Olen alakarpannut neljä viikkoa. Ensimmäisellä viikolla lähti noin 3 kiloa nestettä, mutta sen jälkeen en ole laihtunut. Muutos ei näy peilissä ollenkaa, ainoastaan vaa'assa. Syön 35-40g hiilihydraatteja päivässä, kokeilin jopa viikon 20g hiilihydraatteja mutta mitään eroa en huomannut. Kaloreja syön n.1500. Olen myös kokeillut vaihdella kalorimäärää. J.ätin ruokavaliostani myös juuston pois, kun olen kuullut sen jumittavan. Jätin pois myös karppileivän jota aikaisemmin söin.
Nyt olen huomannut että olen alkanut lihoa takaisin vaikka ruokavaliota en ole muuttanut. Parina ensimmäisenä päivänä olo oli hyvä, mutta sitten alkoi järjetön nesteen kerääntyminen, vaikka karppauksenhan pitäisi nimenomaan poistaa nestettä! Vatsani ei ikinä ole ollut näin turvoksissa! Näytän ihan siltä että olisin raskaana vaikka en todellakaan ole!
Pituuteni on 167 ja painoni tällä hetkellä 68. Alan vähitellen luopua toivosta vaikka tiedän kokemuksesta ettei vähärasvainen ruokavalio sovi minulle.
Mitä teen väärin?
Miksi lihon?
22
432
Vastaukset
- näin on
Joko sinä kirjoitat palturia tai sitten sinun kilpirauhanen ei toimi kunnolla.
Miten rasvan laita? Syötkö edelleen kevyt maitotuotteita?
Tosin monilla kroppa saa alussa shokin, mutta kyllä se neljässä viikossa pitäisi olla ok.
On ehkä hyvä mennä lääkäriin ja tarkistuttaa kilpirauhasen toiminta. - ....................
#Joko sinä kirjoitat palturia tai sitten sinun kilpirauhanen ei toimi kunnolla.#
Piilotrollaus - Hemmo Holopainen
Syöt liikaa rasvaa. Sinun tulee syödä alle kulutuksen laihtuaksesi.
Ensin kirjoittaa aloitusviestin joita täällä jatkuvasti näkee etta VHH ei toimi ja sitten vastaa itselleen että syöt liikaa rasvaa. Olet trollien trolli.
- mikä ihme siinä on
kj.mattila kirjoitti:
Ensin kirjoittaa aloitusviestin joita täällä jatkuvasti näkee etta VHH ei toimi ja sitten vastaa itselleen että syöt liikaa rasvaa. Olet trollien trolli.
että aina kun jollain on joku ongelma niin tullaan väittämään trolliksi? No, joka tapauksessa en puhu palturia vaan olen oikesti tällaisessa tilanteessa. Syön päivässä n. 100g rasvaa ja 70g proteiinia. Olin katsovinani karppaus foorumilta että tuo olisi ok. Käytän maitotuotteista vain turkkilaista jogurttia ja kermaa. Olen hyväkarpannut (ja lihonut) jo vuosia mutta nyt olisi tarkoitus pudottaa painoa. Olen 19 vuotias, voiko minun ikäiselläni olla kilpparin vajaatoiminta?
A - tuulispää
mikä ihme siinä on kirjoitti:
että aina kun jollain on joku ongelma niin tullaan väittämään trolliksi? No, joka tapauksessa en puhu palturia vaan olen oikesti tällaisessa tilanteessa. Syön päivässä n. 100g rasvaa ja 70g proteiinia. Olin katsovinani karppaus foorumilta että tuo olisi ok. Käytän maitotuotteista vain turkkilaista jogurttia ja kermaa. Olen hyväkarpannut (ja lihonut) jo vuosia mutta nyt olisi tarkoitus pudottaa painoa. Olen 19 vuotias, voiko minun ikäiselläni olla kilpparin vajaatoiminta?
ASaatkohan liikaa suolaa? Suolahan aiheuttaa turovtusta ja kerää nestettä. Toisaalta kilppariongelmakin voi olla. Mene käymään lääkärissä niin sittenhän tiedät. Mene karppaus.info foorumille sieltä saat parempia neuvoja kuin täältä. Täällähän kaikki on trolleja jotka epäonnistuvat karppauksessa.
- Voiko tosiaan suola
aiheuttaa tämän turvotuksen? Pitää varmaan kokeilla vähentää suolaa ja sitten jos ongelma jatkuu niin se lääkärillä käynti voisi olla ihan paikallaan.
Kiitos sinulle tuulispää kun kirjoitit asiallisen vastauksen :)
Ap - tuulispää
Suola sitoo nestettä joka aiheuttaa turvotuksen. Juotko vettä riittävästi? Hyvä olisi juoda ainakin 3l päivän aikana.
Ole hyvä toivottavasti saat homman kuntoon. :) - Mietin tässä nyt
suolan käyttöäni ja syön suolaa n.1,5 tl päivässä, piilosuolaa en ollenkaan. En sitten tiedä onko tuo paljon vai vähän.
Vettä olen aina ollut aika huono juomaan. Juon nykyään litran tai kaksi mutta jos en kiinnitä huomiota asiaan saattaa olla että en juo yhtään koko päivän aikana. Tuo voipi olla yksi syy, tulee kyllä olemaan tuskaa että saan 3 litraa vettä kurkusta alas :D
Tulin myös ajatelleeksi voisiko vähäinen yöunikin estää laihtumisen näin tehokkaasti? Nukun n.6h yössä, vaikka pirteimmilläni olen n.9-10 tunnin yöunilla.
Olen myös herkkä stressaamaan.
En vain itse tullut ajatelleeksi että näin pienillä asioilla olisi niin isoa merkitystä.- olen siis
ap ^^
- VP?
Missään ei ole näytetty sitä että LCHF ruokavaliolla menetetään nestettä alussa.
Tietäen perunoiden ja porkkanoiden sotkemisen vähähiilihydraattisen kohdalla niin on vaikea kommentoida ilman tarkempaa tietoa.- VP?
Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???
- Tyttinenn
VP? kirjoitti:
Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???
Miten niin lähtee lihasta?
Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä? - VP?
Tyttinenn kirjoitti:
Miten niin lähtee lihasta?
Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä?Runsaan proteiinin? Karppaus ei ole proteiinidieetti, sekoitat sen protaukseen. Vhh:lla elimistö ei saa tarpeeksi hiilihydraattia, jolloin se alkaa tuottaa glukoosia lihasproteiinista ts. lihakset palavat pois. Katsopa kuvia karppaajista, ei ole lihasta paljon kropassa
Tyttinenn kirjoitti:
Miten niin lähtee lihasta?
Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä?VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.
- VP?
VP? kirjoitti:
Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???
Nimierkilläni kirjoittava kusipää
Jatka joulupukkiin uskomista.
http://lchf3356.blogit.fi/tarkeita-kasitteita/mita-kaupasta/syotavaa-viikoksi/miksi-lchf-ruokavalio/ - VP?
kj.mattila kirjoitti:
VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.
Yhtään esimerkkitapausta ei vain löydy.
- Tyttinenn
VP? kirjoitti:
Runsaan proteiinin? Karppaus ei ole proteiinidieetti, sekoitat sen protaukseen. Vhh:lla elimistö ei saa tarpeeksi hiilihydraattia, jolloin se alkaa tuottaa glukoosia lihasproteiinista ts. lihakset palavat pois. Katsopa kuvia karppaajista, ei ole lihasta paljon kropassa
Mutta kyllähän osa hiilihydraateista korvataan proteiineilla, ja eihän se lihas voi mihinkään lähteä jos syö suositellun määrän proteiinia. Miten se muka karpatessa sen enämpää lähtisi kuin muissa dieteissä? Mihin perustat tuon väittämän?
- näin on
VP? kirjoitti:
Yhtään esimerkkitapausta ei vain löydy.
On se noloa, kun ei noin yksinkertaista asiaa ymmärrä.
- minä2013
kj.mattila kirjoitti:
VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.
Lihakset ei kasva ilman treeniä Ei kuitenkaan vhh bodaria tee ilman treeniä.
minä2013 kirjoitti:
Lihakset ei kasva ilman treeniä Ei kuitenkaan vhh bodaria tee ilman treeniä.
Lihakset kasvaa ja kunto nousee vain treenaamalla ei sokeria syömällä. Proteiini on rakennusaine ja rasva ja sokeri energiaa.
- VP?
kj.mattila kirjoitti:
Lihakset kasvaa ja kunto nousee vain treenaamalla ei sokeria syömällä. Proteiini on rakennusaine ja rasva ja sokeri energiaa.
Lihakset eivät kasva sohvalla maksamalla ja rasvaa tankkaamalla, ei auta vhh. Kyllä siinä tarvitaan hiilihydraatteja ka treeniä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701