällä eivät tajua miksi.
        Ylipainoinen keksii aina selitykset, mihin kukaan ei usko.

• hoitajapulaa?

En usko eikä pidä paikkaansa tuo mitä väität.Ei kai hoitajatkaan mitään hirviöitä ole.

Tulet näkemään kun se aika koittaa ja makaat sängyssä ilman hampaita. Viereesi tuodaan ruokalautanen, missä on sitkeä pihvi. Kun et sitä ylety edes yrittää mutustella niin jonkun ajan päästä lautanen haetaan pois ja todetaan, että eipä sinulle taaskaan maistunut ruoka.

Tarjottimella siinä olisi täysi juomalasikin, mutta miten se makaaviltasi juot vaikka janottaa.

Oletko koskaan nähnyt lihavaa vanhusta, joka on jonkun aikaa joutunut makoilemaan vanhustentalon vuodeosastolla ilman, että joku omaisista on käynyt häntä syöttämässä? Oletko?

• Kaikkitietävä(kö)
        hoitajapulaa? kirjoitti:

Tulet näkemään kun se aika koittaa ja makaat sängyssä ilman hampaita. Viereesi tuodaan ruokalautanen, missä on sitkeä pihvi. Kun et sitä ylety edes yrittää mutustella niin jonkun ajan päästä lautanen haetaan pois ja todetaan, että eipä sinulle taaskaan maistunut ruoka.

Tarjottimella siinä olisi täysi juomalasikin, mutta miten se makaaviltasi juot vaikka janottaa.

Oletko koskaan nähnyt lihavaa vanhusta, joka on jonkun aikaa joutunut makoilemaan vanhustentalon vuodeosastolla ilman, että joku omaisista on käynyt häntä syöttämässä? Oletko?

Hitsi mitä hoitajien aliarviointia. Ei ihme että omaiset vanhainkodeissa hyökivat päälle jo ensi tapaamisella kun täälläkin lietsotaan hoitaja-vihaa.Oletteko tpoisaan sitä mieltä että hoitajat ovat jotain hirviöitä joiden päätyönä on vain hoidettavien vahingoittaminen, hohhoijaa.

Ja juu, kuyllä olen nähnyt ja jopa kokenut sen lihavan vanhuksen jota on pitänyt käännellä ja väännellä. Hällekin on vaihdettu syötäväksi sopiralknteinen ruoka jotta saa syödyksi.

• Kaikkitietävä(kö)

Hitsi mitä hoitajien aliarviointia. Ei ihme että omaiset vanhainkodeissa hyökivat päälle jo ensi tapaamisella kun täälläkin lietsotaan hoitaja-vihaa.Oletteko tpoisaan sitä mieltä että hoitajat ovat jotain hirviöitä joiden päätyönä on vain hoidettavien vahingoittaminen, hohhoijaa.

Ja juu, kuyllä olen nähnyt ja jopa kokenut sen lihavan vanhuksen jota on pitänyt käännellä ja väännellä. Hällekin on vaihdettu syötäväksi sopiralknteinen ruoka jotta saa syödyksi.

sorry kirotusvirheet :)

• ...........
        hoitajapulaa? kirjoitti:

Hampaattomalle isälleni tuotiin sairaalasänkyyn, viimeiseensä, soseutettua ruokaa, ei koskaan sitkopihvejä. Valitti, ettei syö soseita, sai, mitä halusi.
        Turhaa kuvitella, että hampaattomille heille sopimatonta ruokaa tarjotaan.

• +++
        ........... kirjoitti:

Hampaattomalle isälleni tuotiin sairaalasänkyyn, viimeiseensä, soseutettua ruokaa, ei koskaan sitkopihvejä. Valitti, ettei syö soseita, sai, mitä halusi.

Niin, ja nokkamukikin keksitiin jo viime vuosituhannella.

• Kaikkitietävä(kö)
        +++ kirjoitti:

Ei ka hoitolaitoksissaKaikkitietävä ole enää edes vara pihveihin.

• +++

Ei ka hoitolaitoksissaKaikkitietävä ole enää edes vara pihveihin.

Makkaraa ja makaronia oikein ja nurin, ilman vihanneksia, ikuisuuden, joksi sinne jouduin. Toivon mukaan viimeisen kerran elämässäni.
        Muutaman kerran oli tomaatinsiivu, tai pari tuorekurkkuviipaletta.

• no mitä nyt?

Onkos se vahingoittamista, jos jotakin vanhusta laihdutetaan? Eikös tämä ketju juuri sellaisen perään haikaile.

• paljon kas on nähty
        +++ kirjoitti:

Keksittiinhän se nokkamuki, mutta eipä hoitajat sitä keksineet isälleni antaa ennenkuin huomautin, että sellainenkin on keksitty.
        Itse hän ei sellaisista ollut koskaan kuullut eikä tiennyt kysellä. Kun valitti janoaan, niin hoitajat toivat vesilasin viereen pöydälle ja häipyivät.

• no lihoitko?
        +++ kirjoitti:

Makkaraa ja makaronia oikein ja nurin, ilman vihanneksia, ikuisuuden, joksi sinne jouduin. Toivon mukaan viimeisen kerran elämässäni.
        Muutaman kerran oli tomaatinsiivu, tai pari tuorekurkkuviipaletta.

Oliko isotkin annokset?

• kasvatuksen jäljet
        ........... kirjoitti:

Kaikki vanhukset kun eivät valita vaikka eteen tuotaisiin vanha kengänpohja syötäväksi. He kun ovat saaneet sitä "tapakasvatusta" koulussa ettei auktoriteeteille panna vastaan. Heille hoitohenkilökunta on kaikkitietävä auktoriteetti.

• +++
        no lihoitko? kirjoitti:

Oliko isotkin annokset?

Minua laihdutti sairaus, ei makaronin puute. Hieman hienotunteista tähänkin hökkeliin, kiitos.
        Vaikka pimeästä pimeään sanojaan nakkeleekin.

• Kaikkitietävä(kö)
        no mitä nyt? kirjoitti:

Onkos se vahingoittamista, jos jotakin vanhusta laihdutetaan? Eikös tämä ketju juuri sellaisen perään haikaile.

No jos keino on se että

"ei anneta ruokaa, että meitä on kevyempi käännellä eikä paskanneta niin paljon" niin ei todellakaan. Tai että "Viereesi tuodaan ruokalautanen, missä on sitkeä pihvi. Kun et sitä ylety edes yrittää mutustella niin jonkun ajan päästä lautanen haetaan pois ja todetaan, että eipä sinulle taaskaan maistunut ruoka.Tarjottimella siinä olisi täysi juomalasikin, mutta miten se makaaviltasi juot vaikka janottaa."

Mistä ihmeestä nuo jutut oikein sikiää? Ei vaan ole vastaan tullut yhtään kertaa ja kuitenkin aika paljon olen nähnyt.

• Kaikkitietävä(kö)
        +++ kirjoitti:

Minua laihdutti sairaus, ei makaronin puute. Hieman hienotunteista tähänkin hökkeliin, kiitos.
        Vaikka pimeästä pimeään sanojaan nakkeleekin.

Kyse ei siis ollut vanhainkodista, kykenit syömään ja juomaan itse kun ruoka laitettiin tarjolle?

• Kaikkitietävä(kö)
        kasvatuksen jäljet kirjoitti:

Kaikki vanhukset kun eivät valita vaikka eteen tuotaisiin vanha kengänpohja syötäväksi. He kun ovat saaneet sitä "tapakasvatusta" koulussa ettei auktoriteeteille panna vastaan. Heille hoitohenkilökunta on kaikkitietävä auktoriteetti.

Ei todellakaan pidä paikaansa. Nykyisin vanhukset ja etenkin heidän omaisensa ovat erittäin tietoisia oikeuksistaan ja osaavat myös käyttää sitä.Mikä on ihan oikein niin kauan kuin åpysytään suunnilleenkaan asialinjoilla.

• lakritsipiippu
        kasvatuksen jäljet kirjoitti:

Mehän olemme jo vanhuksia. En ainakaan minä söisi kengänpohjia, niin omat hampaat kuin suussa onkin.
        Täällä ei aina havaitse, että olisimme saaneet tapakasvatusta.

• Kaikkitietävä(kö)
        paljon kas on nähty kirjoitti:

Keksittiinhän se nokkamuki, mutta eipä hoitajat sitä keksineet isälleni antaa ennenkuin huomautin, että sellainenkin on keksitty.
        Itse hän ei sellaisista ollut koskaan kuullut eikä tiennyt kysellä. Kun valitti janoaan, niin hoitajat toivat vesilasin viereen pöydälle ja häipyivät.

Nokkamuksia ei kannattaisi asiantuntijoiden mukaan tuoda kenellekkään, vihoviimeinen keksintö etenkin sellaiselle jolla on nielemisvaikeuksia. moni vanhus juo paremmin ihan tavallisesta mukista, josta ovat ikänsä juoneet.

• Kaikkitietävä(kö)
        lakritsipiippu kirjoitti:

Mehän olemme jo vanhuksia. En ainakaan minä söisi kengänpohjia, niin omat hampaat kuin suussa onkin.

Oikeassa olet. Kyllä nykyaikana vahuksetkin osaavat jättää kengänpohjat syömättä, osa sanoo niistä ääneen, osa jättää kohteliaasti lautaselle. Kyllä Suomessa saa vielä toistaiseksi ihan kelvollista ruokkaa toisin kuin monessa muussa paikassa. Jos ei kelpaa, voi viedä sinne omat keitokset.

• etkö muista?
        lakritsipiippu kirjoitti:

Mehän ollaan jo niitä vapaan kasvatuksen saaneitä häiriköitä. Niitä 60-luvun pitkätukkaisia nuoria vouhottajia, joita tapakasvatetut aikuiset pelkäsivä ja kiersivät kaukaa ja hyppivät ojan pohjille kun pöristimme trimmatuilla mopoilla. Niitä, jotka seisoivat barrikaadeilla... Niitä, jotka olivat nuoria protestilaulujen nousun kulta-aikaan

• siitäpä kysymyskin

Oikeassa olet. Kyllä nykyaikana vahuksetkin osaavat jättää kengänpohjat syömättä, osa sanoo niistä ääneen, osa jättää kohteliaasti lautaselle. Kyllä Suomessa saa vielä toistaiseksi ihan kelvollista ruokkaa toisin kuin monessa muussa paikassa. Jos ei kelpaa, voi viedä sinne omat keitokset.

Sepä se, kun kaikilla ei ole niitä omien keitosten viejiä, jotka pitäisivät huolen, että vanhus ehtii syömään ennenkuin lautanen viedään pois.

• lakritsipiippu
        etkö muista? kirjoitti:

Mehän ollaan jo niitä vapaan kasvatuksen saaneitä häiriköitä. Niitä 60-luvun pitkätukkaisia nuoria vouhottajia, joita tapakasvatetut aikuiset pelkäsivä ja kiersivät kaukaa ja hyppivät ojan pohjille kun pöristimme trimmatuilla mopoilla. Niitä, jotka seisoivat barrikaadeilla... Niitä, jotka olivat nuoria protestilaulujen nousun kulta-aikaan

60-luvulla syntyneet ovat ensimmäsiä "vapaan kasvatuksen lapsia". Kun vanhemmat kuvittelivat, että se tarkoittaa rajattamuutta.

Itse en ole koskaan kuulunut kuvailemiisin joukkoihin.
        Barrikaadeilla joskut vielä jaksoivat seistä, kun ei vallinnut pullaruoka-aikakausi, silloin oli vielä aatetta jaloa olemassa.
        Jopa vappumarssia monet jaksoivat toistenkin puolesta toimineet.

• ne asiantuntijat

Nokkamuksia ei kannattaisi asiantuntijoiden mukaan tuoda kenellekkään, vihoviimeinen keksintö etenkin sellaiselle jolla on nielemisvaikeuksia. moni vanhus juo paremmin ihan tavallisesta mukista, josta ovat ikänsä juoneet.

Siinäpä se tulikin oikein alan ammattilaisen suusta. Kokeile itse kuitenkin, miten se onnistuu puoliksi pitkällään juoda tavallisesta mukista vapisevin käsin. Tuleepahan siinä ainakin kaula pestyä, ettei tartte hoitajien...

• kodinomainen

Kyse ei siis ollut vanhainkodista, kykenit syömään ja juomaan itse kun ruoka laitettiin tarjolle?

Ei vanhainkoti ole sairaala. Jos niin huonoon kuntoon menee, ettei pysty itse syömään, siirretään kroonikkosairaalaan.

• Kaikkitetiävä(kö)
        siitäpä kysymyskin kirjoitti:

Sepä se, kun kaikilla ei ole niitä omien keitosten viejiä, jotka pitäisivät huolen, että vanhus ehtii syömään ennenkuin lautanen viedään pois.

No sitten varmaan tiesit että vanhukset punnitaan tietyin väliajoin ja puututaan nopeasti painonlaskuun ja koitetaa selvittää sen syytä.

• Hah !
        hoitajapulaa? kirjoitti:

Kantsiiko kommentoida, jos ei tiedä mistään mitään. Jos potilaalla ei ole hampaita suussa, ei tuoda minkäänlaista pihviä, ei sitkeää eikä mureaakaan. Tai tuodaanhan se, mutta sosemaisessa muodossa.

• Kaikkitietävä(kö)
        kodinomainen kirjoitti:

Ei vanhainkoti ole sairaala. Jos niin huonoon kuntoon menee, ettei pysty itse syömään, siirretään kroonikkosairaalaan.

Ei joka paikoissa ole kroonikkosairaaloita. Joissain paikoissa sellaiset vanhukset hoidetaan vanhainkodeissa. Sairaalahoito on liian kallis paikka ei-sairaalahoitoa vaativalle vanhukselle. Vanhuus ei ole sairaus.

• ne asiantuntijat kirjoitti:

Siinäpä se tulikin oikein alan ammattilaisen suusta. Kokeile itse kuitenkin, miten se onnistuu puoliksi pitkällään juoda tavallisesta mukista vapisevin käsin. Tuleepahan siinä ainakin kaula pestyä, ettei tartte hoitajien...

Puoliksi pitkällään ei kannata juottaa oli nokkimuki tai tavallien ripamuki, henkeen menee samalla tavoin jos huono tuuri käy.

• turha toivo laihtua

laihduttaminen on mahdottomuus vanhemmalla ijällä, on koettu,

• Hitaasti hyvä tulee

Sama vaiva kuin sinulla, laihduttaminen lähes mahdotonta.

Hivenen asiaa helpotti MTV3:n Keventäjiin liittyminen ja sain muutaman kilon pois ilman nälän tunnetta. Juju lienee siinä mitä syö. Huomasin syöväni liikaa hiilihydraatteja, jo niden vähennys ja varsinkin jokavikkoisen karkkipussin unohtaminen kauppaan pienensi enemmän vatsanseudun läskejä kuin painoa. Aion pitää tästä kuurista kiinni, jos en laihdu niin ainakin tulee syötyä terveellisesti. Tavoite on painon suhteen vain muutama kilo vuodessa alas eikä ylös.

• ei saa kiduttaa

HYI KAUHIA, ei kai vanhuksia tahallaan jätetä syöttämättä ja juottamatta,
      kauhistus,
      jokaisen ihmisen pitää saada kuolla luonnollisella tavalla,
      ei kärsimyksen kautta.

• "Saimaantaka"

Kuten ehkä olet huomannut, vanhuksien vaivoista alkavat taas keskustelut kiihtymään.
      On se niin surullista. Nuoret kuvittelevat pystyvänsä taistelemaan vastaan omaa tulevaisuuttaan.
      He, jotka kuvittelevat osaavansa vastustaa kohtaloaan.

H.

• Jos tarkoitat kohtaloa vastaan taistelemisella kuolemaa, niin oikeassa olet kuten kaikki tiedämme. Mutta aika ennen kuolemaa voi meillä olla hyvinkin erilainen. Joillakin jopa hyvä.

Jonkinasteinen viivytystaistelu kuitenkin voi onnistua, ihmisestä itsestään paljon riippuen. Itse yritän rimpuilla kunnon pikaista huononemista vastaan, koska tiedän että paikoillaan ei saa pysyä, vaivoja tulee jos jonkinlaisia paljon pikemmin persiellään istuskeleville kuin liikkuville yksilöille.

Juuri tänään aloitin pyöräilykauden. Oli niin ihastuttava ilmakin. Meinasin vaan pyörähtää tuossa lähikahvilassa reilun 15 km:n päässä. Kuinka ollakaan, innostuin kiertämään pitemmän lenkin. Aika väsyneenä tulin kotiin, kun en koko reissun eli 3,5 tunnin aikana edes tankannut muuta kuin join vähän vettä eikä varsinaisia huilitaukoja ollut yhtään. Kilometrejä tuli kuutisenkymmentä. Reilu kuuskymppiselle naisihmiselle käsittääkseni suht reipas aloitus.

Mutta mutta, voin toki vaikka ensi yönä kuolla pois, ei sitä voi tietää.

Enkä hoksaa sitäkään mihin viestiini olit vastannut kun nimeni on tuossa alussa. Onko jokin viestini poistettu, vai? En mielestäni ole koskaan kirjoittanut mitään sopimatonta... ;-D))

• Rakkaus elämään

Miksi terveellisen ruoan syöminen on vaikeaa? Tuon kysymyksen voi esittää ylipainoisille ja odottaa vastausta.

• hihjaheijahoi

Miksi elämä on usein niin vaikeaa, ehkä siksi.

Kaikilla meillä on omat heikkoutemme, kellä päälle, kellä sisälle näkyvät.
        Kaikkia itse ei edes huomaakaan.
        Joku luulee itsestään kivikovaa.

• Epäterveellinen ruoka on halvempaa.

• normaalipainoinen
        lusiina_ kirjoitti:

Epäterveellinen ruoka on halvempaa.

Ei sitäkään tarvitse liikaa syödä.

• tosi on
        lusiina_ kirjoitti:

Epäterveellinen ruoka on halvempaa.

mm. kaali, lanttu, porkkana ja punajuuri, ovat ihan edullisia ympäri vuoden, kesällä ovat lähes kaikki vihannekset halpoja ja erittäin terveellisiä, niitä näkee kuitenkin vähemmässä määrin lihavien ruokavaliossa.

kauppakärryjä katsellessa voi nähdä lihavien kärryissä paljonkin kalliita sokeripitoisia herkkuja.

• tosi on kirjoitti:

mm. kaali, lanttu, porkkana ja punajuuri, ovat ihan edullisia ympäri vuoden, kesällä ovat lähes kaikki vihannekset halpoja ja erittäin terveellisiä, niitä näkee kuitenkin vähemmässä määrin lihavien ruokavaliossa.

kauppakärryjä katsellessa voi nähdä lihavien kärryissä paljonkin kalliita sokeripitoisia herkkuja.

Eipä ole tullut seurattua toisten ostoskärryjen sisältöä :). Broilerit ja lohet ja hyvät lihat kuitenkin ovat kalliimpia kuin jauheliha ja makkara.

• Tässä yleisimmät ylipainon syyt:

Ylipainon yleisimpiä syitä

Sosiaaliset syyt: Paineet syödä epäterveellisesti, yksinäisyys ja liian pitkät työpäivät

Psykologiset syyt: Stressi, huono itsetunto, tylsistymiseen syönti, ruoan käyttö palkintona

Ruokailutavat: Liian suuret annokset, liian nopea ruokailu ja impulssiostokset.

Aktiivisuus: Auton käyttö kävelyn sijaan lyhyilläkin matkoilla, kaukosäätimen käyttö televisiota katsellessa, ajan vietto sisätiloissa.

Ympäristö: Istumatyö, liian kalliit kuntokeskukset, kotitöiden ja muiden askareiden koneellistuminen

Fysiologiset syyt: Univaje ja geenit, jotka saavat meidät himoitsemaan makeaa ja rasvaista

Televisio, tietokone ja lehdet: Alipainoiset mallit ja epärealistiset esikuvat, liian suuri ajanvietto tietokoneella ja television edessä, epäterveellisten ruokien mainostaminen

Lähde: Dailymail

• normaalipainoinen

Parasta ja helpointa, kun ei anna painona liikaa noustakaan.
      Muutama kilo on helppo tiputtaa silloin kun siihen aihetta on.
      En ole ikinä tajunnut kuinka ihmiset viitsivät syömällä kasata ihraa ympärilleen jopa kymmeniä kiloja.

• "normaalipainoinen"

Elämään kuuluu myös nautinto.
        Nautintoja on sit erilaisia.
        Jopa laihdutus on yksi niistä.
        Kidutuskin on.

H.

• pusmanni

Luonnolliset "läpipaskurit" ovat mielestään parhaita asiantuntijoita.
        Jokaisen lähipiiriin kuulunee jokunen.

Laardin kertymisessä on tutkitustikin suuria eroja.

Havaittu käytännössä. Alle 3-kymppisenä tein yhden työkaverini kanssa 4,5:n viikon auto/telttamatkan Etelä-Eurooppaan.
        Tallasimme samat polut, söimme samat sapuskat, ryyppäsimme saman verran ja samat juomat.
        Painuimme nukkumaan samaan aikaan, kumpikin omaan telttaansa.

Kaveri oli minua vuoden vanhempi ja olimme saman kokoisia.
        Huolimatta siitä, että minä ajoin kaikki 9000km tuli meille painoeroa 6kg.
        Kaverini laihtui 3kg ja minä lihoin saman verran.

Myöhempinä vuosina oli havaittavissa laardin kertyminen tuohon laihtuneeseenkin!

• Expimot
        pusmanni kirjoitti:

Havaittu käytännössä. Alle 3-kymppisenä tein yhden työkaverini kanssa 4,5:n viikon auto/telttamatkan Etelä-Eurooppaan.
        Tallasimme samat polut, söimme samat sapuskat, ryyppäsimme saman verran ja samat juomat.

Myöhempinä vuosina oli havaittavissa laardin kertyminen tuohon laihtuneeseenkin!

Fysiologinen mahdottomuus tuo tarina, kuukaudessa ei tuollaista eroa synny.
        Joku mättää.

• normaalipainoinen
        pusmanni kirjoitti:

Ei tarvitse olla mikään läpipaskuri, katsoo vain mitä syö ja kuinka paljon.

• Expimot kirjoitti:

Joku mättää.

Ei kolme kiloa kuukaudessa ole paljon. Noiden kahden ero varmaan johtuu ruokavaliosta matkan aikana, toiselle matkanaikainen ravitsemus oli enrgiapitoisempaa kuin normaalisti, toiselle taas päinvastoin.

• ihan helposti
        Expimot kirjoitti:

Joku mättää.

Helposti mahdollista, toisella saattoi reissueväät olla normaalia ruokavaliota epäterveellisemmät ja toisella taas normia terveellisemmät. Itselläni kertyy usein reissussa useampikin kilo nestettä, joka sitten kotiin palattua vähitellen poistuu.

• Expimot
        ihan helposti kirjoitti:

Helposti mahdollista, toisella saattoi reissueväät olla normaalia ruokavaliota epäterveellisemmät ja toisella taas normia terveellisemmät. Itselläni kertyy usein reissussa useampikin kilo nestettä, joka sitten kotiin palattua vähitellen poistuu.

Ei ole mahdollista jos (niin kuin viestissä sanottiin) miehet olivat saman kokoisia, liikkuivat, söivät ja joivat samalla tavalla ja saman verran.

Se, että toinen laihtuisi tai lihoisi 3kg ja toinen muuttuisi samaan suuntaan vaikkapa 1kg, olisi mahdollista.

On totta että ihmiset on erillaisia, mutta emme me nyt niin erillaisia ole että ruoansulatuksissamme pätisi eri lainalaisuudet.

• aivan helposti
        Expimot kirjoitti:

Ei ole mahdollista jos (niin kuin viestissä sanottiin) miehet olivat saman kokoisia, liikkuivat, söivät ja joivat samalla tavalla ja saman verran.

Se, että toinen laihtuisi tai lihoisi 3kg ja toinen muuttuisi samaan suuntaan vaikkapa 1kg, olisi mahdollista.

On totta että ihmiset on erillaisia, mutta emme me nyt niin erillaisia ole että ruoansulatuksissamme pätisi eri lainalaisuudet.

höpö höpö, joskus pelkkä vessassa käynti aiheutta parin kilon heilahduksen

vaikka reissussa söivät ja liikkuivat sama, saattoi ero tottuttuun olla niin suuri että aiheutti eron

• Expimot
        Expimot kirjoitti:

Yhden rasvakilon muodostumiseen tarvitaan tietolähteestä riippuen 7000-9000kcal, kolmen kilon muodostumiseen siis 21000-27000kcal.

Toinen mies laihtui 3kg ja toinen lihoi 3kg, joten kuukauden "energiapolitiikassa" heillä olisi täytynyt olla 42000-54000 kilokalorin ero.

Eihän lihominen käytännössä ole näin puhdasta matematiikkaa ja henkilökohtaiset eroavaisuudetkin tulee ottaa huomioon, mutta kyllä tässä tapauksessa matematiikka osoittaa että viestissä kerrottu tilanne ei ole mahdollinen.

• Expimot
        aivan helposti kirjoitti:

höpö höpö, joskus pelkkä vessassa käynti aiheutta parin kilon heilahduksen

vaikka reissussa söivät ja liikkuivat sama, saattoi ero tottuttuun olla niin suuri että aiheutti eron

Niinpä, oli puhe lihomisesta ja laihtumisesta, ei nestekertymien tai vessassa käynnin aiheuttamasta painonvaihtelusta. Vähän tarkkuutta.

• Oikea tapa

Muuta elämäntapasi pysyvästi hyviksi ja oikeiksi, se on ainoa oikea tapa laihduttaa pysyvästi ja terveesti. Sen jälkeen et tarvitse enää dieettejä.

• charlotta2

Täällä moni välttää hiilihydraatteja. Kuulin erään ruotsalaisen ravitsemustieteen professorin kerran sanovan, että hiilihydraatteja ei missään nimessä saa jättää pois kokonaan, aivot tarvitsevat hyviä hiilihydraatteja toimiakseen tehokkaasti. Aivot laiskistuvat jos eivät saa hiilareita. Siinä meille 6-kymppisille ajattelemisen aihetta kun vinhaa vauhtia vanhenemme ja muutenkin muisti alkaa pätkiä välillä! Hyviä hiilareita pitää syödä! Ja niitä pitää kuluttaa pois liikkumalla!

• Hyvinvoiva

Kasviksista, vihanneksista ja marjoista saa aivan tarpeeksi hiilareita. Sokerit, viljat, pastat ja perunat voi ihan hyvin jättää pois tai ainakin vähemmälle.

• Jm-50....

Meillä työelämästä poissaolevilla on 112 tuntia aikaa lenkkeilyyn viikossa.
      Ajanpuutteesta ei ole kyse, jos ei 3-4 tuntia viikossa voi liikkua. Tietenkin terveydelliset rajoitteet pitää ottaa huomioon.

Työssäkäyvät voivat ehkä ajanpuutetta syyttää : 112-80 ,mutta kyllä sitä aikaa liikkumiseen jää heillekin.

L-L puhuu jälleen kerran asiaa, sen haluan mainita.

Läpsyttämällä poskia ja syömällä jugurttia et laihdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe