AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Finnacta Oy

Finnacta Oy

189 Vastausta 16 832 Lukukertaa
Vähän löytyy keskustelua kyseisestä puljusta, onko kellään kokemusta/toisen käden tietoa?

Eniten kiinnostaisi firman palkka-asiat!
Provikkahan se, eikai uuden yrityksen muuta kannatakaan maksaa? Eivät kauaa ole olleet olemassa, eli luottoluokituksesta ei tietoa. Saat jokusen euron per tuote, mutta myymällä tienaat. Jos et myy, ei kukaan sinua halua työllistää (ja olet väärässä työssä). Kovaa, mutta palkitsevaa hommaa.
Puhelinmyynnissä pätee ainakin tuo tulos tai ulos vaikkei sitä usein ääneen sanotakkaan. Kuitenkaan ei kannata pelätä turhaan ja turhat ennakkoluulot on syytä karsia. Kuitenkin tärkeää katsoa tarkkaan millaiseen paperiin nimensä laittaa.
Tuolta on nyt meidän 12-vuotiaalle pari kertaa soitettu ja lyöty luuri korvaan heti kun ehtii vastaamaan. Saako ne myyjät jonkun sentin soitetuista puheluista, vaikka puhelu kestäisi vain sekunnin? Vai lyökö ne luurin korvaan, kun kuulevat että lapsi vastaa? Ei osoita hyviä käytöstapoja tuokaan.
Sama juttu! Kun vastataan niin lyödään luuri korvaan! Ja ihan aikuinen olen. Mitä ihmettä??!
Hyvä tietää, katsoin fonectan numerohausta jälkikäteen, että saman päivän aikana oli heidän firmasta kahdesta eri nrosta tavoiteltu. En arvellutkaan menettäväni mitään, mutta en varsinkaan kun noin pöljää on heidän puhelinkäyttäytymisensä. :-(
mites tulla tuo TES
Ei ole tuolla tessiä ollenkaaan....
Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä.
"Kokemusta on16.7.2013 10:04
-1 Avaa
Sulje Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä. "

Joo, varmasti sulla on kokemusta, erityisesti esimiestehtävistä.
No, mikäs tämä "hyvä tili" on? Myyjille 300 E/kk ja esimiehille 600E/kk?
Saattaahan tuo kaveri olla esimies, mutta kyllä ihan mahdollista että on tavallinen työntekijä. Tiedän ainaski että nykyisessä työpaikassani parhaat myyjät (ja nyt en puhu esimiehistä) voivat kuukaudessa tienata päälle 7000 euroa. Itse en ole vielä niin hyvä, mut hiljaa hyvä tulee.

Ärsyttää kun joku työpaikkaa puolustaa niin heti väitetään että on esimies ilman minkäänlaista "todistusaineistoa"
Ainakin Jyväskylässä on aivan ala-arvoista toimintaa. Olin siellä jonkin aikaa ja siellä pari mulkkua so called esimiehet jotka luulevat oikeasti olevansa jotain kun myyvät lehtiä! :D

Lopetin homman, no varmaan tietyntyyppiset ihmiset myyvät ihan ookoo mutta ei ollut minun paikkani. Olen tällähetkellä oman alan töissä luojan kiitos.
mitä tämä yritys myy? Sivut ovat epäselvät eivätkä kattavat!
just ug paikka
> pakko ottaa koppi tuosta kommentista :D
> jos myyt kuusi lehteä päivässä sehän on alalla aivan naurettavan vähän
> ja olet todella ***** myyjä tai helvetin laiska :D hahah

Kuusi lehtitilausta päivässä joita ei peruta on ihan hyvin.

Vaikka tilauksia saisi 18 kappaletta joka ikinen päivä, niin tuolla provisiolla se tekisi bruttona 1500 euroa kuukaudessa. Eli juuri ja juuri voisi tulla toimeen sillä palkalla.

Eli täyttä kusetusta tuo. Toki jos "työn" tekemistä haluaa harrastella puhelinkaupustelun muodossa eikä raha ole tärkeä niin mikä ettei silloin.
Tiukat työehdot eivät ole kusetusta. Sen enempää kuin se että kerrot haastattelussa olevasi positiivinen, ahkera, sinnikäs ja otat palautetta vastaan. Sitten kun tosi paikka tulee, olet negatiivinen valittaja, purnaat, luovutat helpolla, poltat tupakkia, juot kahvia, hoidat puoliteholla ja syytät tuloksettomuudesta kaikkia muita. Kuka olikaan se kusettaja?
Hetkinen! onko tämän kirjoittaja joku finnactan esimies?????????
Puhelinmyyynti ei ole työtä. Se on ihmisten häiritsemistä, tyrkyttämistä ja hyväksikäyttöä. Joskus ehkä myös myyjienkin hyväksikäyttöä mutta nyt tarkoitin asiakkaita. Ihan kuin ihmiset ei osaisi käydä kaupassa, netissä tai vaikka tilata postimyyntiluettelosta. Väkisin yritetään tyrkyttää ihmisille rojua ja lehtiä joita kukaan ei edes halua. Olen itse nähnyt mitä ihmiset tekevät noille puhelimyynnistä tilatuille lehdille jotka oli pakko ostaa kun tyrkytettiin niin hyvää tarjousta. Takinkin sai kaupan päälle. Mutta lehtiä ei kukaan edes lue. Ne 5 vuotta sitten tulleet lehdet seisovat edelleen muoveihin pakattuna vaatehuoneen kulmassa. Olen itsekkin joskus 90 luvulla työskennellyt jokusen kuukauden puhelinmyyjänä itsekkin joten myyjän näkökulmakaan ei ole ihan vieras...
Myyntieurot on ratkeisevia, ei kappaleet. Jos myyt 18 kappaletta 25 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, tästä lehtien alv pois ja tienaat tästä 1500 euroa, niin provisio on n. 18%, mikä ei ole mitenkään huono.
Jos taas olet tehnyt 6 kpl 120 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, -alv ja tienaat 500 euroa, niin provisio on n. 3,8%, mikä on ihan surkea. Ja tässä kohtaa vielä huomautan, että jälkimmäisessä tapauksessa olet tehnyt huomattavasti enemmän myyntiä kuin ensimmäisessä tapauksessa.
Eli kun puhutte palkoista ja myynneistä, niin puhukaa euromääristä. Antaa edes jonkilaista suuntaa siitä, minkätasoista palkkaa yritys maksaa. Kappaleista puhuminen on yhtä tyhjän kans.
Kuka pystyy myymään lehtimyynnissä 18 kpl JOKA IKINEN PÄIVÄ kuukauden ajan? Kuulostaa melko utopialta. Ja jos tuolla joka päiväisellä 18 kappaleen myyntimäärällä pääsee vain 1500 euroon niin saa kyllä olla aika tyhmä joka tuollaista hommaa tekee. Ennemmin haukkaan vaikka hatullisen paskaa.
Se oli esimerkki koskien tuota palkasta valittamista. Ja toisekseen siihenkin riittää, että keskiarvo on 18kpl päivässä.
Tämä hullu ei ole koskaan parin ensimmäisen työviikon jälkeen jäänyt päivässä tuollaisilla 25 euron pikkutilauksilla alle 20 kappaleen, eli utopiaa se ei ole. Jos taas puhutaan pitkistä tilauksista, joiden keskihinta pyörii 100-150 euron korvilla, niin silloin tuo 18 kappaleen keskiarvo päivässä alkaa olla jo minunkin mielestäni utopiaa.
Itse en työskentele ko. firmassa, enkä tiedä heidän myyjien tasoa tai tilausten keskihintoja ja oma palkkioni on kyllä enemmän kuin 18%, mutta tässä oli nimen omaan kärjistetty esimerkki siitä, kuinka turhaa kappaleista puhuminen on, kun se ei koskaan anna oikeaa käsitystä todellisesta provisiosta, eli yrityksen palkkatasosta.
En ole oman työpaikkani paras myyjä, mutta oma eurokeskiarvoni on esimerkiksi tältä kuulta (ässä vaiheessa kuuta) 612 euroa ja risat ja 18 kappaletta 25 euron tilauksia on vain 450 euroa myyntiä päivässä, joten kyllä tuollaisilla pienillä paketeilla oikea myyjä pystyy helposti 18 kappaleen keskiarvoon.
18 kaupan keskiarvolla brutto on yli 2600e finnactalla.
1500 brutto saavutetaan n 9 kaupan keskiarvolla.
kovimmat myy yli 20 keskiarvolla.

syö sinä shaissee, ni me tehdään kauppaa.
näihän se menee että paskat tippuu rattailta kun vauhti kiihtyy, mene sivan kassalle luuseri :D itse myynti alalla ja puh myyjänä olin pitkään siellä oppi myymään parin vuoden aikana ja nyt tienaan aika mukavasti ja ei tarvi pelätä että työt loppuvat kesken haha KÄYKS SULLA KAUPPA HÄH?
Eli tuo 6 kaupan esimerkki oli 40 € tilauksilla.
6 kpl 40 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, -alv ja palkka 500 euroa, niin todellinen provisio on n. 11%, mikä on kyllä heikko.
Toki 6 kpl 40 euron tilauksia päivässä ei ole myöskään hyvä tulos. Paikasta riippumatta heikoille myyjille maksetaan heikkoa provisiota ja sitä kautta palkka on huono. Tämä on ihan sama jokaisessa yrityksessä. Ts. vaihtamalla ei parane, joss myynti on keskiarvolta 240 euroa päivässä.
Oma näkemykseni on, että 15-20% on ok, sen alle jos jäädään, niin vaihda paikkaa ja jos menee yli 20%, niin pidä työpaikastasi kiinni!
Selvennänpä asiaa koska olen kys. puljussa töissä. 40e tilaus= 50 pistettä, 100p=10e rahassa. Kuun lopuksi saat pisteistä bonuksia, 6000p=100e, 9000p=2ooe ja 12000p=300e. Eli siis tuolla 6 pvämyynnin esimerkilläsi 6x50=300 300x20=6000 --> 600e + satasen bonus. Tähän toki pitää ottaa huomioon peruutukset, jotka napataan suoraan pois palkastasi.
tähän pakko vielä lisätä että on aikaimoinen ero että jos tekee myyntiä esim jossain paskapuljussa missä soitetaan yhtä lehteä puhelinluetteloon on materiaali ns ilmaista, kaupan teko on haastavaa. mutta kun puhutaan että finnactalla soitetaan pelkkää liidiä eli suomennettuna ostettua listaa milloin puhutaan kohdennetusta markkinoinnista tiedetään tasantarkkaan mistä asiakkaat ovat kiinnostuneita, on myyminen paljon mukavampaa ja nämä listat ei ole ilmaisia niihin laitetaan helvetisti rahaa, ja minun jos pitää valita teenkö 25% provikalla puhelinluetteloon vai 15 % provikalla kun soitetaan liidiä niin liidiä soitan...... :)
Kiitos selvennyksestä.
Ts. jos teet nettona tuon 240 euroa myyntiä päivässä (6 kpl 40 euron tilauksia), niin todellinen provisio on n. 16%, mikä on mielestäni enemmän kuin ok tuon tasoiselle (heikolle) myyjälle.
Tässä kohtaa myyjän pitäisi siis mielestäni katsoa peiliin ennemmin kuin syyttää firmaa.
Miksihän tämä myyjän alkuperäinen kommentti poistettiin keskustelusta?
työaika 6h josta soitto aika 5.30h.kauppojen määrä 18 mikä tekee 3 tunnissa paljonko on soittoja tunnissa ja paljonko käsiteltyjä.nousee bull luvut aika kohdalleen se tarkoittaa että ei ole mitään huonoja listoja.eikä saa todellakaan tulla huonoja tunteja eikä päiviä koska työnantaja maksaa takuun vain tosta kuudesta tunnista eihän kukaan niin hölmö ole että tekee pitempää.sorry vielä tosta pakit pois jos se on noin helppoa niin rupean heti puhelin myyjäksi
Kyllä se on helppoa, jos sen osaa. Ja homman oppii, jos tekee annettujen ohjeiden mukaan joka ikinen päivä, eikä ala soveltamaan "musta tuntuu"-fiiliksen pohjalta omiaan.
joo ja joka päivä jatkuvasti yli 30%pull.aika hyvin.
tervetuloa alalle minulla tulee kauppa keskimäärin joka kolmannella puhelulla ja ansiot on kivat noudatan vain kirjoitettua spiikkiä eli rahanteko on helppoa ja mukavaa.muista vaan että jos haluat tuloksia niin noudatat spiikkiä ja jos haluat tienata niin tuon pullin on oltava yli 33%.aina kun ei kauppa käy on itsessäsi luultavammin et ole noudattanut spiikkiä.myynti firmoissa ei päde se että jos joku on vialla niin ensin tutkitaan missä on vika ja sitten korjataan vaan se on niin että ensin korjataan vaikka syytä ei tiedetäkkään ja vika on aina sinussa
Tienaako huippumyyjä?
tienaa hyvin
Tienaa, jos on hyvässä firmassa. Kaikissa ei suinkaan tienaa, vaikka myisit kuinka paljon.
Myynneistä saa tietyt pisteet ja palkka tulee pisteiden mukaan! Palkka on hyvä ja yksinkertaisesti josset myy et saa myöskään palkkaa. Itse olen tykännyt ja palkka asiat ovat kunnossa, ei kusetusta pätkääkään
Vinkkinä niille ketkä tuolla työskentelee ja tienaa hyvin, vaihtakaa firmaa ja tienatkaa tuplasti enemmän.
Voitko vielä kertoa missä firmassa tienaa samasta duunista tuplasti enemmän?
tämmönen kyllä kiinnostaa itseänikin. mistä saan tuplaprovikat?
Tiedoksi ex finnactalaiselle että josset tienannut rahaa et selvästikkään hommaasi osannut ;)
Joku puhelinmyynti firma näkyy olevan, joka kouluttaa myyjiä!
Laitan tähän yrityksen kotisivun, josta selviää miten toimii .....
Itse olen alalla ollut. Luvattiin takuupalkka 1500 €/kk. Mutta kuinkas ollakkaan... lehteä pitäisi myydä kuukaudessa 171 kpl että sasisi takuupalkan ja provikat päälle.. Sen hetken kun olin siellä niin paras myyjä on yltänyt 140 tilaukseen kk.
Miten asia nyt liittyy Finnactaan? Ei Finnactalla ole 1500e takuupalkkoja vaan provikalla mennään.

Ja kerta itket nii et näköjään osaa myydä ;)
Eli olet ostopuolella :D
Antakaa ihmisten kertoa kokemuksistaan....myös negatiivisia kokemuksia on,,, ja vaikka ei koskisi just Finnactaa...on niistäkin voitava "puhua"....voittehan kertoa jos Finnactalla asiat toisin ja jos ei voi asioihin paneutua...asioiden suhteen ei tartte olla kuin rehellisiä....ja on hyvä muistaa että joku on hyvä toisessa jutussa (lue, työssä) ja toiset toisessa ja sitä varten on hyvä kun on mahdollista katsoa onko esim.puhelinmyynti jonkun ala ja silloin toki takuupalkka on tarpeen että uskaltaa lähteä alaa "kokeilemaan"...ja vielä...eihän kukaan ole seppä syntyissään...joten..koulutusta ja takuupalkkaa tarvitaan jne...on hyvä ajatella myös mahdollisia sairastumisia yms...tarkoitan että asioita on hyvä ajatella eri kanteilta...hyvää kevättä kaikille....t. yksi myynti-alalla työskentelevä ihminen.
todennäkösesti kyseessä ollut joku mediapex tms? 171 myy viikos, parissa. finnactalla parhaat yltäneet jopa yli 500 kappaleeseen kuukaudessa.
se, että on jossain firmassa paras ei vielä tarkoita, että on hyvä;)
Siis Finnacta harrastaa raakaa puhelinmyyntiä, niinkö? Itse menossa kohta puolin haastatteluun, mutta ei välttämättä kiinnosta pätkän vertaa puhelinmyynti kun sitä joskus nuorempana tehnyt eikä ollu yhtään mun juttu..
1500-2500€ helppo tehdä! Koulutus on büeno! :)
Sivut ainakin ovat niin yksinkertaiset, ettei kovin suurta toimintaa voi olla. Ja telemarkkinointialalla pieni ei ole kaunista.
Tämä aihe on niin täynnä Finniactan omaa propagandaa.. niin täynnä..

Finnactan esimiehillä ei vissiin ole muuta tekemistä kuin puhua kakka kullaksi. No ei siinä, tekisin itsekkin samoin samassa asemassa.
kieltämättä näkyy vähän läpi että tässä on muutama tullut kyllä omistajalta tai esimieheltä :D todenäkösesti kaikki positiiviset.
NÄKYY VÄHÄN LÄPI????????????

NÄKYY PALJON LÄPI ETTÄ PUHUTAAN TÄLLÄ PALSTALLA!!!!!
osa-aikaisille luvattu 4kk takuupalkka 300 euroa/kk jota eivät milloin milläkin verukkeella maksa.
Itselläni toiminut takuupalkka. Tunnit täynnä ja jäi eka kuukausi alle 3000pts nii sain silti takuun :)
Epäilyttävän paljon juttua mitättömästä pikkupuljusta. Härski ja Soikkeli vauhdissa ja satuilemassa täällä ahkerasti mustaa valkoiseksi?
hommat ku toimii nii mikäs siinä
Kyllä minä vain pienellä tuntimäärällä opiskelujen ohessa sitä 1000€/kk väännän :D ja kaikki asiat hoidetaan siellä voimesenpäälle huolella ja asiallisesti ettei jää mitään epäselvyyksiä esim palkasta. Suosittelen lämpimästi !
en suosittele kellekään. paska paikka ja katteettomat lupaukset. eipä tullut palkkaa mitä piti. onneksi vaihdoin parempaan ja tiliä tulee tuplasti enemmän. koulutus ehkä huonointa missään. joo ja kuopiossa olin
millaisella tasolla teit? mielenkiinnolla kysyn sillä itsekin olen kysisessä puljussa ollut töissä, eikä omat kokemukset kyllä kohtaa kirjoituksesi kanssa.
Ja mihin vaihoit jos kerran tuplaliksa?
Sama vika täällä , ekana kuukautena tuli liksaa 1100 vaikka myyntien perusteella piti tulla n.1700, sanoin itteni irti ja seuraavalta kuulta ei sit tullu ees sitä 300e takuupalkkaa mikä piti olla, että sillee....
Tämän haluaisin itsekkin kuulla? Miten sinun mielestä palkka kusi?
Pysy kaukana tuostakin firmasta niin sinun ei tarvitse ammatiksesi häiritä ihmisiä.
Pelle
Saisikohan jostakin jonkinlaista listaa ko. yhtiön numeroista? Tämän päivän aikana neljästi samaisesta yrityksestä soitettu, aina toki eri numero.
Kyseinen yhtiö toimii 3 eri kaupungissa, joten eiköhän heillä ole kymmenittäin eri kännyköitä ja eri numeroita. Nettisivuilta löytyy yhteystiedot.
tästä numerosta soitettiin tänä aamuna en vastannu,t kun ei tuttu numero löysin numeron Googlella ja Finnactahan se on??
Kyseinen firma on niin kuin muutkin. Työntekijöille luvataan 1500-1800 e takuupalkka, vaikka et myisi mitään..sinulle tulee 4 kk.den koeaika työsopimukseen ja jos et saa myyntiä,työsuhteen voi koeaikana päättää heti ja laillisesti. Liidiä myymällä ei tule yhtään helpommin myyntiä, ihmiset ovat netissä vastailleet eri kilpailuihin tms. tietämättä mihin tiedot menevät ja kun esim.ilmaiset jonkun kiinnostuksen kohteen esim. matkailu, niin nämä telefirmat alkavat myymään sulle teemaan sopivaa lehteä kunhan saavat tietosi. Uskon että monikin on vastaillut kilpailuihin ja kyseilyihin tietämättä että tietosi menevät eteeenpäin ko. telemarkkinointifirmoille ellet ole itse tilannut kyselyyn vastatessa jo. Kannattaa olla varovainen mihin netissä osallistuu.Puhelinmyyntityö on haastavaa koska suurinosa ihmisistä vihaa puhelinmyyntiä, myyjän taidoilla ei paljon tekemistä asiaan koska laki kieltää väkisin myynnin tai muun supliikin. Työnantaja näkee eritavalla kun päättää työsuhteesi,olit huono myyjä. Työntekijä tekee hirveesti työtä jo soittamalla asiakkaille,antamalla aikansa työnantajalle mutta sitä ei arvosteta, jos ei myyntiä ei palkkaa. Onneksi moni tajuaa olla hakematta näihin töihin, firmojen on alettava ajatella palkka systeemejään uudelleen jotta työntekijät pysyy ja firmat pysyy pystyssä.
lollollollol
"myyjän taidoilla ei paljon tekemistä asiaan koska laki kieltää väkisin myynnin tai muun supliikin."

Ai sinä väität, että taitoa on ainoastaan väkisin myynti tai kusetus. Eiköhän se taito tuu siitä, että luodaan asiakkaalle tarve ja tehdään tarjous josta asiakas ei halua kieltäytyä. Kyseinen myyntitapa vaatii myyjältä taitoa ja ilman opettelua tuota taitoa ei ole (paitsi synnynnäisesti lahjakkailla)...

Myynti on 100% taito laji.
Näkyy olevan T. Soikkeli päällikkötasolla Finnactassa, entinen Mediapex Joensuun ja Kuopion toimistopäällikkö. Kummasti nämä aina vaihtavat firmaa nämä myyntialan ihmiset, haetaan uusia haasteita jne. http://finnacta.fi/yhteystiedot
Jaahas...

En tiedä Finnactasta mitään muuta kun sen että firma on uusi (2012 alkaen toiminut)

Jos palkka on pelkkä provisio niin siinä on puolensa koska jos ei ei saa myyntiä niin silloin ei saa palkkaa mutta tämä taas mahdollistaa paremmat provisiot joiden kuuluisi olla noin 30-40% tilauksen myyntihinnasta...

Tosin jos firman yhteyspäälliköt (eli ne jampat jotka hoitavat puljulle asiakkuudet eli kampanjat joita myydään) eivät osaa hommiaan niin silloin provikatkin ovat kuraa...

Itse en ole myyntialalla enää mutta kokemusta ko. hommista löytyy sen viitisentoista vuotta ensin rivimyyjänä ja myöhemmin toimistopäällikkönä. Tällä kokemuksella voisin sanoa että tuon 1500€ tekee hyvässä firmassa keskitasoa huonommatkin myyjät jos vain asenne on kohdillaan...

Telemarkkinoinnissa yksi asia on varmaa: Ne tilaukset eivät tule itsekseen eli jos et soita, et saa tilauksia. Omasta kokemuksesta voin sanoa että jos pull % laskee alle 10:n (10 puhelua/1 kauppa) niin silloin kannattaa katsoa peiliin ja hakea syytä sieltä.

En ole koskaan ollut varsinainen huippumyyjä mutta silti en noista 15 vuodesta vaihtaisi päivääkään pois sillä telemarkkinointi ala on todella rankkaa henkisesti eli paineensietokyky, vuorovaikutus, sanavalmius ja esiintymiskyky paranevat kummasti.

Tosin en kyllä ole halukas vaihtamaan nykyisestä työstäni entiseen mutta jos omaa hyvät puhelahjat ja jaksaa pyörittää 100 puhelua per työpäivä niin voin luvata 90% varmuudella että rahaa tulee kunhan vain firma on oikea.

TIIVISTETTYNÄ:

Hyvä spiikki+Hyvä asenne+Paljon kontakteja=Rahaa

Kiitos ja anteeksi.
Näin asiakkaan näkökulmasta haluan laittaa kommentia.
En mitään niin inhoa kuin puhelinmyyjää, joka polottaa tekstin suoraan jostain paperista ja jos jotain kysyt niin mitään omaa ei osaa tuottaa.
En koskaan osta/tilaa mitään sellaiselta puhelinmyyjältä, joka todellakin lukee puheensa suoraan printistä.
Jos myyjä kertoo omin samoin pääasiat ja osaa vastata minulle muutakin kuin valmiiksi laitetut sanat, niin kaupat voivat syntyä.
Toinen inhon kohde on myyjä, joka ei suostu ymmärtämään sanaa ei! Vaan vänkää vänkäämästä päästyään vaikka kuinka suoraan sanoisin että ei nyt.
Ja kolmantena se, joka ei sanan jälkeen lyö luurin korvaan kesken tuon lyhyen sanan.
Olen itsekin ollut puhelinmyyjänä, ja koskaan en polottanut tekstiä suoraan. Kerroin omin samoin, mitä asiaa minulla oli, ja mitä myyn. Asetuin asiakkaan asemaan kunneltuani häntä. Ja kuinka ollakaan, tulokseni oli silloisen työnantajani myyjistä joka kuukausi top 5.
Puhelin myyntityötä tehnyt noin 5 vuotta. Olen myynyt sähköä ja puhelinlittymiä. Olin aluksi sähkön myyjänä pienessä firmassa ja toimin myös vuoro vastaavana. Kyllähän asia on niin että nämä pienet firmat ilmoittelee hyvistä palkoista, mutta juuri kukaan ei niille palkoille pääse. Puhelin liittymä myymistä saa oikeasti provikkaa ja tulot kohdallaan, mutta vasta noin 1-2 vuoden päästä kun olet työn oppinut. Itse kierrän kaukaa nämä pienet firmat hienoinen lupauksineen.
Miten tämä asia nyt liittyy Finnactaan?
Ko pulju ei ainakaan näytä välittävän telemarkkinoinnikielloista mitään... Itsellä semmoinen on vaan tuolta kyllä jaksellaan soitella...
NO JOS KIINNOSTAA NIIN MENE vittu HAASTATTELUUN!! OLIN YHESSÄ KUSETUKSESSA TOISEEN EN MENE
Palkka on pelkkä provisio kuulemma niinluin monessa muussakin... Itse en lähde sellaisiin....
provikallahan tienaa enemmän ku tuntipalkan, toki edellyttää sen että osaat myydä :)
tuleeko palkka edes ajoissa? olen ajatellut kesätöihin finnactalle mennä... uskallanko?
Palkka tullut minulle yllätykseksi jopa päivää ennen palkanmaksupäivää
Nyt on Finnactan propagandaosasto ollut aktiivisesti liikenteessä :) Näköjään ei toimistolla paljoa tapahdu kun nettiin on pakko väkisin työpaikkaa mainostaa. Noohh puhelinmyyjä on aina puhelinmyyjä, ravintoketjun häntäpäässä :)
näyyttää että finactalla kusee hommat vaihteeks
Kerrotko mikä kusee? Palkka tullut minulle oikein ja päivää ennen palkanmaksu päivää :)
Mites Finnactalla toi takuupalkka? Luin ilmotuksesta että on takuupalkka + provisiot + bonukset..
En suosittele menemään!! Pelkästään provisio ja sekin on saatanan pieni!! Bonus rajat melkein mahdoton saavuttaa! Kaduttaa vieläkin kun saivat ylipuhuttua työhaastattelussa!! En suosittele kenellekkään
Luuserit huutaa lauvantaiiltana miten kauppa ei käy!!! HAHAHAHAHA!!! LUUSERIT!
Pitääkö paikkansa että tuolla on pelkkä provisio ja palkat lasketaan pisteinä?
Itteäni työssä ahdisti kiireisten ihmisten häiritseminen ja turhakkeen tuputtaminen :( luuria ku paiskattiin korvaan kiukkusten sanojen saattelemana nii kyllähän siitä pitemmän päälle alko herkkää ihmistä niinku meitsi iha itkettämään. Kovemmalle luonteelle justiinsa jepa työ ja rahaakin varmasti sataa. Taitolaji!
paska paikka!
BUUSTERI ON PARAS!!!
Buusteri nyt on aivan paska mut ei siitä sen enempää :D

Provikkahan on myyntityös paras juttu ja itse en siis ole finnactalla töissä, mutta kaveri on ja se sano et siel on provikka ja takuupalkka.

Mielestäni siis hyvä ratkaisu.
Tosi huono firma ei maksa palkkaa lapsityövoima ei kokemusta olevat pomot ei maksa palkkaa ja hirveintä oli että se paikka on likanen ja siellä on ihmisiä jotka ovat olleet ollut vankilassa pahoista asioista en suositelle ja he sanovat että he maksa eka kuussa pohjapalkka 300e ei ne maksa täys valetta älkää menkö!
?
Näin työpaikkahakemuksen netissä ja kiinnostuin. Mitä tuotteita myyvät?
Käy haastattelus nii selviää
johan se lukee jo siinä otsikossa. miten et tiedä jos näit?
Mitä tarkottaa takuupalkka + provikka?
Kuulin jostain että olisi provisio ja joku pistesydeemi, pitääkö paikkansa?
vai tällainen "yritys"
ÄLKÄÄ MENKÖ OVAT HUJAREITA POMOITA EI OLE EDES KOULUTETTU JA MOLEMAT TÄYS TOLLOIJA JA HE MAKSAVAT PALKAT NOIN 80E KUUSSA ÄLKÄÄ MENKÖ SIELLÄ ON PORUKKAA JOTKA OVAT ISTUNEET VANKILASSA YMS ÄLKÄÄ MENKÖ OLLENKAAN!!! VARSINKI HELSINGIN
Onko heillä pohjapalkkaa? Kiinnostaisi laittaa hakemus jos on...
Ite kävin just tunti sitten finnactan työhaastattelussa. Takuupalkka 600e/kk + provikat pisteiden mukaan! Eli mitä enemmän myyt lehtiä sitä enemmän saat pisteitä (8e=100pst)
pelkkä provisio työ on ja en suosittele menemään koska oli pisteitä viime kuussa (ensimmäisessä kuussa) noin 8600 pistettä eli sitä tahtia pitäisi tulla noi 800 e kk ja sit oliki 34 % peruutuksia mikä on iha mahdotonta ja tarkistin kaikki numerot nii siellähä sitä kusetuksen makua oliki nyt sain kummiski asian kuntoon ja oikeet palkat maksettua!!! ja peruutuksia oli oikeesti vähä alle 10 % ELI KUSETUS FIRMA ELKÄÄ MENKÖ ja kuopiossa olin
Vai oisko niin, että teit ilmapallokauppoja? :)
Mut kuiteski sitten maksettiinkin ilmapallokaupoista huomautuksen jälkeen. Tuskin ne silloin mitään ilmapallokauppoja ovat olleet ellei sitten firman johdossa ole joitakin urpoja jotka maksavat tyhjästä kun joku alkaa vähän vikistä. Voi toki olla että ihan järjen jättiläisiä eivät tuon lafkan pomot olekaan (sitäkin olen kuullut) :)
Ei ollut mitään ilmapallo kauppoja!

keskityin aina eniten siihe tilauksen kertaamiseen että se meni oikein ja ei jäänyt epäselvyyttä asiakkaille ja kun sain sain listan niistä jotka peruuttivat ja yritin soittaa takaisin niin tuli vaan et "numero ei käytössä" ja luuletko että jokainen vaihta numeron jonkun kuukauden jälkeen? ei helvetissä eli paskapuhetta oli ja en todellakaan suosittele! voihan sitä kokeilla ei siinä ja iha mukavaa siellä oli ja aika meni nopeesti mut vähä oon kyllä pettyny toho systeemiin et yrittää iha väkisin saaha kusetettua!
Just!
Onko täällä kellään aitoja kokemuksia firmasta?
miten finnactalla menee palkkaus? millasia pomot on?
"Xxxx pohjapalkka on 300 euroa ja sen edellytyksenä on 60 työtuntia kuukaudessa.
Koska poikien työsopimukset on kirjoitettu keskellä kuuta, tulkitsee pomo sopimuksen niin ettei ekalta kuukaudelta tarvitse maksaa pohjapalkkaa. Kundit on siis olleet ilmaiseksi töissä kolme viikkoa." <-- tässä lainaus Finnactan toiminnasta erään ystäväni tekstistä. Pomo ei siis suostu maksamaan työstä palkkaa, koska katsoo että "kuukausi" on kalenterikuukausi eikä kuukausi työsopparin kirjoittamisesta. Ja tätähän ei toki ilmoitettu kun sopparia kirjoitettiin.

Tämä pulju ei siis maksa palkkoja jos vaan pystyy olemaan maksamatta!
Kannattaa välttää kuin ruttoa, ainakin nuoria työntekijöitä vedätetään ja riistetään.
Tai ainakin kirjoittakaa se sopimus kuun 1.päivä. Veikkaan, että silloinkin tungette kätenne kyynärpäitä myöten p*skaan.
Puhelinmarkkinointi ja alaikäisen työsuhde
25. maaliskuuta 2014 kello 20:31

Olemme perheessäni tulleet karulla tavalla huomaamaan viime päivien aikana miten länsimaisessa sivistysvaltiossa voi käyttää lapsityövoimaa ilmaiseksi hyväkseen.

Puhutaan puhelinmarkkinoinnista. Monilla meistä aikuisista on myös kokemusta tästä sangen raskaasta työnkuvasta jota hallitsevat provisiopohjaiset palkkausmallit.

Ysiluokkalainen 15-vuotias poikani pestautui Finnacta-nimiseen puhelinmarkkinointiyritykseen myymään A-lehden tuotteita. Työpaikkaan oli aikaisemmin palkattu kaksi poikani ystävää. Aikaa kului ja poika innostuneena tuli kotiin töistä kertoen miten mukava lähin esimies oli, miten monta lehteä tuli myytyä ja miten mukava on jutella mummujen kanssa. Jokapäiväiseen keskusteluumme ujuttautui haaveet mopon ostamisesta pojan omilla tuloilla.

Palkkaus oli seuraava:

8 euroa per 100 nettopistettä kulloinkin voimassa olevan pistetaulukon mukaisesti.

Esim. 6000 nettopistettä / kk = 100 euron bonus. jne.

(Sopimuksessa ei ollut liitteenä kyseistä pistetaulukkoa. En tiedä mistä pisteet kertyvät.)

Takuupalkasta sopimuksessa lukee seuraavaa:

Toimeksisaajalle maksetaan takuuansio siinä tapauksessa, mikäli hänen työsopimuksen mukainen kuukauden myyntiprovisio jää alle takuuansion.Takuuansion saamisen ehtona on toimiston sääntöjen ja sovittujen työvuorojen noudattaminen ja minimityötuntituntimäärien toteutuminen. 60 tuntia / kk = 300 euro/ kk

Koetti ensimmäinen palkkapäivä poikani parhaalle ystävälle. Poika oli ollut talossa 1,5 kk, 15tuntia viikossa, aina viisi tuntia kerrallaan. Palkka = 89 euroa.Työsuhde oli alkanu keskellä kuuta joten työtunteja ei ollut ehtinyt kertyä 60 tuntia kuukaudessa. Tai itseasiassa oli kyllä kuukaudessa, mutta ei kalenterikuukauden aikana. Yritys kieltäytyy maksamasta silti takuupalkkaa.

Poikani kohdalla tilanne on seuraava: Poika työskenteli kahtena viikkona yhteensä 30 tuntia, kolmannen viikon sairasti influenssaa ja nyt kun pojat irtisanoivat itsensä tämän palkkasotkun takia, jäi poikani ilman takuupalkkaa. Eikä mikään laki seiso takanamme. Poikamme allekirjoittivat valitettavasti sopimuksen joka takaa takuupalkan vain jos kuukauden aikana työtunteja on 60. Poikani työskenteli 30 tuntia yritykselle ilmaiseksi.

Ymmärrämme ettei laki anna meille nyt valitusoikeutta, kysymys kuuluukin että miksi?

Kuitenkin laki kieltää oppivelvollisuuttaan suorittavaa lasta työskentelemästä enempää kuin 12 tuntia viikossa, eikä koulu- ja työpäivän yhteen laskettu pituus saa ylittää kahdeksaa tuntia?

http://www.tem.fi/files/24311/nuoret_tyolainsaadanto_teksti05.pdf

Haluan vastauksia seuraaviin kysymyksiini:

Finnacta: Millaisen esimerkin annatte toiminnallanne ensimmäisessä työpaikassa oleville nuorille työntekemisen kannattavuudesta sekä uskollisuudesta työsuhteen toiselle osapuolelle?

Millaisen esimerkin annatte työmarkkinoille työntekijän riistämisestä sekä ilmaisen työvoiman käytöstä?

A-lehdet: Oletteko tietoisia millaisia sopimuksia alihankkijayrityksenne ylläpitävät toimistoissaan käyttäessään alaikäisiä ilmaiseksi töissä?

Suomen Valtio / Työ- jaelinkeinoministeriö:

Miksi työnantajat saavat riistää alaikäisiä hyväksikäyttäen heitä ilmaisena työvoimana? Pohjimmiltaan, miten tämä eroaa ”sweat shopeista” joista tiedostavan kuluttajan pitäisi olla huolissaan samaan aikaan kun oma lapsi tekee ilmaiseksi töitä puhelinmarkkinoinnin parissa tai jakaessaan mainoksia alle parin euron tuntipalkalla?

http://www.tem.fi/files/24311/nuoret_tyolainsaadanto_teksti05.pdf

Kohdassa "Palkkaus" kirjoitetaan seuraavasti: "Jos alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta mutta työnantaja on järjestäytynyt, palkka määräytyy työnantajaa sitovan työehtosopimuksen mukaan. Muussa tapauksessa palkan määrä riippuu pelkästään työnantajan ja työntekijän välisen työsopimuksen ehdoista.” Eikö mikään todellakaan takaa työntekijöille minimipalkkaa? Eikö mikään laki estä lapsen hyväksikäyttöä työvoimana?

Joku itseäni viisaampi: Kuinka opetan lapselleni että aina kannattaa olla rehellinen ja reipas, että kovakin työ kannattaa viimeistään palkkapäivänä? Lapseni ystävineen on tällä hetkellä ilman sekä palkkaa että työpaikkaa, täynnä pettymystä sekä toteutumattomia unelmia. Nämä pojat tekivät reippaana yhtä maan halveksutuimmista töistä ja palkaksi käteen jäi epäluottamus aikuisia kohtaan.

Terveisin äiti, työntekijä, tiimitoveri, huolestunut kansalainen Milja Köpsi

milja.kopsi(at)gmail.com

Muistiinpanoa saa jakaa. Keskustelu on toivottua.
Valitettavaa, että allalla on tälläisia toimijoita. Tiedän, että näitä toimijoita löytyy. Toisaalta löytyy rehellisiä ja rehtejä työnantajia.

Yleensä asiat selviääkin työsopimusta lukemalla. Alaikäisten vanhemmille antaisinkin ohjenuoraksi pyytää sen kullanmurun työsopimuksen luettavaksi. Mikäli vanhemmalle jää siitä jotain epäselvää niin on hyvä soittaa lapsen lähimmälle esimiehelle ja tarkastaa asia.

On myös totta, että puhelinmyyntiä tehdään usein pelkällä provisiolla, mutta jos takuu luvataan niin pitäisi tietysti myös maksaa.
Niin minkälaisia? Mielestäni tuossahan juuri vanhemmat eivät tajua, että kuukausi yleensä loppuu kuun viimeiseen päivään. Eli poika tehnyt 2 viikkoa hommia (30h)

Hommahan menee siis täysin oikein niinkuin sopimuksessa lukee.

Toimeksisaajalle maksetaan takuuansio siinä tapauksessa, mikäli hänen työsopimuksen mukainen kuukauden myyntiprovisio jää alle takuuansion.Takuuansion saamisen ehtona on toimiston sääntöjen ja sovittujen työvuorojen noudattaminen ja minimityötuntituntimäärien toteutuminen. 60 tuntia / kk = 300 euro/ kk
Miksi poikasi ei tehnyt tuota sovittua 60 tuntia töitä? Silloinhan tuossa ei käsittääkseni olisi ollut mitään ongelmaa....
Hei! Käsitin itse tuon palkkamallin niin, että provisiopalkkaus ja turvana on "takuupalkka" siltä kannalta jos jää alle tietyn summan.

Näin siis kun itse kävin haastattelussa eli mennään proviosiopalkalla ja jos jää alle pisterajan olet oikeutettu takuupalkkaan kunhan vain tunnit ovat täynnä.

Eihän siinä olisi mitään järkeä, että tulet keskellä kuukautta ja olisit tämän takia oikeutettu takuupalkkaan, kun et tunteja täyteen saa.

Minun mielestä palkanmaksaja tässä kohtaa siis Finnacta on toiminut oikein.

Mainittakoon, että en ole siis kyseisessä firmassa töissä.
ÖÖ. No ei se oikein noinkaan mene... Yristyshän voi tarkoituksellakin alkaa ottamaan kaikki aloitukset vaikka 10. jokaista kuukautta, näin kukaan ei ole oikeutettu takuuseen ekalta kuulta.

Mielestäni olisi oikein laskea takuu tehdyiltä tunneilta (pois lukien tietysti jos on luvattomia poissa oloja). Eli esimerkiksi jos 60h takuu on 300€, niin 20h tekemällä takuu on 100€....
Niin että turvaudutaan suoraan takuupalkkaan, eikä yritetä tehdä kunnolla kauppaa? Vai mikä on logiikkasi?
Ei, en ole laiska. Olen tehnyt provisiopalkkaista työtä vuosia ja se on mielestäni reilu palkkamalli.

MUTTA jos mainostetaan ja tarjotaan takuupalkka, niin silloin sen tulisi olla rehelliselle pohjalle rakennettu.

Olen myyjä ja tiedän, että myyjän tehtävä on tehdä myyntiä. Takuupalkan kuitenkin kuuluisi olla turva (jos sellainen tarjotaan) ja tuota turvaa monesti tarvitaan juurikin ensimmäisenä kuukautena kun ollaan työn harjoitteluvaiheessa. Mielestäni tuollaista takuuta ei pitäisi edes kokeneille myyjille tarjota vaan ainoastaan uusille jotta he jaksaisivat opetella työn.

Nämä on vain minun mielipiteitäni. Ja varmaankin on toimittu työsopimuksen mukaan, mutta onko työsopimus reilu ja nimenomaan nuorta ensimmäiseen työpaikkaansa menevää kohtaan....
pitäiskö tollasai kirjotuksia muka uskoa??
Onko kukaan menossa Finnactalle kesätöihin? Itselläni tänään haastattelu!
MINÄ OLIN VIIIMMME KESÄNÄ JA EN MENE TÄNÄ VUONA ENÄÄN
Lukekaa ne sopparit ensin kunnolla ennenkun valitatte ettei palkkaa makseta muka oikein, ei perutuista kaupoista kukaa maksa. Pitää tehä kauppaa eikä valittaa että sitä rahaa tulee...Sopparissani ainakin on ihan selvään miten palkka maksetaa ja pomot kerto selvästi miten palkka maksetaan ja on aina maksettu oikein. Ja jos ei ymmärrä on oma vika jos ei kysy
millaisia pomoja finnactalla on? mietin vaan että kannattaako kesäksi mennä :)
vain buusterilla kannattaa olla! parhaat pomot! eivät huuda kun ei sitä jokapäivä kuitenkaan jaksa täysillä soitella ja pohjapalkkaakin tulee buusterilla!

tulkaa buusterille!
Kokemuksia finnactasta??
Viime kesän kys. mestassa töissä olleena en kyllä enää toistamiseen lähtisi, oli meinaan välillä vähän usko vähissä. "Liidit" tuntui olleen välillä kasattu rng:llä puhelinluettelosta päätellen siitä että kolme paperia putkeen kaikki sanoivat puolelle toimistoa "mihinkään kyselyyn en ole vastannut", ja pomothan ne vaan nimittelee tätä superliidiksi.
Muutama jätkä siellä vääntää ihan kauheeta määrää kauppoja, sitten tuleekin lopputoimiston osalta aika ankara pudotus. Skaboja kesken päivän on, mutta 95% näistä tuntui menevän juuri kyseisen parin heebon tilille. Peruutusten määrä tuntui olevan joissain kuissa aivan jäätävä, vaikka omasta mielestäni en kyllä ilmapalloefektillä kauppaa tehnyt (olin tosiaan toimiston keskikastia kunhan homman sai aloituksen jälkeen päälle).
Rahoilla suunnilleen sai kesän pakolliset kulungit (vuokrat) suunnilleen kuittailtua, mutta ei niistä kyllä syksyn tullen parta kauheasti paukkunut.. Jos haluat tällaisesta pienemmästä puhelinmyyntipuljusta todenmukaisen kuvan niin käy toki kokeilemassa, kai tuosta huonompiakin vielä voi olla..
Viime kesän kys. mestassa töissä olleena en kyllä enää toistamiseen lähtisi, oli meinaan välillä vähän usko vähissä. "Liidit" tuntui olleen välillä kasattu rng:llä puhelinluettelosta päätellen siitä että kolme paperia putkeen kaikki sanoivat puolelle toimistoa "mihinkään kyselyyn en ole vastannut", ja pomothan ne vaan nimittelee tätä superliidiksi.
Muutama jätkä siellä vääntää ihan kauheeta määrää kauppoja, sitten tuleekin lopputoimiston osalta aika ankara pudotus. Skaboja kesken päivän on, mutta 95% näistä tuntui menevän juuri kyseisen parin heebon tilille. Peruutusten määrä tuntui olevan joissain kuissa aivan jäätävä, vaikka omasta mielestäni en kyllä ilmapalloefektillä kauppaa tehnyt (olin tosiaan toimiston keskikastia kunhan homman sai aloituksen jälkeen päälle).
Rahoilla suunnilleen sai kesän pakolliset kulungit (vuokrat) suunnilleen kuittailtua, mutta ei niistä kyllä syksyn tullen parta kauheasti paukkunut.. Jos haluat tällaisesta pienemmästä puhelinmyyntipuljusta todenmukaisen kuvan niin käy toki kokeilemassa, kai tuosta huonompiakin vielä voi olla..
Kävin Jyväskylän Finnactalla työhaastattelussa ja sain paikan. Sopparia ei olla vielä annettu allekirjoitettavaksi. Minua kuitenkin vähän epäilytti kokoajan se homma, varsinkin kun olin lukenut päivää ennen haastista tämän ketjun. Kesätyöläiselle luvattiin 600€ takuu plus 8€/100p. Keskimäärin 10myyntiä/päivä saisi noin 1700€/kk. Kuitenkin epäilyttää, joudunko huijauksen uhriksi, nimittäis ei toimisto kovin houkuttelevalta näyttänyt ja haastattelija taisi piirtää kokoajan vaikka näytti tekevänsä muistiinpanoja. Uskoisin olevani työssä ihan hyvä, mutta en haluaisi tuhlata aikaani jos on riski että mua huijataan palkanmaksussa. Miten on, kannattaisko mennä? Osaisko esim ex finnactalaiset sanoa?
Otitko paikan? Jos otit niin miten on mennyt? Onko kaikki sujunut kuten pitääkin?
Osaako joku kertoa?
Niinku tuolla lukee niin eihän finnacta ole palkanmaksussa kusettanut vaan työntekijä ei ole tajunnut sopparia. Eli voit ihan hyvällä mielin mennä kesäksi hommiin.
Ei finnacta voi palkanmaksussa kusettaa kerta ovat jäsenenä asml
http://www.asml.fi/pelisaannot/
Huijausta koko firma. Laitoin hakemuksen koska harjoittelun piti olla palkallista alusta alkaen. Kysyin pohjapalkkaa. Ei ole. Työtilat missä työtä teet ovat: radio huutaa niin kovaa kun se vaan voi. Aivan hirvee. En todellakaan suosittele ainakaa Jyväskylän toimipistettä. Selitti minulle kokoajan että kun myyt niin teet helposti 2500e/kk tilin. Niinpä niin. Etsikääpä finnactan sivulta mitä ne myy... Ei enää ikinä. Sopimusta en tehnyt. Vielä olisi pitänty pysäköidä auto parkkihalliin joka maksaa niin pahimmassa tapauksessa: teen työtä 7h päivässä ja maksan pysäköinnistä työttömänä ja en saan kuluja vaan.
Enpä oikee voi suositella lehtimyytiä joutuu tekemaan
Itseltäni löytyy kokemusta tampereen toimistolta.
Hyvä mesta muuten paitsi toinen niistä pomoista (nainen) ei huomioinut meitä myyjiä ollenkaan.
Huuti se välillä mikä nauratti vaan minua.
Kertaakaan hän ei tullut minua auttamaan.
itse olin jyväskylän finnactalla töissä ja kannattaa kiertää kaukaa !! 2 ekaa viikkoa oli kivoja kun oppi homman ja tällein. Olin töissä firmalla 1.5kk, puolessa välissä myyntipäälikkö tuli joka tunti huohottaa niskaan tai piilovittuilemaan, musiikki soi siellä niin kovaa että ei välillä oikeesti kuullut asiakkaitten puhetta, ruokatauot on huonot, paikka epäsiisti, huono ilmapiiri jne.... Kun ensimmäisessa koulutuksessa olin niin myyntipäälikkö sanoi että työpaikalle ei saa tulla krapulassa, kännissä tai siellä ei saa juoda, sain kuulla että myyntipäälikkö oli ostanut paikalle uusia tuoleja ja kasatessaan niitä hän oli juonut siellä yhden työntekiän kanssa. Vappuna monet työn tekiät olivat krapulassa töissä, ja tämä myyntipäälikkö haisee yleensä aina vanhalle viinalle. Palkan maksu on täyttä kusetusta, en saanut luvattua palkkaa vaan sain 62 e, kävin sinä päivänä kun sain palkan kysymässä että miksi näin vähän, ja siellä inistiin että se oli vain 2 viikolta palkka, niinpä niin. Olen laskenut kaikki pisteet ja tunnit työ ajaltani ja niiltä 2 viikolta olisi tullut vain 20 e. En ymmärrä touhua ollenkaan. Kiertäkää paikka kaukaa...
Aloitin ja lopetin juuri Finnactalla. Homma purkissa: myyt a-lehtiä liidillä, joka kerätty nettikylseyn perusteella, jonka tiedot on vissiin sitten luovutettu tähän käyttöön. Soittelu tapahtuu ihan puhelimella käsipelillä näppäilemällä, sulla on spiikki jota pitää seurata. Vaikka vastaus olisi ekalla kerralla ei, se ei riitä vaan asiakas pitää ympäripuhua. Iloinen ja huumorintajuinen pitää olla, sillä se myy. Jos oot hyvä myymään pärjäät siellä, kovimmat jannut tosiaan juoksi kokoajan kilistelemässä kelloa ja pistämässä tilauksia eteenpäin. Osa polki paikallaan selkeesti tylsistyneen oloisena.

Ahdistavinta tässä hommassahan oli ehkä se, että sie siis soitat henkilölle ja et yhtään tiedä minkälainen vastaanotto siellä on vastassa ja spiikistä ei siis voi poiketa. Spiikki itessään on hirveetä kiertelyä ja kaartelua ja pehmittelyä ja osa ihmisistä ihan oikeesti ärsyynty siitä enemmän vaan. Toisekseen se spiikki oli kirjotettu vielä silleen, että se oli ehkä lukiessa vielä hivenen sekava (vähän sellaista hyppelyä paikasta toiseen). Suoranaisia huutoja en kyllä keneltäkään saanut, koska mulla oli kuitenkin senverta tilannetajua, että osasin aavistaa kenelle kannattaa vielä yrittää myydä ja kelle ei, kehujakin sain keskustelukavereilta, kun yritin ottaa sen homman asiakkaan kannalta, enkä jatkanut tuputtelua ekan ein jälkeen, vaikka niinhän ei olisi saanut missään nimessä tehdä( koska "asiakas ei vielä tiedosta mitä se haluaa". kyllä kyllä..). Ja sain tosiaan tehtyä myyntiäkin, vieläpä hyvällä tuloksella näin aloittelijaksi. Ahistavaa ja raskasta se kuitenkin oli, joten päätin sitten irtisanoutua.

Palkkaus on tosiaan proviikka (+ bonukset) tai sitten takupalkka jos vaan työtunnit on täynnä. Myös niitä skaboja siellä järkätään jatkuvaan. Työtunnit oli muistaakseeni 7h aamulla tai illalla, työajat tosin todella joustavat. Taukoja oli noin 10 min reippaan tunnin välein + 30min ruokatauko. Itellä tosin kerran meni yksi tauko tilausta naputellessa tietokantaan ja en siis sitä taukoa saanut sitten venyttää vaan piti palata samantien luurin ääreen.

Kokonaisuutena tästä hommasta jäi vähän semmonen fiilis, että osa oikeesti tykkäsi siitä työstä, mutta oli siellä myös niitä pakkopullatyöläisiä. Spiikki vois olla vähemmän ärsyttävä ja suorempi ja toimistotilat olivat suoraan sanottuna perseestä, ainakin omasta mielestä, tilat eivät siis olleet viihtyisät. Myös tekniikkaa vois toki käyttää paremmin hyödyksi (ne perhanan nokiat ja huonot sankakuulokkeet pois kiitos..) ja se hemmetin radion ei tarvitse huutaa siellä muutenkin melurajat ylittävässä tilassa, ei sitä kukaan kerkeä kuuntelemaan. Koulutus vois olla vähän perhedyttävämpi kuin kaksi tuntia + hetken kuunteluopiskelu ja sit suoraan soittelemaan paperinivaskan kanssa. Meinas ainakin itsellä olla itku lähellä kun piti sitten puilta paljailta ruveta soittelemaan ihmisille ja se varmasti kuului alkumetreillä.. Siitä en myöskään pitänyt, että välillä joku saattoi tulla puhumaan kesken puhelun tai alkaa huutaa jotain uutta skabaa samalla kun yrität keskustella sen asiakkaan kanssa. Listoihin sattui myös pari telemarkkinointikiellon omaavaa henkilöä, joka ei tietenkään kenestäkään ollut kivaa, ei siinä muuta voinut kun pahoitella tosiaan paljon ja keskeyttää myynti heti alkuunsa, tosi hyvää mainosta yrityksellekin tämmönen joo.. Työsoppari oli selkeä, siitä plussaa. Mutta vois silti siellä ne Finnactan pomotkin ajatella vaikka asiakkaiden mukavuutta sen tuloksen hinnalla, ois ehkä kaikkien kannalta telemarkkinointi pikkusen mukavampaa jos ei sitä turhaa liibalaabaa harjoitettais, vaan asioihin mentäisiin suoraan ja selkeästi, lopullinen hinta tulisi heti selville jne. Pomosta jäi vähän ristiriitaset fiilikset, ihan ok, mutta myös omalla tavallaan lipevä ja pelottava. Ihme keittiöpsykologiaa se yritti tuputtaa siinä koulutuksessa, epämukava fiilis jäi vähän kaverista.

Mutta joo, jos joku haluaa Finnactalle mennä, soppari oli selkee, palkkaus kait ihan hyvä henkilölle, joka hommansa osaa. Siellä pärjää jos osaat olla iloinen ja asiallisen kuulonen, pysyt spiikissä eikä sinua tosiaan haittaa yhtään häiritä muita keskellä päivää ja sinua ei haittaa jos joku vaikka alkaakin räyhätä sinulle. Mutta jos yhtään ahdistaa tai pelottaa toisille soittelu ei sinne kannata tosiaan mennä, ellei sitten tosiaan halua opetella sisuuntumaan siellä :). Kannattaa myös varautua siihen, että tekniikka ei tuolla ole huipussaan ja tilat voi olla aika meluisat ja ehkä jopa sekavat. Porukka on valtaosin ihan mukavaa ja kannustavaa onneksi. Puheluja tulee tosiaan useita päivään, joten ääni saataa olla häveyksissä illalla.

Yritin nyt saada tästä tämmösen mahdollisimman kattavan ilmauksen siellä työskentelystä :D jos jollakulla on kysyttävää kysyköön vaan. Vastaan mielelläni.
"jos jollakulla on kysyttävää kysyköön vaan. Vastaan mielelläni."

1. Montako kauppaa teit?
1.1 Sait positiivista palautetta puheluistasi... MONTAKO KAUPPAA TEIT?
1.2 Onko hyvä myyjä sellainen, jota kehutaan vai sellainen joka tekee kauppoja?
1.3 Olitko kohdan 1.2 hyvä myyjä?

2. Miksi esiinnyt asiantuntijana vaikka et ollut edes YHTÄ kokonaista päivää töissä?
3. Mitä nautintoa saat kirjoittaa epäonnistumisesta selityksiä sivukaupalla?
4. Oletko ajatellut, että voisit kuluttaa vastailuun kuluvan energian työpaikan hakuun?
5. Mitäs luulet yrityksen tykkäävän, kun tuollainen YHDEN PÄIVÄN työskennellyt lässyttäjä esiintyy firman asiantuntijana ja vastailee, kuin mikäkin ammattilainen?

Mikäli olet fiksu et vastaa tähän viestiin. Et vastaa mihinkään viestiin ja poistut koko sivustolta. Kulutat aikasi uuden työpaikan etsimiseen ja mikäli sellaisen onnistut saamaan keskityt työn tekemiseen etkä raportin suunnitteluun Suomi24.fi palstalle
Eix tällaisen firman - joka häiritsee koko ajan eri numeroista - toimintaa saa millään kuriin!? (Toiv. kokonaan loppumaan.)
Hei ! Tänään saapui postissa lasku urheilu lehdestä jonka finnacta oy on lähettänyt ? kerran osallistuin juuri johonki kyselyyn netissä ja sen myötä ne soitteli perään. Sanoin aivan selvästi että en ole mitään kiinnostunut tilaamaan vaikka kuinka jotain myisivät ja nyt saapui sitten joku hemmetin lasku ? siis mitä helvettiä saanko kysyä ? Itse olen ollut puhelinmyyjänä ja tälläkin hetkellä myyn lehteä en kyllä puhelimitse mutta kuitenkin. Kuinka kusettaja firma voi olla kyseessä jos laittaa tilauksen menemään vaikka asiakas ei ole koko hommaan ees suostunut. Sukunimiki tuli vääränä. Sitten vaa soitto a-lehteen ja siellä onneks ystävällinen asiakaspalvelija sanoi, että peruu tilauksen ja mainitsee vielä, ettei ole ensimmäinen kerta. Jäi aika kakka maku suuhun tälläsestä hommasta!!
outoa toimintaa!!
kuinka paljon pitää keskimäärin tehdä kauppaa päivässsä että tienaisi sellaiset 1200-1500e/kk? olen menossa työhaastatteluun aj olisi kiva tietää oikeita kokemuksia!
Puhelinmyyynti ei ole työtä. Se on ihmisten häiritsemistä, tyrkyttämistä ja hyväksikäyttöä. Joskus ehkä myös myyjienkin hyväksikäyttöä mutta nyt tarkoitin asiakkaita. Jotkut kutsuvat ihmisten ylipuhumista myyntityöksi itsellä erimielipide mitä on myyntityö. Ihan kuin ihmiset ei osaisi käydä kaupassa, netissä tai vaikka tilata postimyyntiluettelosta. Väkisin yritetään tyrkyttää ihmisille rojua ja lehtiä joita kukaan ei edes halua. Olen itse nähnyt mitä ihmiset tekevät noille puhelimyynnistä tilatuille lehdille jotka oli pakko ostaa kun tyrkytettiin niin hyvää tarjousta. Takinkin sai kaupan päälle. Mutta lehtiä ei kukaan edes lue ja takissa viellä laputkin kiinni. Ne 5 vuotta sitten tulleet lehdet seisovat edelleen muoveihin pakattuna vaatehuoneen kulmassa. Olen itsekkin joskus 90 luvulla työskennellyt jokusen kuukauden puhelinmyyjänä itsekkin joten myyjän näkökulmakaan ei ole ihan vieras...
Jos totuus satuttaa noin paljon ehkä minuksien antaminen helpottaa. Joten antakaa lisää vaan.. Mutta kaikki yllämainitsemani on faktaa. Se "työ" saattaa tuntua paremmalta jos huijaa itseään. Tyyliin kyllä tuo mummo haluaa ostaa nämä tekniikan maailma lehdet onhan siellä kotivinkkejäkin. Ei haittaa vaikka mummon eläke ei riitä lääkkeisiin ja vuokraan kunhan vain puhelin"myyjä" rikastuu.. Toinen asia on puhelin"myyjien" häirikkösoitot. Pitäisi tehdä ilmoitus kotirauhan häirinnästä. Minulla on markkinointikielto ja salainen numero. En jaa numeroani en osallistu kilpailuihin jne. Silti nämä puhelinhäiriköt toisinaan soittelee ja häiritsee. Ihan kun ei työssä käyvällä ihmisellä olisi kiire muutenkin...
Niin tai itseasiassa kysehän ei ollut mummon halusta. Vaan enemmänkin siitä että "kyllä se mummo nämä ostaa kun ylipuhutaan se". "pyytäkööt lääkkeisiin ja vuokraan rahaa vaikka sukulaisilta"..

Toki tietysti jonkun verran vaikuttaa myös mitä myydään ja kenelle. Myönnän että voi olla myös olemassa sitä ns. oikeata puhelinmyyntityötä. Tosin kaikki yritysmyynti ei automaattisesti ole sitä. Tiedän kun olen vastaillut firmassa puhelimeen. Ei aika meinaa omiin töihin riittää kun kokoajan soittaa kaikenmaailman puhelinluettelomainosten myyjät yms. Tai mediheli kunniakirja kauppias.. Tai...
Ja onko se myyjien vika, jos jaat puhelinnumeroasi minne lie.
Oon entinen Finnactan myyjä, lähin koska aika ei riittäny koulun takia enää työntekoon. Mutta kokemukset kyseisestä firmasta tosi hyvät. Oon ollu aiemmin toisessa vastaavassa firmassa ja sen perusteella ainakin voin sanoa että jos puhelinmyynti kiinnostaa, niin tuskinpa finnactaa parempaa yritystä löytää. boonusjärjestelmä ja palkkaus selkeästi alan huipputasoa. itsekin osarina tein tunneista riippuen 400e-800e tilejä. eli ihan hyvin koulun ohella. aiemmassa firmassa kauppa ei käynyt.
Mut herrajumala ihmiset, mitä helvettiä te täällä kitisette. Kai sen jo järkikin sanoo että puhelinmyynti hommat on tarkotettu koville tyypeille joilla ei itku pääse ihan pienestä ja kunnianhimoa riittää. jos on semmonen hiirulainen ja herkkä niin mene hitto sivan kassalle.. kovaa hommaa se on ja kasvattaa :)
Itsellä nyt pientäkin pienempi kokemus kyseisestä puljusta.
Kesätöihin hain ja sain, kuten ilmeisesti yli 50 muutakin. Ensimmäisenä päivänä esimiehet järkyttyivät kesätyöntekijämäärää, joka oli sovittuna ajankohtana tullut.
Koulutus/perehdytys oli hivenen sekava. Spiikki (tai itse tarjousteksti whatevah mikä onkaan) oli sekava; täynnä kirjoitus- ja asiavirheitä.

Toimistoon ei oltu varattu riittävästi työpisteitä sekä kesätyöntekijöille että vakkareille. "Jos ei muuta niin istu sit vaikka lattialle".
Mitään ei otettu vakavasti. Toinen esimiehistä huusi ja hyppi ja pomppi kuin sähköiskun saanut pahamainen jänis. Aina sen ääni puski puhelunkin läpi.
Radio pauhasi hirveän kovalla. Toisaalta kiva, eipä heti muut kuunnellut jos itse alkukankeuttaan sönkötti, mutta eipä asiakkaillekkaan mukavaa mielikuvaa jäänyt, useampi mainitsi hirveästä taustahälinästä.
Harvinaisen epäasiallista meininkiä "isoilta jehuilta". Toki rentous on kiva, mutta miten ottaa työ vakavasti, jos esimiesten jutut on tasoltaan "hihi pippeli!" ja jatkuvasti kannustetaan ryyppäämään viinapullojen, ryyppyreissujen ja Alkon lahjakorttien kera?

Ja ennen edes töiden alkua alkoi jo hieman epäilyttää, sillä minulle ja ystävälleni haastatteluissa sanottiin täysin asioita ristiin. Alkaen jo aloittamiskellonajasta. Toiselta kysyttiin kaikki mahdollinen ja toisella riitti että vaivautui haastatteluun.

Ja se, joka tulee tähän ulisemaan että et osaa myydä, niin ei, en osaakkaan. Siksi en moisessa kesäänikään tuhlaa, kun omalta osaltani se täysin turhaa on.
Nyt, kun kerran tiesit ettet osaa niin miksi ylipäätään menit töihin?
Seuraavaksi menet kuntaasi esittämään lääkäriä? -Töihin vaikka et osaa.
Joo, sinnehän minä. Minnekkäs muuallekkaan??
Arvelin kyllä, että minusta moiseen on. Myyntityötä on tullut tehtyä, muttei kertaakaan puhelinmyyntipaskaa. Ja ei, ei onnistu. Kyllä minä siellä myyntiä tein, muttei se omalta tuntunut lainkaan.

Mutta ilmeisesti ikinä ei saa edes yrittää, pitäisi olla jo seppä syntyessään. Hei pointsit sulle, kun sitä olet !
Ihmettelet miksi porukkaa on enemmän kuin paikkoja ja itse lopetat eka päivän jälkeen... olisiko tässä jonkinlainen vastaus, miksi paikka on ylibuukattu...

Ja sanot, ettei saisi edes yrittää. Yhden päivän tekemistä ei lasketa edes yrittämiseksi, työstä ei voi sanoa tietävänsä tai sen sopivuudesta itselle ainakaan alle kahden viikon.

Todellisuudessahan et varmasti ole vielä edes työtä tehnyt vaan lukenut paperista sen mitä on käsketty...

En tunne Finactaa, mutta muuten puhelinmyyntiä kyllä. Sinun tyylisiä "kokeilijoita" tiedän kyllä montakin. Kulutatte lähinnä toisten aikaa, käymällä koulutuksen ja lopettamalla siihen edes varsinaisesti yrittämättä.
Itse työskentelin Finnactan kuopion toimistossa lähes vuoden ajan ja pidin kyllä paikasta. Takuupalkallahan näissä hommissa ei tee paskaakaan vaan palkka tulee myynnin mukaan. Suurin osa aineistosta jota soitettiin oli laadukasta ja keskimäärin 4 kauppaa sain tehtyä paperia kohden
A4-paperiarkkiin mahtuu noin 30 yhteystietoa. Päivässä ehti kahlata läpi 3-5 paperia. Pomot on mitä on.. Perus mukavia sällejä kun sille päälle sattuvat mutta osaavat kyllä olla törkeitä kusipäitäkin. Välillä oli vähän epäilyjä palkoista ja siitä maksetaanko niitä ihan rehellisesti vai vetääkö joku välistä. Mutta mitään suuria summia ei koskaan palkasta puuttunut. Viinaan menevää sakkiahan nämä puhelinmyynti sheikit ovat. Ensimmäisen viikon aikana huomaa onko itsestä puhelinmyyjäksi vai eikö.
Sisään otetaan joka viikko lisää porukkaa kuin karjaa teurastamoon. Juuri minkäänlaista koulustusta tai opastusta esimiehiltä ei saa. Jos et ole syntyjäsi hyvä myyjä he toivovat sinun lähtevän heti eli ei edes yritetä antaa aikaa tai kehittää henkilön kykyjä. Suurin osa lopettaa viikossa ja firma hyötyy siitä kun he kuitenkin jotain saivat myydyksi mutta palkaa ei tarvitse maksaa kuin muutaman euron. Moni käy tekemässä viikon töitä käytännössä ilmaiseksi.

Spiikki on ihan järkyttävän paska. Epälooginen, täynnä kirjoitusvirheitä, kamalia lauserankenteita ja kaiken lisäksi sitä pitää seurata kuin kiskoja. Välillä hävetti kun puhelimeen vastasi sivistyneeltä kuulostava ihminen ja sille piti tuputtaa 5- suomenkielellä lehteä.

Onneksi osasin myydä jo entuudestaan koulutuksella jonka sain toisesta firmasta.

Jäi mietityttää se miksi sen mankan pitää huutaa siinä samassa 15 m² huoneessa jossa 10 myyjää huutaa yhtä aikaa puhelimee? Kenen mielestä se on kuningas idea? Eihän sitä mankaa kukaan edes kuule siinä 8 tuntia kestävässä huutomyrskyssä. Alussa oli hankala tottua siihen ettei edes omaa ääntä kuule mutta kyllä se sinne asiakkaalle kuitekin meni niiden 5 euron headsetin kautta.
Jos on sellanen tyyppi että pysyy rauhallisena kun puhelimen päässä on kiukkuinen asiakas, niin puhelinmyyntityö voi silloin sopia. Henkisesti raskasta hommaa. Pitää toisaalta osata jutella rennosti asiakkaiden kanssa, ja taas toisaalta pitää antaa mennä kiukkuisten asiakkaiden palaute toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Finnacta on loistava työpaikka jos on sopiva siihen työhön. Sosiaaliset taidot kehittyy valtavasti. Palkkahan ei päätä huimaa, mutta työkokemuksen kannalta hyvä työ jos on siihen sopiva henkilö. Ei herkille.
Tollasen viikon oon nyt Jyväskylän Finnactalla ollut töissä. Moni asia on totta: pieni, erittäin meluisa koppero, kirjotuisvirheitä täynnä oleva spiikki jne jne. Mä en tiedä missä te muut ootte ollu, mutta mun mielestä JKL Finnactan koulutus oli aika hyvä ja vaikeisiinki kysymyksiin osattiin vastata. Esimiehet oli musta alkuun vähän epäilyttäviä (on edelleen) mutta ainakin mukavia ja kannustavia. Siellä ei olla sillä asenteella et "hei jos et heti osaa nii sua ei tänne kaivata" vaan "siinä menee vähän aikaa et oppii homman kyllä se siitä". Parina ekana päivänä tuli se kaksi myyntiä per päivä mut ku sai muutaman päivän harjoitella puhe alkoi luontevoitumaan ja tuliki jo sellasta seitsemän kaupan päivää. Mä tykkään jos on musaa. Jos se pauhaa liian kovalla käyn pistää hiljasemmalle. Ei kukaa pure. Melu kannustaa äänenkäyttöön jotta asiakas varmasti kuulee. Joskus on huonompii myyntipäivio joskus parempii mut mittää et saa myytyy jos on paska asenne. Et asenteella tekee ainaki sen pari kauppaa päivässä. Siis en nyt sano että on mitenkään hohdokasta työtä. Mut ainakaan me ollaan siel ihan rahellisii ja kerrotaan ihan kaikki ettei se asiakas sitte peru kauppaa. Kesätyöläisenä vaan oon et jos sen takuun saan nii ehkä elän, mut on mulla se kolme viikkoo duunii viel et ehkä se siitä vielä isommaks nousee. Tää en tosiaankaa oo heikoille ruikuttelijoille tää työ. Ja kasvattaa iha hitosti samalla ku antaa muutaman roposen. Tulevaisuuden työnantajat arvostaa. Jos hermostuu, ei tuu mistää mittää. Meille sanotaanki et muistakaa pitää hauskaa puhelimessa. Iha jees duuni paikka et vaikka aluks vaikuttaa aika karulta nii kyllä siihe tottuu jos luonnetta riittää. Ja mulla on ainaki iha parhaat työkaverit et ollaan aina siel toistemme tukena. Jos ei mitään muuta keksi ja on iso luonne ja vahva tahto nii kannattaa ainaki lähtee kokeilee. Jos ei luovuta heti ekan viikon jälkee nii hyvä hyvä. Ei missää oo kukkaa seppä syntyessää. Sen oppii hiljallee.
4 x 5 x 8h =700e/kk. Kukaan tuolla ei tee yli 700 euroa kuukaudessa ja sitä yhtä luonnonlahjakkuutta ei lasketa. Kannattaa miettiä että vastaako työpanos palkkaa. Kahdeksan tuntia henkisesti rakasta työtä hirveässä älämölössä. Siivoojakin saa palkan helpommalla ja reilusti enemmän jos 8h päivässä siivoaa. Kusetus käy haisemaan kun palkan pienuutta ihmetellessä sanotaan että 10% !!! tilauksista peruutetaan. En usko.
Tein 35h töitä jyväskylän finnactalla ja sain 60 euroa palkkaa... Keskimäärin myin 6 tilausta per päivä. Työolot oli surkeat, hirveä mekkala kokoajan. En tosiaankaan suosittele, 6/8 irtisanoutui sillä viikolla työntekijöistä.
vitun kusettajat
Sanopa muuta..perästä kuuluu!!!!1!!1
onko hyvä paikka?
Olin kesän alussa 3 viikkoa Tampereella kyseisessä firmassa 5-8h päiviä.
Hakiessa oli silloin taloontulo lahjana laivamatka. Eipä ole vielläkään siitä mitään kuulunut. Ja lupailtiin että pohjapalkka on 600€ kuukaudessa. No ihan täyttä kuukautta en ollut koska minut ja monta muuta irtisanottiin, mutta odotin kumminkin palkan tulevan pohjapalkan mukaan. Kysyin asiaa viestillä mutta en saanut vastausta. Olin hukannut työsopimuksen, joten en voinut siitäkään asiaa tarkistaa. Olin kyllä pyytänyt uutta, mutta en saanut.
Loppupelissä yli kuukauden odottelun jälkeen sain palkkaa ainoastaan 56€ ja sekin kahdessa osassa. Olin pettynyt koska matkoihin ja eväisiin oli mennyt tuona aikana enemmän rahaa kuin mitä sieltä sain. Tuli kyllä huijattu olo ja luottamus meni vaikkakin olin odottanut että ei peli olisi reilua.
1. Uskalsit oikein viestin laittaa. Tuliko mieleen soittaa?
2. Palkka maksettiin kahdessa osassa, koska se oli kahdelta eri kuukaudelta
3. Hukkasit työsopimuksen. Tuskin veit verokorttiakaan ja meni maksimiverot
4. Laivamatkaan pitää olla tietty määrä myyntiä, että sen saa. Mikäli palkka on noin pieni niin teitkö riittävästi kauppaa
5. Ono se firman syy, että olet luuseri?
1. Tuli mieleen soittaa. Mutta halusin vaan unohtaa koko paskan ja nauttia lomasta. Nyt se on varmaan jo liian myöhäistä. Ja tänne päätin kirjottaa ihan sillä että muut tietävät mistä on kyse.

2. Olin ainoastaan kesäkuussa siellä töissä. Olis kyllä pitäny lopettaa siellä ennen kun ees alotin.

3. Joo hukkasin. Ja kyllä vein verokortin.

4. Missään kohtaa ei ollut puhetta kuinka paljon pitäisi myydä saadakseen laivamatkan. Eikä siitä tosin muutenkaan puhuttu, ainoastaan netissä luki niin.

5. Ai se tekee musta luuserin etten myy väkisin ihmisille lehtiä? ja kun niistäkin osa vanhoja ihmisiä jotka ei välttämättä ees ymmärrä mitä tekee. Ja tämäkö että työn tekijät ovat "luusereita" oikeuttaa firmaa toimimaan näin. Itse taidat olla firman työntekijä joka koittaa kommenteillaan saada ihmisiä luottamaan että kannattaa lähteä kokeilemaan.

Tässä oli vaa mun mielipide ja kokemus. Uskon että siellä voi joku viihtyäkkin ja oppia jotain.
Ihan turhaa tuolle on mitään vastata. Säälittävä, selittelevä ruikuttaja. Ei varmaan tehnyt yhtäkään kauppaa... Paitsi äidilleen ja sekin peruutti :D
Moi! Olin myös Finnactalla puolet keskuusta, koska minutkin irtisanottiin ilman varoitusta. Tosiaan työhaastattelussa lupailtiin että 600€/kk VAIKKA ei myisi yhtään mitään. Työsopimuksessa lukee että jos provikat jäävät alle 600€/kk niin sinulle maksetaan pohjapalkka joka oli tuo 600€/kk. Työsopimuksessa tai työhaastattelussa ei lukenut mitään siitä asiasta että työntekijä voidaan irtisanoa päivänä minä hyvänsä. Onneksi nyt yhden työkaverini (joka oli alaikäinen) isä nosti meteliä ja laittoin sinne viestiä että hei laki kieltää tälläsen ja jos ette maksa pohjapalkkaa niin asia menee oikeuteen. Äkkiähän ne pyyteli anteeks ja laittoin pohjapalkkaa tuleen vaikka oltiinki kummatki töissä vaan 2 ja puol viikkoa. Nyt on sain itekki tietää että pohjapalkka kuuluu saada laitettiin viestiä ja katotaan mitä sanoo ja jos ei laita pohjapalkkaa tuleen niin asia menee oikeesti oikeuteen sillä oltiin kyseisen työkaverin kanssa tasan yhtä monta päivää töissä ja hän sai pohjapalkan ja minä en. Tosiaan täyttä kusetusta ja p*skaa älkää missän nimessä menkö firmalle töihin lupailee asioita joita ei tee ja irtisanoo teidät heti kun vaan voi ja maksaa ne vaivaiset 50-70€ provikat jotka itse vaivalla tienasitte sen 2 viikon aikana. TÄMÄ ON LAITONTA!!!

Pettyny-ex. Jos voit nosta meteliä ja vaadi pohjapalkkaa, etsi kaikki lakipykälät ja laita s-postia tai soita tälle p*skalle kusettaja firmalle niillä ei ole oikeutta tehä näin työntekijöille. Sillonkun oma pohjapalkkani tulee laitan viestiä eteenpäin työsuojeluhallinnolle ja toivotaan että korjaavat asian ja tarkistavat firman työsopimuksen ja työntekijöiden palkan saannin. Vaadin niin pitkään kun on tarve että tämä firma joko lopettaa kokonaan tai korjaa sen minkä on tehnyt väärin ja tulevaisuudessa ei tee sitä enää ikinä.
Ei pohja, vaan TAKUUpalkka (sekin vaatii x-määrän työtunteja).
"vaivalla tienatut provikat" :D:D:D:D tekstistäsi päätellen menit sinne vaan helpon rahan perässä.
Kenkää sait edellä mainitusta syystä- Olet laiska.
Miksi olisit 2 viikon peukalonpyörityksestä ansainnut 600e?
Ja potkuille ei tarvita perusteluja koska koeaika.
Toivottavasti opit, että jatkossa luet paperit joihin nimesi panet ja mikäli luetunymmärtäminen ei ole vahvin lajisi niin opit toivottavasti jatkossa kysymään.

Ja täälä huutelet, että homma on laitonta. Sinun typeryytesi pitäisi olla laitonta. Nyt vituttaa itseänikin kun alennuin tasollesi määkimään tänne suomi24:seen mutta uskon pääseväni siitä yli kun nukun hyvät yöunet ja menen aamulla töihin nauttimaan palkasta jonka saan tekemästäni työstä, enkä suinkaan uhkailemalla yrityksiä itsekeksimilläni sopimuspykälillä.

Ja ei, en ole firmassa töissä mutta tuttuni on ollut jo jonkin aikaa ja muistaa kyllä kuluneelta kesältä kaltaisiasi tulevaisuuden toivoja aika monta.
PV:ssa vastaavia tapauksia on jatkuvasti joten pakko samaistua ajatuksiin.

Ystävällisin terveisin tuntematon sotilas.
Ei tuota viestiä jaksa edes korjailla. Laista te reppanat ette tunnu ymmärtävän yhtään mitään.
Laki hää? Mä ostan vaan kaupasta sorsan ja sian, ja jos tulee säkissä, niin saapahan pussin kaupan päälle!

Jos tuut vielä aukoon mulle tuun varmasti latoo sua lättyyn.
Vuonna 2009 iso lehtitalo maksoi välittäjä / myyjä yritykselle 39€ + alv yhdestä NAISTEN LEHDEN vuositilauksesta. Summa nousi portaittain mikäli tilauksia sai yli tiettyjen tavoitteiden... yleesä mentiin jo lähelle 50€ + alv per tehty tilaus.

Kaikki palkinnot mitä myyjäfirmat antoi myyjilleen tulivat ja tulevat suoraan lehtitaloilta ilmaiseksi.

Myyjä sai tuosta tilauksesta n. 50cnt mikäli ei tullut "peruutuksia" ja niitä tuli todella paljon:)
Ainoa kuka tässä kuplassa tienaa on se myyjänä toimiva puhelinfirma.
tuosta summasta noin puolet jättää laskunsa maksamatta joten firma saa noin 20 euroa. finnactalla sain n. 10 euroa per tilaus jos tilaushinta oli 60. eihän se paljoa ole mutta kun tein noin 5 kauppaa päivässä niin pärjäsin ihan hyvin.
Täällä on selvästi Finnactan omia esimiehiä syöttämässä propagandaa ihmisille. Menkää pois hushus tää palsta ei oo tarkotettu teille, menkää ylistään Finactaa omiin nurkkiinne.
Siitä vain sitten omaa firmaa laittamaan... Katsotaan kauanko kestää, kun teitä haukutaan ja huomaatte ettei se nyt niin helppoa olekaan :)
Paljonko sinun palkka muuten on, Finnactan pomo?
Ei ole tullut vastausta jo kahteen päivään.. Heheh
Järkytyin kun luin kokemuksia kyseisestä firmasta sillä omat kokemukseni ovat päinvastaisia kuin mitä enemmistöllä täällä. Olin töissä puoli vuotta kyseisessä yrityksessä ja täytyy sanoa että tosi hyvä paikka. Ainakin minua kannustettiin ja minulle oikeasti opetettiin työ hyvin. Palkkaa sain sen verran kuin pitikin n. 1200 euroa kuukaudessa ja kaikki toimi kuten pitikin. Ilmeisesti kohtelu perustuu myös siihen miten työnsä hoitaa. Tuskin he katsovat työtään laiminlyöviä sen enempää kuin muutkaan työnantajat.
Haastattelun jälkeen työt alkoivat heti seuraavana päivänä. Nautin itseni haastamisesta ja tämä työ tarjosi haasteita monipuolisesti. Onnistumisen ilo on paras ilo kun ylittää itsensä! Ilman esimiesten tsemppaamista ja neuvoja ei onnistumisia olisi tapahtunut. Kaikkein parasta työssä on kuitenkin ollut kanssakäyminen uusien ihmisten kanssa.

Karoliina / Finnacta
Todellisia kokemuksia;

Muutin Jyväskylään kesällä 2013 ja aloitin työt Finnactalla elokuussa. Työskentelin Finnactalla koko syksyn sekä alkutalven, kunnes tammikuussa lähdin suorittamaan asepalvelusta Kajaaniin. Tykkäsin työstäni Finnactalla sen verran, että armeijasta päästyäni palasin tähän tuttuun ja mukavaan työympäristöön. Finnactalla ehdottomasti parasta on sen loistava työilmapiiri, kannustavat työkaverit ja pomot sekä joustavat työajat.

Teemu / Finnacta
Työntekijän kertomaa;

Ajattelin haastaa itseni ja hain Finnactalle töihin. Yllätyin siitä, että työpaikan ilmapiiri oli näin loistava ja työvuorot sai sovittua omiin menoihin ja tarpeisiin sopiviksi. Odotin, että telemarkkinointi on ”hieman erilaista” mutta se ei ollutkaan rakettitiedettä, koska minut koulutettiin todella hyvin ja osaavien henkilöiden toimesta. ”Läpällä kokeilu” muuttuikin siis nopeasti oikeaksi työksi ja työsuhteeksi. Tärkein asia minkä olen oppinut on se että, tärkeintä ei ole mitä sanotaan vaan miten sanotaan.

Lasse / Finnacta
Aloitin työt keväällä 2013, josta lähtien ollut firman palveluksessa. Ja aion olla täällä eläkkeelle asti! Työpaikalla meillä Mikkelissä on aivan loistava työilmapiiri ja -ympäristö. Huumoria löytyy joka päivä ja töitä tehdään pilke
silmäkulmassa. Täällä saa ainakin olla iloinen ja nauraa niin paljon kuin jaksaa. Ja nauruahan meillä riittää!! Yksikään työpäivä ei ole samanlainen kun saa jokapäivä puhua erillaisten ihmisten kanssa puhelimessa. Työkaverit ovat kannustavia ja kaikkia työntekijöitä tsempataan. Parasta työssä on se, että puhelimessa puhumalla

Soile / Finnacta
Huhtikuussa 2014 tulin Mikkelin toimistoon. Hyvän alkukoulutuksen jälkeen pääsin nopeasti työrytmiin kiinni, joten kauppaakin alkoi heti alusta alkaen tulla. Kiitos hyvän ja kattavan koulutusmallin ja kouluttajien. Pian sain työssä huomata sen, että kaikki Mikkelin toimistolla todellakin puhaltavat yhteen hiileen ja kannustavat toisiaan positiivisella tavalla. Työkaverit ovatkin yksi parhaista puolista tässä työssä. Ja se onnistumisen ilo tarttuu kaikkiin työntekijöihin, niin meillä on hyvä olla täällä. Vaikkakin olen vasta vähän aikaa ollut Finnacta Oy:n palveluksessa, olen jo nopeasti edennyt urallani. Juuri nyt syyskuussa 2014 aloitin Mikkelin myyntipäällikkönä. Joten tässä yhtiössä on todellakin mahdollisuus edetä nopeasti työuralla, jos vaan
omaat sopivat edellytykset siihen.

Jukka / Finnacta
Missäs se sinua kouluttanut myyntipäällikkö sitten nyt on?
Varmaan kirjoittelee lisää noita kovin läpinäkyviä liirumlaarum-testimoniaaleja.
177 kommenttia! Jopas herättää puhetta ja keskustelua tämä kiska!
litsislätsis mäiskis läiskis lätsis litsis keuruu läiskis!
muistakaa hyvät ihmiset että kun joudutte työttömäksi näistä rättifirmoista niin työttömyys rahanne aste tuulee 0 -tason myynneistänne. hehee...
Tai saatte jotain kelan 700e jolla ette elä ettekä asu missään!! Maassa jossa on vain 5milj ihmistä ja osa siitä vain omaa ostovoimaa - työttömiäkin 7.5 % - niin tällaiset huhaa firmat ovat täyttä potaskaa!
Tyttäreni oli siellä kuukauden tänä kesänä (2014), luvatun palkan sai vasta kun uhkailimme liiton kautta raastuvalla...
Miksi luulette että Finnacta hakee jatkuvasti lisää myyjiä?

Siksi että se on niin paska paikka ettei siellä kukaan jaksa pitkään.
Eihän tämä tähän niin paljoa liity mutta pakko on sanottavani kuitenkin sanoa...
Kyseinen yritys soitti minulle eilen että "onneksi olkoon olette osallistunut kilpailuun jossa teiltä kysyttiin muutamia kysymyksiä ja nyt olette selvinnyt jatko osioon! Saisinko siis kysyä kolme ihan lyhyttä lisäkysymystä?" Vastasin että en muista mistään kilpailusta mitään mutta kysypä nyt kuitenkin. Kolmen lyhyen lehtiin liittyvien kysymyksien jälkeen soittaja ilmoitti : "On minun iloni ilmoittaa että nyt olet voittanut Kauneus ja Terveys lehden puoleksi vuodeksi itsellesi! Vain ja ainoastaan pienen postikulun hintaan noin 4 euroa." Totesipa tätsä vielä että eihän neljän euron toimitus maksu varmasti ole ongelma eikä mikään.. Onneksi tarkensin ja kysyin sitten että eihän tilaus ole sitova ja vain kerran neljä euroa. Mutta kun ei se olikin 4.99 senttiä jokaisesta numerosta joka tulee kolmen viikon välein.... Mielestäni yritys myy näitä lehtiä ihan suoraa sanottuna huijaamalla ja varmasti moni meneekin tähän kun kerrotaan virheellistä informaatiota. Hetken jälkeen tyttö kyllä ilmoitti että ohjeet olisi tullut ensimmäisen lehden mukana?! Soitin kuluttajavirastoon ja olivat sielläkin aikalailla ihmeissään.. ÄLÄ MENE TÖIHIN! ÄLÄ OSTA. oikeestaan en suosittele edes vastaamista..
Ei kai se ole yrítyksen vika, jos yksittäinen myyjä / toimisto myy tuollaisella huijauspuheella? Ota yhteyttä A-lehtiin, niin saa yritys vähän palautetta...
Taitaa kuitenkin ylempi höpötellä mitä sattuu, koska kys. firma ei myy kauneus ja terveys lehteä 4,99€ hintaan per lehti. Muuten ihan hyvä yritys sinulta! :D
 /   /  /  / Finnacta Oy

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta