Miten kuivuus pois blondatusta tukasta?

pipetzu.

Hiukseni on värjätty vaaleiksi nyt useampaan otteeseen (en värjää aina kokonaan, vaan pelkän juurikasvun.) niin pesun jälkeen nämä hiukset kuivuttuaan ja kun harjaan hiukset niin jäävät karheiksi joistakin kohdista ja hampuiksi, harottaa koko pehko ja hiukseni on vielä aika ohuet............. Miten saisin kuivuuden oikeasti pois ja hiuksistani kauniit vaaleat, mutta sileät hiukset?

Tästä ois tarkotus vielä vaalentaa ihan platinablondiin... oksettaa tämä keltaisuus :S

9

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Platinablond

Ensinnäkin, koeta ensin hopeashamppoolla platinaks, se on hellempi tapa. Toiseks, erittäin helppo mutta tavallaan "huijaus" tapa on käyttää kaupan hoitoaineita jotka sisältää silikonia, se tekee hiuksista aika latteet ja sileet :) Näin mä tein ku olin saanu viimein platinat ja hiukset oli räjähtämispisteessa :p Tosin pitkäkestoisin ratkaisu ois kuivien hiusten leikkauttaminen pois, niinki oon joutunu tekemään, ja nyt 1,5v myöhemmin on hiukset suht.koht hyvässä kunnossa ja lähes samanpituiset kuin aikaisemmin :)

• kampaaja turust

Leikkaaminen paras vaihtoehto. yleensä kampaamoissa tehtävät tehokosteuttajat kosteuttaa maksimissaan sen 30%. Koska liian rikkinäine hiusrakenne sitä ei saa millään enään korjattua. Toki silikonillakin voi hiuksen täyttää mutta siihen värin tarttuminen hiuksen sen ollessa "täynnä" voi vaikeutua. Ja kiharat ei pysy ym. paljon haittaa silikonista. Ja kun on synteettinen aine lähtee ainostaan kulumalla pois! Paras vaihtoehto on hyvät aineet, sekä pesu että muotoilu/suojaineet ja säännöllinen leikkaus pitää hiukset terveinä.

• kampaajaopiskelija

Hiuksia pitää hoitaa koko ajan, ei ne kerralla parane ja varsinkin kun vaalennat vielä lisää niin siinä ne nimenomaan kuivuu. vaalennus on kuitenkin se kaikista voimakkain värjäysmenetelmä.

• Blonde with Brains

Elvital Color-vive hiuksiin jätettävä hoitosuihke, punainen pullo. Suosittelen.

• lifemocker

älä värjää - myrkytä hiuksiasi

myöskin kaikki suoristinraudat yms saavat hiuksesi ihan kamalaan kuntoon

• LM vihaaja hy vittu

häivy homo vittuun.

• srytiuiuy87856

Tuohon valkaisun aiheuttamaan hamppuun ei oikeastaan auta muu kuin leikkaaminen, mutta tuskin haluat kalju olla. Ajan myötä tietty hius kasvaa ja uus kasvanut hius on terve mutta kauann saa kasvatella jos pelkästään tyvi on vaurioittunut.

Itse olen menneisyydessä usein valkaistessa käyttänyt oliiviöljyä tukkaan. Ihan siis ruoanlaittoon tarkoitettu oliiviöljyä (ei kannata extra-virginiä käyttää vaan ihan tavallista) levitetään päänahkaan, tyveen ja koko hiukseen jos tarvis. Se auttaa vähän. Sit toki täytyy yhuuhdella kunnolla pois. Kerran kaveri neuvoi että luonnonjogurtti hiusnaamiona tekee kanssa hyvää valkaistulle tukalle mutta itse en ole sitä ikinä koittanut.

• entinen blondi

Olen myös öljyhoidon kannalla, siinä ei voi paljon hävitä rahallisestikaan. Öljyhoito kannattaisi tehdä yöksi, eli nukkua öljy tukassa. Tukka kiinni ja pyyhe tyynyliinalle. Öljy voi olla esim. kylmäpuristettua oliivi- tai kookosöljyä, mahd. hellävaraisesti ja luomusti tuotettua, jotta siinä olisi muutakin hyötyä kuin rasvaa jäljellä (vähemmän luomullakin voi kokeilla). Jos vielä käyt sama öljy tukassa saunomassa, tulisi hoidosta ehkä tehokkaampaa, "lämpö-öljyhoitoa". Tätä kun tekee kerran viikossa (tai miksei useamminkin) ja pesee öljyt tukasta 2x shampoolla ja käyttää hoitoainetta normaalisti sen jälkeen, uskoisin muutosta parempaan tapahtuvan. Lisäksi hiuksia silottavat silikonit saa tukan näyttämään ja tuntumaan sileämmältä, monessa lämpösuihkeessa on sitä, kuten hoitoaineissakin. Itse käytän Fructiksen hoitoainetta, koska se on harvoja hoitiksia, joka saa hiukseni liukkaaksi takkuisen sijaan. Hiukset kannattaa värjätä tuhkaiseksi hiusvärillä, joka siis taittaa tuhkan sävyyn. Sen sijaan, että yrittäisi saada sävyn vaalennusaineella. Se saa tukkaan usein kellertävää sävyä, koska vetyperoxidi hajottaa hiuksessa olevaa pigmenttiä, joka aiheuttaa vaalenemisen, ei muuta pigmenttiä kuten hiusvärit.

• entinen blondi

Pieni huomio edelliseen, öljy päässä ei kannata mennä sunaan tukka kuivana. Tukan voi kastella tai suojata pyyhkeellä ennen saunaan menoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe