Olen 16 vuotias mies ja olen alkanut miettiä voisiko minulla olla imusolmukesyöpä. Noin 4 päivää sitten huomasin, että kaulan oikealla puolella oleva imusolmuke suoni on turvonnut ja kipeä. Lisäksi minulla on ollut jo muutaman viikon jatkuva yskä, joka menee välillä todella pahaksi. Kannattaako minun vielä seurata tilannetta , käydä lääkärissä tai antaa asian olla?
Imusolmukesyöpäkö?
5
151
Vastaukset
- ei pelkkä luusto
1. kello 1.00 pitää olla koulaisten nukkumassa
2. Todennäköisesti sulla on nielurisa turvoksissa
3. Käy lääkärillä, niin hän tutkii nielusi ja löhettää sinut nielunviljelykseen, jos siihen on tarvetta
4. Syö D-vitamiinia 50µg/vrk vähintään syyskuusta huhtikuun loppuun ja lopun aikaa olet päivällä nahka paljaana auringossa 1/2 tuntia
iHerbistä saatte koko perhe D-vitamiinit 10€:lla per vuosi per lätty.
D-vitamiinin puute altistaa lukuisille eri sairauksille. - kermiitti.
Mene vain lääkärissä käymään. Täällä vaikea määritellä turvonneen imusomukkeesi sijaintia. Ei nyt ensimmäisenä kannata syöpää epäillä, mutta tarkkana saa olla, jos huomaa itsessään jotain poikkeavaa. Jos yskäsi on kestänyt pitkään niin jo senkin takia kannattaa mennä lääkärille.
Itse olen syönyt kevään D-vitamiinia 20 µg/pv ja ei tullut flunssaa, vaikka puoliso oli 1,5 vk kovassa flunsassa, että kait siitä saattaa jotain apua olla ja onhan se hyvä muidenkin sairauksien varalle syödä. Jatkan syksyllä syömistä taas. - abc20
Tuskinpa on imusolmukesyöpää... Kuulostaa siltä, että imusolmuke on turvoksissa infektion vuoksi kun kerran yskää ollut pari viikkoa. Usein imusolmukkeet kasvaa flunssan yhteydessä. Yskä ei ole imusolmukesyövän oire.
- Sitä sun tätä
Hengitäppähän nyt syvään ja huokaise, niin rauhotut!
No niin, joko helpotti? Kyse tuskin on imusolmukesyövästä. Pikemminkin flunssaoireidesi perusteella olisin valmis kääntymään sille kannalle, että imusolmukkeesi on suurentunut laryngiitin (nielunalueentulehduksen), bronkiitin (keuhkoputkientulehduksen) tai vastaavan seurauksena.
Mutta jos olet huolestunut asiasta, niin aina silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, sillä jos jää kotiin murehtimaan moista, niin kärpäsestä kasvaa härkänen ja masennut ja pelkäät vain turhaan. Puhelin vaan kauniisti kouraan ja varaamaan aikaa lääkärin vastaanotolle. - lymfoomansairastanut
Yskä ON yksi imusolmukesyövän oire. Ehdottomasti menet lääkäriin, jos et ole vielä käynyt! Itselläni oireina oli juuri jatkuva yskä ja lopulta kaulalle ilmestyi patti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701