Ensimmäistä älypuhelinta ostamassa

Neuvokaa viisaat

Vaihdoin liittymää, tuli tuhansia minuutteja puhetta ja ilmainen nettiyhteys. Pitäisi saada puhelin jossa hyvä akku kun nyt voi päivässä jorista vaikka tuntikaupalla. Netistä luen lehtiä, sähköpostia. Radio olisi hyvä, lähinnä uutisia ja puheohjelmia kuuntelen. En siis mitään kovin hienoa tarvitse koska en pelaa enkä ota valokuvia, mitä suosittelette?

34

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VAPUNEN HERÄTYS !

      Työt kutsuvat.

    • vapusen puolesta

      Jos pidät Lumia WP8 käyttöjärjestelmästä ja sen ominaisuuksista niin se kannattaa ostaa. Jos taas Androidin käyttöliittymästä niin Samsung Sony tai LG kannattaa ostaa.
      Itselle kelpaisi peruspuhelimena ja neljäntenä tavan puhelimena Nokia Asha 303 lähinnä
      isomman näytön ansiosta

      • Rongelo

        lumioissa ei oo radiooo...
        Muutenkin windows on vähän kyseenalainen ja varsinkin ekaksi älypuhelimeksi.
        Puhumattakkaan että jäis vikasi :(

        Asha ei ole älypuhelin!


      • Neuvokaa viisaat
        Rongelo kirjoitti:

        lumioissa ei oo radiooo...
        Muutenkin windows on vähän kyseenalainen ja varsinkin ekaksi älypuhelimeksi.
        Puhumattakkaan että jäis vikasi :(

        Asha ei ole älypuhelin!

        Lumioissa ei ole radiota, ei voi olla totta?! Perin ihmeellistä koska pari vuotta vanhassa halvassa nokialaisessani on radio.


      • Vai nii, vai niin
        Rongelo kirjoitti:

        lumioissa ei oo radiooo...
        Muutenkin windows on vähän kyseenalainen ja varsinkin ekaksi älypuhelimeksi.
        Puhumattakkaan että jäis vikasi :(

        Asha ei ole älypuhelin!

        Jaa, kyllä ainakin yleensä lumioissa on radio.


    • tällasta ehdotan

      ZTE Blade 3

      Se sopii kuvaukseesi!

      Se on upee.. Mutta halvan hinnan takia sen kamera ja prossuteho on heikompi kuin kalleilla..

      Suuri näyttö on omiaa surfailuun ja andtroid jota ei ole isommin räättälöity on todella helppo ja mukava.

    • weissflog

      Tuossa olis helppokäyttöinen ja tyylikäs Nokia:
      http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA720WH/nokia-lumia-720-valkoinen

      Tällä nettiradio-sovelluksella kuuluu mikä tahansa radiokanava ongelmitta:
      http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/tunein-radio/7f7e3f68-ba3a-e011-854c-00237de2db9e

      Ja jos haluaa FM-radiota kuunnella, niin Windows Phone 8:iin tulee päivitys kesällä jonkä jälkeen toimii sekin
      http://www.mobiiliblogi.com/2013/05/14/windows-phone-8-saa-paivityksen-kesalla-palauttaa-fm-radio-tuen/

    • Mikä olisi hintaluokka?

      • Neuvokaa viisaat

        Max. 150 euroa


      • pieni budjet
        Neuvokaa viisaat kirjoitti:

        Max. 150 euroa

        No voi nyt helvetti!

        http://www.huuto.net/kohteet/sony-ericsson-xperia-arcs-lt18i/266244485

        http://www.huuto.net/kohteet/samsung-galaxy-s2-gt-i9100/267169279

        Ei tollarahalla saa ainakaan uutta älypuhelinta.


    • Ei heti uutta tarvi

      Hanki kunnon luuri!
      Sony Xperia

      • Neuvokaa viisaat

        Ajattelin kyllä että Nokia tai Samsung, mikäs tuo Huawei oikein on, en ole ikinä kuullutkaan? Mikä Mikrobitin numero, käyn sen huomenna kirjastossa lukemassa!


      • Neuvokaa viisaat kirjoitti:

        Ajattelin kyllä että Nokia tai Samsung, mikäs tuo Huawei oikein on, en ole ikinä kuullutkaan? Mikä Mikrobitin numero, käyn sen huomenna kirjastossa lukemassa!

        5/2013


      • Wauuuu uu
        vapunen kirjoitti:

        5/2013

        Tosiaan toi näyttäs olevan melko hinta/ominaisuus hyvä Huawei

        Siinä olis UUSI!


    • tai täää
    • 520

      Toi 520 kannattaa ostaa sillä noi halpis anterot on mitä on(en viitsi sanoa)

      Nokia tekee aina laadukkaimpia tuotteita iossin kanssa

      • Neuvokaa viisaat

        Jos noissa halpiksissa on kahden vuoden takuu niin so what, tarkoitus on viimeistään silloin puhelinta vaihtaa.


      • jumittaa ja sekoo
        Neuvokaa viisaat kirjoitti:

        Jos noissa halpiksissa on kahden vuoden takuu niin so what, tarkoitus on viimeistään silloin puhelinta vaihtaa.

        Niin mut halvat android puhelimet lagaa eikä niissä ole usein muistiakaan tarpeeksi. Päivityksiäkään ei saa.


      • 5230,. (500)
        Neuvokaa viisaat kirjoitti:

        Jos noissa halpiksissa on kahden vuoden takuu niin so what, tarkoitus on viimeistään silloin puhelinta vaihtaa.

        Mun mielestä toi vapusen ehdottama huawei vaikuttas aika pätevältä vain 149e hintaan nähden..sehän maksoi 200e vähän aikaa sitten,Sen ainoa miinus on suht pieni mutta ehkä kuitenkin sulle kun et pelaa täysin riittävä sis vapaa muisti 1g johon pitäisi saada kyllä tärkeimmät sovellukset ja päivitykset mahtumaan helpohkosti..muistikortti on melkeimpä välttämätön ainakin jos kuvia ja videoita meinaa ottaa..

        Zte Blade 3 on vielä halvempi 119e josta mulla on omiakin kokemuksia(sillä kun tätäkin kirjoitan).Ostin toiseks viimesen hyllystä elisa shopista valkosen värisen 119e hintaan kun oli tarvetta TV katseluun vähän isompinäyttöstä(hyvä näyttö) halpaa kännyä.Zte Blade 3:ssa on tehtaalla asennettu 2g muistikortti sisällä,blade3 sisäinen vapaa muisti on 2,5g


      • 5230,. (500) kirjoitti:

        Mun mielestä toi vapusen ehdottama huawei vaikuttas aika pätevältä vain 149e hintaan nähden..sehän maksoi 200e vähän aikaa sitten,Sen ainoa miinus on suht pieni mutta ehkä kuitenkin sulle kun et pelaa täysin riittävä sis vapaa muisti 1g johon pitäisi saada kyllä tärkeimmät sovellukset ja päivitykset mahtumaan helpohkosti..muistikortti on melkeimpä välttämätön ainakin jos kuvia ja videoita meinaa ottaa..

        Zte Blade 3 on vielä halvempi 119e josta mulla on omiakin kokemuksia(sillä kun tätäkin kirjoitan).Ostin toiseks viimesen hyllystä elisa shopista valkosen värisen 119e hintaan kun oli tarvetta TV katseluun vähän isompinäyttöstä(hyvä näyttö) halpaa kännyä.Zte Blade 3:ssa on tehtaalla asennettu 2g muistikortti sisällä,blade3 sisäinen vapaa muisti on 2,5g

        Toimiiko kyseinen malli muuten kuinka hyvin? Onko nykymistä havaittavissa ja toimiiko nettisivut kotuu nopeasti jos verrataan sinun entiseen HTC malliin.


      • 5230,. (500)
        vapunen kirjoitti:

        Toimiiko kyseinen malli muuten kuinka hyvin? Onko nykymistä havaittavissa ja toimiiko nettisivut kotuu nopeasti jos verrataan sinun entiseen HTC malliin.

        Lähinnä peleissä on nykimistä esmerkkeinä temple run,subway surfers näitä ei voi pelaa ollenkaan nykimisen takia mutta esmes joku suosittu SpeedX 3d taas toimii nykimättä että se vaihtelee mut pelikoneeks tästä ei siis oikeestaan ole.Netti on ihan sulava ja yhtä nopee kuin HTC:ssä Opera mobilella joka on kätevin selain tässä.Areenan suorat toimii taas loistavasti samoin youtube,ruutu,katsomo,TuneIn radiot ja kaikki tärkeät sovellukset toimii niinkuin pitää paitsi ne pelit..

        119e hintaan ei oikein tahdo löytyä toista 4.0.4 puhelinta missä olis näin hyvä 4" näyttö mikä olikin yks tekijä että viitti uhrata sen vaivasen 119e ja onhan tässä 2v takuu että jos tulee ongelmia vien heti huoltoon myyjäkin totes "tuo vaan tänne sitten jos jotain tulee" että porskutellaan tällä nyt etiäppäin ja testaillaan ihan mielenkiinnosta miten kiinan ihme kestää..eikä tää käyttis ja valikot juur mitään takkuile vaikka jossain niin voi lukea


      • jarggge
        5230,. (500) kirjoitti:

        Lähinnä peleissä on nykimistä esmerkkeinä temple run,subway surfers näitä ei voi pelaa ollenkaan nykimisen takia mutta esmes joku suosittu SpeedX 3d taas toimii nykimättä että se vaihtelee mut pelikoneeks tästä ei siis oikeestaan ole.Netti on ihan sulava ja yhtä nopee kuin HTC:ssä Opera mobilella joka on kätevin selain tässä.Areenan suorat toimii taas loistavasti samoin youtube,ruutu,katsomo,TuneIn radiot ja kaikki tärkeät sovellukset toimii niinkuin pitää paitsi ne pelit..

        119e hintaan ei oikein tahdo löytyä toista 4.0.4 puhelinta missä olis näin hyvä 4" näyttö mikä olikin yks tekijä että viitti uhrata sen vaivasen 119e ja onhan tässä 2v takuu että jos tulee ongelmia vien heti huoltoon myyjäkin totes "tuo vaan tänne sitten jos jotain tulee" että porskutellaan tällä nyt etiäppäin ja testaillaan ihan mielenkiinnosta miten kiinan ihme kestää..eikä tää käyttis ja valikot juur mitään takkuile vaikka jossain niin voi lukea

        http://www.wpblogi.net/16-05-2013-lumia-520-kuvia/


      • Neuvokaa viisaat kirjoitti:

        Jos noissa halpiksissa on kahden vuoden takuu niin so what, tarkoitus on viimeistään silloin puhelinta vaihtaa.

        Takuu ei korvaa sitä, jos tuote on yksinkertaisesti huono. Lisäksi miksi haluaisit ehdoin tahdoin riidellä asiasta. Osta pelin, johon olet tyytyväinen, niin ei ehkä tarvitse vaihtaa viimeistään parin vuoden sisällä.


    • vaihda jo alaa

      vapunen 19.5.2013 12:51

      "Tuohon hintaan tämä voisi olla hyvä vaihtoehto:" http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/HUAWEIY300BL/huawei-ascend-y300-alypuhelin-musta

      "Tämä voitti MB lehden alle 200 euron mallien testin."

      Joo, on tää vapunen melkoisen tuulella käypä.
      Mielipide vaihtuu melkein yhtä useasti kuin profiilikuva.
      Esim, ZTE Blade 3 ei ollut orkkun mukaan yhtään mitään.
      Melko pian tuo sälli käänsi paitansa ja alkoi mainostamaan
      Blade kolmosta.
      Eikä Mikrobitti lehden testikään herra oravan mielestä ollu yhtään
      mitään kun TM-lehti tekee paremmat testit.
      Nyt sitten kävynpuristelijan suosittelema on kiinalainen Huawei Ascend Y300..

      Tuommoisen taunon kannattais olla jo ihan hiljaa.

    • papunen III

      5230,. (500)19.5.2013 16:04

      "Mun mielestä toi vapusen ehdottama huawei vaikuttas aika pätevältä vain 149e hintaan nähden..sehän maksoi 200e vähän aikaa sitten,"

      Tuo Huawei Ascend Y300 ei kertakaikkiaan ole maksanut
      vielä yhtään mitään kun koko malli on uusi ja ollut Suomessa
      vielä vähän aikaa myynnissä.
      Liekö tuo edes Gigantissa vielä saatavissa kun toimituspäivä siirtyy koko
      ajan eteen päin.
      Tuokaan vapunen ei tiennyt Huawei Ascend Y300
      mallin testivoitosta yhtään mitään, ennen kuin näki viestiketjun
      täältä Suomi kaks neloselta.

      Myös ZTE Blade 3 Pro on tulossa markkinoille ja yhdessä kiinalaiset
      tarjoavat melkoisen hyvän vaihtoehdon ja kirittäjän Nokia 520 mallille.

      www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5425&idPhone2=5386

    • .....,.....

      Osta iPhone, koska se on maailman paras (Mielipide) ja helppokäyttöisin älypuhelin. Yksi näppäin, jota painaa niin se menee alku näyttöön, eikä ole valikkoa. Maksaa paljo mut se on sen arvoinen. :)

      • Audiolatenssi

        Mitä valikkoa ei ole?
        Kyllä siinä on ihan sama valikko kuin muissakin, pikakuvakkeet ohjelmille kuin androidissa yms.
        Ainut että ios on nopeampi kuin android.


      • sadasdasffffnnn
        Audiolatenssi kirjoitti:

        Mitä valikkoa ei ole?
        Kyllä siinä on ihan sama valikko kuin muissakin, pikakuvakkeet ohjelmille kuin androidissa yms.
        Ainut että ios on nopeampi kuin android.

        Samsungissa pitää mennä valikkoon, kun taas iphonella kaikki sovellukset on jo siinä kun otat "näppäinlukon" pois. (Tosin minua se ei haittaa, vaan sanoin sen helppokäytön vuoksi.)


    • Periaatteessa ei tarvitse mennä jos laittaa niistä sovelluksista pikakuvakkeet aloitusnäytölle. Silloin niihin pääsee heti kun avaa näppäinlukon.

    • 23+11

      Eurostoliitosta ei kannata ostaa mitää älypuhelimia, puolen hintaan kiinasta saa parempaa.

      Minulle tuli tämä parissa viikossa hyvin pakattuna ja customer support toimivaa:

      http://www.fasttech.com/products/1101/10003817/1273502-tianhe-i9377-46-lcd-quad-band-android-411-3g-smart

      Windows lisenssin hinanlla loistava tietokone, kaikki toimii, kamera ottaa hyviä kuvia, gps ja wlan pelittää hienosti, gps tosin epoilun ja a-gps asetusten jälkeen. 2500mAh akussakin riittää virtaa vuorikaudeksi pariksi vähintään ja akkuja tulee kaksi. US virtalähteen jätin myyjälle, kotoa löyty samsungin laturi, joka toimii hyvin, pc:n usbiliittimestäkin tuo latautuu.

      Lisäplussaa näyttösuoja ja keinonahkainen kotelo, joka korvaa takapaanelin ja suojaa myös näyttöä..

      Kyllä on ihmeellsitä teknologian kehtiys, noin pieneen tilaan täysiverinen tietokone.

      Niin ja antutu testi antoi 6700 pojoa.

    • seniili mummo

      PureView on hyvä, siinä kaikki mitä tarvitsen, ehkä teidän nerojen mielestä ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe