Mitä helkkaria nyt*?

Miten voi olla

V. 2012 asuttiin vuokra-asunnossa maaliskuusta alkaen. Kesäkuun alussa haastemies toi kirjeen jossa vuokranantaja penäsi maksamattomia vuokria. Toimitimme kuitit sähköisesti haastemiehelle. Lähdimme lomalle.

Palatessamme heinäkuun alussa oli UO mieheltä tullut häätölappu ja lasku vuokrista (maksettu). Alkoi vääntö joka päättyi siihen että maksoimme vuokrat vielä kertaalleen UO:lle ja poistuimme asunnosta. En maksanut heinäkuun vuokraa, sillä jouduimme lähtemään puolen kuun maissa.

v. 2013 maaliskuussa tuli ulosottomieheltä lappu että tämä kyseinen vuokranantaja (entinen) hakee nyt kesäkuun ja heinäkuun vuokria vuodelta 2012 ja summa ja maksutiedot. Hän oli hakenut niitä kuuluma 10.10.2012 - meille ei ole todellakaan ole tietoa silloin tullut.

Soitin UO:lle joka sanoi että voi voi, jos ollaan maksettu liikaa, nämä täytyy kuitenkin vielä maksaa. Kysyn että miksi?

Olen maksanut hänen tililleen maalis, huhti, touko- ja kesäkuun. Lisäksi UO vei meiltä maalis, huhti ja toukokuun, jotka maksoimme.

Nyt meiltä VIELÄ peritään UO:n kautta kesä- ja heinäkuun vuokria, enkä voi asialle mitään.

Soitin entiselle vuokranantajalle joka vain naureskeli asialle...

minulla ei ole varaa palkata asianajajaa :(

9

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zx11

Omalla kohdalla on UO aika pian palauttanut liikasuoritukset. Kaikki kuitit tallella? Kihlakunnan vouti valvoo kihlakunnanulosottomiesten tehtävien hoitoa, otas yhteys häneen ja kerro tilanne. Ei kuulosta oikeelta tollanen moneen kertaan maksaminen. Aika absurdi tilanne teillä..

• ex_vippaaja

Ulosottomiehen tekemästä täytäntöönpanotoimesta tai päätöksestä saa valittaa se, jonka oikeutta toimi tai päätös koskee. Ulosottoasiassa lopullisen tilityksen jälkeen valitus voidaan osoittaa koskemaan vain tilityksessä ilmennyttä virhettä. Valitus tehdään Ahvenanmaan, Espoon, Helsingin, Joensuun, Jyväskylän, Kajaanin, Kotkan, Kuopion, Lahden, Lappeenrannan, Mikkelin, Oulun, Porin, Rovaniemen, Seinäjoen, Tampereen, Turun, Vaasan tai Vantaan käräjäoikeuteen, riippuen siitä, mikä tuomioistuin on toimivaltainen ulosottoasiaa käsitelleen kihlakunnan alueella..

• miten voi olla

Meillä UO ei palauttanut viime syksynä rahoja, vaikka toimitin kuitit maksuista.. Eli olemme maksaneet paljon liikaa eikä tosiaan ole siihen lakimieheen millään varoja..

Syksyllä kun aloin valittaa jo noista liikamaksuista, uo sanoi tyyliin että voi voi, ei voi mitään..

• zx11

Ei ne noin toimi, täytyy niidenkin sääntöjä/lakeja noudattaa. Et ole tainnut olla mihinkään yhteydessä, itseasiassa aika huono tarinakin.

• Valitettavan totta

Olen ollut yhteydessä mm. Ulosottomieheen toistuvasti sekä edelleen siihen vuokranantajaan. Jos kerran vaaditaan asianajajaa, niinkuin uo ilmoitti, ei sellaiseen ole varaa. Asia ei uo:n mukaan koske heitä vaan on ainoastaan minun ja ent.vuokra isännän välinen.

• ex_vippaaja
        Valitettavan totta kirjoitti:

Olen ollut yhteydessä mm. Ulosottomieheen toistuvasti sekä edelleen siihen vuokranantajaan. Jos kerran vaaditaan asianajajaa, niinkuin uo ilmoitti, ei sellaiseen ole varaa. Asia ei uo:n mukaan koske heitä vaan on ainoastaan minun ja ent.vuokra isännän välinen.

Täältä tuskin saat apuja. Kuluttaja-asiamies jo koitettu?

• 524455
        ex_vippaaja kirjoitti:

Täältä tuskin saat apuja. Kuluttaja-asiamies jo koitettu?

Ulosottoasioita ei hoideta kuluttaja-asiamiehelle valittamalla. Valtakunnanvoudin virasto on oikea paikka tai käräjäoikeus.

• Vuokra Ulosotto
        524455 kirjoitti:

Ulosottoasioita ei hoideta kuluttaja-asiamiehelle valittamalla. Valtakunnanvoudin virasto on oikea paikka tai käräjäoikeus.

Ulosottomies perii vain vuokria, joista on oikeuden päätös. Eli oletteko saaneet oikeudesta tuomion maksamattomista vuokrista? Miksette oikeudessa esittäneet kuitteja, että vuokrat on maksettu?

• outoa?
        Vuokra Ulosotto kirjoitti:

Ulosottomies perii vain vuokria, joista on oikeuden päätös. Eli oletteko saaneet oikeudesta tuomion maksamattomista vuokrista? Miksette oikeudessa esittäneet kuitteja, että vuokrat on maksettu?

Niinpä. Aivan outo aloitus. Näkyyhän kaikki maksut päivämäärineen pankin tiliotteilla ja pankista saa tositteet jos vuosia maksutapahtuman jälkeen jos ei ole kuitit tallessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe