Oon 13v-tyttö ja mun käsivarsissa on sellasta tosi pientä punasta ihottumaa. Jotkut kutsuu sitä "aurinkoihottumaksi". Se ei näy pahasti eikä kutia eikä haittaa millään muulla tavalla, kun että mua ahdistaa pitää lyhythihaisia paitoja ku ne näkyy... Millasilla kotikeinoilla ne saisi pois? Onko muilla samaa ongelmaa? Kiitos avusta!
Ihottumaa käsivarsissa
6
625
Vastaukset
- punaisiapilkkuja
Kukaan ei haluu auttaa vai ?
- Saraya1
Hei,
Onko tämä kutsumasi ihottuma kyynärpään ja olkapään välissä? Et varmaan vielä ole ehtinyt saada aurinkoihottumaa, siihen tarvitaan aurinkoa ja se kyllä kutittaa.
Itselläni on punaisia pilkkuja käsivarsissa ja iho tuntuu karhealta. Minulla sen todettiin olevan keratosis pilaris. Ohessa linkki terveyskirjastoon: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00576 - punaisiapilkkuja
Saraya1 kirjoitti:
Hei,
Onko tämä kutsumasi ihottuma kyynärpään ja olkapään välissä? Et varmaan vielä ole ehtinyt saada aurinkoihottumaa, siihen tarvitaan aurinkoa ja se kyllä kutittaa.
Itselläni on punaisia pilkkuja käsivarsissa ja iho tuntuu karhealta. Minulla sen todettiin olevan keratosis pilaris. Ohessa linkki terveyskirjastoon: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00576Kiitos paljon avusta! Musta tuntuu että se on just tota...
- saraya1
Hyvä jos ratkaisu löytyi.
Itse pidän sen karheuden kurissa kuorimalla saunan jälkeen ihon karhealla harjalla tai kintaalla sekä laitan sen jälkeen iholle öljyä. Apteekista saatava öljy kosteuttaa paremmin ja pidempään kuin mitkään kosteusvoiteet.- punaisiapilkkuja
Kiitti kaikille tosi paljon !
- mä vaan:)
Ite oon kärsiny ongelmasta 5-vuotta. Laitan nykyään siihen halpaa bb-voidetta ,jollon iho ei näytä niin kamalalta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462