Varasin ajan Leppävaaran Javekoon kuvien latvojen leikkaamista varten.
Sovin kampaajan kanssa, että otetaan pituudesta 3 cm, jolloin hiusmallini ei muuttuisi.
Pitkän otsatukan ja sivuotsatukan kampaaja onnistui jotenkuten lyhentämään sopimuksen mukaan, mutta takaa oli yllättäen lähtenyt reilut 10 cm!!!! Tämä aiheutti sen, että koko hiusmallini muuttui.
Kaiken kukkuraksi kampaaja väitti leikanneensa vain sovitun 3 cm. Marssin takaisin kampaamoon noin viikko aikaisemmin otetun kuvan kanssa, josta näkee, että hiukset lyhenivät vähintäänkin 10 cm osasta kohtaa jopa 15 cm. Koska hiukseni kasvavat valitettavasti vain noin sentin kuukaudessa, niin kampaajan aiheuttaman vahigon korjaamiseen menisi reilu puoli vuotta aikaa!!! Eli koko sen ajan saan kärsiä ja muistan tämän ikävän tapauksen.
Kampaaja ei ole millään tavalla korvannut minulle tekemäänsä hallaa.
Millä tasolla suomalainen kampaajakoulutus ja ammattitaito ja -etiikka ovat, jos he voivat näin tökerösti käyttäytyä? Eli tehdä sopimuksen vastaisesti asiakaan hiuksille mitä lystää?
Sama kuin ostaisisin kaupasta punasipulia, mutta minulle annetaisiin valkosipulia, kun se on vähän sinnepäin!
No Leppävaaran Javekoon en enää mene latvojani leikkauttamaan!!
Missä menee kampaajien vastuu?
22
1250
Vastaukset
- Vali vali
Pienet on murheet.....
- Vali vali tosiaan
Voin vaan kuvitella miten pahalta kampaajasta tuntuu, että kun on vähän mokannut ja noinkin pienessä asiassa niin asiakas jaksaa vielä tulla liikkeeseen takaisin ja yrittää todistella olevansa oikeassa. Vaikka menisikin se puoli vuotta että hiukset kasvaa takaisin ei se ole maailmanloppu. Ja miten oletat että kampaaja voisi tuossa tilanteessa korvata ? Ei hän kassasta mitään 50e seteliä sulle tyrkytä.
Tosin oon kyllä kuullu kampaajakavereilta että vaadittaessa hiusmalli pitää korjata mieleiseksi, jos mokaa, mutta sitähän et tuskin tuossa tilanteessa halunnut, kun 10cm ihan liikaa. - huonohomma
Olisiko pitänyt sanoa silloin jotain kun hiuksia alkoi tippumaan lattialle????
- tyytyväinen asiakas
Samaa mieltä eikö sitä saa suutansa auki, kun huomaa et nyt yksi tupsu oli enemmän kun tuon 3cm, sillon asian olis vielä voinu korjata, mutta antaa toisen leikata koko tukan ja sitte vasta havahtuu et nyt meni liikaa.
Meikäläiseltä ei ole koskaan viety enempää hiuksia mitä olen sanonut ja myös seuraan kampaajani työskentelyä, enkä uppoudu jonkun juorulehden lööppeihin.
- et silleen
No voi kauheeta ja kamalaa. Jospa hiukses oli niin kuivat, haaroittuneet ja katkeilleet että oli pakko leikata enemmän kuin halusit. Olisit kuitenkin ruikuttanut jos olisi sen kolme senttiä ottanut, kun hiukset on niin huono kuntoiset vieläkin.
- hklkjlk
Olen kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä sieltä, että on saanut huonoa asiakaspalvelua. Sopimuksesta olisi pitänyt pitää kiinni, eikä lähteä sooloilemaan. Ihan sama, vaikka hiukset on miten huonokuntoiset, jos asiakas haluaa pois vain sentin, sen pitäisi olla n. sentti. Ymmärrän, ettei kampaaja voi viivoittimen kanssa sohia, mutta jonkinlainen asiakkaanlukutaito pitää olla tajutakseen, ettei voi napsia paljon silloin kun asiakas erikseen mainitsee jonkun maksimirajan. Myös asikkaan pettymys olisi pitänyt ottaa vakavasti ja koittaa korjata vahinko jollakin tavoin, kampaamotuotteilla tai lahjakortilla.
- onnetar3
Itselläni on ollut pitkän aikaa hyvän kampaajan haku päällä, mutta en ole vieläkään onnistunut. Miksi kampaaja ei katso kasvojen muotoa tai mallia ja esitä omia näkemyksiään.?
10 viimeistä kertaa on lyhyen tukkani leikkaus mennyt aina pieleen ja menin kuitenkin samalle kampaajalle toisenkin kerran ja puhelimessa pyysin häntä varaamaan minulle pisemmän leikkausajan, jotta voisi todellakin keskittyä hiuksieni leikkuuseen. Hän sanoi, jotta kyllä puoli tuntia on riitettävä.Ja tulos oli ihan yhtä huono. Kotiin tullessani tasoitin itse otsatukkaani, kun ylimääräisiä hiuksia roikkui siellä sun täällä. Ihmettelen suuresti!
Pyysin takatukkaani pyöreämmän malliseksi leikkauksen osalta, mutta se on tasapitkä edelleenkin ja roikkuu , eikä ole mitään muotoa.- pääasiaa
Iselläni on lyhyet ja hennot pehmeät hiukset . Harvassa on kampaaja, joka osaa leikata tällaiset hiukset ilman että niissä näkyy tönkköjä saksin jälkiä. Ensimmäiseksi kiellän aina käyttämästä veitseä, sillä se jotenkin rikkoo hiuksen ja latva on sitten pilalla. Mitkä sakset nimeltään ovatkaan (ohennussakset ?) pykäläreunaiset kapistukset ja nillä rouhittuna jälki näyttää ruohonleikkurilla pätkityltä. Näyttää siltä että vain vähän iäkkäämpien ammattilaisten joukosta löytyy kampaajia joilla on kärsivällisyyttä pienillä saksilla huolelliseti nipsutella kerroksittain niin ettei saksin jälkiä näy ja hiukset on helppo föönailla muotoonsa. Tosin siihen menee sitten aikaakin vähän enemmän, mutta eiköhän hyvän lopputuloksen saaminen kuitenkin olisi se tärkein tavoite.
pääasiaa kirjoitti:
Iselläni on lyhyet ja hennot pehmeät hiukset . Harvassa on kampaaja, joka osaa leikata tällaiset hiukset ilman että niissä näkyy tönkköjä saksin jälkiä. Ensimmäiseksi kiellän aina käyttämästä veitseä, sillä se jotenkin rikkoo hiuksen ja latva on sitten pilalla. Mitkä sakset nimeltään ovatkaan (ohennussakset ?) pykäläreunaiset kapistukset ja nillä rouhittuna jälki näyttää ruohonleikkurilla pätkityltä. Näyttää siltä että vain vähän iäkkäämpien ammattilaisten joukosta löytyy kampaajia joilla on kärsivällisyyttä pienillä saksilla huolelliseti nipsutella kerroksittain niin ettei saksin jälkiä näy ja hiukset on helppo föönailla muotoonsa. Tosin siihen menee sitten aikaakin vähän enemmän, mutta eiköhän hyvän lopputuloksen saaminen kuitenkin olisi se tärkein tavoite.
Niinpä,hyvä lopputulos ja helppohoitoisuus, siinä ne mitä asiakas haluaa :) ja luonnollisesti siitä ollaan valmiita myöskin maksamaan jos sitä aikaa vähän enemmän käytetään.
- jen815
Itsekin etsimässä hyvää kampaajaa.... Neljällä eri kampaajalla käynyt enkä tyytyiväinen kenenkään suoritukseen. Kaikille näytetty Asuin hyvin kauan ulkomailla ja muutin vasta takaisin, ja vielä paikkakunnalle jossa en ennen asunut, joten en vielä tiedä kuka olisi hyvä. Mutta etsintä jatkuu!
- Käsityöläinen
Nythän tiedämme vain kirjoittajan kertomuksen asiasta.
Luultavasti sinä asiakkaana ja kampaaja ette ole ymmärtäneet toisianne tai on tullut väärinymmärrys.
Kukaan kampaaja ei tahallaan tietoisesti pilaa ja leikkaa asiakkaan hiuksia sovitusta, se on hänen työ ja olet asiakkaana kävelevä käyntikortti hänelle.
Jos ja kun olet asiasta valittanut, toivon että tekijä on ollut pahoillaan ja tarjonnut sinulle jonkin hyvityksen.
Ja toivon hartaasti että te kaikki jonninjoutavat valittajat leikkaisitte kotona karvanne ettekä missään nimessä menisi kampaamoihin pilaamaan heidän mainettaan ja aliarvioimaan koulutuksen saaneita arvostettuja ammattilaisia, hiusala on KÄSITYÖTÄ!
Menkää Salon klipsiin, siellä saatte palvelua, jonon jatkeeksi NONSTOPPIIN- "jonninjoutava"
Anteeksi nyt vain, mutta olen itsekin huomannut, että kaikki alan "ammattilaiset" ei todellakaan tee työtään rakkaudesta ja intohimosta, eikä heillä ole kiinnostusta kehittää itseään. Tämä johtaa siihen, että suurin osa kollegoistasi ei vain osaa leikata hiuksia. Lukemattomia kertoja on minullekin osunut huono kohdalle. Nykyään minulla onkin oma luottokampaajani, enkä häntä toiseen vaihtaisi ikinä :)
Kuinkahan huono kampaajalla on ollut, jos on kuullut 3cm olevan 10cm. Ja jos kampaaja koki, että kampaus olisi parempi, kun leikellään enemmän, niin hänen olisi pitänyt aukasta suunsa ja KYSYÄ ASIAKKAALTA, että mitä mieltä hän olisi ehdotuksesta. Jos asiakas pitää ideasta, niin hyvä, jos ei niin suu suppuun ja tehdään se, mitä asiakas toivoo.
Tämän aloituksen perusteella en edes vilkaisisi Javekoota päin. Ei edes yritetty hyvittää sellaista virhettä, joka saatiin valokuvankin avulla todestettua... - vi-tut-taa
"jonninjoutava" kirjoitti:
Anteeksi nyt vain, mutta olen itsekin huomannut, että kaikki alan "ammattilaiset" ei todellakaan tee työtään rakkaudesta ja intohimosta, eikä heillä ole kiinnostusta kehittää itseään. Tämä johtaa siihen, että suurin osa kollegoistasi ei vain osaa leikata hiuksia. Lukemattomia kertoja on minullekin osunut huono kohdalle. Nykyään minulla onkin oma luottokampaajani, enkä häntä toiseen vaihtaisi ikinä :)
Kuinkahan huono kampaajalla on ollut, jos on kuullut 3cm olevan 10cm. Ja jos kampaaja koki, että kampaus olisi parempi, kun leikellään enemmän, niin hänen olisi pitänyt aukasta suunsa ja KYSYÄ ASIAKKAALTA, että mitä mieltä hän olisi ehdotuksesta. Jos asiakas pitää ideasta, niin hyvä, jos ei niin suu suppuun ja tehdään se, mitä asiakas toivoo.
Tämän aloituksen perusteella en edes vilkaisisi Javekoota päin. Ei edes yritetty hyvittää sellaista virhettä, joka saatiin valokuvankin avulla todestettua...Ja höpö.höpö tänne "suoli24:ään" voi kirjoittaa ihan mitä pas-kaa hyväs, kun vi-tuttaa voi olla että tukasta ei tullu ihan just sellaista mitä apee oli kuvitellu ja hiuksia oli leikattu se haluttu määrä, mutta se ei aapeetä mielyttänyt, kun jo sinne mennessään oli naama norsun vi:::::lla, sillon on kiva suurennella asioita.
Näillä sivustoilla voi heittää provoa niin paljon, kun sielu sietää anonyyminä, kun ottaa päähän joku asia, hiukset on huonosti, auto ei käynnisty, netti takkuilee tai tulee joku odottamaton suuri lasku tai jotain muuta nekatiivista elämään.
- PITKÄTUKANEN
JOO NIITÄ VÄÄRIN YMMÄRTÄJIJÄ ON JOKA PAIKKAKUNNALLA. OLEN HUOMANNUT AINA PASKAA TEKEVÄT. VÄRIT TIPPUU JAUHEENA PÄÄSTÄ. ------------- PERMANENTIN JÄLKEEN KÄSKETÄÄN MÄRÄLLÄ TUKALLA ULOS AIKA LOPPU. --------- KAMPAUSTA EI SITTEN KUKAAN OSAA TEHDÄ ------ LEIKKAUSTA EI USKALLA OTTAA ILMAN VAKUUKSIA.------- YM...
- mitäs menit
Miksi sitte menet sinne kampaamoon, pysy kotonas ja tee ite huutaja.
- dddd1
Mulla on hyvä kampaaja. Sanoin sille että tasotetaan latvoja sentin verran, ei enempää. Painotin että kasvatan vielä hiuksiani että en kestä jos otetaan ihan liikaa kun kasvattamisesakin ollu kova työ, mutta että kunhan kuitenkin huonot latvat lähtee pois..
Kampaaja kahto mun hiuksia (latvoja) ja sano että puol senttiä riittää hyvin, että sulla on kyllä aika hyvässä kunnossa nää latvat, ei tarvi paljoa ottaa. Ja sen puol senttiä se otti ja olin tosi tyytyväinen. En oo ennen käyny kampaajalla, joka sanoo tuolleen että vähempikin määrä tasotusta riittää. Kaikki vaan alkaa saksiin ja saksii saa...tana ihan liikaa kaiken lisäks.- yhteisymmärryskohtaa
Niin mullakin on hyvä, mutta taas systeri ei tykkää hänestä ja hän käy toisella josta taas minä en tykkää jokaisen on löydettävä se itselle sopiva ammattilainen on se sitte gynegologi, timpuri ,automekaanikko, juristi, lääkäri, hamppulääkäri, hieroja, kosmetologi ym palvelun tarjoaja.Tarjontaa kyllä riittää.
- ääliötparturit.fi
Joo. toisille kampaajille tuntuu olevan tuntematon käsite tuo METRIMITTA, mistä näkisi, miten paljon leikata... leikataan vaan miten paljon huvittaa.
- tilkka
Ärsyttäviä vähättelijöitä täällä, kyllä se nyt vaan sattuu olemaan todella rasittavaa että kampaaja pilaa tukan ja riistää siitä vielä hinnan. Mielestäni ei kuulu maksaa jos ei saa sitä mitä tilasi. Ikävä kyllä kampaajat eivät tunnu ottavan vastuuta ja itsekin nössönä sanon "ihan kiva" vaikka tekis mieli itkeä..
- teen ite
No kuinka sinä meet sinne pilaamaan päiväsi...tee itse niin olet itse vastuussa karvoistasi.
- 82ks0lk
Itse kyllä varmistan aina kampaajalla sekä sanomalla että sormilla näyttämällä, että minkä mittaisesta pätkästä on oikein kyse. Kun näyttää peukalon ja etusormen välisellä "ilmatilalla" esimerkin, että millaisesta pituusmitasta oikein on kyse, niin ei jää epäselväksi kenellekään, että paljonko haluan pituutta pois.
Kannattaa myös itse kiinnittää huomiota siihen, että puhuu selkeästi, jotta yksinkertaisempikin kampaaja sisäistää 3 ja 30 cm:n eron. Toki kampaajallakin on vastuunsa, mutta myös sillä asiakkaalla. Itselläni on pitkä tukka ja joskus kampaaja sanoo, ettei hän raaski leikata niin paljon kuin pyydän. Jos kuitenkin haluan, että tukkaa lyhennetään 10 cm, niin pidän toki huolen siitä, että letistä pätkitään sen verran kuin haluan. - tilkka
Kyllä mäkin näytän ja sanon selkeästi mitä haluan mutta kampaaja haluaa kyniä extramäärän. Tosin ei sovi yleistää, on niitäkin, jotka kuuntelevat asiakasta. Täällä pk-seudulla olen ollut tyytyväinen Kulosaaren Salonkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462