Te viisaat.

6-13

Laiska Lassi, Tase pappa, hunksz. =DW=.

Mikä on hyvä elämä?

47

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivakivempikivin

Vaikken kuulukaan mainittuun aateliin, hyvä on kun ei tarvi miettiä, vetäisee valmiin ajatuksen.

"On vain yksi periaate: epätäydellisyys.
      Joka hyväksyy sen, jaksaa elää."
      -Eeva Kilpi-

• ajat kulkee..

Kiitos, järkevästä vastauksesta.

• demeter1

Mikäs sovinisti se siellä huhuilee ?..)) Miehissäkö se viisaus nykyisin piilee ?
      Ennen katsottiin, että se on meissä vanhoissa naisissa..)).

Mutta mitäs tässä ? Odotellaan nöyrästi vastauksia, jospa tästä viisastuisimme..))
      Ja pikkuisen tekisi vielä mieli listaasi täydentääkin: yohuuhkaja, sitroen ja tietenkin meidän yhteinen suosikki koti-kiusattu. Saattaa joku vielä puuttuakin....

Sinä taidat olla se, joka meikäläisellekin on lukenut madonluvut muutamaan kertaan. Demeter on nolla (tyhjä on polla)..))

• ...............

Siinäkö ei ollutkaan k/k:ta, nyt kyllä mieleni pahoin pahoitin. Punaista nähden näin harhoja.

Ihmiset ovat kuin viinit, huonot muuttuvat vanhoina happamiksi,
        hyvät tulevat vanhentuessaan yhä paremmiksi.
        -Cicero

Minusta hyvään elämään riittää, että tulee itsensä ja muiden kanssa toimeen.

• luulin kun kumihuuli
        ............... kirjoitti:

Siinäkö ei ollutkaan k/k:ta, nyt kyllä mieleni pahoin pahoitin. Punaista nähden näin harhoja.

-Cicero

Eikös k/k olekaan sma kuin koti-kiusattu?

• ............... kirjoitti:

-Cicero

Hyvä kun ei kysytty en halluu olla se yksnäinen erakko joka kaiken tietää.
        mun elämä on ollu semmonen reki minkä jalasten kannoilla olen just pysyny riippumassa.
        Mieti siin sit hyvääå elämää kun aamusin alkuaikoin koitin vaan nousta ylös ja mennä töihin.

• ...........
        luulin kun kumihuuli kirjoitti:

Eikös k/k olekaan sma kuin koti-kiusattu?

Kuule kö kukaan täällä ei tiedä oikein mitään, jos ehkä vain itsestään. Minulle hän on mielessäni sama, mutta väärässäkin voin olla. ;))
        Eihän viisasteleviin alussa ollut koti-kiusattuakaan ylennetty.

• ilmojaonpitänyt
        koti-kiusattu kirjoitti:

Hyvä kun ei kysytty en halluu olla se yksnäinen erakko joka kaiken tietää.
        mun elämä on ollu semmonen reki minkä jalasten kannoilla olen just pysyny riippumassa.
        Mieti siin sit hyvääå elämää kun aamusin alkuaikoin koitin vaan nousta ylös ja mennä töihin.

Liikakimpaannuksen laannuttua, jos hyvä elämä on sitä, ettei ole tarvetta eikä aikaa sitä sen kummempaan mietiskellä.
        Kun se elämää on ollut....?

• Tase pappa

Pyynnöstä vastaan hyvään kysymykseen.
      Enpä tuota taida vielä näin arvioida - hyvää elämää - meinaan. Kesken elämää mitään päätelmiä tässä osaa tehdä. Osaan sitten vastata ja sanoa asiasta jotakin, kun krematorion luukkua takanani kiinni pannaan.
      Keskeneräinen elämähän elää ja muuttuu koko ajan. Tilinpäätöksen aika ei ole vielä.
      Saattaa olla, että olen siinä kohtaan vähäpuheinen poika. Siihenhän on minulla hyvä syy - "kel onni on, hän onnen kätkeköön".

• kysynäinen

Kiitos, hyvä toteamus.

Demeter 1.

Vanhat naiset ovat ja olivat kovin kiimaisia, mistä johtuu???

• demeter1
        kysynäinen kirjoitti:

Kiitos, hyvä toteamus.

Demeter 1.

Vanhat naiset ovat ja olivat kovin kiimaisia, mistä johtuu???

Jaa. Kiimaisuusko tekee naisista vähemmän viisaita ? Olisko mieshormoonin lisääntymisellä jotakin tekemistä asian kanssa ?

• Tase pappa
        demeter1 kirjoitti:

Jaa. Kiimaisuusko tekee naisista vähemmän viisaita ? Olisko mieshormoonin lisääntymisellä jotakin tekemistä asian kanssa ?

Demeter 1./ Joskus olen, aiemmassa elämässäni tosin, huomannut että nuo hommat on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Viisaudella ei siinä ole sen kanssa mitään tekemistä. Ne on ne kuuluisat hormoonit, jotka niitä tunteita ohjailee ja pöksyjä tiputtelee. Niin miehellä kun naisellakin. Ne hormoonit - ne hormoonit. Onneksemme, kaiketikin. Se viisaus tulee useimmiten vasta jälkiviisautena, jos on tarvetta, kun on jo myöhäistä tehdä asialle mitään. Miksi pitäisikään, jos kumpikin tykää ja hommat pelaa, iästä riippumatta.

• * * *

Kelläkin omansa, jota jaksaa elää, ylä- ja alamäkineen. Suomessa varmaan n. 5 miljoonaa erilaista.

• vanha isä

He eivät vielä ole tulleet purjehdusmatkoilta satamaan, jossa "äidit" odottaa...

• Kysymys alkuun.

Da, äidit siellä kaukana ehkä saavat tiedoin....

• raha-- on raha...

Nollat kysyvät kuinka laihtua?

Lakojentakana olivat laihoja....

Miksi ihminen on apina????

Pelastakakaa lapset---kuka on takana-- samalla kirkko--- vain raha!!!!!

• en i

Lähi ajassa haluan elää teidän elämän, totuudessa koikeaan elämään.

Mikä on oikea elämä?

Mikä on onkea usko?

• sitroen.

Joku mainitsi haluavansa minunkin mielipiteeni, vaikka en viisas liene.
      En minä tiedä, millainen on hyvä elämä. Pitäisi varmaan kysyä sellaisilta, jotka ovat osanneet hyvän elämän elää. Minä en ole osannut.

• Takanen.....

Toinen kerta...

Nollat.... suomalaiset... nolla kansa kaikessa.....

Taide...

• P.Urho
        Takanen..... kirjoitti:

Toinen kerta...

Nollat.... suomalaiset... nolla kansa kaikessa.....

Taide...

Miehikkälän purho on hyvä paikka.

• Te nollat....

Hänelle näytän Takasen patsaan 2013 näin on...

Nollat ovat nollia tänäänkin 2013.

• Taide---aika

Mistä on kysymys Te viisaat?

• ...

Nopeasti. Kysyttäessä on vastattava

"Koivun siemenessä on täysikasvuisen koivun mahdollisuus." Aristotelettä, muistaakseni. Siitä hyvä jatkaa Juice Leskistä siteeraten "Elämä on kuolemista varten".

Moni keksii pallon tai pyörän uudelleen, Jotkut tajuavat, mitä keksineet, monet ei edes keksi mitään. Totuus, kyllä se löytyy kaurapuurosta :D

Noin ideologisesti . Ratsia, täynnä elämää:

http://www.youtube.com/watch?v=fhuQbqo41k8

Niin paljon on jo mietitty, niin paljon olisi miettimistä. (tämä oli mun omaa filosofiaa)

=DW=

• ikä----

60 luvulla oli----ei nyt---

• hölmö---

Mikä on hyvä elämä??

Viisaat???

• laiska ja mykkä?

Miten määritellään viisas?

Minulle tulee nyt mieleen tällaiset:

"Hullu se töitä tekee, viisas pärjää vähemmälläkin."
      "Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mittää."

• tänään 2013.

Viisas elää apina tekeetyöt--

• sitroen.

Ylläolevaa läheltä liipaten:
        Älykäs pystyy älynsä avulla selviämään tilanteesta, mihin viisas ei joudu ollenkaan.

• kawe

Kun nukut yösi hyvin - rauha sisimmässäsi - teit oikeita ratkaisuja -

• -*-*-

Kunpa se olisikin noin yksinkertaista, ei maailmassa olisi montakaan unetonta ihmistä.

• Jäipäs tämä melkein huomaamatta.
      Näin myöhässä on kyllä vähän tympeätä vastata, kun alenpiarvoisetkin ovat ottaneet osaa.

Hyvä elämä on se, minkä näkee katsoessaan taakseen.
      Silloin voi arvioida mitä teki väärin, ja mitä olisi pitänyt tehdä toisin.

Elän elämäni parasta aikaa, on aina suurin valhe, minkä ihminen suustaan voi päästää.
      Se on niin väärin, että lapsi ei ota opikseen, vaikka kuinka jankuttaa.

Itse elämän kannalta, tuo ajan-kierto on tietysti tarkoituksen-mukainen ja hyvä.

H.

• Pitää muistaa että ihmisen elämä on elämän kannalta hiekan-jyvän kokoinen.
        Kun tuuli käy sen yli, on temppelinsä kadonnut.
        Vain tulevaisuuden lapiot enää kaivavat sen esiin, ja kaivajat alkavat arvioida elämän murusta, kukin kulttuurinsa mukaan.

H.

• . . . . . .
        hunksz kirjoitti:

Pitää muistaa että ihmisen elämä on elämän kannalta hiekan-jyvän kokoinen.
        Vain tulevaisuuden lapiot enää kaivavat sen esiin, ja kaivajat alkavat arvioida elämän murusta, kukin kulttuurinsa mukaan.

H.

Niinhän se kerrottiin jo muutama vuosituhat sitten. Tiedettiin aina.

• Alempiarvoienko?
        hunksz kirjoitti:

Pitää muistaa että ihmisen elämä on elämän kannalta hiekan-jyvän kokoinen.

H.

Tässä on EU-kelpoiset luokitukset http://www.stat.fi/meta/luokitukset/

Nimimerkkien mukaan luokitus hm... huvittavaa, olettamuksiin perustuvaa.

• ....................

Näkyykö se viisaus täällä palstalla?

• demeter1

Milloin näkyy, milloin ei (viisaus palstalla)...Siteeraan Matti Mäkelää, vapaasti muistettuna
        "Sanotaan, että viisaus on hävinnyt maailmasta. Ei se niin ole. Sitä on yhtä vähän kuin ennenkin, mutta eri muodossa: hulluuden näköisenä"...

• onkojaonko
        demeter1 kirjoitti:

Milloin näkyy, milloin ei (viisaus palstalla)...Siteeraan Matti Mäkelää, vapaasti muistettuna
        "Sanotaan, että viisaus on hävinnyt maailmasta. Ei se niin ole. Sitä on yhtä vähän kuin ennenkin, mutta eri muodossa: hulluuden näköisenä"...

Ei minulle aukene tuon viisaus. Mikä silloin erottaa oikean hulluuden viisaudesta, joka näyttää hulluudelta.
        Onko niissä lopulta mitään eroa?
        Onko viisaudella enää mitään rakoa?

• demeter1
        onkojaonko kirjoitti:

Ei minulle aukene tuon viisaus. Mikä silloin erottaa oikean hulluuden viisaudesta, joka näyttää hulluudelta.
        Onko niissä lopulta mitään eroa?
        Onko viisaudella enää mitään rakoa?

En tiedä onko tulkintani ainoa oikea, mutta ajattelen, että jos hulluudessa on järkeä, se on viisasta. Vähän niinkuin narrilla.
        Mutta viimeinen kysymys on hyvä: Onko viisaudella enää mitään rakoa ?
        Haluasin uskoa, että sillä joskus satunnaisesti on kysyntää ja ellei muuta niin voi kai sillä ainakin itseään viihdyttää..))

• Jm-50...
        demeter1 kirjoitti:

demeter 1

Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.

• demeter1
        Jm-50... kirjoitti:

demeter 1

Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.

Jos sina sen sanot, JM-50, uskon kyllä ja lisään sinut lupaa kyselemättä viisasten luetteloon..))

• Tase pappa
        demeter1 kirjoitti:

En tiedä onko tulkintani ainoa oikea, mutta ajattelen, että jos hulluudessa on järkeä, se on viisasta. Vähän niinkuin narrilla.
        Mutta viimeinen kysymys on hyvä: Onko viisaudella enää mitään rakoa ?
        Haluasin uskoa, että sillä joskus satunnaisesti on kysyntää ja ellei muuta niin voi kai sillä ainakin itseään viihdyttää..))

Tuota viisauden määrittelyä on pohdittu kautta aikojen. Mitenkäs nekin käsitteet määrittelisi.
        Joskus olen kuvitellut visuaaliseksi mittariksi kellotaulun.
        Jos kello 12.00 olisi raja, josta eteenpäin alkaisi viisauden kasvaminen. Kun viisari olisi, ympyrän kierrettyään, hetkeä vajaa 12.00. pitäisi siis olla tyhmyyden huipulla.
        Tulos olisi se, että hulluuden ja viisauden raja olisi hiuksenhieno hetki, joka ne erottaa toisistaan. Todella vaikea erotettava.
        Parasta kai olisi pysyä siellä puolivälin paikkeilla, eli kello 12 - 6 välillä, koska kello 6 jälkeen alkaa taas tyhmyys kasvamaan..
        Voisi ainakin itse uskoa olevansa viisas, vaikka naapuri ei asiaa uskoisikaan.

• ihmisistä viisaimmat

Lapset ovat ihmisistä viisaimpia.

Heillä ei ole jämähtäneitä ennakkokäsityksiä, he voivat myös tarvittaessa muuttaa ketterästi käsityksiään kun huomaavat, että oma käsitys olikin väärä.

Heillä on hauskoja oivalluksia ja näkökulmia asioihin.

• kawe

Lapsia ei voi eikä saa pettää,
      Oikeassa olet viisaita ovat....

Nyt alkaa tentti täytyy klikata sinne - klo 20 loppuu saas nähdä kuinka mimmin käy.

• tootuus

Kiitos vaan kaikille vastauksista.

Minusta hyvä elämä alkaa jos voi toteuttaa mitä haluaa ex harrastukset jotka maksavat paljon (purjehdus) siis tarvitsee suuren pääoman, pienillä veneillä on tuhra lehteä matkaan ainakin tässä iässä. Lotto voitto miljoona pari euroa voisi auttaa.
      Tänään pääasia on saada sama tulo kuukaudessa 85 vuoteen, tuskin toteutuu koska lopetin 58 vuotiaana.

Mitä tulee lapsiin niin viisaitahan he tänään ovat vain lapsen ja "hullun" suusta voi kuulla totuuden.

• aika tänään ja nolla

Missä ja kuinka?

Mikä on musiikki, tältä 60 on se pois.

Vain toteamus asiassa, joka ei ole noin vain.

• +1+!

Mistä näitä kylähulluja riittää?

• avkt..-.

Näkyy kuinka viisas suomi , vain vähän sillä----

Te Viisaat kuinka on suomalainen elämä???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe