Hei aikuiset! Olen yksi Haukiputaan nuorisoporukasta joka liikkuu kylillä. Haluaisin tietää että mikä asia ärsyttää ja mitä huhuja olette kuulleet? Olemme yhdessä huomanneet viime aikoina että emme voi riehua ja olla miten haluamme kylillä.
Emme roskita (tai ainakin suurin osa ei roskita), emme huuda, emmekä varastele tai riko paikkoja. (niinkuin on aina ollut)
Heti ensinnäkin voin sanoa että mitään hävyttömyyksiä emme ole tehneet kuten näytelleet persettä vanhuksille tai räkyttäneet muille ihmisille.
Kylillä liikkuu monta eri nuorisoporukkaa, ja minä olen vanhimmasta porukasta. Olen huomannut että nämä juniorit mesoavat ja tekevät mitä haluat ja olemme yrittäneetkin heitä valistaa asiasta mutta eivät kuuntele. Joten kertokaapas mikä meissä on vikana?
PS. Nuoriso on aina kokoontunut ja tulee myös kokoontumaankin, ja Haukiputaalle pitäisi saada lisää tiloja nuorisolle, tai edes lisää aukioloaikoja nuokkarille :)
Haukiputaan nuoret, asiallisesti keskusteltuna.
5
475
Vastaukset
- hahah
ne ysiysi kakarat on se ongelma :DDD huutaa ja mesoaa, sekä esittää niin isoa
- terkut!!
nuori 17v - Hyvin sanoit, että olette junioreita yrittäneet valistaa ja se on oikein. Jatkakaa vaan ehkä sitä pitää tehdä monta kertaa, että se lopulta tuo tulosta ja nuorempienkin päähän tarttuu oikea tapa suhtautua muihin.
- Aikuinen*
Kunpa nämä häirikkönuoret olisivat aikanaan saaneet rajat ja rakkautta, niin ei häiriköintiä tässä määrin olisi.
Perusturva ja elämän ohjeet puuttuvat moneltakin lapselta.- Ei kaikki mene...
Valitettavasti on myös niin, että ympäristöstä/kavereista tulevat paineet menevät kaiken hyvänkin edelle, sillä ns. hyvät asiat kääntyykin friikeiksi, jolloin uhkana onkin koulukiusaaminen tai mukautuminen muiden malliin.
Harva lapsi ja nuori pystyy pitämään "itsekuria" kotoa annettujen elämän ohjeiden, rajojen, perusturvan ja rakkauden viitoittamalla tiellä.
Aivan liian monen nuoren elämänpolku mennyt sivuraiteille, vaikka olisi saanut kuinka hyvät lähtökohdat syntymästään asti.
- Arto Kivimäki
Ennenvanhaan oli jopa nuorisokahvila, videoliikkeen kellaritilassa. Siellä pystyi viettämään aikaa. Kahvilaa jopa pyörittivät nuoret itse. Yrittäkääpä samaa, kunnalta tila ja ei muuta kuin aukioloaikaa/työvuorolistaa suunnittelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462