Keskusteluketju musiikin ystäville.

Hyvää huomenta musiikin ystävät. Nukuin pidempään kuin muina aamuina, koska yöllä heräsin outoon ääneen. Kuulosti siltä kuin pulloon olis puhallettu. Ajattelin, et Kaulushaikara, voiko olla. Niinpä piti käydä tutkimassa kolmen aikaan lintukirjaa, ja niinhän se oli. Kaulushaikaralla oli mulle asiaa...Nyt kuitenkin saa onnittelulaulun Esteri päivän sankari.

http://www.youtube.com/watch?v=LeeA9Oed7RM

129

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska virallisesti on lupa saatu musiikkia sisältävään ketjuun. Jatketaan siis uudella ketjulla, keskustelua mukaan, ettei mene pelkäksi linkitykseksi. Laitan tähän nyt minut herättäneen linnun äänen:

http://areena.yle.fi/radio/1483170

• meeriamanda

Hmm.. Luotsilla on selvitettävää Ylläpidon toimista, ootellaan!

Eikähän toi tirppu tiedä et " pulloja puhalletaan " :)

Laulua laitan..

http://www.youtube.com/watch?v=YP1YTPtHyK8

- niin aina, sanoo rengit päissään...

• Selvitystä odotellaan....
      On sillä "tirpulla" niin outo ääni, kun yön hiljaisuudessa sen kuulee.
      Ihmettelin, mikä se on. Piti tosiaan kolmen aikaan yöllä ruveta etsiin lintukirjasta.. Täällä niitä on kuulemani mukaan ollutkin. Tytär näki eilen Kiukaisissa Kattohaikaran, se on näkyvä, kookas lintu. Mutta ei ollut "kannettavaa" nokassaan ollut. Kuvanki kävi ottamassa, et on todistusaineistoo...

http://www.youtube.com/watch?v=Rpn9JKHi4O4

• ?+++

Missä on annettu lupa ja onko se henkilökohtainen?

• se ei ole oikein

Tuota ihmettelen itekin saako täällä vain yksi tehdä musa aloituksia.

• eikö saa kysyäkään
        se ei ole oikein kirjoitti:

Ja muorit miinustaa urakalla, hyi helv..

• ?+++
        se ei ole oikein kirjoitti:

Ei minun tarkoitukseni ole arvostella, vaan kysyä vilpittömästi yleisellä keskustelupalstalla asiaa, jonka luulisi olevan sama meille kaikille, ja näkyvä, silmin luettava.
        Rakastan musiikkia ja pidän musiikkiketjuista.
        Mutten ota osaa, jos eivät säännöt ole nähtävissä kaikille.

• eikö saa kysyäkään kirjoitti:

Ja muorit miinustaa urakalla, hyi helv..

Jos on ketjuja lukenut, ei ole voinut Luotsin viestiä olla huomaamatta.
        Musiikki on keskustelun kanssa sallittua JOKAISELLE! Eikö se mene teille jakeluun, kun vähän väliä kysellään.

• :(((
        ?+++ kirjoitti:

Ei minun tarkoitukseni ole arvostella, vaan kysyä vilpittömästi yleisellä keskustelupalstalla asiaa, jonka luulisi olevan sama meille kaikille, ja näkyvä, silmin luettava.
        Rakastan musiikkia ja pidän musiikkiketjuista.
        Mutten ota osaa, jos eivät säännöt ole nähtävissä kaikille.

Ilmeisesti täs alotukses ei saa kysellä.

• :((((
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Musiikki on keskustelun kanssa sallittua JOKAISELLE! Eikö se mene teille jakeluun, kun vähän väliä kysellään.

jatka miinustelujas

• ?+++
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Tarkkaan olen ollut lukevinani, mutten vielä ko. viestiä ole nähnyt, mutta otan nyt suurennuslasini esiin.
        Joskopa asia vielä minun tyhmyydellenikin selvenee.

• :(((( kirjoitti:

jatka miinustelujas

Minä en miinustele. Luotsi on 15. 4 laittanut musaketjuun viestinsä.
        Jos ette ole sitä osanneet lukea vika on teissä, ei minussa...

• fiksuu väkeä
        ?+++ kirjoitti:

Tarkkaan olen ollut lukevinani, mutten vielä ko. viestiä ole nähnyt, mutta otan nyt suurennuslasini esiin.
        Joskopa asia vielä minun tyhmyydellenikin selvenee.

Kaikki eivät ole tääl yötä päivää,jotain voi jäädä näkemättäki

• fiksuu väkeä kirjoitti:

Kaikki eivät ole tääl yötä päivää,jotain voi jäädä näkemättäki

Ei viestit minnekkään häviä. Etsikää ketju jossa on 15.4 Luotsin laittama viesti. Ei tarvitse riidellä...

http://www.youtube.com/watch?v=Ok8WW9y8GvM

• :((( kirjoitti:

Tässä on Luotsin viesti. Lukekaa ja muistakaa:

tsihh...
        15.4.2013 10:57
        1
        Sulje
        Sain juuri tiedon että musiikki linkit ovat täysin sallittuja 60 kunhan ne eivät ole pelkkiä linkkejä. Eli niissä pitää olla jotain asiaakin mukana.

• evvvk,,
        :((( kirjoitti:

Palsta on 60 vuotiaille, ja emme elä sinun kyselyihisi vastaajina.

• eitodellakaan.
        evvvk,, kirjoitti:

Palsta on 60 vuotiaille, ja emme elä sinun kyselyihisi vastaajina.

Eiköhän asiallisuus riitä, puolin ja toisin, eikä väen vängällä kannata ängistää.

• mimmimummi*

Aika aavemainen ääni sillä Kaulushaikaralla...vähän melkein pelottava..ja sanottiin äänitteessä et voi kuulua jopa viiden kilometrin matkan...Haikaroita ei taida kovinkaan paljoa olla meillä...
      Essin olen tuntenut...joka nyt on tähtitaivaan takana jo...

http://www.youtube.com/watch?v=tveFP5Gvcx0

• meeriamanda

• hunksz kirjoitti:

"jytynmamma 9"

Kaataa vai kantaa....
        Kuivaa ainakin hyvin jos kaatamalla sataa.

http://www.youtube.com/watch?v=beg3LfkyGsM

H.

Kantaa tietenkin. Aina pitäis tarkistaa ennen lähettämistä, liian vikkelät sormet....

• Hei kun keikuskelen

Kuus kiloa painoja jaloos. Siis kuus per ketara eli se tekee sit kakstoista kiloo.
      Olkapäitäni yritin epätoivoisesti pitää ylhäällä, etteivät ne olisi lähteneet valumaan aina vaan alemmas ja koska olkapääni ovat kiinni minussa itsesäni, olisivat olkapääni vajottaneet myös pääni, kaulani ja rinnan, sekä takaselkäni.
      Kahdentoista kilon nilkkapainot saivat astantani laahustavaksi ja etukenomainen kävelytyylini oli epävakaa ja lähes nenälle kaatuvaa plaatua.

Siis, kerrassaan epämukava tilanne yrittää siinä laahustella autokatokselta kotiovelle. Rättimäinen olotila koko sisuksessani.

Pääsin vaivoin kotiin. Tässä olen. Tulitikut silmillä, jotta olo tuntuisi edes hivenen verran pirteämmältä.

-Missäs oot ollu? Häh?

-Joo, Missäs sitä on oltu?

Noh, seitsemän ja puoli tuntia ulkona. Pari tuntia rakentelin Legoilla (ulkona viltillä). Ukkojen pikkuruisia päitä tälläilin, kypäriä niihin, asettelin vieretysten ja välillä peräkkäin.
      Ilmeikkäästi lausahtelin vuorosanoja eri äänenpainoilla.

Noh, sitten nojailin Trampoliinin reunaan ja vahtasin parin pojan pomppimisia. Annoin arvosanoja onnistuneista pompahduksista. Tätä kesti tunnin verran.

Noh, sitten tramppasin pitkin ja poikin tonttia ja yritin etsiskellä piilotettua Luuta.
      Mistäs minä tiesin, että eilen koiralle ostettua koiranluuta ei saanut antaa viedä ulos. Koiran nenänpää oli mullassa ja siitä huomasin, että pirhana viete nyssssson pannu luun lymyyn. Ei löytynyt luuta.

Noh, sitten leikittiin kissaa, potkittiin palloa, tutkittiin pensaita ja kukkia ja sen semmosta.

Lopuksi katseltiin Ötököitä. Koppakuoriaisia ja muurahaisia ja jos jotakin mönkijää.

Olin lapsenvahtina (lapsenlapsi 5v), isompi tuli myöhemmin seuraan, kun koulusta pääsi.

Huh, miten voikaan lapsen hoitaminen viedä kaikki mehut. Olen täällä nyt kuivana korppuna. Rusinamainen olotila, sanon ma.

Tässä teillekin ötökän katselemisia:)

http://www.youtube.com/watch?v=u2m4pf015gA

• Mun mielestä kans parasta terapiaa on lapsenlapsen kanssa Legojen rakentaminen. Kerran teimme Pyramidin, se oli aika iso, kun kaikki palikat piti saada siihen. Siin oli äkkiä huone liian pieni.
        Poika just täytti 14v, joten ei taida enää rakennella mummin kaa.

Sulla on olu tapahtuma rikas päivä, hyvä. Sillä nyt laitan jumppa ohjeet. Jospa rentouttavat sun väsynyttä kehoa. Ei muuta kuin jumppaamaan:

http://www.youtube.com/watch?v=KBky4Vx2nVI

• Hei kun keikuskelen
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Mun mielestä kans parasta terapiaa on lapsenlapsen kanssa Legojen rakentaminen. Kerran teimme Pyramidin, se oli aika iso, kun kaikki palikat piti saada siihen. Siin oli äkkiä huone liian pieni.
        Poika just täytti 14v, joten ei taida enää rakennella mummin kaa.

Sulla on olu tapahtuma rikas päivä, hyvä. Sillä nyt laitan jumppa ohjeet. Jospa rentouttavat sun väsynyttä kehoa. Ei muuta kuin jumppaamaan:

http://www.youtube.com/watch?v=KBky4Vx2nVI

Huomenta jytynmamma 9.
        Joo ja jep, Legoilla on mukava rakennella. Tää nuorin poika on tullut isäänsä siinä mielessä, että rakentelee intohimoisesti legoilla jos jotakin. (no ei se isä enää rakentele:) mutta pienenä poikana teki vaikka mitä).

Meille tuli pikkunen riidanpoikanen, kun minä erehdyksessä pudotin terassin lautojen väliin vihreän neljäsosa kynnenkokoisen pikkuruisen legopalan. Hirmuista, että siitä tuli paha mieli. "Nyt mulle kyllä tuli tooooosi Paha Mieli, ku sä hukkasit mun legon". Tuota lausetta hoettiin monen monituista kertaa. itkukin tuli. Voi minua roistoa. Tarttee etsiä joku legopaketti, jossa olisi juuri tuollainen pala. Ostan jos löydän.

Ai niiiiiin iso Pyramidi, joka ei meinaa mahtua huoneeseen. Huh, pirun paljon legoja tarvitaan.

Kiitos voimistelu-linkistä. Oih ja voih, minä en oikein tykkää voimistella. Jotenkin aattelen, että hyötyliikunnalla saa ihan samoja lihaksia harjoitetuksi ja siinä samalla tulee sekä joku työ tehtyä, että jumppa.
        Esimerkiksi tossa alussa oleva liike tulee tehtyä, kun nyppii voikukkia sepelin seasta.:) Sitten yks toinen liike tulee hoidettua, kun kumartelee ja pesee parvekkeen kaidelautojen välejä. jne..

Tällä kertaa en pistä musaa. Meen tonne ulos jatkamaan kaffeen juomista. Otan runokirjan mukaan (kuten monesti teen) ja pistän tänne jonkun runon, jos löydän kivan.

Hieaaaano ilima ulkona. Taitaa tulla samanlainen ilma, kuin eilen. Ilma pelkkää linnunmaitoa ja aurinko taas nauraa suu ammollaan.

Mukavaa päivää sinulle ja muille palstalaisille.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Huomenta jytynmamma 9.
        Joo ja jep, Legoilla on mukava rakennella. Tää nuorin poika on tullut isäänsä siinä mielessä, että rakentelee intohimoisesti legoilla jos jotakin. (no ei se isä enää rakentele:) mutta pienenä poikana teki vaikka mitä).

Meille tuli pikkunen riidanpoikanen, kun minä erehdyksessä pudotin terassin lautojen väliin vihreän neljäsosa kynnenkokoisen pikkuruisen legopalan. Hirmuista, että siitä tuli paha mieli. "Nyt mulle kyllä tuli tooooosi Paha Mieli, ku sä hukkasit mun legon". Tuota lausetta hoettiin monen monituista kertaa. itkukin tuli. Voi minua roistoa. Tarttee etsiä joku legopaketti, jossa olisi juuri tuollainen pala. Ostan jos löydän.

Ai niiiiiin iso Pyramidi, joka ei meinaa mahtua huoneeseen. Huh, pirun paljon legoja tarvitaan.

Kiitos voimistelu-linkistä. Oih ja voih, minä en oikein tykkää voimistella. Jotenkin aattelen, että hyötyliikunnalla saa ihan samoja lihaksia harjoitetuksi ja siinä samalla tulee sekä joku työ tehtyä, että jumppa.
        Esimerkiksi tossa alussa oleva liike tulee tehtyä, kun nyppii voikukkia sepelin seasta.:) Sitten yks toinen liike tulee hoidettua, kun kumartelee ja pesee parvekkeen kaidelautojen välejä. jne..

Tällä kertaa en pistä musaa. Meen tonne ulos jatkamaan kaffeen juomista. Otan runokirjan mukaan (kuten monesti teen) ja pistän tänne jonkun runon, jos löydän kivan.

Hieaaaano ilima ulkona. Taitaa tulla samanlainen ilma, kuin eilen. Ilma pelkkää linnunmaitoa ja aurinko taas nauraa suu ammollaan.

Mukavaa päivää sinulle ja muille palstalaisille.

"kuseskelen"

Heevetti aina myös musiikkia kehiin!

"Otan kynän, kumin ja lehtiön, mukaan terassin kahvihetkiin,
        ei koskaan tulisi mieleenkään, mulla oppia kirjoista mitään.

Muuten tulisi tuotoksein kalpeaksi, kuin sivut kirjani lehtien,
        annan kahvini soutaa suonien teillä, nostaa aatteita, hiljakseen ehtien"

Ja tota, liikehdintä saa naisessa ihmeitä aikaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Oy_ArpznZUs

H.

• Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

"kuseskelen"

Heevetti aina myös musiikkia kehiin!

"Otan kynän, kumin ja lehtiön, mukaan terassin kahvihetkiin,
        ei koskaan tulisi mieleenkään, mulla oppia kirjoista mitään.

Muuten tulisi tuotoksein kalpeaksi, kuin sivut kirjani lehtien,
        annan kahvini soutaa suonien teillä, nostaa aatteita, hiljakseen ehtien"

Ja tota, liikehdintä saa naisessa ihmeitä aikaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Oy_ArpznZUs

H.

"hunksvotti"

Mitä heevettiä sä höpäjät. Aliarvioitko runoilijoiden runoja, jos et niitä ilikiä lukea.
        Mulla on runokirjoja/aforismikirjoja niin moneen lähtöön, että tunnusteltua ekana, mimmonen päivä on tulos ja kuulosteltua mieleni sisuskammioon, valitsen sopivan runokirjan ja annan silmieni siirtyä kirjoitettuun tekstiin. (luen runoja lähes päivittäin).

Minä en osaa kirjoittaa runoja. Osaan kuitenkin lahjakkaasti niitä lukea.
        Olen musiikissa (omassa lajissa) ammattilainen, viiskytä vuotta soittanut vaikka mitä. En kuitenkaan osaa säveltää, muiden sävellyksiä oon soittanut.

Nyt pistää kyllä niin vihaksi. "Kyllä mulle tuli nyt paha mieli, ku sä tolleen mulle sanot."

Minkä helevetin takia Sinä pistelet valmiita musiikkilinkkejä kehiin. Jos sinun ajatuksesi on se, että valmiita runoja ei saa pistää ketjuun, vaan pitää itse niitä rustailla, niin minkä takia et sitten sävellä itse myös musiikin. Pistä nuotit framille sävellyksistäsi, niin minä oon sitten hiljaa, enkä kuunaan pistä valmiita runoja sinun silmiesi eteen.

Runokirjat ovat minulle yhtä tärkeitä, kuin Meri ja sen tuoksu ja sen liikehdinnät tai liikehtimättömyys.

Näin sanon minä.

Joskus kun lueskelen runoja viime tippaan, niin tuloo pikkasen kiirus lähteä töihin. Suoritan runoutta liikkeissäni, kun kipasen oikotietä töihin.

Poetry in Motion 2

http://www.youtube.com/watch?v=LwDyT2jH-tE

"hunksvotti"

Mitä heevettiä sä höpäjät. Aliarvioitko runoilijoiden runoja, jos et niitä ilikiä lukea.
        Mulla on runokirjoja/aforismikirjoja niin moneen lähtöön, että tunnusteltua ekana, mimmonen päivä on tulos ja kuulosteltua mieleni sisuskammioon, valitsen sopivan runokirjan ja annan silmieni siirtyä kirjoitettuun tekstiin. (luen runoja lähes päivittäin).

Minä en osaa kirjoittaa runoja. Osaan kuitenkin lahjakkaasti niitä lukea.
        Olen musiikissa (omassa lajissa) ammattilainen, viiskytä vuotta soittanut vaikka mitä. En kuitenkaan osaa säveltää, muiden sävellyksiä oon soittanut.

Nyt pistää kyllä niin vihaksi. "Kyllä mulle tuli nyt paha mieli, ku sä tolleen mulle sanot."

Minkä helevetin takia Sinä pistelet valmiita musiikkilinkkejä kehiin. Jos sinun ajatuksesi on se, että valmiita runoja ei saa pistää ketjuun, vaan pitää itse niitä rustailla, niin minkä takia et sitten sävellä itse myös musiikin. Pistä nuotit framille sävellyksistäsi, niin minä oon sitten hiljaa, enkä kuunaan pistä valmiita runoja sinun silmiesi eteen.

Runokirjat ovat minulle yhtä tärkeitä, kuin Meri ja sen tuoksu ja sen liikehdinnät tai liikehtimättömyys.

Näin sanon minä.

Joskus kun lueskelen runoja viime tippaan, niin tuloo pikkasen kiirus lähteä töihin. Suoritan runoutta liikkeissäni, kun kipasen oikotietä töihin.

Poetry in Motion 2

http://www.youtube.com/watch?v=LwDyT2jH-tE

"nohkun"

Nonyssesitsuuttu.
        Tunnustan, että minä sävellänkin, vaan huonommin kuin sanoitan tai soitan.

Aikanaan kuorossa, Suomensin montakin laulua jotka kelpasivat johtajalle, ammatti-taitoiselle musiikki-miehelle.
        Naisilta sain kiitoksia ja miehiltä mulkoilua.

Ei tulisi mieleenikään moittia sinua tai miteskään arvostella.
        Anteeksi että annoin aavituksen edes ajatteluun siihen suuntaan.

Kivasti nuo sinun poika-ystäväsi liikehtivät. :)

http://www.youtube.com/watch?v=QOQDE9rIgZg

H.

• Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

"nohkun"

Nonyssesitsuuttu.
        Tunnustan, että minä sävellänkin, vaan huonommin kuin sanoitan tai soitan.

Aikanaan kuorossa, Suomensin montakin laulua jotka kelpasivat johtajalle, ammatti-taitoiselle musiikki-miehelle.
        Naisilta sain kiitoksia ja miehiltä mulkoilua.

Ei tulisi mieleenikään moittia sinua tai miteskään arvostella.
        Anteeksi että annoin aavituksen edes ajatteluun siihen suuntaan.

Kivasti nuo sinun poika-ystäväsi liikehtivät. :)

http://www.youtube.com/watch?v=QOQDE9rIgZg

H.

"sulle"

Enkä suuttunu. Itte kyllä nenänreikäs isoni, muttet tunnusta :)

No jos aloit tunnustelemaan, niin minäkin tunnustan, että kirjoitan runojakin, vaan huonommin kuin oikeiden runoilijoiden runot ja soittaa osaan, paitsi en Panhuilua, koska huuleni eivät osaa töröttää panhuilulle sopivassa asennossa ja henkikin loppuu aina kesken.

Uskon, että oot osannut suomentaa laulujen sanoja. Osaat kirjoittaa hyvin, mitäpä mä siihen muuta alkaisin nakkelemaan.

Oukkidoukki, saat anteeksi.
        Mutta saa olla sitten laitimmainen kerta, kun alat neuvoilemaan mua, että mitä mun tarttis tehä tai mitä mun tarttis sanoa, tai miten mun pitäis muuttaa ajattelua. Knopahutan heti takaasi, jos tuo tuollainen toistuu.

Ja koska neuvoit minua, että on pakko laittaa aina musalinkkejä, niin EN laita, vaikka tos aikasemmin meinasin ja täältä olis tullut Toooosi hyvää musiikkia. En laita en.
        Sitte kielsit valmiiden runojen tälläilemisiä, niin siitä lensikin mieleeni, että pistänpähän yhen Runon :)

RESEPTIT

Minä nauran liikaa,
        itken liian helposti,
        raivostun hillittömästi.

Minuun sattuu,
        minua surettaa
        enkä aina jaksa ymmärtää,
        miksi kaikki menee päin vittua.

Ja niin minä tulen
        teidän luoksenne
        ja kerron teille tuskastani.
        Te katselette minua
        erilaisten silmälasien takaa
        ja kirjoitatte minulle
        erilaisia reseptejä.

Minä talletan ne kaikki
        järjestykseen laatikkoni pohjalle
        ja jatkan taistelua
        omalla tavallani.

Mutta jos minä voitan,
        lupaan ilmestyä uniinne:
        yksinäinen laiha noita
        tanssimassa öisellä rannalla
        räiskyvän nuotion loimussa.

Nuotio on sytytetty niillä resepteillä.

(Runon tekijää en tiedä)

"sulle"

No jos aloit tunnustelemaan, niin minäkin tunnustan, että kirjoitan runojakin, vaan huonommin kuin oikeiden runoilijoiden runot ja soittaa osaan, paitsi en Panhuilua, koska huuleni eivät osaa töröttää panhuilulle sopivassa asennossa ja henkikin loppuu aina kesken.

Uskon, että oot osannut suomentaa laulujen sanoja. Osaat kirjoittaa hyvin, mitäpä mä siihen muuta alkaisin nakkelemaan.

Mutta saa olla sitten laitimmainen kerta, kun alat neuvoilemaan mua, että mitä mun tarttis tehä tai mitä mun tarttis sanoa, tai miten mun pitäis muuttaa ajattelua. Knopahutan heti takaasi, jos tuo tuollainen toistuu.

Ja koska neuvoit minua, että on pakko laittaa aina musalinkkejä, niin EN laita, vaikka tos aikasemmin meinasin ja täältä olis tullut Toooosi hyvää musiikkia. En laita en.
        Sitte kielsit valmiiden runojen tälläilemisiä, niin siitä lensikin mieleeni, että pistänpähän yhen Runon :)

RESEPTIT

Minä nauran liikaa,
        itken liian helposti,
        raivostun hillittömästi.

Minuun sattuu,
        minua surettaa

Ja niin minä tulen
        teidän luoksenne
        Te katselette minua
        ja kirjoitatte minulle
        erilaisia reseptejä.

Minä talletan ne kaikki
        ja jatkan taistelua
        omalla tavallani.

Mutta jos minä voitan,
        lupaan ilmestyä uniinne:
        yksinäinen laiha noita

(Runon tekijää en tiedä)

"hei kun peipi"

Kaikenlaisia Friiduja maa päällään kantaakin.

http://www.youtube.com/watch?v=eof2c5fTcI8

H.

• hunksz kirjoitti:

"hei kun peipi"

Kaikenlaisia Friiduja maa päällään kantaakin.

http://www.youtube.com/watch?v=eof2c5fTcI8

H.

"hunsvotti"
        Sulle ei sitten edelleenkään mene tajuntaan. Lue aloitusteksti!
        Tämä on keskusteluketju, musiikin ystäville. Linkkiä ei ole pakko laittaa.
        Kyllä sitä osataan keskustella ilman musiikkia, mutta joskus vain musiikki kertoo ikäänkuin lisää mitä tuntee... Jos jotain tuntee....

Jatketaa musiikilla tai ilman keskustelua....

• jytynmamma.9 kirjoitti:

"hunsvotti"
        Sulle ei sitten edelleenkään mene tajuntaan. Lue aloitusteksti!
        Tämä on keskusteluketju, musiikin ystäville. Linkkiä ei ole pakko laittaa.
        Kyllä sitä osataan keskustella ilman musiikkia, mutta joskus vain musiikki kertoo ikäänkuin lisää mitä tuntee... Jos jotain tuntee....

Jatketaa musiikilla tai ilman keskustelua....

"Hei kun keikuskelen"
        Eilen en huomannut lukea kaikkia viestejä. Pitkän pyörälenkin jälkeen väsytti..

Kyllä niitä Legoja onkin runsaasti, siitä mummi oli pitänyt huolen.
        Läheisellä kirppiksellä kävimme aina pojan kanssa valkkaamassa sopivia, puuttuvia osia. Joku kun oli hävittämässä lastensa käyttämättä jääneitä palikoita..
        Pyramidin rakennus ideana oli, että kaikki palikat menee siihen.
        Muistelisin, et jokunen pieni palikka jäi yli. Mut niist tehtiin rappuset ylös..
        Mulla ei lapsena ollut legoja, joten nyt sain toteuttaa itseäni..
        Siinä meni päivä niin nopeasti, et hyvä kun muistettiin syödä välillä.
        Pahinta oli, et tilat olivat rajalliset. Niitä rakennettuja taloja ym. oli hyllyillä, alustoilla. Poika rakenteli lisäksi autoja, traktoreita ja joitain ihmekoneita, joilla oli aina joku "tehtävä"...
        Nyt ei enää rakennushommat kiinnosta. Palikat on ikäänkuin siirtyneet muistojen laatikoihin säilyttettäväksi mahdollisille jälkeläisile...

• surkimus ----------
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"sulle"

RESEPTIT

Minä nauran liikaa,
        itken liian helposti,
        raivostun hillittömästi.

Minuun sattuu,
        minua surettaa

Ja niin minä tulen
        teidän luoksenne
        Te katselette minua
        ja kirjoitatte minulle
        erilaisia reseptejä.

Minä talletan ne kaikki
        ja jatkan taistelua
        omalla tavallani.

Mutta jos minä voitan,
        lupaan ilmestyä uniinne:
        yksinäinen laiha noita

(Runon tekijää en tiedä)

oli kuin omani tarina elämästä, erittäin hyvä jospa joku joskus ymmärtää tai ymmärtäisi minuaki.

• mimmimummi*
    • Aurinkoista perjantaiaamua. Viikonloppu tulossa. Tänä aamunakin heräsin linnun lauluun... Oli vähintäänkin Satakieli, joka tauotta luritteli lauluaan...Tänään viettää syntymäpäiväänsä Laura Voutilainen, onnea.
      Alkuaikojen musiikistansa on mieleeni jäänyt laulu, joka saa kyyneleet silmiin. Sanoitus on aivan loistava. Olkaa hyvät ja nauttikaa:

http://www.youtube.com/watch?v=FhUnXioN5CU

• Vielä ennen kampaajalle lähtöä... Muista kun kuulin tämän kappaleen ensimmäisen kerran. Olin sairaalan odotusaulassa, vuoroani odottamassa. Heti ensi kuulemalla tämä Lauran kappale jäi mieleen:

http://www.youtube.com/watch?v=uI7jZA-Tx-M

• meeriamanda
      • meeriamanda

Hyvän kipaleen valitsitkin Hunksz, Kiitos.

Mun soi tää laulu päässäni kun laittamasi loppui, komia on ääni ja siitä hyvännäköisyydestä jätän avoimet kortit... Vanhemman ikäisethän sanoo et ikä on vain numeroita....

http://www.youtube.com/watch?v=SXS2TNBEuuo

• ihanaaa elämää

onko pakko keskustella ?

musiikki itsessään kertoo paljon kuuntelijalleen tunteista, haaveista , elämästä,
      musiikkia voi kuunnella aivan hiljaa,
      mitään sanomatta,
      varsinko jos musiikki on paljonpuhuttelevaa kaunista, rentouttavaa kuuneltavaa,
      pidän esm. tästä, yksistään musiikki kertoo kaiken, voimme vain nauttia kuulemastamme.
      helppo vaipua unelmiin,

http://www.youtube.com/watch?v=-Y39jJ67K44

• Kyllä nyt on kevyt olo, kesätukka on upee. Pääsin tosi lähelle Janne Tulkkia, leikkas hiuksia 20cm päässä, teki mieli nipistää pakarasta...;)

http://www.youtube.com/watch?v=Gqo_oJI0zMQ

Taitaa olla ukkosilma tulossa, päänsärystä päätellen..

Kyllä nyt on kevyt olo, kesätukka on upee. Pääsin tosi lähelle Janne Tulkkia, leikkas hiuksia 20cm päässä, teki mieli nipistää pakarasta...;)

"jytynmamma 9"

Hauskaa että olet saanut päähäsi vastaan-ottimen.
        Taidankin tässä puristaa silmäni ruttuun ja lähettää sinulle jotakin.

http://www.youtube.com/watch?v=4sY7gz-UcYY

H.

• mimmimummi*
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Kyllä nyt on kevyt olo, kesätukka on upee. Pääsin tosi lähelle Janne Tulkkia, leikkas hiuksia 20cm päässä, teki mieli nipistää pakarasta...;)

Vai pääsit niiiiin lähelle... kyl käyp katteeks.. Opetteleeko vielä uuden ammatin hän..
        Rekkamieskin oli tässä välillä.. mikäs sen parempi jos monta ammattia.

• mimmimummi*
      • Kyllä siltä vaikutti, et uusi ammatti ois kiikarissa. Ainakin leikkasi yhen naisen hiuksia. Hyvähän siinä on morsiammen ohjaillessa. On hän kyllä ilo silmälle, laulajanakin pahaimmistoa. Raskas ammattihan se on, kaiket yöt reissata.

http://www.youtube.com/watch?v=eak9OBgSArk

• mimmimummi*
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Kyllä siltä vaikutti, et uusi ammatti ois kiikarissa. Ainakin leikkasi yhen naisen hiuksia. Hyvähän siinä on morsiammen ohjaillessa. On hän kyllä ilo silmälle, laulajanakin pahaimmistoa. Raskas ammattihan se on, kaiket yöt reissata.

http://www.youtube.com/watch?v=eak9OBgSArk

Ja jos vielä laulava parturi ...siinä työn ohessa.. näin jo silmissäni kuinka sakset viuhuvat ja tunnelmalliset laulut pehmeästi soinnahtaa..

• mimmimummi* kirjoitti:

Ja jos vielä laulava parturi ...siinä työn ohessa.. näin jo silmissäni kuinka sakset viuhuvat ja tunnelmalliset laulut pehmeästi soinnahtaa..

Samaa ajattelin minäkin... En kuitenkaan kehdannut kysyä, jatkaako laulamista. Kun en ollut hänen hoidettavanaan. Enskerra tietää, voi pyytää Jannen leikattavaks... Haa, sen teenkin...

• tässä yx esimerkki,,

http://www.youtube.com/watch?v=moQtWLfmJj8

Laila Kinnusen ääni kestää hyvin nyky laulajien vertailun,
      ei ole tullu toista yhtä hyvä äänistä laulajaa vielä tänäpäivänäkään,

nykyään iskelmälaulajat rääkyy ja kimittää ihmeellisesti, soivasta äänetä ei tietoakaan,

• -tervetuloa kesä-

Aurinkoista ja lämmintä kesäiltaa.

Kauniit ja lämpimät ovat olleet pari kesäistä päivää. Kevättähdet ja scillat loistavat sinisinä penkeissä, perhosia ei vaan ole vielä näkynyt, ainoastraan paljon kimalaisia. Pääskyset etsivät pesäpäikkaansa räystäiden alta ja käkikin on jo kukahdellut muutamina päivinä.

Toivottavasti nyt alkaneet lämpimät kesäilmat eivät vaihtune enää lumi-räntäsateisiin.

http://www.youtube.com/watch?v=F0cNDb2QbDA

Ilta-aurinko on laskemassa tyynen järven taakse. Rantasaunasta kuuluu iloinen nauru.

Nautitaan alkaneista kesäpäivistä.

• moopimoppi

En tiedä, onko tämän ketjun nauttijoille niin vaikeaa tajuta, että linkki on renki, ei isäntä.
      Jos kerran ylläpito sallii, ja aloittaja jaksaa ylläpitää, yritetään toimia järkevästi.
      Minäkin napaudun vähän väliä, mutten pidä vihaa.
      Yrittäkää ystävät keksiä jotain sanottavaa linkkienne lisäksi.

http://www.youtube.com/watch?v=4bxfKVCsrAY&feature=player_detailpage

• +++

Panisit sinäkin miinustaja miinuksesi ristiin, niistä tulisi plussa.

• Hyvää lauantaiaamua musiikin ystävät. Aurinko vielä osin paistaa, mutta taivas on niin mustan puhuva, että saattaa ennusteet pitää paikkansa.
      Tänään viettävät nimipäiväänsä Erkki, Eero, Eerik, Eerika, Erkka ja Eirikki. Onnea kaikille merkkipäiväänsä viettävälle.

http://www.youtube.com/watch?v=E2MhxHvINGM

• ihana Tapani,

http://www.youtube.com/watch?v=F6Q_yQVI_5E

anna mun jäädä, älä heti tyrmää jos syvällisempää keskustelua ei synny,,
      kuunnellaan vaan kaunista musiikkia,
      musiikki kertoo enemmän kuin tuhat sanaa tunteista, toiveista elämän ilosta surusta,
      siis nauttikaamme

• Keskustelua nyt syntyy vaik rautalangasta, ei voi olla niin vaikeeta.
      Joku ymmärtää musiikista, toinen ei..Pelkät linkit lähtee välittömästi,
      koska säännöt sanovat niin. Päivänsankari Erik:

http://www.youtube.com/watch?v=CO1xdARZSr4

• meeriamanda

Kolean oloista on yäälläkin, empä tiedä onko yönaikaan piskotellut mut ei niin valtavasti ainakaan " haise " vihreys kun terassin ovea oon pitänyt jonkunajan auki.

Kovin on tuulista ollut myös sananvaihto musiikkiketjussa koskien linkkien yksistään laittamista. ( siivottu ) Vaikka nautiskelisi kuinkakin musiikista siihen saatesanat on liitettävä, sanoo S24 ylläpito.

http://www.youtube.com/watch?v=Bb7S8-Iewi0

• Tuulista on. Turhaan mua syytetään, säännöt on suomi24, niitä pitää jokaisen noudattaa. Jos ei noudata, seommoro si...

• -onnittelija-

Aurinkoinen lämmin sää eikä sateesta tietoakaan. Tuuleskelee hieman.

http://www.youtube.com/watch?v=iVLWm6Yoo-w

Parhaimmat onnitteluni Erkeille.

Entisaikaan sanoivat että Erkinpäivästä Urponpäivään pitäisi olla kylmä sää, silloin tulisi lämmin kesä. Pitäneeköhän nuo sanonnat enää paikkaansa kun kaikki on muuttunut melkein toisinpäin? Täällä ainakin mittari hipoo 20:tä jo nyt.

• Muistan tuon saman "ennusteen". Urpostakin sanottiin, "Urpo turkin tuo tai vie". Eipä taida nykyisin enää toimia noi ennusteet..Täällä on lämpötila laskenut, kun on pilvessä. Oikein viileeltä tuntuu..
        Eerolle pistän nyt laulun, Kuuleeko Eero:

http://www.youtube.com/watch?v=PSR2MjiCZ8s

• Tänä iltana taas jännitetään ja kauhistellaa. Kun pojat ovat jäällä, hirvittää oikee jo etukäteen. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...
      Näillä mennään:

http://www.youtube.com/watch?v=CSa7GyaoI0g

• meeriamanda

Juti asui tuossa lähellä omakotialueella ja pyörätie kulki talonsa läheltä. Mä tulin kauppareisultani kun valtava karjaisu kuului: **** heti kotia, eikö oo sanottu ettei pihasta mihkään lähdetä? Mä pelästyin vallan kauhiasti, olin jo hyppäämässä pyöräni päältä poies kun tytön nimi jota Juti huuteli oli ja on minun nimeni :))

Pikkuisen tytön ääni selitteli iskälleen syitä pihapiiristä poistumistaan.;D... täst on varmaan ainaskin 15v kun tapahtui.

http://www.youtube.com/watch?v=2bHTnEsMbUk

• meeriamanda kirjoitti:

Juti asui tuossa lähellä omakotialueella ja pyörätie kulki talonsa läheltä. Mä tulin kauppareisultani kun valtava karjaisu kuului: **** heti kotia, eikö oo sanottu ettei pihasta mihkään lähdetä? Mä pelästyin vallan kauhiasti, olin jo hyppäämässä pyöräni päältä poies kun tytön nimi jota Juti huuteli oli ja on minun nimeni :))

Pikkuisen tytön ääni selitteli iskälleen syitä pihapiiristä poistumistaan.;D... täst on varmaan ainaskin 15v kun tapahtui.

http://www.youtube.com/watch?v=2bHTnEsMbUk

Ymmärrän hyvin pelästyksesi, Jutilla on "vahva" ääni kun karjaisee...;)
        tässä lisää Jutia kavereineen...

http://www.youtube.com/watch?v=DJwGUMWYDf0

• LOrena*

Kevät on muuttumassa kesäksi ja linnut laulavat ovat pesäntekopuuhissa.
      Tämä linkki kertoo upean sävelmän siivittämänä erään rakastavaisten perheidyllin:

http://vimeo.com/47880398

• * * *
      Kipsikammassa enää 13 piikkiä, nyt näyttää paremmalta..

Erkin nimipäivä, soikoon tämä juuri Sinulle, kaukaiselle ystävälleni, lämpimät halaukset mukaan.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=wyNT3lFB5NQ

• Sullahan on sitten kamman osto lähellä. Helpottaa oloa huomattavasti, kun kipsin saa pois...
        Erkki-enoni muistoksi laitan Erkki Frimanin haitarin soittoa, laulaa siin kyl Reiskaki mukana...

http://www.youtube.com/watch?v=4iJzBmszxII

Sullahan on sitten kamman osto lähellä. Helpottaa oloa huomattavasti, kun kipsin saa pois...
        Erkki-enoni muistoksi laitan Erkki Frimanin haitarin soittoa, laulaa siin kyl Reiskaki mukana...

http://www.youtube.com/watch?v=4iJzBmszxII

* * *
        Sen jälkeen alkaa kuntoutus, yhdeksän viikkoa paketissa tekee kädelle hallaa.
        Mutta eiköhän se vielä käyttökelpoiseksi saada.

http://www.youtube.com/watch?v=XJ0Tl2PI4zE

• kipakka a
        Anceli kirjoitti:

* * *
        Sen jälkeen alkaa kuntoutus, yhdeksän viikkoa paketissa tekee kädelle hallaa.
        Mutta eiköhän se vielä käyttökelpoiseksi saada.

http://www.youtube.com/watch?v=XJ0Tl2PI4zE

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En ole huomannutkaan että olet ollut piiristä poissa. Aika hidasta parantuminen on ollut näköjään, jos on luuvamma ei luukudos uusiudu enää niin nopsaan kun kolmekymppisenä.Onnea vaan kuntoutukseen, tulos on usein kontoutettavan omatoimisuudesta kiinni.

• kipakka a kirjoitti:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En ole huomannutkaan että olet ollut piiristä poissa. Aika hidasta parantuminen on ollut näköjään, jos on luuvamma ei luukudos uusiudu enää niin nopsaan kun kolmekymppisenä.Onnea vaan kuntoutukseen, tulos on usein kontoutettavan omatoimisuudesta kiinni.

* * *
        Näin pientä ihmistä nyt kukaan huomaa.. :)
        Käsi leikattiin, kun luunpäät kippasivat pari viikkoa kipsaamisesta. Se pitkitti toipumista.
        Kiitos, parhaani yritän käden kuntoutuksen suhteen.

• Hei kun keikuskelen

Harvinaisen harvinaista, mutta totta todellakin. Minun kehoni on yöpaidan sisällä. Kello visertelee ja jopa huutaa, että paahan muori kunnon hynttyyt niskaas, mutta minä vaan nauran, enkä oo kuulevinani.

Tämä on keskusteluketju musiikin ystäville. No joo, mä sit alan keskusteleen...
      Nyt tulee jännää tarinaa. Kreikkalaisessa mytologiassa kerrotaan olleen yks tyyppi. Lastenhoitajakin peliästyi, ku katto sen kakaran naamaa. Se oli kauhistuttavan ruma ja karvaanen parta poskis, vaikka oli vasta baby.

Se tyyppi oli mettien ja laidunten ja karjan ja hedelmällisyyden Jumala.

Kauhia se oli kuulemma, kaikki juoksi paniikis pakoon, ku tää tyyppi kopsutteli vastaan. Joo se kopsutteli, kuulemma sillä oli kaviot ja kamalan Isoo SE, no se-se joka on miehillä muttei meillä naisilla.

Erityisesti se tunnetaan musiikista.
      Yhtenä ehtoona nymfi, Syrinksis nimeltään, tuli mettän keskellä naamatusten tätä kauhian näkööstä miestä. Peliästyihän se niin pirhanasti. Lähti ku hullu juoksemaan pakoon ja tää karvanaama juoksi peräs.

Syrinksi juoksi joelle asti ja hetken kuluttua Karvanaama pääsi kans joelle.
      Siinä olis tullu hätä, jos ei olis tapahtunut mitään. Mutta mutta, mutta tapahtui.
      Tää Nymfi muutti ihtensä Ruo´oksi ja tälläytti ittensä seisomaan ruokojen keskelle muiden ruokojen sekaan.

Voi Heevetti sentäs. Karvanaama yritti kattella ja kattella ja kattella tätä nymfiä, mutta ei löytänyt ei. Kaikki ruo´ot oli toistensa näköösiä.

Karvanaama alko keräämään ruokoja ja sitoi ne yhteen ruokopilliksi.
      Ja TRADAAAAAAA..... siitä syntyi sitte Panhuilu. Kattokaas, ku tän karvanaaman nimi oli PAN. Juu.:)

Myöhemmin Pan-jumala sai ruveta kilpailemaan panhuilunsoitollaan itse Apollonin kaa. Yks tuomarin jäsen sano, että Appollo voitti, mut yks toinen tyyppi, Midas, siihen sitte sanomaan, että ehei ei oo Apollo pareet, vaan kyllä Pan on pareet. Arvaatte varmaan, että eihän Apollo tommosista puheista tykänny. "Sulla on Tooooosi huono musiikkimaku", sano AA M:lle,
      Apollo taikoi rangaistukseksi Midaan korvat Aasinkorviksi.
      Tottahan Midasta hitutti, luulen ma.

No niiiiiin.
      Minä tykkään Panhuilumusiikista. Itselläni on kaksi Pan-huilua. Olisin iloinen, jos osaisin niillä soittaa, vaan en osaa.

Tässä aivan tuhottoman tavattoman kaunista musiikkia, tuhottoman tavattoman kauniin naisen soittamana. Hää on tuhottoman tavattoman musikaalinen.

Jospa kuunneltaisiin:

http://www.youtube.com/watch?v=rUy2HhK-Bzw
      Apollo suuttui, vete kilon hernehiä nenään ja sa

• Hei kun keikuskelen
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Voi hyvä tavaton mikä tarina, ääneen nauroin lukiessa. Pan-huilun soitossa on sitä jotakin, saa kylmät väreet selässä aikaiseksi. Olen useasti kuunnellut tämän 9v pojan pan-huilun soittoa. Kaunista soittoa jo noin nuorena.

http://www.youtube.com/watch?v=q8ZOEsHTvss&list=PLC9C7927A36E1650F

Kiva oli kuunnella pitkästä aikaa Stefanin soittoa. Suloinen pieni poika soittaa niin taitavasti.
        Pan-huilu saa tosiaan kylmät väreet kiemurtelemaan kropas.

Kiva oli kuunnella pitkästä aikaa Stefanin soittoa. Suloinen pieni poika soittaa niin taitavasti.
        Pan-huilu saa tosiaan kylmät väreet kiemurtelemaan kropas.

Ooks sä muuten jo pukeutunu, ettei tartte toisalle katella (ujouttaan).
        Meinaa täs avoimest viestitellää....

• Hei kun keikuskelen
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Ooks sä muuten jo pukeutunu, ettei tartte toisalle katella (ujouttaan).
        Meinaa täs avoimest viestitellää....

Puoli tuntia sitte hyppäsin yöpaidan sisältä ja hyppäsin T-paitaan ja hamoseen.
        Tänään on ollut oikein vetelyyspäivä. En varmaankaan olisi laisinkaan hypännyt sieltä yöpaidan sisältä, ellen olisi menossa katsomaan jääkiekkoa.
        Kohta lähen kauppaan, ostan kyläpaikkaan kaffetpaketin ja mun kissille kissinruokapurkkeja.

Puoli tuntia sitte hyppäsin yöpaidan sisältä ja hyppäsin T-paitaan ja hamoseen.
        Tänään on ollut oikein vetelyyspäivä. En varmaankaan olisi laisinkaan hypännyt sieltä yöpaidan sisältä, ellen olisi menossa katsomaan jääkiekkoa.
        Kohta lähen kauppaan, ostan kyläpaikkaan kaffetpaketin ja mun kissille kissinruokapurkkeja.

Onhan se mukavampaa pukeutuneena katsella jääkiekkoa.
        Mä kuuntelen Jannee, tuntuu ihan kuin ois livenä vieres, kun on "nupit kaakos". Kissille terveissii...;)

• mimmimummi*
      • Hei kun keikuskelen

Joo, te on kamala juttu jot on äl-vika ja ät-vika.

Ei taa naulaa, eikä taa olla vihanen.

Ihmitet on kummallitia, kun jot ne ekana kytyy, että ketä mä fanitan, niin titte ku tanon, että mä fanitan Kullia, niin ne kattoo vihatena mua.
        Onnea vaan Kullille, oon aina tiitä tykänny.

T. Heikku 4v.

Joo, te on kamala juttu jot on äl-vika ja ät-vika.

Ei taa naulaa, eikä taa olla vihanen.

Ihmitet on kummallitia, kun jot ne ekana kytyy, että ketä mä fanitan, niin titte ku tanon, että mä fanitan Kullia, niin ne kattoo vihatena mua.
        Onnea vaan Kullille, oon aina tiitä tykänny.

T. Heikku 4v.

Niino, kamala vika, vaikkei mul oo ällä vikaa, mut lukietta ällä taattaa muuttua älläkts vaikkei talkotakkaa. Mä en oo Kulli vani, ja ny itki ähvävika, niiku volttalaisel ainatskii. Tiel ku ei ähvää tanota muut ku pesufatis. Te on kyl kumma vika. Mulla taitaa ollakki kaikki viat... älläst ähvää ja tilt väliltkii. Taattaap olla ättä vikaki...Mut tilti onnee vaa Kullil kuitetki....

• Kukahan neropatti keksi eilistä päivää kutsua jenkkityyliin Superlauantaiksi?
      Tavislauantai olis parempi ja silläkin nimellä jäis melkoisen unholaan nopeesti.
      Mark Bolan & T Rex ei oo kummiskaan jäänyt ihan unholaan Globen hallin porukaltakaan, ja voipi olla että soi tänäänkin kun kullasta ja pronssista otellaan.

http://www.youtube.com/watch?v=oEqFZnqe3pk

• kylmyyttä liikaa
    • meeriamanda

Sunnuntaita, aurinkoistakin.Noista taikauskoista löysin hyvän hajatelman;

Olen huomannut, että nekin ihmiset, jotka väittävät,
      että kaikki on ennalta määrättyä, emmekä pysty
      muuttamaan mitään, katsovat sivuilleen ennen
      kuin ylittävät kadun.
      Stephen William Hawking

http://www.youtube.com/watch?v=Vo49hy3sptw

• Kyllä kieltämättä on jonkinlaista taikauskoa, mullakin. Hieno hajatelma..
        Euroviisuja en katsonut, eka kerran kun kuulin Suomen kappaleen, en pitänyt. Esikatselut ym. ei kiinnostanut. Mutta tätä arvon rouvaa kuuntelee mielellään, uusiakin jälleen levyttänyt. Pehmeä, kaunis ääni:

http://www.youtube.com/watch?v=sII495XupmA

• Ei ollut minustakaan hyvä kappale. Olen aina ollut sitä mieltä, että kappaleessa pitää olla jotain, joka jää päähän soimaan. Silloin se on tehnyt tehtävänsä. Suomen kappale ei jäänyt, en tunnistaisi tusinasta sitä. Surkea...

Ei ollut minustakaan hyvä kappale. Olen aina ollut sitä mieltä, että kappaleessa pitää olla jotain, joka jää päähän soimaan. Silloin se on tehnyt tehtävänsä. Suomen kappale ei jäänyt, en tunnistaisi tusinasta sitä. Surkea...

Niinpä, tämä kappale on esim. sellainen....jää päähän soimaan:

http://www.youtube.com/watch?v=Sj_9CiNkkn4

Ei ollut minustakaan hyvä kappale. Olen aina ollut sitä mieltä, että kappaleessa pitää olla jotain, joka jää päähän soimaan. Silloin se on tehnyt tehtävänsä. Suomen kappale ei jäänyt, en tunnistaisi tusinasta sitä. Surkea...

"jytynmamma 9"

Jos minä sävellän, sinä laulat...niin suudellaanko? :)
        Joo, kappale oli aikasti paljon huutoa vaan.
        Whitney Houston loisti Kristan äänessä poissa olollaan.

http://www.youtube.com/watch?v=i_4PlM85NJo

H.

• Lorena*

Aamulla hieraisin oikein silmiäni onko tämä totta, yösade oli virkistänyt kasveja niin paljon että lähialueella (100m päässä) Valkoakaasiat - Tuomet olivat puhjenneet kukkaan.

Etsin Valkoakaasiat biisiä, ja suosittu laulaja Olavi Virta sen mielestäni parhaiten tulkitsee.Joskus on hyvä virkistää mieltä miten korkeatasoisia laulajia Suomessa on ollut ja on.

http://www.youtube.com/watch?v=LBprkeFjz6s

• Minäkin etsin, mutta joko ei ole sitä vevyttänyt, tai sitten poistettu youtubesta. Siellä on kyllä monta versiota siitäkin laulusta, tämän version muistan ensimmäsenä kuulemanani:

http://www.youtube.com/watch?v=2HgOrS0580Q

• virva-tuulia***
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Minäkin etsin, mutta joko ei ole sitä vevyttänyt, tai sitten poistettu youtubesta. Siellä on kyllä monta versiota siitäkin laulusta, tämän version muistan ensimmäsenä kuulemanani:

http://www.youtube.com/watch?v=2HgOrS0580Q

Löytyipäs ainakin Tamara Lundin esittämänä suomeksi ja venäjäksi.
        http://www.youtube.com/watch?v=dHmK8zQD38U

Täällä ei vielä tuomet kuki mutta varmaan kohta jos säät pysyvät näin lämpiminä 20. Jonkin verran pilveilee.

• Ihana aamu, ei täällä satanut yöllä. En ainakaan kuullut, kuivaa oli aamulla. Virkistävä aamulenkki tehty, samalla tuli silmäiltyä, olisiko "sitä"
      näkyvissä... Eipä tullut esittäytymään, liian aikasessa olin.....

http://www.youtube.com/watch?v=VBpi4iWrW2A

• tapni kansan fani
    • Anceli

* * *
      Tuomet kukkivat ja tuoksuvat täälläkin, ilma oli aamulla raikas, pienen yöllisen sateen jäljiltä, mittarin pohjalla ei ollut milliäkään vettä.

Tässä kaunis laulu, Islannin Euroviisu vuodelta 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=R9FZhr93V3A

• mimmimummi*

• mimmimummi*

• mimmimummi*
        hunksz kirjoitti:

"mimmimummi"

No niin, kummatkaan eivät ole minulle uutisia, tuskin muillekaan.

H.

Kitaroista mitään ymmärrä en...kunhan kokeilin muutakin kuin tuubia...
        Parasta on tänään vaan haaveilla kauniissa kesättuulen vireessä rottinkituolissa...

http://www.youtube.com/watch?v=IpLYStl2ivI

• mimmimummi* kirjoitti:

Kitaroista mitään ymmärrä en...kunhan kokeilin muutakin kuin tuubia...
        Parasta on tänään vaan haaveilla kauniissa kesättuulen vireessä rottinkituolissa...

http://www.youtube.com/watch?v=IpLYStl2ivI

Haaveiltu on ja musiikkia kuunneltu, vuorossa oli Erkki Junkkarinen.
        Löysin yllättäen cd-levyn, jota en muistanut olevan. Vanhoja upeita kappaleita... Nyt ootellaan illan pelejä...

http://www.youtube.com/watch?v=Z664amdcNlA

• mimmimummi*
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Haaveiltu on ja musiikkia kuunneltu, vuorossa oli Erkki Junkkarinen.
        Löysin yllättäen cd-levyn, jota en muistanut olevan. Vanhoja upeita kappaleita... Nyt ootellaan illan pelejä...

http://www.youtube.com/watch?v=Z664amdcNlA

Jaloselle soisi pronssimitalin..kun ei kirkkainta tullut...toivotaan että meidän pojat yltää pronssiin.. Sveitsi oli yllätys.
        Jukka Jalonen on "jellonan" lutunen.

• otan muijan

Kaupat kiinni. Ja siwa on 12km päässä. Jääkaapissa maksalatikkorasia.

• otin ukon

Älä välitä, eilen oli niin kuuma, että me söimme hernekeiton suoraan purkista. Meni nälkä silläkin.
        Oli pahaa. :/

• O-a

Jos ei nuori silmälasipäinen tyttö voita musavideokilpailua, niin on ihme.
      Laulaa hyvin, laulaa Suomeksi ja metsämaisemissa kuvattu video sai
      bassonjumputtajan herkistymään.

Toivottavasti tämä ohjelma ei ole uusinta ja tulos jo selvillä.

• Samaa mieltä. Täytyy pitää peukkuja, vaikka katsojathan taitaa äänestää voittajan. Vai muistanko väärin....
        Oli hyvä keksintö metsäkuvaus, taitava tyttö... Ainiin, olikohan se basso joka muhunkin tehos......;)
        Ei kait se vielä ole selvinnyt, eiköhän tämä uusinta ollut. Perjantaina tuli ekan kerran. Oisko ensviikon perjantaina lopullinen valinta...

• virva-tuulia***

Olipas ihana soudella tyynellä järvellä. Pieni tuulenvire käväisi muutaman kerran, ei haitannut.

Näin muuten tänään kauniin vaaleansinisen perhosen. Lajia en tiedä.

http://www.youtube.com/watch?v=eUcclNSGfJo

• meeriamanda

Laitan Pekka Strengin kauniin laulun ; Sisältäni portin löysin... kun muistin tämän virva-tuulian kipaleesta.

Ilma viileni huomattavasti, taivaanrannalla on hyvin tummia pilviä ...älä tule ukkonen, älä ees mieti...;//

http://www.youtube.com/watch?v=q1FnC9vyxHE

• jytynmamma.9
        meeriamanda kirjoitti:

Laitan Pekka Strengin kauniin laulun ; Sisältäni portin löysin... kun muistin tämän virva-tuulian kipaleesta.

Ilma viileni huomattavasti, taivaanrannalla on hyvin tummia pilviä ...älä tule ukkonen, älä ees mieti...;//

http://www.youtube.com/watch?v=q1FnC9vyxHE

Ukkosta ei tosiaan kaivata. Mutta hikinen on ilma, huomasin pyörälenkillä. Viilennystä hain, mut hiki tuli...
        On hirvee tuo matsi, ei uskalla edes katsoo...

• virva-tuulia***

Juuri samanlainen.
        Joskus olen nähnyt soudellessani joella hieman tummemman sinisisä perhosia. Kauniita nekin olivat.

Jännittävä peli. Suomalaiset saivat vauhtia viimeisessä erässä.

• virva-tuulia*** kirjoitti:

Juuri samanlainen.
        Joskus olen nähnyt soudellessani joella hieman tummemman sinisisä perhosia. Kauniita nekin olivat.

Jännittävä peli. Suomalaiset saivat vauhtia viimeisessä erässä.

Hirvee peli. Mut tappio oli kuin voitto, hyvän pelin jäkee. Jännitettävää riittää, Sveitsin toivon voittavan, ne ois sen ansainnu...

Hirvee peli. Mut tappio oli kuin voitto, hyvän pelin jäkee. Jännitettävää riittää, Sveitsin toivon voittavan, ne ois sen ansainnu...

Iso Apollo on kaunein perhonen jonka oon nähnyt. Linkki ei onnistunut...

• virva-tuulia***
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Katsoin kuvahaulla. Noitakin on kesäisin näkynyt.

Ritariperhoset ja neitoperhot ovat myöskin kauniita.
        Ihmettelimme kerran horsmankukassa olevaa isoa toukkaa, nyt sain selville että se on ollut ritariperhosen toukka.

Harmi ettei rankkarilla onnistunut menemään maaliin.

Sveitsiä minäkin jo eilen illalla veikkailin tämän illan voittajaksi

• mimmimummi*
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Perhonen on niin ihana hyönteinen....keväällä aina odottaa milloin näkee ensimmäisen. Iso Apolloa en ole nähnyt...hieno se on.. mutta on ritariperhosetkin ja tuon sinisen perhosen näin parivuotta sitten ensikerran.. kun oli hyvä perhoskesä.
        Miten sitä jaksaisi valvoa kahteentoista....

• mimmimummi*
        mimmimummi* kirjoitti:

Perhonen on niin ihana hyönteinen....keväällä aina odottaa milloin näkee ensimmäisen. Iso Apolloa en ole nähnyt...hieno se on.. mutta on ritariperhosetkin ja tuon sinisen perhosen näin parivuotta sitten ensikerran.. kun oli hyvä perhoskesä.
        Miten sitä jaksaisi valvoa kahteentoista....

Unohtui linkki musiikista... Kiertää ja kiertää..kuin perhoset kynttilää.. hämärä hiipii.

http://www.youtube.com/watch?v=u_mmUb5cxIo

• käymään vain

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe