Työn aloitus viikko sitten vaikken tiennyt asiasta mitään.

työtön8756856

Olen ollut pitkään työttömänä ja 6.5 sain puhelun kaupungilta jossa kysyttiin että olenko kiinnostunut puistotöistä ja niitä olisi puoleksi vuodeksi, sanoivat myös että siitä on lähettety kirje minulle, mutta en ole saanut mitään. Asia tuli yllätäen ja en suostunut koska aioin hakea toisiin työpaikkoihin ja siitepölyallergian ja katupölyn takia en mieluiten tekisi semmosia hommia.
Viikko eteni ja perjantaina tuli kelalta kirje jossa pyydetään tarkistamaan asumistuki ja syynä luki "työn aloittaminen", siinä vaiheessa olin viel enemmän hämmentyny ja kirjauduin kelan sivuille katsomaan, siellä oli myös työttömyystuki lakkautettu 5.5. Sen jälkeen kirjauduin työkkärin sivuille ja siellä luki "työllistyy puistotöihin nyt kesäksi 2013"

Tänään maanantaina soitin työkkäriin ja sanoivat että kaupunki on hakenu palkkatukea 6.5 alkaen ja pitää heti ottaa yhteyttä sinne että saadaan selvitettyä ja peruttua asia jos en aiokkaan mennä töihin sinne.

En ole saanut mitään kirjettä kaupungilta tai työkkäriltä etukäteen kyseisestä työpaikka ehdotuksesta. Eikä puhelimessa kerrottu että minun olisi pitäny saapua töihin tai että minut aiotaan palkata.

Aina kun olen hakenut postin niin huomaan kyllä kaikki kirjeet mitä tulee. kaupungille ja työkkärille on selvillä minun osoitteeni, posti on saattanut toimittanu kirjeen väärään ositeeseen koska asun rivitalossa ja täällä on ennenki tullu väärään osoitteeseen kirjeitä.

Kenen syy ? kaupungin, työkkärin vai postin ?

13

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keppi paukkuu

Karenssi ainakin tulee paukkumaan eli ei tarvitse murehtia rahasta.

• syyttäjä

Työkkärin näkökulmasta juttu on harvinaisen selvä.
      Aloittaja on tuhonnut kyseisen kirjeen jos ei muuta todista.

• kieltäytyi

Kyllä tuo puhelimessa kieltäytyminen on viimeinen niitti.

TE-toimisto tarkastaa kyllä lopputuloksen ja vetää omat johtopäätökset.

• työtön8756856

Kaupunki haki palkkatukea minun kohdalla joka alkoi 6.5, ja samana päivänä työnantaja ei puhelimessa kerro mitään koko asiasta tai siitä että minut on palkattu tuohon työhön. puhelun jälkeen minulle jäi semmonen käsitys että työnantaja etsi halukasta työntekijää kyseiseen työhön. Siksi kieltäydyin koska terveyden takia en haluais tehdä sitä enkä myöskään viihtyisi siinä työssä, kaiken lisäksi minulla oli koko ajan toinen työpaikka kiikarissa.

Ei ole minun vikani jos posti lähettää kirjeen väärään osoitteeseen ja sain puutteellista tietoa työnantajalta.

• 'äpjäihjoih

Aika pahasti selityksen makua..."en saanut tietoa....en haluaisi tehdä sellaista työtä....terveyden takia....toinen työpaikka kiikarissa...". Voin sanoa että ei mene työkkärissä mitenkään läpi.

• töihin jo!

Menet sinne, minne työkkäri määrää. Piste.

Näin yksinkertaista se on.

• työtön8756856

Olisin menny jos olisin tiennyt asiasta etukäteen! En täällä nyt keskustele työkkäristä vaan tuosta postin mokasta joka ei toimittanut kirjettä perille vikkoa ennen työn aloittamista ja siitä että sain puutteellista informaatiota.

• 11121

Oli miten oli niin työkkärin näkökulmasta syy on sinun vaikka et olisi kirjettä saanutkaan ja aika varmasti lätkäisevät sulle karenssin.

Työkkärin työtarjouksissakin (työhönosoituksissa) homma menee niin, että vaikka sulle ei olisikaan saapunut postin kautta työtarjousta (olipa se sitten mennyt väärään osoitteeseen tai hukkunut postissa) niin siinä mainittuun päivämäärään mennessä täytyy joka tapauksessa työpaikkaa hakea, sillä se sama tieto on nähtäviltä työkkärin nettisivuilta kun kirjautuu pankkitunnuksilla sinne.

• kaki pönttöön

kaki pönttöön

• hmmmm?

Pieni lisätarkennus, jos voit kertoa: Mikä kaupunki kyseessä?

• 20+16

Karenssi tulee mutta mitäs sillä on väliä, ei se mitään meinaa, sitten haet rahat sossusta.

Karenssilla pelottelu on ihan ysäriä.

• 34 vk

Työkkäri on sellainen laitos jolle ei ryppyillä. Jos työkkäri jotain ehottaa niin kannattaa tehä, heillä on valta.

• totuus666

Tarinan opetus:

Älä ikinään vastaa puhelimeen jos et tiedä kuka soittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      153
      4781
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      15
      2049
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      14
      1803
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1728
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      91
      1598
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      39
      1267
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      63
      1086
    8. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      108
      1070
    9. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      1023
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      884
    Aihe