Ridasjärven uimapaikka?

Artsi''

Onko Ridasjärvellä oikeasti uimapaikkaa/rantaa? Netistä latasin Hyvinkään alueen pyöräily kartan, jossa merkattu kaikki alueen nuotiopaikat ja uimapaikat/rannat. Siinä oli Ridasjärven kohdalle merkattu uimapaikan merkki. Onko kyseessä virhe vai tosi tietoa? Olen ainakin tähän asti ymmärtänyt, että siellä ei olisi uimakelpoista rantaa. Kuin on?

8

7029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ainakin kaukasissa on pieni ranta, lähellä siis ridasjärveä

    • Artsi''

      Tarkoitin Ridasjärveä. Tietoa kehiin?

    • ruops ruoppaus

      Siellä on varsin hieno se uimaranta. Sinne on ajettu hiekkaa uimarannalle, joten mukavasti siitä uimaan pääsee. Pienihän se on, mutta kun ei juuri ole porukkaa, on se varsin kiva uimapaikkana.

    • Artsi''

      Jaa, että kartta sitten puhui totta. Onkohan lie maamuokattu se uimaranta niin että on matalaa esim. lapsille, mutta syvenee sitten sopivasti, vähän niinkuin Maauimalassa. Taitaa olla rauhallinen ranta, kun paikallisia lukuunottamatta Hyvinkääläiset tuskin tietävät tästä rannasta. Mutta ei mikään paikallinen kylän salaisuus kuiteskaan, kun yleisestä kartasta uimaranta merkki löytyy.

      • Anonyymi

        joo mutta ranta ei ole yleinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta ranta ei ole yleinen

        Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.

        Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
        Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
        Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä.

        Satu-setä on käynyt lintutornissa.Ettei itse Sakari Topelius.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe