Kutsut valintakokeisiin vissiin jo tulleet?

En päässyt? :(

Eli siis amk:t on kai jo lähettäneet kutsut valintakokeisiin, ja tulivat ihan kirjepostina? Hain oamk:n opiskelemaan journalistiikkaa, mutta eipä ole mitään ilmoiteltu ja ensimmäinen valintakoe on jo kohta (15 päivä), joten ei tainnut napata, vai kuinka? Ainakin kaikki kaverit jotka siellä on opiskelleet / opiskelemassa, sanoivat että kutsut tulee kirjepostina. Eihän käytäntöä siis ole muutettu, ja minun olisi itse pitänyt jostain osata käydä tarkistamassa asia?

13

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeeta on

Journalistiikkaan on vaikea päästä, ilmeisesti et täyttänyt vähittäisvaatimuksia joten et pääse edes pääsykokeeseen.

• En päässyt?:(

Miten voisi olla tilanne niin muuttunut vuoden takaisesta, kun silloinkin hain ja sain kutsun valintakokeeseen, mutta en voinut sinne mennä, kun samaan aikaan oli toisella paikkakunnalla toiseen opinahjoon valintakokeet joissa olin, mutta en saanut opiskelupaikkaa. Ilmeisesti vuosi sitten täytin vähittäisvaatimukset, niin miten sitten en enää?

Pyydetäänkö tosiaan kaikki kokeisiin, kun tänä vuonna oli ollut ennätysmäärä hakijoita? Itse ajattelin etten päässyt siksi, että nuoremmat on menneet ohi, kun itse olen kuitenkin ollut vuosia työelämässä mukana ja välillä äitiyslomalla, eli ikää jo lähemmäs 30 -vuotta. Aiemmista opinnoista saadut todistukset on kuitenkin arvosanoiltaan sieltä parhaasta päästä.

• damdimdmdmdmmdmd

Pääosin AMK-valintakoekutsut tulevat luultavasti 20.-31.5., koska useimmat kokeet on vasta kesäkuun ekoilla viikoilla. Mut jos on tollanen poikkeus, et koe on jo 15.5. niin nyt viimeistään voi odotella kutsua sellaseen. Yleensä ne kai tulee siinä 1-2 viikkoa ennen koetta vasta.

• En päässyt? :(

Okei... Kiitos tiedosta, mutta olen vähän "tulisilla hiilillä" täällä. En ollenkaan muista vuoden takaista aikaa, että miten kutsut silloin tuli, kun niitä tuli niin paljon (hain useampaan kouluun silloin). Muistelen kuitenkin valintakokeen olleen suunnilleen samoihin aikoihin kuin nyttenkin.

En päässyt? :( kirjoitti:

Okei... Kiitos tiedosta, mutta olen vähän "tulisilla hiilillä" täällä. En ollenkaan muista vuoden takaista aikaa, että miten kutsut silloin tuli, kun niitä tuli niin paljon (hain useampaan kouluun silloin). Muistelen kuitenkin valintakokeen olleen suunnilleen samoihin aikoihin kuin nyttenkin.

Huonosti asian ilmaisin.

Koe on siis kaksivaiheinen, ja ensimmäinen vaihe on 15 -päivä ja toinen toukokuun lopulla. Vuosi sitten olin tuossa ensimmäisessä vaiheessa mukana, ja läpäisin sen, mutta toiseen vaiheeseen en osallistunut sattuneesta syystä.

• voi tulla vielä

En ole tuonne amkkiin hakenut, mutta usein kutsut tulevat todella viime tipassa, noin viikkoa ennen. Itse sain viime vuonna kutsun kahteen paikkaan pääsykokeeseen ja kummankin kutsu tuli vasta 7-8 päivää ennen koetta.

• tulijo

Itse sain tänään emailissa kutsun pääsykokeisiin. Siinä sanottiin että myöhemmin tulee postitse kutsu.

• tuli myös

Minulle tuli myös kutsut kolmeen paikkaan Helsinkiin.

• Ältee

eiköhän ne lähde laitoksista ja katottavissa netistä vasta 14.5.

• kutsuja

Hain Haaga-Heliaan neljään koulutusohjelmaan, kolmeen on tullut kutsu pääsykokeisiin. Neljänteen lähettävät kutsun vasta loppukuusta.. Kyseisen koulun sivuilta ainakin löytyy päivämäärät, jolloin kutsut lähetetään.

• sdfsdfsdfsdf

Laureassa ainakin lukee että 6.5. alkavat lähetellä pääsykoekutsuja, ja sitten toukokuun lopusta.

Pääsinpäs sittenkin! Tänään tuli kutsu kokeeseen. :)

• Onneks olkoon!

Itsekin olen tulisilla hiilillä. Hain lapin yliopistoon ja oppaan mukaan 14.5 pitäisi olla saapunut pääsykoekutsut. Kokeet on kesäkuun alussa.
      Hieman pelkään... viime vuonna jäin pari pistettä ulos ja on saanut vuoden ajan kirota sitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe