Onko mahdollista? On ollut jo pitkään mielessä hakea sos. ja terv. alalle, lähinnä ensihoitajaksi. (AMK)
Tiedän mitä työ pitäisi sisällään noin suurinpiirtein. Varsinkin houkuttaa, että jos ei ensihoitajan työ nappaakaan sisältyy tutkintoon myös sairaanhoitajan pätevyys. Terveydenhoitajan työ taas ei oikein kiinnosta, hoidan mieluummin sairaita.
Luonteenpiirteiksi voisin mainita, että olen erittäin rauhallinen ja keskiverto raksamiestä huomattavasti empaattisempi. Myös vahvempi henkisesti kuin fyysisesti. En siis pelkää verta tai hätkähdä pienistä ja uskon, että pystyisin toimimaan hyvin paineen alla ja pitämään pääni kylmänä.
Kiinnostaahan tuo tietotekniikka vielä, mutta nyt välivuotta (kohta toista) pidettäessä olen huomannut itsessäni paljon ominaisuuksia, jotka sopii erityisen hyvin sos. ja terv. alalle. Inhoan fysiikkaa ja kemiaa ja matematiikkanikin rajoittuu päässälaskuihin (joissa olen kyllä ihan hyvä mielestäni), niin siksi luovutin insinööriopintojen suhteen.
Oma ala on suhteellisen kuollut ala ja en ole työllistynyt tällä perustutkinnolla mihinkään alaa vastaaviin töihin, kun koko Etelä-Suomi hakualueena.
Syystä johtuen haluaisin vaihtaa alalle, jossa työpaikka olisi varma.
Palkka ei ole itselle se tärkein asia, vaan työ, josta nautin ja jota voisin arvostaa ja josta voisin olla ylpeä.
Joten, neuvoja?
AP on kaksikymppinen mies.
Elektroniikka-asentajan papereille sos. ja terv. alan AMK:iin?
tulevaisuusko?
2
58
Vastaukset
- Joojoo
Todistuksessa pitää olla kohtuullisen hyvät numerot, koska ensihoitajaksi on paljon hakijoita, mutta täysin mahdollista se on.
- yllikyllikillekalle
Ei ole mahdollista hakea!
Pääsy kolmannen asteen koulutukseen, AMK:hon tai yliopistoon, vaatii nimittäin joko lukion päättötodistuksen, tai VASTAAVAN alan alemman (toisen asteen) tutkinnon. Näin ollen et voi hakea sosiaali- ja terveysalalle pelkillä elektroniikka-asentajan papereilla. Käytännössä sinulla täytyy olla käytynä lukio tai ammattikoulussa lähihoitajan tutkinto.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591