Piittaamattomuutta?

loppuun palanut

Olen parikymppinen nainen ja tilanteeni huononee kokoajan, en jaksa ottaa lääkkeitä, en siivota kotia, käydä suihkussa, tehdä ruokaa, maksaa laskuja jne... kaikki perus asiat jäävät hoitamatta ja olen ärtynyt ja tiukkapipoinen ollut jonkun aikaa. Osastojaksoja takana lähemmäs 20 ja sinne en enää haluaisi. Terapiaan en selviä saatikka varaamaan lääkäri aikaa. Pahoinpitelen miestäni, huudan, raivoan, olen älyttömän mustasukkainen ym.. alkaa loppua voimat kesken. Tiedän että pitäsi ottaa lääkket käydä terapiassa ja hoitaa asiat mutta tekemättömyydestä tulee entistä tuskaisempi olo ja mieskin on kohta pakkaamassa tavaroitaan en käsitä miten mieli voikin olla näin hankala! Hetki sitten siivosin vielä kotia vähän väliä, huolehdin kaikesta mikä minulle kuului ja jaksoin hemmotella miestäni. Nykyään makaan vaan sänkyssä ja tuntuu ettei enää yksin kertaisesti ole minkäännäköistä tietä ylös tästä montusta. Lääkkeen ottaminen olisi varmasti helpotus mutta en saa otettua sitä jos ei mieheni tuo vettä ja nappia suoraan tarjottimella. En tiedä kuinka kauan tätä jaksaa varsinkaan kun kotona ei ymmärretä vaan haukutaan laiskaksi ja uhataan erolla. Olo on niin mitätön ja turhautunut. Harhaluuloisuutta on riesaksi asti ja mieli järkkyy mitä pienimmistä asioista tai vaikkei olisi syytäkään, vieraat ihmiset ovat kauheita ja läsnäolo ahdistaa suunnattomasti, en saa sanaa suustani ja itku meinaa tulla koko ajan. Olen ollut jo pidempään työkyvyttömyyseläkkeellä ja luulen ettei elämästäni koskaan tule tämän kauniimpaa. Ainoa mikä saa minut yrittämään selvitä sotkuista jotenkin on perheeni. Onko osastojakso ainoa ratkaisu ettei tie vie syvemmälle?

1

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vdsdsf

      Mulla oli elämä aika solmussa parikymppisenä ja nyt olen reilu kolmekymppinen. Kyllä ne vuodet suakin kasvattaa jos annat niiden kasvattaa. Pyri toimimaan oikein ja vältä huonoa seuraa, esim. itse tein sen virheen että aloin käyttää runsaasti alkoholia ja sitä kautta saatujen tuttujen kautta jouduin vain syvemmälle ongelmiin. kun nyt olet sitkeä on tilanteesi parempi kolmekymppisenä kuin jos annat periksi ja menet sieltä missä aita matalin. täytyy vain hyväksyä että muutokset ja kasvu tapahtuu hitaasti, ei ole mitään nopeaa tietä "onneen".ole avoin neuvoille ja mene itseesi, mieti voiko toinen olla oikeassa ja yritä nöyrästi ottaa onkeesi järkeviltä ihmisiltä saadut neuvot, parhaasi mukaan, mutta omaan tahtiisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe