Olen nyt vasta ihan viime päivinä löytänyt tuon alan ja ekaa kertaa tuntuu siltä, että joku ala kiinnostaisi todella. Olen tänä vuonna 20. Lukiosta kirjoitin C:n paperit ja seiskan k.a.! Pakko kai mennä korottamaan sekä molempia arvosanoja... Miten voisin päästä ensihoitajaksi amk) vai heitänkö kirveen kaivoo?
Ensihoitajaksi?
5
308
Vastaukset
- -Tietäjä-
Heitä kirves kaivoon.
Sanotaanko nyt niin, että sinne ensihoitaja koulutukseen hakee myös ne lukion L:n tytöt joko ensisijaisena tai toisena vaihtoehtona. Ja niitä hakijoita on PALJON.
Kannattee mielummin kokeilla Sairaanhoitaja polkua, eli s-hoitaja amk:ssa jossa erikoistut ensihoitoon. Muistaakseni tähän päälle oli vielä jokin vuoden koulutus jonka jälkeen olet "oikea" ensihoitaja. - Moips!
Metropoliaan tarvitaan yleensä 31 lähtöpistettä, että pääsee kokeeseen. Muissa Suomen kouluissa saattaa olla alemmat vaatimukset ja esim. kuntotesti. Olen sitä mieltä, että jos oikeasti haluat ensihoitajaksi, niin kannattaa joko mennä uusimaan kokeita ja korottamaan keskiarvoa ensi syksynä tai sitten hakea jonnekin muualle kuin Metropoliaan.
Sairaanhoitajalinjalle on helpompi päästä, koska valintakokeisiin kutsutaan yleensä kaikki. Sanoisin, että sitä kautta pääset opiskelemaan nopeammin ja valmistut myös nopeammin.
Hauskaa kevättä! :) - Hoitajaksi1
Itse haen ammattikoulun lopputodistuksella, jolla saan täydet pisteet.. Joten kutsu pitäisi kaiken järjen mukaan tulla postissa (lähtöpisteet siis yht 35).
Kiinnostaisi tietää, kuinka haastavat pääsykokeet tulevat olemaan? Olisiko täällä joku ensihoitaja-opiskelija?
Metropolian hakutilastoissa viime vuonna on sisään päästy yht reilu 50 pisteellä, joka ei kuulosta kovin mahdottomalle? Äh. Haluaisin kovasti päästä opiskelemaan ja silti arveluttaa linjan suuri suosio. Itsellä ei ole minkäänlaista taustaa sosiaalialalta, mutta sitä tuskin katsotaankaan pääsykokeissa, vaikos? - Poooo1
Pääset helpommin, kun menet sairaanhoitajaksi ja erikoistut sen koulun ensihoitoon 30p.
- Poooo1
Jälkeen'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462