Teboil Diamond ja Mobil 1 on nykyisin huonompaa.

Neste myi PAO tehdas

SHC PAO - perusöljy on täyssynteettistä. Teboil Diamond ja Mobil 1 olivat vielä 2000 luvun alussa TÄYSIN PAO pohjaisia öljyjä. Pumpattavuus oli lähes -60 astetta ja hapettumisen kesto oli erinomainen.

Saksassa saa myydä ainoastaan
TÄYSSYNTEETTISENÄ jos on oikeasti PAO tai esteripohjainen öljy.

http://www.balancemotorsport.co.uk/images/The Truth about SYNTHETICS v 2.pdf

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007

http://www.stle.org/assets/document/PAO_Based.pdf

177

3623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neste myi PAO tehdas

      Kysymys on rahan ahneudesta ja kuluttajan kusettamisesta. Teboilin Diamond öljypurkissa luki, että on PAO pohjaista moottöriöjyä. Myöhemmin Teboil "paransi" öljyä ja teksti poistettiin purkista. Hinta pysyi samana tietty.

      Neste myi voitolla tehtaansa.
      http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;16745;18425

      Vähän tietoa öljyistä.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy

      PAO pohjaisten öljyjen käyttö lisääntyy... Esimerkkinä kylmäkoneet...
      http://www.climalife.dehon.com/mobil-arctic-shc/product/show/id/165

    • Neste myi PAO tehdas
      • "Täyssynteettinen"

      • Keijo23

        Ei se ole rikollista kuin Saksassa. Täyssynteettisyys on markkinointitermi. Missään ei Suomen lain puitteissa määritellä mikä on täyssynteettistä.


      • esteriä

        Esteriöljy on yleensä kasvipohjaista.


    • Keijo23

      Älä jauha paskaa.

      Kuten omasta linkittämästäsi pdf:stä...

      http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007

      ...voit todeta, Mobil 1 0W-40:n ominaisuudet eivät juurikan huonontuneet kun OSA PAO:sta korvattiin GrpIII -perusöljyllä. Kulumissuoja jopa parani.

      Perusöljy(t) ovat vain osa valmiista moottoriöljystä. Kokonaisuus ratkaisee.


      Sitä paitsi näitä Grp III -öljyjä on ollut jo 10 vuotta öljyjen joukossa. Nytkö vasta heräsit tähän päivään?

      • Täyssynteettinen"

      • Keijo23
        Täyssynteettinen" kirjoitti:

        Moottorien pikeytyminen ja kylmäkuluvuus on dramattisesti huonontunut. GrpIII on mineraaliöljyä.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie

        Neste ilmoittaa öljyn olevan osasynteettistä jos öljy sisältää alle 50% PAO- perusöljyä.


        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie

        Jälleen kerran jätät kertomatta kaikki HYVÄT puolet mitä tuli SN-formulan myötä:

        TEOST MHT-4 -testi (high temperature deposit formation). Uusi Grp III -öljyä sisältävä versio pesee lattiaa vanhalla.

        HAIHTUVUUS - jälleen kerran uusi formula haihtuu vähemmän.

        VOLKSWAGEN T4 -kidutustesti. Jälleen kerran uusi formula pikkasen parempi.

        SEQUENCE III3G - Tasatulos.

        NOKKA-AKSELIEN NOKKIEN KULUMINEN - puolet parempi kuin vanhalla.
        kiertokangen laakerien kulumisessa tuli vähän takkiin vanhaan.

        Volkswagen TDI -testi. Jälleen kerran tasa tulos.


        Niin kuin näkyy, ei se PAO ole mitään ylivertaista makeaa hunajaa, jota ilman ei tulla toimeen. Ja jos luet oikeen tarkkaan tuota läpyskää nämä GrpIII -öljyt ovat vain välivaiheen tavaraa kunnes tulee GTL (GasToLiquid) -öljyt. Tuo läpyskäkin on vuodelta 2007 niin taitaa olla jo vanhaa tietoa.

        Ainiin, sitten on vielä sellainen pikku pointti, että Grp III:een liukenee paremmin nämä uudet vähämetalliset lisäaineet mitä tarvitaan esim. LL-öljyihin kuin PAO:iin. Ei paljon näy 100% PAO -pohjaisia voiteluaineita uusimilla luokituksilla.


      • Castrol ja BP
        Keijo23 kirjoitti:

        Jälleen kerran jätät kertomatta kaikki HYVÄT puolet mitä tuli SN-formulan myötä:

        TEOST MHT-4 -testi (high temperature deposit formation). Uusi Grp III -öljyä sisältävä versio pesee lattiaa vanhalla.

        HAIHTUVUUS - jälleen kerran uusi formula haihtuu vähemmän.

        VOLKSWAGEN T4 -kidutustesti. Jälleen kerran uusi formula pikkasen parempi.

        SEQUENCE III3G - Tasatulos.

        NOKKA-AKSELIEN NOKKIEN KULUMINEN - puolet parempi kuin vanhalla.
        kiertokangen laakerien kulumisessa tuli vähän takkiin vanhaan.

        Volkswagen TDI -testi. Jälleen kerran tasa tulos.


        Niin kuin näkyy, ei se PAO ole mitään ylivertaista makeaa hunajaa, jota ilman ei tulla toimeen. Ja jos luet oikeen tarkkaan tuota läpyskää nämä GrpIII -öljyt ovat vain välivaiheen tavaraa kunnes tulee GTL (GasToLiquid) -öljyt. Tuo läpyskäkin on vuodelta 2007 niin taitaa olla jo vanhaa tietoa.

        Ainiin, sitten on vielä sellainen pikku pointti, että Grp III:een liukenee paremmin nämä uudet vähämetalliset lisäaineet mitä tarvitaan esim. LL-öljyihin kuin PAO:iin. Ei paljon näy 100% PAO -pohjaisia voiteluaineita uusimilla luokituksilla.

        http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength

        Castrolin omistaa BP. On oikeaa PAO-pohjaista ja lisäksi on vähän estereitä.
        Castrol Edge vastaa vanhoja hyviä öljyjä ja niistä parannettua aitoa tavaraa.

        http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f

        http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ

        Voitelee HETI kylmänä. kuumakestävyys ERINOMAINEN. Ei PIKEÄ moottoria.


      • tilhikeijo
        Castrol ja BP kirjoitti:

        http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength

        Castrolin omistaa BP. On oikeaa PAO-pohjaista ja lisäksi on vähän estereitä.
        Castrol Edge vastaa vanhoja hyviä öljyjä ja niistä parannettua aitoa tavaraa.

        http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f

        http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ

        Voitelee HETI kylmänä. kuumakestävyys ERINOMAINEN. Ei PIKEÄ moottoria.

        Suomessa myytävä Castrol Edge on sisältää Grp III -öljyä. Valitettavasti.

        Se on eri tavaraa kuin mitä Saksassa myydään "Vollsynthese" -merkin alla.

        Castrolin Edge 0W-40:n CCS-viskositeetti on -35:ssä 5800 cP. Mobil 1 0W-40 New Lifellä on 5700 cP. Moottori käynnistyy Mobililla helpommin.

        Näin se vaan menee. Kova paikka PAO-pojille.


      • Tarkista !!!
        tilhikeijo kirjoitti:

        Suomessa myytävä Castrol Edge on sisältää Grp III -öljyä. Valitettavasti.

        Se on eri tavaraa kuin mitä Saksassa myydään "Vollsynthese" -merkin alla.

        Castrolin Edge 0W-40:n CCS-viskositeetti on -35:ssä 5800 cP. Mobil 1 0W-40 New Lifellä on 5700 cP. Moottori käynnistyy Mobililla helpommin.

        Näin se vaan menee. Kova paikka PAO-pojille.

        Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...


      • tilhikeijo
        Tarkista !!! kirjoitti:

        Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...

        Nesteen labra ei vahvista yhtään mitään. Castrol Edge on Grp III IV V sekoitus, kuten Mobil 1 ja Teboilin vastaavat.


      • tilhikeijo
        Tarkista !!! kirjoitti:

        Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...

        Ja tuossapa vielä ihan BP:n oma todiste asiasta:

        http://datasheets.bp.com/USSDS/AMERSDSF.nsf/0/8C3AF9B5B5309D5680257A2D005524E9/$file/131652Castrol%20EDGE%200W-40%20A3_B4.pdf

        Castrol Edge 0W-40: käyttöturvatiedotteessa mainitaan:

        Composition/information on ingredients:

        Base Oils - HIGHLY REFINED 15-20%

        Eli suomeksi pitkälle jalostettu mineraaliöljy = Grp III. Näin se menee ja Mobil pesee lattiaa mm. kylmäkäynnistyvyydessä Castrollilla. Saksassa myytävä "vollsynthese" - versio onkin sitten ihan eri tavaraa. Castrolin purkin kyljessä täytyy tosiaan lukea "Made In Germany" tai se ei ole PAO:ta nähnyt kuin nimeksi.


    • vanha parempaa

      90 luvulla mersun moottorilla ajettiin kevyesti miljoona kilometriä. Lähti aina laakista käyntiin 35 asteen pakkasessakin vaikka ei ollu narussa kiinni. Öljy oli Mobil 1 rally formula. Se oli sitä paaoota. Niin luki purkissa ja SHC.

    • "täyssynteettinen"
    • 1112111

      Nykyautot toimivat oikein hyvin mineraaliöljylläkin kunhan vaan valmistajan edellyttämät luokitukset täyttyvät.

      • BMW- moottoriin

        Niin toimii, mutta moottorin kuluminen on moninkertaista. Käytän parasta mahdollista öljyä (Castrol Edgeä) se antaa parhaan kulumissuojan.

        Lentokonenemoottorissakin käytetää parasta öljyä ja kaikki mineraaliiöljyt on ehdottomasti kielletty. Kyllähän se lentokoneen turbiini toimii mineraaliöljylläkin mutta tulee tosi kalliiksi. Moottori maksaa 10 miljonaa! En riskeeraa bemarini moottoria. Uusi maksaa 25 000€. Castrol Edge antaa lisävuosia ja olen tyytyväinen.

        http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f


      • 11212345
        BMW- moottoriin kirjoitti:

        Niin toimii, mutta moottorin kuluminen on moninkertaista. Käytän parasta mahdollista öljyä (Castrol Edgeä) se antaa parhaan kulumissuojan.

        Lentokonenemoottorissakin käytetää parasta öljyä ja kaikki mineraaliiöljyt on ehdottomasti kielletty. Kyllähän se lentokoneen turbiini toimii mineraaliöljylläkin mutta tulee tosi kalliiksi. Moottori maksaa 10 miljonaa! En riskeeraa bemarini moottoria. Uusi maksaa 25 000€. Castrol Edge antaa lisävuosia ja olen tyytyväinen.

        http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f

        Höpö höpö.


      • Aitoa synteettistä
        11212345 kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Jos ajat vähän ja laitat sinne kuraa ja myyt pian autosi pois , niin silloin voit käyttää kaikkia market "synteettisiä öljyjä"

        Me muut , jotka ajetaan vuosia käytetään oikeasti synteettisiä öljyjä.


      • Huonot öljyt

      • Ebaysta ostetaan
        Huonot öljyt kirjoitti:

        Nykyiset "synteettiset" on rajusti huonompia.
        Mobil 1 ja Teboil Diamond on kuraa. Niin on myös Shell.

        Se on totuus. Kauppiaaat repii älyhinnat ja me maksetaan.


    • dgdrtee

      Kylläpä te olette pihalla. :)

      • Hyvää halvalla?

      • Hyvää halvalla?
        Hyvää halvalla? kirjoitti:

        Öljyteollisuus ja autoteollisuus käyttää mielellään vain riittävän hyviä öljyjä.
        Ilmailu käyttää aina parasta saatavilla olevaa öljyä.
        Autourheililussa käytetään myös.

        "Group III fails to match PAO performance" Sen voit lukea tästä!
        http://www.imakenews.com/lng/e_article002217994.cfm

        https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf

        GTL F-T vahaperusteinen öljy pääsee lähelle, mutta paksuuntuu käytössä. PAO kestää....

        Alussa on taulukko.

        http://www.ogj.com/articles/print/volume-108/issue-28/processing/surging-gtl-promises.html

        III ryhmän öljyt pääsee lähelle. KYLMÄSSÄ ja KUUMASSA PAO on ylivoimaista.


      • kaputiikeri
        Hyvää halvalla? kirjoitti:

        Öljyteollisuus ja autoteollisuus käyttää mielellään vain riittävän hyviä öljyjä.
        Ilmailu käyttää aina parasta saatavilla olevaa öljyä.
        Autourheililussa käytetään myös.

        "Group III fails to match PAO performance" Sen voit lukea tästä!
        http://www.imakenews.com/lng/e_article002217994.cfm

        https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf

        GTL F-T vahaperusteinen öljy pääsee lähelle, mutta paksuuntuu käytössä. PAO kestää....

        Hyvin leikattu toi yksi tärkeä sana pois:

        "Group III fails to match PAO performance FOR SOME PROPERTIES".

        Elikä joillakin osa-alueilla eivät ole PAO:n veroisia.

        JA sitten toisesta linkistäsi:

        "For instance, PAOs are unbeatable in
        terms of pour point and volatility and at the same time have
        the lowest lubricity and solubility ranking. This is normally
        compensated by using solubility improvers in fi nished lubri-
        cant formulations"

        PAO:t ovat lyömättömiä kun halutaan alhainen jähmepiste ja haihtuvuus, mutta niillä on heikoin voiteluominaisuus ja lisäaineiden liukenevuus arvo.

        Kuten sanottu, perusöljy(t) yksinään eivät tee voiteluainetta. Lisäaineilla vähintään yhtä tärkeä rooli jos ei jopa tärkeämpi.


      • Hyvää halvalla?
        kaputiikeri kirjoitti:

        Hyvin leikattu toi yksi tärkeä sana pois:

        "Group III fails to match PAO performance FOR SOME PROPERTIES".

        Elikä joillakin osa-alueilla eivät ole PAO:n veroisia.

        JA sitten toisesta linkistäsi:

        "For instance, PAOs are unbeatable in
        terms of pour point and volatility and at the same time have
        the lowest lubricity and solubility ranking. This is normally
        compensated by using solubility improvers in fi nished lubri-
        cant formulations"

        PAO:t ovat lyömättömiä kun halutaan alhainen jähmepiste ja haihtuvuus, mutta niillä on heikoin voiteluominaisuus ja lisäaineiden liukenevuus arvo.

        Kuten sanottu, perusöljy(t) yksinään eivät tee voiteluainetta. Lisäaineilla vähintään yhtä tärkeä rooli jos ei jopa tärkeämpi.

        Neste ja Fortum pitivät ainoina oikeaina täyssynteettisinä PAO öljyjä.
        Heillä oli öljy AINA PURKKIIN MERKITTYNÄ puolisynteettistä kun PAO:n osuus oli alle 50% ja loput vetykrakattua öljyä.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie

        Nyt Neste ei valmista PAO-perusöljyä. PAO-perusöljyn hinta on 5 kertaa III ryhmän vetykrakattua kalliimpaa.

        Castrol Edge: n valmistuksessa lisäainepaketti sekoitetaan polyestroliin ja ne liukenee sitten hyvin PAO-perusöljyyn.


      • Hyvää halvalla?
        Hyvää halvalla? kirjoitti:

        Neste ja Fortum pitivät ainoina oikeaina täyssynteettisinä PAO öljyjä.
        Heillä oli öljy AINA PURKKIIN MERKITTYNÄ puolisynteettistä kun PAO:n osuus oli alle 50% ja loput vetykrakattua öljyä.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie

        Nyt Neste ei valmista PAO-perusöljyä. PAO-perusöljyn hinta on 5 kertaa III ryhmän vetykrakattua kalliimpaa.

        Castrol Edge: n valmistuksessa lisäainepaketti sekoitetaan polyestroliin ja ne liukenee sitten hyvin PAO-perusöljyyn.

        Onko PAO synteettinen parempaa ??. http://www.machinerylubrication.com/Read/2021/synthetic-oil

        Venäläiset käyttää mineraaliöljyjä omissa lentokonemoottoreissaan.

        http://www.exxonmobil.com/lubes/exxonmobil/emal/pages/commercial/products.html

        Muualla vain täyssyntteettisiä. Esteripohjaista turbiineissa ja PAO pohjaista rasvoissa.


    • Laatu maksaa
    • SynteettinenÖljy
    • Kunnon öljy

      V- ryhmän öljyt toimii erinomaisesti KAIKISSA autoissa. Pienin mahdollinen KULUMINEN ja PARAS moottorikestävyys.

      PARASTA mitä rahalla saa.

      Moottoripyörissä DRC- kytkin luistaa. Niissä käytettävä mineraaliöljyä.

      • Volvo 2010

        Minulle kelpaa tavallinen Castrol Edge .


      • Castrol vs Mobil

    • Castrol öljyä
    • Castrol öljyä
      • Pirkkalasta

        5 purkkia tilattiin. Omaan 2009 Passattiin ja naapurin uudempaan Volvoon.
        Suomesta ei kannata tilata. Eikä varsinkaan Motonetista.


      • 12211112
        Pirkkalasta kirjoitti:

        5 purkkia tilattiin. Omaan 2009 Passattiin ja naapurin uudempaan Volvoon.
        Suomesta ei kannata tilata. Eikä varsinkaan Motonetista.

        Öljyä voi varsin helposti tilata ulkomailta jos varat eivät riitä Suomen hintatasoon.


      • Tilhitipu
        12211112 kirjoitti:

        Öljyä voi varsin helposti tilata ulkomailta jos varat eivät riitä Suomen hintatasoon.

        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.


      • Pirkkalasta
        Tilhitipu kirjoitti:

        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

        Se nyt on vaan tyhmää maksaa tuplahintaa huonommasta öljystä.
        DHL tuo kotiin Saksasta. Suomi öljyt on paskalaatua.


      • Tampereelta tilattu
        Pirkkalasta kirjoitti:

        Se nyt on vaan tyhmää maksaa tuplahintaa huonommasta öljystä.
        DHL tuo kotiin Saksasta. Suomi öljyt on paskalaatua.

        Castrol on ollut ylihinnoiteltua. Suorakaupalla ei ole ongelmia. Tilasin siksi Skodani moottoriin aitoa Saksalaista öljyä.


    • Oil Boys

      Kaha oy repii Tyhjästä....

      • Stoppi sikahinnoille

        Öljyt kannattaa ostaa Saksasta. Helppoa ja kannattavaa..


      • Voitelukalvo
        Stoppi sikahinnoille kirjoitti:

        Öljyt kannattaa ostaa Saksasta. Helppoa ja kannattavaa..

        PAO pohjainen öljy on liian hyvää tuhlattavaksi auton moottoreihin. Vaativissa sovellutuksissa tarvitaan PAO pohjaista öljyä. Elintarviketeollisuus( PAO on myrkytöntä) PAO:ta käytetään myös lakritsin pinnoitukseen- siitä kiilto.

        PAO lisättynä ZDDP . Oli parasta.


    • ----

      Jos voiteluaineella ei olisi väliä, käyttäisin vaikka kusta.

    • PAO-synteettiset

      Saksassa useimmat autoinsinöörit käyttävät ainoastaan aitoa syntteettistä, koska moottorin vikaantuminen ja kuluminen on sillä hyvin vähäistä. Selvää rahan säästöä.

      • jdfhftyr

        Hetkellä T1 polttomoottori ei tiedä onko voiteluaineena mineraaliöljyä, osa- tai täyssynteettistä kunhan luokitukset ja viskositeetit täyttyvät. Osa- ja täysynteettisten öljyjen etu tulee esiin vasta pidemmillä öljynvaihtoväleillä ja/tai erikoisolosuhteissa.


    • Bemmin gummit

      Älä osta kuraa. Tilaa aitoa tavaraa Saksasta.

    • 12111221

      Vitun persaukiset.

      • persaukiset ei osta

        Köyhät ostaa suomesta. A heillä ei ole riittävästi rahaa tilata riittävää määärää , jotta öljyjen tilaus olisi kannattavaaa. Kahdellakympillä tankkaajat ei tule tilaamaan Saksasta. Lääkärit ja lakimiehet tilaa. Heillä on älliä ja varoja.


      • oil WV
        persaukiset ei osta kirjoitti:

        Köyhät ostaa suomesta. A heillä ei ole riittävästi rahaa tilata riittävää määärää , jotta öljyjen tilaus olisi kannattavaaa. Kahdellakympillä tankkaajat ei tule tilaamaan Saksasta. Lääkärit ja lakimiehet tilaa. Heillä on älliä ja varoja.

        Tuli öljyt Saksasta. Säästin paljon ja olen tyytyväinen.


      • tyffjyjy
        oil WV kirjoitti:

        Tuli öljyt Saksasta. Säästin paljon ja olen tyytyväinen.

        Minäkin tilasin.


      • Autoilijaa kupataan
        tyffjyjy kirjoitti:

        Minäkin tilasin.

        III ryhmän krakattu mineraaliöljy kuluttaa moottoria. Se on halpaa ja autotehtaat ja öljyfirmat hyötyy, kun koneet kuluu ja LL öljy on kallista. Hurjat voitot.


      • kuth
        Autoilijaa kupataan kirjoitti:

        III ryhmän krakattu mineraaliöljy kuluttaa moottoria. Se on halpaa ja autotehtaat ja öljyfirmat hyötyy, kun koneet kuluu ja LL öljy on kallista. Hurjat voitot.

        Ei kuluta. Öljyn voitelukykyä tai kulumisenestoa ei voi päätellä pelkän perusöljyn perusteella.


      • Autoilijaa kupataan

    • Diesterit
    • PAG-parasta
    • Mobil PAG
    • III-mineraaliöljyt

      Joku väitti, että perusöljyllä ei ole väliä! VÄÄRIN!!!
      Laadukas persöljy on öljyn sydän! PAO on minimivaatimus, eli VI ryhmän öljy.
      Diesterit ja PAG on V ryhmän öljyjä. Ovat nykyisin parhaita.

      III ryhmän öljyt ovat krakattuja mineraaliöljyjä, jotka ovat n 15% perusmineraaliöljyjä kalliimpia. Öljyfirmat tekevät niillä suuret voitot, koska myyvät niitä synteettisinä öljyinä.

      III- ryhmän mineraaliöljyjen synteettisiksi nimittäminen ja niinä myynti on Japanissa ja Saksassa ankarasti kielletty.

      Synteettisyys muuaalla on vain myyntiväite, millä ei ole todellisuuspohjaa.

      Neste ja Teboil myy mineraaliöljyjä täyssynteettisinä. Niin myös Biltema ja Motonet. Ja lähes kaikki halpakaupat.

      Saksan Castrol VOLLSYNTHESE on aitoa PAO tavaraa.

      • tstmf

        Halloo hölmöt: Lukekaa ja oppikaa. Asia vähemmän yllättävästi ei ole aivan niin yksinkertainen kuin, että PAO/Esterit hyvää, kaikki muut paskaa.

        Nykyaikaisten öljyjen kehittäjille paljon -60c jähmepistettä tärkeämpiä huomioonotettavia asioita ovat mm. lisäaineiden liukenevuus, viskositeetti-indeksi, haihtuvuus.

        Huomatkaa lukiessanne mm, että hyvä voitelevuus ei ole yhtä kuin PAO, vaan esim. Group I -öjyt, se pahin paska mineraaliöljy, ovat voitelevuudessa parempia sekä lisäaineiden liukenevuudessa kuin PAO:t.

        Lisäksi uudet GTL-perusöljyt, jotka luokitellaan GrpIII öljyiksi, pieksevät PAOn lähes kaikessa muussa paitsi jähmepisteessä. Jähmepiste muutenkin ei ole yhtä kuin alhainen pumpattavuus. Esim GTL 5 on -35C.ssä helpommin pumpattavissa kuin vastaava PAO 5 vaikka PAO5:llä onkin liki puolet alhaisempi jähmepiste.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl base oil properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja


      • 1098273645
        tstmf kirjoitti:

        Halloo hölmöt: Lukekaa ja oppikaa. Asia vähemmän yllättävästi ei ole aivan niin yksinkertainen kuin, että PAO/Esterit hyvää, kaikki muut paskaa.

        Nykyaikaisten öljyjen kehittäjille paljon -60c jähmepistettä tärkeämpiä huomioonotettavia asioita ovat mm. lisäaineiden liukenevuus, viskositeetti-indeksi, haihtuvuus.

        Huomatkaa lukiessanne mm, että hyvä voitelevuus ei ole yhtä kuin PAO, vaan esim. Group I -öjyt, se pahin paska mineraaliöljy, ovat voitelevuudessa parempia sekä lisäaineiden liukenevuudessa kuin PAO:t.

        Lisäksi uudet GTL-perusöljyt, jotka luokitellaan GrpIII öljyiksi, pieksevät PAOn lähes kaikessa muussa paitsi jähmepisteessä. Jähmepiste muutenkin ei ole yhtä kuin alhainen pumpattavuus. Esim GTL 5 on -35C.ssä helpommin pumpattavissa kuin vastaava PAO 5 vaikka PAO5:llä onkin liki puolet alhaisempi jähmepiste.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl base oil properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja

        Ihan v-tun sama mitä öljyä näihin suomalaisiin kotteroihin laitetaan.


      • tstmf
        1098273645 kirjoitti:

        Ihan v-tun sama mitä öljyä näihin suomalaisiin kotteroihin laitetaan.

        Ei se välttämättä sama ole. Jotta pystyt valmistamaan, esim. VW:n LL-öljyä VW504/507, kyllä siinä vaaditaan synteettistä perusöljyä. Se, että nämä amis-lippis-nysvät ovat joltain Nissan-foorumilta oppineet tavaamaan PAO ja lukevat siitä ensi kertaa, ei tarkoita, etteikö MISTÄÄN MUUSTA voisi valmistaa jopa laadukkaampia öljyja.

        PAO (polyalfaolefiini) on toki erittäin hyvää perusöljyä, ja joissakin maissa tosiaan ihan laissa vaaditaan, että synteettinen perusöljy on yhtä kuin PAO. Tässäkin asiassa vaikuttaa historia ennen kaikkea muuhun. PAO:ta ollaan käytetty jo 60 vuotta. Se oli todellakin ensimmäinen synteettinen perusöljy, joka valmistetaan eteenikaasusta. No koska PAO on vanha tuote, hyväksi havaittu tuote, kallis tuote, tämän rinnalle on toki etsitty vaihtoehtoja. Eteenikaasu ei ole loputon luonnonvara. Lisäksi lainsäätäjä ei kauhean nopeasti muuta, varskinkaan tällaisessa aiheessa näkemystä.

        Sitten joku, suht suuri öljy-yhtiö, keksi, että ei perhana, raaka-öljyä erittäin pitkälle jalostamalla, poistamalla lähes kaikki epäpuhtaudet, vetykrakkauksella päästään erittäin lähelle PAO:n ominaisuuksia, ja jopa viskositeetti-indeksi paremmaksi kuin PAO:lla. Group III -luokan perusöljyt oli keksitty. Toimivat erinomaisesti PAO:n korvikkeena ja plussana vielä lisäaineet liukenevat paremmin. Miinusta tuli, koska Grp III sisältää vielä esim. hieman vahaa ja muita epäedullisia ainesosia, jähmepiste ei voi olla aivan yhtä hyvä. So what, lisätään muutama promilleyksikkö lisää jähmepisteenalentajaa ja meillä on lähes sama kylmäominaisuudet, öljyn valmistuskustannukset ovat puolittuneet, mutta samalla nykyaikaisten lisäaineiden ansiosta, meillä on tuote joka jopa voitelee ja suojaa moottoria paremmin.

        No sitten öljy-yhtiö Shell keksi, että ei perhana, meillähän on maakasua ihan tolkutottomasti. Hyödynnetäämpä sitä perusöljyjen (ja muidenkin öljytuotteiden) valmistuksessa. Näin syntyi GTL (GasToLiquid) -perusöljyt. Fischer-Tropsch -menetelmällä maakaasusta valmistettua huippuluokan perusöljyä. Ainoa oikea miinus PAOoon verrattuna on jähempiste, mutta sekin on parempi kuin GrpIII -öljyillä yleensä. No jähmepistettä voidaan parantaa jähmepisteenalentajilla, joten tuokaan ei ole oikea ongelma.

        Eli öljyvalmistajat huomasivat, että koska PAO on kallista, kannaattaa sekoittaa Grp III -öljyä PAO:n sekaan. Ehkä vielä liraus estereitä joukkoon. Kunhan lisäaineet ovat laadukkaita ja oikeita, lopullinen voiteluaine on suorituskyvyltään enemmän kuin osiensa summa.


      • PAO on minimi
        tstmf kirjoitti:

        Ei se välttämättä sama ole. Jotta pystyt valmistamaan, esim. VW:n LL-öljyä VW504/507, kyllä siinä vaaditaan synteettistä perusöljyä. Se, että nämä amis-lippis-nysvät ovat joltain Nissan-foorumilta oppineet tavaamaan PAO ja lukevat siitä ensi kertaa, ei tarkoita, etteikö MISTÄÄN MUUSTA voisi valmistaa jopa laadukkaampia öljyja.

        PAO (polyalfaolefiini) on toki erittäin hyvää perusöljyä, ja joissakin maissa tosiaan ihan laissa vaaditaan, että synteettinen perusöljy on yhtä kuin PAO. Tässäkin asiassa vaikuttaa historia ennen kaikkea muuhun. PAO:ta ollaan käytetty jo 60 vuotta. Se oli todellakin ensimmäinen synteettinen perusöljy, joka valmistetaan eteenikaasusta. No koska PAO on vanha tuote, hyväksi havaittu tuote, kallis tuote, tämän rinnalle on toki etsitty vaihtoehtoja. Eteenikaasu ei ole loputon luonnonvara. Lisäksi lainsäätäjä ei kauhean nopeasti muuta, varskinkaan tällaisessa aiheessa näkemystä.

        Sitten joku, suht suuri öljy-yhtiö, keksi, että ei perhana, raaka-öljyä erittäin pitkälle jalostamalla, poistamalla lähes kaikki epäpuhtaudet, vetykrakkauksella päästään erittäin lähelle PAO:n ominaisuuksia, ja jopa viskositeetti-indeksi paremmaksi kuin PAO:lla. Group III -luokan perusöljyt oli keksitty. Toimivat erinomaisesti PAO:n korvikkeena ja plussana vielä lisäaineet liukenevat paremmin. Miinusta tuli, koska Grp III sisältää vielä esim. hieman vahaa ja muita epäedullisia ainesosia, jähmepiste ei voi olla aivan yhtä hyvä. So what, lisätään muutama promilleyksikkö lisää jähmepisteenalentajaa ja meillä on lähes sama kylmäominaisuudet, öljyn valmistuskustannukset ovat puolittuneet, mutta samalla nykyaikaisten lisäaineiden ansiosta, meillä on tuote joka jopa voitelee ja suojaa moottoria paremmin.

        No sitten öljy-yhtiö Shell keksi, että ei perhana, meillähän on maakasua ihan tolkutottomasti. Hyödynnetäämpä sitä perusöljyjen (ja muidenkin öljytuotteiden) valmistuksessa. Näin syntyi GTL (GasToLiquid) -perusöljyt. Fischer-Tropsch -menetelmällä maakaasusta valmistettua huippuluokan perusöljyä. Ainoa oikea miinus PAOoon verrattuna on jähempiste, mutta sekin on parempi kuin GrpIII -öljyillä yleensä. No jähmepistettä voidaan parantaa jähmepisteenalentajilla, joten tuokaan ei ole oikea ongelma.

        Eli öljyvalmistajat huomasivat, että koska PAO on kallista, kannaattaa sekoittaa Grp III -öljyä PAO:n sekaan. Ehkä vielä liraus estereitä joukkoon. Kunhan lisäaineet ovat laadukkaita ja oikeita, lopullinen voiteluaine on suorituskyvyltään enemmän kuin osiensa summa.

        Muistisi virkistykseksi ! Lue!

        http://www.synlube.com/synthetic.html


      • tstmf
        PAO on minimi kirjoitti:

        Muistisi virkistykseksi ! Lue!

        http://www.synlube.com/synthetic.html

        Ei mitään uutta tietoa taaskaan. Jälleen katkeroituneen, vähemmän menestyneen öljy-yhtiön vaahtoamista asioista joilla ei ole mitään merkitystä. Tehdä nyt moinen asia jostain lisäaineiden joukossa olevista mineraaliöljyistä. Ilman joita edes lisäaineet eivät edes kunnolla liukenisi. Taas keskitytään liikaan perusöljyihin, ilman todellista ymmärtämistä valmiista voiteluaineesta ja lisäaineiden merkityksestä lopputuotteeseen.

        Sähän voisit käyttää vaikka pelkkää PAO:ta moottorissa. Olisi varmasti 100%. Katsotaan kuinka pitkälle pötikisit verrattuna tavalliseen mineraalipohjaiseen moottoriöljyyn.

        Ja muistin virkistykseksi:
        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl%20base%20oil%20properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https%3A%2F%2Fwww.hyprofiltration.com%2Fclientuploads%2Fdirectory%2FKnowledge%2FPDFs%2FNew%2520Base%2520Oils%2520(Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja


      • Analyysitulos
        tstmf kirjoitti:

        Ei mitään uutta tietoa taaskaan. Jälleen katkeroituneen, vähemmän menestyneen öljy-yhtiön vaahtoamista asioista joilla ei ole mitään merkitystä. Tehdä nyt moinen asia jostain lisäaineiden joukossa olevista mineraaliöljyistä. Ilman joita edes lisäaineet eivät edes kunnolla liukenisi. Taas keskitytään liikaan perusöljyihin, ilman todellista ymmärtämistä valmiista voiteluaineesta ja lisäaineiden merkityksestä lopputuotteeseen.

        Sähän voisit käyttää vaikka pelkkää PAO:ta moottorissa. Olisi varmasti 100%. Katsotaan kuinka pitkälle pötikisit verrattuna tavalliseen mineraalipohjaiseen moottoriöljyyn.

        Ja muistin virkistykseksi:
        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl%20base%20oil%20properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https%3A%2F%2Fwww.hyprofiltration.com%2Fclientuploads%2Fdirectory%2FKnowledge%2FPDFs%2FNew%2520Base%2520Oils%2520(Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja

        Johtopäätös ja analyysi. Nykyinen Mobil 1 Ja TEBOIL Diamond on huonompaa, kun ovat korvanneet syntteettisen PAO:n halvalla mineraaliöljyllä.

        Massaspektrometrilla tehtiin spektri ja kummassakaan ei ollut PAO:ta.


      • kilulix
        Analyysitulos kirjoitti:

        Johtopäätös ja analyysi. Nykyinen Mobil 1 Ja TEBOIL Diamond on huonompaa, kun ovat korvanneet syntteettisen PAO:n halvalla mineraaliöljyllä.

        Massaspektrometrilla tehtiin spektri ja kummassakaan ei ollut PAO:ta.

        Kulumisensuoja on parempi uudella (New Life) versiolla kuin API SM -versiolla. Kuumankesto HTHS jopa parempi kuin PAO-öljyllä (3,6 vs 3,8). Jähmepiste ja pumpattavuus kärsi muutaman asteen.

        http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007.

        Eipä kauhean dramaattista heikentymistä näy.


      • PAO minimivaatimus
        kilulix kirjoitti:

        Kulumisensuoja on parempi uudella (New Life) versiolla kuin API SM -versiolla. Kuumankesto HTHS jopa parempi kuin PAO-öljyllä (3,6 vs 3,8). Jähmepiste ja pumpattavuus kärsi muutaman asteen.

        http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007.

        Eipä kauhean dramaattista heikentymistä näy.

        Mineraaliöljyä on Mobil parantanut pienellä määrällä estereitä. Uutena se seos on melkein PAO:n veroista, mutta vanhempana PAO menee kirkkaasti ohi.
        Mobil ja TB kusettaa!!!

        Tämä on totuus.


      • kilulix
        PAO minimivaatimus kirjoitti:

        Mineraaliöljyä on Mobil parantanut pienellä määrällä estereitä. Uutena se seos on melkein PAO:n veroista, mutta vanhempana PAO menee kirkkaasti ohi.
        Mobil ja TB kusettaa!!!

        Tämä on totuus.

        Missä se kirkkaasti ohi pitäisi näkyä kun ei ainakaan noissa linkin testituloksissa näy. HTHS-viskositeetti jopa parani. Miksi näin, eikö PAO:n pitänyt olla ylivertaista?

        Eikä ne esterit siellä ole Grp III:n puutteita korvaamassa vaan kopensoimassa PAO:n tiivisteitä kutistavaa vaikutusta.


    • PAO minimivaatimus
      • Kova tavara

      • kovaa tavaraa
        Kova tavara kirjoitti:

        PAG 50 000km öljynvaihtoväli.

        http://www.automotivedesign.eu.com/article/48195/A-shift-in-the-oil-mix.aspx

        Dow Chemical ja BASF valmistaa PAG perusöljyä. Muut yhtiöt vastustaa PAG:n käyttöä koska se tuhoaisi ansaintilogiikan ja infrastruktuurin.

        Ympäristön kuormitus putoisi ja autojen kestävyys kasvaisi. Huonoja uutisia autoteollisuudelle.


      • PAG PAO esterit
        kovaa tavaraa kirjoitti:

        Dow Chemical ja BASF valmistaa PAG perusöljyä. Muut yhtiöt vastustaa PAG:n käyttöä koska se tuhoaisi ansaintilogiikan ja infrastruktuurin.

        Ympäristön kuormitus putoisi ja autojen kestävyys kasvaisi. Huonoja uutisia autoteollisuudelle.

        Ehkä saadaan ylivertaista ja kallista PAG-öljyä autojen moottoreihin 2016. Vaatii uuudet tiivistemateriaalit. PAG-öljyä on käytetty jo 20 vuotta kompressoreissa.

        http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=fi&u=http://www.automotivedesign.eu.com/article/48195/A-shift-in-the-oil-mix.aspx&sandbox=1


    • Tiikeri tankkiin

      Teboil - paidaton Putin panssarivaununne tankkiin! Tue Kremlin maailmanvalloitusta ja asioi Teboililla.

    • TB:n tiikerit

      Niin TB Diamond oli vielä 2004 hyvää suomalaista öljyä. Sitten TB myytiin ryssille ja öljystä leikkattiin synteettinen perusöljy pois ja halpaa mineraaliöljyä ruvettiin myymään synteettisenä.

      Käytettiin tuotteen hyvämaineisuutta hyväksi. Asiakas saa nykyisin mineraalia synteettisen hinnalla. Jo vuodesta 2005......!!

    • onko laadulla eroa

      Kysyisin, mitä eroa on Mobil1 new life 0w-40 öljyillä kun toisen purkin pohjassa on P kirjain, mutta toisen taasen IN ja tarra purkin takapuolella? Onko silloin kannuissa samaa öljyä?

      • kilupää

        Ei mitään eroa.

        Purkkissa jossa on P, on myös mustesuihkuprintti joka alkaa N-kirjaimella = Naantali.
        Purkkissa jossa in IN, on myös mustesuihkuprintti joka alkaa G-kirjaimella = Gravenchon, Ranska.

        Eri valmistava tehdas. Sama öljy.


    • Krakattu mineraaliöl
      • Mielenkiintoista on

        Kovin on mielenkiintoista nämä yksinpuhelut. yksi ja sama henkilö pitää viestiketjua yllä provoilullaan ja ääliömäisellä linkittämisellään. Mitään todellista tietoa ei valitettavasti ole esittää. ei sitä netistä löydy, valitettavasti. jokainen tavallaan mutta väärien tietojen levittäminen on mielestäni säälittävää. mihin tällä tähdätään.
        minä ostan tämän asiantuntijan takia vain mobil ja teboil öljyjä. muahahaa!!!


    • ei lukenut enää
      • Linkkipelle

        Siinä ei ole koskaan lukenut mitä se sisältää. Tästä edes turha väitellä. Sitä paitsi Teboil on ollut aina venäläisten omistuksessa. sotakorvauksina joskus kivi ja kirves heti sotien jälkeen. Aikaisempi omistaja oli Nafta Moskova joka sen myi Lukoilille. Silloin kun Lukoil tuli omistajaksi öljyissä ei mikään muuttunut. Ja semmonen vielä että Teboil ei ole ikinä öljyä tehnyt, se on pelkkä markkinointiyhtiö. Jatka vaan provoilua ja linkittämistä.


      • ENÄÄ EI LUE
        Linkkipelle kirjoitti:

        Siinä ei ole koskaan lukenut mitä se sisältää. Tästä edes turha väitellä. Sitä paitsi Teboil on ollut aina venäläisten omistuksessa. sotakorvauksina joskus kivi ja kirves heti sotien jälkeen. Aikaisempi omistaja oli Nafta Moskova joka sen myi Lukoilille. Silloin kun Lukoil tuli omistajaksi öljyissä ei mikään muuttunut. Ja semmonen vielä että Teboil ei ole ikinä öljyä tehnyt, se on pelkkä markkinointiyhtiö. Jatka vaan provoilua ja linkittämistä.

        2003 Teboil Diamond kanisterissa takana OLI sinisellä printattu sana PAO . "PAO perustainen erittäin korkealaatuinen täyssynteettinen moottoriöljy"

        Olet oikeassa, että Nafta Moskova oli aiempi omistaja.



        http://fi.wikipedia.org/wiki/Teboil

        http://www.kaleva.fi/juttutupa/ulkomaat/teboil-boikottiin/3241718


    • VAIN AITOA
      • fdf2322

        Siinähän käytät. Minä taas ajan aidolla mineraaliöljyllä enkä millään mukamasöljyllä.


    • AitoTäyssynteettinen

      http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724

      Se on valintakysymys. Jos haluaa suojata 20 000 arvoisen moottorin kulumiselta niin valinta on helppoa.

      Saksalainen tietää...

      Halvin moottorivakuutus,

      • E36 318i

        Että jaksatkin hokea samaa mantraa. Tilaa vaan öljysi Saksasta. Miten kahentonnin autossa voi olla 20 tonnin kone? Fakta on se yksikään moottori ei ole rikkoutunut näillä suomessa myytävillä öljyillä. Käys välillä puristamassa pari finniä, poks, ja tule taas jutuille.


      • K.E.Misti

        Naurettavaa kiistellä siitä, saako kemiallisella synteesillä tuotettua öljyä kutsua synteettiseksi vai ei. Kemian termistössä se on synteettistä.

        Vetykrakkauksessa pitkäketjuiset hiilivedyt pilkotaan lyhyemmiksi. Saadaan seos, jossa on vain "sopivan" mittaisia hiilivetyjä. Ei liian pitkiä, jotka muuttuvat kylmässä vahamaiseksi mössöksi, eikä liian lyhyitä, jotka haihtuvat helposti ja joiden viskositeetti on liian pieni.

        PAO-öljyissä sama tehdään paljon vaikeampaa reittiä pitkin. Ei pilkota pitkiä hiilivetyjä lyhyemmiksi vaan kasataan lyhyitä hiilivetyjä pidemmiksi. Reaktio on monivaiheinen, hidas ja syö valtavasti energiaa. Taas on saatu seos, jossa on "sopivan" mittaisia hiilivetyjä. Ei liian lyhyitä, ei liian pitkiä. Menetelmä on kuitenkin tarkempi. Saadaan homogeenisempi seos.

        Jos öljy koostuu vain komponenteista, jotka on kemiallisella synteesillä tuotettuja, niin kyllä silloin on kyseessä täyssynteettinen öljy. Näin on molemmissa edellämainituissa tapauksissa vaikka synteesimenetelmä onkin erilainen.


    • AUTOILIJA ei TYHMÄ
    • TB ja NESTE !!
    • TB ja NESTE !!
    • Öljymafia

      Kyllä Helsingin Sanomat poisti, mutta konserin Oikotie.fi tallensi uutisen.

      Uutinen on tärkeä ! Ja sen poisto korostaa sen tärkeyttä!

    • Totuus PAO
    • öljykauppaa

      Neste ja TB on tehnyt yhteistä kauppaa jo 50 vuotta. Nykyisin TB ostaa komponentit halvimmalla mistä saa. Eurol ja Champion myy sekoitteet halvalla ja ne myös myy edullisemmin.

      GRPIII on ajan henki....

    • Lupaus Neste Oil

      Aapo Niemi on rehti ja osoittaa korkeaa moraalia. Neste Oil tuottaa huippuluokan moottoriöljyjä.

      Jos PAO pitoisuus on alle 50% niin öljy on osasynteettistä.

      • Nesteen moraali

        Yritä nyt YMMÄRTÄÄ!!!!!!
        Juttu on vuodelta -01.
        Maailma on muuttunut myös Nesteellä.
        Myös öljyteknologia on muuttunut 13 vuodessa.
        Neste teettää öljynsä keskieuroopassa. Suomessa Neste ei öljyä tee. Siinä sinulla suomalaista moraalia ja työllistämistä.


    • Täyssynteettinen
      • hftr54

        Höpö höpö.


      • dssdgf

        Aivan huuhaa paskaa. Tuo ylläoleva linkki vertaa Grp II -mineraaliöljyä, joka on aivan eri asia kuin Grp III -vetykrakattu öljy. Grp III on paljon lähempänä PAO:ta kuin Grp II:ta.

        Katoppa miten kävi Mobil 0W-40 -tuloksille kun se valmistettiin Grp III:een. Kaikki kulumisenestosuojatestit parani.

        Kyllä se on niin, että yksittäinen perusöljy ei tee moottoriöljyä.


    • Maksimi Voitto
      • Tohtori Pao grp3

        sä olet aivan uskomaton yksinpuhelija. Kannattaisiko sun hakeutua kemian alan koulutukseen, ettei kaikkea totuutta tarvisi linkittää nettimainoksista. Vai ootko lukenu yhden jutun liikaa. Tajuatko sä että kellään muulla ei ole mitään ongelmaa näiden nyky öljyjen suhteen. Ihan samaa kamaa käyttää kaikki. Rauhotu nyt ja ota lääkkeesi.


    • TÄYSSYNTEETTINEN
      • Säästä moottoria

      • Pettämistä
        Säästä moottoria kirjoitti:

        Nämä kestää loppuun : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group4.pdf

        Uutena hyviä. Ei kestä : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf

        Huonokin öljy täyttää autotehtaiden minimivaatimukset, mutta moottorin kuluminen on niillä suurta. Autotehtaita se ei haittaa. Suomessa moottorit vaatii parasta öljyä!

        Nuo Nesteen NEXTBASE 3020 ja NEXTBASE 3030 on teknisesti RYHMÄ II öljyjä.
        II ja III ryhmän väittäminen täyssynteettiseksi on markkinointitermi. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724


      • amiksen ope
        Pettämistä kirjoitti:

        Nuo Nesteen NEXTBASE 3020 ja NEXTBASE 3030 on teknisesti RYHMÄ II öljyjä.
        II ja III ryhmän väittäminen täyssynteettiseksi on markkinointitermi. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724

        Muahahhhaaaaahhhhaaa.
        Laitoit taas samat linkit vuodelta 2001. Alkaako olemaan netti tyhjä "tiedosta" mitä? Sä olit silloin ala-asteella kun nuo julkaistiin.


      • K. Lager....
        amiksen ope kirjoitti:

        Muahahhhaaaaahhhhaaa.
        Laitoit taas samat linkit vuodelta 2001. Alkaako olemaan netti tyhjä "tiedosta" mitä? Sä olit silloin ala-asteella kun nuo julkaistiin.

        Hei
        Minä olen myös samaa mieltä että Mobil 1 ja Teboil Diamond ovat kaikkein laadukkaimpia moottoriöljyjä kun puhutaan Täyssynteettisistä.
        Mukava huomata että muutkin ovat samaa mieltä. Pitkää ikää moottoreillenne!
        Terveisin K.L


    • SKF

      III ryhmän mieraaliöljyt ei ole kehittyneet vuodesta 2001. Niiden valmistusmäärät ja hinnat on laskeneet. Nykyisin on suuri ylituotanto.

      Uutena ne vastaa lähes PAO:n ominaisuuksia, mutta ne väsyvät nopeasti.
      PAO on ylivoimaista ja sen kysyntä lisääntyy huippuöljyissä.
      Japani ja Saksa on PAO:n suurimpia käyttäjiä.

      Laadukkaimat III öljyt tekee SHELL GTL prosessissa ja ENEOS Japanissa.

      http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf

    • Ei tuhlata

      PAO:ta on pakko käyttää long live öljyissä ja siksi ne maksaa.
      Halvempi tavara käy lyhyille vaihtoväleille.

    • Krakattu öljy
    • eetueetu

      Hyvin mielenkiintoinen keskustelu, jossa osallistujilla on hyvä tietämys asiaan. Ja on järkevää puuttua nimikusetukseen, jota on harrastettu jo ikuisuus.

      Totuus on kuitenkin, että öljyistä ymmärtäviä on 1% autoilijoista. Loput katsoo vain purkin kyljestä viskositeettivälin 5W-50 (ja muistelee lukikohan tämä minun autoni huoltokirjassa). Edes laatuluokituksia ei tunneta eikä tiedetä.

      On hienoa, että välitätte omaisuudestanne. Tosin en ole kovinkaan varma nykyautoissa öljyjen relevanttiudesta, sillä aivan jokaisella moottorilla ajetaan nykyään 300-400tkm. Ja jos ei rapistuvan tekniikan hinnasta välitä, ja haluaa olla kerettiläinen ketä ajaa autonsa loppuun, niin tuntuu, että jokaisella moottorilla pystyy ajamaan sen 700tkm. Ja nämä ovat näitä perusautoja, joissa omistaja ei ole koskaan osannut kyseenalaistaa öljyn perusraaka-aineita, lisäaineistusta eikä oikeastaan mitään.

      Tosin poikkeuksiakin löytyy, kuten VW, jonka moottoreissa ja vaihteistoissa käyttäisin kyllä aivan ehdottomasta ainoastaan parasta mitä markkinoilta löytyy.

      • huolto

        Yhden ja saman henkilön ylipitkäksi venynyt yksinpuhelu.
        Edellisen viestin viimeinen lause paljastaa tuonkin saman kynäilijän aivopieruksi.
        Kannattaa luottaa suomi24 asiantuntijaan.
        Ihmettelen suuresti että tämänkin asiaketjun tuottaja jaksaa viihdyttää asian tiimoilta useassa provoketjussa useita kuukausia.
        Kertonee kirjailijasta jotakin..


    • Käyttökokemuksia

      Laittanut viimeiset viisi kuusi vuotta autoon 5w-50 Mobilia. Autoa käytetty
      kaikissa olosuhteissa, kaupunkia, maantietä, hellettä, joskus jopa armotonta pakkasta ilman lämmitintä jne. Ei minkäänlaista ongelmaa, normikulutus, hyvät paineet, ei sivuääniä. Muutama kilometri kertynyt, joten ei se aivan kuraa voi olla.

    • Real Synthetic
      • AMIS OIL

        AMISOIL. NYT LÖYSIT ITSELLESI OIKEAN ÖLJYN. AMIS OIL.
        Olisiko nyt hyvä hetki lopettaa tämä aivan ääliömäinen linkittäminen.
        Tänne ei juurikaan kukaan enää kirjoittele mitään asiaa, osaatko arvata miksi?
        Et varmaan arvaa tai käsitä. Kohtahan se nähdään?


    • VW-öljykuorma

      Mobilin miehetkin tietää, että PAO on parasta. Mineraaliöljy on usein riittävää.
      Ford ecoboost ja VW moottorit ja vaihteistot vaatii parasta mahdollista öljyä.
      Sitä on käytettävä tai ne laukee.

      Syynä on erittäin suuret pistekuormat. Metallin kurmitusmitoutus on vedetty liian tiukille.

      • Pao hihhuli

        Minusta ihan tuntuu nyt siltä että sulla on pikkaisen korkeat pistekuormat ja paot laukee housuun.
        sä olet sitten eri fiksu.


      • 11121211

        Mobilin öljyissä ei enää käytetä PAO:ta - M1 0W-40:kin on nykyään Group III öljyä.


    • PAO ja moottori
    • Chevron USA
    • Chevron USA

      Melkein mikä öljy vaan on "synteettistiä". " II ja III on synteettistä".

      Puhdas mineraali I öljy maksaa kohta enemmän.


      Normaaleissa 0W öljyissä on käytettävä oikeaa PAO synteettistä, mutta sitä käytetään yleensä minimimäärä sen kalleuden vuoksi. Loppuosa on III krakattua mineraaliöljyä.

      • juu..uh

        Tuon saman asian sä olet sanonut tässäkin ketjussa jo melkosen monta kertaa.
        Arvasin ihan oikein, et osaa lopettaa. sulla on pao pakkomielle, juu..uh!


      • Mainos huono

        En ole eläessäni nähnyt huonompaa öljymainosta. Ulkoasultaan ja esitystavaltaan aivan moraaliton mainos. Tuonlaiseen skeidaan kun yritys vajoaa, voi vain kuvitella katkeruuden määrää.


    • Nyt näin !

      Tosiasiat tyrmää TB ja Mobil öljyt. Ne ei ole enää täyssynteettisiä !

    • TOTUUS--

      TÄMÄ on TOTUUS. VOLKKARISSA ON KÄYTETTÄVÄ parasta PAO-öljyä.

      • sdgsdg

        Paskat. Volkkari vaatii VW504.00 / 507.00 -öljyä. Yksikään VW504/507 -öljy ei ole 100% PAO. Ei edes ne saksalaiset Vollsyntit. Tarkista vaikka.


      • 100% TOTUUS

        TÄMÄ on TOTUUS. OLET PIHALLA KUIN PYYKKINARU.


    • Mineraaliöljyä
      • Greta pao von Gulli

        Jep. taisit juuri saada katsotuksi pikku kakkosen ja päätit vähän huimistella.
        Teetkö elämässäsi muuta kuin googletat moottoriöljyistä.
        Ja kotimaan kokonaiskulutus vuonna 2013 oli paljon?
        Ja paon osuus oli paljon?
        Ja saksan paon kulutus vuodessa?

        Mutta yksi on varma. Meidän äitillä on isommat munat kuin sinun äitillä.
        meidän äiti on syntyjään saksalainen, siksi.


    • PAO-ÖLJYÄ
      • BULK

        Miksi sinne Haminaan ajetaan edelleen PAO kontteja jos sen käyttö on lopetettu vuonna 2005?

        Mihin ne sen käyttää vai kahvikermaksi?


      • PAO-parasta
        BULK kirjoitti:

        Miksi sinne Haminaan ajetaan edelleen PAO kontteja jos sen käyttö on lopetettu vuonna 2005?

        Mihin ne sen käyttää vai kahvikermaksi?

        Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5-10%. Seokset vaihtelee... Ja PAO:n määrä minimoidaan. Kustannuskysymys.

        Hinta on indikaattori.


      • Trollit pois
        PAO-parasta kirjoitti:

        Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5-10%. Seokset vaihtelee... Ja PAO:n määrä minimoidaan. Kustannuskysymys.

        Hinta on indikaattori.

        Haminassa sekoitetaan GRP II ja myydään "täyssynteettisenä".

        " Teboil lopetti PAO:n käytön kun ryssien Lukoil osti sen."

        " Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5 - 10%."

        Yritä PAO TROLLI päättää.

        Kun asiantuntevasti tunnut tietävän jopa seossuhteet niin paljasta tietosi.

        Mitä sisältää se Diamond sarjan kantaisä 5W-40 nykyään.
        Mitä käytetään perusöljynä / perusöljyinä ja missä suhteessa?
        Onko siinä Pao perusöljyä jota ei aiemman väittämäsi mukaan TB: llä enää käytetä. Jos sitä kuitenkin käytetään, kuten edellisessä viestissäsi väität, niin paljonko sitä on perus Diamondissa eli 5W-40 laadussa?

        Kaiken edellä luetun tässä viestiketjussa muut kirjoittamasi Teboil öljyjen Neste Mobil vastaiset viestiketjut osoittavat että joko sinulla on oikeasti tietoa tai sitten olet amatöörimainen trolli.

        Laita faktat Diamond 5W-40 reseptistä.


      • PAO-PARASTA
        Trollit pois kirjoitti:

        Haminassa sekoitetaan GRP II ja myydään "täyssynteettisenä".

        " Teboil lopetti PAO:n käytön kun ryssien Lukoil osti sen."

        " Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5 - 10%."

        Yritä PAO TROLLI päättää.

        Kun asiantuntevasti tunnut tietävän jopa seossuhteet niin paljasta tietosi.

        Mitä sisältää se Diamond sarjan kantaisä 5W-40 nykyään.
        Mitä käytetään perusöljynä / perusöljyinä ja missä suhteessa?
        Onko siinä Pao perusöljyä jota ei aiemman väittämäsi mukaan TB: llä enää käytetä. Jos sitä kuitenkin käytetään, kuten edellisessä viestissäsi väität, niin paljonko sitä on perus Diamondissa eli 5W-40 laadussa?

        Kaiken edellä luetun tässä viestiketjussa muut kirjoittamasi Teboil öljyjen Neste Mobil vastaiset viestiketjut osoittavat että joko sinulla on oikeasti tietoa tai sitten olet amatöörimainen trolli.

        Laita faktat Diamond 5W-40 reseptistä.

        Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
        Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
        Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.

        Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.

        EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.

        Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
        Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.

        Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.


      • Trollit pois
        PAO-PARASTA kirjoitti:

        Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
        Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
        Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.

        Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.

        EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.

        Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
        Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.

        Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.

        Aiemmin öljy oli Grp II. Nyt lauantaipäivän aikana se on muuttunut jo Grp III.
        Eli paranee kaiken aikaa. Ei sisällä Pao. Sisältääkö huomenna sunnuntaina jo Pao?

        Katsoppa muut Diamond öljyt ja luettele missä käytetään Pao.

        Ai hitto, sitähän ei käytetä, vai käytettiinkö sitä kuitenkin kahvikerman korvikkeena?

        Anna nyt esimerkkejä mistä löytyy se aiemmin mainitsemasi 5-10%.


      • Kova hinta
        Trollit pois kirjoitti:

        Aiemmin öljy oli Grp II. Nyt lauantaipäivän aikana se on muuttunut jo Grp III.
        Eli paranee kaiken aikaa. Ei sisällä Pao. Sisältääkö huomenna sunnuntaina jo Pao?

        Katsoppa muut Diamond öljyt ja luettele missä käytetään Pao.

        Ai hitto, sitähän ei käytetä, vai käytettiinkö sitä kuitenkin kahvikerman korvikkeena?

        Anna nyt esimerkkejä mistä löytyy se aiemmin mainitsemasi 5-10%.

        Diamond Carat OW-30 sisältää Vähän PAO:ta ja enemmän GrpII oljyä myös GrpIII.


      • AITO-PAO

      • Trollit pois
        Kova hinta kirjoitti:

        Diamond Carat OW-30 sisältää Vähän PAO:ta ja enemmän GrpII oljyä myös GrpIII.

        Carat 0W-30 sisältää vähän pao. Mikä on vähän? 5-10% ?
        Entä Carat III 5W-30, eikö siinä ole pao yhtään, sentään VW longlife?
        Entäpä tuo, Diamond Extreme 10W-60, mistä se on leivottu, onko pao vai mineraaliöljy.
        Laita vaan lisää tietoa kun tunnut tietävän.


      • glemisti
        PAO-PARASTA kirjoitti:

        Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
        Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
        Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.

        Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.

        EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.

        Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
        Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.

        Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.

        HAHAHAHA....

        "Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan"

        Voin varmuudella sanoa, että voiteluaineen resepti ei muutu yhdessä yössä saatavuuden mukaan. Pikkasen vaatii tuotekehittelyä pölö.

        Jopa parjaamasi API / ACEA -luokitukset vaativat kaikkien hyväksyntöjen uudelleen hakemisen ja muutaman miljoonan maksamisen, jos synteettisten perusöljyjen määrä muuttuu lainkaan.

        Käypä muutaman vuosi kemian kursseja yliopistossa, sitten muutama vuosi kesäharjoittelua vaikka Nesteen labrassa ja tule uudestaan jauhamaan tuota shaipaa tänne.


      • lukooli

      • AITO-PAO
        lukooli kirjoitti:

        Aral ei ole aitoa. Sisältää vain 35% PAO-perusöljyä. Saksalaiset kusettaa!

        Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
        TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.

        TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä.


      • ANAL PAO
        AITO-PAO kirjoitti:

        Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
        TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.

        TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä.

        Ensinnäkin, Carat 0W-30 ei ole VW- öljy, PAO NUIJA !!
        Toiseksi, Siinä on laadukkaammat raaka-aineet ja paremmat specsit, kuin sakemannien aral markettipaskoissa. Minä tiedän ja sinä vain luulet.
        Jos todistan väittämäni, LUPAATKO VETÄÄ ITSESI JOJOON ??

        Surffasit vähän tänne väliin vanhoihin juttuihin. Onko kuukkeli jo tyhjä, laita vaikka joku vanha linkki.

        Vastaa vaikka tuohon alempana olevaan kysymykseen. Siihen kun laitat vähän faktaa niin ollaan taas kaikki viisaampia.


      • lukooli
        AITO-PAO kirjoitti:

        Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
        TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.

        TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä.

        Sittenhän esim. Mobil 1:nkin kelpaa. Jos PAO esteri -osuudeksi riittää yli 50%.

        Saksalainen moraali on häilyvää. PAO-poikaa on kusetettu saksalaisten toimesta!


      • eurokossu mulle
        PAO-PARASTA kirjoitti:

        Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
        Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
        Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.

        Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.

        EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.

        Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
        Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.

        Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.

        EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.

        No voi voi sentään.
        Ensinnäkin Diamond 5W-40 ei sisällä Grp II pisaraakaan.
        Toiseksi, se nyt vaan sisältää edelleenkin PAO perusöljyä, ihan niin kuin silloin ennenvanhaan kun kesätkin oli kauniimpia. Harmittaako kovin ???
        Lyödään vetoa viikonlopun kunniaksi vaikka eurokossusta että minä tiedän ja sinä vaan luulet tietäväsi.


    • amis tietää enemmän

      Valvoline on hyvää ainetta.

    • PAO-kasvaa
      • TROLLI POIS

        Tämäkin viestiketju voidaan todeta käsitellyksi.

        Lopputulema = Täydellistä iltasatua koko viestiketju. Pao pelle aloitti uudella viestiketjulla tykittämisen, keskittyköön siihen.

        Oikea tieto löytyy jostain muualta kuin suomi24. Ylipäätään sitä oikeaa tietoa ei ole saatavilla googlettamalla. Ei autofoorumeilla eikä huoltoaseman baarissa.

        Mainosten uhrit voivat tilata Aralia vaikka saksasta jos se elämänlaatua kohentaa tai takaa mielenrauhan. Tässäkin pätee vanha sanonta, miksi mennä merta edemmäs kalaan. Jokainen tyylillään..


    • PAO-ARAL
      • TROLLI POIS

        Yritä nyt ymmärtää.

        Saksalainen moraali ei eroa Suomalaisesta millään tavalla, EI MILLÄÄN TAVALLA, edes moottoriöljyssä.TROLLI

        Sinullakin varmasti saksasta uitettu lintta vuodelta -95, ja ajettu vain 145tkm.
        huoltokirja täydellisillä leimoilla. Ratti vähän kiiltää ja penkki repsottaa.

        MUTTA SAKSALAINEN EI PETÄ. MITTARINVÄÄRENNÖS ON RIKOS = ELI NIITÄ EI SAKSASSA TEHDÄ !!!!!!


    • PAO-johtaa
      • TROLLILLE NAPPI

        Etkö saa unta?
        Vaivaako maailman moottoriöljy asiat mieltäsi liikaa 24h ?

        Sinulla on yhteystietoni, ole rohkea, etsitään yhdessä ratkaisu ulospääsyyn mieltäsi vaivaaviin ongelmiin.


    • PAO-johtaa

      Voiteluöljytekniikassa TB nojautuu ulkopuolisiin osaajiin kuten Lubrizol ja Neste.
      Myös Neste teki virheen panostaessaan krakattuihin mineraaliöljyihin.

      Nykyisin PAO valmistustekniikka on kehittynyt ja sen valmistus osataan tehdä useista lähtöaineista. Tarkoittaa, että sen hinta laskee ja valmistusmäärät lisääntyy. Kysynnän kasvu on suurin PAO-perustaisissa perusöljyissä.
      Krakattujen II ja III ryhmän hintataso on huono ja valmstajat taistelee markkinaosuuksista. Korkealaatuista I- ryhmän mineraaliöljyistä on pulaa ja niitten hinta nousee !

      Tulevaisuudessa 0W-10 tulee käyttöön. Energiansäästö ja ympäristösyyt tulevat vaatimaan sitä. Samoin moottoritekniikan kehitys. Siinä on pakko käyttää erittäin korkealaatuista PAO-täyssynteettistä perusöljyä.

      Japani. IDEMITSU.

      http://www.google.com/patents/EP2554641A1?cl=en

      • Sivuosuma

        Ja taas jälleen kerran täydellinen sivuosuma. Ei kannata tuolla osumatarkkuudella lottoa tehdä. Osoitus jälleen kerran täydellisestä tietämättömyydestä. Lubrizol, Neste... Hah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 01010101011101010101

        Suomessa alkaa olla EU:n vanhin autokalusto. Siinä vaiheessa kun ko. kalusto on uusiutunut sellaiseksi, että siihen tarvitaan 0W-10 öljyä minä kasvan jo koiranputkea eli periaatteessa kyllä mutta käytännössä ei.


      • yhuyyt

        Ulkopuolisiin osaajiin...huoh.

        Sanoppa yksikin öljy-yhtiö joka ei käytä jonkun muun öljy- tai lisäainevalmistajan tuotteita?


      • Apiko
        01010101011101010101 kirjoitti:

        Suomessa alkaa olla EU:n vanhin autokalusto. Siinä vaiheessa kun ko. kalusto on uusiutunut sellaiseksi, että siihen tarvitaan 0W-10 öljyä minä kasvan jo koiranputkea eli periaatteessa kyllä mutta käytännössä ei.

        Uusissa hybriautoissa kuten priuksessa ja vastaavissa on jo käytössä 0w-20 öljyt joten ei taida olla 0w-10 kovin kaukana.


      • tyyyrt
        Apiko kirjoitti:

        Uusissa hybriautoissa kuten priuksessa ja vastaavissa on jo käytössä 0w-20 öljyt joten ei taida olla 0w-10 kovin kaukana.

        Uusin luokka on 16. Seuraava tulee olemaan 8. 10-luokkaa ei ole, eikä tule. Honda tuo 0W-16 -öljyä käyttävät moottorit ehkä jo ensi vuonna.


    • LAMA-SUOMI

      Ei kannata lihottaa Suomalaisia öljypurkittajia, jotka ottaa kovat katteet ala-arvoisesta mineraaliöljyistä. Tuotot menee Venäjälle.

      Siksi tilaan AIDOT ÖLJYT SUORAAN ILMAN VÄLIKÄSIÄ SAKSASTA.

      • efg

        Sää ja sun ala-arvoiset mineraaliöljyt. Grp III on aivan turha haukkua ala-arvoisiksi, koska voitelukyky ei ole niistä kiinni. Loistavia tuotteita, joista parhaimmat (GTL) hakkaavat PAO:t mennen tullen.


    • totta jokasana

      Teboil öljyt on ala-arvoisia.

      • Ei PAO-håmåa

        Odotamme tähän oikeaa FAKTAA!


    • teepee tunkit

      Tilattu oikeaa synteettistä Saksasta. Kurat jätetään tunkeille.

      • kilopultti

        Minä tilasin kuusi kiloa pultteja, muttereita ja prikkoja Kiinasta. En tarvitse niitä mihinkään mutta hyviä ne varmasti on. Kyllä paikallista rautakauppiasta sylettää.


    • PAO-håmppeli

      Kannattaako sitä PAO laittaa penikseen vai perserööriin?

    • PAO :)

      Moottoriin :)

    • Totuus 2014
      • Totuus 2001

        Jep. Helsingin Sanomat vuodelta 2001.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe