ATI-näytönohjaimen iso ongelma!

StayngPower85

Itselläni on Ati näyttis ja nyt on sellainen ongelma, että en saa DVI-liittimellä 1080p tarkkaa kuvaa muutakuin joka kerta "korjaamallla" ATIsetupin kautta kun tietokone käynnistetään VGA-liittimen avulla. Eli osaisiko joku kaunis ihminen kertoa, että mitä hittoa pitää tehdä että saa tallennettua sen niin et ei joka kerta tarvi uudestaan korjata kun koneen käynnistää??? Olen tapellut tämän asian kanssa jo kuukauden ja eräs ystäväni joka on expertti tietokoneiden kanssa niin ei myöskään käsitä ongelmaa... Aluksi kun koneen käynnistään niin ei ongelmaa, kuva näkyy, mutta siinä vaiheessa kun salasana pitäisi kirjoittaa niin näyttö menee mustaksi ja ei signaalia. VGA liittimellä toimii tuo alku normaalisti... Missä voisi olla ongelma??? Kiitokset jo etukäteen! =)

8

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceeärtee

      Onko sulla kuvaputkinäyttö? Ne teki itselläni tuota, oli sitten Nvidian tai ATin kortti.

      • Stayingpower85

        EI, vaan 40 tuumainen samsung.


      • Tv:kö?
        Stayingpower85 kirjoitti:

        EI, vaan 40 tuumainen samsung.

        Televisioko näyttönä? Miten yietokonenäyttö toimi(i) DVI-D:tä käytettäessä?

        Mikä käyttöjärjestelmä ja oletko siinä ylläpitäjän tunnuksilla?
        Mikä ATI:n ajurin versio? Entä jos poistat ajurin ja asennat kokonaan uudestaan?


      • Stayinpower85
        Tv:kö? kirjoitti:

        Televisioko näyttönä? Miten yietokonenäyttö toimi(i) DVI-D:tä käytettäessä?

        Mikä käyttöjärjestelmä ja oletko siinä ylläpitäjän tunnuksilla?
        Mikä ATI:n ajurin versio? Entä jos poistat ajurin ja asennat kokonaan uudestaan?

        Kyllä, televisio on näyttönä. Toimii aivan täydellisesti heti, kun ATIsetupin kautta "korjattu". Käyttis on windows 7 ja olen itse ylläpitäjä. Laiteohjainversio 8.593.100-100210a-095951E-ATI.. En tiedä tarkoititko tuota? Olen miettinyt ajureiden uudelleen asentamista, mutta en ole varma että mitkä lataan kun vaihtoehtoja on paljon. Olisiko sinulla idea mistä sivulta saan ajurit ladattua?


      • Tv:kö?
        Stayinpower85 kirjoitti:

        Kyllä, televisio on näyttönä. Toimii aivan täydellisesti heti, kun ATIsetupin kautta "korjattu". Käyttis on windows 7 ja olen itse ylläpitäjä. Laiteohjainversio 8.593.100-100210a-095951E-ATI.. En tiedä tarkoititko tuota? Olen miettinyt ajureiden uudelleen asentamista, mutta en ole varma että mitkä lataan kun vaihtoehtoja on paljon. Olisiko sinulla idea mistä sivulta saan ajurit ladattua?

        En ajureista nyt osaa äkkiseltään sanoa, mutta luulen, että se telkkari ei osaa kertoa tyyppiään ja tarkkuuksiaan jostain syystä oikein (esim. siinä on joitain vääriä asetuksia päällä tai sitten siitä telkkarista puuttuu sellainen ominaisuus) ja siksi ei DVI-D toimi vasta kuin käydään pakottamassa ne asetukset päälle. Tai sitten DVI-D-kaapeli ( HDMI-adapteri?) on viallinen.

        Näkyvätkö asetusnäytöllä näytön merkki, malli ja tarkkuus oikein?


      • Stayingpower85
        Tv:kö? kirjoitti:

        En ajureista nyt osaa äkkiseltään sanoa, mutta luulen, että se telkkari ei osaa kertoa tyyppiään ja tarkkuuksiaan jostain syystä oikein (esim. siinä on joitain vääriä asetuksia päällä tai sitten siitä telkkarista puuttuu sellainen ominaisuus) ja siksi ei DVI-D toimi vasta kuin käydään pakottamassa ne asetukset päälle. Tai sitten DVI-D-kaapeli ( HDMI-adapteri?) on viallinen.

        Näkyvätkö asetusnäytöllä näytön merkki, malli ja tarkkuus oikein?

        "luulen, että se telkkari ei osaa kertoa tyyppiään ja tarkkuuksiaan jostain syystä oikein" olen tuotakin miettinyt, mutta en yhtään tiedä mistä aloittaisi. Kaapeli on testattu toisessa koneessa eikä vikaa. HDMI adapterissa ei ole myöskään vikaa koska siinä ps3 toimii moitteetta. Asetusnäytöllä kaikki on myös kunnossa.


    • awdawd123123123

      Ensinäkin, miksi käytät vgata jos DVI on tarjolla? Eikös toi vga tue jotain 1400x800 tai jotain resoluutiota.

      • Stayingpower85

        Käytän vga liitintä vain silloin kun käynnistän koneen, koska dvi liittimellä ei tuu kuvaa. Niinkuin kerroin, näyttö menee pimeäksi dvi liittimellä ja ainoa vaihtoehto on käyttää vga liitintä jotta voin "korjata" asetuksen 1080pixeliksi ATI setupin kautta joka asentaa ajurit uudestaan. Joka kertaa kun koneen sammuttaa niin asetukset katoaa ja sama rumba uudestaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe