Heippa.
Harkitaan muuttoa Äänekoskelle, ja meillä on erityislapsi, joka on lastensuojelun piirissä. Kotiasiat on kunnossa, muilla lapsilla ei lastensuojelun asiakkuutta ole, oman sosiaalityöntekijän lausunnon mukaan me olemme jopa "liian hyviä vanhempia" (saadaksemme nykyisessä kotikunnassame avohuollon palveluja). Täällä perhetyö tarkoittaa nimittäin sitä, että tullaan perheen kotiin neuvomaan miten lapsia pitää hoitaa, ja siihen meillä ei ole tarvetta, tämän ovat viranomaiset itse todenneet. "Teillä ei ole vanhemmuus hukassa." Ongelma vain on se, että vaikeasta ADHD:sta kärsivä lapsi tarvitsisi tukea vanhemmilta esim. läksyjen teossa tai saadessaan raivarin, jolloin jonkun pitäisi olla pienempiä lapsia varten saatavilla. Eli tarvittaisiin ihminen, joka vaikkapa vie muut lapset puistoon pari kertaa viikossa, että kotona olisi rauhallista keskittyä erityislapseen. Tai että pienimmille järjestyisi hoitaja ADHD-lasta koskevien monien palaverien aikana.
Eli onko Äänekoskella saatavana sellaista perhetyötä, joka sisältäisi tarvittaessa lastenhoitoa? Miten lasten iltapäiväkerhot? Entä päiväkodit? Perhepäivähoito? Ihan keskustan tietämille oltaisiin mahdollisesti muuttamassa. Mikä on suhtautuminen tukiperheisiin, käykö sukulaiset viralliseksi tukiperheeksi? Entä pienryhmäopetus, kuinka helppoa päästä ja onko päteviä opettajia?
Miten äitiys- ja lastenneuvolapalvelut on järjestetty, onko sama terveydenhoitaja molemmissa vai pitääkö vaihtaa terkkaria synnytyksen jälkeen? Onko kotihoidontuen kuntalisää (ei sillä kyllä hirveästi merkitystä olis, mutta kiva tietää), avoimia päiväkoteja, puistotoimintaa?
Olisin huippukiitollinen kaikesta tiedosta! :)
Lastensuojelun avohuolto Äänekoskella
Paluumuuttaja
1
312
Vastaukset
- lasten"suojelu"
Äänekosken lastensuojelun henkilökunta ön järkyttävän yhteistyö kyvytöntä, lääkärin todistuksiin / lausuntoihin ei ole uskottu, itse olen henkilö jota lastensuojelun kuuluisi suojell, eli lapsi/nuori ja kaukana suojelusta ja kyseisen tahon toimet ovat kyllä kaukana suojelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502