tuntuu että tulee vaan joka yö lisää semmosia pieniä ja on jo senverran hermo mennyt että puristan ne automaattisesti aina aamulla ja meikkivoidetta päälle peittämään jälki. Ja tästä syystä naama täynnä arpia.
kävin ostamassa sebamed syväpuhdistavaa vaahtoa ja jotakin hoitogeeliä, mutta en sitten tiedä vaikuttavatko koska olen muutenkin käyttänyt puhdistustuotteita.
Mutta lähtisikö tällä finnit pois
aamulla: pesen naaman sillä vaahdolla ja ihohuokosia supistavaa kasvovettä ja pistän tuon hoitogeelin (joka on kuulemma myös hyvä juuri meikin alle) ja sitten meikit päälle.
illalla: pesen naaman taas vaahdolla, sitten sitä kasvovettä ja kosteusvoide yöksi?
finnien nujerrus?
12
183
Vastaukset
- 5+1
Tuskinpa, ellei ole keksitty jotain ihmetuotetta. Vaikea sitä paitsi on kommentoida, kun ei tiedä hoitogeelin vaikuttavia aineita. Jos nyt joku niistä tietää... Kasvovesi on ainakin itselleni tärkein hoitotuote ja meikeissä mineraalipohja.
- xhxdgdxgt
Hoitogeeli on varmaan se Sebamedin kosteuttava geeli, joka ei ole kuitenkaan hoitotuote? Jos finnit tulevat yöllä, voisiko kosteusvoiteesi olla epäsopiva? Voisit kokeilla:
Aamulla: Pesu tuolla vaahdolla, kasvovesi, (geeli jos tarvitsee lisäkosteutta) ja aurinkosuojallinen voide
Illalla: Pesu vaahdolla ja kosteuttava geeli (Acon Uudistava yövoide voisi myös käydä, siinä on finneihin toimivaa glykolihappoa ja on suht edullinen). Finneihin voi lisäksi käyttää jotain täsmähoitoa.
Kasvovettä pidän itse ihan turhana, mutta käytä vaan, jos koet siitä hyötyä. - ghjldl
ite pesen aina saippuan ja veden kanssa ja iho pysyy puhtaana :D kuiva kylläkin ja välillä merisuolan ja veden liuosta mustapäihin, auttaa!
- errooo
itsellä ollut finniongelma koko ikäni.nyt 40-v lähestyy.ja pientä finniä tulee koko ajajn.mutta menin ihotautilääkärille,totesi että ruusufinni.eli teke just tollasta pientä ryhelmää yhtenään otsaan ja suun ympärille.sain antiibioottikuurin tetrsalysal 100kappaletta.mitä olen ihossa huomannut nyt kuukauden synönnin jälkeen niin ei niin helposti enää tule finnejä kauttaaltaan.toivotaan että kuuri puree.sit yksi hyvä vinkkeli mene ihmeessä kosmetologille ennekuin itse puristelet finnejä.niistä saattaa jäädä pysyviäkin kuoppa arpia.itse käyn ultraääni puhdistuksessa 3-4kertaa vuodessa.on hyotyä.tsemppiä sulle!!
- ..........
Olisi kiva tietää ikäsi. Ihmiset tarkoittavat finniongelmalla niin eri asioita.
Finnejä ja aknea on tälläkin palstalla käsitelty lukemattomissa keskusteluissa eikä aina viitsisi kirjoittaa samaa. Niin että etsikää niitä.
Finnit eivät johdu likaisuudesta, joten sillä, millä ihonsa puhdistaa on melko vähän vaikutusta.- kosmetologi1
Puhdistustuotteilla on todellakin väliä, siitähän koko puhdistusprosessi alkaa! Ja jos iho on yhtään epäpuhtauksille taipuvainen, niin aivan varmasti tulee mustapäitä jos ihon pinta jää likaiseksi... Huokosethan siinä tukkeutuvat.
- mustapäitäkö peset?
kosmetologi1 kirjoitti:
Puhdistustuotteilla on todellakin väliä, siitähän koko puhdistusprosessi alkaa! Ja jos iho on yhtään epäpuhtauksille taipuvainen, niin aivan varmasti tulee mustapäitä jos ihon pinta jää likaiseksi... Huokosethan siinä tukkeutuvat.
Ihon ns. epäpuhtaudet eivät ole likaa eikä lika myöskään tuki huokosia, vaan ihon omat sarveissolut yhdessä rasvan kanssa. Mustapää ei ole likaa. Aknen hoidon kannalta on melko samantekevää, millä ihonsa pesee. Jatkuva kuoriminen on paljon olennaisempaa, ja tälläkään en tarkoita jotain kosmetiikkateollisuuden "kuorivia" aineita sun muita naamioita; kyllä sen on oltava huomattavasti tehokkaampaa, jos tavoite on finnien esto eikä muu hipiän hemmottelu.
- Kosmetologi1
mustapäitäkö peset? kirjoitti:
Ihon ns. epäpuhtaudet eivät ole likaa eikä lika myöskään tuki huokosia, vaan ihon omat sarveissolut yhdessä rasvan kanssa. Mustapää ei ole likaa. Aknen hoidon kannalta on melko samantekevää, millä ihonsa pesee. Jatkuva kuoriminen on paljon olennaisempaa, ja tälläkään en tarkoita jotain kosmetiikkateollisuuden "kuorivia" aineita sun muita naamioita; kyllä sen on oltava huomattavasti tehokkaampaa, jos tavoite on finnien esto eikä muu hipiän hemmottelu.
Syitähän epäpuhtauksille voi edelleen olla monia, akne nyt on asia erikseen.. Siitähän nimitys mustapää tulee, kun ilmansaasteet yms liat värjäävät huokosessa olevan talin pään tummaksi. Itse en kyllä suosisi jatkuvaa kuorintaa, koska ihon pinnassa on myös luonnollinen kosteussuoja (hydrolipidikalvo) joka voi vaurioitua. Oli miten oli, täällä on kuitenkin turha jakaa sen tarkempia hoito-ohjeita/tuotteita, koska ihon kunto pitäisi itse nähdä. Joka tapauksessa kaikki lähtee perushoidosta kotona! Tämä tietenkin vain minun mielipiteeni :)
- .............
Kosmetologi1 kirjoitti:
Syitähän epäpuhtauksille voi edelleen olla monia, akne nyt on asia erikseen.. Siitähän nimitys mustapää tulee, kun ilmansaasteet yms liat värjäävät huokosessa olevan talin pään tummaksi. Itse en kyllä suosisi jatkuvaa kuorintaa, koska ihon pinnassa on myös luonnollinen kosteussuoja (hydrolipidikalvo) joka voi vaurioitua. Oli miten oli, täällä on kuitenkin turha jakaa sen tarkempia hoito-ohjeita/tuotteita, koska ihon kunto pitäisi itse nähdä. Joka tapauksessa kaikki lähtee perushoidosta kotona! Tämä tietenkin vain minun mielipiteeni :)
Miten niin akne on asia erikseen, jos aloittajalla on finnejä, joita puristelee aamuisin?
Komedon eli ihomadon tumma väri ei ole ilmansaasteita tai muuta likaa, vaan elimistön itse tuottamaa väriä.
Ihmettelen, missä kosmetologikoulussa jaetaan moista "tietoa", jota julistat, ja jos nämä asiat ovat "mielipiteitä", kuten ilmaisit, kehottaisin pitämään näppisi erossa muista kuin omasta ihostasi.
- 5+1
Saippuapesu varmasti auttaa... niitäkään ei ole kuin satoja erilaisia... Eikä varmasti yhtään kuivatakaan...
Samoin kasvovesiä on erilaisia, itse tykkään Cliniquesta, vaikka se ei sovi kaikille, mutta se kuorii kevyesti kasvoja käytettäessä ja poistaa rasvaa. Toimii minulla, kun moni hellävaraisempi ei vaikuta mitenkään tai jotkut apteekin tuotteet ovat olleet liiankin voimakkaita. Lisäksi se poistaa myös mahdolliset meikin rippeet kasvoilta ja antaa raikkaan tunteen iholle.
En myöskään pesisi kasvoja pelkällä vaahdolla, sillä en usko sen puhdistavan kaikkea meikkiä, vaan käytän aina iltaisin kaksoispuhdistusta. - kosmetologi1
Suosittelen, että käyt kosmetologilla kasvohoidossa/ihoanalyysissä. Kosmetologi osaa katsoa ihosi tyypin ja suositella siihen hoito-ohjeita ja tuotteita. Tämä EI tarkoita sitä, että sinun täytyisi käydä kalliissa hoidoissa (kasvohoitoja ja ihoanalyysejä saa myös edullisesti), eikä sinun ole pakko ottaa sarjahoitoja/ ostaa kalliita tuotteita, vaikka kosmetologi niin suosittelisi. Ihotyyppi olisi hyvä tietää ennen kuin lähtee valitsemaan hoitotuotteita.
Epäpuhtauksiin voi olla todellakin monia eri syitä. Ikä, hormoonit, väärät hoitotuotteet... Myös ihon pintakuivuus voi aiheuttaa mustapäitä ja finnejä. Kun ihon pinta on kuiva, tali voi "pakkeloitua" huokosiin, kun taas hyvin kosteutettu, elastinen ja terve iho auttaa talia poistumaan normaalisti huokosista. Myös meikkisienet ja siveltimet on syytä vaihtaa ja pestä säännöllisin väliajoin!! Ovat yleensä täynnä bakteereja. Samoin tyynyliina on muistettava vaihtaa tarpeeksi usein. Jos puristat itse finnejä (mikä ei ole suositeltavaa), niin muistathan kääriä sormesi vaikka paperiin puristettaessa. Kynnet ovat täynnä bakteereja ja niistä voi levitä tulehduksia..
Sitten ihan yleistä tietoa tuotteista, joita suosittelen käytettäväksi päivittäin.
Puhdistusemulsio: Puhdistaa meikin ja lian kasvoilta
Kasvovesi: Käytä aamuin illoin!!! Viimeistelee puhdistuksen ja poistaa loput meikit, SUPISTAA HUOKOSIA JA ESTÄÄ BAKTEERIEN LEVIÄMISTÄ IHOLLA! PALAUTTAA IHON pH:n!! Siksi pelkkä puhdistuemulsiolla pesu ei riitä, koska iho jää liian alkaaliseksi. Myös aamulla on hyvä pyyhkäistä kasvot kasvovedellä ennen päivävoiteen laittoa (poistaa yön aikana tulleen mahdollisen hien ja talin)
Päivävoide: Syytä valita suojakertoimellinen päivävoide, jos iho arpeutuu finnikohdista helposti. Arpikohdat pigmentoituvat auringossa herkemmin kuin terve iho, joten jäljet voivat kestää vuosia ellei niitä suojaa ja ne ehtivät pigmentoitua...
Yövoide: Yleensä vähän tuhdimpi kuin päivävoide. Yön aikana iho uusiutuu, joten voiteen tulisi olla tarpeeksi ravitseva.
Seerumit/Naamiot/Ampullit: Pienessä määrässä tuotetta paljon vaikuttavia aineita, käytetään perushoidon lisäksi ikäänkuin täsmähoitona!
Tuotteet siis valitaan ihotyypin mukaisesti, joten siksi sinun olisi hyvä tarkistuttaa ammattilaisella ihosi kunto! Muista, että ennaltaehkäisy on aina helpompaa kuin jo syntyneiden vaurioiden korjaus. - teepuu:^)
Minä käytän oriflamen teatree hoitosarjan tuotteita. Auttaa todella hyvin:). Olen käyttänyt 3kk nyt ja iho on loisto kunnossa. Välillä tulee yksi finni jonnekkin päin naamaa, mutta muuten iho suorastaan säteilee.
Oriflamen teatree hoitotuotteet netistä ja ostanut koko sarjan johon kuuluu mm. Kasvo saippua, kasvo vesi, peitepuikko, sellainen finnin kuivattaja puikko ja kasvovoide. Kannattaa todellakin kokeilla(;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472