Sarkasel

boikottiin

taas selitettävää...Sanoisivat vaan sopimuksensa irti niin saisi eläimetkin parempaa hoitoa muualta. Sarkaset saisivat lopettaa eläinlääkärivastaanotonkin. Niin on ala-arvoista eläinten kohtelua että oksat pois. Sitten ukko vielä ihmettelee kun ei kiitosta heru, miksiköhän ei? Kertoo vielä että omatuntokin on puhdas, tuskin edes tietää mikä on omatunto. Härski pariskunta kaikenkaikkiaan.

45

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terv. LPR

Itse käytin koiraani siellä liki 15 vuotta ja voin sanoa että osaaminen on parasta tällä alueella. Hän kohteli koiraani hyvin ja ammattitaitoisesti. Tulin Pekan kanssa hyvin toimeen. Usko tai älä. Hän vaistosi sen että koirani on tärkeä minulle. Siinä lyhyesti. En voinut olla vastaamatta.

• boikottiin

Sittenpä sinä et varmastikaan ole muualla käynyt ja luulet että kyseinen lääkäri on hyvä.

• Toista mieltä

Ammattitaitoinen lääkäri ei nukuta lemiikkiä jo puoli tuntia ennen tutkimusta, ammattitaitoisen lääkärin mielestä kotikuntoinen lemmikki kuolee vuorokauden sisällä, ammattitaitoisen päivystävän lääkärin mielestä lemmikin äkillisen kunnonlaskun takia ja kovia kipuja kärsivän lemmikin tila "ei ole akuutti". Ammattitaitoinen lääkäri ei vastaa soittopyyntöön. Ammattitaitoisen lääkärin takia lemmikki saa kitua viimeiset elintuntinsa ja kuolee kivuliaasti. Siinä teille ammattitaitoisia ja hyviä lääkäreitä. Onneksi täällä ja lähiympäristöstä löytyy virka-aikana hyviä ja ammattitaitoisia eläinlääkäreitä mutta siihen ryhmään ei kuulu tämä pariskunta.

• wuff wuff

Meillä myös yli kahdenkymmenen vuoden kokemus Sarkasen klinikasta ja kyllä on hyvä hoito aina saatu, kun sitä on tarvittu. Omituisia höpöttäjiä täällä nämä kirjoittajat!

• miten on?

Onko aloittajalla omakohtaista kokemusta? Vai saitko lehtijutusta kimmokkeen aloitukseesi? Pystytkö esittämään asiasi Sarkaselle itselleen ihan kasvotusten?
      Olisiko reilua kirjoittaa omalla nimellä kun kerran mainitset ko. toisen osapuolen nimen?

• boikottiin

Voi herran tuutelis sentään....On todellakin kokemusta ja monella muulla tuntemallani. Heitä kumpaakaan EI voi sanoa hyväksi, näin vaan on. Muualla heidät olisi jo pistetty viralta pois aikoja siteen. Kyllä voisin sanoa mielipiteeni suoraan heillekin ja aionkin. Lehtijuttu vain vahvistaa kokemaani.

• elukka5

Tosi hyvää hoitoa on saatu niin koiralle kuin kissoillekin. En ymmärrä tätä Sarkasten haukkumista, mikä on jo niin vanha juttu että ekaa kertaa kuulin siitä varmaan 25 vuotta sitten.

Rakentavalta kannalta, olisi kiva tietää mikä ihan tarkalleen on mennyt pieleen. Tuollaiset "surkeaa hoitoa", "luvat pois"-kommentit ei kerro yhtään mitään. Ja mikä vielä parempaa, niin eikö sen negatiivisen palautteen voisi antaa suoraan sinne minne se kuuluu, eikä huudella täällä netissä nimimerkin takaa.

(muutenkin ihmettelen kun nykyään ei uskalleta edes omalle naapurille sanoa asiallisesta asiasta, vaan sekin pitää pyöräyttää jonkun UV:n tekstaripalstan kautta. Raukkamaista menoa!)

• boooriiiiiingx

"muutenkin ihmettelen kun nykyään ei uskalleta edes omalle naapurille sanoa asiallisesta asiasta, vaan sekin pitää pyöräyttää jonkun UV:n tekstaripalstan kautta. Raukkamaista menoa!"

Enempi raukkamaista on mielestäni se, että koettelemalla koetellaan naapureiden sieto/kestorajoja. Joillain on vaan omat säännöt (omakotialueilla) tyyliin: jos naapurin auto ei ole pihassa, niin sitten voi polttaa pärryyttää kokkoa tontilla _ omakotialueella siis, ei missään perähörkkölässä vaan erittäin lähellä taajamaa.
      Jos menet ja kerrot mielipiteesi niin pökköä pesään enempi vaan. No tuo on todella vain esimerkki - tuo jälkimmäinen.
      Mielestäni niin kauan jos naapurit eivät käytä järkeään niitä voi opettaa vähän tavoille vaikka sitten UV-tekstareiden muodossa.

MItä alkuperäiseen viestiin tulee. Olishan hän voinut tietysti kirjoittaa vaikka näin, että "eräs lähellä eläkeikää oleva imatralainen mieshenkilö ja hänen vaimonsa, joille useimmat imatralaiset vievät lemmikkieläimensä hoidettavaksi...."
      Henkilökohtainen kokemus "eräästä mieshenkilöstä, joka auttaa, parantaa, hoitaa eläimiä on sellainen, että kyseinen mieshenkilö ei jostain erityisestä syystä taida erityisemmin pitää kissoista".

• 7+9

Kyllä tuo ukko on saanut ihmisiltä Facebookissa palautetta, ilman nimimerkin taakse piiloutumista.
      Ja samaisella sivustolla tää kyseinen supereläinlääkäri on puhunut itsensä pussiin niin hyvin, että sieltä alkaa olla jo todella hankala pyristellä irti.

Itseppä on kätensä liannut....

• yllättynyt

Hämmästyttävää tuo negatiivinen kirjottelu ja nimeäminen tekstissä. Itse ollaan nimimerkin suojassa. Miettikääpä jos eläinlääkärit alkaisivat asiakkaistaan kertoa. Siinä vasta mielenkiintosta tekstiä voisi olla, sitä lukisi niitä kertomuksia ihan mielenkiinnolla. Nimet kun vielä kertoisi niin olisi hyvä lisä tarinoihin. Lukekaapa kirja Aasiaksas on aina väärässä

• törppö20

No juu,lueppas päivän uutisvuoksi

• yllättynyt

No mitäpä siinä sitten oli. Täydellisiä ei meistä varmaan kukaan ole

• hmmmmmmmmmmmmm

Eläinklinikalla käy tosi paljon asiakkaita, että näinköhän on eläinlääkärit ammattitaidottomia? Molemmat koirani ovat saaneet siellä parasta ja nopeaa hoitoa ja tutkitaan kyllä kunnolla.

• Hohhoh...

No kyllä se sarkanen vaan valehteli ihan pokkana että mukamas luvatta on käyty siellä suojassa! Aiemmin totesi facebookissa että olisi itse kovin tyytyväinen siihen, että ovet ovat auki ja eläimen pääsee viemään suojaan pyhänäkin. Lisäksi tuo kommentti kissan luovutuksesta sairaana tunti ennen lopetusta rabiesepäilyn vuoksi: Halusin näyttää ettei sitä kissaa mihinkään voi luovuttaa!

• Olishan hän voinut tietysti kirjoittaa vaikka näin, että "eräs lähellä eläkeikää oleva imatralainen mieshenkilö ja hänen vaimonsa, joille useimmat imatralaiset vievät lemmikkieläimensä hoidettavaksi...."
      Henkilökohtainen kokemus "eräästä mieshenkilöstä, joka auttaa, parantaa, hoitaa eläimiä on sellainen, että kyseinen mieshenkilö ei jostain erityisestä syystä taida erityisemmin pitää kissoista".

Kyllä kyllä, negatiivisen palautteen antaminen sivistyneesti ja hyökkäämättä on eräänlainen taitolaji sekin. Muuten en ota ko.pariskunnan edesottamuuksiin mitään kantaa kun en heitä tiedä tai tunne.

• somebody of Lpr

Olisi Sarkasilta ollut edesvastuutonta luovuttaa sairasta kissaa kenellekään ulkopuoliselle henkilölle.
      Toimivat oikein kun päästivät kissan kärsimyksistään.
      Eiköhän kolmen ammattitaitoisen eläinlääkärin arvio kissan paranemismahdollisuuksista riitä lopettamiseen.

Siitähän vasta mekkala olisi syntynyt jos he olisivat luovuttaneet sairaan kissan henkilölle, jolla on ennestään jo kissa ja se olisi saanut tartunnan.
      Myöskin sairaan kissan hoito tulee varsin kalliiksi. Kuka sen olisi maksanut, imatralaiset veronmaksajat varmaankin.

Kissa, joka on hylätty ja sairas, eikä paranemisesta ole varmuutta, on hyvä päästää tuskistaan.
      Myös muiden lemmikkieläinten hoitajien tulisi harkita miten kauan lemmikkinsä antaa kärsiä parantumattomissa sairauksissaan ja odottaa niiden luonnollista kuolemaa, kun voisivat armahtaa eläintä ja suoda sille armollinen kuolema.
      Laki on sikäli eläimille hyvä kun se sallii eutanasian toisin kuin meille ihmisille.

• Hohhoh..

Päätös olikin oikea, mikäli kissa nyt edes oikeasti oli sairas.. Tuo näyttämisen tarve on se mikä minusta on naurettavaa, lapsellista ja ammattitaidotonta!

• joutavat elikot

kaikki kissat vois ampuu, mokomatkin hyödyttömät marnijat.

• Huuhaahii

Varmasti puhdasrotuisia kissoja ja koiria hoitavatkin hyvin, mutta eivät pidä sekarotuisia arvossa, siitä kokemusta. Eivät tajua että omistajilleen lemmikit rakkaita huolimatta siitä onko kallis rotukissa vai löytöeläin.

• exexex

Ite oon käyttäny sekä SEKAROTUISTA että puhdasrotuisia koiria vuosia Sarkasella ja aina on ollut hoitoonpääsy nopeaa, ja hoito asiallista. En voi omalta osaltani kumpaakaan moittia.

• Sarkas fani

Vastalause! Oikein ovat aina olleet asiallaisia ja hoitaneet koirani hyvin. Vaikka eivät turhia lörpöttele, niin ammattitaitoisia ovat!
      Lakatkaa turha höpöttäminen.

• rahat pois

Onko turhaa höpöttämistä jos eläimet saavat kärsiä ja kitua noitten kahden tekemisten tai tekemisen jättämisen takia????? Ammattitaitoinen osaa ja haluaa auttaa eläintä rotuun tai lajiin katsomatta. Ammattitaitoinen osaa myös ohjata ja auttaa lemmikin omistajaa hoitamaan sairasta rakasta lemmikkiään jotta tämä paranisi. Minulta ei heru minkäänlaista sympatiaa tai kiitosta noille kahdelle. Avatkaa hyvät ihmiset nyt silmänne siitä kuinka härskiä tuo touhu on.

• kiss kiss

Samaa mieltä,itselläni on kissa sekä koira jotka molemmat ovat sekarotuisia.Olen saanut hyvää hoitoa molemmille välillä joutunut käymään päivystysaikanakin.Itse asiassa välillä käyttänyt eräällä klinikalla Lpr:ssa ja siellä vasta rahastusta olikin.Hoito 15 min ja lasku aivan järkyttävä.

• rahat pois
        kiss kiss kirjoitti:

Samaa mieltä,itselläni on kissa sekä koira jotka molemmat ovat sekarotuisia.Olen saanut hyvää hoitoa molemmille välillä joutunut käymään päivystysaikanakin.Itse asiassa välillä käyttänyt eräällä klinikalla Lpr:ssa ja siellä vasta rahastusta olikin.Hoito 15 min ja lasku aivan järkyttävä.

Hyvä että sinä olet saanut hyvää hoitoa, mutta tuskinpa lemmikkisi on. Minulle on aivan turha puhua että nuo kaksi tekisivät hyvää työtä, avaa silmäsi!

• kaksi kisua

Molemmat Sarkaset ovat erittäin päteviä ja hyvän ammattitaidon omaavia eläinlääkäreitä.
      Eivät olisi pystyneet pitämään yksityispraktiikkaa vuosikymmenten ajan, elleivät olisi hyviä eläinlääkäreitä.

Jokaisessa ammatissa pitkään toimineelle tulee varmasti myös huonoja päiviä ja virheellisiäkin diagnooseja, eikä kaikkia voi koskaan miellyttää.

Täällä julkinen mollaaminen nimimerkin takaa on säälittävää toimintaa joka antaa enemmänkin vaikutelman kirjoittajien omista henkilökohtaisista ongelmista, jotka voi jättää omaan arvoonsa.

• lässynlässy

Moni käy siellä sen takia kun onhan heillä hienot välineet (mitä muilla ei ole) tutkia yms mutta itse henkilöistä ovat vallan toista mieltä.
        Kyllähän asioista voi kirjoittaa, onko mollaamista jos joku uskaltaa kirjoittaa kielteisiäkin asoita kyseisestä paikasta? Tuskinpa ne ovat tuulesta temmattuja. Tosiasiahan on että paljon kuulee negatiivista tuosta paikasta. Harvan olen itse kuullut kehuvan heitä. Mitäpä sinulle kuuluu kuka on nimimerkin takana, olisit esimerkkiä näyttäen laittanut oman nimesikin.
        Omakohtainen kokemus on itsellänikin heistä ja valitus on menossa eteenpäin.

• Huhhuh!

Ihminen joka sanoo tervettä koiraa sekarotuiseksi piskiksi, joka kannattaisi lopettaa, ei mielestäni ole pätevä hoitamaan löytöeläinkotia. Myöskään julkisuudessa valehtelu ja syyttömien syyttäminen murtautumisesta (sen jälkeen kun on sanonut julkisesti ovien olevan tarkoituksella auki) ei minusta kuulosta ammattitaitoiselta. Itse en asioi, kuka tietää vaikka tulisi syyte murtautumisesta kun avoimista ovista kulkee...

• hyväbsarkaset
        Huhhuh! kirjoitti:

Ihminen joka sanoo tervettä koiraa sekarotuiseksi piskiksi, joka kannattaisi lopettaa, ei mielestäni ole pätevä hoitamaan löytöeläinkotia. Myöskään julkisuudessa valehtelu ja syyttömien syyttäminen murtautumisesta (sen jälkeen kun on sanonut julkisesti ovien olevan tarkoituksella auki) ei minusta kuulosta ammattitaitoiselta. Itse en asioi, kuka tietää vaikka tulisi syyte murtautumisesta kun avoimista ovista kulkee...

Hienoa kun ammattilaiset suhrtautuvat vakavasti rabiekseen, Lukekaapa www.finlex.fi tartuntatautillaki ja Eviran ohjeet rabieksesta.Lopettakaa typerä ihmisten mollaaminen.Kissat ja koirat ovat luontokappaleita,ei niitä pidä inhimillistää

• CCCVV
        hyväbsarkaset kirjoitti:

Hienoa kun ammattilaiset suhrtautuvat vakavasti rabiekseen, Lukekaapa www.finlex.fi tartuntatautillaki ja Eviran ohjeet rabieksesta.Lopettakaa typerä ihmisten mollaaminen.Kissat ja koirat ovat luontokappaleita,ei niitä pidä inhimillistää

Eipä ollut rabiesta....Kaksi eläinlääkäriä talossa eikä kissaa hoidettu.

• Ala-arvoista
        CCCVV kirjoitti:

Eipä ollut rabiesta....Kaksi eläinlääkäriä talossa eikä kissaa hoidettu.

Toivottavasti osaat itse olla aina oikeassa ja tiedät oikeat toimintatavat.Ellei näin ole,niin älä lähde näillä sivustoilla mustamaalaamaan asiantuntevaa työtään tekeviä eläinlääkäreitä.

• khru

Sarkaset, molemmat siis, Imatran alueen parhaimmat eläinlääkärit, ei valittamista.
      Osaavat sanoa asiansa suoraan, niin kuin pitääkin ilman asiakkaan mielistelyjä.
      Sarkaset katsovat eläimen etuja ensisijaisesti ei omistajan, eikä itsensä.
      Kiitos heille arvokkaasta työstä.

• tsiisus sentään

Eivät tosiaankaan ole parhaimistoa!Mistä ihmeestä te heitä ylistätte ja kumarratte?Lemmikit pois tuollaisilta, ei teille eläimen hyvin vointi paljoa näytä hetkauttavan!No menee se suu suppuun teiltäkin kun totuus valkenee.

• Viralta tämmöset!

Hienoa että 10 % kävijöistä on tykännyt palvelusta :DD Aika huonot prosentit. Itse olen saanut aina töykeää palvelua, enkä enää siihen puljuun jalallani astu!

• dogman
        Viralta tämmöset! kirjoitti:

Hienoa että 10 % kävijöistä on tykännyt palvelusta :DD Aika huonot prosentit. Itse olen saanut aina töykeää palvelua, enkä enää siihen puljuun jalallani astu!

Kertakaikkiaan mitä palvelua! Töykeempää saa kyllä hakea.
        Kannattaa välttää kyseistä paikkaa.

• Lautakunta teki lehti uutisoinnin jälkeen päätöksen kilpailuttaa palvelu uudelleen. Asia käsiteltiin listan ulkopuolisena asiana kuunnellen virkamiesten paikalla käynnin tutkimusten tuloksia.

• Pelkää valehtelua

Ja taas Anssi kaiken tietävänä paljastaa asioita,joihin hänellä ei ole oikeutta. Kukahan voisi lopettaa tämän miehen valheelliset kirjoittelut ja toisten mollaaminen?

• Anssi,p
        Pelkää valehtelua kirjoitti:

Ja taas Anssi kaiken tietävänä paljastaa asioita,joihin hänellä ei ole oikeutta. Kukahan voisi lopettaa tämän miehen valheelliset kirjoittelut ja toisten mollaaminen?

Voitko kertoa, missä kohtaa valehtelin. Asia tuli julkiseksi heti, kun media julkaisi uutisen aiheesta. Kirjoituksessani ei haukuta ketään, vaan kerrotaan pelkkää faktaa.

• Yksi monista
        Anssi,p kirjoitti:

Voitko kertoa, missä kohtaa valehtelin. Asia tuli julkiseksi heti, kun media julkaisi uutisen aiheesta. Kirjoituksessani ei haukuta ketään, vaan kerrotaan pelkkää faktaa.

jatka vaan Anssi asia linjalla, meitä on iso joukko asukkaita, jotka luemme kirjoituksiasi. Sinua kunnioitetaan nimen omaan rehellisesti kommenteista. Et ole haukkunnut tässäkään ketään, vaan tuonnut asian esille niin, kuin se on käsitelty kaupungin organisaatiossa.

• Anssi/Anssi
        Yksi monista kirjoitti:

jatka vaan Anssi asia linjalla, meitä on iso joukko asukkaita, jotka luemme kirjoituksiasi. Sinua kunnioitetaan nimen omaan rehellisesti kommenteista. Et ole haukkunnut tässäkään ketään, vaan tuonnut asian esille niin, kuin se on käsitelty kaupungin organisaatiossa.

Tässä taas Anssin kaksoismieli tuo omaa kehuaesiin

• Hyvät muistot

Jo vuosia sitten kissallemme tapahtui kaksikin kertaa vakava onnettomuus sen jäätyä auton tönäisemäksi,ensimmäisellä kerralla katkesi takatassu ja kissa oli huonossa kunnossa,toisella kerralla kävi pahemmin,kun keuhko repesi ja molemmilla kerroilla herra ja rouva Sarkanen hoiteli meille rakasta maatiais-koulua ammattitaidolla ja hellästi, samoin kuin kissamme sairastui 17 vuotiaana ( syöpään?),silloinkin kokeiltiin kokeitten avulla lääkehoitoakin,mutta lopulta rakas lemmikkimme kuoli kotiin juuri ennen viimeistä matkaa Sarkaselle.Kiitän täydestä sydämestäni Sarkasia empaattisesti suhtautumisesta ja erityisesti hyvästä hoidosta. Muistakaa ihmiset,että "metsä vastaa siten kuin sinne huudetaan".

• ananasakäämä

veit sanat suustani,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.. uskon myöskin että nämä narisijat ovat itse menneet maailmanomistajien elkein mökkiin. he ovat eläinlääkäreitä,ihmisiä. ei jumalia. he tekevät työnsä,hoitavat eläimen kuntoon,tai eivät hoida,jos ei voi hoitaa. ei heidän tehtävänään ole mielistellä omistajia tai muutakaan,vaan hoitaa eläimiä!. olen itse mokannut monet laskut,"unohtunut" maksaa ynnä muuta aikanaan,siis aikanaan,ei enää,mutta siitä huolimatta pekka ja marjukka on hoitanut eläimeni. ja aina keskkustelevat ja kertovat oman mielipiteensä,kuuntelevat minun mielipiteeeni. minusta ovat tosi hyviä. eikö jo 30v palvelu kerro että osaavat asiansa. eikö ovet olisi sulki jos palvelu olisi huonoa? aina kun astun sinne tilaan,minulla tulee levollinen olo kun tiedän että homma hoituu. piste. kiitos.

• satnoi
        ananasakäämä kirjoitti:

veit sanat suustani,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.. uskon myöskin että nämä narisijat ovat itse menneet maailmanomistajien elkein mökkiin. he ovat eläinlääkäreitä,ihmisiä. ei jumalia. he tekevät työnsä,hoitavat eläimen kuntoon,tai eivät hoida,jos ei voi hoitaa. ei heidän tehtävänään ole mielistellä omistajia tai muutakaan,vaan hoitaa eläimiä!. olen itse mokannut monet laskut,"unohtunut" maksaa ynnä muuta aikanaan,siis aikanaan,ei enää,mutta siitä huolimatta pekka ja marjukka on hoitanut eläimeni. ja aina keskkustelevat ja kertovat oman mielipiteensä,kuuntelevat minun mielipiteeeni. minusta ovat tosi hyviä. eikö jo 30v palvelu kerro että osaavat asiansa. eikö ovet olisi sulki jos palvelu olisi huonoa? aina kun astun sinne tilaan,minulla tulee levollinen olo kun tiedän että homma hoituu. piste. kiitos.

Ihan on kuule nöyränä menty asioimaan ja asiallisen palvelun sijasta saatu tiuskintaa ja epäammattimaista käytöstä. On se kumma kun muut eläinlääkärit selviävät tällaisista tilanteista ongelmitta mutta ei kunnaneläinlääkäri, Milloinkaan en ole muualla vastaavaan törmännyt ja ihan samalla tavoin olen aina asioinut! Ja kuten viestiketjusta ja viidakkopuhelimesta huomaa, en suinkaan ole yksin, vaan yksi todella monesta :)

• Rajapatsaalta iltoja!
        satnoi kirjoitti:

Ihan on kuule nöyränä menty asioimaan ja asiallisen palvelun sijasta saatu tiuskintaa ja epäammattimaista käytöstä. On se kumma kun muut eläinlääkärit selviävät tällaisista tilanteista ongelmitta mutta ei kunnaneläinlääkäri, Milloinkaan en ole muualla vastaavaan törmännyt ja ihan samalla tavoin olen aina asioinut! Ja kuten viestiketjusta ja viidakkopuhelimesta huomaa, en suinkaan ole yksin, vaan yksi todella monesta :)

Koiran sairauksien vuoksi käyty ja todistettavasti töykiää!! Pitkät laskut makseltu ja palvelu ala-arvosta!

• xxdksladkja
        satnoi kirjoitti:

Veit sanat suustani! "Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan", niinpä kun ovat töykeitä ja hoito huonoa, jos nyt edes hoitoa saakaan, niin kyllä joutaa antaa palautetta moisista "kuninkaallisista"....

• mietitkö loppuun?

No mutta jos tuolle linjalle lähdetään niin mitäs pahaa se kissanpentu oli tenyt ku pääsi hengestään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe