Toimeentulotuki?

Äiti pulassa

Onko mun mahdollista saada tilapäisesti toimeentulotukea?Jäi perintönä rämemetsää eikä ole kuin kuluja tullut vuosia.Olen työtön ja saan ansiosidonnaista.Nyt tilanne sellainen että ulosotto on kimpussani ja elämiseen jää vuokran jälkeen 141 euroa kuussa.Tästä pläntistä on nähtävästi lähes mahdoton päästä eroon,kukaan ei ole kiinnostunut.Välittäjätkään eivät ole takaisin soitelleet vaikka lupasivat.En saa asumistukea kun maa lasketaan varallisuudeksi.Maksaisin joka sentin soskuun takaisin jos ja kun joku päivä räme on myyty.Työnteko ei nyt minua pelasta koska ulosoton suojaosuus kohdallani on noin 680 euroa.Jos joku haluaa haukkua mut niin antaa tulla vaan.Enkä tietokonetta voi myydä kun se ostettu osamaksulla jos sitä täällä halutaan ehdotella..Eli en todellakaan halua yhteiskuntaa maksamaan velkojani mutta kun lapsen takia on jaksettava elää.Kiitos niille jotka asiallisesti haluavat vastata.

11

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs_vaan

Voiko tuosta rämeestä jotenki "luopua" tai myydä pilkkahintaan?

• Äiti pulassa

Kukapa haluaa ilmaiseksi maata kun siitä kuitenkin maksettava verottajalle.Sitähän mä odotellut viikkoja että joku välittäjä arvioitsisi pläntin niin voisi jollakin rahalla alkaa myymään..Jos olisin tiennyt mitä tästä seuraa niin en ikinä olisi maata suostunut ottamaan perintönä.

• Äiti pulassa

..ja jos menisin vain lahjoittamaan maan jollekkin saisin pikkusuvun vihat niskaani.Eikä kukaan läheinen osta/ota maata kun se ei kannata taloudellisesti.Ajat ovat muuttuneet,ennen sillä maalla oli arvoa mutta ei enään,paitsi verottajalle.Halusin vain kunnioittaa testamentin tekijää ja nyt olen täysin pulassa.

• 20+2
        Äiti pulassa kirjoitti:

..ja jos menisin vain lahjoittamaan maan jollekkin saisin pikkusuvun vihat niskaani.Eikä kukaan läheinen osta/ota maata kun se ei kannata taloudellisesti.Ajat ovat muuttuneet,ennen sillä maalla oli arvoa mutta ei enään,paitsi verottajalle.Halusin vain kunnioittaa testamentin tekijää ja nyt olen täysin pulassa.

luultavasti saat toimeentulotukea. Mutta miksi et saa asumistukea, jos metsästä ei ole tuloja.. Itsekin sain vaikka on mökit sun muut ja sain myös tt-tukea. Kysyivät vain onko vuokratuloja mökistä. No, ei ollut.

• .,------------------

Et saa.

• Äiti pulassa

Olen lukenut sossun sivuja.olin ymmärtävinäni että mahdollisuus on saada tukea kunhan heillä on lupa tehdä takaisinperintä.Asumistukea yritin jo vuosia sitten enkä saanut kun laskivat maa-alueen rahallisen arvon joka on kelan laskurissa yläkantissa.Enkä myöskään talvella saanut sosiaalista luototusta kun ei ole maksukykyä.Eli maanantaina sossun jonoon.Ei ole muuta mahdollisuutta tai seuraa katastrofi.Kiitos tiedoista.

• ddddddddddssssssssss

Onkos ulosotto ollut kiinnostunut tuosta rämeestä. Onhan vaihtoehto, et yrität saada heitä ulosmittaamaan tuon rämeen ja he sitten huutokauppaavat sen. Velallisessa on aina oikeus tarjota ulosotoon muutakin, kuin rahaa. Ja tuo palstan myynti nyt olisi sekä velalliselle, että velkojalle se suurin etu.

Soskun pitäisi myöntää ennalta ehkäisevää tukea tilanteessasi. Mutta tuo on väliaikaista

• klijuhygtfr

Yksinäisen suojaosuus on 669€/kk ja yhden huollettavan kanssa 909€/kk.
      Ilmeisesti lapsi ei asu luonasi ?
      Työpaikka olisi kohdallasi pelastus.

• Äiti pulassa

Mulla pelkkä vuokra jo noin 520€ ja asumistukea en saa.Mä olen ymmärtänyt että vaikka tienaisin esim.1500€ käteen niin ulosotto jättää vain suojaosuuden mulle.Tässä tapauksessa se on 669€ kun lapsi täytti juuri 18v.En haluaisi lasta ulos laittaa mutta me ei taloudellisesti enää pärjätä mitenkään enkä haluaisi että hän tätä ahdinkoa joutuu sietämään :(.
      Jos löytyisi töitä niin voiko ulosoton kanssa vielä sopia jostakin summasta kuussa?

• mkjnhgfdertyuio9787

Väärin ymmärretty ! Jos tienaat käteen enemmän kuin 1338€/kk ( = yli 2* suojaosuus ), ulosotto vie palkasta suoraan 1/3- silloin ei ole olemassa mitään suojaosuuksia !

Jos taas tienaat vähemmän kuin 1338€/kk käteen, silloin ulosotto jättää sulle suojaosuuden 1/3 lopusta.

Esimerkki. Jos tienaat 1200€/kk nettona. Ulosotto vie tuosta summasta 354€ ja sulle jää 846€.

Jos tienaat 1500€/kk netto- ulosotto vie 500€ ja sulle jää 1000€.

www.oikeus.fi sivuilta löytyy ulosoton säännöt, suosittelen niihin tutustumista.

• Äiti pulassa

Kiitos tiedoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe